Gewoon op de gok ja. Maar ik heb die lijst die jij net postte ook in mijn achterhoofd gehouden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:45 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Maar gewoon op de gok gedaan dus?
Voor alle motorliefhebbers, kwam deze nog tegen:
http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html
Waarschijnlijk al bekend, maar erg interessant vind ik zelf met betrekking tot motoren en onderhoud/waar je op moet letten etc bij aanschaf.
Ah ja, die ga ik zo ook nog even halenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 10:22 schreef Salatrel het volgende:
elke zaterdag gepoetst enz enz enz.
net even naar de aldi geweest voor de momentsleutel en ze hadden ook een 450 delige tiewrap set voor 4 euri dus daarmee hoop ik het te redden t/m de vakantie
Dat weet ik, maar waarom moet ik daar dan wegblijvenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:12 schreef Erasmo het volgende:
BL ik zou trouwens maar uit België wegblijven, daar heb je meer plakstreep dan weg op sommige stukken
Nee hoor, ik ben gewoon op perfect asfalt op mijn bek gegaanquote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:16 schreef Erasmo het volgende:
Daar had je toch niet zo'n mooie ervaring mee?
mag ie wel naar buiten op deze stormdag?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:24 schreef Maegrim het volgende:
Heb ook die momentsleutel gehaaldeindelijk weer eens motorrijden vandaag
Zeker met de wind mee?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:58 schreef Dekatria het volgende:
Het is wel belachelijk mooi rijweer vandaag. Net even op de gewone trapfiets geweest
Daar heb ik altijd zo'n hekel aan. Ik heb altijd wind tegen op de trapfiets, daarom staan die dingen al een jaar ongebruikt in de schuur.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ook tegen he. Anders kom je niet weer thuis.
Is het niet gewoon wat roest?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:40 schreef Nero22 het volgende:
Ik zat net op de weg. Paar keer mijn broek bijna kunnen verschonen omdat ik bijna uit de bocht gewaaid werd.![]()
Ook weer meegemaakt.
O ja! Ook nog een stel fotootjes gemaakt.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie dat er allemaal troep op mijn voorste remschijf zit. Ze hebben er gister nieuwe remblokjes opgezet. Wat is deze?![]()
Hehe, ja ik had ook al wat verder gekeken. Beetje WD40 erop en dan kan ik er weer tegenaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:52 schreef BlackLining het volgende:
Barst maar, ik ga die momentsleutel maandag wel halenHier ga ik niet tegenin fietsen.
[..]
Is het niet gewoon wat roest?
Kan allemaal niet zoveel kwaad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:26 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Hehe, ja ik had ook al wat verder gekeken. Beetje WD40 erop en dan kan ik er weer tegenaan.Ik ken iemand die heeft dat serieus gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij een scooter.
Goh, de remmen piepen. Even de schijven smeren![]()
Koning Beunhaas. Hij is er trouwens niet mee op zijn bek gegaan. Had optijd in de gaten dat dat wellicht toch niet zo'n strakke actie was geweest.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik heb vandaag voor het eerst in 5 maanden ook weer motor geredenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:24 schreef Maegrim het volgende:
eindelijk weer eens motorrijden vandaag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
Zit een plakstreep in Blankenberge waar ik me ontzettend aan irriteer. Even breed als de weg en 50 meter lang, en voor het gemak lopen er ook nog twee tramrails doorquote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gewoon op perfect asfalt op mijn bek gegaan
Die plakstrepen zijn niet zo boeiend. Als je een beetje kunt rijden kun je die makkelijk ontwijken en ga je er wel over heen, voelt de reactie van de motor eigenlijk altijd heftiger dan dat het daadwerkelijk is. Dat soort strepen, evenals witte pijlen op de weg, hebben nauwelijks invloed op het voorwiel. Het achterwiel wil er nog wel eens over uitglijden, maar dan is het een kwestie van het gas open houden tot je er weer vanaf bent, en dan herstelt ie gewoon. Beetje schrikken de eerste keer, maar met wat ervaring geen enkel probleem.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:21 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb vandaag voor het eerst in 5 maanden ook weer motor gereden![]()
En hoe ging dat? Kan mij voorstellen dat het na die crash wel weer effe wennen was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Is dat ook meteen je nieuwe fiets, of gehuurd/geleend/testrondje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker hoorIk kan ook niet wachten. Inmiddels ook al een ruime maand niet meer gereden
Ik snap werkelijk niet hoe de winterstallingmietjes dat volhoudenvind het nu al véél te lang.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Voelde meteen weer als vanouds eigenlijk.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:39 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En hoe ging dat? Kan mij voorstellen dat het na die crash wel weer effe wennen was.
Proefritje. Kreeg vrijdag eindelijk een voorschot van de verzekering dus meteen op zoek gegaan naar een XT660X. De 1e waar ik langs ging had overal roest, bij de 2e hingen de stickers er half af en een afgebroken handkapquote:Op zondag 16 februari 2014 18:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Is dat ook meteen je nieuwe fiets, of gehuurd/geleend/testrondje?
quote:Op zondag 16 februari 2014 18:45 schreef mstx het volgende:
[..]
Voelde meteen weer als vanouds eigenlijk.
[..]
Proefritje. Kreeg vrijdag eindelijk een voorschot van de verzekering dus meteen op zoek gegaan naar een XT660X. De 1e waar ik langs ging had overal roest, bij de 2e hingen de stickers er half af en een afgebroken handkap, de 3e was net verkocht
en uiteindelijk bij deze uitgekomen en meteen even op gereden. Dinsdag beslis ik of ik hem koop, denk het wel.
[..]
Een ekte Yammie zo te zien, de kentekenplaat zit al preventief met elastiekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
[..]
Gaaf kleurtje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is "lekker snel"? Voor mij is 60 nog echt wel de max...quote:Op zondag 16 februari 2014 22:48 schreef Erasmo het volgende:
Merk dat ik steeds lekkerder door de bochten ga met de DV, waar ik eerst rustig een klaverblad pakte ga ik er nu lekker snel doorheenIt's funny
But not ha-ha funny.
voor een deauville ookquote:Op zondag 16 februari 2014 22:58 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Voor mij is 60 nog echt wel de max...
quote:Op zondag 16 februari 2014 22:52 schreef Dekatria het volgende:
mstxgaaf man. Voelde wel goed zeker?
[..]
Oh wow! Wat een gaaf ding!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nice! Gefeliciteerd!
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
quote:
Dat kan met 30 ookquote:
[..]
Xt660xSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Leukste motor die ik ooit gereden heb
Is die buik toch nog ergens goed voorquote:Op maandag 17 februari 2014 13:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, das omdat je er zelf naast gaat liggen....
Aangezien ik in dezelfde situatie zit als mstxquote:Op maandag 17 februari 2014 16:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Heb je nou niet twijfels gehad om weer op te stappen?
Ja de 1e 2 weken ofzo, daarna begon het al snel weer te kriebelen.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 februari 2014 16:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
En reizen met de motor?quote:Op maandag 17 februari 2014 17:09 schreef mstx het volgende:
Ja de 1e 2 weken ofzo, daarna begon het al snel weer te kriebelen.![]()
Het is natuurlijk ook anders dan wanneer je door een eigen fout onderuit gaat, dan ga je misschien aan jezelf twijfelen. En de kans dat dit me nog een keer zal overkomen lijkt me verwaarloosbaar.
Weekendje Eifel is alweer geboekt en mijn oom (waar ik mee naar Tsjechië was) wil ook weer een lange reis maken want hij heeft net een nieuwe R1200GS Adventure 2014 besteldquote:
Jij houd geen ribben over lolquote:Op maandag 17 februari 2014 18:08 schreef BlackLining het volgende:
Setje lagers (balhoofd, wielen, en ophanging achterbrug) en een pakkingset voor het motorblok besteldGing weer een rib uit mijn lijf
Ja, en dan was ik nog de remrevisie kits vergetenquote:Op maandag 17 februari 2014 18:10 schreef klawie het volgende:
[..]
Jij houd geen ribben over lol
Maar wat doe je als hij niet meer fijn stuurt?
Topquote:Op maandag 17 februari 2014 17:55 schreef mstx het volgende:
[..]
Weekendje Eifel is alweer geboekt en mijn oom (waar ik mee naar Tsjechië was) wil ook weer een lange reis maken want hij heeft net een nieuwe R1200GS Adventure 2014 besteld(Hij was het zat dat hij elke rit panne kreeg met z'n X11
)
Ik heb een keer bij een auto gehad dat hij bleef trillen na een flinke schade nooit kunnen vinden waar vandaan bij de dealer neergezet en hun wisten het ook niet daarom vind ik het altijd maar spannend schade'squote:Op maandag 17 februari 2014 18:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, en dan was ik nog de remrevisie kits vergeten
Ik kan me niet voorstellen dat ie straks niet fijn meer stuurt. Ik ga er vanuit dat het gigantisch verbeterd. Daarom knal ik er ook zoveel geld in. Ik ben hem nu ook helemaal aan het opknappen en een en ander aan het veranderen wat ik eigenlijk toch al wilde.
Een nieuw balhoofdlager kan sowieso geen kwaad, het vorige lager was zó gaar dat wanneer de motor met het voorwiel van de grond stond en het stuur van links naar rechts bewoog, het lager in een soort kuiltje viel precies in het midden. Dat moet zo opgelost zijn. Daarnaast heb ik een nieuwe voorvork, met daarin progressieve Wilbers vering. Achter zit ook een progressieve schokbreker.
Het motorblok krijgt eerst een flush van Forte Moto Flush, dan verse olie, een nieuwe pakkingset, een distributieketting en nieuwe pitten. En natuurlijk een stel- en synchonisatiebeurt. Final drive ketting gaat er ook uit zodat het allemaal wat soepeler gaat. De remmen voor worden volledig gereviseerd en er ligt nieuw rubber onder.
Kan me niet voorstellen dat dat slecht stuurt straks
Tja, dat kan altijd.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:30 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik heb een keer bij een auto gehad dat hij bleef trillen na een flinke schade nooit kunnen vinden waar vandaan bij de dealer neergezet en hun wisten het ook niet daarom vind ik het altijd maar spannend schade's
quote:Op maandag 17 februari 2014 19:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Elke sticker 1 PK he. Tenzij ze rood zijn.
Waarom reviseer je niet gelijk heel je blok als je toch bezig bentquote:Op maandag 17 februari 2014 23:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Edit: Nou, behold. Als ik nu de goeie track/trace code heb gevonden, komt morgen mijn carterdeksel binnen
Niet nodigquote:Op maandag 17 februari 2014 23:41 schreef klawie het volgende:
[..]
Waarom reviseer je niet gelijk heel je blok als je toch bezig bent
nieuw palletje lijkt me goedkoper?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Naar aanleiding vna de topictitel kom ik ook even buurten in dit topic.
Heb zelf de Shark Evoline.
Helaas beginnen de onderdelen links en rechts kwijt te raken.
Afdekkapjes link en rechts zijn weg(gewaaid).
Palletje om zonnevizier omlaag te doen is foetsie, dus redenen voor nieuwe helm te kopen.
En dan de vuil wat óp de ketting zit, ín de ketting duwen? Nee, dankjequote:Op dinsdag 18 februari 2014 02:15 schreef ManageTheAnger het volgende:
http://www.banggood.com/W(...)er-Tool-p-55048.html
Iemand?
Haha Palletje is helaas niet los te krijgen. En onmogellijk om deze er opnieuw in te zetten.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:21 schreef Maegrim het volgende:
[..]
nieuw palletje lijkt me goedkoper?
Nolan, Shoei, Schuberth. Zoek het maar opquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Naar aanleiding vna de topictitel kom ik ook even buurten in dit topic.
Heb zelf de Shark Evoline.
Helaas beginnen de onderdelen links en rechts kwijt te raken.
Afdekkapjes link en rechts zijn weg(gewaaid).
Palletje om zonnevizier omlaag te doen is foetsie, dus redenen voor nieuwe helm te kopen.
Fijne vind ik dat deze helm als intergraal en als jethelm gebruikt kan worden. Met open en dicht vizier.En daarnaast ook nog een ingebouwd zonnevizier.
Hebben andere merken dit ook?
ook in hi-vis geel verkrijgbaar?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:36 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zag zojuist een Facebook-berichtje van een Suzuki-dealer hier uit de buurt, dat ze airbag-vesten te koop hebben voor op de motor.
Are you fucking kidding me?!
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ook in hi-vis geel verkrijgbaar?
fabeltastisch!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:41 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is een koopje joh!
Slechts ¤499 voor de zwarte versie en ¤549 voor de fluor.
Net van die zwembandjesquote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:41 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is een koopje joh!
En die heb je vast voor minder dan 500 euro eraan gekregen!quote:
Sala en ik zijn vrijdag present.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:20 schreef Vinniiee het volgende:
Nog mensen die naar de motorbeurs gaan?
Collega van me staat daar z'n bedrijf te promoten met een zelf gebouwde mono
nouja de totale investering bij elkaar opgeteld....quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:13 schreef mjan het volgende:
[..]
En die heb je vast voor minder dan 500 euro eraan gekregen!
Hmm ik ga donderdag denk ikquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Sala en ik zijn vrijdag present.
*BMW met lege zijkisten niet inbegrepen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:41 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is een koopje joh!
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
*BMW met lege zijkisten niet inbegrepen.
Hier ook Donderdag.quote:
Fokkers helpen Fokkers...quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:00 schreef BlackLining het volgende:
Ik ga niet meer. Helaas. Had er erg veel zin in, maar door die reparaties aan de Bandit geen rooie cent meer over
Vandaag wel de nieuwe progressieve Ohlins vering binnen gekregenmeteen maar erin geknald, en begonnen met het zwart spuiten van de vorkpoten.
kunnen wel mooi al je nieuwe aankopen sjouwenquote:Op woensdag 19 februari 2014 00:11 schreef stinkie het volgende:
Ik kan niet. Was het wel van plan. Andere kant, mss ga ik wel met de kids. Alleen om nou entree te betalen voor een 4 en 6 jarige
Wacht maar tot ie jou overeind moet tillenquote:Op woensdag 19 februari 2014 00:20 schreef stinkie het volgende:
De jongste wel ja. Die tilt de motor nog overeind als ie valt
carnaval ook maar jaartje overslaan dan!quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wacht maar tot ie jou overeind moet tillen
Ik ga vrijdagavondquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:20 schreef Vinniiee het volgende:
Nog mensen die naar de motorbeurs gaan?
Collega van me staat daar z'n bedrijf te promoten met een zelf gebouwde mono
Volgens mij heb je bij alle drie de merken alleen de mogelijkheid om inderdad kinstuk open te klappen, maar heb je vervolgens geen vizier.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:17 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nolan, Shoei, Schuberth. Zoek het maar op
Punt is wel dat laatstgenoemden niet gekeurd zijn als jethelm. Niet dat dat voor gebruik uitmaakt overigens - heb van de zomer ook vrijwel alleen maar met de klep omhoog gereden, terwijl m'n Shoei er niet voor gekeurd is.
Enige verschil zit 'm in een palletje wat je klep op slot zet zodat'ie niet naar beneden kan, maar in de praktijk is dat alleen maar vreselijk irritant.
jaarbeurs is rolstoelvriendelijk hoor.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:31 schreef Vinniiee het volgende:
Ik ga niet meer denk ik, hamstring kapot
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |