abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136545353


Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

22 september 2013
- Motorrijders newbierit!
- Kampeerrit!

In de planning:
- Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik
- Internationale kampeer-rit



Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085)
Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
Suzuki GS500e- (Cocktailprikker)
Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie)
Suzuki GSX750F '05 - (bwt)
Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie)
Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon)
Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK)
Yamaha SZR660 - (-XX-)
Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-)



Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982)
Honda Transalp XL600V '94 - (Anne)
Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria)
Honda CB1300 '05 / Honda VFR800Fi '00 - (Maegrim)
Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys)
Kawasaki ZX6R 636 '05 - (Danger.Mouse)
Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r)
Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee)
Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker)
Suzuki GSX600F '98 - (lipjes)
Suzuki SV650S '01 - (Tankiej)
Suzuki SV650S '07 - (mstx)
Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi)
Yamaha SRX 600 '86 - (Skv)
Yamaha XJ900 '92 - (whY...)
Yamaharley XT660Z Tenere '12 - (Salatrel)



:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard.
Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:? Mag ik nog even de olie verwisselen voor een rit?
Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden.

*; Waar komen jullie vandaan?
Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

(8> Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden :)

B-) Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P



Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
BPM-Calculator
Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Ontwerp je eigen motorpak
Reflectiestickers
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez

Motorreparatie
Motorcycle repair
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.



Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.




verbaasde blikken alom:

pi_136545380
En verder debateren over botsmutsen.

Edit: Een budgethelm is niet per defenitie bagger.
  maandag 10 februari 2014 @ 13:43:48 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136545793
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:31 schreef Gummiebeer het volgende:
En verder debateren over botsmutsen.

Edit: Een budgethelm is niet per defenitie bagger.
Elke in de EU verkochte helm voldoet aan het welbekende keurmerk, en is dus gewoon veilig.

Imo ligt het grote prijsverschil voornamelijk in de comfort-sfeer; een duurdere helm zit gewoon beter, materialen scharnieren en sluitingen zijn beter en dus vaak duurzamer, service van de dealer/importeur is vaak ook beter, en van duurdere helmen zijn vaak meerdere buitenschalen in de markt, dus als je een S-je koopt is dat niet dezelfde buitenschaal als van een XXL met een heul dikke laag schuimrubber erin, waardoor het lijkt alsof je als klein smurfje een mega-waterhoofd hebt.

De stelling dat de enige goede helmen van carbon of kevlar zijn is wmb dikke vette lulkoek, want ook de duurdere helmen van de grote jongens zoals AGV zijn gewoon van hetzelfde materiaal als de goedkopere. vaak betaal je extra voor het design en de grote naamsticker waarmee je kunt pimpen dat je een heul duur stuk plastic op je knar hebt zitten. :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_136545834
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:31 schreef Gummiebeer het volgende:
En verder debateren over botsmutsen.

Edit: Een budgethelm is niet per defenitie bagger.
Natuurlijk niet, maar zeker als je op een motor stapt in plaats van een brommer, is de goedkoopste helm op de plank uitzoeken 'omdat ie toch een CE-keur heeft' allesbehalve verstandig natuurlijk.

Anderzijds is de duurste pakken en jezelf daarin 100% veilig wanen ook onzin natuurlijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_136546364
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Elke in de EU verkochte helm voldoet aan het welbekende keurmerk, en is dus gewoon veilig.

Imo ligt het grote prijsverschil voornamelijk in de comfort-sfeer; een duurdere helm zit gewoon beter, materialen scharnieren en sluitingen zijn beter en dus vaak duurzamer, service van de dealer/importeur is vaak ook beter, en van duurdere helmen zijn vaak meerdere buitenschalen in de markt, dus als je een S-je koopt is dat niet dezelfde buitenschaal als van een XXL met een heul dikke laag schuimrubber erin, waardoor het lijkt alsof je als klein smurfje een mega-waterhoofd hebt.

De stelling dat de enige goede helmen van carbon of kevlar zijn is wmb dikke vette lulkoek, want ook de duurdere helmen van de grote jongens zoals AGV zijn gewoon van hetzelfde materiaal als de goedkopere. vaak betaal je extra voor het design en de grote naamsticker waarmee je kunt pimpen dat je een heul duur stuk plastic op je knar hebt zitten. :')
Mwahh.. Ben er niet helemaal mee eens, ik heb een goedkope helm en een helm van AGV. En met die van AGV merk ik vooral bij hoge snelheden erg veel verschil qua geluid en tegenwind.
pi_136546852
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:00 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Mwahh.. Ben er niet helemaal mee eens, ik heb een goedkope helm en een helm van AGV. En met die van AGV merk ik vooral bij hoge snelheden erg veel verschil qua geluid en tegenwind.
Da's dan weer comfort, weer iets anders.

Maakt weldegelijk verschil trouwens hoe de helm in elkaar gezet is. In schalen heb je grofweg twee groepen, de EPS (plastic) schalen en de schalen opgebouwd uit vezels of composieten. De EPS schalen worden in een mal geperst (vandaar de 'naden', die dus geen werkelijke naden zijn) en de composietschalen worden opgebouwd uit lagen. De laatste is steviger, aangezien de vezelmatten onderling wrijving op elkaar uitoefenen, en in de lengte steviger zijn vanwege de lange vezels die gebruikt zijn. Zo is een schaal wat elastischer en zal ie minder snel breken. Niet dat een EPS helm meteen kapot klapt natuurlijk, maar ze zijn wel minder elastisch en absorberen dus minder kracht. En da's net wat je wilt. Te vergelijken met proberen dwats door een krant heen te slaan. Da's knap zwaarder dan door een enkel vel 240 grams papier, ookal komt het wat totale dikte betreft ruwweg op hetzelfde neer.

De vulling, vrijwel altijd van polystyreen, verschilt ook nogal. Simpelere helmen hebben vaak één dichtheid polystyreen waarvan de gehele helm gemaakt is. Wat geavanceerdere helmen hebben meerdere lagen polystyreen die verschillende dichtheden hebben. Zo kun je de inpact progressief opvangen en heb je praktisch altijd wel een laag polystyreen die de klap absorbeerd. Heb je slechts één dichtheid, heb je nooit de ideale absorbtie van kracht. Beetje te vergelijken met progressieve of lineaire vering onder je fiets zelf trouwens.. Progressief is duidelijk beter, maar met lineair is natuurlijk ook prima te rijden. Echter bij een noodstop kan het verschil maken tussen grip houden of verliezen.

Natuurlijk betaal je vaak meer voor merk en design, of naampjes die men op technologieën plakt. Maar verschillende opbouwmethodes van helmen afdoen als onzin, is kwats. Het is alleen zaak om niet als een kip zonder kop de helm te kopen met het meeste aantal sterren in de door de fabrikant zelf ontwikkelde veiligheidstest natuurlijk, want dan maak je jezelf wel een heule fijne klant voor de motorboer.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 10 februari 2014 @ 14:17:59 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136547076
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:00 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Mwahh.. Ben er niet helemaal mee eens, ik heb een goedkope helm en een helm van AGV. En met die van AGV merk ik vooral bij hoge snelheden erg veel verschil qua geluid en tegenwind.
ik zei ook 'voornamelijk'.. toch? En betere geluiddemping valt bij mij onder de noemer 'comfort' ;)

Ik stel ook nergens dat een AGV van 800¤ van dezelfde kwaliteit is als een Peppie en Kokkie-merk helm van 129,95; je hebt natuurlijk wel degelijk een kwalitatief beter product op je knar, duh.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_136547230
Misschien zeg ik wel iets heel doms, wat ik wel eens vaker doe. Maar met een helm kijk je ook waarvoor of op je die gebruikt. Een fancy helmpje met vinnetjes en andere aerodynamische poespas gebruik je icm met een racert. Vaak zijn die helmpjes ook van carbon of een of ander exotisch materiaal met bijbehorende prijskaart. Ook wil je dan met 200+ een beetje stille en sterke helm. Maar daar heeft Henk op zijn sjoppert niks mee, die volstaat met een kekke plastic pothelm.
  maandag 10 februari 2014 @ 14:25:33 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136547430
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:21 schreef Gummiebeer het volgende:
Misschien zeg ik wel iets heel doms, wat ik wel eens vaker doe. Maar met een helm kijk je ook waarvoor of op je die gebruikt. Een fancy helmpje met vinnetjes en andere aerodynamische poespas gebruik je icm met een racert. Vaak zijn die helmpjes ook van carbon of een of ander exotisch materiaal met bijbehorende prijskaart. Ook wil je dan met 200+ een beetje stille en sterke helm. Maar daar heeft Henk op zijn sjoppert niks mee, die volstaat met een kekke plastic pothelm.
mwoah, ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar als je dagelijks een uurtje of 2 met je hoofd in dat ding zit in weer en wind, stel je kwalitatief andere eisen aan je helm als iemand die alleen met mooi weer een toerritje rijdt. En nu mag jij raden welke groep rijders er het meest gespot worden met hun hoofd in een debiel dure bling bling helm, en da's écht niet omdat ze hun poetsbrommertje wekelijks op het circuit uitlaten hoor :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_136547578
quote:
12s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mwoah, ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar als je dagelijks een uurtje of 2 met je hoofd in dat ding zit in weer en wind, stel je kwalitatief andere eisen aan je helm als iemand die alleen met mooi weer een toerritje rijdt. En nu mag jij raden welke groep rijders er het meest gespot worden met hun hoofd in een debiel dure bling bling helm, en da's écht niet omdat ze hun poetsbrommertje wekelijks op het circuit uitlaten hoor :+
Dat had ik ook beter als aanvulling nog kunnen geven idd. Als je dagelijks veel snelweg aandoet wil je ook een comfortabele op je eierhoofdje :Y
Bling bling posers! Nee, ik ga niet verwijzen naar een forum :D
  maandag 10 februari 2014 @ 14:33:04 #11
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136547701
Comfort is belangrijk bij veelvuldig gebruik inderdaad. Het verschil tussen m'n Nolan van 260 euro en de twee keer zo dure Shoei van nu is echt aanzienlijk - alles is gewoon merkbaar beter en comfortabeler in gebruik.
pi_136547794
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:33 schreef Dekatria het volgende:
Comfort is belangrijk bij veelvuldig gebruik inderdaad. Het verschil tussen m'n Nolan van 260 euro en de twee keer zo dure Shoei van nu is echt aanzienlijk - alles is gewoon merkbaar beter en comfortabeler in gebruik.
Dat had ik toen ik van een honkietonkie nietszeggende Nox over ging naar een HJC. Nou is die HJC niet een tophelm maar het was een heel verschil in positieve zin. In die Nox altijd pijn door drukpunten na een uurtje sturen. De HJC zou ik bij wijze van de hele dag op kunnen zetten zonder een centje pijn. HJC is ook erg fijn voor brildragers :Y
pi_136549642
kijk op:
http://sharp.direct.gov.uk

en kijk wat de uitkomst is.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_136550724
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:13 schreef KneusTeun het volgende:
kijk op:
http://sharp.direct.gov.uk

en kijk wat de uitkomst is.
Helm van 129euro scoort net zo hoog als die van 4xx euro
pi_136551014
Het leukste is dat het ook als scooterhelm wordt omschreven
pi_136551606
Ik heb nu om mee te beginnen een HJC IS-17 aangeschaft. Ik vind het een prima helm die goed en confortabel zit. Hij maakt echter wel wat meer "herrie" dan de helm van de rijschool, maar ik ga toch ook gehoorbescherming aan laten meten.
pi_136551833
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:00 schreef Scheringa het volgende:
Ik heb nu om mee te beginnen een HJC IS-17 aangeschaft. Ik vind het een prima helm die goed en confortabel zit. Hij maakt echter wel wat meer "herrie" dan de helm van de rijschool, maar ik ga toch ook gehoorbescherming aan laten meten.
Stil zijn ze niet idd. Op lange snelwegritten doe ik oordopjes in anders bloeden je oren na afloop. ;(
pi_136552360
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:00 schreef Scheringa het volgende:
Ik heb nu om mee te beginnen een HJC IS-17 aangeschaft. Ik vind het een prima helm die goed en confortabel zit. Hij maakt echter wel wat meer "herrie" dan de helm van de rijschool, maar ik ga toch ook gehoorbescherming aan laten meten.
OOOOOHHHH
Dan hebbe we de sellefdu! w/

En gehoorbescherming lijkt me ook geen overbodige luxe. Ben benieuwd hoe mijn in-ear headphones omgaan met windruis.
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 10 februari 2014 @ 16:32:39 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136553101
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:05 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Stil zijn ze niet idd. Op lange snelwegritten doe ik oordopjes in anders bloeden je oren na afloop. ;(
Ik heb nu ook een HJC, voor de eerste keer in mijn carriére, en ondanks dat het een systeemhelm is vind ik hem niet overdreven veel lawaaieriger als de Shoei. Wat ik wél strontvervelend vind is dat het vizier heel erg de neiging heeft tot fluiten als hij open staat, want hij staat bij mij nogal eens open.

Doppies draag ik trouwens bijna standaard als ik de snelweg op moet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_136557016
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb nu ook een HJC, voor de eerste keer in mijn carriére, en ondanks dat het een systeemhelm is vind ik hem niet overdreven veel lawaaieriger als de Shoei. Wat ik wél strontvervelend vind is dat het vizier heel erg de neiging heeft tot fluiten als hij open staat, want hij staat bij mij nogal eens open.

Doppies draag ik trouwens bijna standaard als ik de snelweg op moet.
Die helm lijkt verdacht veel op die van mij, maar dan systeem..
pi_136557982
Leuke discussie onstaan zo.

Wat betreft oordoppen, laten jullie die apart aanmeten of gebruiken jullie de welbekende gele discodoppen (of iets anders)?

Met betrekking tot helmen, zou het niet gewoon zo zijn dat de veiligheid van alle helmen een bepaalde standaard heeft en de rest daar omheen (comfort, materialen aan de binnenkant etc etc) bepalend is voor hoe duur de helm uiteindelijk is (icm merknaam)?

Wat ik namelijk een beetje terug zie, bij iedereen trouwens, is het hoge gehalte van narcistische zolderautist :+

Nou bedoel ik dat minder lullig dan dat het er uit komt, maar het zit een beetje in de mens om meer te willen en beter te willen hebben dan een ander, maar vooral ook vinden dat hetgeen wat hij of zij heeft ook daadwerkelijk het beste is wat er te halen valt.

Lees, het vinden dat je als beginner een motor van 2500 euro beter aan kan schaffen dan een motor van 6000 euro om welke reden dan ook.
Net als de discussies van de helmen nu.

Flame on!
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_136558348
Ik had op maat gemaakte doppen. Daar ben ik er 1 van verloren dus rij ik nu met standaard dopjes. Op de beurs laat ik ze weer op maat maken want dat werkt gewoon beter en is comfortabeler voor lange dagen op de motor (lees vakantie)
  maandag 10 februari 2014 @ 18:41:24 #23
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136558554
Ik heb ze bij Schoonenberg op maat laten maken. Kost een lieve duit (volgens mij eurootje of 135) maar het is de investering meer dan waard.
pi_136558604
Wat voor doppen heb je dan precies? Ik heb op maat gemaakte harde dopjes voor de concerten/festivals die ik bezoek (die dan prima hun werk doen), maar met mijn hoofd in de helm vervormd mn gehoorgang kennelijk en heb ik er echt geen profijt meer van. Dus of over naar zachte oordoppen of aanmeten met helm op? :P
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  maandag 10 februari 2014 @ 18:44:33 #25
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136558705
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:42 schreef mjan het volgende:
Wat voor doppen heb je dan precies? Ik heb op maat gemaakte harde dopjes voor de concerten/festivals die ik bezoek (die dan prima hun werk doen), maar met mijn hoofd in de helm vervormd mn gehoorgang kennelijk en heb ik er echt geen profijt meer van.
Hmm, ik heb daar geen last van gehad.
pi_136558765
Ik heb otoplastieken van alpine maar die zitten voor geen meter :') dus heb ik altijd alpine motosafe in
pi_136558802
quote:
5s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:44 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hmm, ik heb daar geen last van gehad.
Ook die harde dus? Raar hoofd van mij }:|
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_136559213
Etos huismerk. En spiegelen.
pi_136559468
Ik heb parapludoppen (zo noem ik ze maar) van een paar tientjes, werken prima voor mij.
pi_136559650
Ik heb dus in-ear oordopjes van Sennheiser. Ben benieuwd hoeveel dat helpt. Beetje muziek op een lange rit zal ook wel plezierig zijn. Op de fiets kun je je er compleet mee afzonderen... O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136560643
Ik heb ook vaak muziek aanstaan, wel gevaarlijk want je gaat soms te hard rijden als de muziek een beetje ruig is :)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  maandag 10 februari 2014 @ 19:32:46 #32
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136561024
Ik heb er op reis weleens aan gedacht, maar ik zou teveel worden afgeleid denk ik. Heb liever m'n aandacht bij het rijden, en de geluiden om me heen.
pi_136561062
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:32 schreef Dekatria het volgende:
Ik heb er op reis weleens aan gedacht, maar ik zou teveel worden afgeleid denk ik. Heb liever m'n aandacht bij het rijden, en de geluiden om me heen.
1 oordopje in voor muziek, en de ander een gewoon oordopje?
Of zou dat ook geen optie zijn?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_136561111
Ja ik zet muziek gewoon ff uit als het moet, en ook wel handig dat je tomtom en dergelijke kan horen.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  maandag 10 februari 2014 @ 19:36:16 #35
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136561159
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:33 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

1 oordopje in voor muziek, en de ander een gewoon oordopje?
Of zou dat ook geen optie zijn?
Teveel gedoe ;)
pi_136561294
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:33 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

1 oordopje in voor muziek, en de ander een gewoon oordopje?
Of zou dat ook geen optie zijn?
Gewoon zelf liedjes zingen O+
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_136561929
Gewoon bluetooth :P sena smh5fm, 100 euro
  maandag 10 februari 2014 @ 19:55:07 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136562018
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
Leuke discussie onstaan zo.

Wat betreft oordoppen, laten jullie die apart aanmeten of gebruiken jullie de welbekende gele discodoppen (of iets anders)?

Met betrekking tot helmen, zou het niet gewoon zo zijn dat de veiligheid van alle helmen een bepaalde standaard heeft en de rest daar omheen (comfort, materialen aan de binnenkant etc etc) bepalend is voor hoe duur de helm uiteindelijk is (icm merknaam)?

Wat ik namelijk een beetje terug zie, bij iedereen trouwens, is het hoge gehalte van narcistische zolderautist :+

Nou bedoel ik dat minder lullig dan dat het er uit komt, maar het zit een beetje in de mens om meer te willen en beter te willen hebben dan een ander, maar vooral ook vinden dat hetgeen wat hij of zij heeft ook daadwerkelijk het beste is wat er te halen valt.

Lees, het vinden dat je als beginner een motor van 2500 euro beter aan kan schaffen dan een motor van 6000 euro om welke reden dan ook.
Net als de discussies van de helmen nu.

Flame on!
Otoplastieken; 2 setjes zelfs; eentje met koord voor mijn werk, en eentje zonder voor onder de helm.

En ja, dat zeggen we toch eigenlijk ook; elke helm voldoet aan het CE-keurmerk en is dus goed bevonden, de rest bepaalt idd de eventuele meerprijs tov de concurrentie, en het is aan de gebruiker om te bepalen hoeveel lol hij van de rest van zijn geld wil bij het dragen van zijn helm in de vorm van comfort, wasbaarheid van het interieur, pinlockvizier, geluiddemping, aerodynamica, ventilatie enz enz... maar doorgaans geldt wel dat je waar naar je geld krijgt, en die verhouding waar/geld zul je zelf moeten bepalen. Meestal is het een kwestie van hoe diep je knip is. :) Ik denk persoonlijk dat je qua kwaliteit voor een honderdje of 4-5 wel op de max zit... daarboven ga je gewoon betalen voor design en exclusiviteit in de meeste gevallen.

Lees; je hebt geen gelijk; motorpiemols worden gemeten aan het eind van een dijkje, en niet op internet, behalve op MF.

Bijna iedereen hier rijdt op een redelijk belegen tot oud hok, en een aantal rijden nu nog steeds dagelijks, dat is niet goed voor de pimpability van je brommer.. maar dan ben je wél een ekte.. op MF staat 95% van de gekentekenplaatstickerde brommers nu onder een fluwelen dekentje te rillen in de schuur.

Enneh.. leg eerst die 6K brommer maar een keertje plat, want dat gaat gebeuren, dat heet 'ervaring opdoen', dan weet je daarna waarom 'we' een beginnersbrommertje voorstellen aan iedereen die gaat beginnen met motorrijden.

Zelfoverschatting is a bitch.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 10 februari 2014 @ 19:57:58 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_136562159
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:42 schreef mjan het volgende:
Wat voor doppen heb je dan precies? Ik heb op maat gemaakte harde dopjes voor de concerten/festivals die ik bezoek (die dan prima hun werk doen), maar met mijn hoofd in de helm vervormd mn gehoorgang kennelijk en heb ik er echt geen profijt meer van. Dus of over naar zachte oordoppen of aanmeten met helm op? :P
Jarenlang met harde gereden; geen enkel probleem. Moest alleen de aanpakjes effe laten verbouwen, want die waren te groot, daarna nooit geen problemen meer mee gehad. Nu heb ik zachte, maar nog maar weinig mee gereden..

Als ze niet goed zitten moet je in overleg met de leverancier, want dat hoort niet..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 10 februari 2014 @ 20:02:07 #40
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136562385
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
Bijna iedereen hier rijdt op een redelijk belegen tot oud hok, en een aantal rijden nu nog steeds dagelijks, dat is niet goed voor de pimpability van je brommer.. maar dan ben je wél een ekte.. op MF staat 95% van de gekentekenplaatstickerde brommers nu onder een fluwelen dekentje te rillen in de schuur.

Enneh.. leg eerst die 6K brommer maar een keertje plat, want dat gaat gebeuren, dat heet 'ervaring opdoen', dan weet je daarna waarom 'we' een beginnersbrommertje voorstellen aan iedereen die gaat beginnen met motorrijden.

Zelfoverschatting is a bitch.
Goede post.

De Alp wilde vanmorgen zowaar niet meteen starten... zal wat vocht in de carbs hebben gezeten.
pi_136562578
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Otoplastieken; 2 setjes zelfs; eentje met koord voor mijn werk, en eentje zonder voor onder de helm.

En ja, dat zeggen we toch eigenlijk ook; elke helm voldoet aan het CE-keurmerk en is dus goed bevonden, de rest bepaalt idd de eventuele meerprijs tov de concurrentie, en het is aan de gebruiker om te bepalen hoeveel lol hij van de rest van zijn geld wil bij het dragen van zijn helm in de vorm van comfort, wasbaarheid van het interieur, pinlockvizier, geluiddemping, aerodynamica, ventilatie enz enz... maar doorgaans geldt wel dat je waar naar je geld krijgt, en die verhouding waar/geld zul je zelf moeten bepalen. Meestal is het een kwestie van hoe diep je knip is. :) Ik denk persoonlijk dat je qua kwaliteit voor een honderdje of 4-5 wel op de max zit... daarboven ga je gewoon betalen voor design en exclusiviteit in de meeste gevallen.

Lees; je hebt geen gelijk; motorpiemols worden gemeten aan het eind van een dijkje, en niet op internet, behalve op MF.

Bijna iedereen hier rijdt op een redelijk belegen tot oud hok, en een aantal rijden nu nog steeds dagelijks, dat is niet goed voor de pimpability van je brommer.. maar dan ben je wél een ekte.. op MF staat 95% van de gekentekenplaatstickerde brommers nu onder een fluwelen dekentje te rillen in de schuur.

Enneh.. leg eerst die 6K brommer maar een keertje plat, want dat gaat gebeuren, dat heet 'ervaring opdoen', dan weet je daarna waarom 'we' een beginnersbrommertje voorstellen aan iedereen die gaat beginnen met motorrijden.

Zelfoverschatting is a bitch.
Goede reactie!

Er wordt ook zeker wel rekening gehouden met het feit dat ik een keer kan omvallen met de motor.
Alleen bedoelen jullie dan omvallen als in "een lullig foutje" of omvallen als een schuiver maken over het asfalt? Het schadebedrag verschilt namelijk aanzienlijk in beide gevallen.

Iemand trouwens ervaring met een motor zoals deze:

http://www.motorshopper.n(...)-GSF-650-BANDIT.html

(btw, ja deze is weer wat in de 5000 range, maar gaat meer om het model)

Ben steeds meer alternatieven aan het zoeken voor een Z750.

Al is een Z750S ook een oplossing (en niet zo duur, +-3000-4000 euro)

Dit in verband met het feit dat ik redelijk wat snelweg kilometers ga maken ook (is de verwachting)
Aftermarket ruitje zou ook nog kunnen, maar ergens denk ik dat het beter is om een "mede ontworpen daarvoor" motor te kopen, dan zelf een ruitje "voor het effect" erop te plaatsen (do I make any sence?)

(ja ik luister heus wel naar al het advies...)

Wat betreft MF, ja daar heb ik ook aardig wat topics lopen doorlezen en kwam ik tot de conclusie dat elke reactie op een nieuw gekochte motor begon met:

"Mooie fiets! ^O^ "
gevolgd met:
"wanneer ga je dit of dat veranderen, en zus of zo moet ook nog anders, en als ik jou was zou ik ook nog even dit doen en nadat je dat gedaan hebt is de zus en zo ook mooi geregeld"
:')

Alle reacties over de oordoppen worden ook gewaardeerd! ^O^
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_136562703
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 19:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jarenlang met harde gereden; geen enkel probleem. Moest alleen de aanpakjes effe laten verbouwen, want die waren te groot, daarna nooit geen problemen meer mee gehad. Nu heb ik zachte, maar nog maar weinig mee gereden..

Als ze niet goed zitten moet je in overleg met de leverancier, want dat hoort niet..
Die dingen zijn onderhand 5 jaar oud, dus naar de leverancier gaan heeft weinig zin nu nog. Punt is dat ze het wel gewoon prima doen zonder helm.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  maandag 10 februari 2014 @ 20:10:11 #43
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136562774
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:06 schreef ManageTheAnger het volgende:
Er wordt ook zeker wel rekening gehouden met het feit dat ik een keer kan omvallen met de motor.
Alleen bedoelen jullie dan omvallen als in "een lullig foutje" of omvallen als een schuiver maken over het asfalt? Het schadebedrag verschilt namelijk aanzienlijk in beide gevallen.
Je kan er sowieso al vanuit gaan dat je dat ding uit je handen laat kletteren... en dan is een verrot paneel al gauw aan de orde. En die dingen zijn duur (paar honderd euri al gauw voor 1 zijpaneeltje).

Wat betreft echte schuivers zit een ongeluk in een klein hoekje - het meest voorkomend zijn bochten die verkeerd worden ingeschat. En dan hangt het er maar net vanaf wat je tegenkomt.

In any case, men zegt niet voor niets dat je het op een oude fiets moet leren ;)
pi_136562889
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:06 schreef ManageTheAnger het volgende:

Iemand trouwens ervaring met een motor zoals deze:

http://www.motorshopper.n(...)-GSF-650-BANDIT.html

(btw, ja deze is weer wat in de 5000 range, maar gaat meer om het model)
Koop dan een echte bandit. Sorry, inkoppertje

Edit: en dan weet je ook meteen dat hij goed schuift :P
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_136563024
Het zit tegenwoordig zo: of een oude Transalp, of een oude echte Bandit :+
quote:
12s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:12 schreef mjan het volgende:

[..]

Edit: en dan weet je ook meteen dat hij goed schuift :P
:o :')
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136564656
quote:
12s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:12 schreef mjan het volgende:

[..]

Koop dan een echte bandit. Sorry, inkoppertje

Edit: en dan weet je ook meteen dat hij goed schuift :P
Die waterkokers zijn maar fake inderdaad :7

Da's een Bandit Mk4, ik heb een Mk1. Da's een compleet andere fiets, dus geen relevante ervaring mee.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 10 februari 2014 @ 20:52:31 #47
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136565064
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Da's dan weer comfort, weer iets anders.

Maakt weldegelijk verschil trouwens hoe de helm in elkaar gezet is. In schalen heb je grofweg twee groepen, de EPS (plastic) schalen en de schalen opgebouwd uit vezels of composieten. De EPS schalen worden in een mal geperst (vandaar de 'naden', die dus geen werkelijke naden zijn) en de composietschalen worden opgebouwd uit lagen. De laatste is steviger, aangezien de vezelmatten onderling wrijving op elkaar uitoefenen, en in de lengte steviger zijn vanwege de lange vezels die gebruikt zijn. Zo is een schaal wat elastischer en zal ie minder snel breken. Niet dat een EPS helm meteen kapot klapt natuurlijk, maar ze zijn wel minder elastisch en absorberen dus minder kracht. En da's net wat je wilt. Te vergelijken met proberen dwats door een krant heen te slaan. Da's knap zwaarder dan door een enkel vel 240 grams papier, ookal komt het wat totale dikte betreft ruwweg op hetzelfde neer.

De vulling, vrijwel altijd van polystyreen, verschilt ook nogal. Simpelere helmen hebben vaak één dichtheid polystyreen waarvan de gehele helm gemaakt is. Wat geavanceerdere helmen hebben meerdere lagen polystyreen die verschillende dichtheden hebben. Zo kun je de inpact progressief opvangen en heb je praktisch altijd wel een laag polystyreen die de klap absorbeerd. Heb je slechts één dichtheid, heb je nooit de ideale absorbtie van kracht. Beetje te vergelijken met progressieve of lineaire vering onder je fiets zelf trouwens.. Progressief is duidelijk beter, maar met lineair is natuurlijk ook prima te rijden. Echter bij een noodstop kan het verschil maken tussen grip houden of verliezen.

Natuurlijk betaal je vaak meer voor merk en design, of naampjes die men op technologieën plakt. Maar verschillende opbouwmethodes van helmen afdoen als onzin, is kwats. Het is alleen zaak om niet als een kip zonder kop de helm te kopen met het meeste aantal sterren in de door de fabrikant zelf ontwikkelde veiligheidstest natuurlijk, want dan maak je jezelf wel een heule fijne klant voor de motorboer.
Goed verhaal, behalve dat een koolstofhelm juist stijver is en niet elastischer dan alleen een plastic helm. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn die echte brommerhelmpjes alleen plastic en de motorhelmen minstens glasvezel versterkt.

Het is een beetje net als vliegtuigmaatschappijen. Ook de goedkoopste maatschappijen moeten voldoen aan de strenge veiligheidseisen en zullen dus echt niet onveiliger zijn dan de grote (in de Westerse wereld dan :P). Zo zie ik het ook bij de helmen :D
The line is a dot to you!
pi_136567124
https://www.facebook.com/(...)89379&type=2&theater

Handig voor als je met de motor op vakantie gaat..
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_136567451
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 21:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
https://www.facebook.com/(...)89379&type=2&theater

Handig voor als je met de motor op vakantie gaat..
Als je dan in een hotel verblijft voor de hele vakantie zodat je al je meuk op kunt bergen, ja. Anders, nee. :D Maar hij doet het knap.

Tijdens mijn backpackreisje in Australië heb ik wel geleerd dat oprollen compacter is dan opvouwen.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_136573788
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:52 schreef kepler het volgende:

[..]

Goed verhaal, behalve dat een koolstofhelm juist stijver is en niet elastischer dan alleen een plastic helm. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn die echte brommerhelmpjes alleen plastic en de motorhelmen minstens glasvezel versterkt.

Het is een beetje net als vliegtuigmaatschappijen. Ook de goedkoopste maatschappijen moeten voldoen aan de strenge veiligheidseisen en zullen dus echt niet onveiliger zijn dan de grote (in de Westerse wereld dan :P). Zo zie ik het ook bij de helmen :D
Mja, maar ik bedoel wat ze kunnen hebben. Een schaal van EPS of ABS zal eerder barsten of doorbuigen dan een schaal die is opgebouwd uit lagen van een vezelstof. En als dat doorbuigen eenmaal gebeurd is, heeft ie geen nut meer.

Ach, ze moeten allemaal voldoen aan strenge eisen. Ik zeg ook niet dat je met een brommerhelm op je kop instant dood bent he ;) maar een maatschappij als RyanAir bijvoorbeeld houdt onderhoud zo kort mogelijk en heeft het maximale aan vlieguren wat nog als verantwoord gezien wordt. De wat betere airliner heeft een groter budget voor goed onderhoud, en laat zijn crew meer pauze nemen.

Je hebt veilig en veilig natuurlijk. Er is een basis waar alle helmen aan voldoen, maar helmbouwers kunnen daar altijd overheen gaan natuurlijk. Kijk bijvoorbeeld maar naar die SHARP tests. Al die helmen voldoen aan EC20.11 (zo uit mijn hoofd?) maar de ene is weldegelijk veiliger dan de andere.

Los daarvan, vind ik een motor van 5.000 euro kopen en dan bezuinigen op een helm (en ook andere kleding) een slecht plan. Voor 500 euro kun je hooguit in de uitverkoop een simpel pak en helm kopen. En dan ben je mijns inziens op het verkeerde aan het bezuinigen. En ook daar geldt weer: een Dainese pak van drie ruggen en een Schubert van meer dan 900 euro aanschaffen, is óók weer overkill.

En als ik daarmee narcistisch ben, ik zie de link niet, maar so be it :) Ben in ieder geval prima tevreden met mijn motor van 1.500 euro. Anders zou ik hem nu ook niet aan het herbouwen zijn terwijl ie financieel ongeveer zo total loss is als maar mogelijk is.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')