abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 februari 2014 @ 08:07:43 #51
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_136577283
Jij hebt ook altijd de vreemdste problemen met je motor, het wordt weer eens tijd voor een meet :)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_136579767
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:06 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Goede reactie!

Er wordt ook zeker wel rekening gehouden met het feit dat ik een keer kan omvallen met de motor.
Alleen bedoelen jullie dan omvallen als in "een lullig foutje" of omvallen als een schuiver maken over het asfalt? Het schadebedrag verschilt namelijk aanzienlijk in beide gevallen.

Iemand trouwens ervaring met een motor zoals deze:

http://www.motorshopper.n(...)-GSF-650-BANDIT.html

(btw, ja deze is weer wat in de 5000 range, maar gaat meer om het model)

Ben steeds meer alternatieven aan het zoeken voor een Z750.

Al is een Z750S ook een oplossing (en niet zo duur, +-3000-4000 euro)

Dit in verband met het feit dat ik redelijk wat snelweg kilometers ga maken ook (is de verwachting)
Aftermarket ruitje zou ook nog kunnen, maar ergens denk ik dat het beter is om een "mede ontworpen daarvoor" motor te kopen, dan zelf een ruitje "voor het effect" erop te plaatsen (do I make any sence?)

(ja ik luister heus wel naar al het advies...)

Wat betreft MF, ja daar heb ik ook aardig wat topics lopen doorlezen en kwam ik tot de conclusie dat elke reactie op een nieuw gekochte motor begon met:

"Mooie fiets! ^O^ "
gevolgd met:
"wanneer ga je dit of dat veranderen, en zus of zo moet ook nog anders, en als ik jou was zou ik ook nog even dit doen en nadat je dat gedaan hebt is de zus en zo ook mooi geregeld"
:')

Alle reacties over de oordoppen worden ook gewaardeerd! ^O^
Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op,
scheelt je veel schade als je valt
I are Baboon
pi_136579815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:43 schreef pindaplukker het volgende:

[..]

Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op,
Mja, moet je ook maar willen natuurlijk.

Op de Bandit hadden valblokken me een gescheurd carter gescheeld. Maar alsnog. Voor geen goud.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_136580268
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  dinsdag 11 februari 2014 @ 11:42:17 #55
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136581284
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 21:40 schreef Nero22 het volgende:
Tijdens mijn backpackreisje in Australië heb ik wel geleerd dat oprollen compacter is dan opvouwen.
Precies, ja. Maak meestal 1 setje als 1 rol.
  Vis een optie? dinsdag 11 februari 2014 @ 11:51:20 #56
70532 loveli
N
pi_136581502
Kleine bijdrage aan de helmdiscussie: ik heb een Arai helm en een HJC. De laatste is voor bijrijders en als ik speelkwartier heb, of als de voering van de Arai moet drogen na een wasbeurt. In de Arai heb ik extra vulling in de wangkussens voor een betere pasvorm en sun-ax tegen laagstaande zon. Verder heb ik zachte Alpine doppen of van die schuimdingen, maar op secundaire wegen zou ik in de Arai zonder kunnen.

De HJC is op zich prima qua veiligheid, maar het comfort, gemak en (ontbreken aan) windgeruis van een echt goed zittende helm zorgt voor veel minder afleiding en draagt zo bij aan je veiligheid. Idem voor een zonnevizier dat met 1 klik op z'n plek zit of pinlock waardoor ie niet hoeft te wissen aan de binnenkant van je vizier.

Ik wens dat niemand hier ooit z'n helm echt nodig heeft als valbescherming. Hopelijk heeft iedere motorrijder een helm die zo weinig mogelijk afleidt van het verkeer en net zo prettig zit als de mijne O+ Elke keer als ik 'em opzet is het een beetje thuiskomen.

Rest van m'n kleding heb ik uitgezocht op pasvorm/veiligheid, uiterlijk en prijs. Dankzij goed zoeken hoefde ik op geen van de punten een compromis te sluiten.Broeken +/- gemiddeld 100 euro (per stuk), jassen rond de 80, handschoenen gemiddeld 30. Had goedkoper gekund als ik het esthetische aspect achterwege had gelaten.
crap in = crap out
pi_136582408
http://www.motor-forum.nl(...)a-250R-uit-2011.html

toch vind ik zo'n ninja echt achterlopen qua afwerking. Allemaal beetje simpel afgerond en niet meer aandacht aan besteed dan aan een set klompen.
pi_136582761
Ik ga komende week proberen een deel van mijn velgen te wrappen :d
I are Baboon
pi_136583951
shit gemiste kans.... ik zet net mijn motor in de schuur komt de streetviewauto langs :') als de motor nog buiten had gestaan was ik er ff achteraan gereden om mezelf op streetview te zetten
pi_136586984
haha jammer, was wel mooi geweest als je de hele dag erachteraan rijdt :) ben je in elke straat te zien, niemand er wat van begrijpen..
pi_136587347
En daarom altijd een helmpje op :)
http://www.dumpert.nl/med(...)_nieuwe_scooter.html
Vol met die bakkus op de grond! :D
pi_136587481
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:11 schreef Salatrel het volgende:
shit gemiste kans.... ik zet net mijn motor in de schuur komt de streetviewauto langs :') als de motor nog buiten had gestaan was ik er ff achteraan gereden om mezelf op streetview te zetten
Mijn ouwe koekblik staat op streetview :'(
https://maps.google.nl/ma(...)pn=0.000002,0.002411
Die rooie 205. En ik woon er niet meer gelukkig :P
Oja, en de motorverzameling van de buurman staat er ook op. Binnen had hij nog een gloednieuwe Triumph Bonneville staan en achter nog 3 motoren :7
  dinsdag 11 februari 2014 @ 15:39:49 #63
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136589088
Nu we het toch over helmen hebben:

http://www.skullyhelmets.com/heads-up-display-helmet/

Handig bij inparkeren :Y)
pi_136597223
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:44 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Los daarvan, vind ik een motor van 5.000 euro kopen en dan bezuinigen op een helm (en ook andere kleding) een slecht plan. Voor 500 euro kun je hooguit in de uitverkoop een simpel pak en helm kopen. En dan ben je mijns inziens op het verkeerde aan het bezuinigen. En ook daar geldt weer: een Dainese pak van drie ruggen en een Schubert van meer dan 900 euro aanschaffen, is óók weer overkill.

En als ik daarmee narcistisch ben, ik zie de link niet, maar so be it :) Ben in ieder geval prima tevreden met mijn motor van 1.500 euro. Anders zou ik hem nu ook niet aan het herbouwen zijn terwijl ie financieel ongeveer zo total loss is als maar mogelijk is.
Begrijp heel goed je punt, alleen wanneer is het bezuinigen?
Zelf gaf ik aan, dat ik voor een motor inclusief pak max 5500 wil uitgeven (voor de motor alleen 5000 max, klopt dat heb ik gezegd).
Als ik her en der wat kijk, en in Duitsland dan zie ik voor broeken/jassen samen met een helm/handschoenen toch redelijk goede prijzen waarmee je es een keer de 600 aantikt misschien (het komt immers ook niet op een honderd euro aan met zulke bedragen)

Waar let je op, bij het kopen van motorpakken.
Hoe weet je wanneer dat wat 500 euro, prul is in vergelijking met een pak van 900 euro (zelfde categorie, zelfde fabric, etc)

Vind het prachtig om te zien dat jij je motor herbouwd en weer een heropstapper gaat worden :7
Mooi dat het voor jou met 1500 euro klaar kan zijn.

Punt is, ik heb zelf 0,0 technische kennis al wil ik wel het onderhoud aan mijn motor zelf gaan verrichten (big risk, I know maar met wat hulp hier en daar moet het goedkomen). Juist om wat handigheid te krijgen in dingen en een motor lijkt mij nou niet echt een super moeilijk object om het mee te proberen.
Wat betreft het missen van kennis, het gaat mij er dus om dat voor mijn gevoel het zo is.. dat wanneer ik een oude motor koopt met flink wat kilometers voor 1500 euro.. Ik een grotere kans loop om daarna 1000 aan onderhoud te moeten plegen (banden, olie, etc weet ik het) dan aan een relatief jongere motor met minder kilometers waarvan de aanschafprijs wat hoger ligt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:43 schreef pindaplukker het volgende:

[..]

Zie regelmatig motoren met valdoppen, en ik wilde ze inderdaad er zelf ook opzetten.
Heb nu diverse modellen gezien met valdoppen en ik vind persoonlijk dat ze niet echt de motor "verneuken" in optische zin.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 11:51 schreef loveli het volgende:
Kleine bijdrage aan de helmdiscussie: ik heb een Arai helm en een HJC. De laatste is voor bijrijders en als ik speelkwartier heb, of als de voering van de Arai moet drogen na een wasbeurt. In de Arai heb ik extra vulling in de wangkussens voor een betere pasvorm en sun-ax tegen laagstaande zon. Verder heb ik zachte Alpine doppen of van die schuimdingen, maar op secundaire wegen zou ik in de Arai zonder kunnen.

De HJC is op zich prima qua veiligheid, maar het comfort, gemak en (ontbreken aan) windgeruis van een echt goed zittende helm zorgt voor veel minder afleiding en draagt zo bij aan je veiligheid. Idem voor een zonnevizier dat met 1 klik op z'n plek zit of pinlock waardoor ie niet hoeft te wissen aan de binnenkant van je vizier.

Ik wens dat niemand hier ooit z'n helm echt nodig heeft als valbescherming. Hopelijk heeft iedere motorrijder een helm die zo weinig mogelijk afleidt van het verkeer en net zo prettig zit als de mijne O+ Elke keer als ik 'em opzet is het een beetje thuiskomen.

Rest van m'n kleding heb ik uitgezocht op pasvorm/veiligheid, uiterlijk en prijs. Dankzij goed zoeken hoefde ik op geen van de punten een compromis te sluiten.Broeken +/- gemiddeld 100 euro (per stuk), jassen rond de 80, handschoenen gemiddeld 30. Had goedkoper gekund als ik het esthetische aspect achterwege had gelaten.
^O^
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:52 schreef Gummiebeer het volgende:
En daarom altijd een helmpje op :)
http://www.dumpert.nl/med(...)_nieuwe_scooter.html
Vol met die bakkus op de grond! :D
Dat soort gasten vragen er niet om, die smeken er om... Darwin awards staan klaar.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_136597375
Ik heb in Amerika een aantal keren zonder helm gereden, met alleen een bandana op mijn hoofd tegen de zon. Het is wel lekker als het warm is, maar ik voel me er op een of andere manier toch niet heel prettig bij.

Op het vizier van mijn integraalhelm zit een flinke kras van een steentje wat uit het wiel van een tegemoetkomende vrachtwagen gelanceerd werd. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik die helm niet op had gehad.....

In maar 20 staten is een helm verplicht, in de andere staten alleen boven een bepaalde leeftijd of zelfs helemaal niet: Motorrijden in Amerika zonder helm.
pi_136600144
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:21 schreef Klusbaas het volgende:
Ik heb in Amerika een aantal keren zonder helm gereden, met alleen een bandana op mijn hoofd tegen de zon. Het is wel lekker als het warm is, maar ik voel me er op een of andere manier toch niet heel prettig bij.

Op het vizier van mijn integraalhelm zit een flinke kras van een steentje wat uit het wiel van een tegemoetkomende vrachtwagen gelanceerd werd. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik die helm niet op had gehad.....

In maar 20 staten is een helm verplicht, in de andere staten alleen boven een bepaalde leeftijd of zelfs helemaal niet: Motorrijden in Amerika zonder helm.
Wel met oordoppen dan?
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:24:33 #67
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136600462
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:44 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mja, maar ik bedoel wat ze kunnen hebben. Een schaal van EPS of ABS zal eerder barsten of doorbuigen dan een schaal die is opgebouwd uit lagen van een vezelstof. En als dat doorbuigen eenmaal gebeurd is, heeft ie geen nut meer.

Ach, ze moeten allemaal voldoen aan strenge eisen. Ik zeg ook niet dat je met een brommerhelm op je kop instant dood bent he ;) maar een maatschappij als RyanAir bijvoorbeeld houdt onderhoud zo kort mogelijk en heeft het maximale aan vlieguren wat nog als verantwoord gezien wordt. De wat betere airliner heeft een groter budget voor goed onderhoud, en laat zijn crew meer pauze nemen.

Je hebt veilig en veilig natuurlijk. Er is een basis waar alle helmen aan voldoen, maar helmbouwers kunnen daar altijd overheen gaan natuurlijk. Kijk bijvoorbeeld maar naar die SHARP tests. Al die helmen voldoen aan EC20.11 (zo uit mijn hoofd?) maar de ene is weldegelijk veiliger dan de andere.

Los daarvan, vind ik een motor van 5.000 euro kopen en dan bezuinigen op een helm (en ook andere kleding) een slecht plan. Voor 500 euro kun je hooguit in de uitverkoop een simpel pak en helm kopen. En dan ben je mijns inziens op het verkeerde aan het bezuinigen. En ook daar geldt weer: een Dainese pak van drie ruggen en een Schubert van meer dan 900 euro aanschaffen, is óók weer overkill.

En als ik daarmee narcistisch ben, ik zie de link niet, maar so be it :) Ben in ieder geval prima tevreden met mijn motor van 1.500 euro. Anders zou ik hem nu ook niet aan het herbouwen zijn terwijl ie financieel ongeveer zo total loss is als maar mogelijk is.
Nou ja, het lijkt me dat een helm zo ontworpen is om juist te 'breken' bij impact, dat neemt namelijk ook heel energie weg van het hoofd. Maar volgens mij hebben we deze discussie al eens eerder gehad, ik ga me toch eens een keer goed inlezen :D

Zolang de helm aan de eisen voldoet, dan is dat blijkbaar genoeg voor de mensen die daar over nagedacht hebben en dan is het voor mij in principe prima. Een helmfabrikant wil zoveel mogelijk geld verdienen, dus ik vertrouw die verhalen nooit heel erg :P Tenzij helmen ook sterren kunnen krijgen in de crashtests

Yup, bezuinigen op je veiligheid en dan een dure motor kopen vind ik ook niet slim. Mijn eerste motor was 500 euro en mijn jas/broek/helm was bij elkaar iets van 400 euro :D Meer geld had ik niet :P
The line is a dot to you!
  Vis een optie? dinsdag 11 februari 2014 @ 20:41:51 #68
70532 loveli
N
pi_136601351
Eigenaar van een motorzaakje vertelde dat hij oude (gebruikte) helmen had getest door ze van de eerste verdieping op een betonvloer te mikken. Goedkope helmen stuiterden, dure vervormden en stuiterden nauwelijks. Ik draag m'n helm niet om ermee te vallen, maar als ik val, hoop ik dat 'ie me op de best mogelijke manier beschermt. Mijn helm was niet zo gek veel goedkoper dan m'n eerste motor.
crap in = crap out
pi_136604636
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:41 schreef loveli het volgende:
Eigenaar van een motorzaakje vertelde dat hij oude (gebruikte) helmen had getest door ze van de eerste verdieping op een betonvloer te mikken. Goedkope helmen stuiterden, dure vervormden en stuiterden nauwelijks. Ik draag m'n helm niet om ermee te vallen, maar als ik val, hoop ik dat 'ie me op de best mogelijke manier beschermt. Mijn helm was niet zo gek veel goedkoper dan m'n eerste motor.
Mooi man, verkoop praatjes
I are Baboon
  Vis een optie? dinsdag 11 februari 2014 @ 21:46:56 #70
70532 loveli
N
pi_136604937
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:41 schreef pindaplukker het volgende:

[..]

Mooi man, verkoop praatjes
De man deed onderhoud en verkocht gebruikte motoren :')

De helmen waren oude (race)helmen van hem en z'n maten.
crap in = crap out
  dinsdag 11 februari 2014 @ 21:53:56 #71
408794 punkmuis
fortune is not in the cookie
pi_136605290
Toen ik met het plastieken arai-les-helmpie voor de eerste keer de snelweg op was geweest stond ik vervolgens bij het tankstation 'WAT ZEG JE?!' te roepen naar mijn instructeur :'). Dat was toch een stuk prettigere ervaring toen ik dat nog een keer over deed met mijn Shoei. Ik heb ook geen oordopjes nodig dus. Hoewel, toen ik mijn motor uit Rotjeknor ophaalde, reed ik voor t eerst sinds lange tijd weer op de snelweg en mijn helm maakte verdacht veel lawaai. Na een half uur kwam ik er achter dat ik dat 'lucht-schuifje' aan de bovenkant open had staan :P.
pi_136610233
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:53 schreef punkmuis het volgende:
Toen ik met het plastieken arai-les-helmpie voor de eerste keer de snelweg op was geweest stond ik vervolgens bij het tankstation 'WAT ZEG JE?!' te roepen naar mijn instructeur :'). Dat was toch een stuk prettigere ervaring toen ik dat nog een keer over deed met mijn Shoei. Ik heb ook geen oordopjes nodig dus. Hoewel, toen ik mijn motor uit Rotjeknor ophaalde, reed ik voor t eerst sinds lange tijd weer op de snelweg en mijn helm maakte verdacht veel lawaai. Na een half uur kwam ik er achter dat ik dat 'lucht-schuifje' aan de bovenkant open had staan :P.
Mja, da's dan weer comfort.

En daarvoor geldt weer hetzelfde. Je kunt een kek uitziend spoilertje op een simpele helm plakken, er een fancy naampje aan geven en de prijs van de helm met 100 euro omhoog schoppen omdat men toch écht een 'Superduperspoiler' (materiaalkosten: ¤5) wil hebben.

Je kunt echter ook een getest werkend spoilertje erop plakken, en de prijs met 50 euro omhoog gooien om tests in windtunnels terug te verdienen, verder niet spectaculair erover doen maar wel je naam als goede fabrikant hooghouden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 12 februari 2014 @ 07:13:23 #73
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136615204
En rode helmen gaan sneller, natuurlijk.
pi_136624208
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 07:13 schreef Dekatria het volgende:
En rode helmen gaan sneller, natuurlijk.
:+

Heb besloten de uitlaat niet meer te gaan spuiten trouwens. In plaats daarvan, ga ik hem intapen. Past beter bij de nieuwe paintjob :Y
pi_136624239
Over twee weken weer operatie. Fixatieschroeven eruit. Benodigdheden operatie: een schroevendraaier :')
pi_136624469
da's met een boormachine toch veel sneller :?
pi_136624583
Dacht ik ook al, neem gewoon m'n Makita mee :Y
pi_136625447
Kan ik het maken om de remklauwen rood te spuiten? Of is dat echt te fout? :@
pi_136625561
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:34 schreef BlackLining het volgende:
Kan ik het maken om de remklauwen rood te spuiten? Of is dat echt te fout? :@
scheelt een halve km/h per klauw
pi_136625599
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:37 schreef Salatrel het volgende:

[..]

scheelt een halve km/h per klauw
Ja, maar ga je als je je remklauwen rood maakt nou juist harder, of juist langzamer?
pi_136625690
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, maar ga je als je je remklauwen rood maakt nou juist harder, of juist langzamer?
die bandit gaat momenteel helemaal niet dus wat maakt het uit?
pi_136625739
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:41 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Talk to the hand :{w
pi_136625780
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Talk to the hand :{w
pi_136626197
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:41 schreef Salatrel het volgende:

[..]

:D
  woensdag 12 februari 2014 @ 15:33:16 #85
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136627694
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:59 schreef BlackLining het volgende:
Heb besloten de uitlaat niet meer te gaan spuiten trouwens. In plaats daarvan, ga ik hem intapen. Past beter bij de nieuwe paintjob :Y
Zwarte tape of van dat blanke?
pi_136628224
Zo accu ook maar weer ingebouwd :P En hij deed het nog *O*
pi_136631521
Zo, dat waren een paar interessante windstoten onderweg net...

quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:59 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Maar wat is je plan nu qua kleurtjes? Ik dacht iets groenigs? En daarbij rode remklauwen? Uh, ik zie het nog niet helemaal werken.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 12 februari 2014 @ 16:53:11 #88
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_136631912
http://www.dumpert.nl/med(...)intermotorsport.html

oei, zo heb ik nog noooit gereden :)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_136632943
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:43 schreef mjan het volgende:
Zo, dat waren een paar interessante windstoten onderweg net...

[..]

Maar wat is je plan nu qua kleurtjes? Ik dacht iets groenigs? En daarbij rode remklauwen? Uh, ik zie het nog niet helemaal werken.
Ja klopt. En veel wat nu grijs is wordt zwart. Zal als ik zo thuis ben Photoshop eens aanzwengelen :) kun je zien wat ik bedoel. Het is wel een wat riskante keuze maar ik denk dat het best een vet contrast geeft.

Net de deuk in de tank redelijk eruit kunnen slaan, is nu vlak genoeg om te kunnen plamuren. Als ik morgen niet hoef te werken, staat dat dus voor morgen op het programma.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:33 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Zwarte tape of van dat blanke?
Blank. Beetje dat RVS/titanium kleurige spul.
  woensdag 12 februari 2014 @ 18:11:47 #90
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136634712
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:17 schreef BlackLining het volgende:
Cool ^O^ benieuwd naar de uiteindelijke looks. Zal het geheel wel wat retro-achtigs geven.
pi_136634940
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja klopt. En veel wat nu grijs is wordt zwart. Zal als ik zo thuis ben Photoshop eens aanzwengelen :) kun je zien wat ik bedoel. Het is wel een wat riskante keuze maar ik denk dat het best een vet contrast geeft.

Net de deuk in de tank redelijk eruit kunnen slaan, is nu vlak genoeg om te kunnen plamuren. Als ik morgen niet hoef te werken, staat dat dus voor morgen op het programma.

[..]

Hoeveel heb je al in de bike gestopt?

Wie van jullie doet zijn of haar eigen onderhoud aan de motor trouwens?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_136635422
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:19 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

BL hehehhe

Ik niet omdat ie nog in garantieperiode zit maar daarna wil ik in principe meer zelf gaan doen.
pi_136635488
quote:

[..]

Ik. En het ding rijdt nog steeds. :)
Moet nu alleen mijn remklauwen gaan reviseren, remmen blijven nogal hangen helaas...
pi_136635644
quote:

[..]

Sinds ik hem heb? Weet ik niet en wil ik niet weten. Een klein fortuin, maar hobby's mogen geld kosten. Onderhoud doe ik allemaal zelf. Vind het leuk om te doen een een fiets van 18 jaar oud bij de dealer in onderhoud is zonde van het geld. Maar ik heb hem er wel eens mee gesloopt ja, dat risico loop je. Maar hij heeft 108.000 km gelopen zonder major problemen die niet door mij zelf veroorzaakt zijn. Dus ik zal wel iets goed doen. Is ook wel een hele makkelijke fiets qua techniek trouwens.

Aan reparatie sinds het ongeluk? Dikke 600 met nog een keer zoiets in het vooruitzicht..

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik. En het ding rijdt nog steeds. :)
Moet nu alleen mijn remklauwen gaan reviseren, remmen blijven nogal hangen helaas...
Remrevisie is makkelijker dan het klinkt :) valt alles mee. Ontluchen naderhand is het moeilijkste, en da's vooral irritant.
  woensdag 12 februari 2014 @ 18:52:05 #95
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136635934
Eigenlijk alles wel, behalve zooi in het motorblok.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136635968
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:42 schreef BlackLining het volgende:

Remrevisie is makkelijker dan het klinkt :) valt alles mee. Ontluchen naderhand is het moeilijkste, en da's vooral irritant.
I know, zie er dan ook totaal niet tegenop.
Ontluchten blijft een ^#$*& werkje, zeker als je daar niet de geschikte spulletjes voor hebt.
Vind ik ook de moeite van aanschaffen niet waard voor die enkele keer dat ik het nodig heb.
En daarom zul je mij daar ook niet over horen klagen, ik mopper wel binnensmonds. :+
pi_136637358
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

I know, zie er dan ook totaal niet tegenop.
Ontluchten blijft een ^#$*& werkje, zeker als je daar niet de geschikte spulletjes voor hebt.
Vind ik ook de moeite van aanschaffen niet waard voor die enkele keer dat ik het nodig heb.
En daarom zul je mij daar ook niet over horen klagen, ik mopper wel binnensmonds. :+
Oh nee, ik vloek zo hard mogelijk tijdens het sleutelen. En tijdens het rijden ook trouwens. Dat lucht op man :7

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 18:52 schreef Dekatria het volgende:
Eigenlijk alles wel, behalve zooi in het motorblok.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi dat je, als je naar beneden scrollt bij die foto, je nog voordat je die ketting ziet liggen al weet dat dat hetgene is waar je mee bezig was :+

Eindelijk thuis. Zo eens Photoshop aanslingeren, zal ik eens een impressie make van wat ik van plan ben met El Bandito :)
  woensdag 12 februari 2014 @ 19:46:19 #98
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_136638081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:
Oh nee, ik vloek zo hard mogelijk tijdens het sleutelen. En tijdens het rijden ook trouwens. Dat lucht op man :7
Same here :Y
pi_136638124
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Oké, ik deed me beter voor dan ik ben. :P
Vloeken helpt niet maar ik voel me dan wel altijd beter. Soms vloek ik zelfs preventief, je weet tenslotte maar nooit. :)
Maar op een forum zal ik er niet over mopperen want als tip krijg je dan toch van die remontluchtingsapparaatjes aangedragen en dat zal ongetwijfeld goed werken.
Maar ik kies er zelf voor om die niet aan te schaffen dus om te voorkomen dat ik op een forum eigenwijs word genoemd mopper ik op een forum dus wél binnensmonds. :+
pi_136638404
terwijl jullie remklauwen reviseren, kettingen en tandwielen vervangen, en complete wrakken weer tot leven wekken, bouw ik usb poortjes in :')
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')