Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op,quote:Op maandag 10 februari 2014 20:06 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Goede reactie!
Er wordt ook zeker wel rekening gehouden met het feit dat ik een keer kan omvallen met de motor.
Alleen bedoelen jullie dan omvallen als in "een lullig foutje" of omvallen als een schuiver maken over het asfalt? Het schadebedrag verschilt namelijk aanzienlijk in beide gevallen.
Iemand trouwens ervaring met een motor zoals deze:
http://www.motorshopper.n(...)-GSF-650-BANDIT.html
(btw, ja deze is weer wat in de 5000 range, maar gaat meer om het model)
Ben steeds meer alternatieven aan het zoeken voor een Z750.
Al is een Z750S ook een oplossing (en niet zo duur, +-3000-4000 euro)
Dit in verband met het feit dat ik redelijk wat snelweg kilometers ga maken ook (is de verwachting)
Aftermarket ruitje zou ook nog kunnen, maar ergens denk ik dat het beter is om een "mede ontworpen daarvoor" motor te kopen, dan zelf een ruitje "voor het effect" erop te plaatsen (do I make any sence?)
(ja ik luister heus wel naar al het advies...)
Wat betreft MF, ja daar heb ik ook aardig wat topics lopen doorlezen en kwam ik tot de conclusie dat elke reactie op een nieuw gekochte motor begon met:
"Mooie fiets!"
gevolgd met:
"wanneer ga je dit of dat veranderen, en zus of zo moet ook nog anders, en als ik jou was zou ik ook nog even dit doen en nadat je dat gedaan hebt is de zus en zo ook mooi geregeld"
Alle reacties over de oordoppen worden ook gewaardeerd!
Mja, moet je ook maar willen natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:43 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op,
scheelt je veel schade als je valt
Precies, ja. Maak meestal 1 setje als 1 rol.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:40 schreef Nero22 het volgende:
Tijdens mijn backpackreisje in Australië heb ik wel geleerd dat oprollen compacter is dan opvouwen.
Mijn ouwe koekblik staat op streetviewquote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:11 schreef Salatrel het volgende:
shit gemiste kans.... ik zet net mijn motor in de schuur komt de streetviewauto langsals de motor nog buiten had gestaan was ik er ff achteraan gereden om mezelf op streetview te zetten
Begrijp heel goed je punt, alleen wanneer is het bezuinigen?quote:Op maandag 10 februari 2014 23:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Los daarvan, vind ik een motor van 5.000 euro kopen en dan bezuinigen op een helm (en ook andere kleding) een slecht plan. Voor 500 euro kun je hooguit in de uitverkoop een simpel pak en helm kopen. En dan ben je mijns inziens op het verkeerde aan het bezuinigen. En ook daar geldt weer: een Dainese pak van drie ruggen en een Schubert van meer dan 900 euro aanschaffen, is óók weer overkill.
En als ik daarmee narcistisch ben, ik zie de link niet, maar so be itBen in ieder geval prima tevreden met mijn motor van 1.500 euro. Anders zou ik hem nu ook niet aan het herbouwen zijn terwijl ie financieel ongeveer zo total loss is als maar mogelijk is.
Zie regelmatig motoren met valdoppen, en ik wilde ze inderdaad er zelf ook opzetten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:43 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op,
scheelt je veel schade als je valt
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:51 schreef loveli het volgende:
Kleine bijdrage aan de helmdiscussie: ik heb een Arai helm en een HJC. De laatste is voor bijrijders en als ik speelkwartier heb, of als de voering van de Arai moet drogen na een wasbeurt. In de Arai heb ik extra vulling in de wangkussens voor een betere pasvorm en sun-ax tegen laagstaande zon. Verder heb ik zachte Alpine doppen of van die schuimdingen, maar op secundaire wegen zou ik in de Arai zonder kunnen.
De HJC is op zich prima qua veiligheid, maar het comfort, gemak en (ontbreken aan) windgeruis van een echt goed zittende helm zorgt voor veel minder afleiding en draagt zo bij aan je veiligheid. Idem voor een zonnevizier dat met 1 klik op z'n plek zit of pinlock waardoor ie niet hoeft te wissen aan de binnenkant van je vizier.
Ik wens dat niemand hier ooit z'n helm echt nodig heeft als valbescherming. Hopelijk heeft iedere motorrijder een helm die zo weinig mogelijk afleidt van het verkeer en net zo prettig zit als de mijneElke keer als ik 'em opzet is het een beetje thuiskomen.
Rest van m'n kleding heb ik uitgezocht op pasvorm/veiligheid, uiterlijk en prijs. Dankzij goed zoeken hoefde ik op geen van de punten een compromis te sluiten.Broeken +/- gemiddeld 100 euro (per stuk), jassen rond de 80, handschoenen gemiddeld 30. Had goedkoper gekund als ik het esthetische aspect achterwege had gelaten.
Dat soort gasten vragen er niet om, die smeken er om... Darwin awards staan klaar.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:52 schreef Gummiebeer het volgende:
En daarom altijd een helmpje op![]()
http://www.dumpert.nl/med(...)_nieuwe_scooter.html
Vol met die bakkus op de grond!![]()
Wel met oordoppen dan?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:21 schreef Klusbaas het volgende:
Ik heb in Amerika een aantal keren zonder helm gereden, met alleen een bandana op mijn hoofd tegen de zon. Het is wel lekker als het warm is, maar ik voel me er op een of andere manier toch niet heel prettig bij.
Op het vizier van mijn integraalhelm zit een flinke kras van een steentje wat uit het wiel van een tegemoetkomende vrachtwagen gelanceerd werd. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik die helm niet op had gehad.....
In maar 20 staten is een helm verplicht, in de andere staten alleen boven een bepaalde leeftijd of zelfs helemaal niet: Motorrijden in Amerika zonder helm.
Nou ja, het lijkt me dat een helm zo ontworpen is om juist te 'breken' bij impact, dat neemt namelijk ook heel energie weg van het hoofd. Maar volgens mij hebben we deze discussie al eens eerder gehad, ik ga me toch eens een keer goed inlezenquote:Op maandag 10 februari 2014 23:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, maar ik bedoel wat ze kunnen hebben. Een schaal van EPS of ABS zal eerder barsten of doorbuigen dan een schaal die is opgebouwd uit lagen van een vezelstof. En als dat doorbuigen eenmaal gebeurd is, heeft ie geen nut meer.
Ach, ze moeten allemaal voldoen aan strenge eisen. Ik zeg ook niet dat je met een brommerhelm op je kop instant dood bent hemaar een maatschappij als RyanAir bijvoorbeeld houdt onderhoud zo kort mogelijk en heeft het maximale aan vlieguren wat nog als verantwoord gezien wordt. De wat betere airliner heeft een groter budget voor goed onderhoud, en laat zijn crew meer pauze nemen.
Je hebt veilig en veilig natuurlijk. Er is een basis waar alle helmen aan voldoen, maar helmbouwers kunnen daar altijd overheen gaan natuurlijk. Kijk bijvoorbeeld maar naar die SHARP tests. Al die helmen voldoen aan EC20.11 (zo uit mijn hoofd?) maar de ene is weldegelijk veiliger dan de andere.
Los daarvan, vind ik een motor van 5.000 euro kopen en dan bezuinigen op een helm (en ook andere kleding) een slecht plan. Voor 500 euro kun je hooguit in de uitverkoop een simpel pak en helm kopen. En dan ben je mijns inziens op het verkeerde aan het bezuinigen. En ook daar geldt weer: een Dainese pak van drie ruggen en een Schubert van meer dan 900 euro aanschaffen, is óók weer overkill.
En als ik daarmee narcistisch ben, ik zie de link niet, maar so be itBen in ieder geval prima tevreden met mijn motor van 1.500 euro. Anders zou ik hem nu ook niet aan het herbouwen zijn terwijl ie financieel ongeveer zo total loss is als maar mogelijk is.
Mooi man, verkoop praatjesquote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:41 schreef loveli het volgende:
Eigenaar van een motorzaakje vertelde dat hij oude (gebruikte) helmen had getest door ze van de eerste verdieping op een betonvloer te mikken. Goedkope helmen stuiterden, dure vervormden en stuiterden nauwelijks. Ik draag m'n helm niet om ermee te vallen, maar als ik val, hoop ik dat 'ie me op de best mogelijke manier beschermt. Mijn helm was niet zo gek veel goedkoper dan m'n eerste motor.
De man deed onderhoud en verkocht gebruikte motorenquote:
Mja, da's dan weer comfort.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:53 schreef punkmuis het volgende:
Toen ik met het plastieken arai-les-helmpie voor de eerste keer de snelweg op was geweest stond ik vervolgens bij het tankstation 'WAT ZEG JE?!' te roepen naar mijn instructeur. Dat was toch een stuk prettigere ervaring toen ik dat nog een keer over deed met mijn Shoei. Ik heb ook geen oordopjes nodig dus. Hoewel, toen ik mijn motor uit Rotjeknor ophaalde, reed ik voor t eerst sinds lange tijd weer op de snelweg en mijn helm maakte verdacht veel lawaai. Na een half uur kwam ik er achter dat ik dat 'lucht-schuifje' aan de bovenkant open had staan
.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 07:13 schreef Dekatria het volgende:
En rode helmen gaan sneller, natuurlijk.
scheelt een halve km/h per klauwquote:Op woensdag 12 februari 2014 14:34 schreef BlackLining het volgende:
Kan ik het maken om de remklauwen rood te spuiten? Of is dat echt te fout?
Ja, maar ga je als je je remklauwen rood maakt nou juist harder, of juist langzamer?quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
scheelt een halve km/h per klauw
die bandit gaat momenteel helemaal niet dus wat maakt het uit?quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar ga je als je je remklauwen rood maakt nou juist harder, of juist langzamer?
Talk to the handquote:Op woensdag 12 februari 2014 14:41 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die bandit gaat momenteel helemaal niet dus wat maakt het uit?
quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:41 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die bandit gaat momenteel helemaal niet dus wat maakt het uit?
Zwarte tape of van dat blanke?quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:59 schreef BlackLining het volgende:
Heb besloten de uitlaat niet meer te gaan spuiten trouwens. In plaats daarvan, ga ik hem intapen. Past beter bij de nieuwe paintjob
Maar wat is je plan nu qua kleurtjes? Ik dacht iets groenigs? En daarbij rode remklauwen? Uh, ik zie het nog niet helemaal werken.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb besloten de uitlaat niet meer te gaan spuiten trouwens. In plaats daarvan, ga ik hem intapen. Past beter bij de nieuwe paintjob
Ja klopt. En veel wat nu grijs is wordt zwart. Zal als ik zo thuis ben Photoshop eens aanzwengelenquote:Op woensdag 12 februari 2014 16:43 schreef mjan het volgende:
Zo, dat waren een paar interessante windstoten onderweg net...
[..]
Maar wat is je plan nu qua kleurtjes? Ik dacht iets groenigs? En daarbij rode remklauwen? Uh, ik zie het nog niet helemaal werken.
Blank. Beetje dat RVS/titanium kleurige spul.quote:
Coolquote:Op woensdag 12 februari 2014 17:17 schreef BlackLining het volgende:
Blank. Beetje dat RVS/titanium kleurige spul.
Hoeveel heb je al in de bike gestopt?quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja klopt. En veel wat nu grijs is wordt zwart. Zal als ik zo thuis ben Photoshop eens aanzwengelenkun je zien wat ik bedoel. Het is wel een wat riskante keuze maar ik denk dat het best een vet contrast geeft.
Net de deuk in de tank redelijk eruit kunnen slaan, is nu vlak genoeg om te kunnen plamuren. Als ik morgen niet hoef te werken, staat dat dus voor morgen op het programma.
[..]
Blank. Beetje dat RVS/titanium kleurige spul.
BL hehehhequote:Op woensdag 12 februari 2014 18:19 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wie van jullie doet zijn of haar eigen onderhoud aan de motor trouwens?
Ik. En het ding rijdt nog steeds.quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:19 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hoeveel heb je al in de bike gestopt?
Wie van jullie doet zijn of haar eigen onderhoud aan de motor trouwens?
Sinds ik hem heb? Weet ik niet en wil ik niet weten. Een klein fortuin, maar hobby's mogen geld kosten. Onderhoud doe ik allemaal zelf. Vind het leuk om te doen een een fiets van 18 jaar oud bij de dealer in onderhoud is zonde van het geld. Maar ik heb hem er wel eens mee gesloopt ja, dat risico loop je. Maar hij heeft 108.000 km gelopen zonder major problemen die niet door mij zelf veroorzaakt zijn. Dus ik zal wel iets goed doen. Is ook wel een hele makkelijke fiets qua techniek trouwens.quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:19 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hoeveel heb je al in de bike gestopt?
Wie van jullie doet zijn of haar eigen onderhoud aan de motor trouwens?
Remrevisie is makkelijker dan het klinktquote:Op woensdag 12 februari 2014 18:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik. En het ding rijdt nog steeds.
Moet nu alleen mijn remklauwen gaan reviseren, remmen blijven nogal hangen helaas...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I know, zie er dan ook totaal niet tegenop.quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:42 schreef BlackLining het volgende:
Remrevisie is makkelijker dan het klinktvalt alles mee. Ontluchen naderhand is het moeilijkste, en da's vooral irritant.
Oh nee, ik vloek zo hard mogelijk tijdens het sleutelen. En tijdens het rijden ook trouwens. Dat lucht op manquote:Op woensdag 12 februari 2014 18:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
I know, zie er dan ook totaal niet tegenop.
Ontluchten blijft een ^#$*& werkje, zeker als je daar niet de geschikte spulletjes voor hebt.
Vind ik ook de moeite van aanschaffen niet waard voor die enkele keer dat ik het nodig heb.
En daarom zul je mij daar ook niet over horen klagen, ik mopper wel binnensmonds.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:52 schreef Dekatria het volgende:
Eigenlijk alles wel, behalve zooi in het motorblok.Mooi dat je, als je naar beneden scrollt bij die foto, je nog voordat je die ketting ziet liggen al weet dat dat hetgene is waar je mee bezig wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindelijk thuis. Zo eens Photoshop aanslingeren, zal ik eens een impressie make van wat ik van plan ben met El Bandito
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Same herequote:Op woensdag 12 februari 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:
Oh nee, ik vloek zo hard mogelijk tijdens het sleutelen. En tijdens het rijden ook trouwens. Dat lucht op man
Oké, ik deed me beter voor dan ik ben.quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh nee, ik vloek zo hard mogelijk tijdens het sleutelen. En tijdens het rijden ook trouwens. Dat lucht op man
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |