Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op,quote:Op maandag 10 februari 2014 20:06 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Goede reactie!
Er wordt ook zeker wel rekening gehouden met het feit dat ik een keer kan omvallen met de motor.
Alleen bedoelen jullie dan omvallen als in "een lullig foutje" of omvallen als een schuiver maken over het asfalt? Het schadebedrag verschilt namelijk aanzienlijk in beide gevallen.
Iemand trouwens ervaring met een motor zoals deze:
http://www.motorshopper.n(...)-GSF-650-BANDIT.html
(btw, ja deze is weer wat in de 5000 range, maar gaat meer om het model)
Ben steeds meer alternatieven aan het zoeken voor een Z750.
Al is een Z750S ook een oplossing (en niet zo duur, +-3000-4000 euro)
Dit in verband met het feit dat ik redelijk wat snelweg kilometers ga maken ook (is de verwachting)
Aftermarket ruitje zou ook nog kunnen, maar ergens denk ik dat het beter is om een "mede ontworpen daarvoor" motor te kopen, dan zelf een ruitje "voor het effect" erop te plaatsen (do I make any sence?)
(ja ik luister heus wel naar al het advies...)
Wat betreft MF, ja daar heb ik ook aardig wat topics lopen doorlezen en kwam ik tot de conclusie dat elke reactie op een nieuw gekochte motor begon met:
"Mooie fiets!"
gevolgd met:
"wanneer ga je dit of dat veranderen, en zus of zo moet ook nog anders, en als ik jou was zou ik ook nog even dit doen en nadat je dat gedaan hebt is de zus en zo ook mooi geregeld"
Alle reacties over de oordoppen worden ook gewaardeerd!
Mja, moet je ook maar willen natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:43 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op,
scheelt je veel schade als je valt
Precies, ja. Maak meestal 1 setje als 1 rol.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:40 schreef Nero22 het volgende:
Tijdens mijn backpackreisje in Australië heb ik wel geleerd dat oprollen compacter is dan opvouwen.
Mijn ouwe koekblik staat op streetviewquote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:11 schreef Salatrel het volgende:
shit gemiste kans.... ik zet net mijn motor in de schuur komt de streetviewauto langsals de motor nog buiten had gestaan was ik er ff achteraan gereden om mezelf op streetview te zetten
Begrijp heel goed je punt, alleen wanneer is het bezuinigen?quote:Op maandag 10 februari 2014 23:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Los daarvan, vind ik een motor van 5.000 euro kopen en dan bezuinigen op een helm (en ook andere kleding) een slecht plan. Voor 500 euro kun je hooguit in de uitverkoop een simpel pak en helm kopen. En dan ben je mijns inziens op het verkeerde aan het bezuinigen. En ook daar geldt weer: een Dainese pak van drie ruggen en een Schubert van meer dan 900 euro aanschaffen, is óók weer overkill.
En als ik daarmee narcistisch ben, ik zie de link niet, maar so be itBen in ieder geval prima tevreden met mijn motor van 1.500 euro. Anders zou ik hem nu ook niet aan het herbouwen zijn terwijl ie financieel ongeveer zo total loss is als maar mogelijk is.
Zie regelmatig motoren met valdoppen, en ik wilde ze inderdaad er zelf ook opzetten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:43 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Koop gewoon de motor die jij leuk vind ongeacht de prijs en monteer er valdoppen op,
scheelt je veel schade als je valt
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:51 schreef loveli het volgende:
Kleine bijdrage aan de helmdiscussie: ik heb een Arai helm en een HJC. De laatste is voor bijrijders en als ik speelkwartier heb, of als de voering van de Arai moet drogen na een wasbeurt. In de Arai heb ik extra vulling in de wangkussens voor een betere pasvorm en sun-ax tegen laagstaande zon. Verder heb ik zachte Alpine doppen of van die schuimdingen, maar op secundaire wegen zou ik in de Arai zonder kunnen.
De HJC is op zich prima qua veiligheid, maar het comfort, gemak en (ontbreken aan) windgeruis van een echt goed zittende helm zorgt voor veel minder afleiding en draagt zo bij aan je veiligheid. Idem voor een zonnevizier dat met 1 klik op z'n plek zit of pinlock waardoor ie niet hoeft te wissen aan de binnenkant van je vizier.
Ik wens dat niemand hier ooit z'n helm echt nodig heeft als valbescherming. Hopelijk heeft iedere motorrijder een helm die zo weinig mogelijk afleidt van het verkeer en net zo prettig zit als de mijneElke keer als ik 'em opzet is het een beetje thuiskomen.
Rest van m'n kleding heb ik uitgezocht op pasvorm/veiligheid, uiterlijk en prijs. Dankzij goed zoeken hoefde ik op geen van de punten een compromis te sluiten.Broeken +/- gemiddeld 100 euro (per stuk), jassen rond de 80, handschoenen gemiddeld 30. Had goedkoper gekund als ik het esthetische aspect achterwege had gelaten.
Dat soort gasten vragen er niet om, die smeken er om... Darwin awards staan klaar.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:52 schreef Gummiebeer het volgende:
En daarom altijd een helmpje op![]()
http://www.dumpert.nl/med(...)_nieuwe_scooter.html
Vol met die bakkus op de grond!![]()
Wel met oordoppen dan?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:21 schreef Klusbaas het volgende:
Ik heb in Amerika een aantal keren zonder helm gereden, met alleen een bandana op mijn hoofd tegen de zon. Het is wel lekker als het warm is, maar ik voel me er op een of andere manier toch niet heel prettig bij.
Op het vizier van mijn integraalhelm zit een flinke kras van een steentje wat uit het wiel van een tegemoetkomende vrachtwagen gelanceerd werd. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik die helm niet op had gehad.....
In maar 20 staten is een helm verplicht, in de andere staten alleen boven een bepaalde leeftijd of zelfs helemaal niet: Motorrijden in Amerika zonder helm.
Nou ja, het lijkt me dat een helm zo ontworpen is om juist te 'breken' bij impact, dat neemt namelijk ook heel energie weg van het hoofd. Maar volgens mij hebben we deze discussie al eens eerder gehad, ik ga me toch eens een keer goed inlezenquote:Op maandag 10 februari 2014 23:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, maar ik bedoel wat ze kunnen hebben. Een schaal van EPS of ABS zal eerder barsten of doorbuigen dan een schaal die is opgebouwd uit lagen van een vezelstof. En als dat doorbuigen eenmaal gebeurd is, heeft ie geen nut meer.
Ach, ze moeten allemaal voldoen aan strenge eisen. Ik zeg ook niet dat je met een brommerhelm op je kop instant dood bent hemaar een maatschappij als RyanAir bijvoorbeeld houdt onderhoud zo kort mogelijk en heeft het maximale aan vlieguren wat nog als verantwoord gezien wordt. De wat betere airliner heeft een groter budget voor goed onderhoud, en laat zijn crew meer pauze nemen.
Je hebt veilig en veilig natuurlijk. Er is een basis waar alle helmen aan voldoen, maar helmbouwers kunnen daar altijd overheen gaan natuurlijk. Kijk bijvoorbeeld maar naar die SHARP tests. Al die helmen voldoen aan EC20.11 (zo uit mijn hoofd?) maar de ene is weldegelijk veiliger dan de andere.
Los daarvan, vind ik een motor van 5.000 euro kopen en dan bezuinigen op een helm (en ook andere kleding) een slecht plan. Voor 500 euro kun je hooguit in de uitverkoop een simpel pak en helm kopen. En dan ben je mijns inziens op het verkeerde aan het bezuinigen. En ook daar geldt weer: een Dainese pak van drie ruggen en een Schubert van meer dan 900 euro aanschaffen, is óók weer overkill.
En als ik daarmee narcistisch ben, ik zie de link niet, maar so be itBen in ieder geval prima tevreden met mijn motor van 1.500 euro. Anders zou ik hem nu ook niet aan het herbouwen zijn terwijl ie financieel ongeveer zo total loss is als maar mogelijk is.
Mooi man, verkoop praatjesquote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:41 schreef loveli het volgende:
Eigenaar van een motorzaakje vertelde dat hij oude (gebruikte) helmen had getest door ze van de eerste verdieping op een betonvloer te mikken. Goedkope helmen stuiterden, dure vervormden en stuiterden nauwelijks. Ik draag m'n helm niet om ermee te vallen, maar als ik val, hoop ik dat 'ie me op de best mogelijke manier beschermt. Mijn helm was niet zo gek veel goedkoper dan m'n eerste motor.
De man deed onderhoud en verkocht gebruikte motorenquote:
Mja, da's dan weer comfort.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:53 schreef punkmuis het volgende:
Toen ik met het plastieken arai-les-helmpie voor de eerste keer de snelweg op was geweest stond ik vervolgens bij het tankstation 'WAT ZEG JE?!' te roepen naar mijn instructeur. Dat was toch een stuk prettigere ervaring toen ik dat nog een keer over deed met mijn Shoei. Ik heb ook geen oordopjes nodig dus. Hoewel, toen ik mijn motor uit Rotjeknor ophaalde, reed ik voor t eerst sinds lange tijd weer op de snelweg en mijn helm maakte verdacht veel lawaai. Na een half uur kwam ik er achter dat ik dat 'lucht-schuifje' aan de bovenkant open had staan
.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 07:13 schreef Dekatria het volgende:
En rode helmen gaan sneller, natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |