Een van de weinige politici die er nog stompzinniger uitziet dan ze al zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:39 schreef arjan1112 het volgende:
Het woord is aan dhr. Madleder ( PVV )
Ach, zoals een wijs man ooit zei:quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Een van de weinige politici die er nog stompzinniger uitziet dan ze al zijn.
quote:Suppose you were an idiot, and suppose you were a member of Congress; but I repeat myself.
Die eer deelt hij met John Leerdam.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij voelt je aangesproken door de term "tokkie"?
Die mag er dan stompzinnig uit zien, maar nog lang niet zo stompzinnig als hij daadwerkelijk is.quote:
Een soort Mister Potatohead na een TIA of drie/vier, ja.quote:
Hi-la-risch....quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:53 schreef Pokkelmans het volgende:
Wacht, dan maken we er ook een spelshow van. Klik play:
Jaaaaaa, dames en heren! Welkom bij een nieuwe aflevering van Het Mysterie van John Leerdam. Vandaag kan een kandidaat een nieuwe poging wagen om het mysterie te ontrafelen. Kijk even naar de wenkbrauwen. Welke zit op de goede hoogte? Welke is vertrokken? U denkt dat zijn rechterwenkbrauw is gelift? Lijkt John Leerdam de man die slechts één helft van zijn face laat liften? Budgettaire overwegingen? Een rare opvatting over schoonheid binnen de PvdA-gelederen? Wie het weet mag het zeggen!
twitter:PieterOmtzigt twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 19:49:59Bontes vertelt dat hij als Europarlementarier samen met Madlener gevraagd heeft om verder van Le Pen te mogen zitten in Brussel. reageer retweet
Wilders is toch dikke matties met Le Penquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:58 schreef arjan1112 het volgende:
Ja nou en? Wilders zat te grijzen, dat zei Bontes namelijk in de 2de kamer net, politiek24
Dat is wel degelijk grappig.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:55 schreef remlof het volgende:
Niet grappig om iemand uit te lachen om zijn gelaat.
Wilders heeft dan ook niet zo'n geweldig inzicht.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:00 schreef arjan1112 het volgende:
Volgens Wilders gaan UKIP en de deense volkspartij enz na de verkiezingen wel bij zijn clubje
Dat was toch weer zo'n complotwappie? Of Nazi-kampbewaarder?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:03 schreef Tem het volgende:
Eindelijk die viespeuk van een Demmink aan de schandpaal.
Somalië, naar verluidt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:04 schreef arjan1112 het volgende:
Demmink ? die woont toch allang in een land dat geen uitleveringsverdrag met Nederland heeft ?
Pedo en voormalig topambtenaar.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:04 schreef waht het volgende:
[..]
Dat was toch weer zo'n complotwappie? Of Nazi-kampbewaarder?
Arme Guido.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:06 schreef arjan1112 het volgende:
Demmink zou betaald hebben voor seks met minderjarige Turkse jongens.
Ook al zo'n autoritair wij-weten-wat-goed-voor-u-is clubjequote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:08 schreef remlof het volgende:
Fijn dat die kerel van de SGP ook nog even uitlegde dat referenda niet in een parlementaire democratie als de onze passen.
Zo zie je maar dat het een vrij achterhaald standpunt is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:08 schreef remlof het volgende:
Fijn dat die kerel van de SGP ook nog even uitlegde dat referenda niet in een parlementaire democratie als de onze passen.
Ik weet in ieder geval zeker dat de gemiddlde tokkie met een chronische onderbuikontsteking niet weet wat goed voor ons land is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook al zo'n autoritair wij-weten-wat-goed-voor-u-is clubje
SGP past niet in onze parlementaire democratie.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:08 schreef remlof het volgende:
Het schijnt ook dat die speciaal gefokt worden. Dan mag er voor de afwisseling eens buiten de directe familie worden gepaard, daar in de biblebelt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:10 schreef Perrin het volgende:
..en heeft kwalitatief hoogwaardige kamerleden. Het zijn er dan ook maar 2 ofzo.
Ze hebben op zich wel een zinnig standpunt over vrouwen, maar verder is het een waardeloze partij natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook al zo'n autoritair wij-weten-wat-goed-voor-u-is clubje
Dan is officieel de teloorgang voltooid.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:11 schreef arjan1112 het volgende:
Er word nog wel een vrouw sgp kamerlid, binnen een jaar of 10 denk ik.
Inkopper.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze hebben op zich wel een zinnig standpunt over vrouwen, maar verder is het een waardeloze partij natuurlijk.
En de VVD reageerde daarop dat er dan ook voor het terughalen van bevoegdheden uit Brussel een tweederde meerderheid zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:09 schreef arjan1112 het volgende:
Hij wil een meerderheid van 100 zetels voor nieuwe bevoegdheden aan Europa in plaats van 76 nu. Klinkt best slim, eigenlijk
U heeft zeker een sociaal levenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:12 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik zou haast http://instantrimshot.com/ aanbevelen voor bij mijn posts, maar ik ga u al weer snel verlaten deze avond.
Hij post ook op andere fora en houdt een blog bij.quote:
Niet dus.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij post ook op andere fora en houdt een blog bij.
Nee, af en toe moet ik bewust mijn computer afsluiten en in een donker hoekje gaan zitten zodat men mijn afwezigheid op het internet voor een sociaal leven aan gaat zien.quote:
Daar gaat mijn theoriequote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij post ook op andere fora en houdt een blog bij.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:23 schreef Drugshond het volgende:
And works, mijn mini-IT projektje.
Nu kan ik overal zonder problemen bij mijn filmdata en direct afspelen.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:26 schreef Perrin het volgende:
I'm glad we have this new technology
Which gives us untold opportunity
..
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:45 schreef waht het volgende:
Maar goed, verkiezingen zijn niet meer dan veredelde referenda, dus eindelijk ben ik het eens met remlof.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:31 schreef Pokkelmans het volgende:
Goed, mijn paar uurtjes afwezigheid om de illusie van een sociaal leven te wekken gaan in. Greotjens.
UKIP deelt alleen het EU standpunt van de PVV en verder niet zo heel veel. Een stukje conservatisme, maar dat is eerder VVD-esk dan in lijn van de PVV. Volgens mij heeft Farage een samenwerking met de PVV zelfs afgewezen wegens het radicale anti-Islam standpunt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:00 schreef arjan1112 het volgende:
Volgens Wilders gaan UKIP en de deense volkspartij enz na de verkiezingen wel bij zijn clubje
Die is morgenavond weer welkom.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:03 schreef remlof het volgende:
Ik had betje ondertussen wel weer terug verwacht.
Hoppa.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Referenda zijn geldverspilling zolang ze niet bindend mogen zijn.
Als zij bindend kunnen zijn, is het tijdsverspilling...
..en tijd is geld
Dat gaat voor vrouwen ook op.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Referenda zijn geldverspilling zolang ze niet bindend mogen zijn.
Als zij bindend kunnen zijn, is het tijdsverspilling...
..en tijd is geld
Ik meen van wel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:10 schreef Reya het volgende:
Komt het pálinkamonster eigenlijk op de meet?
U doelt op uw vriendin?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:10 schreef Reya het volgende:
Komt het pálinkamonster eigenlijk op de meet?
Vrouwen kunnen stimulerend werken, referenda werken alleen maar verlammend.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maar aan vrouwen kun je ook nog plezier beleven, dat kun je niet zeggen over referenda...
Betje is op de 27ste jarig. Guido op de 25ste.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:14 schreef remlof het volgende:
Oh wacht, het is betje's verjaardag zaterdag, vandaar dat ie het niet zeker wist.
Je hebt een POLSC verjaardagskalender op je toiletdeur hangen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Betje is op de 27ste jarig. Guido op de 25ste.
Wel zo ongeveer jaquote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Je hebt een POLSC verjaardagskalender op je toiletdeur hangen?
Hihi.quote:
Deze zin is anders ook knap verwarrend.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:18 schreef arjan1112 het volgende:
Volgens de volkskrant heeft het burgerinitiatief het gehaald volgens de telegraaf en de nos niet..
ik snap het niet meer
Is de volkskrant te links voor de nos?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:18 schreef arjan1112 het volgende:
Volgens de volkskrant heeft het burgerinitiatief het gehaald volgens de telegraaf en de nos niet..
ik snap het niet meer
Als FA kreeg ik wel een mailtje als de volgende dag een bekende FOK!ker jarig was, maar ik heb ze zelf nooit bijgehoudenquote:
Digitaal kalendertjequote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Als FA kreeg ik wel een mailtje als de volgende dag een bekende FOK!ker jarig was, maar ik heb ze zelf nooit bijgehouden
Je zal gelijk hebben over betyar trouwens, maar hij had gepland om z'n verjaardag zaterdag te vieren maar zou overwegen dat naar vrijdag te verplaatsen, haal ik uit het eerste meettopic.
Ik denk dat Arjan de volgende NOS headline niet snapt: Burgerforum-EU vangt bot in Kamerquote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Is de volkskrant te links voor de nos?
Als je een geweer meeneemt kun je best wel schieten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Digitaal kalendertje
Betje laat zo'n grote meet vast niet schieten.
Je gaat dom volk toch ook niet laten beslissen over zulke belangrijke zaken?quote:
Wat is meer EU?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:24 schreef Webschip het volgende:
Bang voor uitkomst
De burger wil niet meer EU. En terecht.
Een EU-voetbalelftal lijkt me ook niets, dan worden we elke vier jaar wereldkampioenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Het is niet alsof de EU opeens nederlandse voeetballers/schaatsers gaat ronselen voor het olympische EU elftal oid...
Maar je vertrouwt wel hun beoordelingsvermogen voor iets veel groters: keuze overheids bestuur. Dat mogen burgers dan wel kiezen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Je gaat dom volk toch ook niet laten beslissen over zulke belangrijke zaken?
Daarvoor hebben ze de parlementaire democratie juist uitgevonden, je kiest vertegenwoordigers die voor je beslissen, prima systeem.
Directe democratie werkt niet in te grote groepen. Ook niet in kleine groepen met een even aantal leden trouwens
Kamerleden zijn over het algemeen mensen met een grote bestuurlijke ervaring. Dus beslissingen op dat terrein laat ik inderdaad liever aan hen over dan aan de onderbuik van Nederland.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:31 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maar je vertrouwt wel hun beoordelingsvermogen voor iets veel groters: overheids bestuur. Dat mogen burgers dan wel kiezen.
Dat vind ik opmerkelijk
Er worden wel steeds meer bevoegdheden overgedragen naar Brussel, dat kan je toch niet zijn ontgaan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Het is niet alsof de EU opeens nederland binnen komt vallen oid...
Ik niet, als je het de bewoners allemaal zelf maar laat beslissen, heb ik straks een paar buren waarvaan ik het maar prima moet vinden dat ze hun huis aan de buitenkant in paars en turquoise verf hebben bedekt, omdat zij dat mooi vinden,waardoor de waarde van mijn huis omlaag gaat...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:31 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maar je vertrouwt wel hun beoordelingsvermogen voor iets veel groters: overheids bestuur. Dat mogen burgers dan wel kiezen.
Dat vind ik opmerkelijk
Aha en dan?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:33 schreef Webschip het volgende:
[..]
Er worden wel steeds meer bevoegdheden overgedragen naar Brussel, dat kan je toch niet zijn ontgaan.
Echt, dat dédain voor de burger. Hoe gemakkelijk ook zijn zelfbeschikkingsrecht terzijde wordt geschoven.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Je gaat dom volk toch ook niet laten beslissen over zulke belangrijke zaken?
Daarvoor hebben ze de parlementaire democratie juist uitgevonden, je kiest vertegenwoordigers die voor je beslissen, prima systeem.
Directe democratie werkt niet in te grote groepen. Ook niet in kleine groepen met een even aantal leden trouwens
Dat valt mee hoor. Mij valt altijd op dat ze oren hebben naar de burger kort voor verkiezingstijd om daarna gewoon weer lekker met de rug naar de burger te gaan staan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Kamerleden zijn over het algemeen mensen met een grote bestuurlijke ervaring. Dus beslissingen op dat terrein laat ik inderdaad liever aan hen over dan aan de onderbuik van Nederland.
Zodra ook maar een politicus het over de EU heeft, word er al zo 'gekotst'dat er geen normale discussie mogelijk is, zeker sinds 2005....quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt, dat dédain voor de burger. Hoe gemakkelijk ook zijn zelfbeschikkingsrecht terzijde wordt geschoven.
"No taxation without representation" [ afbeelding ]
Daarnaast hebben politici en bestuurders de plicht uitgebreid te verantwoorden waarom zulke belangrijke zaken als soevereiniteitsoverdracht en het vormen van een supranationale staat (want daar gaat het naartoe) plaatsvinden.
In plaats daarvan gebeurt het sluipend en zo stiekem mogelijk, met zo min mogelijk ruchtbaarheid. De houding van de politiek rondom de EU en haar instituties naar de burger toe vind ik ronduit beschamend.
Wat kraam jij hier een onzin uit zegquote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt, dat dédain voor de burger. Hoe gemakkelijk ook zijn zelfbeschikkingsrecht terzijde wordt geschoven.
"No taxation without representation" [ afbeelding ]
Daarnaast hebben politici en bestuurders de plicht uitgebreid te verantwoorden waarom zulke belangrijke zaken als soevereiniteitsoverdracht en het vormen van een supranationale staat (want daar gaat het naartoe) plaatsvinden.
In plaats daarvan gebeurt het sluipend en zo stiekem mogelijk, met zo min mogelijk ruchtbaarheid. De houding van de politiek rondom de EU en haar instituties naar de burger toe vind ik ronduit beschamend.
Heb jij buren?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:34 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik niet, als je het de bewoners allemaal zelf maar laat beslissen, heb ik straks een paar buren waarvaan ik het maar prima moet vinden dat ze hun huis aan de buitenkant in paars en turquoise verf hebben bedekt, omdat zij dat mooi vinden,waardoor de waarde van mijn huis omlaag gaat...
Maar ik wil dat juist wel en velen met mij.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:38 schreef Webschip het volgende:
[..]
Geen bevoegdheden willen overdragen als soeverein land.
Jullie zijn in de minderheid.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar ik wil dat juist wel en velen met mij.
Tja dan kan er gerust een referendum komen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Een bindend referendum omdat remlof?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja dan kan er gerust een referendum komen.
Als je alle ongeïnformeerde kortetermijndenkers meerekent misschien. Maar laat die alsjeblieft niet beschikken over de toekomst van ons land, gebaseerd puur op gevoelens uit hun pruttelende onderbuik.quote:
Nee, omdat daar eventueel behoefte aan is. Ik merk dat de weerstand hier voornamelijk gebaseerd lijkt op het feit dat de uitkomst de tegenstanders wel eens onwelgevallig kon zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Een bindend referendum omdat remlof?
Ik heb ook een pruttelende onderbuik, maar dat komt volgensmij eerder omdat een turk mij een fout broodje doner heeft aangesmeerd...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je alle ongeïnformeerde kortetermijndenkers meerekent misschien. Maar laat die alsjeblieft niet beschikken over de toekomst van ons land, gebaseerd puur op gevoelens uit hun pruttelende onderbuik.
Bij verkiezingen kan je volksvertegenwoordigers kiezen die jouw standpunten het beste vertegenwoordigen, maak daar gebruik van.
Als iedereen goed geïnformeerd was en over de capaciteiten zou beschikken om de voor- en nadelen van een dergelijke ingrijpende beslissing tegen elkaar af te wegen zou dat inderdaad een optie zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben sowieso niet een liefhebber van referenda, niet omdat de uitkomst 'verkeerd' uit zou kunnen vallen, maar voornamelijk omdat het wel een erg makkelijke manier is om democratische processen onderuit te halen....quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, omdat daar eventueel behoefte aan is. Ik merk dat de weerstand hier voornamelijk gebaseerd lijkt op het feit dat de uitkomst de tegenstanders wel eens onwelgevallig kon zijn.
Dan zou ik als ik jou was er de volgende keer voor kiezen om naar een andere turk te gaan voor je döner.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik heb ook een pruttelende onderbuik, maar dat komt volgensmij eerder omdat een turk mij een fout broodje doner heeft aangesmeerd...
Heb je nu dan enige invloed op de accijnsverhogingen bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:49 schreef Perrin het volgende:
Dat je straks in de huidige opzet van de EU als belastingbetaler nauwelijks tot geen invloed op belangrijke wetten of beleid hebt, zonder dat je daar zelf enige inspraak over hebt, dat nemen we dan maar op de koop toe.
Ik niet en ik denk zelfs van de meerderheid van de Nederlandse burgers.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:40 schreef remlof het volgende:
[..]
De voorstanders durven dat nietquote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heb je wel, je kan stemmen voor het Europees Parlement en de Europese Raad, dat laatste via de nationale parlementsverkiezingen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:49 schreef Perrin het volgende:
Dat je straks in de huidige opzet van de EU als belastingbetaler nauwelijks tot geen invloed op belangrijke wetten of beleid hebt, zonder dat je enige inspraak hebt over die ontwikkeling, dat nemen we dan maar op de koop toe.
Partijen zouden er een verkiezingspunt van kunnen maken als het echt een hot issue was.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Heb je nu dan enige invloed op de accijnsverhogingen bijvoorbeeld?
Het parlement is een behoorlijke wassen neus en de invloed van de kiezer op de Europese Raad en haar beleidskeuzes en wetten is mij veel te indirect.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb je wel, je kan stemmen voor het Europees Parlement en de Europese Raad, dat laatste via de nationale parlementsverkiezingen.
Dat is de manier en referenda zijn dat niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Partijen zouden er een verkiezingspunt van kunnen maken als het echt een hot issue was.
Maar Europa is geen 'Hot Issue' omdat men er van links tot rechts niet omheen kan....quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Partijen zouden er een verkiezingspunt van kunnen maken als het echt een hot issue was.
Je pakt hier algemene indicatoren als beslissende factor. Op individueel niveau liggen de voor- en nadelen heel anders. Het is mi ieders goed recht om die afweging voor zichzelf te maken.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Als iedereen goed geïnformeerd was en over de capaciteiten zou beschikken om de voor- en nadelen van een dergelijke ingrijpende beslissing tegen elkaar af te wegen zou dat inderdaad een optie zijn.
Anders verlam je alleen maar de politiek en breng je dit land en haar economie enorme schade toe.
En dat is nou juist omdat we niet teveel macht willen overdragen naar Brussel, daardoor blijven de nationale parlementen teveel macht houden en dat werkt nogal verlammend.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het parlement is een behoorlijke wassen neus en de invloed van de kiezer op de Europese Raad en haar beleidskeuzes en wetten is mij veel te indirect.
Dat is net zo'n mantra als het idee dat welvaartsstijging enkel te danken is aan technologische vooruitgang. Een bindend referendum kan een prima democratisch middel zijn waarmee de bevolking een standpunt dat in de politiek niet gedragen wordt toch op de agenda kan worden gezet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is de manier en referenda zijn dat niet.
En juist daarom werkt het systeem van democratie bij vertegenwoordiging veel beter dan directe democratie.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je pakt hier algemene indicatoren als beslissende factor. Op individueel niveau liggen de voor- en nadelen heel anders. Het is mi ieders goed recht om die afweging voor zichzelf te maken.
Als mensen dan klaarblijkelijk zo slecht zijn geïnformeerd, dan ligt er voor de politiek een schone taak om dit helder over te brengen.
Ik snap dat veel mensen overtuigt zijn van het idee dat hun opvattingen 'het land beter zullen maken'. Dat geldt natuurlijk net zo goed voor libertariers, communisten of Wilders aanhangers als voor mensen die verder gaande politieke integratie wensen, maar dat mag men dan wel onderbouwen in plaats van slechts mensen die het er niet mee eens zijn als dom ed te classificeren.
Maar is een referendum de oplossing voor een probleem dat niet op te lossen valt met een ja/nee stem?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je pakt hier algemene indicatoren als beslissende factor. Op individueel niveau liggen de voor- en nadelen heel anders. Het is mi ieders goed recht om die afweging voor zichzelf te maken.
Als mensen dan klaarblijkelijk zo slecht zijn geïnformeerd, dan ligt er voor de politiek een schone taak om dit helder over te brengen.
Ik snap dat veel mensen overtuigt zijn van het idee dat hun opvattingen 'het land beter zullen maken'. Dat geldt natuurlijk net zo goed voor libertariers, communisten of Wilders aanhangers als voor mensen die verder gaande politieke integratie wensen, maar dat mag men dan wel onderbouwen in plaats van slechts mensen die het er niet mee eens zijn als dom ed te classificeren.
Nogmaals je verkondigt het maar steeds als mantra, ik zie geen onderbouwing.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:00 schreef remlof het volgende:
[..]
En juist daarom werkt het systeem van democratie bij vertegenwoordiging veel beter dan directe democratie.
En die twee systemen moet je mijns inziens niet met elkaar gaan vermengen want dan wordt het een zooitje.
Je gaf de onderbouwing zelf al gedeeltelijk, men denkt vooral aan zijn eigen directe belang. Maar deze samenleving moet als het even kan nog eeuwenlang mee en dus moet er ook aan de lange termijn gedacht worden. En die gaat vaak moeilijk samen met eigenbelang.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nogmaals je verkondigt het maar steeds als mantra, ik zie geen onderbouwing.
Of democratische invloed van de belastingbetalende burger op beleid en wetten, blijkbaar.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:04 schreef remlof het volgende:
En die gaat vaak moeilijk samen met eigenbelang.
Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als 80% van de bevolking in een referendum stemt om somaliers uit nederland te zetten(bijvoorbeeld), hoe wil je dat waar kunnen maken, zonder een tigtal verdragen en wetten aan je laars te lappen?
En in jouw post is het plaatje niet zichtbaar.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:14 schreef Perrin het volgende:
Links zitten burgers. Rechts in uniform is remlof's EU.
[ afbeelding ]
wellesquote:Op woensdag 22 januari 2014 00:16 schreef remlof het volgende:
[..]
En in jouw post is het plaatje niet zichtbaar.
Kom je zaterdag ook naar de POLmeet in Utrecht PaRo?quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik ben minimaal 20 kilo kwijt sinds mijn laatste foto.
Op lokaal niveau is het ook niet handig, beleidsplannen worden jaren van te voren gemaakt, om dat tegen te houden met een willekeurige meerderheid is onzinnig....quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:20 schreef remlof het volgende:
En mijn aversie jegens referenda gaat niet alleen beslissingen rondom de EU aan hoor.
Ik vond referenda überhaupt geen optie om het regeringsbeleid te sturen.
Alleen op heel lokaal niveau kunnen ze soms nuttig zijn. Willen jullie een tennisbaan of een zwembad?
Moet ik iets van geld zien te regelen...quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Kom je zaterdag ook naar de POLmeet in Utrecht PaRo?
Ja maar aan het begin van het maken van die plannen kan je de mening van de mensen die het direct aangaat wel vragen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Op lokaal niveau is het ook onzinnig, beleidsplannen worden jaren van te voren gemaakt, om dat tegen te houden met een willekeurige meerderheid is onzinnig....
waht betaalt wel voor je, die is de groep nog wat verschuldigd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Moet ik iets van geld zien te regelen...
maar dat is geen referendum, daarbij als je bijv. referendums gaat uitschrijven met de vraag of mensen een spoorlijn in hun achtertuin willen hebben, denk ik dat je geen positieve uitslag krijgtquote:Op woensdag 22 januari 2014 00:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar aan het begin van het maken van die plannen kan je de mening van de mensen die het direct aangaat wel vragen.
Nee klopt. Het zouden niet-bindende raadplegingen zijn, gewoon het vergaren van informatie.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
maar dat is geen referendum, daarbij als je bijv. referendums gaat uitschrijven met de vraag of mensen een spoorlijn in hun achtertuin willen hebben, denk ik dat je geen positieve uitslag krijgt
Ah, fascisme. Dat is inderdaad wat 'ie wil.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:14 schreef Perrin het volgende:
Links zitten burgers. Rechts in uniform is remlof's EU.
[ afbeelding ]
Ik zal wat meenemen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:10 schreef Friek_ het volgende:
Waht is de groep waht verschuldigd.
Hahaaaaaa.
Het is tegenwoordig meer een baantje dat je maximaal 8 jaar doet waarna je een vette baan bij een overheidsinstelling nationaal of internationaal of bij het bedrijfsleven krijgt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Kamerleden zijn over het algemeen mensen met een grote bestuurlijke ervaring. Dus beslissingen op dat terrein laat ik inderdaad liever aan hen over dan aan de onderbuik van Nederland.
Spann0nd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:28 schreef GSbrder het volgende:
Nog maar een paar nachtjes slapen, mensen.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:20 schreef remlof het volgende:
En mijn aversie jegens referenda gaat niet alleen beslissingen rondom de EU aan hoor.
Ik vind referenda überhaupt geen optie om het regeringsbeleid te sturen.
Alleen op heel lokaal niveau kunnen ze soms nuttig zijn. Willen jullie een tennisbaan of een zwembad?
Het referendum over de EU grondwet was ook vreemd.. niemand wist wat dat nou eigenlijk inhield.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:20 schreef remlof het volgende:
Ik vind referenda überhaupt geen optie om het regeringsbeleid te sturen.
Bierspier trainen, anders eindigt het eten weer in het Utrechtse open riool.quote:
Minder drinken is uiteraard geen optie.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bierspier trainen, anders eindigt het eten weer in het Utrechtse open riool.
quote:Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken heeft dinsdag hard uitgehaald naar eurocommissaris Viviane Reding (Justitie). Die heeft in een interview gezegd dat EU-lidstaten die last hebben van arbeidsmigratie er te royale sociale voorzieningen op na houden.
Heb je zijn taaltje al belachelijk gemaakt?quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:54 schreef Tem het volgende:
Er zit hier iemand uit Limburg, ook niet boffen.
daar ging het echter niet over, zou dus een vreemde vraag zijnquote:Op woensdag 22 januari 2014 08:36 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
[..]
Het referendum over de EU grondwet was ook vreemd.. niemand wist wat dat nou eigenlijk inhield.
Als ze de vraag hadden gesteld Wilt u één europese munteenheid ? Of wilt u dat 13 oost-europese landen lid van de europese unie worden ? Dat was beter geweest.
Ik vraag steeds of hij het kan herhalen aangezien ik het niet goed kan verstaan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb je zijn taaltje al belachelijk gemaakt?
Vorige week van die figuren bij de Rijdende Rechter.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb je zijn taaltje al belachelijk gemaakt?
ja, referenda over zaken die complexer zijn dan het type wipwap in een speeltuin zijn niet overdreven zinvol.quote:
noem je de PVV nu nazi's?quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:12 schreef arjan1112 het volgende:
Het is normaal om Limburgers, Twentenaren en dergelijke te beledigen; maar als je dat ook doet met iemand uit Pakistan ben je een nazi
Democratie is sowieso niet overdreven zinvol, eens.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ja, referenda over zaken die complexer zijn dan het type wipwap in een speeltuin zijn niet overdreven zinvol.
quote:
quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vorige week van die figuren bij de Rijdende Rechter.
Teletekst 888 kon het ook niet volgen.
Dit is echt gebeurd.
maar dat bedoel ik wel. Als het iets complexer wordt is een simpele JA/NEE vraag al ongeschikt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:16 schreef arjan1112 het volgende:
Nou dat bedoel ik nou ook weer niet.
Gewoon een duidelijke vraag.
Niet bent u ervoor om 273 verdragen te wijzigen.
Die waren goed te verstaan, het was de aflevering hiervoor, ergens in Papendrecht of Dordrecht heb je een soort boerse wijk met bomen en alles en een onverstaanbaar accentquote:Op woensdag 22 januari 2014 09:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1390514
Mr. Frank Visser gaat naar Limburg. Tien jaar ruzie....dat is voor de families Hornesch en Kusters de bittere realiteit. Ze maken elkaar uit voor NSB'er en mongool.
Ik verstond die Limburgers ook niet altijd, daar had ik wel ondertiteling bij kunnen gebruiken.quote:
quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:12 schreef arjan1112 het volgende:
Het is normaal om Limburgers, Twentenaren en dergelijke te beledigen; maar als je dat ook doet met iemand uit Pakistan ben je een nazi
Of hij niet een baardje kon laten staan.quote:
Dat is wat anders dan de vraag of de uitkeringen te royaal zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:20 schreef arjan1112 het volgende:
in het Telegraaf artikel meld Asscher dat ie juist word tegengewerkt door Europa als ie uitkeringen minder beschikbaar wil maken voor buitenlanders in tegenstelling tot wat Redding beweert in die Zwitserse krant.
Lijkt wel zo'n metroseksuele Scandinavier.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:56 schreef Perrin het volgende:
Hebben jullie Rutte's nieuwe look al gezien?
[ afbeelding ]
Dan heeft du_ke toch gelijk met libertarisme = Islam.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:15 schreef waht het volgende:
Al die baarden zijn feitelijk de islamisering van onze samenleving.
We komen eraan du_ke!quote:Coming to an office near you
The effect of today’s technology on tomorrow’s jobs will be immense—and no country is ready for it
INNOVATION, the elixir of progress, has always cost people their jobs. In the Industrial Revolution artisan weavers were swept aside by the mechanical loom. Over the past 30 years the digital revolution has displaced many of the mid-skill jobs that underpinned 20th-century middle-class life. Typists, ticket agents, bank tellers and many production-line jobs have been dispensed with, just as the weavers were.
For those, including this newspaper, who believe that technological progress has made the world a better place, such churn is a natural part of rising prosperity. Although innovation kills some jobs, it creates new and better ones, as a more productive society becomes richer and its wealthier inhabitants demand more goods and services. A hundred years ago one in three American workers was employed on a farm. Today less than 2% of them produce far more food. The millions freed from the land were not consigned to joblessness, but found better-paid work as the economy grew more sophisticated. Today the pool of secretaries has shrunk, but there are ever more computer programmers and web designers.
Remember Ironbridge
Optimism remains the right starting-point, but for workers the dislocating effects of technology may make themselves evident faster than its benefits (see article). Even if new jobs and wonderful products emerge, in the short term income gaps will widen, causing huge social dislocation and perhaps even changing politics. Technology’s impact will feel like a tornado, hitting the rich world first, but eventually sweeping through poorer countries too. No government is prepared for it.
Why be worried? It is partly just a matter of history repeating itself. In the early part of the Industrial Revolution the rewards of increasing productivity went disproportionately to capital; later on, labour reaped most of the benefits. The pattern today is similar. The prosperity unleashed by the digital revolution has gone overwhelmingly to the owners of capital and the highest-skilled workers. Over the past three decades, labour’s share of output has shrunk globally from 64% to 59%. Meanwhile, the share of income going to the top 1% in America has risen from around 9% in the 1970s to 22% today. Unemployment is at alarming levels in much of the rich world, and not just for cyclical reasons. In 2000, 65% of working-age Americans were in work; since then the proportion has fallen, during good years as well as bad, to the current level of 59%.
Worse, it seems likely that this wave of technological disruption to the job market has only just started. From driverless cars to clever household gadgets (see article), innovations that already exist could destroy swathes of jobs that have hitherto been untouched. The public sector is one obvious target: it has proved singularly resistant to tech-driven reinvention. But the step change in what computers can do will have a powerful effect on middle-class jobs in the private sector too.
Until now the jobs most vulnerable to machines were those that involved routine, repetitive tasks. But thanks to the exponential rise in processing power and the ubiquity of digitised information (“big data”), computers are increasingly able to perform complicated tasks more cheaply and effectively than people. Clever industrial robots can quickly “learn” a set of human actions. Services may be even more vulnerable. Computers can already detect intruders in a closed-circuit camera picture more reliably than a human can. By comparing reams of financial or biometric data, they can often diagnose fraud or illness more accurately than any number of accountants or doctors. One recent study by academics at Oxford University suggests that 47% of today’s jobs could be automated in the next two decades.
At the same time, the digital revolution is transforming the process of innovation itself, as our special report explains. Thanks to off-the-shelf code from the internet and platforms that host services (such as Amazon’s cloud computing), provide distribution (Apple’s app store) and offer marketing (Facebook), the number of digital startups has exploded. Just as computer-games designers invented a product that humanity never knew it needed but now cannot do without, so these firms will no doubt dream up new goods and services to employ millions. But for now they are singularly light on workers. When Instagram, a popular photo-sharing site, was sold to Facebook for about $1 billion in 2012, it had 30m customers and employed 13 people. Kodak, which filed for bankruptcy a few months earlier, employed 145,000 people in its heyday.
The problem is one of timing as much as anything. Google now employs 46,000 people. But it takes years for new industries to grow, whereas the disruption a startup causes to incumbents is felt sooner. Airbnb may turn homeowners with spare rooms into entrepreneurs, but it poses a direct threat to the lower end of the hotel business—a massive employer.
No time to be timid
If this analysis is halfway correct, the social effects will be huge. Many of the jobs most at risk are lower down the ladder (logistics, haulage), whereas the skills that are least vulnerable to automation (creativity, managerial expertise) tend to be higher up, so median wages are likely to remain stagnant for some time and income gaps are likely to widen.
Anger about rising inequality is bound to grow, but politicians will find it hard to address the problem. Shunning progress would be as futile now as the Luddites’ protests against mechanised looms were in the 1810s, because any country that tried to stop would be left behind by competitors eager to embrace new technology. The freedom to raise taxes on the rich to punitive levels will be similarly constrained by the mobility of capital and highly skilled labour.
The main way in which governments can help their people through this dislocation is through education systems. One of the reasons for the improvement in workers’ fortunes in the latter part of the Industrial Revolution was because schools were built to educate them—a dramatic change at the time. Now those schools themselves need to be changed, to foster the creativity that humans will need to set them apart from computers. There should be less rote-learning and more critical thinking. Technology itself will help, whether through MOOCs (massive open online courses) or even video games that simulate the skills needed for work.
The definition of “a state education” may also change. Far more money should be spent on pre-schooling, since the cognitive abilities and social skills that children learn in their first few years define much of their future potential. And adults will need continuous education. State education may well involve a year of study to be taken later in life, perhaps in stages.
Yet however well people are taught, their abilities will remain unequal, and in a world which is increasingly polarised economically, many will find their job prospects dimmed and wages squeezed. The best way of helping them is not, as many on the left seem to think, to push up minimum wages. Jacking up the floor too far would accelerate the shift from human workers to computers. Better to top up low wages with public money so that anyone who works has a reasonable income, through a bold expansion of the tax credits that countries such as America and Britain use.
Innovation has brought great benefits to humanity. Nobody in their right mind would want to return to the world of handloom weavers. But the benefits of technological progress are unevenly distributed, especially in the early stages of each new wave, and it is up to governments to spread them. In the 19th century it took the threat of revolution to bring about progressive reforms. Today’s governments would do well to start making the changes needed before their people get angry.
bron
Ja dat is wel een hilarische benaming, alhoewel het natuurlijk een verbastering is.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:20 schreef GSbrder het volgende:
"Ashkenazi Jews" moet wel de meest ironische religieuze groepsnaam zijn die ik ken.
Ashkenazim of אַשְׁכְּנַזִּים blijft nog altijd grappig.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:21 schreef waht het volgende:
[..]
Ja dat is wel een hilarische benaming, alhoewel het natuurlijk een verbastering is.
Hij verkoopt nu durums?quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:56 schreef Perrin het volgende:
Hebben jullie Rutte's nieuwe look al gezien?
[ afbeelding ]
Omdat je weet dat het een anti-babyface move is.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:25 schreef Disana het volgende:
Raar, maar Rutte wordt er juist minder mannelijk door.
Misschien, maar nu is hij net een teddybeertje.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:30 schreef Specularium het volgende:
Omdat je weet dat het een anti-babyface move is.
Dat was Hitler ook.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Misschien, maar nu is hij net een teddybeertje.
Dat merken we elke dag aan waht. Het is een beschadigde ziel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij hebt nooit een knuffelbeertje gehad, dat is wel duidelijk.
Daarom dulden we hem ook in ons midden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:36 schreef Friek_ het volgende:
Dat merken we elke dag aan waht. Het is een beschadigde ziel.
Hier komen enkel beschadigde zielen?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Daarom dulden we hem ook in ons midden.
Nee wij koesteren ze, empathisch als we zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:38 schreef Boze_Appel het volgende:
Hier komen enkel beschadigde zielen?
Ik vind het maar een lul.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee wij koesteren ze, empathisch als we zijn.
Opgehoepeld, al die beschadigde zielen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee wij koesteren ze, empathisch als we zijn.
Remlof betaalt al voor waht.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Opgehoepeld, al die beschadigde zielen.
Tenzij ze aan Fok hun PGB overmaken.
Mijn ziel is rein en intact in alle mogelijke betekenissen van de woorden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat merken we elke dag aan waht. Het is een beschadigde ziel.
Je koestert maar een andere dildo, Disaanquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Is 't ook. Daarom moeten we hem koesteren.
Wie zegt dat waht dat niet doet?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:39 schreef GSbrder het volgende:
Opgehoepeld, al die beschadigde zielen.
Tenzij ze aan Fok hun PGB overmaken.
De afwezigheid van sterretjes naast zijn naam.quote:
Hij is bescheiden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:42 schreef GSbrder het volgende:
De afwezigheid van sterretjes naast zijn naam.
En solidair met zijn medemens.quote:
En nu heb je het moment verpest, veel dank.quote:
Had je weer een momentje? Heb je best vaak, hè?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:48 schreef waht het volgende:
[..]
En nu heb je het moment verpest, veel dank.
Zoals altijd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan heeft du_ke toch gelijk met libertarisme = Islam.
Vooral als de verzorgingsstaat weer verder afbrokkelt, inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Had je weer een momentje? Heb je best vaak, hè?
Mooi, dan kan het toch nog goed komen met Guido.quote:Turks-Nederlandse jongens moeten voorlopig gewoon de Turkse dienstplicht vervullen. Ondanks herhaaldelijk aandringen van Nederland maakt Turkije geen uitzondering voor Turkse Nederlanders.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:12 schreef waht het volgende:
[..]
Mooi, dan kan het toch nog goed komen met Guido.
Wat gebeurt er als hij dat niet heeft? Komen ze hem dan halen?quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:16 schreef remlof het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of hij legt even ¤10K neer en dan hoeft ie er niet aan mee te doen.
Dan komt ie Turkije niet meer in denk ik en als ie dat wel doet wordt ie gearresteerd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als hij dat niet heeft? Komen ze hem dan halen?
15 maanden, zie http://www.nederlandersinturkije.nl/turkije/dienstplicht/quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:19 schreef Tem het volgende:
Ik dacht dat je dan nog steeds dienstplicht had maar dan een stuk korter.
Ah, dan kan hij dus rustig aan doen en pas betalen als hij een gesetteld burger is.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:20 schreef remlof het volgende:
Dan komt ie Turkije niet meer in denk ik en als ie dat wel doet wordt ie gearresteerd.
Ahja, maar ik doelde hier op.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:21 schreef remlof het volgende:
[..]
15 maanden, zie http://www.nederlandersinturkije.nl/turkije/dienstplicht/
Maar dat is nu dus aangepast zo te lezen.quote:Dienstplicht afkopen
Voorheen kon men de dienstplicht nog gedeeltelijk afkopen, zodat er maar een maand training (meestal in Burdur) overbleef.
Juist heel slim, kun je al die nep-Turken in Europa wat geld aftroggelen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:23 schreef Boze_Appel het volgende:
Fucking kansloos, een verplichte dienstplicht.
Ik heb vrijstellingquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Dienstplicht is in Nederland overigens ook niet afgeschaft.
Van dienstplicht heeft niemand vrijstelling. Van de opkomstplicht wel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb vrijstelling
Anders had ik 25 jaar geleden al kunnen zandhappen.
Wat doen ze daar tijdens hun dienstplicnt? Raden welk getal de sergeant in zijn hoofd heeft om zo te bepalen hoeveel uur vertraging Corendon oploopt?quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:23 schreef Tem het volgende:
[..]
Ahja, maar ik doelde hier op.
[..]
Maar dat is nu dus aangepast zo te lezen.
Schieten op Koerden, Armeniërs en zulks.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:41 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Wat doen ze daar tijdens hun dienstplicnt? Raden welk getal de sergeant in zijn hoofd heeft om zo te bepalen hoeveel uur vertraging Corendin oploopt?
Is maar goed dat je niet bent geweest. Moeten ze weer speciale grote maten maken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:40 schreef eriksd het volgende:
Leek mij wel leuk, in dienst. Zou voor een hoop mensen geen kwaad kunnen.
Volgens mij ben jij hier de persoon die a: bol is en b: nooit echt volwassen. Precies de doelgroep dus.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is maar goed dat je niet bent geweest. Moeten ze weer speciale grote maten maken.
Speakertje achter de loopgraven en oreren maar.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:45 schreef Friek_ het volgende:
Ook al zou ik de vijand natuurlijk flink kunnen verwarren door allerlei filosofische vragen te stellen.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij hier de persoon die a: bol is en b: nooit echt volwassen. Precies de doelgroep dus.
Don't worry, sir, I'm from the Zuidas.quote:
Kantoorbanen genoeg bij defensie, ook moet iemand de vrouwen van uitgezonden militairen vermaken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:44 schreef Friek_ het volgende:
Gelukkig word ik vrijgesteld van dienstplicht vanwege m'n slechte ogen.
Over een paar dagen in het echt.quote:
Ik kan ook een soort Koos worden; journalist worden en artikelen schrijven over dat de generaal van de vijand maar een lelijke snor heeft.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:46 schreef waht het volgende:
[..]
Kantoorbanen genoeg bij defensie, ook moet iemand de vrouwen van uitgezonden militairen vermaken.
Juist, militaire inlichtingen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik kan ook een soort Koos worden; journalist worden en artikelen schrijven over dat de generaal van de vijand maar een lelijke snor heeft.
Mariniersvrouwen verleiden met PVV-retoriek en ontologie.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:46 schreef waht het volgende:
[..]
Kantoorbanen genoeg bij defensie, ook moet iemand de vrouwen van uitgezonden militairen vermaken.
Ik hoop dat Drugshond komt die zich in een hoekje aan het verbijten is op de opmerkingen van die bolle.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:48 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Over een paar dagen in het echt.
Omdat het ook een bejaardenoord is.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:51 schreef Pokkelmans het volgende:
Gewoon vuurwapenbezit onder de burgerbevolking stimuleren, optiefen met de dienstplicht. Geen bezettingsmacht die ooit een voet in Florida zal zetten.
Dat riedelen de vuurwapengekkies in de Verenigde Staten ook, inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:51 schreef Pokkelmans het volgende:
Gewoon vuurwapenbezit onder de burgerbevolking stimuleren, optiefen met de dienstplicht. Geen bezettingsmacht die ooit een voet in Florida zal zetten.
In het midden en links rijden terwijl er geen verkeer rechts is.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
Hier met die kinderbijslag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Das toch mooi. Libertopia.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
In het midden en links rijden terwijl er geen verkeer rechts is.
Ik kan me Drugshond niet goed voorstellen in een hoekje, tenzij hij echt te veel gehad heeft.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik hoop dat Drugshond komt die zich in een hoekje aan het verbijten is op de opmerkingen van die bolle.
Ik kan mij die gek sowieso niet voorstellen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:53 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik kan me Drugshond niet goed voorstellen in een hoekje, tenzij hij echt te veel gehad heeft.
Speciaal voor bolle hokken en malibu-cola drinkers.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:40 schreef eriksd het volgende:
Leek mij wel leuk, in dienst. Zou voor een hoop mensen geen kwaad kunnen.
De vrijwillige dienstplicht, daarentegen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:23 schreef Boze_Appel het volgende:
Fucking kansloos, een verplichte dienstplicht.
Met goddelijke Latina's.quote:
En vooralsnog hebben ze altijd gelijk gehad. Bovendien kan zo'n dienstplicht voor allerlei offensieve militaire doeleinden worden misbruikt, waar het vergroten van het wapenbezit onder de burgerbevolking militair gezien uitsluitend een defensief doel dient. Lekker bezetters poppen vanuit de luxe en alle comfort die je eigen woning je biedt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat riedelen de vuurwapengekkies in de Verenigde Staten ook, inderdaad.
Wat heb je nou aan wapens als je niemand gaat aanvallen, gekkie.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En vooralsnog hebben ze altijd gelijk gehad. Bovendien kan zo'n dienstplicht voor allerlei offensieve militaire doeleinden worden misbruikt, waar het vergroten van het wapenbezit onder de burgerbevolking militair gezien uitsluitend een defensief doel dient. Lekker bezetters poppen vanuit de luxe en alle comfort die je eigen woning je biedt.
Geloof je dit serieus?quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En vooralsnog hebben ze altijd gelijk gehad. Bovendien kan zo'n dienstplicht voor allerlei offensieve militaire doeleinden worden misbruikt, waar het vergroten van het wapenbezit onder de burgerbevolking militair gezien uitsluitend een defensief doel dient. Lekker bezetters poppen vanuit de luxe en alle comfort die je eigen woning je biedt.
Als de bezetter zo vriendelijk is om geen geschut te gebruiken en wacht totdat jij je musket geladen hebt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |