abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135089038
.. aldus een derde van de Amerikanen _O-

A third of Americans don't believe in evolution, Pew study finds

quote:
Een derde van de Amerikanen gelooft niet in de evolutietheorie, en is ervan overtuigd dat de mens "sinds het begin in zijn/haar huidige vorm bestaat". Dat blijkt uit een peiling van het instituut Pew Research.

Ongeveer een kwart van de Amerikanen meent dat "God of een ander Hoger Wezen" de evolutie een hand heeft toegestoken, terwijl 32 procent denkt dat de evolutie het gevolg is van "natuurlijke processen". Eenzelfde peiling in 2009 leverde ongeveer een identiek resultaat op.

De verschillen polariseren zich langs partijlijnen: vooral Democraten geloven in de evolutietheorie. Zo ligt het percentage Darwinisten bij de partij van Obama op 67, bij de partij van ex-president Bush en John McCain "slechts" op 43. Van de partijlozen gelooft 65 procent in de evolutietheorie.

Creationisme
De evolutietheorie, die stelt dat mens en aap voortkomen uit dezelfde voorouders, ligt in de VS al een tijdje onder vuur. Aanhangers van het niet-religieus onderwijs willen dat de evolutietheorie wordt onderwezen, fundamentalistische christenen willen dat het creationisme (de mens is, meteen in zijn huidige gedaante, geschapen door God) wordt onderwezen.

De meningen over het ontstaan van de mens verschillen tevens naargelang de beleden godsdienst. Blanke evangelistische protestanten zijn voornamelijk creationist, de andere protestanten eerder evolutionist.

Bron

[ Bericht 11% gewijzigd door Specularium op 05-01-2014 00:25:03 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_135089062
Amerika :')
  zondag 5 januari 2014 @ 00:01:10 #3
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_135089165
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 05-01-2014 00:50:00 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_135089227
Afbeelding toont ook aan dat creationisten Adam en Eva voorstellen als mensen met een Europees fenotype.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  zondag 5 januari 2014 @ 00:05:06 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_135089317
Als je even kijkt hoeveel mensen in Nederland aanhanger zijn van het Christendom, de Islam en het Jodendom (een goeie zeven miljoen; even met een botte bijl de groep afbakenen die niet in de evolutietheorie gelooft) dan denk ik niet dat je in Nederland veel lager uitkomt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Donald Duck held zondag 5 januari 2014 @ 00:05:12 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_135089321
Dat zo'n ontwikkeld land toch nog zo kan achterlopen.
Maar uiteindelijk zal alle religie het afleggen tegen prachtige wetenschap. Het duurt helaas alleen nog even.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 5 januari 2014 @ 00:07:18 #7
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_135089410
Het Iran van de westerse wereld.
pi_135089411
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:05 schreef Janneke141 het volgende:
Als je even kijkt hoeveel mensen in Nederland aanhanger zijn van het Christendom, de Islam en het Jodendom (een goeie zeven miljoen; even met een botte bijl de groep afbakenen die niet in de evolutietheorie gelooft) dan denk ik niet dat je in Nederland veel lager uitkomt.
Dat zegt echt helemaal niets. Dit staat ook in het artikel:

"53 percent of Hispanic Catholics believe in evolution."

Niet iedereen die een geloof aanhangt, neemt automatisch aan dat de evolutie-theorie onzin is.
pi_135089422
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee, gewoon negeren.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 januari 2014 @ 00:08:33 #10
862 Arcee
Look closer
pi_135089460
Mensen geloven nou eenmaal graag in een stukje magie die hen een eeuwig leven in het vooruitzicht stelt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:08:35 #11
346939 Janneke141
pi_135089462
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Niet iedereen die een geloof aanhangt, neemt automatisch aan dat de evolutie-theorie onzin is.
Dat weet ik, maar het geeft wel een indicatie.

Ook al zijn wij Hollanders gemiddeld wat nuchterder, ik moet echt nog zien dat het percentage hier significant lager is.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:09:51 #12
13462 BansheeBoy
pi_135089509
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:08 schreef Arcee het volgende:
Mensen geloven nou eenmaal graag in een stukje magie die hen een eeuwig leven in het vooruitzicht stelt.
Het is toch een belediging als men een intelligent wezen als de mens beschouwt als aap 2.0? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_135089515
quote:
Dit.
Da's ook wel logisch an sich.
Digo
pi_135089579
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ook al zijn wij Hollanders gemiddeld wat nuchterder, ik moet echt nog zien dat het percentage hier significant lager is.
Of deze is misschien meer van toepassing:

"while 78 per cent of white "mainline" Protestants believe in evolution"
pi_135089662
Waarom kun je dat stuk niet vertalen? Niet iedereen kan zulk hoogwaardig Engels.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:14:54 #16
346939 Janneke141
pi_135089771
Het verbaast me overigens wel dat het percentage onder de democraten zoveel hoger was. Ik had toch wat meer van die fundamentalisten ingeschaald bij de republikeinen. Zal wel te maken hebben met de Christelijke zwarte/hispanic democratische communities in het zuiden.
pi_135089819
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:14 schreef Janneke141 het volgende:
Het verbaast me overigens wel dat het percentage onder de democraten zoveel hoger was. Ik had toch wat meer van die fundamentalisten ingeschaald bij de republikeinen. Zal wel te maken hebben met de Christelijke zwarte/hispanic democratische communities in het zuiden.
Hoe bedoel je?

Onder de Democraten gelooft men juist meer in de evolutie he?
pi_135089849
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:12 schreef De_uitblinker het volgende:
Waarom kun je dat stuk niet vertalen? Niet iedereen kan zulk hoogwaardig Engels.
Mooi moment om weer eens wat te leren ^O^
  zondag 5 januari 2014 @ 00:18:29 #19
346939 Janneke141
pi_135089907
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?

Onder de Democraten gelooft men juist meer in de evolutie he?
Ja precies. Ik had verwacht dat het bij de republikeinen hoger was.
pi_135090144
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:12 schreef De_uitblinker het volgende:
Nu is de OP Nederlandstalig.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:28:35 #21
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135090313
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja precies. Ik had verwacht dat het bij de republikeinen hoger was.
NOU NOU DAS WEL EEN BEETJE DOM
  zondag 5 januari 2014 @ 00:33:09 #22
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135090456
Je druk maken om wat andere mensen wel of niet geloven. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_135090475
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:14 schreef Janneke141 het volgende:
Wat :?

De fundamentalismen die niet in evolutie geloven zitten juist bij de republikeinen. Goed lezen.
pi_135090523
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat niet alleen, het creationisme en de evolutietheorie hebben niks met elkaar te maken. Bij het eerste gaat het om het ontstaan van leven, wat eerder een scheikundig proces is en bij het tweede de ontwikkeling van leven, wat onder biologie valt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_135090575
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat niet alleen, het creationisme en de evolutietheorie hebben niks met elkaar te maken. Bij het eerste gaat het om het ontstaan van leven, wat eerder een scheikundig proces is en bij het tweede de ontwikkeling van leven, want onder biologie valt.
Creationisme is geen scheikundig proces, dat is abiogenese.

Creationisme is religieuze onzin.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 5 januari 2014 @ 00:41:09 #26
346939 Janneke141
pi_135090708
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:33 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

De fundamentalismen die niet in evolutie geloven zitten juist bij de republikeinen. Goed lezen.
Dat was ook mijn idee, maar blijkbaar is het percentage onder de democraten hoger.
pi_135090761
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Creationisme is geen scheikundig proces, dat is abiogenese.

Creationisme is religieuze onzin.
Ik had het over het ontstaan van leven. Was inderdaad niet handig om het creationisme te noemen. :@
pi_135090807
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik had het over het ontstaan van leven. Was inderdaad niet handig om het creationisme te noemen. :@
Miljarden jaren in een oersoep vol magnetische, elektrische en andere krachten en er ontstaat wel eens "leven". In feite is het niet anders dan de evolutietheorie en de memes. En de markt, in economisch opzicht.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Boks-Chick zondag 5 januari 2014 @ 00:48:19 #29
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_135090920
quote:
Vergeet niet dat er heel veel mensen bij kerken staan ingeschreven die helemaal niet gelovig zijn.
Een vriendin van mij is laatst een kleine 4 maanden en x brieven en telefoontjes verder bezig geweest bij de gemeente om uitgeschreven te worden. Veel mensen geven het op of beginnen er daarom al niet eens aan. Ik sta geloof ik ingeschreven als katholiek of protestant, maar ben helemaal niet gelovig. Kreeg dat van mijn geboorte mee, zoals zovelen. Luiheid is een bitch, ik weet. Maar het is bij mij ook een 'het interesseert me niet' verhaal.
lolwut
  zondag 5 januari 2014 @ 00:52:06 #30
346939 Janneke141
pi_135091044
quote:
19s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:48 schreef BrandX het volgende:

[..]

Vergeet niet dat er heel veel mensen bij kerken staan ingeschreven die helemaal niet gelovig zijn.
Een vriendin van mij is laatst een kleine 4 maanden en x brieven en telefoontjes verder bezig geweest bij de gemeente om uitgeschreven te worden. Veel mensen geven het op of beginnen er daarom al niet eens aan. Ik sta geloof ik ingeschreven als katholiek of protestant, maar ben helemaal niet gelovig. Kreeg dat van mijn geboorte mee, zoals zovelen. Luiheid is een bitch, ik weet. Maar het is bij mij ook een 'het interesseert me niet' verhaal.
Dat weet ik. In mijn omgeving vallen er ook behoorlijk wat onder die categorie. Maar 55% van NL heeft een achtergrond die de evolutietheorie zou verwerpen. Hoeveel is, zeg maar, praktiserend? De helft?
pi_135091067
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat was ook mijn idee, maar blijkbaar is het percentage onder de democraten hoger.
Nee. Lees het eens opnieuw.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:54:40 #32
346939 Janneke141
pi_135091132
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nee. Lees het eens opnieuw.
Oeps. O-)
pi_135091155
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat weet ik. In mijn omgeving vallen er ook behoorlijk wat onder die categorie. Maar 55% van NL heeft een achtergrond die de evolutietheorie zou verwerpen. Hoeveel is, zeg maar, praktiserend? De helft?
Waarom zouden gelovigen dan de evolutietheorie verwerpen? In de heilige boeken staat er zover ik weet niks over geschreven.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:58:34 #34
346939 Janneke141
pi_135091256
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:55 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom zouden gelovigen dan de evolutietheorie verwerpen? In de heilige boeken staat er zover ik weet niks over geschreven.
Ik meen me te herinneren dat God de mens geschapen zou hebben. Conflicteert nogal met de gedachte dat we afstammen van een of ander reptiel.
pi_135091279
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Miljarden jaren in een oersoep vol magnetische, elektrische en andere krachten en er ontstaat wel eens "leven". In feite is het niet anders dan de evolutietheorie en de memes. En de markt, in economisch opzicht.
Het ontstaan van leven en verandering van leven zijn wel twee verschillende dingen. natuurlijk kunnen we alles op één hoopje gooien, maar dan worden de vakken die we krijgen een beetje overbodig. Niet voor niks is er een verdeling tussen scheikunde en biologie.
pi_135091338
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:59 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het ontstaan van leven en verandering van leven zijn wel twee verschillende dingen. natuurlijk kunnen we alles op één hoopje gooien, maar dan worden de vakken die we krijgen een beetje overbodig. Niet voor niks is er een verdeling tussen scheikunde en biologie.
Haha, juist de wetenschappelijke onderzoeken die meerdere disciplines combineren, zijn baanbrekend gebleken.

Het is "natuurwetenschap" in het algemeen. En de wetten zijn heel logisch. De factor tijd begrijpen de meeste mensen niet. Daar zijn wij geologen voor. ;)

zondag 5 januari 2014 @ 01:03:29 #37
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_135091410
Een beetje jammer aan dit artikel is dat de acceptatie van het overweldigende bewijs voor de evolutietheorie 'geloven in' wordt genoemd. Dat is natuurlijk fout geformuleerd, wetenschap is geen geloof.

De inhoud verbaast me verder niets. Je moet de gemiddelde Amerikaan ook niet zoiets vragen. Daar zijn ze gewoon nog niet klaar voor.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_135091417
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat God de mens geschapen zou hebben. Conflicteert nogal met de gedachte dat we afstammen van een of ander reptiel.
De evolutietheorie is wel meer dan dat we afstammen van een of ander reptiel. Het is dan ook niet zozeer waarvan wij afstammen, maar hoe leven door mutatie en verandering van omgeving evolueren. Theoretisch gezien zou het mogelijk kunnen zijn dat God de dieren geschapen heeft, maar de dieren zelf vervolgens evolueren.
  zondag 5 januari 2014 @ 01:04:31 #39
346939 Janneke141
pi_135091452
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:03 schreef Morrigan het volgende:
Theoretisch gezien zou het mogelijk kunnen zijn dat God de dieren geschapen heeft, maar de dieren zelf vervolgens evolueren.
Correct, maar in de Bijbel schept God expliciet de mens.
  FOK!mycroftheld zondag 5 januari 2014 @ 01:30:56 #40
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_135092060
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:03 schreef Morrigan het volgende:

[..]

De evolutietheorie is wel meer dan dat we afstammen van een of ander reptiel. Het is dan ook niet zozeer waarvan wij afstammen, maar hoe leven door mutatie en verandering van omgeving evolueren. Theoretisch gezien zou het mogelijk kunnen zijn dat God de dieren geschapen heeft, maar de dieren zelf vervolgens evolueren.
Deze had Rezania in een ander topic gepost, sluit hier wel mooi op aan.
pi_135092162
quote:
Het lijkt mij erg benauwend om het eeuwige leven te hebben. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee :)
pi_135093051
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vet van mij: spreek voor jezelf! Je hoeft niet meteen een heel land te beledigen! Hollanders! :N :6 :r

Maar goed, of het voor Nederland veel beter ligt, betwijfel ik ook. Overigens heb ik begrepen, dat er vergeleken met de vorige peiling wel verbetering was opgetreden. Iets van 40 naar 35 % of zo.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135093197
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:30 schreef bondage het volgende:

[..]

Deze had Rezania in een ander topic gepost, sluit hier wel mooi op aan.
[ afbeelding ]
Lijkt me veel te ingewikkeld.
Overigens vind ik het een vreemde vraag.
Als mensen uit apen geëvolueerd zijn, waarom zijn er dan nog apen?
Gewoon: omdat die niet mee evolueerden.
In elke familie heb je meer en minder succesvolle leden. Nou, de succesvolle evolueren/worden rijk, de minder succesvolle niet/blijven arm.
Dat kan een kind toch snappen, dus waarom vragen?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135093318
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:30 schreef Kees22 het volgende:

.........
Gewoon: omdat die niet mee evolueerden.
In elke familie heb je meer en minder succesvolle leden. Nou, de succesvolle evolueren/worden rijk, de minder succesvolle niet/blijven arm.
Dat kan een kind toch snappen, dus waarom vragen?
Apensoorten evolueerden ook net zoals de mens, Alleen volgde hun evolutie een andere weg.
Van nu levende apensoorten is hun evolutie even succesvol geweest als die van de mens.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_135093319
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:05 schreef __Saviour__ het volgende:

Maar uiteindelijk zal alle religie het afleggen tegen prachtige wetenschap. Het duurt helaas alleen nog even.
Dat duurt een psychologische evolutie, dat is van zelfbewustzijn naar superzelfbewustzijn ( een soort 'god' psyche , alles in no time kunnen doorzien en doorgonden, ook religie en ideologie, ideologie is nog lastiger, want is onzichtbaar), duurt nog tienduizenden jaren voordat iedereen evolutie als bewijs en waarheid herkent (van het idee op een schijf te zitten naar een bolvormige planeet duurde eeuwen, en dat was zichtbaar, religie en ideologie duren veel langer, zijn denkbeeldig)
pi_135093379
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:42 schreef barthol het volgende:

[..]

Apensoorten evolueerden ook net zoals de mens, Alleen volgde hun evolutie een andere weg.
Van nu levende apensoorten is hun evolutie even succesvol geweest als die van de mens.
Jawel, hij heeft ook wel gelijk. Maar dat hele ingewikkelde verhaal snappen de tegenstanders toch niet.
Zoals jij het zegt klinkt het al veel begrijpelijker.
pi_135093424
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:42 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Dat duurt een psychologische evolutie, dat is van zelfbewustzijn naar superzelfbewustzijn ( een soort 'god' psyche , alles in no time kunnen doorzien en doorgonden, ook religie en ideologie, ideologie is nog lastiger, want is onzichtbaar), duurt nog tienduizenden jaren voordat iedereen evolutie als bewijs en waarheid herkent (van het idee op een schijf te zitten naar een bolvormige planeet duurde eeuwen, en dat was zichtbaar, religie en ideologie duren veel langer, zijn denkbeeldig)
En dan heb je ook nog het bewijs dat Octopus Paul de eigenlijke almachtige Schepper van diepzee, hoogland en wolkenlucht is. Vuvuzela!
Dat betekent dat de schepping met de komt van de Octopus, zo'n 250 miljoen jaar geleden, wel klaar was. Daarna mochten alle wezens gewoon wat voor zichzelf gaan doen. Met als terloops resultaat de mens.
Het is dus de Octopus (vuvuzela) die de kroon op de schepping is. De mens is slechts een toevallig bijproduct.
  zondag 5 januari 2014 @ 03:03:34 #48
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_135093545
Zoals ik het eerder al ergens zei een paar dagen terug:

Evolutie bestaat, maar niet op de manier hoe de meerderheid er over denkt.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_135093607
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_135093663
quote:
_O-
Ik lust geen pindakaas, maar wat ziet die pot er extra smerig uit zeg! :r
Als ik aanneem dat het geen satire is, is het nog steeds een slecht argument. Als er al een nieuwe vorm van leven zou ontstaan, wordt die door onze maag en darmen wel doeltreffend verteerd.
pi_135093680
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

_O-
Als ik aanneem dat het geen satire is, is het nog steeds een slecht argument. Als er al een nieuwe vorm van leven zou ontstaan, wordt die door onze maag en darmen wel doeltreffend verteerd.
Het is waarschijnlijk Amerikaanse pindakaas, en die is ook smerig. Er zit suiker of hfcs in.
  zondag 5 januari 2014 @ 03:40:26 #52
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_135093864
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 5 januari 2014 @ 09:36:51 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135094887
20% van Nederland denkt er hetzelfde over
http://www.elsevier.nl/Cu(...)aal-ELSEVIER225238W/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135095086
Ik meen dat dit in ieder geval een daling is ten opzichte van een aantal jaar geleden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 5 januari 2014 @ 10:50:10 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135095720
quote:
Ik snap zijn argumentatie niet. Hij heeft dus elke pot pindakaas onderzocht of er ergens een nieuw eencellig organisme in zit verborgen of wat?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 5 januari 2014 @ 11:05:23 #56
45206 Pietverdriet
pi_135095929
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik snap zijn argumentatie niet. Hij heeft dus elke pot pindakaas onderzocht of er ergens een nieuw eencellig organisme in zit verborgen of wat?
Wat hij doet is Preaching for the quire zoals dat zo mooi heet
Hij overtuigt atheisten niet, maar zijn mening is er voor de mensen die hem sowieso aanhangen
pi_135095957
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat hij doet is Preaching for the quire zoals dat zo mooi heet
Hij overtuigt atheisten niet, maar zijn mening is er voor de mensen die hem sowieso aanhangen
Preaching to the choir bedoel je.
  zondag 5 januari 2014 @ 11:13:28 #58
45206 Pietverdriet
pi_135096066
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Preaching to the choir bedoel je.
Euh, ja, geen idee waar dat vandaan komt
pi_135096203
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Je druk maken om wat andere mensen wel of niet geloven. :')
  zondag 5 januari 2014 @ 11:26:54 #60
13462 BansheeBoy
pi_135096292
Mooi verhaal dat met die peanutcheese. Ga ik voortaan ook gebruiken :{

pi_135096446
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh, ja, geen idee waar dat vandaan komt
Overigens hebben we daar in het Nederlands de uitdrukking preken voor eigen parochie voor.
pi_135098133
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

_O-
Waarom zou er überhaupt een nieuwe vorm van leven in pindakaas ontstaan. :?
pi_135098231
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:51 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom zou er überhaupt een nieuwe vorm van leven in pindakaas ontstaan. :?
Een pot pindakaas is een perfect model voor de prebiotische aarde toch?
pi_135101424
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
20% van Nederland denkt er hetzelfde over
http://www.elsevier.nl/Cu(...)aal-ELSEVIER225238W/
20%? Dat geloof ik niet zomaar, zeker niet als er geen enkele informatie over de opzet van het onderzoek gegeven wordt en het in opdracht van Trouw is gedaan. :P
pi_135101580
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

20%? Dat geloof ik niet zomaar, zeker niet als er geen enkele informatie over de opzet van het onderzoek gegeven wordt en het in opdracht van Trouw is gedaan. :P
Volgens mij kon dat wel eens kloppen.
Ik heb wel eens wat cijfers gezien waarin inderdaad de VS en Turkije scores van tegen de 40% haalden, maar ook Nederland nou niet bepaald goed voor de dag kwam in vergelijking met Scandinavische landen bijvoorbeeld.

Deze dus.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:32:02 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_135101714
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is toch een belediging als men een intelligent wezen als de mens beschouwt als aap 2.0? :?

Ik weet niet of de mens wel zo intelligent is. Gezien de staat de politiek en de planeet en zo.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:36:28 #67
358523 IkStampOpTacos
pi_135101869
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij kon dat wel eens kloppen.
Ik heb wel eens wat cijfers gezien waarin inderdaad de VS en Turkije scores van tegen de 40% haalden, maar ook Nederland nou niet bepaald goed voor de dag kwam in vergelijking met Scandinavische landen bijvoorbeeld.

Deze dus.
[ afbeelding ]
En wat bedoelt men met 'evolutie'? Zoveel mensen die bashen op Christenen die niet geloven in 'de evolutie' zonder dat er eigenlijk wordt gezegd wat ze daar precies mee bedoelen.

Er zijn vast genoeg mensen die simpelweg niet geloven in de leeftijd van de aarde zoals die gekenschetst wordt door anderen, maar evolutie en het ontstaan van nieuwe rassen op zich niet uitsluiten.

Zie, dat dieren resistent worden voor allerhande medicijnen of antibiotica is een gegeven waar weinig gelovigen moeite mee zullen hebben om te erkennen. Hoe al het leven schijnbaar ontstaan is uit één ééncellige is iets totaal anders en ik snap best dat niet iedereen dat zomaar aanneemt.
-
pi_135101957
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

En wat bedoelt men met 'evolutie'? Zoveel mensen die bashen op Christenen die niet geloven in 'de evolutie' zonder dat er eigenlijk wordt gezegd wat ze daar precies mee bedoelen.

Er zijn vast genoeg mensen die simpelweg niet geloven in de leeftijd van de aarde zoals die gekenschetst wordt door anderen, maar evolutie en het ontstaan van nieuwe rassen op zich niet uitsluiten.

Zie, dat dieren resistent worden voor allerhande medicijnen of antibiotica is een gegeven waar weinig gelovigen moeite mee zullen hebben om te erkennen. Hoe al het leven schijnbaar ontstaan is uit één ééncellige is iets totaal anders en ik snap best dat niet iedereen dat zomaar aanneemt.
Wat heeft de leeftijd van de aarde met evolutie van doen? Dat is een conclusie die volgt uit vakgebieden als kern- en astrofysica.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:41:25 #69
358523 IkStampOpTacos
pi_135102050
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat heeft de leeftijd van de aarde met evolutie van doen? Dat is een conclusie die volgt uit vakgebieden als kern- en astrofysica.
Ja dat onderscheid maak jij nu. Mijn punt is dat allerlei dingen onder de noemer 'evolutie' of 'evolutietheorie' zijn gaan vallen die er niks mee te maken hebben.
-
pi_135102068
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:02 schreef barthol het volgende:
Afbeelding toont ook aan dat creationisten Adam en Eva voorstellen als mensen met een Europees fenotype.
Wat is er Europees aan?
And remember, respect is everything!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 januari 2014 @ 14:49:23 #71
862 Arcee
Look closer
pi_135102345
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:36 schreef IMVHI het volgende:
Het lijkt mij erg benauwend om het eeuwige leven te hebben. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee :)
Ja, na honderduizendmiljard jaar begin je wellicht voorzichtaan aan zelfmoord te denken. :)

Waarbij die honderduizendmiljard jaar natuurlijk slechts een fractie is van wat je te wachten staat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_135102420
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:41 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Wat is er Europees aan?
Een lichtgetinte herrieschopper was het.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135102478
The Man from Earth (2007) - IMDb

Wel een leuke filosofische film met als onderwerp het eeuwige leven en het geloof enzo.
pi_135102749
Die natuurdocu op Family 7 _O- _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_135103552
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja dat onderscheid maak jij nu. Mijn punt is dat allerlei dingen onder de noemer 'evolutie' of 'evolutietheorie' zijn gaan vallen die er niks mee te maken hebben.
Neu dat onderscheid maak ik niet. De hedendaagse evolutietheorie verklaart slechts de biodiversiteit.
Als je niet weet hoe de leeftijd van bijvoorbeeld de aarde wordt gemeten, dan had je iets beter moeten opletten op de middelbare school, vrees ik.
  zondag 5 januari 2014 @ 15:34:41 #76
358523 IkStampOpTacos
pi_135104361
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Neu dat onderscheid maak ik niet. De hedendaagse evolutietheorie verklaart slechts de biodiversiteit.
Als je niet weet hoe de leeftijd van bijvoorbeeld de aarde wordt gemeten, dan had je iets beter moeten opletten op de middelbare school, vrees ik.
Hoef je mij niet aan te vallen doordat ik een verschijnsel aankaart wat in vrijwel elke discussie naar voren komt. :')
Direct ad hominems opvoeren. :')
-
pi_135106423
Evolutie is een verzinsel van de duivel en Darwin heeft nooit bestaan!!!
Dit niet weten :')
pi_135106727
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoef je mij niet aan te vallen doordat ik een verschijnsel aankaart wat in vrijwel elke discussie naar voren komt. :')
Direct ad hominems opvoeren. :')
Wanneer je met fundamentalistische gelovigen of andersoortige verstandelijk beperkten praat, willen ze inderdaad nog wel eens de halve wetenschap onder 'evolutietheorie' gooien.
pi_135107022
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_135107129
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:41 schreef Hathor het volgende:
[ afbeelding ]
Da's een dom plaatje?! Dikke FAAL.

Kijk die stekkerdoos dan. Dit is in Europa, ik vermoed Duitsland, Nederland of het Oostblok, niet in de VS.

pi_135107200
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kijk die stekkerdoos dan. Dit is in Europa, ik vermoed Duitsland, Nederland of het Oostblok, niet in de VS.
Doet niks af aan het feit dat Amerikanen retards zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:48:53 #82
45206 Pietverdriet
pi_135107288
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gezien de bierflesjes lijkt het mij Duitsland
pi_135107335
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gezien de bierflesjes lijkt het mij Duitsland
Jup, mij ook.

Maar hoe dom ben je dan, zo'n plaatje te maken. Nog dommer dan veel VSAmerikanen, die je juist belachelijk wil maken.

Faal, faal, faal.

Wel een mooi plaatje voor het topic; evolutie gaat over survival of the fittest. Als het niet misgaat hier, zijn deze "creatieve jongens" fit. Gaat het wel mis, was het een onsuccesvolle "mutatie".

pi_135107433
Dat is wel een schattige misinterpretatie van de evolutietheorie inderdaad.
pi_135107437
quote:

[..]

Nou, als je zo begint. De mens zou geschapen zijn naar gods beeld en gelijkenis, dat is pas een belediging! :+ |:( :'(
(Of het tekent de staat van god, natuurlijk! O-) }) )
pi_135107716
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:41 schreef Hathor het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is hier mis aan dan? Ik vind het wel slim gevonden. Die slippers heb je in het bad toch niet nodig en doen perfect dienst en dat blok hardhout aan die stekker blijft misschien niet drijven, maar is zwaar genoeg om de spatwaterdichte stekker op zijn plaats te houden. En als ik het goed zie, zitten er minstens 3 mensen in het water, dus die kunnen gezamenlijk toch wel een beetje stroom aan?
pi_135107732
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:53 schreef Monolith het volgende:
Dat is wel een schattige misinterpretatie van de evolutietheorie inderdaad.
Neuh, een uitleg van een deelaspect.

pi_135107760
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is hier mis aan dan? Ik vind het wel slim gevonden. Die slippers heb je in het bad toch niet nodig en doen perfect dienst en dat blok hardhout aan die stekker blijft misschien niet drijven, maar is zwaar genoeg om de spatwaterdichte stekker op zijn plaats te houden. En als ik het goed zie, zitten er minstens 3 mensen in het water, dus die kunnen gezamenlijk toch wel een beetje stroom aan?
Alles lijkt geaard te zijn aangelegd. Geen idee of dat helpt?

pi_135107785
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:07 schreef Keith_Bakker het volgende:
Uhm, dat kan nog vies tegenvallen. In Iran wordt evolutie gewoon onderwezen. In de sjitische geloofsleer is namelijk veel ruimte voor het gebruik van de rede, vergelijkbaar met de moeiteloze houding van Katholieken tot evolutie itt de letterlijk schriftlezende (gereformeerde) protestanten bijv. Lees onderstaande tekst:

quote:
SCIENCE AND EVOLUTION IN IRAN
In the Islamic Republic of Iran,power is concentrated in the posi-tion of Supreme Leader,a cleric who in turn determines the eligibil-ity of individuals for elected officeor government appointments.The Iranian Ministry of Education is notcomprised of clerics but is vettedby religious authorities;however,the Experimental Sciences Divisionof the ministry,in describing itseducational philosophy and generalgoals for science education,makesno explicit references to Islam,though there are two subtleacknowledgments of a “creator of the world”and a “creator of naturallaws”(Guruh-ye Darsi-ye Ulum-eTajrobi 2009).Far more prominent,however,are the themes of eco-nomic development and the princi-pal role of science and technology in the improvement of nationalinfrastructure.Science educationobjectives stress the learning of practical skills,critical inquiry,andthe fostering of a scientifically liter-ate citizenry.In contrast to theSaudi curriculum,science is notdescribed as simply an outgrowth of Islam or subject to the precon-ceived doctrines of any religion —rather it is affirmed as a separate, valid field of knowledge,and one of crucial interest to individual andsocietal welfare.The 5th-grade science curricu-lum,covering the final year of pri-mary school,mandates “TheHistory of the Earth”as an essentialtopic in the subject of earth sci-ence.The 5th-grade textbook devotes a chapter to the topic, with a subsection on “A ShortHistory of Life”(Tehrani and others2008:55).

The first sentence in thissection highlights the essential dif-ference between the Iranian andSaudi presentations of scientificknowledge:“Geologists,via studiesof fossils,have arrived at the con-clusion that life began in the sea.”Portraying geologists,and scien-tists in general,as the authoritative voices of scientific knowledge,andemphasizing the empirical evi-dence underlying the textbook’sassertions,constitutes the organiz-ing theme of the Iranian sciencetextbooks at all levels.The evolutionary emergence of life over millions of years isdescribed in simple terms.Thetransition to terrestrial life is cred-ited to the emergence of plants ondry land:“Afterward,the water andair of planet Earth changed such that a suitable environment for thedevelopment of reptiles came toexist”(56),thus heralding the ageof dinosaurs.The extinction of dinosaurs “about 65 million yearsago”is noted,followed by thediversification of mammals.Thenext page contains a section on“The Changing of Continents andSeas,”beginning:“Geologists say inthe beginning only one landmassand one giant ocean existed onearth.About 200 million years ago,this large landmass slowly began todivide”(57).In the science textbook for 8th grade,the final year of compulsory education,the topic of evolutionappears alongside geology (Amani2008).The chapter opens with fos-sils and a review of the history of life,with a clearly illustrated geo-logic time diagram (31).

The pagefollowing the diagram is adorned with fossil images,most strikingly aspecimen of Archaeopteryx with the caption “This is the first birdon earth,which also has some rep-tile traits”(32).The next five pagesare devoted to a brief introductionto “The Evolution of Organisms”in which the tracing of morphologi-cal changes in evolutionary lin-eages is declared “[o]ne of themost important applications of fos-sils”(33).In contrast to 10th-gradeSaudi students,who are taught thatadaptations are the God-givenattributes of created kinds,Iranianeighth-graders are taught aboutadaptations in the context of muta-tions and natural selection,exem-plified by the following:New traits arising by a muta-tion are mostly harmful anddetrimental to life,[but] some-times in a rare mutation usefultraits also appear.An organ-ism possessing one or moreuseful traits appears,findsgreater compatibility with theenvironment compared to itsconspecifics,and gradually the number of [organisms with those traits] increases inthe environment.(35)Perhaps of greatest concern on theinternational level is the evolutioneducation of future Iranian scien-tists — in other wor ds,thoseIranian students who complete thesecondary experimental sciencestrack and enroll in the correspond-ing pre-university course.The biology textbook for pish daneshgahi (Karam al-Dini and others 2008) includes a 40-page chapter on evo-lution,as well as chapters on popu-lation genetics and “populationdynamics and biological communi-ties”(147).The evolution chapter,divided into three sections,pro- vides a comprehensive introduc-tion to the development of evolu-tionary theory,with the first sec-tion devoted primarily to Darwinand his influences and culminatingin the formulation of the new syn-thesis;the second section to evi-dence of evolution,including pale-ontology,molecular and structuralhomology,and embryology,with discussion of evolutionary ratesand punctuated equilibrium (94);and the third section to examplesof natural selection,such as pep-pered moths (97) and the work of Peter and Rosemary Grant onDarwin’s finches (98).The Iraniantextbook humanizes Darwin with arelatively detailed account of hislife and a discussion of its historicalcontext,along with the develop-ment of support for Darwin’s ideasby later scientists.[b\Where the Saudi textbook dismisses evolution asfraudulent science,the Iranian textannounces “nearly all biologiststoday have accepted that Darwin’stheory can explain the basis for thediversity of life on earth”(75).[/b] Human evolution is conspicu-ously absent throughout discus-sions of evolution in Iranian text-books.The population geneticschapter reveals that natural selec-tion does in fact operate onhumans,giving the examples of sta-bilizing selection upon newbornbirth weight (122) and heterozy-gote advantage in relation to malar-ia and sickle-cell anemia (129–30). However,explicit attempts to placehumans within the larger picture of evolution do not appear.It is quitepossible that the textbooks’silenceon human evolution is related tothe attempts of the Iranian Ministry of Education to reduce the amountof conflicting information taught inscience and religion classes(Godazgar 2008).Regardless,the extension of nat-ural selection to humans is encour-aging compared to the Saudi insis-tence that God “distinguished[humanity] over the rest of His creation”(al-Habib 2006:106). Of course,what the Iranian sciencetextbooks lack most prominently relative to the Saudi ones are thepreviously mentioned stress on the“Western-ness”of evolutionary the-ory,as well as the pervasive use of a style of “science-in-the-Qur’an”apologetics increasingly commonthroughout the Muslim world as a whole (see Edis 2007).
Waar in Saudische tekstboeken evolutie en Darwin als iets westers wordt voorgedaan en men doodleuk met "wetenschappelijke" Korancitaten komt aanzetten ter vervanging van, beschouwd men in Iran blijkbaar evolutie gewoon als een onderdeel van biologie en onderwijst men het op basis van heersende opvattingen en het aanhalen van autoriteiten op dat gebied. Is ook de reden waarom Iran wetenschappelijk gezien wel zelf produceert en Saudie Arabie totaal niet bijv. Volgens dit onderzoek krijgt de middelbareschool leerling in Iran in zijn laatste jaar met basis evolutie te maken en worden autoriteiten op dat gebied geciteerd, geen religieuze dooddoeners als "het is Westers en wij hebben Allah dus niet zo serieus nemen en alles kan je gewoon in de Koran lezen als je meer wil weten".
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_135107825
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alles lijkt geaard te zijn aangelegd. Geen idee of dat helpt?
Persoonlijk zou ik op veilige afstand blijven!
pi_135107905
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Of White Rabbit van Jefferson Airplane aanzetten.

zondag 5 januari 2014 @ 17:08:13 #92
45206 Pietverdriet
pi_135107930
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:04 schreef Aloulou het volgende:

. Is ook de reden waarom Iran wetenschappelijk gezien wel zelf produceert en Saudie Arabie totaal niet bijv.
Iran, the ones WITH the weapons of mass destruction
pi_135107939
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk gewoon allebei!
  zondag 5 januari 2014 @ 17:08:42 #94
45206 Pietverdriet
pi_135107946
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik zou mijn videocamera gaan halen
pi_135108002
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Precies, nuken die hap :( Gevaar voor de wereldvrede enzo :{
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_135108009
quote:

[..]

Neenee, dat is dat andere land, I?????, hoe heet dat nou ook al weer? Een of ander klein landje, I?????. Nou ja, ik kom er nog wel op.
pi_135108033
quote:

[..]

Ik zou mijn videocamera gaan halen
Voor een bijdrage aan 1001 manieren om te sneven?
  zondag 5 januari 2014 @ 17:12:32 #98
45206 Pietverdriet
pi_135108101
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Voor een bijdrage aan 1001 manieren om te sneven?
Ik wil gewoon een youtube hit
pi_135108584
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie:
Aan het begin:die gast heeft een octopus op zijn gitaar ! ^O^ _O_ _O- *O*
pi_135108737
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zie:
Aan het begin:die gast heeft een octopus op zijn gitaar ! ^O^ _O_ _O- *O*
Heerlijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, verder over:

zondag 5 januari 2014 @ 18:12:34 #101
28033 Pek
je moet wat
pi_135110690
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Correct, maar in de Bijbel schept God expliciet de mens.
Dat was slechts de inleiding, dus dan hou je het kort. Als George R.R. Martin (Game of Thrones) het had geschreven was het inderdaad begonnen met:"Er was eens een amoebe.." en was je zeven boeken verder geweest voor je bij De Mens was aanbeland.

Gelukkig hield deze schrijver van kort en krachtig, BAM! en er was licht. En God schiep de mens, next!

Dus Christenen hoeven niet persé de evolutietheorie te verwerpen wat mij betreft :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_135110807
In Nederland geloven ook heel veel mensen niet in de evolutietheorie.

Dat komt voornamelijk omdat de gemiddelde mens te dom is om fatsoenlijke en mooie drollen te draaien.
  zondag 5 januari 2014 @ 18:15:14 #103
45206 Pietverdriet
pi_135110810
quote:
12s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:12 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat was slechts de inleiding, dus dan hou je het kort. Als George R.R. Martin (Game of Thrones) het had geschreven was het inderdaad begonnen met:"Er was eens een amoebe.." en was je zeven boeken verder geweest voor je bij De Mens was aanbeland.

Gelukkig hield deze schrijver van kort en krachtig, BAM! en er was licht. En God schiep de mens, next!

Dus Christenen hoeven niet persé de evolutietheorie te verwerpen wat mij betreft :P
Waarom zou je sagen en legenden van een bronstijdvolk als basis nemen voor hoe je hebt te leven?
pi_135110855
quote:
Wat Zuid-Amerikaanse katholieken die ik overal om me heen heb dan ook niet doen.

Mijn vriendin is gelovig katholiek en op sommige vlakken redelijk conservatief, maar accepteert evolutie wel gewoon. We zijn vorige week naar Walking With Dinosaurs 3D geweest. :D

zondag 5 januari 2014 @ 18:17:07 #105
28033 Pek
je moet wat
pi_135110890
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je sagen en legenden van een bronstijdvolk als basis nemen voor hoe je hebt te leven?
Geen flauw idee, maar dat moeten ze lekker zelf weten, toch?
pi_135110891
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Och, de ander haalt zijn of haar wijsheid uit soepseries, er is in feite weinig verschil. :+

pi_135111621
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:59 schreef TLC het volgende:
Die natuurdocu op Family 7 _O- _O-
:?
pi_135111690
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heerlijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, verder over:

[ afbeelding ]
Wat doet Michelle Obama in dit topic?
pi_135111848
Ongelofelijk schrikbarend dit.
  zondag 5 januari 2014 @ 18:51:09 #110
13462 BansheeBoy
pi_135112307
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, als je zo begint. De mens zou geschapen zijn naar gods beeld en gelijkenis, dat is pas een belediging! :+ |:( :'(
Ik denk dat jij met een Christen moet praten. :{

pi_135112373
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:35 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat doet Michelle Obama in dit topic?
:D

Ze staat voor jou het dichtste bij de Floresmens?

En toch van dezelfde soort als een Gordon. Eat that, creationists.

pi_135113087
quote:

[..]

Het is natuurlijk wel een beetje slap. 'God schiep de wereld in 7 dagen' bleek niet waar, en dan zeg je, OK, dat was niet helemaal correct, maar de rest is wel waar.... Dat doen ze met al die dingen, het is vaststellen dat Sinterklaas de buurman is met een valse baard, maar dan wel in Zwarte Piet blijven geloven. Als je vaststelt dat iemand bullshit heeft lopen ophangen, dan is er ook geen reden om de rest van zijn verhaal wel te geloven.
pi_135113261
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

Ze staat voor jou het dichtste bij de Floresmens?

En toch van dezelfde soort als een Gordon. Eat that, creationists.
Dit plaatje deed me aan haar denken. :D

pi_135113267
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een beetje slap. 'God schiep de wereld in 7 dagen' bleek niet waar, en dan zeg je, OK, dat was niet helemaal correct, maar de rest is wel waar.... Dat doen ze met al die dingen, het is vaststellen dat Sinterklaas de buurman is met een valse baard, maar dan wel in Zwarte Piet blijven geloven. Als je vaststelt dat iemand bullshit heeft lopen ophangen, dan is er ook geen reden om de rest van zijn verhaal wel te geloven.
Het kan daarbij natuurlijk ook geen kwaad wijze lessen uit die boeken te trekken en in je cultuur te implementeren.

Sommige lessen zijn daarbij wijzer dan anderen en de islamitische lessen zijn wat minder vriendelijk gebleken over het algemeen, maar an sich heeft het de wereld helpen opbouwen.

Het Latijns-Amerikaanse katholicisme is super relaxed en werkt prima.

pi_135113294
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:?
Family7 is een erg religieuze zender en bij die natuur documentaire doet de commentator er ook werkelijk alles aan om Darwin tegen te spreken want alles is natuurlijk gemaakt door Onze Lieve Heer, wat natuurlijk veel vanzelfsprekender is :)
pi_135113355
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het kan daarbij natuurlijk ook geen kwaad wijze lessen uit die boeken te trekken en in je cultuur te implementeren.

Sommige lessen zijn daarbij wijzer dan anderen en de islamitische lessen zijn wat minder vriendelijk gebleken over het algemeen, maar an sich heeft het de wereld helpen opbouwen.

Het is beter dan een heleboel andere varianten van het christendom, maar het blijft schadelijk. Hoe minder mensen in sprookjes geloven, hoe beter.
pi_135113377
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:12 schreef TLC het volgende:

[..]

Family7 is een erg religieuze zender en bij die natuur documentaire doet de commentator er ook werkelijk alles aan om Darwin tegen te spreken want alles is natuurlijk gemaakt door Onze Lieve Heer, wat natuurlijk veel vanzelfsprekender is :)
Is dat niet van Pat Robertson? _O- Even opzoeken...

o nee. dat is de 700 club. :')

https://en.wikipedia.org/wiki/The_700_Club
pi_135113424
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is beter dan een heleboel andere varianten van het christendom, maar het blijft schadelijk. Hoe minder mensen in sprookjes geloven, hoe beter.
En wat als opkomende macht Brazilie juist middels dat geloof zich kan los worstelen van de interne criminaliteit en zich ook nog eens verzetten tegen de invloed van de VS?

zondag 5 januari 2014 @ 19:17:11 #119
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_135113511
quote:

[..]

Niet om het letterlijk te geloven. Maar je kan toch nog wel waarde hechten aan de algemene strekking van het verhaal.

Ik geloof bv. ook niet letterlijk in het sprookje van Roodkapje en de wolf, maar ik denk wel dat het nuttig is om aan kinderen te vertellen (hoogstwaarschijnlijk is het een verhaal dat kinderen/jonge vrouwen waarschuwt voor seksueel of ander geweld, althans, dat lijkt me toch de meest logische verklaring).

Zo geloof ik ook niet dat het verbod op alcohol ooit letterlijk het woord van Allah was. Maar toen de Koran is geschreven was het wel een begrijpelijke regel (of wil je in de woestijn van Saoedi-Arabië alcohol gaan drinken bij 40 graden Celsius en sterven door uitdroging, ik dacht het niet). M.a.w. ook zonder die dingen letterlijk te nemen kunnen er toch nog wel wijze lessen zitten in die oude religieuze boeken.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:19:32 #120
45206 Pietverdriet
pi_135113641
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:17 schreef DarkAccountant het volgende:

). M.a.w. ook zonder die dingen letterlijk te nemen kunnen er toch nog wel wijze lessen zitten in die oude religieuze boeken.
Als je ze maar niet serieuzer neemt dan Heracles of de odysee
pi_135113645
quote:
12s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En wat als opkomende macht Brazilie juist middels dat geloof zich kan los worstelen van de interne criminaliteit en zich ook nog eens verzetten tegen de invloed van de VS?
Ik zou niet weten hoe in sprookjes geloven daarbij helpt. Landen waar veel mensen religieus hebben veel hogere criminaliteit. Atheïsten zitten minder vaak in de gevangenis.
pi_135113743
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe in sprookjes geloven daarbij helpt. Landen waar veel mensen religieus hebben veel hogere criminaliteit. Atheïsten zitten minder vaak in de gevangenis.
En die 2 link je 1 op 1 aan elkaar? Knap! _O-

Uiteindelijk is de wetenschap redelijk zuiver hier, en daar gaat het om. Wat dat betreft is de VS veel erger en landen als Rusland en Midden-Oosten ook.

Of neem de "condooms zijn van de Duivel" door zieke angstpredikanten in Donker Afrika.

pi_135113761
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is een andere kwestie, je zult van mij niet horen dat er geen wijsheid te bespeuren is in het christendom of andere religies. Maar het is nogal raar om daar goddelijke autoriteit aan toe te kennen wanneer die autoriteit op verschillende punten totaal niet houdbaar is gebleken.
pi_135113811
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is een andere kwestie, je zult van mij niet horen dat er geen wijsheid te bespeuren is in het christendom of andere religies. Maar het is nogal raar om daar goddelijke autoriteit aan toe te kennen wanneer die autoriteit op verschillende punten totaal niet houdbaar is gebleken.
Joah, het is ook niet mijn ding, maar je ziet dat het werkt, dus waarom niet.

De VS is veel erger met hun infiltreringen in het onderwijs.

pi_135113812
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En die 2 link je 1 op 1 aan elkaar? Knap! _O-

Uiteindelijk is de wetenschap redelijk zuiver hier, en daar gaat het om. Wat dat betreft is de VS veel erger en landen als Rusland en Midden-Oosten ook.

Of neem de "condooms zijn van de Duivel" door zieke angstpredikanten in Donker Afrika.

Natuurlijk is dat veel erger, maar dat is geen argument voor het katholocisme van L-A, alleen tegen die andere cults.

Ze doen bijvoorbeeld nog steeds heel achterlijk over seks in Latijns-Amerika, en over homoseksualiteit. Niet zo achterlijk als in Saudi-Arabië nee, maar wel achterlijker dan hier.
pi_135113854
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat veel erger, maar dat is geen argument voor het katholocisme van L-A, alleen tegen die andere cults.
Wel voor de focus van je energie en aandacht.

pi_135113859
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Is dat niet van Pat Robertson? _O- Even opzoeken...

o nee. dat is de 700 club. :')

https://en.wikipedia.org/wiki/The_700_Club
Volgens mij heet het Life Story

Ik moet wel een beetje gniffelen om wat in de tv gids van Family 7 onder Life Story staat, nl ;

'wetenschappelijk magazine'

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_135113975
quote:
12s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wel voor de focus van je energie en aandacht.
Jij begint hier over het katholicisme van L-A. :D
pi_135113991
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ze doen bijvoorbeeld nog steeds heel achterlijk over seks in Latijns-Amerika, en over homoseksualiteit. Niet zo achterlijk als in Saudi-Arabië nee, maar wel achterlijker dan hier.
Het is opvallend homovriendelijk, behalve in sommige families. Met 1 generatie is dat eruit, heiden.

pi_135114031
quote:
12s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is opvallend homovriendelijk, behalve in sommige families. Met 1 generatie is dat eruit, heiden.
Ja, dat weet ik. Maar ondanks het katholicisme.
pi_135114038
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jij begint hier over het katholicisme van L-A. :D
Ja, om aan te geven dat niet overal in de wereld religie zo'n verwoestende invloed heeft. Dat het probleem van creationisme vooral in de VS en een beetje in Europa speelt.

pi_135114044
Het onderwijs is er dan ook beroerd. :')
Ура для россии
pi_135114063
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Maar ondanks het katholicisme.
De nieuwe paus een beetje meegekregen?

pi_135114109
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef Woestijnvos het volgende:
Het onderwijs is er dan ook beroerd. :')
Ben ik weinig bekend mee, maar denk jij dat het onderwijs in de VS beter is? Dacht het niet.

Europa gaat ook hard achteruit op onderwijsniveau, helaas en onbegrijpelijk voor zo'n modern continent.

pi_135114128
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, om aan te geven dat niet overal in de wereld religie zo'n verwoestende invloed heeft. Dat het probleem van creationisme vooral in de VS en een beetje in Europa speelt.
Creationisme? In Europa? :D In Nederland is er bijna niemand die dat gelooft hoor, en in de rest van Europa ook.
pi_135114166
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Creationisme? In Europa? :D In Nederland is er bijna niemand die dat gelooft hoor, en in de rest van Europa ook.
De statistieken geven dus anders aan, en niet in de versie van de VS wellicht, maar het komt voor. In ieder geval een plek om je energie op te focusen, niet?

pi_135114185
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, die kraamt net zo veel onzin uit als zijn voorgangers. Ik snap niet dat je die achterlijke bloeddorstige pedoclub verdedigt alleen omdat je (net als ik) sympathie hebt voor Latijns-Amerika. _O-
pi_135114196
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De statistieken geven dus anders aan, en niet in de versie van de VS wellicht, maar het komt voor. In ieder geval een plek om je energie op te focusen, niet?
Bron graag!
pi_135114229
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, die kraamt net zo veel onzin uit als zijn voorgangers. Ik snap niet dat je die achterlijke bloeddorstige pedoclub verdedigt alleen omdat je (net als ik) sympathie hebt voor Latijns-Amerika. _O-
Je strooit lekker met stropopjes...

Dat is helemaal niet de reden. Hij is wel degelijk heel anders dan alle voorgangers. Doe een klein beetje research.

pi_135114297
quote:

[..]

Ik denk de je het aantal gelovigen dat dergelijke ideeën aanhangt onderschat. Vergeet ook niet dat er een significante minderheid is die een islamitische achtergrond heeft.
pi_135114308
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Bron graag!
NWS / Evolutie is onzin

Pagina 3 dit topic nota bene. Met dank aan Monolith. Beetje opletten hee.

pi_135114313
quote:
8s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je strooit lekker met stropopjes...

Dat is helemaal niet de reden. Hij is wel degelijk heel anders dan alle voorgangers. Doe een klein beetje research.
Hij heeft hele domme dingen geroepen over kapitalisme, dat heb ik meegekregen. Voor de rest volg ik die onzin niet hoor, heb wel wat beters te doen dan naar die poppenkast kijken. Niemand hier neemt dat toch serieus man. _O-
  zondag 5 januari 2014 @ 19:31:47 #143
45206 Pietverdriet
pi_135114337
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, net als Mandela of Obama zal de realiteit een enorme teleurstelling zijn.
pi_135114338
quote:
8s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

NWS / Evolutie is onzin

Pagina 3 dit topic nota bene. Met dank aan Monolith. Beetje opletten hee.
Dat gaat over evolutie, niet over creationisme.
pi_135114371
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hij heeft hele domme dingen geroepen over kapitalisme, dat heb ik meegekregen. Voor de rest volg ik die onzin niet hoor, heb wel wat beters te doen dan naar die poppenkast kijken. Niemand hier neemt dat toch serieus man. _O-
Know your enemies, heiden.

maar het is duidelijk, je bent in zo'n bui.

pi_135114396
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat gaat over evolutie, niet over creationisme.
Rode balkje?

pi_135114399
quote:

[..]

Niet om het letterlijk te geloven.
Klaar, wordt atheist, Nee, geen agnosticus, atheist. Het was een letterlijk geheel dat voor waar aangenomen werd, het is op meerdere punten onwaar gebleken, trek je conclusie. Er is echt maar één logisch conclusie.

quote:
Maar je kan toch nog wel waarde hechten aan de algemene strekking van het verhaal.

Ik geloof bv. ook niet letterlijk in het sprookje van Roodkapje en de wolf, maar ik denk wel dat het nuttig is om aan kinderen te vertellen (hoogstwaarschijnlijk is het een verhaal dat kinderen/jonge vrouwen waarschuwt voor seksueel of ander geweld, althans, dat lijkt me toch de meest logische verklaring).

Zo geloof ik ook niet dat het verbod op alcohol ooit letterlijk het woord van Allah was. Maar toen de Koran is geschreven was het wel een begrijpelijke regel (of wil je in de woestijn van Saoedi-Arabië alcohol gaan drinken bij 40 graden Celsius en sterven door uitdroging, ik dacht het niet). M.a.w. ook zonder die dingen letterlijk te nemen kunnen er toch nog wel wijze lessen zitten in die oude religieuze boeken.
Klopt, ik durf zelfs wel te stellen dat mijn idee van goed en kwaad maar marginaal verschilt van de christelijke opvattingen. Maar dat staat er dus los van, als je het op zijn eigen wijsheid beoordeelt dan is het idee dat jou die beoordeling toekomt al een ontkenning van autoriteit daarin, laat staan een goddelijke autoriteit.
pi_135114428
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Know your enemies, heiden.

maar het is duidelijk, je bent in zo'n bui.
Nou die ken ik hoor, en daar hoort de katholieke kerk uiteraard bij.

(Doe eens even niet zo kinderachtig!)
pi_135114434
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, net als Mandela of Obama zal de realiteit een enorme teleurstelling zijn.
Wellicht, wellicht niet.

pi_135114519
quote:
18s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Rode balkje?
Dat je niet overtuigd bent van evolutie betekent niet dat je een creationist bent. Sowieso hangen de resultaten van dat soort onderzoeken erg af van de vraagstelling. Als je vraagt of mensen in creationisme geloven (en dat is waar we het over hadden) dan is dat zeker geen 20% in Nederland maar minder dan 5%.
pi_135114594
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat je niet overtuigd bent van evolutie betekent niet dat je een creationist bent. Sowieso hangen de resultaten van dat soort onderzoeken erg af van de vraagstelling. Als je vraagt of mensen in creationisme geloven (en dat is waar we het over hadden) dan is dat zeker geen 20% in Nederland maar minder dan 5%.
Het maakt toch niet uit wat voor naampje je eraan hangt, zeg.

Het gaat om overwinning van wetenschap.

Net als het lekprikken van die klimaat/CO2-bubbel.

pi_135114642
quote:

[..]

Waar baseer je dat op?
  zondag 5 januari 2014 @ 19:38:00 #153
45206 Pietverdriet
pi_135114697
quote:

[..]

Is er een betere wetenschappelijk onderbouwde theorie die meer verklaard dan evolutie?
  zondag 5 januari 2014 @ 19:44:31 #154
13462 BansheeBoy
pi_135115114
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is er een betere wetenschappelijk onderbouwde theorie die meer verklaard dan evolutie?
Ja, de wetenschap der grammatica. :{

pi_135115234
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet! 8)7
Maar ik wil wel graag een bron zien als iemand cijfers noemt. Anders kan ik ook gewoon cijfers noemen zoals ik hierboven heb gedaan. :P
pi_135115294
quote:
11s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De vraagstelling maakt heel veel uit bij zo'n onderzoekje hoor, wist je dat niet?

Daarnaast is, zoals ik al zei, niet overtuigd zijn van evolutie niet hetzelfde als overtuigd zijn van creationisme.
pi_135115553
Ik heb even zitten zoeken maar ik kan geen onderzoeken vinden naar hoe veel mensen in Nederland in creationisme geloven.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:56:04 #158
45206 Pietverdriet
pi_135115808
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:52 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb even zitten zoeken maar ik kan geen onderzoeken vinden naar hoe veel mensen in Nederland in creationisme geloven.
Denk dat het niet geloven in evolutie op 20% geen raar cijfer is. Anti wetenschappelijke gekken genoeg in NL, van Antroposofen tot bijbeltrouwe gristenen.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:57:24 #159
306949 dude1986
Always bored...
pi_135115895
Niet alleen Amerikanen hoor. Christenen, moslims en joden geloven in adam en eva en dus niet in de evolutie. Dat zal meer dan 1/3 van de wereld zijn...
pi_135116027
quote:
11s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gelovigheid komt in allerlei gedaanten, maar de gemene deler is dat mensen geloven wat hen goed uitkomt. Het woord van god is toch niet zo letterlijk bedoeld, het maakt niet uit hoeveel CO2 we in de atmosfeer pompen...
pi_135116029
pi_135116204
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:57 schreef dude1986 het volgende:
Niet alleen Amerikanen hoor. Christenen, moslims en joden geloven in adam en eva en dus niet in de evolutie. Dat zal meer dan 1/3 van de wereld zijn...
Dat valt mee hoor. Genoeg gelovigen die geen letterlijke Genesisinterpretatie hanteren en daardoor geen moeite hebben met de evolutionaire biologie.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:06:20 #163
45206 Pietverdriet
pi_135116399
Vraag trouwens al jaren af waarom die Gristenen zo een moeite hebben met Darwin, maar je ze nooit hoort over celbiologie, kwantummechanica, astrofysica etc etc die ook allemaal in strijd zijn met hun dogma
  zondag 5 januari 2014 @ 20:10:24 #164
306949 dude1986
Always bored...
pi_135116618
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat valt mee hoor. Genoeg gelovigen die geen letterlijke Genesisinterpretatie hanteren en daardoor geen moeite hebben met de evolutionaire biologie.
Denk echt dat het aantal onderschat wordt...
  zondag 5 januari 2014 @ 20:17:39 #165
380998 DarkAccountant
pi_135116989
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klaar, wordt atheist, Nee, geen agnosticus, atheist. Het was een letterlijk geheel dat voor waar aangenomen werd, het is op meerdere punten onwaar gebleken, trek je conclusie. Er is echt maar één logisch conclusie.

Dat is juist een heel "protestantse" manier van redeneren, weet je. Ofwel neem je alles letterlijk voor waar aan, ofwel niets. Zo zijn de godsdienstoorlogen tussen katholieken en protestanten in de middeleeuwen begonnen.

De katholieken waren juist degenen die voortdurend zaken herinterpreteerden. Goed, ze waren ook wel corrupt. Maar de protestanten trokken Mariabeelden van hun sokkel in de kerk. Diezelfde "strijd" zie je nu binnen de islam, tussen degenen die alles letterlijk willen interpreteren en degenen die meer de "geest van de wet" willen volgen.
pi_135117146
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag trouwens al jaren af waarom die Gristenen zo een moeite hebben met Darwin, maar je ze nooit hoort over celbiologie, kwantummechanica, astrofysica etc etc die ook allemaal in strijd zijn met hun dogma
Dat bezwaar is er ook wel degelijk, alleen gooit men dat dan over het algemeen allemaal onder 'evolutionisme / darwinisme', van de leeftijd van het heelal en de aarde tot aan het ontstaan van de Grand Canyon.
pi_135117395
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:17 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Dat is juist een heel "protestantse" manier van redeneren, weet je. Ofwel neem je alles letterlijk voor waar aan, ofwel niets. Zo zijn de godsdienstoorlogen tussen katholieken en protestanten in de middeleeuwen begonnen.

De katholieken waren juist degenen die voortdurend zaken herinterpreteerden. Goed, ze waren ook wel corrupt. Maar de protestanten trokken Mariabeelden van hun sokkel in de kerk.
Nou nee, de reformatie ging meer over de vraag of mensen zelf de bijbel letterlijk mochten nemen of dat de heilige moederkerk dat voor hun moest doen. Het idee om een en ander eens niet letterlijk te nemen, kwam toen onder invloed van wetenschap en de verlichting bleek dat het van onzin aan elkaar hing. Veel mensen durfden daar niet de enige logische conclusie aan te verbinden, en gingen hypocriet schipperen om de leugen met de waarheid te rijmen.
pi_135117583
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat bezwaar is er ook wel degelijk, alleen gooit men dat dan over het algemeen allemaal onder 'evolutionisme / darwinisme', van de leeftijd van het heelal en de aarde tot aan het ontstaan van de Grand Canyon.
Uiteindelijk is het dan ook 1 geheel; natuurwetenschap.

pi_135117716
quote:

[..]

We hadden onlangs een minister van onderwijs (van der Hoeven) die het wel een goed idee vond om intelligent design te presenteren als optie. En dan niet als optie voor bijvoorbeeld Jan des Bouvrie, maar als optie voor Darwin. Niet helemaal creationisme, maar veel scheelt het niet.
pi_135117767
Darwinisten mogen zo veel bedrieglijke boeken, volgepropt met formules, schrijven, neppe fossielen in elkaar steken, en demagogische aanvallen maken op wetenschappelijke bewijzen voor de schepping als ze maar willen, ze mogen ook een zaal behangen met posters vol met fantasierijke tekeningen onder de noemer van evolutietentoonstelling, maar dat zal niets veranderen aan hun nederlaag. Want DARWINISTEN KUNNEN NOG NIET VERKLAREN HOE EEN ENKEL EIWITMOLECULE TOT STAND KWAM.

De kans op het vanzelf tot stand komen van een eiwitmolecule, een fundamentele bouwsteen van levende wezens, IS NUL. Want voor het ontstaan van een eiwit is het VEREIST dat een HONDERDTAL EIWITTEN reeds ter plekke en gereed zijn. Het is zelfs niet nodig om in de details van deze buitengewoon complexe structuur te gaan. Het feit dat een eiwitmolecule niet tot stand kan komen zonder de aanwezigheid van andere eiwitten, SLOOPT –op zich al- DE GRONDSLAGEN VAN HET DARWINISME. De nederlaag van de darwinisten in confrontatie met een eiwitmolecule, blijft daar niet bij.

Daarnaast, is het DNA nodig voor het ontstaan van een eiwit

kan het DNA niet ontstaan zonder de aanwezigheid van eiwitten
kunnen eiwitten niet ontstaan zonder de aanwezigheid van DNA

kunnen eiwitten niet ontstaan zonder dat er eiwitten zijn
bij het ontbreken van zelfs een van de eiwitten die deelnemen aan de eiwitsynthese, kan er geen eiwit ontstaan
Zonder ribosomen kan er geen eiwit ontstaan

Zonder de aanwezigheid van RNA kan er geen eiwit aangemaakt worden
Zonder ATP kan er geen eiwitmolecule tot stand komen
Zonder de aanwezigheid van het mitochondrium dat ATP aanmaakt, kan er ook geen eiwit ontstaan
Zonder de celkern kan er geen eiwit ontstaan

Zonder de aanwezigheid van cytoplasma kan er ook geen eiwitmolecule tot stand komen
Indien een van de celorganellen ontbreekt, kan er geen eiwit ontstaan
Voor het bestaan en functioneren van alle organellen zijn er ook eiwitten nodig
Zonder de aanwezigheid van deze organellen kan er ook op geen enkele wijze een eiwit ontstaan.
Kortom,

DE AANWEZIGHEID VAN DE GEHELE CEL IS NOODZAKELIJK VOOR HET ONTSTAAN VAN EEN EIWITMOLECULE. Zolang de cel er niet is met zijn schitterende complexiteit, waarnaar men vandaag onderzoek verricht, en waarvan men een heel klein deel begrijpt, KAN GEEN ENKEL EIWITMOLECULE ONTSTAAN.

Dit feit dwong evolutionisten ertoe om geheel nieuwe scenario's te bedenken. Zo is de bewering van "de molecule die zichzelf kopieerde" van Dawkins en een aantal andere darwinisten, buitengewoon absurd en enkel gericht op het misleiden van mensen. GEEN ENKELE MOLECULE IN DE MENSELIJKE CELLEN BEZIT DE MOGELIJKHEID OM SPONTAAN ZICHZELF TE KOPIEREN EN TE VERMEERDEREN ZONDER DE HULP VAN EEN ANDERE MOLECULE.

Zoals men ziet, stort de evolutietheorie al van in haar begin, helemaal in. Dat darwinisten, die hopeloos zijn tegenover één eiwitmolecule, de mensen proberen te misleiden over de verscheidenheid aan leven op aarde, toont duidelijk de omvang van het darwinistisch bedrog aan.
pi_135117971
Ah, er is weer een clown gearriveerd.
pi_135118037
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Om maar eens wat te noemen: Denemarken is voor het overgrote deel Luthers, maar scoort erg hoog met geloven in evolutie.
pi_135118179
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:32 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Darwinisten mogen zo veel bedrieglijke boeken, volgepropt met formules, schrijven, neppe fossielen in elkaar steken, en demagogische aanvallen maken op wetenschappelijke bewijzen voor de schepping als ze maar willen, ze mogen ook een zaal behangen met posters vol met fantasierijke tekeningen onder de noemer van evolutietentoonstelling, maar dat zal niets veranderen aan hun nederlaag. Want DARWINISTEN KUNNEN NOG NIET VERKLAREN HOE EEN ENKEL EIWITMOLECULE TOT STAND KWAM.

De kans op het vanzelf tot stand komen van een eiwitmolecule, een fundamentele bouwsteen van levende wezens, IS NUL. Want voor het ontstaan van een eiwit is het VEREIST dat een HONDERDTAL EIWITTEN reeds ter plekke en gereed zijn. Het is zelfs niet nodig om in de details van deze buitengewoon complexe structuur te gaan. Het feit dat een eiwitmolecule niet tot stand kan komen zonder de aanwezigheid van andere eiwitten, SLOOPT –op zich al- DE GRONDSLAGEN VAN HET DARWINISME. De nederlaag van de darwinisten in confrontatie met een eiwitmolecule, blijft daar niet bij.

bij het ontbreken van zelfs een van de eiwitten die deelnemen aan de eiwitsynthese, kan er geen eiwit ontstaan

Zonder de aanwezigheid van het mitochondrium dat ATP aanmaakt, kan er ook geen eiwit ontstaan

Zonder de aanwezigheid van cytoplasma kan er ook geen eiwitmolecule tot stand komen
Zonder de aanwezigheid van deze organellen kan er ook op geen enkele wijze een eiwit ontstaan.
Kortom,

DE AANWEZIGHEID VAN DE GEHELE CEL IS NOODZAKELIJK VOOR HET ONTSTAAN VAN EEN EIWITMOLECULE. Zolang de cel er niet is met zijn schitterende complexiteit, waarnaar men vandaag onderzoek verricht, en waarvan men een heel klein deel begrijpt, KAN GEEN ENKEL EIWITMOLECULE ONTSTAAN.

Dit feit dwong evolutionisten ertoe om geheel nieuwe scenario's te bedenken. Zo is de bewering van "de molecule die zichzelf kopieerde" van Dawkins en een aantal andere darwinisten, buitengewoon absurd en enkel gericht op het misleiden van mensen. GEEN ENKELE MOLECULE IN DE MENSELIJKE CELLEN BEZIT DE MOGELIJKHEID OM SPONTAAN ZICHZELF TE KOPIEREN EN TE VERMEERDEREN ZONDER DE HULP VAN EEN ANDERE MOLECULE.
Op welke dag schiep god dan het eiwit?
SPOILER
quote:
Zoals men ziet, stort de evolutietheorie al van in haar begin, helemaal in.
Nee hoor. Die theorie is niet alleen een stuk minder stupide dan het creationisme, hij is ook nog eens een stuk minder pretentieus dan die van die man met die baard in die wolken met zijn 6 dagen. Dat maakt dat die ook niet 1-2-3 weerlegd is wanneer er nog vragen open staan.
pi_135118186
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:36 schreef Monolith het volgende:
Ah, er is weer een clown gearriveerd.
Zullen we hem een miljard jaar in een energetische oersoep laten koken tot er een intelligent wezen uitgeevolueerd is?

pi_135118328
"Ja, beste klant, uw olieveld is 3052 jaar voor Christus ontstaan, terugrekenend van de Schepping van de Aarde op 6017 jaar en 6 dagen geleden".

Ze zien me aankomen.

pi_135118587
Is dit een troll of een oprechte mafklapper trouwens?
pi_135118654
quote:
Nou, de grootste leugen?
Ik vond: "I did not have sexual relationships with that woman!" ook wel hoog scoren.
En ik weet nog goed hoe belazerd ik me voelde toen bleek dat Sinterklaas niet bestond.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:47:14 #181
28033 Pek
je moet wat
pi_135118716
quote:

[..]

Goede samenvatting, niks aan toe te voegen _O-
pi_135119149
Even opgezocht: http://nl.wikipedia.org/wiki/IJsland.
In Ijsland is 3,4 % van de mensen niet-christelijk, 85 % is Evangelisch-Luthers.
Maar de meeste zijn wel liberaal-christelijk.

M.a.w.: christelijk =/=> creationist

Jammer dat er geen moslimstaten onderzocht zijn, of India.
pi_135119160
Darwinisten plegen ook fraude met fossielen. Ze misleiden de mensen steeds met tussenvormen die zij zelf in elkaar gestoken hebben, en plegen bedrog met behulp van verzonnen tekeningen, valse modellen en reconstructies. Gebruik makende van deze methoden willen ze hun inprenting verspreiden. Maar tot op de dag van vandaag kon er geen evolutionist een fossiel in zijn handen nemen en zeggen: "we hebben de evolutie bewezen". Want dat is niet mogelijk. ER BESTAAT GEEN ENKEL OVERGANGSVORM.

Dit is een schokkend feit voor degenen die jarenlang blootgesteld werden aan de bedrieglijke indoctrinatie van de darwinisten. Want in alle darwinistische publicaties wordt er gesproken van overgangsvormen die de evolutie aantonen, terwijl er geen enkel overgangsvorm bestaat die de evolutie aantoont. Dit is een van de grootste leugens verzonnen door darwinisten.

Tot op het heden zijn er meer dan 350 miljoen fossielen opgegraven. Hiervan IS GEEN ENKEL EEN OVERGANGSFOSSIEL. Elk fossiel dat darwinisten op hun voorpagina publiceerden als zijnde een tussenvorm, bleek wat later een bedrog te zijn. Een heel groot deel van de 350 miljoen fossielen, behoren toe tot miljoenen jaren oude leden van soorten die vandaag nog leven. Dit zijn de levende fossielen, die aantonen dat levende wezens gedurende miljoenen jaren geen enkele verandering ondergaan hebben. Een deel van deze fossielen behoort tot levende wezens die in het verleden leefden, maar nu uitgestorven zijn. Fossielen bewijzen dat deze wezens honderden miljoenen jaren geleden een erg brede en verbluffende complexiteit vertoonden. Deze toestand wijst op de definitieve en wetenschappelijke ondergang van de evolutieleer.

Dat fossielen de evolutieleer weigeren, is de tweede grote slag toegebracht aan het darwinisme. Elke wetenschapstak ontkracht de evolutieleer. Elke wetenschappelijke ontdekking haalt de evolutieleer elke keer met nieuwe bewijzen onderuit. Maar omdat deze twee bewijzen waarop we staan –de nederlaag van de evolutieleer tegenover eiwitten en fossielen- volstaan om de evolutieleer af te breken, is het niet nodig om de andere details die de evolutieleer ontzenuwen, te bespreken. Deze gigantische klap heeft het darwinisme met de grond gelijk gemaakt. Maar toch zullen we verderop sommige onderwerpen toelichten om te antwoorden op beweringen van evolutionisten.

fossiel museum

http://www.fossil-museum.com/fossils/

de schedels die de evolutietheorie vernietigen

http://www.harunyahya.com(...)in/skulls_darwin.php

'levende fossielen' , exemplaren van dieren die milojoenen jaren geleden hetzelfde zijn als heden ten dage .

http://www.living-fossils.com/3_1.php
  zondag 5 januari 2014 @ 20:57:22 #184
45206 Pietverdriet
pi_135119409
Moet erg lachen om WPL.
pi_135119439
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:53 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Tot op het heden zijn er meer dan 350 miljoen fossielen opgegraven. Hiervan IS GEEN ENKEL EEN OVERGANGSFOSSIEL.
Even kijken, oudste bacterieel leven is iets van 3,2 miljard jaar (!) oud. Dat is 350 miljoen fossielen in 3200 miljoen jaar, ongeveer 1 fossiel van 1 individu van 1 soort van 1 familie van 1 stam van 1 rijk per 11 miljoen jaar. 11 miljoen jaar geleden, toen er rijke koraalriffen in de Middellandse Zee waren...

pi_135119459
quote:

[Heel verhaal]

Zoals men ziet, stort de evolutietheorie al van in haar begin, helemaal in. Dat darwinisten, die hopeloos zijn tegenover één eiwitmolecule, de mensen proberen te misleiden over de verscheidenheid aan leven op aarde, toont duidelijk de omvang van het darwinistisch bedrog aan.
Kijk, met dit soort verhalen kunnen wetenschappers nou tenminste iets: vol met beweringen die falsifieerbaar zijn.

Overigens heb jij het over biogenese en daar gaat de evolutietheorie hier helemaal niet over.
pi_135119631
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kijk, met dit soort verhalen kunnen wetenschappers nou tenminste iets: vol met beweringen die falsifieerbaar zijn.

niet echt.
pi_135119770
Ik ga natuurlijk niet happen op zo'n matige trollpoging, maar Harun Yahya is natuurlijk een uiterst deskundige bron. http://scienceblogs.com/p(...)ishing-is-a-science/
pi_135119875
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:00 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

niet echt.
Oh, wou je zeggen dat je gewoon uit je nek zit te kletsen dan. Zonder een spoor van bewijs of ondersteuning, gewoon ins Blaue hinein.

Ik vind je stijl wel erg op Tell Sell lijken, trouwens.
"Kijk eens hier Harrie, wat vind jij van deze klutshevel?"
"Ongelooflijk Bob, ik ben echt heel diep onder de indruk van de FANTASTISCHE prestaties van deze PRACHTIGE klutshevel!"

[ Bericht 2% gewijzigd door Kees22 op 05-01-2014 21:05:57 (sorry: hoofdletters vergeten) ]
pi_135120504
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:02 schreef Monolith het volgende:
Ik ga natuurlijk niet happen op zo'n matige trollpoging, maar Harun Yahya is natuurlijk een uiterst deskundige bron. http://scienceblogs.com/p(...)ishing-is-a-science/
En dan lees ik deze prachtige reactie op die site. :)

FrederickK

October 3, 2008

Richard DAWKINS seems to be BADLY TAKEN THE BAIT LIKE A FISH! It is actually very good that Harun Yahya put the picture of a model of a caddisfly right beside the fossil picture of the insect. This insect still exists today. The real picture of the living specimen and its model picture are all the same. Everywhere in the Internet, plenty of living pictures of the insect are available. Besides this model picture is not available in the other editions of the Atlas of Creation, Harun Yahya put the original picture on the other editions. Dawkins reckoned this as a mistake and published it on his website. And after that, some of the newspapers and websites that thought this as a huge discovery published the Dawkins’ news immediately. Whereas it is not something disadvantageous as Dawkins thinks. On the Atlas of Creation, it is being told that an insect which is living today and of which the living picture can be found anywhere on the internet has not been changed for 25 million years. So, thanks to Dawkins, millions of people visited the Atlas of Creation website. And they learned that the insect has not changed for millions of years.

^O^

http://harunyahya.com/en/(...)s-has-taken-the-bait
pi_135120634
Linkdumpen, quoteminen, enzovoort, maar nog niet eens in de verste verte enig benul van biologie. Het gebruikelijke patroon.
pi_135121741
En wat kom ik tegen in een bijdrage aan de Speld:
pi_135122047
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:55 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar het bestaan van evolutie spreekt wel een hoop uit o.a. de Bijbel tegen over bijvoorbeeld de schepping, de leeftijd van de aarde (en dus de tijdlijn).

quote:

Kortom,

Als jij geen kloon bent _O_
  zondag 5 januari 2014 @ 21:34:50 #195
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_135122129
quote:

Tot op het heden zijn er meer dan 350 miljoen fossielen opgegraven. Hiervan IS GEEN ENKEL EEN OVERGANGSFOSSIEL.
Jawel, hoor. Allemaal.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_135122163
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:34 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Jawel, hoor. Allemaal.
Laat er eens een zien? :)
pi_135122229
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:35 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Laat er eens een zien? :)
pi_135122328
Frits Bolkestein is een prima voorbeeld van een tussenfossiel.
pi_135122400
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit doen we met uitleg en tekst van de desbetreffende soort, niet op deze manier. maar ik wacht op tituspullo.
pi_135122458
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:38 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Dit doen we met uitleg en tekst van de desbetreffende soort, niet op deze manier.
Alle fossielen zijn 'overgangsfossielen'. Die term is namelijk grote onzin. Moet ik ze alle driehonderdvijftig miljoen benoemen?
pi_135122479
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:37 schreef Monolith het volgende:
_O-
pi_135122525
Het is de moeite niet waard trouwens, excuses aan mijn docenten.
pi_135122576
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:37 schreef Monolith het volgende:
Ik zag liever dat hij een eindfossiel was.

Ach nee, hij heeft best wel wat.
  zondag 5 januari 2014 @ 22:02:35 #204
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135123840
quote:
wat :o
pi_135128065
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:02 schreef Monolith het volgende:
Waarom zou je ook. Geen van teksten bevatten argumenten waarom evolutie niet bestaat.
  zondag 5 januari 2014 @ 23:17:29 #206
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_135128301
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:38 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

Dit doen we met uitleg en tekst van de desbetreffende soort, niet op deze manier. maar ik wacht op tituspullo.
Wat wil je precies weten? Het gaat hier namelijk om een misverstand van zeer algemene aard.

PS: Harun Yaha mag wel eens wat aan z'n Engels doen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_135131311
quote:
Darwinisten plegen ook fraude met fossielen. Ze misleiden de mensen steeds met tussenvormen die zij zelf in elkaar gestoken hebben, en plegen bedrog met behulp van verzonnen tekeningen, valse modellen en reconstructies. Gebruik makende van deze methoden willen ze hun inprenting verspreiden. Maar tot op de dag van vandaag kon er geen evolutionist een fossiel in zijn handen nemen en zeggen: "we hebben de evolutie bewezen". Want dat is niet mogelijk. ER BESTAAT GEEN ENKEL OVERGANGSVORM.

Dit is een schokkend feit voor degenen die jarenlang blootgesteld werden aan de bedrieglijke indoctrinatie van de darwinisten. Want in alle darwinistische publicaties wordt er gesproken van overgangsvormen die de evolutie aantonen, terwijl er geen enkel overgangsvorm bestaat die de evolutie aantoont. Dit is een van de grootste leugens verzonnen door darwinisten.

Tot op het heden zijn er meer dan 350 miljoen fossielen opgegraven. Hiervan IS GEEN ENKEL EEN OVERGANGSFOSSIEL. Elk fossiel dat darwinisten op hun voorpagina publiceerden als zijnde een tussenvorm, bleek wat later een bedrog te zijn. Een heel groot deel van de 350 miljoen fossielen, behoren toe tot miljoenen jaren oude leden van soorten die vandaag nog leven. Dit zijn de levende fossielen, die aantonen dat levende wezens gedurende miljoenen jaren geen enkele verandering ondergaan hebben. Een deel van deze fossielen behoort tot levende wezens die in het verleden leefden, maar nu uitgestorven zijn. Fossielen bewijzen dat deze wezens honderden miljoenen jaren geleden een erg brede en verbluffende complexiteit vertoonden. Deze toestand wijst op de definitieve en wetenschappelijke ondergang van de evolutieleer.

Dat fossielen de evolutieleer weigeren, is de tweede grote slag toegebracht aan het darwinisme. Elke wetenschapstak ontkracht de evolutieleer. Elke wetenschappelijke ontdekking haalt de evolutieleer elke keer met nieuwe bewijzen onderuit. Maar omdat deze twee bewijzen waarop we staan –de nederlaag van de evolutieleer tegenover eiwitten en fossielen- volstaan om de evolutieleer af te breken, is het niet nodig om de andere details die de evolutieleer ontzenuwen, te bespreken. Deze gigantische klap heeft het darwinisme met de grond gelijk gemaakt. Maar toch zullen we verderop sommige onderwerpen toelichten om te antwoorden op beweringen van evolutionisten.

fossiel museum

http://www.fossil-museum.com/fossils/

de schedels die de evolutietheorie vernietigen

http://www.harunyahya.com(...)in/skulls_darwin.php

'levende fossielen' , exemplaren van dieren die milojoenen jaren geleden hetzelfde zijn als heden ten dage .

http://www.living-fossils.com/3_1.php
Wel mooie plaatjes op die website!

maandag 6 januari 2014 @ 00:44:18 #208
380998 DarkAccountant
pi_135131885
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tijgers en wolkenkrabbers zijn natuurlijk het eindpunt van de evolutie.

Vooral wolkenkrabbers. Als je dacht: een giraf kan daar nooit bij. Wel, een wolkenkrabber kan er wél bij.
pi_135132291
quote:

Kortom,

Het mitochondrium is juist een mooi voorbeeld hoe de complexe cel van planten dieren en schimmels is voortgekomen uit het bacteriele leven.via een proces wat endosymbiose genoemd wordt.
(Niet door toeval maar door omstandigheden).
Eigenlijk zorgt het Mitochondrium voor een heel krachtig argument voor evolutie.

En er zijn dus ook cellen die veel eenvoudiger zijn dan de complexe eukaryote cellen als je bij het bacteriele leven gaat kijken.
pi_135133159
quote:

[..]

[ afbeelding ]

pi_135134262
quote:
_O-

Die onderste _O_

Door dat laatste plaatje denk ik er toch over om over te stappen naar de creationisme zijde. Hoe vet moet die tijd geweest zijn dat mensen op dinosaurussen reden :D

Hoe heet die tekenfilm ook alweer met mensen die op dinosaurussen reden?
pi_135134273
Dino riders!

pi_135134400
quote:
Maar die kwamen dan weer van een andere planeet, ook weer zoiets wat sommige gelovigen onvoorstelbaar vinden. Wat ik wel kan begrijpen vanuit het perspectief van een beginnende religie immers anders zou men 'het hiernamaals' anders hebben gezien (wat ook nog ontopic is aangezien niet iedereen gelooft dat evolutie begint en klaar is op aarde). Dan had men niet alleen te maken gehad met engelen, demonen en heiligen van een enkele planeet maar van meerdere werelden en dat zou moeilijker te managen zijn geweest afgezien van het gegeven dat dat niet relevant is tot ruimtevaart zover zou zijn en ook nog eens contact gelegd zou zijn. Alhoewel er genoeg zijn die geprobeerd hebben het idee werkelijk te maken maar waarvan recentelijk pas de Kerk aangaf dat er mogelijk leven is buiten de aarde.

In Boeddhisme en hindoeïsme gelooft men trouwens ook dat men nog verlicht kan raken in het hiernamaals dus daar is ook iets van ontwikkeling/evolutie in een volgend bestaan. Waarbij de meeste christelijke theorieën het houden op enkeltje hemel of hel en dat is voor eeuwig, alsof men daar altijd hetzelfde blijft na aankomst. Van Islam meen ik dat men gelooft voor eeuwig te slapen tot een dag dat iedereen wakker wordt in het paradijs (behalve de ongelovigen die eerst nog moeten leren wat ze destijds verkeerd deden, althans de vergevende interpretatie net als met het Christendom of de hel voor eeuwig zou zijn) en dan zal deze hele discussie natuurlijk anders bezien en besproken worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door loop op 06-01-2014 04:40:15 ]
pi_135134706
Evolutie en ontstaanstheorie zijn 2 aparte dingen... Evolutie bestaat, dat valt al te bewijzen met een paar generaties knaagdieren. Maar hoe de 'mens' ontstaan is daar gaat het hier om. Uit apen klopt nog altijd niet helemaal vanwege meerdere onduidelijkheden (verloren genen? Worden altijd meer, toch hebben spenen meer setjes dan wij...) en daarom is dat nog niet 100% vastgesteld. Maar dat evolutie bestaat staat vast voor veel meer mensen.
pi_135134841
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 07:21 schreef Maharajah het volgende:
Evolutie en ontstaanstheorie zijn 2 aparte dingen... Evolutie bestaat, dat valt al te bewijzen met een paar generaties knaagdieren. Maar hoe de 'mens' ontstaan is daar gaat het hier om. Uit apen klopt nog altijd niet helemaal vanwege meerdere onduidelijkheden (verloren genen? Worden altijd meer, toch hebben spenen meer setjes dan wij...) en daarom is dat nog niet 100% vastgesteld. Maar dat evolutie bestaat staat vast voor veel meer mensen.
Je hebt er vrij weinig kaas van gegeten en vervalt weer in een vorm van exceptionalisme m.b.t. Homo Sapiens waarvoor geen enkele grond is.
pi_135136218
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:44 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Tijgers en wolkenkrabbers zijn natuurlijk het eindpunt van de evolutie.

Vooral wolkenkrabbers. Als je dacht: een giraf kan daar nooit bij. Wel, een wolkenkrabber kan er wél bij.
Ook wolkenkrabbers vertonen sporen van evolutie.

Ik bedoel maar: toren van Babel, toren van Pisa, WtC, Burj Khalifa. Nog even en we kunnen zo de hemel in lopen (of met de lift) toch?
pi_135136598
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk dat het niet geloven in evolutie op 20% geen raar cijfer is. Anti wetenschappelijke gekken genoeg in NL, van Antroposofen tot bijbeltrouwe gristenen.
En homeopathie.
pi_135136773
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:33 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

En bij de democraten, zoals te lezen is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_135136951
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:20 schreef waht het volgende:

[..]

En bij de democraten, zoals te lezen is.
Te laat en matige troll
pi_135174701
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Die tijger zit toch wel een beetje dommig voor zich uit te kijken.
Heeft hij zich net volgevreten of is hij veroordeeld tot de consumptie van mariakaakjes?
pi_135184645
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De katholieke kerk verwerpt de evolutietheorie niet, de protestantse kerk Nederland ook niet, dan hebben we meteen een groot deel van de gelovige bevolking die bij een kerk zit die aanneemt dat evolutie waar is, zij het dat evolutie gestuurd wordt door God.
pi_135185304
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:38 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

De katholieke kerk verwerpt de evolutietheorie niet, de protestantse kerk Nederland ook niet, dan hebben we meteen een groot deel van de gelovige bevolking die bij een kerk zit die aanneemt dat evolutie waar is, zij het dat evolutie gestuurd wordt door God.
Wiki heeft bijvoorbeeld wel een lijstje van acceptatie onder gelovigen in de VS.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:46:30 #223
351780 Piye
King of Kush
pi_135189429
Ach de ene neemt de evolutietheorie zomaar voor waar aan omdat dat 'm ooit is verteld en de ander doet dat bij het scheppingsverhaal. Aan het eind van de dag kunnen we onszelf allemaal op de borst kloppen en neerkijken op die domme andersdenkenden.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_135189594
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:46 schreef Piye het volgende:
Ach de ene neemt de evolutietheorie zomaar voor waar aan omdat dat 'm ooit is verteld en de ander doet dat bij het scheppingsverhaal. Aan het eind van de dag kunnen we onszelf allemaal op de borst kloppen en neerkijken op die domme andersdenkenden.
Nee.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:58:40 #225
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135189918
iemand de nieuwe trailer van Noah al gezien?
Bedoel had wel verwacht dat er ook dino's bij zaten, volgens kenners mochten de dino's niet mee op de ark en ze daarom uitgestorven.
Slecht hoor van Hollywood dat ze dat er niet in hebben gedaan.

From the Creation about 6,000 years ago, up until the Flood about 4,400 years ago: the world was very different. During that time frame the Bible says that people lived to be over 900 years old. It is interesting that many ancient cultures have a legend that they call ‘The Golden Age’. They all talked about a time when people used to live to be nearly 1,000 years old. Well, that’s because it was really true. They really did live to be almost 1,000 years old.

Reptiles never stop growing. They grow throughout their entire life. So, Dinosaurs were big lizards that lived with Adam and Eve in the Garden of Eden; they did not live millions of years ago. So the obvious question would be, ‘did Noah take Dinosaurs on the Ark?’

Many skeptics argue that Dinosaurs would have been too big to fit on the ark. Well, the big ones were big; however, Noah was about 600 years old when he built the ark. He was smart enough to know that he didn’t have to take the biggest dinosaurs on the planet. He would only have to take two baby dinosaurs of each kind.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:00:22 #226
351780 Piye
King of Kush
pi_135189997
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee.
Jawel, want ondanks dat velen het graag sterken met beweringen als "ik geloof in de wetenschap", is er in het geval van 99% van de aanhangers van de evolutietheorie bijzonder weinig wetenschappelijks aan hoe ze zelf tot hun conclusies zijn gekomen. Zo is het zeker nog niet bewezen dat elke vorm van leven op deze planeet afstamt van dezelfde eencellige, maar wordt dit wel massaal aangenomen en eenieder die daar twijfels bij heeft is dom en gelooft in sprookjes. Ze lijken vaak meer op de gelovigen die ze zo graag afkraken dan ze zelf denken.
pi_135190250
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:00 schreef Piye het volgende:

[..]

Jawel, want ondanks dat velen het graag sterken met beweringen als "ik geloof in de wetenschap", is er in het geval van 99% van de aanhangers van de evolutietheorie bijzonder weinig wetenschappelijks aan hoe ze zelf tot hun conclusies zijn gekomen. Zo is het zeker nog niet bewezen dat elke vorm van leven op deze planeet afstamt van dezelfde eencellige, maar wordt dit wel massaal aangenomen en eenieder die daar twijfels bij heeft is dom en gelooft in sprookjes. Ze lijken vaak meer op de gelovigen die ze zo graag afkraken dan ze zelf denken.
Dat blijft een beetje als zeggen dat nog niet alles in de chemie is ontdekt en daarom alchemie een valide alternatief is. Creationisme is een achterhaald concept en eigenlijk net als catastrofale vorming van geologische kenmerken iets dat niet meer houdbaar bleek.
In het licht van het hedendaagse empirische bewijs is creationisme vrij lachwekkend.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:18:53 #228
351780 Piye
King of Kush
pi_135190785
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat blijft een beetje als zeggen dat nog niet alles in de chemie is ontdekt en daarom alchemie een valide alternatief is. Creationisme is een achterhaald concept en eigenlijk net als catastrofale vorming van geologische kenmerken iets dat niet meer houdbaar bleek.
In het licht van het hedendaagse empirische bewijs is creationisme vrij lachwekkend.
Dat zou zo zijn als ik zou stellen dat de zwakke punten in de evolutietheorie creationisme aantonen. Dit doe ik niet. Ik stel slechts dat de overgrote meerderheid van de aanhangers, zelf niet eens precies weet hoe de theorie in elkaar steekt (hoeveel aanhangers ik wel niet heb horen roepen dat we van apen afstammen is lachwekkend) en ook niet weet op welke vlakken de theorie tekortschiet. Toch verdedigen die mensen het heel fel en staan ze vooraan om het al dan niet aanhangen van de evolutietheorie te beschouwen als graadmeter voor de intelligentie en lacherig te doen over de sceptici. Dat vind ik tekenend en wat ik vooral aan wil kaarten is dat het feit dat je in de evolutietheorie gelooft, denkt dat de wereld is ontstaan door een oerknal en niet gelooft dat er leven is na de dood geenszins aantoont dat je niet gewoon een simpel persoon bent die toevallig net even in een andere situatie zit dan een gereformeerde uit Urk.
pi_135191186
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:18 schreef Piye het volgende:

[..]

Dat zou zo zijn als ik zou stellen dat de zwakke punten in de evolutietheorie creationisme aantonen. Dit doe ik niet. Ik stel slechts dat de overgrote meerderheid van de aanhangers, zelf niet eens precies weet hoe de theorie in elkaar steekt (hoeveel aanhangers ik wel niet heb horen roepen dat we van apen afstammen is lachwekkend) en ook niet weet op welke vlakken de theorie tekortschiet. Toch verdedigen die mensen het heel fel en staan ze vooraan om het al dan niet aanhangen van de evolutietheorie te beschouwen als graadmeter voor de intelligentie en lacherig te doen over de sceptici. Dat vind ik tekenend en wat ik vooral aan wil kaarten is dat het feit dat je in de evolutietheorie gelooft, denkt dat de wereld is ontstaan door een oerknal en niet gelooft dat er leven is na de dood geenszins aantoont dat je niet gewoon een simpel persoon bent die toevallig net even in een andere situatie zit dan een gereformeerde uit Urk.
Ik ben het wel met je eens hoor dat niet iedereen zich er heel erg in verdiept heeft, maar de gemiddelde Nederlander is toch wel blootgesteld aan de materie op de middelbare school.
Het is natuurlijk ook wel enigszins tekenend dat bijvoorbeeld seculieren wanneer de uitkomsten ze niet aantstaan plots gewoon de wetenschap doodleuk opzij schuiven zoals bijvoorbeeld bij de klimaatwetenschap vaak gebeurt.

Feit blijft natuurlijk wel dat 'geloven' in creationisme iets meer uitschakelen van het kritische vermogen vereist.
Je kunt ook stellen dat iemand die 'gelooft' dat de aarde miljarden jaren oud is net zo simpel is als iemand die gelooft dat de aarde 6.000 jaar oud is, maar het verschil is daarbij m.i. de hoeveelheid empirisch bewijs die je bewust opzij moet schuiven of in ieder geval heel vakkundig moet negeren.
pi_135191193
quote:
Zo is het zeker nog niet bewezen dat elke vorm van leven op deze planeet afstamt van dezelfde eencellige,
Kijk naar het Mitochondrium. Dat is eens door endosymbiose een deel geworden van de eerste eukaryote cellen. Speelde een rol bij het ontstaan van eukaryote cellen vanuit een wereld met louter bacteriën. En alle eukaryote organismen met cellen met mitochondriën die daarna geleefd hebben, eencellig of meercellig, dragen nog steeds de sporen van die gebeurtenis. Ook onze cellen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:43:10 #231
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135191938
quote:

[..]
Dit klinkt zeer plausible :Y
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:50:55 #232
351780 Piye
King of Kush
pi_135192353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens hoor dat niet iedereen zich er heel erg in verdiept heeft, maar de gemiddelde Nederlander is toch wel blootgesteld aan de materie op de middelbare school.
Het is natuurlijk ook wel enigszins tekenend dat bijvoorbeeld seculieren wanneer de uitkomsten ze niet aantstaan plots gewoon de wetenschap doodleuk opzij schuiven zoals bijvoorbeeld bij de klimaatwetenschap vaak gebeurt.

Feit blijft natuurlijk wel dat 'geloven' in creationisme iets meer uitschakelen van het kritische vermogen vereist.
Je kunt ook stellen dat iemand die 'gelooft' dat de aarde miljarden jaren oud is net zo simpel is als iemand die gelooft dat de aarde 6.000 jaar oud is, maar het verschil is daarbij m.i. de hoeveelheid empirisch bewijs die je bewust opzij moet schuiven of in ieder geval heel vakkundig moet negeren.
Dat is als je er vanuit gaat dat iedereen dat bewijs zo voorgelegd heeft gekregen en aan de hand daarvan zijn eigen visie heeft samengesteld. In werkelijkheid is het natuurlijk meer een kwestie van toevalligheden wat je hebt aangeleerd. En aangezien wij bijzonder koppige wezens zijn, is het heel lastig om van je eigen vooringenomenheid af te stappen. Daarom krijg ik altijd een beetje een zure smaak in de mond als ik bijvoorbeeld een topic als dit zie, waarin allerlei posts van "haha kijk die mensen eens, ze denken niet zo kritisch als ik :')" staan. Vandaar mijn post. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:28 schreef barthol het volgende:

[..]

Kijk naar het Mitochondrium. Dat is eens door endosymbiose een deel geworden van de eerste eukaryote cellen. Speelde een rol bij het ontstaan van eukaryote cellen vanuit een wereld met louter bacteriën. En alle eukaryote organismen met cellen met mitochondriën die daarna geleefd hebben, eencellig of meercellig, dragen nog steeds de sporen van die gebeurtenis. Ook onze cellen.
Ik ga dit gewoon van je voor waar aannemen, want het is zeker niet mijn vakgebied. :@ :P
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:24:34 #233
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135194229
En dat is niet het enige... 1/3 van de Amerikanen gelooft ook dat we worden bezocht door buitenaardse wezens. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_135195309
quote:
Zo is het zeker nog niet bewezen dat elke vorm van leven op deze planeet afstamt van dezelfde eencellige,
Waarom zeg je dit? Al het leven dat we tot nu toe hebben gevonden heeft (bijna) volledig dezelfde genetische code. Dit is biologie tekstboek materiaal Er is geen enkele goede reden te bedenken waarom dat zo zou zijn, tenzij het van dezelfde oorsprong is. Dat hoeft geen eencellige te zijn, dat kan ook een soep zijn geweest, of het bouwplan van een opperwezen. Maar die laatste mogelijkheid wordt weer tegengesproken door die bouwplannen - het erfeleijk materiaal van organsimen (het bouwplan) is helemaal niet rationeel opgezet, maar je kan er wel echt de stappen in de evolutie in volgen.

Dus wou je ontkennen dat er een gezamenlijke oorsprong is, of alleen dat dat niet noodzakelijkerwijs een cel was?
pi_135195533
En de bewering "dat wij niet van apen afstammen" is ook maar net hoe je "apen" classificeert. De voorouders van de huidige apen en mensapen kun je natuurlijk apen noemen omdat ze tot dezelfde familie behoren. In die zin stammen wij dus wel af van apen en de huidige apen stammen ook af van apen.

Het feit dat niet iedereen een theorie van A tot Z bestudeerd heeft (wat met elke wetenschappelijke theorie zo is), zegt ook niets over de geldigheid van de theorie. Daar geldt namelijk de falsifieerbaarheid en de hoeveelheid bewijs, niet hoeveel mensen er wel of niet van afweten.

dinsdag 7 januari 2014 @ 17:14:56 #236
351780 Piye
King of Kush
pi_135196179
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:50 schreef kets70 het volgende:

[..]

Waarom zeg je dit? Al het leven dat we tot nu toe hebben gevonden heeft (bijna) volledig dezelfde genetische code. Dit is biologie tekstboek materiaal Er is geen enkele goede reden te bedenken waarom dat zo zou zijn, tenzij het van dezelfde oorsprong is. Dat hoeft geen eencellige te zijn, dat kan ook een soep zijn geweest, of het bouwplan van een opperwezen. Maar die laatste mogelijkheid wordt weer tegengesproken door die bouwplannen - het erfeleijk materiaal van organsimen (het bouwplan) is helemaal niet rationeel opgezet, maar je kan er wel echt de stappen in de evolutie in volgen.

Dus wou je ontkennen dat er een gezamenlijke oorsprong is, of alleen dat dat niet noodzakelijkerwijs een cel was?
Ik zeg het omdat de wetenschap vooralsnog niet in staat is geweest om het verloop van de menselijke evolutie terug te leiden tot het beginpunt. Er zit dus nog een element van aanname in de theorie, misschien een heel sterke aanname, maar het blijft een aanname.

quote:
6s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:56 schreef El_Matador het volgende:
En de bewering "dat wij niet van apen afstammen" is ook maar net hoe je "apen" classificeert. De voorouders van de huidige apen en mensapen kun je natuurlijk apen noemen omdat ze tot dezelfde familie behoren. In die zin stammen wij dus wel af van apen en de huidige apen stammen ook af van apen.

Het feit dat niet iedereen een theorie van A tot Z bestudeerd heeft (wat met elke wetenschappelijke theorie zo is), zegt ook niets over de geldigheid van de theorie. Daar geldt namelijk de falsifieerbaarheid en de hoeveelheid bewijs, niet hoeveel mensen er wel of niet van afweten.
Dat zegt het inderdaad niet en beweer ik ook niet. Ik beweer dat 9 van de 10 mensen die de evolutietheorie aanhangen dit niet doet omdat ze zo kritisch denken, maar vanwege dezelfde reden als de aanhangers van het creationisme: het is ze nou eenmaal zo bijgebracht.
pi_135196296
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:14 schreef Piye het volgende:
Dat zegt het inderdaad niet en beweer ik ook niet. Ik beweer dat 9 van de 10 mensen die de evolutietheorie aanhangen dit niet doet omdat ze zo kritisch denken, maar vanwege dezelfde reden als de aanhangers van het creationisme: het is ze nou eenmaal zo bijgebracht.
"Omdat ze zo kritisch denken"? Is dat iets dat "9 van de 10" mensen beweren dan?

En welke kritische denktrant zou er moeten uitgaan van de evolutietheorie? Welke gaten zitten erin dat men "zo kritisch" zou moeten zijn?

De premisse van creationisme is God en een Schepping. De premisse van evolutie is nou juist niet beperkt tot 1 deel; het is zelfs een theorie die niet ophoudt bij biologie, maar zelfs op andere terreinen doorloopt. Memes bijvoorbeeld.

pi_135196339
quote:

[..]

Ik zeg het omdat de wetenschap vooralsnog niet in staat is geweest om het verloop van de menselijke evolutie terug te leiden tot het beginpunt.
Welk "beginpunt"? Wat is HET "beginpunt" van menselijke evolutie? Is dat Lucy, de australopithecus, of habilis of ardipethicus of welke soort zie JIJ als "het begin"?

pi_135196381
quote:

[..]

Ik kan ook wel een heel sterk punt maken als ik de cijfers er gewoon bij verzin. _O- Zelfs áls je aanname waar is dat '99%' of '9 van de 10 mensen' enkel de theorie aanhangen omdat dat ze is bijgebracht staat onomstotelijk vast dat iedereen de theorie of in elk geval de onderzoeken ernaar zelfstandig kan beoordelen. Honderdvijftig jaar wetenschap heeft een gigantische schat van kennis opgeleverd die elke dag groter wordt.

Je doet net alsof het een zwaktebod is van de evolutietheorie (van elke wetenschappelijke theorie dan, neem ik aan?) dat het mensen op al dan niet jonge leeftijd wordt bijgebracht. Dat is irrelevant.
pi_135196432
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welk "beginpunt"? Wat is HET "beginpunt" van menselijke evolutie? Is dat Lucy, de australopithecus, of habilis of ardipethicus of welke soort zie JIJ als "het begin"?
Piye begrijpt de theorie zelf ook nog niet, zo te zien. :P Er is inderdaad geen beginmoment of organisme. En als het er wel is geweest kunnen we dat na miljoenen jaren nooit meer aantonen.
pi_135196553
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Piye begrijpt de theorie zelf ook nog niet, zo te zien. :P Er is inderdaad geen beginmoment of organisme. En als het er wel is geweest kunnen we dat na miljoenen jaren nooit meer aantonen.
Het begin is net hoe jij als mens het definieert. Wie noem je de eerste mens, de eerste mensachtige, de eerste aapmens, de eerste mensaap, de eerste moderne mens, etc.

Dat doe je aan de hand van vondsten, want wat je niet gevonden hebt, kan je moeilijk als maatstaf nemen.

"Maar er is nooit een tussenvorm gevonden!!11!!!!!"
"eh, jawel, in feite is elke soort een tussenvorm, het is net hoe hoog je de lat legt. Evolutie gaat langzaam en de fossiele record is extreem incompleet, dus de kans dat je net 1 individu van een soort met 1 afwijking vindt die later juist een succesvolle mutatie blijkt te zijn is nagenoeg 0"

dinsdag 7 januari 2014 @ 17:27:56 #242
351780 Piye
King of Kush
pi_135196659
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Omdat ze zo kritisch denken"? Is dat iets dat "9 van de 10" mensen beweren dan?

En welke kritische denktrant zou er moeten uitgaan van de evolutietheorie? Welke gaten zitten erin dat men "zo kritisch" zou moeten zijn?

De premisse van creationisme is God en een Schepping. De premisse van evolutie is nou juist niet beperkt tot 1 deel; het is zelfs een theorie die niet ophoudt bij biologie, maar zelfs op andere terreinen doorloopt. Memes bijvoorbeeld.
Over het algemeen presenteren aanhangers van de evolutietheorie zich als kritisch denkende wezens die "in de wetenschap geloven" en zich baseren op rationaliteit. Vanuit deze gedachtegang is er nogal eens een neiging om zich laatdunkend uit te laten over andersdenkenden (wat ik in dit topic al heb zien gebeuren). Ik betwist deze gedachtegang echter en stel dat veruit de meesten ook alleen maar reproduceren wat ze nou eenmaal is bijgebracht en die houding dus nergens voor nodig is.

quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het organisme waaruit al onze huidige soorten zouden zijn ontstaan.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:31:36 #243
351780 Piye
King of Kush
pi_135196801
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik kan ook wel een heel sterk punt maken als ik de cijfers er gewoon bij verzin. _O- Zelfs áls je aanname waar is dat '99%' of '9 van de 10 mensen' enkel de theorie aanhangen omdat dat ze is bijgebracht staat onomstotelijk vast dat iedereen de theorie of in elk geval de onderzoeken ernaar zelfstandig kan beoordelen. Honderdvijftig jaar wetenschap heeft een gigantische schat van kennis opgeleverd die elke dag groter wordt.

Je doet net alsof het een zwaktebod is van de evolutietheorie (van elke wetenschappelijke theorie dan, neem ik aan?) dat het mensen op al dan niet jonge leeftijd wordt bijgebracht. Dat is irrelevant.
Nee, dat doe ik niet, dat maak jij ervan. Ik ageer namelijk niet tegen de evolutietheorie, dat is het punt dat jullie een beetje missen. Ik ageer tegen de "haha kijk die Amerikanen eens simpel zijn, ze geloven nog in het scheppingsverhaal" opmerkingen.
pi_135196848
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:31 schreef Piye het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet, dat maak jij ervan. Ik ageer namelijk niet tegen de evolutietheorie, dat is het punt dat jullie een beetje missen. Ik ageer tegen de "haha kijk die Amerikanen eens simpel zijn, ze geloven nog in het scheppingsverhaal" opmerkingen.
En mijn aanmerking daarbij is dus dat het onzinnig is te stellen dat de evolutietheorie net zo is. De evolutietheorie is in niets vergelijkbaar met het creationisme, met misschien als uitzondering dat beide niet enkel slimme aanhangers hebben.
pi_135196857
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:27 schreef Piye het volgende:

[..]

Over het algemeen presenteren aanhangers van de evolutietheorie zich als kritisch denkende wezens die "in de wetenschap geloven" en zich baseren op rationaliteit.
Nee, andersom. Het zijn rationele mensen die dus de wetenschap, en met name de grote theorieen eruit, voor waar kunnen aannemen, ook als ze niet alle details van een theorie kennen.

Je presenteert het als een tegenargument, maar dat is het niet.

quote:
Vanuit deze gedachtegang is er nogal eens een neiging om zich laatdunkend uit te laten over andersdenkenden (wat ik in dit topic al heb zien gebeuren). Ik betwist deze gedachtegang echter en stel dat veruit de meesten ook alleen maar reproduceren wat ze nou eenmaal is bijgebracht en die houding dus nergens voor nodig is.
Dat zou zo zijn als er 2 gelijkwaadige theorieen zouden zijn en ook 2 gelijkwaardige manieren van het verdedigen van die theorieen. Dat is niet zo. Er is 1 wetenschappelijke theorie, ondersteund met bewijzen, onderzoeken en vele duizenden uren studie en er is 1 totaal onwetenschappelijke voorgestelde verklaring die slechts alleen uitgaat van De Bijbel (een boek waar zo al 50% van de wereldbevolking niet in gelooft).

Omdat de creationisten (wat geen "alternatieve verklaring" maar gewoon onzin is) geen poot hebben om op te staan, zijn juist zij degenen die de rationeel denkenden uitmaken voor idioten. Zonder enige grond voor hun eigen verhaaltje, uiteraard. Dan zou je die aanvallen immers niet nodig hebben.

quote:
Dat is nogal lastig vast te stellen. Algemeen kun je stellen dat de grote meerderheid van levensvormen is ontstaan zo'n 550 miljoen jaar geleden, tijdens de Cambrische explosie. Ervóór zijn de vondsten nog schaarser, dus uitspraken nog moeilijker te doen.

dinsdag 7 januari 2014 @ 17:34:03 #246
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135196886
quote:

[..]

euh :')
pi_135196888
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:27 schreef Piye het volgende:

[..]

Voor jou is de evolutietheorie pas 'aannameloos' als ze de naam en het adres hebben van de allereerste individuele vorm van leven?
pi_135196997
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor jou is de evolutietheorie pas 'aannameloos' als ze de naam en het adres hebben van de allereerste individuele vorm van leven?
Volgens Piye is een uitspraak "deze dinosaurier is 3259 jaar oud" net zo waar als "deze dinosaurier leefde ongeveer van 89 tot 83 miljoen jaar geleden".

pi_135197010
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens Piye is een uitspraak "deze dinosaurier is 3259 jaar oud" net zo waar als "deze dinosaurier leefde ongeveer van 89 tot 83 miljoen jaar geleden".
Wat.
pi_135197261
Beste Piye, ik heb een Universitaire Bachelor gedaan in de Biologie. 3 jaar van mijn leven, alleen maar daarmee bezig gehouden, dus je kan niet zeggen dat ik mij er niet in heb verdiept.

Als een theorie in de wetenschap wel heel sterk in de schoenen staat is dat de evolutietheorie. En eigenlijk wijst alles in het leven op evolutie. Zowel op micro als op macro schaal.

Het verklaart echter niet hoe het leven is ontstaan inderdaad. Maar goed, het is dan ook gaan alternatief voor Genesis, maar de wetenschappelijke verklaring voor de huidige biodiversiteit.
pi_135197315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat.
Is dat een vraag?

Ja, als de evolutietheorie (een wetenschappelijke algemeen aanvaarde theorie) en creationisme (onzin die uitgaat van de premisse van een -christelijke- god) gelijkwaardig zouden zijn, is deze uitspraak waar. Piye ergert zich aan het feit dat creationisme niet "net zo serieus" genomen wordt als de evolutietheorie. Sja, logisch; het is ook nergens gelijkwaardig.

pi_135197402
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is dat een vraag?
Het was een kreet van verbijstering.
quote:
Ja, als de evolutietheorie (een wetenschappelijke algemeen aanvaarde theorie) en creationisme (onzin die uitgaat van de premisse van een -christelijke- god) gelijkwaardig zouden zijn, is deze uitspraak waar. Piye ergert zich aan het feit dat creationisme niet "net zo serieus" genomen wordt als de evolutietheorie. Sja, logisch; het is ook nergens gelijkwaardig.
Op die manier. Als hij serieus bedoelt dat er ook maar een mogelijkheid is dat er dinosauriërs zijn van 3000 jaar oud was dat wel heel erg geweest :')
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:49:45 #253
351780 Piye
King of Kush
pi_135197483
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

En mijn aanmerking daarbij is dus dat het onzinnig is te stellen dat de evolutietheorie net zo is. De evolutietheorie is in niets vergelijkbaar met het creationisme, met misschien als uitzondering dat beide niet enkel slimme aanhangers hebben.
Het gaat er niet om of de evolutietheorie en het creationisme vergelijkbaar zijn. Jouw laatste zinsdeel is wat ik zeg inderdaad. Het probleem is dat er dus wel heel veel mensen aan de hand van wat de persoon aanhangt hun oordeel daarover vellen.

quote:
6s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, andersom. Het zijn rationele mensen die dus de wetenschap, en met name de grote theorieen eruit, voor waar kunnen aannemen, ook als ze niet alle details van een theorie kennen.

Je presenteert het als een tegenargument, maar dat is het niet.

[..]

Dat zou zo zijn als er 2 gelijkwaadige theorieen zouden zijn en ook 2 gelijkwaardige manieren van het verdedigen van die theorieen. Dat is niet zo. Er is 1 wetenschappelijke theorie, ondersteund met bewijzen, onderzoeken en vele duizenden uren studie en er is 1 totaal onwetenschappelijke voorgestelde verklaring die slechts alleen uitgaat van De Bijbel (een boek waar zo al 50% van de wereldbevolking niet in gelooft).

Omdat de creationisten (wat geen "alternatieve verklaring" maar gewoon onzin is) geen poot hebben om op te staan, zijn juist zij degenen die de rationeel denkenden uitmaken voor idioten. Zonder enige grond voor hun eigen verhaaltje, uiteraard. Dan zou je die aanvallen immers niet nodig hebben.

[..]

Dat is nogal lastig vast te stellen. Algemeen kun je stellen dat de grote meerderheid van levensvormen is ontstaan zo'n 550 miljoen jaar geleden, tijdens de Cambrische explosie. Ervóór zijn de vondsten nog schaarser, dus uitspraken nog moeilijker te doen.
Jullie doen een waardeoordeel over de theorieën en baseren daarop hoe rationeel de aanhangers zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Het draait niet om het goede antwoord, het draait om hoe je erbij komt. Als jij altijd verteld bent dat organismen evolueren en het daarom voor waar aanneemt, is dat hetzelfde als wanneer jij altijd verteld bent dat alle dieren zo op de aarde zijn gezet door God en je dat voor waar aanneemt. Ware kritische denkers ontpoppen zich pas echt wanneer zij breed gedragen theorieën beginnen te betwisten (en misschien alsnog accepteren omdat de bewijzen nou eenmaal erg sterk zijn). Dat is wat ik zeg, geen aanval op de evolutietheorie of een bewering dat het creationisme eigenlijk veel beter is. Slechts een kleine herinnering dat dit bericht niet betekent dat Nederlanders nou echt zo superieur zijn ten opzichte van die domme Amerikanen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:49:59 #254
45206 Pietverdriet
pi_135197492
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is dat een vraag?

Als ik goed begrijp ergert hij zich vooral aan de haha kijk die amerikanen eens dom zijn posts.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:53:13 #255
351780 Piye
King of Kush
pi_135197597
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik goed begrijp ergert hij zich vooral aan de haha kijk die amerikanen eens dom zijn posts.
Dit dus.
pi_135197610
Er zijn inderdaad een hoop domme mensen die anderen uitlachen terwijl ze het zelf niet snappen. Zijn vaak ook mensen die denken dat ze slimmer zijn dan anderen omdat ze atheïstisch zijn.

Einstein lachte hun toentertijd al uit.

Maar ik heb er weinig gezien in dit topic.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:53:32 #257
45206 Pietverdriet
pi_135197611
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:49 schreef Piye het volgende:

Ware kritische denkers ontpoppen zich pas echt wanneer zij breed gedragen theorieën beginnen te betwisten (en misschien alsnog accepteren omdat de bewijzen nou eenmaal erg sterk zijn). Dat is wat ik zeg, geen aanval op de evolutietheorie of een bewering dat het creationisme eigenlijk veel beter is. Slechts een kleine herinnering dat dit bericht niet betekent dat Nederlanders nou echt zo superieur zijn ten opzichte van die domme Amerikanen.
Dit wil de doorsnee fokker en nederlander for that matter niet horen, die zwelgt in zijn vooroordelen en doet dat luidruchtig
pi_135197622
quote:

[..]

Het gaat er niet om of de evolutietheorie en het creationisme vergelijkbaar zijn. Jouw laatste zin zinsdeel is wat ik zeg inderdaad. Het probleem is dat er dus wel heel veel mensen aan de hand van wat de persoon aanhangt hun oordeel daarover vellen.
Zo raar is de reactie niet. Een creationist gelooft in een theorie die niet bewezen kan worden en waarvoor geen wetenschappelijk bewijs bestaat. Wat dus iets anders is dan hoe een creationist tegen een wetenschapper aankijkt (beste bewijs hiervoor is dat er legio gelovige wetenschappers zijn die de evolutietheorie aanhangen maar geen atheïsten die in de Creatie geloven).

Wat niet wil zeggen dat Nederlanders slimmer zijn dan Amerikanen, of zo.
pi_135197627
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit wil de doorsnee fokker en nederlander for that matter niet horen, die zwelgt in zijn vooroordelen en doet dat luidruchtig
Ik herken het beeld dat geschetst wordt, maar ik heb het in dit topic niet echt gezien.
pi_135197651
Het 'debat' in de VS is dan ook niet inhoudelijk, het is een machtsspel aangezien alles inmiddels gepolitiseerd is.
pi_135197652
quote:
Jullie doen een waardeoordeel over de theorieën en baseren daarop hoe rationeel de aanhangers zijn.
Nee, dat is een stroman, want ik zeg nu net precies het omgekeerd; het begint bij de denkers en rationaliteit, en daarna komt de theorie, niet andersom.

quote:
Als jij altijd verteld bent dat organismen evolueren en het daarom voor waar aanneemt, is dat hetzelfde als wanneer jij altijd verteld bent dat alle dieren zo op de aarde zijn gezet door God en je dat voor waar aanneemt.
Nee, dat is dus niet hetzelfde. Alleen al door de opzet; creationisme kan je niet bestrijden zonder god te betwijfelen. De evolutietheorie kan je wel op punten bestrijden en daar komen dan ook deelonderwerpen in naar voren. De_Guidance kan je op dat vlak vast meer vertellen, met zijn ruime ervaring.

quote:
Ware kritische denkers ontpoppen zich pas echt wanneer zij breed gedragen theorieën beginnen te betwisten (en misschien alsnog accepteren omdat de bewijzen nou eenmaal erg sterk zijn). Dat is wat ik zeg, geen aanval op de evolutietheorie of een bewering dat het creationisme eigenlijk veel beter is. Slechts een kleine herinnering dat dit bericht niet betekent dat Nederlanders nou echt zo superieur zijn ten opzichte van die domme Amerikanen.
Het zou natuurlijk ondoenlijk zijn om van mensen constant te vragen alles te bekritiseren. Dat is de wetenschappelijke methode die intellectuelen aangeleerd krijgen, maar kan niet voor iedereen gelden; onmogelijk. En dat zou dan ook bij alles gedaan moeten worden.

De VSAmerikanen zijn niet allemaal dom, er zijn juist hele intelligente, maar er is een heel groot deel Red Neck 'Murica zeg maar, dat echt vele malen dommer is dan den Nederlander. Waarom zou je dat niet mogen zeggen?

pi_135197702
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat is een stroman, want ik zeg nu net precies het omgekeerd; het begint bij de denkers en rationaliteit, en daarna komt de theorie, niet andersom.

[..]

Nee, dat is dus niet hetzelfde. Alleen al door de opzet; creationisme kan je niet bestrijden zonder god te betwijfelen. De evolutietheorie kan je wel op punten bestrijden en daar komen dan ook deelonderwerpen in naar voren. De_Guidance kan je op dat vlak vast meer vertellen, met zijn ruime ervaring.

[..]

Het zou natuurlijk ondoenlijk zijn om van mensen constant te vragen alles te bekritiseren. Dat is de wetenschappelijke methode die intellectuelen aangeleerd krijgen, maar kan niet voor iedereen gelden; onmogelijk. En dat zou dan ook bij alles gedaan moeten worden.

De VSAmerikanen zijn niet allemaal dom, er zijn juist hele intelligente, maar er is een heel groot deel Red Neck 'Murica zeg maar, dat echt vele malen dommer is dan den Nederlander. Waarom zou je dat niet mogen zeggen?
Omdat je de evolutietheorie op school hebt geleerd, blijkbaar.
pi_135197715
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:54 schreef waht het volgende:
Het 'debat' in de VS is dan ook niet inhoudelijk, het is een machtsspel aangezien alles inmiddels gepolitiseerd is.
Hier gaan we ook die richting op, random onderwerpen politiseren.
pi_135197776
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:56 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat is het lot van een democratie waar men het stemrecht niet serieus neemt.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:59:21 #265
351780 Piye
King of Kush
pi_135197820
quote:

[..]

[..]

[..]

Er zijn ook heel veel domme tokkienederlanders. En vaak geloven die wel in evolutie. :P
pi_135197875
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:56 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Klopt. Geen wetenschap zo volatiel en zonder consensus als de klimaatwetenschap. Toch worden de grootste angstscenario's en de niet-voorspellende modellen gebruikt als "bewijs" voor de geldigheid en -erger, want volledig antiwetenschappelijk- het idee dat "er geen enkele twijfel over bestaat; de Aarde warmt op door onze schuld en met CO2-afvangen kun je dat tegengaan". Zij die het bekritiseren (de "goeien" uit Piye's stukjes) zijn "niet goed snik" en "niet serieus te nemen".

Walgelijk, een dolk in de rug voor serieuze natuurwetenschap. Het lijken wel creationisten. Maar dan met macht.

pi_135197903
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:59 schreef Piye het volgende:

[..]

Er zijn ook heel veel domme tokkienederlanders. En vaak geloven die wel in evolutie. :P
De stelling dat Amerikanen die in de evolutietheorie geloven dom zijn ontkracht dat toch ook niet? :P
pi_135197914
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:59 schreef Piye het volgende:

[..]

Je "gelooft niet in" evolutie. Je hangt een theorie aan. En wat zou dat? Het feit dat een "domme tokkienederlander" evolutie aanhangt is een bewijs dat evolutie niet klopt, omdat de aanhanger "dom" zou zijn??

Vreemde redenering.

pi_135197926
quote:
18s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:00 schreef El_Matador het volgende:
Klopt. Geen wetenschap zo volatiel en zonder consensus als de klimaatwetenschap. Toch worden de grootste angstscenario's en de niet-voorspellende modellen gebruikt als "bewijs" voor de geldigheid en -erger, want volledig antiwetenschappelijk- het idee dat "er geen enkele twijfel over bestaat; de Aarde warmt op door onze schuld en met CO2-afvangen kun je dat tegengaan". Zij die het bekritiseren (de "goeien" uit Piye's stukjes) zijn "niet goed snik" en "niet serieus te nemen".
De andere kant doet net zo hard mee. Maar inderdaad een goed voorbeeld van politiseren van iets wat niet gepolitiseerd had moeten worden.
pi_135197982
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je "gelooft niet in" evolutie. Je hangt een theorie aan. En wat zou dat? Het feit dat een "domme tokkienederlander" evolutie aanhangt is een bewijs dat evolutie niet klopt, omdat de aanhanger "dom" zou zijn??

Vreemde redenering.
Goed punt. Geloven suggereert dat het iets met vertrouwen te maken heeft, dwz zonder rationele achtergrond.
pi_135197996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:02 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

De andere kant doet net zo hard mee. Maar inderdaad een goed voorbeeld van politiseren van iets wat niet gepolitiseerd had moeten worden.
Bekijk deze video, met verschillende bronnen waaruit blijkt dat er helemaal geen consensus is en juist veel verschillende onderzoeken verschillende uitkomsten hebben.

Het politiseren begint door te stellen dat "allen die niet in onze hypothese -geen theorie- geloven, dom zijn":

Uberhaupt iets wat totaal niet bewezen is een "Inconvenient Truth" noemen, heeft meer met religie dan met wetenschap te maken...

pi_135198026
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bekijk deze video, met verschillende bronnen waaruit blijkt dat er helemaal geen consensus is en juist veel verschillende onderzoeken verschillende uitkomsten hebben.

Het politiseren begint door te stellen dat "allen die niet in onze hypothese -geen theorie- geloven, dom zijn":

Uberhaupt iets wat totaal niet bewezen is een "Inconvenient Truth" noemen, heeft meer met religie dan met wetenschap te maken...
Ik heb momenteel veel studieboeken aangaande dit onderwerp, onderdeel van mijn Masterspecialistatie.

Ik denk niet dat een YouTube-filpmje daar veel aan gaat toevoegen.

Maar vooral, erg offtopic!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 18:07:35 #273
351780 Piye
King of Kush
pi_135198079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

De stelling dat Amerikanen die in de evolutietheorie geloven dom zijn ontkracht dat toch ook niet? :P
Bedoel je nu het creationisme? Of bedoel je dat Amerikanen sowieso dom zijn? :P

quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vreemde redenering.
Klopt, het is dan ook niet mijn redenering. Ik probeer hier niet de evolutietheorie te ontkrachten.
pi_135198127
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:07 schreef Piye het volgende:

[..]

Bedoel je nu het creationisme? Of bedoel je dat Amerikanen sowieso dom zijn? :P
Dat eerste.
pi_135198142
quote:
18s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Walgelijk, een dolk in de rug voor serieuze natuurwetenschap. Het lijken wel creationisten. Maar dan met macht.
Zo zie je maar dat het beleidsproces van onze overheden behoorlijk irrationeel kan verlopen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 18:10:13 #276
45206 Pietverdriet
pi_135198146
quote:
.

Je mag het zeggen, maar het is onzin
pi_135198495
Het opleidingsniveau in (delen van) Amerika is gewoon veel lager dan hier, en dat kun je wel degelijk zien als een graadmeter voor intelligentie - hoewel die mensen met een goede opleiding waarschijnlijk niet slimmer of dommer zouden zijn geweest dan de gemiddelde Nederlander.
pi_135198702
Evolutie is een gevolg van de natuur. De natuur is een gevolg van chemische reacties. Chemische reacties zijn een gevolg van aantrekkingskracht. Aantrekkingskracht is een gevolg van massa. Massa is het gevolg van energie. Energie is het gevolg van trillingen. Trillingen zijn het gevolg van wrijving. Wrijving is het gevolg van het bestaan. Het bestaan is het gevolg van oneindigheid. Oneindigheid is het gevolg van herhaling. Herhaling is het gevolg van evolutie.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 18:28:01 #279
45206 Pietverdriet
pi_135198745
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:21 schreef Tchock het volgende:
Het opleidingsniveau in (delen van) Amerika is gewoon veel lager dan hier, en dat kun je wel degelijk zien als een graadmeter voor intelligentie - hoewel die mensen met een goede opleiding waarschijnlijk niet slimmer of dommer zouden zijn geweest dan de gemiddelde Nederlander.
Ben op de universiteit veel domme mensen tegengekomen. Hoogopgeleid en dom, een heel gevaarlijke combi trouwens.
pi_135198773
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben op de universiteit veel domme mensen tegengekomen. Hoogopgeleid en dom, een heel gevaarlijke combi trouwens.
Nederlanders denken over het algemeen veeeel kritischer dan VSAmerikanen, Piet. Dat is een belangrijk kenmerk van intelligentie.

dinsdag 7 januari 2014 @ 18:30:24 #281
45206 Pietverdriet
pi_135198839
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederlanders denken over het algemeen veeeel kritischer dan VSAmerikanen, Piet. Dat is een belangrijk kenmerk van intelligentie.
Nee, nederlanders hebben veelal een grote bek en weinig goede omgangsvormen, dat is wat anders
pi_135198869
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat ontken ik dan ook niet. Natuurlijk zitten er hele slimme mensen op de laagste niveaus en hele domme op de hoogste. Dat wil niet zeggen dat de niveaus niets inhouden of betekenen. :P Algemeen gezien kun je er prima iets mee zeggen.
pi_135198880
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, nederlanders hebben veelal een grote bek en weinig goede omgangsvormen, dat is wat anders
Ah, en hoe is dat een weerlegging van mijn stelling?

pi_135198929
Sowieso is het creationisme een enorm sterke beweging van religieus-politieke groeperingen. Kritisch denken wordt op de topuniversiteiten van de VS veel sterker dan in Nederland maar op de meeste niveaus eronder veel minder sterk dan in Nederland aangeleerd.

pi_135199075
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:32 schreef El_Matador het volgende:
Sowieso is het creationisme een enorm sterke beweging van religieus-politieke groeperingen. Kritisch denken wordt op de topuniversiteiten van de VS veel sterker dan in Nederland maar op de meeste niveaus eronder veel minder sterk dan in Nederland aangeleerd.
Precies. Veel mensen weten wel dat Amerika veel meer universiteiten heeft dan Nederland maar laten weg dat de meeste hier nauwelijks voor een mbo door kunnen gaan.
pi_135201626
Generaliseren is ook een vorm van domheid. Sorry kon het niet laten :P
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:34:39 #287
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135201765
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Precies. Veel mensen weten wel dat Amerika veel meer universiteiten heeft dan Nederland maar laten weg dat de meeste hier nauwelijks voor een mbo door kunnen gaan.
En om de verwarring compleet te maken zit er ook nogal wat verschil in de interpretatie van titels. 'Doctor' betekent daar niet hetzelfde als hier.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_135201869
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:32 schreef firefly3 het volgende:
Generaliseren is ook een vorm van domheid. Sorry kon het niet laten :P
Dat is niet waar. Ten onrechte generaliseren is dat misschien wel, maar generaliseren doen jij, ik en iedereen elke dag tientallen keren. Dat moet wel. :P Vooroordelen zijn ook praktisch soms.
pi_135385799
quote:

[..]

Ik zeg het omdat de wetenschap vooralsnog niet in staat is geweest om het verloop van de menselijke evolutie terug te leiden tot het beginpunt. Er zit dus nog een element van aanname in de theorie, misschien een heel sterke aanname, maar het blijft een aanname.

Misschien kunnen niet alle fossielen gevonden worden, maar dan is je standaard voor bewijslast gewoon niet reeel. Ik denk dat niemand in de wetenschap verwacht dat alle stappen altijd gevonden gaan worden - dat materiaal vergaat gewoon. Maar al het materieel dat gevonden wordt, moet wel geplaatst kunnen worden in de theorie, anders heb je een probleem. En als je dat kan plaatsen kun je een prima verhaal hebben - als je ziet dat stap 1,3, 5, en 6 er allemaal zijn, en er is geen theorie die dit beter verklaart, heb je heel sterk bewijs, ook al mis je stap 2 en 4.

Bovendien linkt ons DNA ons ZEER sterk met andere primaten, neanderthalers, en ook met andere zoogdieren. Daar kan je gewoon niet onderuit. Dus we kunnen de link met het beginpunt wel degelijk zien - wellicht niet in de fossielen (dat is niet mijn expertise), maar zeer zeker in ons DNA.

Sorry, er is gewoon geen serieuze discussie in de wetenschap, omdat er geen serieuze problemen zijn met de theorie. Misschien moet je dat dan maar accepteren.
pi_135387080
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:07 schreef Keith_Bakker het volgende:
Daarmee doe je Iran tekort.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_135387622
quote:

[..]

Jullie doen een waardeoordeel over de theorieën en baseren daarop hoe rationeel de aanhangers zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Het draait niet om het goede antwoord, het draait om hoe je erbij komt. Als jij altijd verteld bent dat organismen evolueren en het daarom voor waar aanneemt, is dat hetzelfde als wanneer jij altijd verteld bent dat alle dieren zo op de aarde zijn gezet door God en je dat voor waar aanneemt. Ware kritische denkers ontpoppen zich pas echt wanneer zij breed gedragen theorieën beginnen te betwisten (en misschien alsnog accepteren omdat de bewijzen nou eenmaal erg sterk zijn). Dat is wat ik zeg, geen aanval op de evolutietheorie of een bewering dat het creationisme eigenlijk veel beter is. Slechts een kleine herinnering dat dit bericht niet betekent dat Nederlanders nou echt zo superieur zijn ten opzichte van die domme Amerikanen.
Gedeeltelijk mee eens. Je kan iemand die in de bible belt van de VS is opgegroeid en van overal hoort dat al het leven door God is geschapen en evolutie onzin is niet kwalijk nemen dat hij dit gelooft. Wel neem ik het bv de 'wetenschappers' die proberen Intelligent Design als een volwaardige theorie te presenteren kwalijk. Maar dat is over het algemeen geen domheid en eerder andere belangen die spelen.

En het blijft moeilijk om deze lui niet uit te lachen:
  zondag 12 januari 2014 @ 11:07:46 #292
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_135388698
quote:

Jij was vroeger een zichzelf onderschijtende hulpbehoevende jankbaby. Beledigt jou dat ook?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 12 januari 2014 @ 11:10:31 #293
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_135388753
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

Ken uzelve.
  zondag 12 januari 2014 @ 11:10:34 #294
13462 BansheeBoy
pi_135388754
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jij was vroeger een zichzelf onderschijtende hulpbehoevende jankbaby. Beledigt jou dat ook?
Nee man. Doet me niks. :{

zondag 12 januari 2014 @ 11:11:27 #295
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_135388769
quote:
15s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:

Nee man. Doet me niks. :{
Omdat het waar is.
Maar waarom dan wel zo spastisch doen bij de vooronderstelling dat aap en mens dezelfde voorouders hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 12-01-2014 11:29:00 ]
  zondag 12 januari 2014 @ 11:26:27 #296
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_135389067
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 09:51 schreef kipknots het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens. Je kan iemand die in de bible belt van de VS is opgegroeid en van overal hoort dat al het leven door God is geschapen en evolutie onzin is niet kwalijk nemen dat hij dit gelooft. Wel neem ik het bv de 'wetenschappers' die proberen Intelligent Design als een volwaardige theorie te presenteren kwalijk. Maar dat is over het algemeen geen domheid en eerder andere belangen die spelen.

Kritiek is natuurlijk goed als je met gedegen kritiek komt en zelfs dingen onderuit kan halen. Kritiek omdat men het niet snapt of niet will snappen i.v.m. wereldbeeld is natuurlijk compleet bezopen.
  zondag 12 januari 2014 @ 12:30:11 #297
13462 BansheeBoy
pi_135390489
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

Omdat het waar is.
Maar waarom dan wel zo spastisch doen bij de vooronderstelling dat aap en mens dezelfde voorouders hebben?
Dat is niet waar. :{

zondag 12 januari 2014 @ 14:26:41 #298
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_135394301
quote:
15s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:30 schreef BansheeBoy het volgende:

Dat is niet waar. :{
Jij wilt dat het niet waar is omdat je liever hoort dat de mens door God zelf is uitgepoept.
pi_135423116
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 09:51 schreef kipknots het volgende:

[..]

Wel grappig dat ze een banaan dus aan de bovenkant open maken terwijl apen die aan de onderkant open maken. Veel ingenieuzer want dan kan je hem vasthouden aan het steeltje
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_135423957
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:04 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Wel grappig dat ze een banaan dus aan de bovenkant open maken terwijl apen die aan de onderkant open maken. Veel ingenieuzer want dan kan je hem vasthouden aan het steeltje
Doormidden breken werkt ook goed, maar ik weet niet of apen dat ook doen.

Dat de banaan volgens dat filmpje voor mensen is gemaakt met de instructies die hij geeft snap ik niet zo goed. Ik zie het natuurlijke niet zo van de vorm van het object in onze hand zoals hij beweerd en het feit dat hij een man is en de mondbeweging die hij er bij maakt. Ik dacht dat de kerk het niet zo had op homoseksualiteit. En wat het tegen evolutie bewijst, als een aap het beter doet is de tweede vraag. Kirk cameron is in elk geval nog aan 't zweven in z'n wonder years, dit is denk ik zo'n beetje de top van wat hij kan bevatten.
  maandag 13 januari 2014 @ 00:52:37 #301
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_135424390
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 00:04 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Fijnproevers die wij zijn willen we dat vieze harde topje aan die kant van de banaan vermijden ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')