abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135092162
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:08 schreef Arcee het volgende:
Mensen geloven nou eenmaal graag in een stukje magie die hen een eeuwig leven in het vooruitzicht stelt.
Het lijkt mij erg benauwend om het eeuwige leven te hebben. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee :)
pi_135093051
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar het geeft wel een indicatie.

Ook al zijn wij Hollanders gemiddeld wat nuchterder, ik moet echt nog zien dat het percentage hier significant lager is.
Vet van mij: spreek voor jezelf! Je hoeft niet meteen een heel land te beledigen! Hollanders! :N :6 :r

Maar goed, of het voor Nederland veel beter ligt, betwijfel ik ook. Overigens heb ik begrepen, dat er vergeleken met de vorige peiling wel verbetering was opgetreden. Iets van 40 naar 35 % of zo.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135093197
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:30 schreef bondage het volgende:

[..]

Deze had Rezania in een ander topic gepost, sluit hier wel mooi op aan.
[ afbeelding ]
Lijkt me veel te ingewikkeld.
Overigens vind ik het een vreemde vraag.
Als mensen uit apen geëvolueerd zijn, waarom zijn er dan nog apen?
Gewoon: omdat die niet mee evolueerden.
In elke familie heb je meer en minder succesvolle leden. Nou, de succesvolle evolueren/worden rijk, de minder succesvolle niet/blijven arm.
Dat kan een kind toch snappen, dus waarom vragen?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135093318
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:30 schreef Kees22 het volgende:

.........
Gewoon: omdat die niet mee evolueerden.
In elke familie heb je meer en minder succesvolle leden. Nou, de succesvolle evolueren/worden rijk, de minder succesvolle niet/blijven arm.
Dat kan een kind toch snappen, dus waarom vragen?
Apensoorten evolueerden ook net zoals de mens, Alleen volgde hun evolutie een andere weg.
Van nu levende apensoorten is hun evolutie even succesvol geweest als die van de mens.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_135093319
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:05 schreef __Saviour__ het volgende:

Maar uiteindelijk zal alle religie het afleggen tegen prachtige wetenschap. Het duurt helaas alleen nog even.
Dat duurt een psychologische evolutie, dat is van zelfbewustzijn naar superzelfbewustzijn ( een soort 'god' psyche , alles in no time kunnen doorzien en doorgonden, ook religie en ideologie, ideologie is nog lastiger, want is onzichtbaar), duurt nog tienduizenden jaren voordat iedereen evolutie als bewijs en waarheid herkent (van het idee op een schijf te zitten naar een bolvormige planeet duurde eeuwen, en dat was zichtbaar, religie en ideologie duren veel langer, zijn denkbeeldig)
pi_135093379
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:42 schreef barthol het volgende:

[..]

Apensoorten evolueerden ook net zoals de mens, Alleen volgde hun evolutie een andere weg.
Van nu levende apensoorten is hun evolutie even succesvol geweest als die van de mens.
Jawel, hij heeft ook wel gelijk. Maar dat hele ingewikkelde verhaal snappen de tegenstanders toch niet.
Zoals jij het zegt klinkt het al veel begrijpelijker.
pi_135093424
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:42 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Dat duurt een psychologische evolutie, dat is van zelfbewustzijn naar superzelfbewustzijn ( een soort 'god' psyche , alles in no time kunnen doorzien en doorgonden, ook religie en ideologie, ideologie is nog lastiger, want is onzichtbaar), duurt nog tienduizenden jaren voordat iedereen evolutie als bewijs en waarheid herkent (van het idee op een schijf te zitten naar een bolvormige planeet duurde eeuwen, en dat was zichtbaar, religie en ideologie duren veel langer, zijn denkbeeldig)
En dan heb je ook nog het bewijs dat Octopus Paul de eigenlijke almachtige Schepper van diepzee, hoogland en wolkenlucht is. Vuvuzela!
Dat betekent dat de schepping met de komt van de Octopus, zo'n 250 miljoen jaar geleden, wel klaar was. Daarna mochten alle wezens gewoon wat voor zichzelf gaan doen. Met als terloops resultaat de mens.
Het is dus de Octopus (vuvuzela) die de kroon op de schepping is. De mens is slechts een toevallig bijproduct.
  zondag 5 januari 2014 @ 03:03:34 #48
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_135093545
Zoals ik het eerder al ergens zei een paar dagen terug:

Evolutie bestaat, maar niet op de manier hoe de meerderheid er over denkt.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_135093607
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_135093663
quote:
_O-
Ik lust geen pindakaas, maar wat ziet die pot er extra smerig uit zeg! :r
Als ik aanneem dat het geen satire is, is het nog steeds een slecht argument. Als er al een nieuwe vorm van leven zou ontstaan, wordt die door onze maag en darmen wel doeltreffend verteerd.
pi_135093680
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

_O-
Als ik aanneem dat het geen satire is, is het nog steeds een slecht argument. Als er al een nieuwe vorm van leven zou ontstaan, wordt die door onze maag en darmen wel doeltreffend verteerd.
Het is waarschijnlijk Amerikaanse pindakaas, en die is ook smerig. Er zit suiker of hfcs in.
  zondag 5 januari 2014 @ 03:40:26 #52
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_135093864
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 5 januari 2014 @ 09:36:51 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135094887
20% van Nederland denkt er hetzelfde over
http://www.elsevier.nl/Cu(...)aal-ELSEVIER225238W/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135095086
Ik meen dat dit in ieder geval een daling is ten opzichte van een aantal jaar geleden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 5 januari 2014 @ 10:50:10 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135095720
quote:
Ik snap zijn argumentatie niet. Hij heeft dus elke pot pindakaas onderzocht of er ergens een nieuw eencellig organisme in zit verborgen of wat?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 5 januari 2014 @ 11:05:23 #56
45206 Pietverdriet
pi_135095929
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik snap zijn argumentatie niet. Hij heeft dus elke pot pindakaas onderzocht of er ergens een nieuw eencellig organisme in zit verborgen of wat?
Wat hij doet is Preaching for the quire zoals dat zo mooi heet
Hij overtuigt atheisten niet, maar zijn mening is er voor de mensen die hem sowieso aanhangen
pi_135095957
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat hij doet is Preaching for the quire zoals dat zo mooi heet
Hij overtuigt atheisten niet, maar zijn mening is er voor de mensen die hem sowieso aanhangen
Preaching to the choir bedoel je.
  zondag 5 januari 2014 @ 11:13:28 #58
45206 Pietverdriet
pi_135096066
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Preaching to the choir bedoel je.
Euh, ja, geen idee waar dat vandaan komt
pi_135096203
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Je druk maken om wat andere mensen wel of niet geloven. :')
  zondag 5 januari 2014 @ 11:26:54 #60
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_135096292
Mooi verhaal dat met die peanutcheese. Ga ik voortaan ook gebruiken :{

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_135096446
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh, ja, geen idee waar dat vandaan komt
Overigens hebben we daar in het Nederlands de uitdrukking preken voor eigen parochie voor.
pi_135098133
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

_O-
Waarom zou er überhaupt een nieuwe vorm van leven in pindakaas ontstaan. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_135098231
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:51 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom zou er überhaupt een nieuwe vorm van leven in pindakaas ontstaan. :?
Een pot pindakaas is een perfect model voor de prebiotische aarde toch?
pi_135101424
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
20% van Nederland denkt er hetzelfde over
http://www.elsevier.nl/Cu(...)aal-ELSEVIER225238W/
20%? Dat geloof ik niet zomaar, zeker niet als er geen enkele informatie over de opzet van het onderzoek gegeven wordt en het in opdracht van Trouw is gedaan. :P
pi_135101580
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

20%? Dat geloof ik niet zomaar, zeker niet als er geen enkele informatie over de opzet van het onderzoek gegeven wordt en het in opdracht van Trouw is gedaan. :P
Volgens mij kon dat wel eens kloppen.
Ik heb wel eens wat cijfers gezien waarin inderdaad de VS en Turkije scores van tegen de 40% haalden, maar ook Nederland nou niet bepaald goed voor de dag kwam in vergelijking met Scandinavische landen bijvoorbeeld.

Deze dus.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:32:02 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_135101714
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is toch een belediging als men een intelligent wezen als de mens beschouwt als aap 2.0? :?

:{˛
Ik weet niet of de mens wel zo intelligent is. Gezien de staat de politiek en de planeet en zo.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:36:28 #67
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135101869
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij kon dat wel eens kloppen.
Ik heb wel eens wat cijfers gezien waarin inderdaad de VS en Turkije scores van tegen de 40% haalden, maar ook Nederland nou niet bepaald goed voor de dag kwam in vergelijking met Scandinavische landen bijvoorbeeld.

Deze dus.
[ afbeelding ]
En wat bedoelt men met 'evolutie'? Zoveel mensen die bashen op Christenen die niet geloven in 'de evolutie' zonder dat er eigenlijk wordt gezegd wat ze daar precies mee bedoelen.

Er zijn vast genoeg mensen die simpelweg niet geloven in de leeftijd van de aarde zoals die gekenschetst wordt door anderen, maar evolutie en het ontstaan van nieuwe rassen op zich niet uitsluiten.

Zie, dat dieren resistent worden voor allerhande medicijnen of antibiotica is een gegeven waar weinig gelovigen moeite mee zullen hebben om te erkennen. Hoe al het leven schijnbaar ontstaan is uit één ééncellige is iets totaal anders en ik snap best dat niet iedereen dat zomaar aanneemt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_135101957
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

En wat bedoelt men met 'evolutie'? Zoveel mensen die bashen op Christenen die niet geloven in 'de evolutie' zonder dat er eigenlijk wordt gezegd wat ze daar precies mee bedoelen.

Er zijn vast genoeg mensen die simpelweg niet geloven in de leeftijd van de aarde zoals die gekenschetst wordt door anderen, maar evolutie en het ontstaan van nieuwe rassen op zich niet uitsluiten.

Zie, dat dieren resistent worden voor allerhande medicijnen of antibiotica is een gegeven waar weinig gelovigen moeite mee zullen hebben om te erkennen. Hoe al het leven schijnbaar ontstaan is uit één ééncellige is iets totaal anders en ik snap best dat niet iedereen dat zomaar aanneemt.
Wat heeft de leeftijd van de aarde met evolutie van doen? Dat is een conclusie die volgt uit vakgebieden als kern- en astrofysica.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:41:25 #69
358523 IkStampOpTacos
pi_135102050
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat heeft de leeftijd van de aarde met evolutie van doen? Dat is een conclusie die volgt uit vakgebieden als kern- en astrofysica.
Ja dat onderscheid maak jij nu. Mijn punt is dat allerlei dingen onder de noemer 'evolutie' of 'evolutietheorie' zijn gaan vallen die er niks mee te maken hebben.
-
pi_135102068
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:02 schreef barthol het volgende:
Afbeelding toont ook aan dat creationisten Adam en Eva voorstellen als mensen met een Europees fenotype.
Wat is er Europees aan?
And remember, respect is everything!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 januari 2014 @ 14:49:23 #71
862 Arcee
Look closer
pi_135102345
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:36 schreef IMVHI het volgende:
Het lijkt mij erg benauwend om het eeuwige leven te hebben. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee :)
Ja, na honderduizendmiljard jaar begin je wellicht voorzichtaan aan zelfmoord te denken. :)

Waarbij die honderduizendmiljard jaar natuurlijk slechts een fractie is van wat je te wachten staat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_135102420
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:41 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Wat is er Europees aan?
Een lichtgetinte herrieschopper was het.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135102478
The Man from Earth (2007) - IMDb

Wel een leuke filosofische film met als onderwerp het eeuwige leven en het geloof enzo.
pi_135102749
Die natuurdocu op Family 7 _O- _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_135103552
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja dat onderscheid maak jij nu. Mijn punt is dat allerlei dingen onder de noemer 'evolutie' of 'evolutietheorie' zijn gaan vallen die er niks mee te maken hebben.
Neu dat onderscheid maak ik niet. De hedendaagse evolutietheorie verklaart slechts de biodiversiteit.
Als je niet weet hoe de leeftijd van bijvoorbeeld de aarde wordt gemeten, dan had je iets beter moeten opletten op de middelbare school, vrees ik.
  zondag 5 januari 2014 @ 15:34:41 #76
358523 IkStampOpTacos
pi_135104361
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Neu dat onderscheid maak ik niet. De hedendaagse evolutietheorie verklaart slechts de biodiversiteit.
Als je niet weet hoe de leeftijd van bijvoorbeeld de aarde wordt gemeten, dan had je iets beter moeten opletten op de middelbare school, vrees ik.
Hoef je mij niet aan te vallen doordat ik een verschijnsel aankaart wat in vrijwel elke discussie naar voren komt. :')
Direct ad hominems opvoeren. :')
-
pi_135106423
Evolutie is een verzinsel van de duivel en Darwin heeft nooit bestaan!!!
Dit niet weten :')
pi_135106727
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoef je mij niet aan te vallen doordat ik een verschijnsel aankaart wat in vrijwel elke discussie naar voren komt. :')
Direct ad hominems opvoeren. :')
Wanneer je met fundamentalistische gelovigen of andersoortige verstandelijk beperkten praat, willen ze inderdaad nog wel eens de halve wetenschap onder 'evolutietheorie' gooien.
pi_135107022
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_135107129
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:41 schreef Hathor het volgende:
[ afbeelding ]
Da's een dom plaatje?! Dikke FAAL.

Kijk die stekkerdoos dan. Dit is in Europa, ik vermoed Duitsland, Nederland of het Oostblok, niet in de VS.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')