Dat was slechts de inleiding, dus dan hou je het kort. Als George R.R. Martin (Game of Thrones) het had geschreven was het inderdaad begonnen met:"Er was eens een amoebe.." en was je zeven boeken verder geweest voor je bij De Mens was aanbeland.quote:Op zondag 5 januari 2014 01:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Correct, maar in de Bijbel schept God expliciet de mens.
Waarom zou je sagen en legenden van een bronstijdvolk als basis nemen voor hoe je hebt te leven?quote:Op zondag 5 januari 2014 18:12 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat was slechts de inleiding, dus dan hou je het kort. Als George R.R. Martin (Game of Thrones) het had geschreven was het inderdaad begonnen met:"Er was eens een amoebe.." en was je zeven boeken verder geweest voor je bij De Mens was aanbeland.
Gelukkig hield deze schrijver van kort en krachtig, BAM! en er was licht. En God schiep de mens, next!
Dus Christenen hoeven niet persé de evolutietheorie te verwerpen wat mij betreft![]()
Wat Zuid-Amerikaanse katholieken die ik overal om me heen heb dan ook niet doen.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:12 schreef Pek het volgende:
Dus Christenen hoeven niet persé de evolutietheorie te verwerpen wat mij betreft![]()
Geen flauw idee, maar dat moeten ze lekker zelf weten, toch?quote:Op zondag 5 januari 2014 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je sagen en legenden van een bronstijdvolk als basis nemen voor hoe je hebt te leven?
Och, de ander haalt zijn of haar wijsheid uit soepseries, er is in feite weinig verschil.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je sagen en legenden van een bronstijdvolk als basis nemen voor hoe je hebt te leven?
quote:
quote:Op zondag 5 januari 2014 17:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heerlijk!Wat doet Michelle Obama in dit topic?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed, verder over:
[ afbeelding ]As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
Ik denk dat jij met een Christen moet praten.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, als je zo begint. De mens zou geschapen zijn naar gods beeld en gelijkenis, dat is pas een belediging!![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 5 januari 2014 18:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat doet Michelle Obama in dit topic?
Het is natuurlijk wel een beetje slap. 'God schiep de wereld in 7 dagen' bleek niet waar, en dan zeg je, OK, dat was niet helemaal correct, maar de rest is wel waar.... Dat doen ze met al die dingen, het is vaststellen dat Sinterklaas de buurman is met een valse baard, maar dan wel in Zwarte Piet blijven geloven. Als je vaststelt dat iemand bullshit heeft lopen ophangen, dan is er ook geen reden om de rest van zijn verhaal wel te geloven.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:12 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat was slechts de inleiding, dus dan hou je het kort. Als George R.R. Martin (Game of Thrones) het had geschreven was het inderdaad begonnen met:"Er was eens een amoebe.." en was je zeven boeken verder geweest voor je bij De Mens was aanbeland.
Gelukkig hield deze schrijver van kort en krachtig, BAM! en er was licht. En God schiep de mens, next!
Dit plaatje deed me aan haar denken.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze staat voor jou het dichtste bij de Floresmens?
En toch van dezelfde soort als een Gordon. Eat that, creationists.
Het kan daarbij natuurlijk ook geen kwaad wijze lessen uit die boeken te trekken en in je cultuur te implementeren.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje slap. 'God schiep de wereld in 7 dagen' bleek niet waar, en dan zeg je, OK, dat was niet helemaal correct, maar de rest is wel waar.... Dat doen ze met al die dingen, het is vaststellen dat Sinterklaas de buurman is met een valse baard, maar dan wel in Zwarte Piet blijven geloven. Als je vaststelt dat iemand bullshit heeft lopen ophangen, dan is er ook geen reden om de rest van zijn verhaal wel te geloven.
Family7 is een erg religieuze zender en bij die natuur documentaire doet de commentator er ook werkelijk alles aan om Darwin tegen te spreken want alles is natuurlijk gemaakt door Onze Lieve Heer, wat natuurlijk veel vanzelfsprekender isquote:
Het is beter dan een heleboel andere varianten van het christendom, maar het blijft schadelijk. Hoe minder mensen in sprookjes geloven, hoe beter.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kan daarbij natuurlijk ook geen kwaad wijze lessen uit die boeken te trekken en in je cultuur te implementeren.
Sommige lessen zijn daarbij wijzer dan anderen en de islamitische lessen zijn wat minder vriendelijk gebleken over het algemeen, maar an sich heeft het de wereld helpen opbouwen.
Het Latijns-Amerikaanse katholicisme is super relaxed en werkt prima.
Is dat niet van Pat Robertson?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:12 schreef TLC het volgende:
[..]
Family7 is een erg religieuze zender en bij die natuur documentaire doet de commentator er ook werkelijk alles aan om Darwin tegen te spreken want alles is natuurlijk gemaakt door Onze Lieve Heer, wat natuurlijk veel vanzelfsprekender is
En wat als opkomende macht Brazilie juist middels dat geloof zich kan los worstelen van de interne criminaliteit en zich ook nog eens verzetten tegen de invloed van de VS?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is beter dan een heleboel andere varianten van het christendom, maar het blijft schadelijk. Hoe minder mensen in sprookjes geloven, hoe beter.
Niet om het letterlijk te geloven. Maar je kan toch nog wel waarde hechten aan de algemene strekking van het verhaal.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje slap. 'God schiep de wereld in 7 dagen' bleek niet waar, en dan zeg je, OK, dat was niet helemaal correct, maar de rest is wel waar.... Dat doen ze met al die dingen, het is vaststellen dat Sinterklaas de buurman is met een valse baard, maar dan wel in Zwarte Piet blijven geloven. Als je vaststelt dat iemand bullshit heeft lopen ophangen, dan is er ook geen reden om de rest van zijn verhaal wel te geloven.
Als je ze maar niet serieuzer neemt dan Heracles of de odyseequote:Op zondag 5 januari 2014 19:17 schreef DarkAccountant het volgende:
). M.a.w. ook zonder die dingen letterlijk te nemen kunnen er toch nog wel wijze lessen zitten in die oude religieuze boeken.
Ik zou niet weten hoe in sprookjes geloven daarbij helpt. Landen waar veel mensen religieus hebben veel hogere criminaliteit. Atheïsten zitten minder vaak in de gevangenis.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En wat als opkomende macht Brazilie juist middels dat geloof zich kan los worstelen van de interne criminaliteit en zich ook nog eens verzetten tegen de invloed van de VS?
En die 2 link je 1 op 1 aan elkaar? Knap!quote:Op zondag 5 januari 2014 19:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe in sprookjes geloven daarbij helpt. Landen waar veel mensen religieus hebben veel hogere criminaliteit. Atheïsten zitten minder vaak in de gevangenis.
Dat is een andere kwestie, je zult van mij niet horen dat er geen wijsheid te bespeuren is in het christendom of andere religies. Maar het is nogal raar om daar goddelijke autoriteit aan toe te kennen wanneer die autoriteit op verschillende punten totaal niet houdbaar is gebleken.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kan daarbij natuurlijk ook geen kwaad wijze lessen uit die boeken te trekken en in je cultuur te implementeren.
Sommige lessen zijn daarbij wijzer dan anderen en de islamitische lessen zijn wat minder vriendelijk gebleken over het algemeen, maar an sich heeft het de wereld helpen opbouwen.
Het Latijns-Amerikaanse katholicisme is super relaxed en werkt prima.
Joah, het is ook niet mijn ding, maar je ziet dat het werkt, dus waarom niet.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een andere kwestie, je zult van mij niet horen dat er geen wijsheid te bespeuren is in het christendom of andere religies. Maar het is nogal raar om daar goddelijke autoriteit aan toe te kennen wanneer die autoriteit op verschillende punten totaal niet houdbaar is gebleken.
Natuurlijk is dat veel erger, maar dat is geen argument voor het katholocisme van L-A, alleen tegen die andere cults.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En die 2 link je 1 op 1 aan elkaar? Knap!
Uiteindelijk is de wetenschap redelijk zuiver hier, en daar gaat het om. Wat dat betreft is de VS veel erger en landen als Rusland en Midden-Oosten ook.
Of neem de "condooms zijn van de Duivel" door zieke angstpredikanten in Donker Afrika.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |