Dat was slechts de inleiding, dus dan hou je het kort. Als George R.R. Martin (Game of Thrones) het had geschreven was het inderdaad begonnen met:"Er was eens een amoebe.." en was je zeven boeken verder geweest voor je bij De Mens was aanbeland.quote:Op zondag 5 januari 2014 01:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Correct, maar in de Bijbel schept God expliciet de mens.
Waarom zou je sagen en legenden van een bronstijdvolk als basis nemen voor hoe je hebt te leven?quote:Op zondag 5 januari 2014 18:12 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat was slechts de inleiding, dus dan hou je het kort. Als George R.R. Martin (Game of Thrones) het had geschreven was het inderdaad begonnen met:"Er was eens een amoebe.." en was je zeven boeken verder geweest voor je bij De Mens was aanbeland.
Gelukkig hield deze schrijver van kort en krachtig, BAM! en er was licht. En God schiep de mens, next!
Dus Christenen hoeven niet persé de evolutietheorie te verwerpen wat mij betreft![]()
Wat Zuid-Amerikaanse katholieken die ik overal om me heen heb dan ook niet doen.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:12 schreef Pek het volgende:
Dus Christenen hoeven niet persé de evolutietheorie te verwerpen wat mij betreft![]()
Geen flauw idee, maar dat moeten ze lekker zelf weten, toch?quote:Op zondag 5 januari 2014 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je sagen en legenden van een bronstijdvolk als basis nemen voor hoe je hebt te leven?
Och, de ander haalt zijn of haar wijsheid uit soepseries, er is in feite weinig verschil.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je sagen en legenden van een bronstijdvolk als basis nemen voor hoe je hebt te leven?
quote:
quote:Op zondag 5 januari 2014 17:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heerlijk!Wat doet Michelle Obama in dit topic?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed, verder over:
[ afbeelding ]As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
Ik denk dat jij met een Christen moet praten.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, als je zo begint. De mens zou geschapen zijn naar gods beeld en gelijkenis, dat is pas een belediging!![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 5 januari 2014 18:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat doet Michelle Obama in dit topic?
Het is natuurlijk wel een beetje slap. 'God schiep de wereld in 7 dagen' bleek niet waar, en dan zeg je, OK, dat was niet helemaal correct, maar de rest is wel waar.... Dat doen ze met al die dingen, het is vaststellen dat Sinterklaas de buurman is met een valse baard, maar dan wel in Zwarte Piet blijven geloven. Als je vaststelt dat iemand bullshit heeft lopen ophangen, dan is er ook geen reden om de rest van zijn verhaal wel te geloven.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:12 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat was slechts de inleiding, dus dan hou je het kort. Als George R.R. Martin (Game of Thrones) het had geschreven was het inderdaad begonnen met:"Er was eens een amoebe.." en was je zeven boeken verder geweest voor je bij De Mens was aanbeland.
Gelukkig hield deze schrijver van kort en krachtig, BAM! en er was licht. En God schiep de mens, next!
Dit plaatje deed me aan haar denken.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze staat voor jou het dichtste bij de Floresmens?
En toch van dezelfde soort als een Gordon. Eat that, creationists.
Het kan daarbij natuurlijk ook geen kwaad wijze lessen uit die boeken te trekken en in je cultuur te implementeren.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje slap. 'God schiep de wereld in 7 dagen' bleek niet waar, en dan zeg je, OK, dat was niet helemaal correct, maar de rest is wel waar.... Dat doen ze met al die dingen, het is vaststellen dat Sinterklaas de buurman is met een valse baard, maar dan wel in Zwarte Piet blijven geloven. Als je vaststelt dat iemand bullshit heeft lopen ophangen, dan is er ook geen reden om de rest van zijn verhaal wel te geloven.
Family7 is een erg religieuze zender en bij die natuur documentaire doet de commentator er ook werkelijk alles aan om Darwin tegen te spreken want alles is natuurlijk gemaakt door Onze Lieve Heer, wat natuurlijk veel vanzelfsprekender isquote:
Het is beter dan een heleboel andere varianten van het christendom, maar het blijft schadelijk. Hoe minder mensen in sprookjes geloven, hoe beter.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kan daarbij natuurlijk ook geen kwaad wijze lessen uit die boeken te trekken en in je cultuur te implementeren.
Sommige lessen zijn daarbij wijzer dan anderen en de islamitische lessen zijn wat minder vriendelijk gebleken over het algemeen, maar an sich heeft het de wereld helpen opbouwen.
Het Latijns-Amerikaanse katholicisme is super relaxed en werkt prima.
Is dat niet van Pat Robertson?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:12 schreef TLC het volgende:
[..]
Family7 is een erg religieuze zender en bij die natuur documentaire doet de commentator er ook werkelijk alles aan om Darwin tegen te spreken want alles is natuurlijk gemaakt door Onze Lieve Heer, wat natuurlijk veel vanzelfsprekender is
En wat als opkomende macht Brazilie juist middels dat geloof zich kan los worstelen van de interne criminaliteit en zich ook nog eens verzetten tegen de invloed van de VS?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is beter dan een heleboel andere varianten van het christendom, maar het blijft schadelijk. Hoe minder mensen in sprookjes geloven, hoe beter.
Niet om het letterlijk te geloven. Maar je kan toch nog wel waarde hechten aan de algemene strekking van het verhaal.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje slap. 'God schiep de wereld in 7 dagen' bleek niet waar, en dan zeg je, OK, dat was niet helemaal correct, maar de rest is wel waar.... Dat doen ze met al die dingen, het is vaststellen dat Sinterklaas de buurman is met een valse baard, maar dan wel in Zwarte Piet blijven geloven. Als je vaststelt dat iemand bullshit heeft lopen ophangen, dan is er ook geen reden om de rest van zijn verhaal wel te geloven.
Als je ze maar niet serieuzer neemt dan Heracles of de odyseequote:Op zondag 5 januari 2014 19:17 schreef DarkAccountant het volgende:
). M.a.w. ook zonder die dingen letterlijk te nemen kunnen er toch nog wel wijze lessen zitten in die oude religieuze boeken.
Ik zou niet weten hoe in sprookjes geloven daarbij helpt. Landen waar veel mensen religieus hebben veel hogere criminaliteit. Atheïsten zitten minder vaak in de gevangenis.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En wat als opkomende macht Brazilie juist middels dat geloof zich kan los worstelen van de interne criminaliteit en zich ook nog eens verzetten tegen de invloed van de VS?
En die 2 link je 1 op 1 aan elkaar? Knap!quote:Op zondag 5 januari 2014 19:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe in sprookjes geloven daarbij helpt. Landen waar veel mensen religieus hebben veel hogere criminaliteit. Atheïsten zitten minder vaak in de gevangenis.
Dat is een andere kwestie, je zult van mij niet horen dat er geen wijsheid te bespeuren is in het christendom of andere religies. Maar het is nogal raar om daar goddelijke autoriteit aan toe te kennen wanneer die autoriteit op verschillende punten totaal niet houdbaar is gebleken.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kan daarbij natuurlijk ook geen kwaad wijze lessen uit die boeken te trekken en in je cultuur te implementeren.
Sommige lessen zijn daarbij wijzer dan anderen en de islamitische lessen zijn wat minder vriendelijk gebleken over het algemeen, maar an sich heeft het de wereld helpen opbouwen.
Het Latijns-Amerikaanse katholicisme is super relaxed en werkt prima.
Joah, het is ook niet mijn ding, maar je ziet dat het werkt, dus waarom niet.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een andere kwestie, je zult van mij niet horen dat er geen wijsheid te bespeuren is in het christendom of andere religies. Maar het is nogal raar om daar goddelijke autoriteit aan toe te kennen wanneer die autoriteit op verschillende punten totaal niet houdbaar is gebleken.
Natuurlijk is dat veel erger, maar dat is geen argument voor het katholocisme van L-A, alleen tegen die andere cults.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En die 2 link je 1 op 1 aan elkaar? Knap!
Uiteindelijk is de wetenschap redelijk zuiver hier, en daar gaat het om. Wat dat betreft is de VS veel erger en landen als Rusland en Midden-Oosten ook.
Of neem de "condooms zijn van de Duivel" door zieke angstpredikanten in Donker Afrika.
Wel voor de focus van je energie en aandacht.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat veel erger, maar dat is geen argument voor het katholocisme van L-A, alleen tegen die andere cults.
Volgens mij heet het Life Storyquote:Op zondag 5 januari 2014 19:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is dat niet van Pat Robertson?Even opzoeken...
o nee. dat is de 700 club.![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/The_700_Club
Jij begint hier over het katholicisme van L-A.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wel voor de focus van je energie en aandacht.
Het is opvallend homovriendelijk, behalve in sommige families. Met 1 generatie is dat eruit, heiden.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat veel erger, maar dat is geen argument voor het katholocisme van L-A, alleen tegen die andere cults.
Ze doen bijvoorbeeld nog steeds heel achterlijk over seks in Latijns-Amerika, en over homoseksualiteit. Niet zo achterlijk als in Saudi-Arabië nee, maar wel achterlijker dan hier.
Ja, dat weet ik. Maar ondanks het katholicisme.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is opvallend homovriendelijk, behalve in sommige families. Met 1 generatie is dat eruit, heiden.
Ja, om aan te geven dat niet overal in de wereld religie zo'n verwoestende invloed heeft. Dat het probleem van creationisme vooral in de VS en een beetje in Europa speelt.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jij begint hier over het katholicisme van L-A.
De nieuwe paus een beetje meegekregen?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar ondanks het katholicisme.
Ben ik weinig bekend mee, maar denk jij dat het onderwijs in de VS beter is? Dacht het niet.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef Woestijnvos het volgende:
Het onderwijs is er dan ook beroerd.
Creationisme? In Europa?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, om aan te geven dat niet overal in de wereld religie zo'n verwoestende invloed heeft. Dat het probleem van creationisme vooral in de VS en een beetje in Europa speelt.
De statistieken geven dus anders aan, en niet in de versie van de VS wellicht, maar het komt voor. In ieder geval een plek om je energie op te focusen, niet?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Creationisme? In Europa?In Nederland is er bijna niemand die dat gelooft hoor, en in de rest van Europa ook.
Ja, die kraamt net zo veel onzin uit als zijn voorgangers. Ik snap niet dat je die achterlijke bloeddorstige pedoclub verdedigt alleen omdat je (net als ik) sympathie hebt voor Latijns-Amerika.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De nieuwe paus een beetje meegekregen?
Bron graag!quote:Op zondag 5 januari 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De statistieken geven dus anders aan, en niet in de versie van de VS wellicht, maar het komt voor. In ieder geval een plek om je energie op te focusen, niet?
Je strooit lekker met stropopjes...quote:Op zondag 5 januari 2014 19:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, die kraamt net zo veel onzin uit als zijn voorgangers. Ik snap niet dat je die achterlijke bloeddorstige pedoclub verdedigt alleen omdat je (net als ik) sympathie hebt voor Latijns-Amerika.
Ik denk de je het aantal gelovigen dat dergelijke ideeën aanhangt onderschat. Vergeet ook niet dat er een significante minderheid is die een islamitische achtergrond heeft.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Creationisme? In Europa?In Nederland is er bijna niemand die dat gelooft hoor, en in de rest van Europa ook.
NWS / Evolutie is onzinquote:
Hij heeft hele domme dingen geroepen over kapitalisme, dat heb ik meegekregen. Voor de rest volg ik die onzin niet hoor, heb wel wat beters te doen dan naar die poppenkast kijken. Niemand hier neemt dat toch serieus man.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je strooit lekker met stropopjes...
Dat is helemaal niet de reden. Hij is wel degelijk heel anders dan alle voorgangers. Doe een klein beetje research.
Ja, net als Mandela of Obama zal de realiteit een enorme teleurstelling zijn.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De nieuwe paus een beetje meegekregen?
Dat gaat over evolutie, niet over creationisme.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
NWS / Evolutie is onzin
Pagina 3 dit topic nota bene. Met dank aan Monolith. Beetje opletten hee.
Know your enemies, heiden.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hij heeft hele domme dingen geroepen over kapitalisme, dat heb ik meegekregen. Voor de rest volg ik die onzin niet hoor, heb wel wat beters te doen dan naar die poppenkast kijken. Niemand hier neemt dat toch serieus man.
Rode balkje?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat gaat over evolutie, niet over creationisme.
Klaar, wordt atheist, Nee, geen agnosticus, atheist. Het was een letterlijk geheel dat voor waar aangenomen werd, het is op meerdere punten onwaar gebleken, trek je conclusie. Er is echt maar één logisch conclusie.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:17 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Niet om het letterlijk te geloven.
Klopt, ik durf zelfs wel te stellen dat mijn idee van goed en kwaad maar marginaal verschilt van de christelijke opvattingen. Maar dat staat er dus los van, als je het op zijn eigen wijsheid beoordeelt dan is het idee dat jou die beoordeling toekomt al een ontkenning van autoriteit daarin, laat staan een goddelijke autoriteit.quote:Maar je kan toch nog wel waarde hechten aan de algemene strekking van het verhaal.
Ik geloof bv. ook niet letterlijk in het sprookje van Roodkapje en de wolf, maar ik denk wel dat het nuttig is om aan kinderen te vertellen (hoogstwaarschijnlijk is het een verhaal dat kinderen/jonge vrouwen waarschuwt voor seksueel of ander geweld, althans, dat lijkt me toch de meest logische verklaring).
Zo geloof ik ook niet dat het verbod op alcohol ooit letterlijk het woord van Allah was. Maar toen de Koran is geschreven was het wel een begrijpelijke regel (of wil je in de woestijn van Saoedi-Arabië alcohol gaan drinken bij 40 graden Celsius en sterven door uitdroging, ik dacht het niet). M.a.w. ook zonder die dingen letterlijk te nemen kunnen er toch nog wel wijze lessen zitten in die oude religieuze boeken.
Nou die ken ik hoor, en daar hoort de katholieke kerk uiteraard bij.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Know your enemies, heiden.
maar het is duidelijk, je bent in zo'n bui.
Wellicht, wellicht niet.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, net als Mandela of Obama zal de realiteit een enorme teleurstelling zijn.
Dat je niet overtuigd bent van evolutie betekent niet dat je een creationist bent. Sowieso hangen de resultaten van dat soort onderzoeken erg af van de vraagstelling. Als je vraagt of mensen in creationisme geloven (en dat is waar we het over hadden) dan is dat zeker geen 20% in Nederland maar minder dan 5%.quote:
Het maakt toch niet uit wat voor naampje je eraan hangt, zeg.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:34 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat je niet overtuigd bent van evolutie betekent niet dat je een creationist bent. Sowieso hangen de resultaten van dat soort onderzoeken erg af van de vraagstelling. Als je vraagt of mensen in creationisme geloven (en dat is waar we het over hadden) dan is dat zeker geen 20% in Nederland maar minder dan 5%.
Waar baseer je dat op?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:34 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat je niet overtuigd bent van evolutie betekent niet dat je een creationist bent. Sowieso hangen de resultaten van dat soort onderzoeken erg af van de vraagstelling. Als je vraagt of mensen in creationisme geloven (en dat is waar we het over hadden) dan is dat zeker geen 20% in Nederland maar minder dan 5%.
Is er een betere wetenschappelijk onderbouwde theorie die meer verklaard dan evolutie?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:34 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, de wetenschap der grammatica.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is er een betere wetenschappelijk onderbouwde theorie die meer verklaard dan evolutie?
Nee, natuurlijk niet!quote:Op zondag 5 januari 2014 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is er een betere wetenschappelijk onderbouwde theorie die meer verklaard dan evolutie?
De vraagstelling maakt heel veel uit bij zo'n onderzoekje hoor, wist je dat niet?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het maakt toch niet uit wat voor naampje je eraan hangt, zeg.
Het gaat om overwinning van wetenschap.
Net als het lekprikken van die klimaat/CO2-bubbel.
Denk dat het niet geloven in evolutie op 20% geen raar cijfer is. Anti wetenschappelijke gekken genoeg in NL, van Antroposofen tot bijbeltrouwe gristenen.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:52 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb even zitten zoeken maar ik kan geen onderzoeken vinden naar hoe veel mensen in Nederland in creationisme geloven.
Gelovigheid komt in allerlei gedaanten, maar de gemene deler is dat mensen geloven wat hen goed uitkomt. Het woord van god is toch niet zo letterlijk bedoeld, het maakt niet uit hoeveel CO2 we in de atmosfeer pompen...quote:Op zondag 5 januari 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het maakt toch niet uit wat voor naampje je eraan hangt, zeg.
Het gaat om overwinning van wetenschap.
Net als het lekprikken van die klimaat/CO2-bubbel.
Dat valt mee hoor. Genoeg gelovigen die geen letterlijke Genesisinterpretatie hanteren en daardoor geen moeite hebben met de evolutionaire biologie.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:57 schreef dude1986 het volgende:
Niet alleen Amerikanen hoor. Christenen, moslims en joden geloven in adam en eva en dus niet in de evolutie. Dat zal meer dan 1/3 van de wereld zijn...
Denk echt dat het aantal onderschat wordt...quote:Op zondag 5 januari 2014 20:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat valt mee hoor. Genoeg gelovigen die geen letterlijke Genesisinterpretatie hanteren en daardoor geen moeite hebben met de evolutionaire biologie.
Dat is juist een heel "protestantse" manier van redeneren, weet je. Ofwel neem je alles letterlijk voor waar aan, ofwel niets. Zo zijn de godsdienstoorlogen tussen katholieken en protestanten in de middeleeuwen begonnen.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klaar, wordt atheist, Nee, geen agnosticus, atheist. Het was een letterlijk geheel dat voor waar aangenomen werd, het is op meerdere punten onwaar gebleken, trek je conclusie. Er is echt maar één logisch conclusie.
Dat bezwaar is er ook wel degelijk, alleen gooit men dat dan over het algemeen allemaal onder 'evolutionisme / darwinisme', van de leeftijd van het heelal en de aarde tot aan het ontstaan van de Grand Canyon.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag trouwens al jaren af waarom die Gristenen zo een moeite hebben met Darwin, maar je ze nooit hoort over celbiologie, kwantummechanica, astrofysica etc etc die ook allemaal in strijd zijn met hun dogma
Nou nee, de reformatie ging meer over de vraag of mensen zelf de bijbel letterlijk mochten nemen of dat de heilige moederkerk dat voor hun moest doen. Het idee om een en ander eens niet letterlijk te nemen, kwam toen onder invloed van wetenschap en de verlichting bleek dat het van onzin aan elkaar hing. Veel mensen durfden daar niet de enige logische conclusie aan te verbinden, en gingen hypocriet schipperen om de leugen met de waarheid te rijmen.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:17 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dat is juist een heel "protestantse" manier van redeneren, weet je. Ofwel neem je alles letterlijk voor waar aan, ofwel niets. Zo zijn de godsdienstoorlogen tussen katholieken en protestanten in de middeleeuwen begonnen.
De katholieken waren juist degenen die voortdurend zaken herinterpreteerden. Goed, ze waren ook wel corrupt. Maar de protestanten trokken Mariabeelden van hun sokkel in de kerk.
Uiteindelijk is het dan ook 1 geheel; natuurwetenschap.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat bezwaar is er ook wel degelijk, alleen gooit men dat dan over het algemeen allemaal onder 'evolutionisme / darwinisme', van de leeftijd van het heelal en de aarde tot aan het ontstaan van de Grand Canyon.
We hadden onlangs een minister van onderwijs (van der Hoeven) die het wel een goed idee vond om intelligent design te presenteren als optie. En dan niet als optie voor bijvoorbeeld Jan des Bouvrie, maar als optie voor Darwin. Niet helemaal creationisme, maar veel scheelt het niet.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Om maar eens wat te noemen: Denemarken is voor het overgrote deel Luthers, maar scoort erg hoog met geloven in evolutie.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat valt mee hoor. Genoeg gelovigen die geen letterlijke Genesisinterpretatie hanteren en daardoor geen moeite hebben met de evolutionaire biologie.
Op welke dag schiep god dan het eiwit?quote:Op zondag 5 januari 2014 20:32 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Darwinisten mogen zo veel bedrieglijke boeken, volgepropt met formules, schrijven, neppe fossielen in elkaar steken, en demagogische aanvallen maken op wetenschappelijke bewijzen voor de schepping als ze maar willen, ze mogen ook een zaal behangen met posters vol met fantasierijke tekeningen onder de noemer van evolutietentoonstelling, maar dat zal niets veranderen aan hun nederlaag. Want DARWINISTEN KUNNEN NOG NIET VERKLAREN HOE EEN ENKEL EIWITMOLECULE TOT STAND KWAM.
De kans op het vanzelf tot stand komen van een eiwitmolecule, een fundamentele bouwsteen van levende wezens, IS NUL. Want voor het ontstaan van een eiwit is het VEREIST dat een HONDERDTAL EIWITTEN reeds ter plekke en gereed zijn. Het is zelfs niet nodig om in de details van deze buitengewoon complexe structuur te gaan. Het feit dat een eiwitmolecule niet tot stand kan komen zonder de aanwezigheid van andere eiwitten, SLOOPT –op zich al- DE GRONDSLAGEN VAN HET DARWINISME. De nederlaag van de darwinisten in confrontatie met een eiwitmolecule, blijft daar niet bij.
Daarnaast, is het DNA nodig voor het ontstaan van een eiwit
kan het DNA niet ontstaan zonder de aanwezigheid van eiwitten
kunnen eiwitten niet ontstaan zonder de aanwezigheid van DNA
kunnen eiwitten niet ontstaan zonder dat er eiwitten zijn
bij het ontbreken van zelfs een van de eiwitten die deelnemen aan de eiwitsynthese, kan er geen eiwit ontstaan
Zonder ribosomen kan er geen eiwit ontstaan
Zonder de aanwezigheid van RNA kan er geen eiwit aangemaakt worden
Zonder ATP kan er geen eiwitmolecule tot stand komen
Zonder de aanwezigheid van het mitochondrium dat ATP aanmaakt, kan er ook geen eiwit ontstaan
Zonder de celkern kan er geen eiwit ontstaan
Zonder de aanwezigheid van cytoplasma kan er ook geen eiwitmolecule tot stand komen
Indien een van de celorganellen ontbreekt, kan er geen eiwit ontstaan
Voor het bestaan en functioneren van alle organellen zijn er ook eiwitten nodig
Zonder de aanwezigheid van deze organellen kan er ook op geen enkele wijze een eiwit ontstaan.
Kortom,
DE AANWEZIGHEID VAN DE GEHELE CEL IS NOODZAKELIJK VOOR HET ONTSTAAN VAN EEN EIWITMOLECULE. Zolang de cel er niet is met zijn schitterende complexiteit, waarnaar men vandaag onderzoek verricht, en waarvan men een heel klein deel begrijpt, KAN GEEN ENKEL EIWITMOLECULE ONTSTAAN.
Dit feit dwong evolutionisten ertoe om geheel nieuwe scenario's te bedenken. Zo is de bewering van "de molecule die zichzelf kopieerde" van Dawkins en een aantal andere darwinisten, buitengewoon absurd en enkel gericht op het misleiden van mensen. GEEN ENKELE MOLECULE IN DE MENSELIJKE CELLEN BEZIT DE MOGELIJKHEID OM SPONTAAN ZICHZELF TE KOPIEREN EN TE VERMEERDEREN ZONDER DE HULP VAN EEN ANDERE MOLECULE.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee hoor. Die theorie is niet alleen een stuk minder stupide dan het creationisme, hij is ook nog eens een stuk minder pretentieus dan die van die man met die baard in die wolken met zijn 6 dagen. Dat maakt dat die ook niet 1-2-3 weerlegd is wanneer er nog vragen open staan.quote:Zoals men ziet, stort de evolutietheorie al van in haar begin, helemaal in.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Zullen we hem een miljard jaar in een energetische oersoep laten koken tot er een intelligent wezen uitgeevolueerd is?quote:
Nou, de grootste leugen?quote:Op zondag 5 januari 2014 20:42 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
www.darwinismthegreatestlieinhistory.com
Goede samenvatting, niks aan toe te voegenquote:Op zondag 5 januari 2014 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Even kijken, oudste bacterieel leven is iets van 3,2 miljard jaar (!) oud. Dat is 350 miljoen fossielen in 3200 miljoen jaar, ongeveer 1 fossiel van 1 individu van 1 soort van 1 familie van 1 stam van 1 rijk per 11 miljoen jaar. 11 miljoen jaar geleden, toen er rijke koraalriffen in de Middellandse Zee waren...quote:Op zondag 5 januari 2014 20:53 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Tot op het heden zijn er meer dan 350 miljoen fossielen opgegraven. Hiervan IS GEEN ENKEL EEN OVERGANGSFOSSIEL.
Kijk, met dit soort verhalen kunnen wetenschappers nou tenminste iets: vol met beweringen die falsifieerbaar zijn.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:32 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Darwinisten mogen zo veel bedrieglijke boeken, volgepropt met formules, schrijven, neppe fossielen in elkaar steken, en demagogische aanvallen maken op wetenschappelijke bewijzen voor de schepping als ze maar willen, ze mogen ook een zaal behangen met posters vol met fantasierijke tekeningen onder de noemer van evolutietentoonstelling, maar dat zal niets veranderen aan hun nederlaag. Want DARWINISTEN KUNNEN NOG NIET VERKLAREN HOE EEN ENKEL EIWITMOLECULE TOT STAND KWAM.
[Heel verhaal]
Zoals men ziet, stort de evolutietheorie al van in haar begin, helemaal in. Dat darwinisten, die hopeloos zijn tegenover één eiwitmolecule, de mensen proberen te misleiden over de verscheidenheid aan leven op aarde, toont duidelijk de omvang van het darwinistisch bedrog aan.
niet echt.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kijk, met dit soort verhalen kunnen wetenschappers nou tenminste iets: vol met beweringen die falsifieerbaar zijn.
Oh, wou je zeggen dat je gewoon uit je nek zit te kletsen dan. Zonder een spoor van bewijs of ondersteuning, gewoon ins Blaue hinein.quote:
En dan lees ik deze prachtige reactie op die site.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:02 schreef Monolith het volgende:
Ik ga natuurlijk niet happen op zo'n matige trollpoging, maar Harun Yahya is natuurlijk een uiterst deskundige bron. http://scienceblogs.com/p(...)ishing-is-a-science/
quote:Op zondag 5 januari 2014 20:42 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
www.darwinismthegreatestlieinhistory.com
Maar het bestaan van evolutie spreekt wel een hoop uit o.a. de Bijbel tegen over bijvoorbeeld de schepping, de leeftijd van de aarde (en dus de tijdlijn).quote:Op zondag 5 januari 2014 00:55 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom zouden gelovigen dan de evolutietheorie verwerpen? In de heilige boeken staat er zover ik weet niks over geschreven.
Als jij geen kloon bentquote:Op zondag 5 januari 2014 20:32 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
De kans op het vanzelf tot stand komen van een eiwitmolecule, een fundamentele bouwsteen van levende wezens, IS NUL. Want voor het ontstaan van een eiwit is het VEREIST dat een HONDERDTAL EIWITTEN reeds ter plekke en gereed zijn. Het is zelfs niet nodig om in de details van deze buitengewoon complexe structuur te gaan. Het feit dat een eiwitmolecule niet tot stand kan komen zonder de aanwezigheid van andere eiwitten, SLOOPT –op zich al- DE GRONDSLAGEN VAN HET DARWINISME. De nederlaag van de darwinisten in confrontatie met een eiwitmolecule, blijft daar niet bij.
Daarnaast, is het DNA nodig voor het ontstaan van een eiwit
kan het DNA niet ontstaan zonder de aanwezigheid van eiwitten
kunnen eiwitten niet ontstaan zonder de aanwezigheid van DNA
kunnen eiwitten niet ontstaan zonder dat er eiwitten zijn
bij het ontbreken van zelfs een van de eiwitten die deelnemen aan de eiwitsynthese, kan er geen eiwit ontstaan
Zonder ribosomen kan er geen eiwit ontstaan
Zonder de aanwezigheid van RNA kan er geen eiwit aangemaakt worden
Zonder ATP kan er geen eiwitmolecule tot stand komen
Zonder de aanwezigheid van het mitochondrium dat ATP aanmaakt, kan er ook geen eiwit ontstaan
Zonder de celkern kan er geen eiwit ontstaan
Zonder de aanwezigheid van cytoplasma kan er ook geen eiwitmolecule tot stand komen
Indien een van de celorganellen ontbreekt, kan er geen eiwit ontstaan
Voor het bestaan en functioneren van alle organellen zijn er ook eiwitten nodig
Zonder de aanwezigheid van deze organellen kan er ook op geen enkele wijze een eiwit ontstaan.
Kortom,
DE AANWEZIGHEID VAN DE GEHELE CEL IS NOODZAKELIJK VOOR HET ONTSTAAN VAN EEN EIWITMOLECULE. Zolang de cel er niet is met zijn schitterende complexiteit, waarnaar men vandaag onderzoek verricht, en waarvan men een heel klein deel begrijpt, KAN GEEN ENKEL EIWITMOLECULE ONTSTAAN.
Dit feit dwong evolutionisten ertoe om geheel nieuwe scenario's te bedenken. Zo is de bewering van "de molecule die zichzelf kopieerde" van Dawkins en een aantal andere darwinisten, buitengewoon absurd en enkel gericht op het misleiden van mensen. GEEN ENKELE MOLECULE IN DE MENSELIJKE CELLEN BEZIT DE MOGELIJKHEID OM SPONTAAN ZICHZELF TE KOPIEREN EN TE VERMEERDEREN ZONDER DE HULP VAN EEN ANDERE MOLECULE.
Zoals men ziet, stort de evolutietheorie al van in haar begin, helemaal in. Dat darwinisten, die hopeloos zijn tegenover één eiwitmolecule, de mensen proberen te misleiden over de verscheidenheid aan leven op aarde, toont duidelijk de omvang van het darwinistisch bedrog aan.
Jawel, hoor. Allemaal.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:53 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Tot op het heden zijn er meer dan 350 miljoen fossielen opgegraven. Hiervan IS GEEN ENKEL EEN OVERGANGSFOSSIEL.
Dit doen we met uitleg en tekst van de desbetreffende soort, niet op deze manier. maar ik wacht op tituspullo.quote:
Alle fossielen zijn 'overgangsfossielen'. Die term is namelijk grote onzin. Moet ik ze alle driehonderdvijftig miljoen benoemen?quote:Op zondag 5 januari 2014 21:38 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Dit doen we met uitleg en tekst van de desbetreffende soort, niet op deze manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |