Wel voor de focus van je energie en aandacht.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat veel erger, maar dat is geen argument voor het katholocisme van L-A, alleen tegen die andere cults.
Volgens mij heet het Life Storyquote:Op zondag 5 januari 2014 19:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is dat niet van Pat Robertson?Even opzoeken...
o nee. dat is de 700 club.![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/The_700_Club
Jij begint hier over het katholicisme van L-A.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wel voor de focus van je energie en aandacht.
Het is opvallend homovriendelijk, behalve in sommige families. Met 1 generatie is dat eruit, heiden.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat veel erger, maar dat is geen argument voor het katholocisme van L-A, alleen tegen die andere cults.
Ze doen bijvoorbeeld nog steeds heel achterlijk over seks in Latijns-Amerika, en over homoseksualiteit. Niet zo achterlijk als in Saudi-Arabië nee, maar wel achterlijker dan hier.
Ja, dat weet ik. Maar ondanks het katholicisme.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is opvallend homovriendelijk, behalve in sommige families. Met 1 generatie is dat eruit, heiden.
Ja, om aan te geven dat niet overal in de wereld religie zo'n verwoestende invloed heeft. Dat het probleem van creationisme vooral in de VS en een beetje in Europa speelt.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jij begint hier over het katholicisme van L-A.
De nieuwe paus een beetje meegekregen?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar ondanks het katholicisme.
Ben ik weinig bekend mee, maar denk jij dat het onderwijs in de VS beter is? Dacht het niet.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef Woestijnvos het volgende:
Het onderwijs is er dan ook beroerd.
Creationisme? In Europa?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, om aan te geven dat niet overal in de wereld religie zo'n verwoestende invloed heeft. Dat het probleem van creationisme vooral in de VS en een beetje in Europa speelt.
De statistieken geven dus anders aan, en niet in de versie van de VS wellicht, maar het komt voor. In ieder geval een plek om je energie op te focusen, niet?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Creationisme? In Europa?In Nederland is er bijna niemand die dat gelooft hoor, en in de rest van Europa ook.
Ja, die kraamt net zo veel onzin uit als zijn voorgangers. Ik snap niet dat je die achterlijke bloeddorstige pedoclub verdedigt alleen omdat je (net als ik) sympathie hebt voor Latijns-Amerika.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De nieuwe paus een beetje meegekregen?
Bron graag!quote:Op zondag 5 januari 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De statistieken geven dus anders aan, en niet in de versie van de VS wellicht, maar het komt voor. In ieder geval een plek om je energie op te focusen, niet?
Je strooit lekker met stropopjes...quote:Op zondag 5 januari 2014 19:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, die kraamt net zo veel onzin uit als zijn voorgangers. Ik snap niet dat je die achterlijke bloeddorstige pedoclub verdedigt alleen omdat je (net als ik) sympathie hebt voor Latijns-Amerika.
Ik denk de je het aantal gelovigen dat dergelijke ideeën aanhangt onderschat. Vergeet ook niet dat er een significante minderheid is die een islamitische achtergrond heeft.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Creationisme? In Europa?In Nederland is er bijna niemand die dat gelooft hoor, en in de rest van Europa ook.
NWS / Evolutie is onzinquote:
Hij heeft hele domme dingen geroepen over kapitalisme, dat heb ik meegekregen. Voor de rest volg ik die onzin niet hoor, heb wel wat beters te doen dan naar die poppenkast kijken. Niemand hier neemt dat toch serieus man.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je strooit lekker met stropopjes...
Dat is helemaal niet de reden. Hij is wel degelijk heel anders dan alle voorgangers. Doe een klein beetje research.
Ja, net als Mandela of Obama zal de realiteit een enorme teleurstelling zijn.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De nieuwe paus een beetje meegekregen?
Dat gaat over evolutie, niet over creationisme.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
NWS / Evolutie is onzin
Pagina 3 dit topic nota bene. Met dank aan Monolith. Beetje opletten hee.
Know your enemies, heiden.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hij heeft hele domme dingen geroepen over kapitalisme, dat heb ik meegekregen. Voor de rest volg ik die onzin niet hoor, heb wel wat beters te doen dan naar die poppenkast kijken. Niemand hier neemt dat toch serieus man.
Rode balkje?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat gaat over evolutie, niet over creationisme.
Klaar, wordt atheist, Nee, geen agnosticus, atheist. Het was een letterlijk geheel dat voor waar aangenomen werd, het is op meerdere punten onwaar gebleken, trek je conclusie. Er is echt maar één logisch conclusie.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:17 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Niet om het letterlijk te geloven.
Klopt, ik durf zelfs wel te stellen dat mijn idee van goed en kwaad maar marginaal verschilt van de christelijke opvattingen. Maar dat staat er dus los van, als je het op zijn eigen wijsheid beoordeelt dan is het idee dat jou die beoordeling toekomt al een ontkenning van autoriteit daarin, laat staan een goddelijke autoriteit.quote:Maar je kan toch nog wel waarde hechten aan de algemene strekking van het verhaal.
Ik geloof bv. ook niet letterlijk in het sprookje van Roodkapje en de wolf, maar ik denk wel dat het nuttig is om aan kinderen te vertellen (hoogstwaarschijnlijk is het een verhaal dat kinderen/jonge vrouwen waarschuwt voor seksueel of ander geweld, althans, dat lijkt me toch de meest logische verklaring).
Zo geloof ik ook niet dat het verbod op alcohol ooit letterlijk het woord van Allah was. Maar toen de Koran is geschreven was het wel een begrijpelijke regel (of wil je in de woestijn van Saoedi-Arabië alcohol gaan drinken bij 40 graden Celsius en sterven door uitdroging, ik dacht het niet). M.a.w. ook zonder die dingen letterlijk te nemen kunnen er toch nog wel wijze lessen zitten in die oude religieuze boeken.
Nou die ken ik hoor, en daar hoort de katholieke kerk uiteraard bij.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Know your enemies, heiden.
maar het is duidelijk, je bent in zo'n bui.
Wellicht, wellicht niet.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, net als Mandela of Obama zal de realiteit een enorme teleurstelling zijn.
Dat je niet overtuigd bent van evolutie betekent niet dat je een creationist bent. Sowieso hangen de resultaten van dat soort onderzoeken erg af van de vraagstelling. Als je vraagt of mensen in creationisme geloven (en dat is waar we het over hadden) dan is dat zeker geen 20% in Nederland maar minder dan 5%.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |