abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135113645
quote:
12s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En wat als opkomende macht Brazilie juist middels dat geloof zich kan los worstelen van de interne criminaliteit en zich ook nog eens verzetten tegen de invloed van de VS?
Ik zou niet weten hoe in sprookjes geloven daarbij helpt. Landen waar veel mensen religieus hebben veel hogere criminaliteit. Atheïsten zitten minder vaak in de gevangenis.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_135113743
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe in sprookjes geloven daarbij helpt. Landen waar veel mensen religieus hebben veel hogere criminaliteit. Atheïsten zitten minder vaak in de gevangenis.
En die 2 link je 1 op 1 aan elkaar? Knap! _O-

Uiteindelijk is de wetenschap redelijk zuiver hier, en daar gaat het om. Wat dat betreft is de VS veel erger en landen als Rusland en Midden-Oosten ook.

Of neem de "condooms zijn van de Duivel" door zieke angstpredikanten in Donker Afrika.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135113761
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het kan daarbij natuurlijk ook geen kwaad wijze lessen uit die boeken te trekken en in je cultuur te implementeren.

Sommige lessen zijn daarbij wijzer dan anderen en de islamitische lessen zijn wat minder vriendelijk gebleken over het algemeen, maar an sich heeft het de wereld helpen opbouwen.

Het Latijns-Amerikaanse katholicisme is super relaxed en werkt prima.
Dat is een andere kwestie, je zult van mij niet horen dat er geen wijsheid te bespeuren is in het christendom of andere religies. Maar het is nogal raar om daar goddelijke autoriteit aan toe te kennen wanneer die autoriteit op verschillende punten totaal niet houdbaar is gebleken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135113811
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is een andere kwestie, je zult van mij niet horen dat er geen wijsheid te bespeuren is in het christendom of andere religies. Maar het is nogal raar om daar goddelijke autoriteit aan toe te kennen wanneer die autoriteit op verschillende punten totaal niet houdbaar is gebleken.
Joah, het is ook niet mijn ding, maar je ziet dat het werkt, dus waarom niet.

De VS is veel erger met hun infiltreringen in het onderwijs.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135113812
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En die 2 link je 1 op 1 aan elkaar? Knap! _O-

Uiteindelijk is de wetenschap redelijk zuiver hier, en daar gaat het om. Wat dat betreft is de VS veel erger en landen als Rusland en Midden-Oosten ook.

Of neem de "condooms zijn van de Duivel" door zieke angstpredikanten in Donker Afrika.

Natuurlijk is dat veel erger, maar dat is geen argument voor het katholocisme van L-A, alleen tegen die andere cults.

Ze doen bijvoorbeeld nog steeds heel achterlijk over seks in Latijns-Amerika, en over homoseksualiteit. Niet zo achterlijk als in Saudi-Arabië nee, maar wel achterlijker dan hier.
pi_135113854
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat veel erger, maar dat is geen argument voor het katholocisme van L-A, alleen tegen die andere cults.
Wel voor de focus van je energie en aandacht.

pi_135113859
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Is dat niet van Pat Robertson? _O- Even opzoeken...

o nee. dat is de 700 club. :')

https://en.wikipedia.org/wiki/The_700_Club
Volgens mij heet het Life Story

Ik moet wel een beetje gniffelen om wat in de tv gids van Family 7 onder Life Story staat, nl ;

'wetenschappelijk magazine'

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_135113975
quote:
12s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wel voor de focus van je energie en aandacht.
Jij begint hier over het katholicisme van L-A. :D
pi_135113991
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ze doen bijvoorbeeld nog steeds heel achterlijk over seks in Latijns-Amerika, en over homoseksualiteit. Niet zo achterlijk als in Saudi-Arabië nee, maar wel achterlijker dan hier.
Het is opvallend homovriendelijk, behalve in sommige families. Met 1 generatie is dat eruit, heiden.

pi_135114031
quote:
12s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is opvallend homovriendelijk, behalve in sommige families. Met 1 generatie is dat eruit, heiden.
Ja, dat weet ik. Maar ondanks het katholicisme.
pi_135114038
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jij begint hier over het katholicisme van L-A. :D
Ja, om aan te geven dat niet overal in de wereld religie zo'n verwoestende invloed heeft. Dat het probleem van creationisme vooral in de VS en een beetje in Europa speelt.

pi_135114044
Het onderwijs is er dan ook beroerd. :')
Ура для россии
pi_135114063
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Maar ondanks het katholicisme.
De nieuwe paus een beetje meegekregen?

pi_135114109
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef Woestijnvos het volgende:
Het onderwijs is er dan ook beroerd. :')
Ben ik weinig bekend mee, maar denk jij dat het onderwijs in de VS beter is? Dacht het niet.

Europa gaat ook hard achteruit op onderwijsniveau, helaas en onbegrijpelijk voor zo'n modern continent.

pi_135114128
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, om aan te geven dat niet overal in de wereld religie zo'n verwoestende invloed heeft. Dat het probleem van creationisme vooral in de VS en een beetje in Europa speelt.
Creationisme? In Europa? :D In Nederland is er bijna niemand die dat gelooft hoor, en in de rest van Europa ook.
pi_135114166
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Creationisme? In Europa? :D In Nederland is er bijna niemand die dat gelooft hoor, en in de rest van Europa ook.
De statistieken geven dus anders aan, en niet in de versie van de VS wellicht, maar het komt voor. In ieder geval een plek om je energie op te focusen, niet?

pi_135114185
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De nieuwe paus een beetje meegekregen?
Ja, die kraamt net zo veel onzin uit als zijn voorgangers. Ik snap niet dat je die achterlijke bloeddorstige pedoclub verdedigt alleen omdat je (net als ik) sympathie hebt voor Latijns-Amerika. _O-
pi_135114196
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De statistieken geven dus anders aan, en niet in de versie van de VS wellicht, maar het komt voor. In ieder geval een plek om je energie op te focusen, niet?
Bron graag!
pi_135114229
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, die kraamt net zo veel onzin uit als zijn voorgangers. Ik snap niet dat je die achterlijke bloeddorstige pedoclub verdedigt alleen omdat je (net als ik) sympathie hebt voor Latijns-Amerika. _O-
Je strooit lekker met stropopjes...

Dat is helemaal niet de reden. Hij is wel degelijk heel anders dan alle voorgangers. Doe een klein beetje research.

pi_135114297
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik denk de je het aantal gelovigen dat dergelijke ideeën aanhangt onderschat. Vergeet ook niet dat er een significante minderheid is die een islamitische achtergrond heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')