Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er rijden al jaren goederentreinen over de Hanzelijn. Je ziet ze alleen niet in het donker.
Woon er nu ruim een jaar naast, en ik zag ze normaal alleen bij werkzaamheden elders. Nu komt er dagelijks 1 tussen 8 en half 9 s avonds volgens mij. En dan nu net eentje met containers.
Op zaterdag 4 januari 2014 12:34 schreef b2py het volgende: Hoe denk je dat dat lijn gebouwd is of dat er onderhoud gepleegd wordt? Gewoon met badslippers hoor..
Op zaterdag 4 januari 2014 12:34 schreef b2py het volgende: Hoe denk je dat dat lijn gebouwd is of dat er onderhoud gepleegd wordt? Gewoon met badslippers hoor..
Badslippers met stalen neuzen dan toch zeker. Huu huu veiligheid ditdat alles moeilijk lastig
Bedrijven moeten spoor zelf beheren NS stoot haar dochterbedrijf NS Spooraansluitingen af. Dit bedrijf verhuurt en beheert verbindingssporen naar 250 bedrijven voor de aanvoer van goederen, zoals grondstoffen. Klanten in deze regio zijn onder meer Elementis in Delden en AkzoNobel in Hengelo. Voor chemiebedrijf Elementis is de aanvoer van bepaalde grond-stoffen per spoor uit het oogpunt van veiligheid essentieel, aldus directeur Pielage. „Vervoer van die stoffen over weg of water is geen optie." Elementis wil dat de spooraftakking in stand blijft, ook nu NS haar handen ervan aftrekt. „Met andere bedrijven zijn we bezig onze positie tegenover NS te bepalen. Volgens NS is de enige mogelijkheid om het vervoer in stand te houden, dat de betreffende bedrijven het beheer zelf op zich nemen. AkzoNobel doet dat niet, waardoor het beruchte Akzo-spoorlijntje zal verdwijnen. In het verleden werd door wijkbewoners massaal geprotesteerd tegen het transport van chloor over deze rails. Dat gebeurt al jaren niet meer.
Bron: TC Tubantia (papieren editie)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 4 januari 2014 13:12 schreef Viezze het volgende: Wat houdt het beheren van zo'n verbinding in? Hoezo kan een bedrijf als AkzoNobel dat zelf niet doen?
Als het echt zo belangrijk zou zijn voor de veiligheid...doen ze het zelf zou je zeggen.
Core business kon je op wachten in deze context natuurlijk Maar het is nog veel minder de core business van de NS. Zal niet een of andere spooraannemer dit gaan overnemen? In combinatie met het onderhoud valt dat prima in de core business
Core business kon je op wachten in deze context natuurlijk Maar het is nog veel minder de core business van de NS. Zal niet een of andere spooraannemer dit gaan overnemen? In combinatie met het onderhoud valt dat prima in de core business
Ik ga er vanuit dat die bedrijven NS hier ook gewoon voor hebben betaald, of deed de NS dat puur uit liefdadigheid?
Ja dat bedacht ik me net ook al.
Maar goed, als ik Akzo was zou ik een belletje doen naar ProRail. Ook wel raar eigenlijk. 'Ik kap met het onderhoud, zoek het maar uit met je aansluiting.'
Er zijn maar drie stations met de perronsporen 10 en 11: Arnhem, Amsterdam en Rotterdam. Die laatste heeft geen perronspoor 10 meer (was tijdelijk). Maar op alle drie kan ik dit patroon niet terugvinden.
Edit: Amsterdam Centraal zou het misschien kunnen zijn, in de richting van Muiderpoort-Weesp-Almere
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vier jongens uit Rijen (13, 14, 14 en 15 jaar) hebben vrijdagavond 3 januari 2014 rond 18.00 uur in de trein een conducteur mishandeld. Het viertal werd door een agent mede dankzij een alerte getuige op de Stationsstraat aangehouden.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Op zaterdag 4 januari 2014 13:33 schreef dennistd het volgende: Edit: Amsterdam Centraal zou het misschien kunnen zijn, in de richting van Muiderpoort-Weesp-Almere
Zat ik ook aan te denken, maar dat komt niet eens in de buurt wat tijden betreft: .01 de IC van 11 .07 de stopper van 10 .16 de IC van 11
Die .06 en .20 zal een kwartiersdienst zijn, maar als de .02 een sprinter is moet er kort na vertrek een inhaalmogelijkheid zijn. De .02 zal dan ook een IC moeten zijn, met de .06 en .20 een kwartiersdienst-sprinter.
Wat een onzin, volgens die redenatie zou bijvoorbeeld Arriva ook niet mogen rijden op spoor wat door ProRail beheert wordt... zijn immers private partijen. Ergens zal er toch een aansluiting met ProRail gevonden moeten worden, anders heb je ook zo weinig aan die lijntjes
Zat ik ook aan te denken, maar dat komt niet eens in de buurt wat tijden betreft: .01 de IC van 11 .07 de stopper van 10 .16 de IC van 11
Die .06 en .20 zal een kwartiersdienst zijn, maar als de .02 een sprinter is moet er kort na vertrek een inhaalmogelijkheid zijn. De .02 zal dan ook een IC moeten zijn, met de .06 en .20 een kwartiersdienst-sprinter.
Er zijn maar drie stations met de perronsporen 10 en 11: Arnhem, Amsterdam en Rotterdam. Die laatste heeft geen perronspoor 10 meer (was tijdelijk). Maar op alle drie kan ik dit patroon niet terugvinden.
Edit: Amsterdam Centraal zou het misschien kunnen zijn, in de richting van Muiderpoort-Weesp-Almere
die zijn het ook niet en ook Gouda heeft 10/11, maar ook die is het niet.
Ik geef het op, want ik heb veel station bekeken met 2 sprinters/4 IC's per uur of mt 4 sprinters/2 IC's of met 6 stoppers per uur, maar geen van allen komt in de buurt
ze willen vanaf begin februari de ingewikkelde koppeling van de treinseries 500/700/2100/2200/12500/12700 deels weer ongedaan maken. Door de 12700 (Leeuwarden - Den Haag CS via de polder) kort te laten keren in Leeuwarden (8 minuten) en de 12500 (Leeuwarden - Rotterdam CS) ook op zichzelf te laten keren krijg je meer gesloten omlopen en dat maakt de materieelinzet eenvoudiger.
Het komt erop neer dat vanuit Leeuwarden naar Utrecht en Rotterdam vrijwel alleen maar ICM gaat rijden en via Almere/Schiphol alleen maar VIRM.
Op zaterdag 4 januari 2014 19:36 schreef Peterselieman het volgende: ze willen vanaf begin februari de ingewikkelde koppeling van de treinseries 500/700/2100/2200/12500/12700 deels weer ongedaan maken. Door de 12700 (Leeuwarden - Den Haag CS via de polder) kort te laten keren in Leeuwarden (8 minuten) en de 12500 (Leeuwarden - Rotterdam CS) ook op zichzelf te laten keren krijg je meer gesloten omlopen en dat maakt de materieelinzet eenvoudiger.
Het komt erop neer dat vanuit Leeuwarden naar Utrecht en Rotterdam vrijwel alleen maar ICM gaat rijden en via Almere/Schiphol alleen maar VIRM.
Mooi zo inderdaad, die zut op de 12700 en het ICM op de echte IC.
Mooi zo inderdaad, die zut op de 12700 en het ICM op de echte IC.
mja, bij de minste of geringste vertraging wordt de kering in Leeuwarden al niet meer gehaald. Dacht dat het acht minuten waren, maar op papier zijn het er zes. Denk dus wel dat doorrijden verwacht zal worden van de machinisten
Precies. En je moet ook nog koffie halen, aflossen, beetje ouwehoeren met Jan en Alleman... HArtstikke vertragingsgevoelig punt.
Je zit met de knoop Zwolle en de strak geplande opvolgtijden en ook op ander punten in het net wil je geen vertraging hebben. Op de Hanzelijn zit weinig lucht in de dienstregeling
Op de Hanzelijn zit weinig lucht in de dienstregeling
Nee niet zolang je met de staart tussen de poten als een slak 130 blijft rijden op een lijn die met mijn bloedige belastingcenten voor 200 km/h aangelegd is nee. Stelletje Champion's League falers.
Nee niet zolang je met de staart tussen de poten als een slak 130 blijft rijden op een lijn die met mijn bloedige belastingcenten voor 200 km/h aangelegd is nee. Stelletje Champion's League falers.
Gelukkig zit er tussen Zwolle en Leeuwarden wel ietsje lucht, want als een meester er zin in heeft dan kan hij met -4 Leeuwarden binnenrollen en ook naar Zwolle zit, als de sporen niet nat zijn, nog wel wat lucht voor de snelle teams.
Op zaterdag 4 januari 2014 22:29 schreef Peter het volgende: Is zo'n Hema-kaartje tussen Leer en Groninegn op het hele traject geldig? Of het stukkie tussen Leer en het eerste NL-station niet?
Op zaterdag 4 januari 2014 22:29 schreef Peter het volgende: Is zo'n Hema-kaartje tussen Leer en Groninegn op het hele traject geldig? Of het stukkie tussen Leer en het eerste NL-station niet?
Dat laatste dus. Daar zit ik ook mee, dus in Winschoten even de trein uit om uit te checken. De tijd in Bad Neuschanz is er te kort voor namelijk.
Denk dat er redelijk wat klachten komen als je met 200km/h door de Drontermeertunnel probeert te rijden .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Ben het wel eens met Fles, waarom leg je een lijn aan voor 200km/h als je daarna met 130km/h overheen gaat tuffen.. Dat is gewoon pure geldweggooierij, of er wordt binnen 2 jaar nog daar met 200km/h eroverheen geknald.
Dat de lijn trouwens voor 160/200 werd aangelegd is vrij logisch, ook al is er nog geen materieel wat sneller mag dan 140 in de reguliere dienst. Dat ligt dan weer aan het niet invoeren van ETCS, anders had er allang 160 gereden mogen worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Denk dat er redelijk wat klachten komen als je met 200km/h door de Drontermeertunnel probeert te rijden .
Van wie? Er woont geen kat en er bestaat zat materieel wat ook 300 km/h door tunnels kan rijden zonder dat reizigers er als genetisch getransmuteerde zombies uit komen
Op zaterdag 4 januari 2014 23:33 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat de lijn trouwens voor 160/200 werd aangelegd is vrij logisch, ook al is er nog geen materieel wat sneller mag dan 140 in de reguliere dienst. Dat ligt dan weer aan het niet invoeren van ETCS, anders had er allang 160 gereden mogen worden.
160 is ook niet genoeg
Trouwens ik zag gisteren op de Bokkeduinen een hoop SLT staan met op de neus ERTMS-stickers. Wie weet komt het nogeens goed
Trouwens ik zag gisteren op de Bokkeduinen een hoop SLT staan met op de neus ERTMS-stickers. Wie weet komt het nogeens goed
Er is uit een hoop stellen alweer ERTMS verwijderd omdat ze nodig waren in de normale dienst. Stelletje lamme toetzakken. Serieus. INBOUWEN DIE HANDEL.
Het plan is nog steeds om te testen en ze zijn er ook mee bezig, maar er zijn niet genoeg mcn's opgeleid om alle ERTMS-stellen in de dienst rijdend te houden. Om dat toch voor elkaar te krijgen is bij een deel van de meuk ERTMS maar weer uitgebouwd.
Het plan is nog steeds om te testen en ze zijn er ook mee bezig, maar er zijn niet genoeg mcn's opgeleid om alle ERTMS-stellen in de dienst rijdend te houden. Om dat toch voor elkaar te krijgen is bij een deel van de meuk ERTMS maar weer uitgebouwd.
Op zaterdag 4 januari 2014 23:52 schreef Peterselieman het volgende: Het zal wel zodanig uitgebouwd zijn dat het ook snel weer ingebouwd kan worden. Hoeft niet al te lastig te zijn
Nee. HOEFT niet. Als er langer dan een kwart seconde over nagedacht zou zijn. Maar let maar eens op
Naar het schijnt is de grootste verandering dat de ERTMS-displays weer zijn verwijderd, dat de oude interface met lampjes en fysieke drukknoppen is teruggeplaatst en dat de ETCS-baliselezers zijn afgekoppeld of verwijderd. ATB in SLT loopt via een ETCS-computer (STM-ATB).
Nee. HOEFT niet. Als er langer dan een kwart seconde over nagedacht zou zijn. Maar let maar eens op
uiteindelijk zal het er wel op neer moeten komen dat in al het materieel ERTMS ingebouwd zal gaan worden. Daarna zal de baan volgen. Deze volgorde is goedkoper dan op de trajecten dual signalling aanleggen en gedurende enige periode handhaven
Van wie? Er woont geen kat en er bestaat zat materieel wat ook 300 km/h door tunnels kan rijden zonder dat reizigers er als genetisch getransmuteerde zombies uit komen
Maar dat zijn fatsoenlijk aangelegde tunnels. Met 200 km/h door de Drontermeertunnel en men kan in Zwolle gelijk door naar de oorarts.
2 Foto's van vandaag (of gister, net hoe je het bekijkt) SNCF 3226 In Lille-Flandres kwam de TGV naar Paris Nord aan vanuit Tourcoing, en zal na een kering van 10 minuten nonstop doorracen naar Paris Nord. Deze TGV begint op het opstelterrein bij Tourcoing, en stopt tussen Tourcoing en Lille-Flandres op een aantal stations, en gaat na Lille-Flandres nonstop naar Paris Nord.
SNCF TGV 75 In Valenciennes arriveert enkele minuten te vroeg de TGV 7121 uit Paris Nord, met stel 75. Rechts in beeld ziet u het impossante stationsgebouw van Valenciennes.
[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 05-01-2014 09:43:33 ]
Op zondag 5 januari 2014 00:05 schreef James1988 het volgende: Met 140 km/h de Drontermeertunnel inrijden zorgt al voor een vervelend gevoel in de oren, dit komt door de manier waarop de tunnel is ontworpen.
Maar dat zijn fatsoenlijk aangelegde tunnels. Met 200 km/h door de Drontermeertunnel en men kan in Zwolle gelijk door naar de oorarts.
Zou je niet veel goedkoper af zijn door met fatsoenlijk materieel te gaan rijden? Lijkt me dat als je daar met een Velaro 200 rijdt, er niet zo veel aan de hand is?
Een drukdichte trein zou een verschil kunnen maken, ja. Misschien moeten we maar eens wat proefritjes doen met een V250, die dingen staan toch stof te happen
Dat hele Hanzelijn is toch al getest met een ICE die 200km/h reed? En daaruit bleek dat je last van je oren kreeg als je Drontermeertunnel in reed? Of zit er nu weer zodanig verschil tussen een ICE en een ICM/VIRM?
Bij mij rijst dan toch de vraag waar het verstand bij ProRail en de ontwerpers zit? Hebben ze soms mensen van LTS zwakstroom aangenomen om die tunnel te ontwerpen?
Op zondag 5 januari 2014 00:16 schreef Frozen-assassin het volgende: Dat hele Hanzelijn is toch al getest met een ICE die 200km/h reed? En daaruit bleek dat je last van je oren kreeg als je Drontermeertunnel in reed? Of zit er nu weer zodanig verschil tussen een ICE en een ICM/VIRM
Met de ICE zou dat toch geen probleem moeten zijn. Die gaat tussen Keulen en Frankfurt immers ook met 300 km/u door tig tunnels en als een achtbaan op en neer. En daar krijg je ook last van je oren van, en dat vindt ook niemand een ernstig probleem. Dan moet 200 km/u zéker kunnen.
Met de ICE zou dat toch geen probleem moeten zijn. Die gaat tussen Keulen en Frankfurt immers ook met 300 km/u door tig tunnels en als een achtbaan op en neer. En daar krijg je ook last van je oren van, en dat vindt ook niemand een ernstig probleem. Dan moet 200 km/u zéker kunnen.
Ik heb daar anders bijzonder veel last van mijn oren. Meer dan met een landend vliegtuig.
Wat bij de Drontermeertunnel het probleem is, is dat er ineens een tunnel is zonder toeleidend pad (opkomende muren met gaten erin). Hierdoor rijdt de trein als het ware tegen een muur van lucht aan, wat voor drukverschillen zorgt.
The summer months see direct train services bringing visitors to ..... from as far away as Berlin in the west (a journey of 3,714 km), Vorkuta in the north (4,286 km away, beyond the Arctic Circle), and Khabarovsk in the Russian Far East, with the 9,816 km of the latter journey taking eight days to complete.
Vanaf waar kan dit?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 5 januari 2014 00:16 schreef Frozen-assassin het volgende: Bij mij rijst dan toch de vraag waar het verstand bij ProRail en de ontwerpers zit? Hebben ze soms mensen van LTS zwakstroom aangenomen om die tunnel te ontwerpen?
Dat ja. Zoiets slaat natuurlijk compleet nergens op.
Op zondag 5 januari 2014 00:24 schreef bork het volgende: The summer months see direct train services bringing visitors to ..... from as far away as Berlin in the west (a journey of 3,714 km), Vorkuta in the north (4,286 km away, beyond the Arctic Circle), and Khabarovsk in the Russian Far East, with the 9,816 km of the latter journey taking eight days to complete.
Vanaf waar kan dit?
Perm?
Anders Bakoe of zo. Je moet flink omlaag om ZO ver van Vorkuta af te zitten.
Op zondag 5 januari 2014 00:24 schreef bork het volgende: The summer months see direct train services bringing visitors to ..... from as far away as Berlin in the west (a journey of 3,714 km), Vorkuta in the north (4,286 km away, beyond the Arctic Circle), and Khabarovsk in the Russian Far East, with the 9,816 km of the latter journey taking eight days to complete.
Vanaf waar kan dit?
Москва?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nou valt me niet eens tegen. Ik heb er nog geen kaart bij gepakt. Teheran dan?
Nee het ligt in Rusland
Reed laatst eens aan de andere kant van het terrein van Arnhem goederen, en zag dat daar een waar kerkhof aan mat '64 is weggezet. Is dat nou die 'reservevloot' of staat het gewoon al jaren te wachten op de sloper?
[ Bericht 12% gewijzigd door bork op 05-01-2014 02:39:37 ]
Vanavond om 22:30 op Nederland 1 in Andere Tijden Sport: Een uitzending over de Ard en Keessie Expres.
quote:
Met de opkomst van Ard Schenk en Kees Verkerk werd het Nederlandse schaatsen in de jaren '60 en '70 steeds populairder. Andere Tijden Sport belicht het ontstaan van het Oranje-schaatslegioen, dat de twee sporthelden volgde.
Oranje tribunes bij sportwedstrijden met Nederlandse deelnemers – we weten inmiddels niet beter. Maar hoe dit bontgekleurde legioen is ontstaan, is minder bekend. Het blijkt zijn oorsprong te hebben in de schaatssport. Fans van de Nederlandse schaatsers Ard Schenk en Kees Verkerk dosten zich door de jaren heen steeds bonter uit als zij hun helden kwamen aanmoedigen.
Oranje muts Andere Tijden Sport heeft beelden van de eerste oranje muts die in dit kader op tv te zien was, tijdens de huldiging van Kees Verkerk in 1967, in zijn woonplaats Puttershoek. Een jaar later droegen schaatsers van de kernploeg ook oranje hoofddeksels. Het bleek het begin van een traditie.
Schaatsgekker Dankzij de goede prestaties van Schenk en Verkerk werd ons land ook steeds schaatsgekker. Er reden zelfs treinen naar plekken waar op dat moment grote toernooien plaatsvonden. Maker Marnix Koolhaas legt uit hoe dat in zijn werk ging. “Dat werd door NS-medewerkers zelf geregeld. Die regelden extra wagons en belden even met bijvoorbeeld de Deense collega’s of die dat allemaal goed vonden.”
Hoe dus toen die extra treinen werden geregeld enzo komt ook voorbij
Op zondag 5 januari 2014 02:14 schreef GlenSpey het volgende: Reed laatst eens aan de andere kant van het terrein van Arnhem goederen, en zag dat daar een waar kerkhof aan mat '64 is weggezet. Is dat nou die 'reservevloot' of staat het gewoon al jaren te wachten op de sloper?
terzijde gesteld vanwege een verlopen revisietermijn. Materieel staat te wachten op wat komen gaat, waarschijnlijk de sloper. Her en der in den lande staat nog veel meer meuk dat terzijde staat.
Mocht de ICE van Arnhem naar Utrecht (8.31 uur) morgen eens op tijd rijden, kan ik als student gewoon zonder extra kosten er reserveren in toch? Inchecken bij NS-paal voldoende of moet ik nog wat laden op de kaart? IC trein naar Utrecht vertrekt exact op hetzelfde moment, ook .31 uur maar is zeker in de morgen wat vertragingsgevoeliger...
Op zondag 5 januari 2014 13:08 schreef Deezertje het volgende: Mocht de ICE van Arnhem naar Utrecht (8.31 uur) morgen eens op tijd rijden, kan ik als student gewoon zonder extra kosten er reserveren in toch? Inchecken bij NS-paal voldoende of moet ik nog wat laden op de kaart? IC trein naar Utrecht vertrekt exact op hetzelfde moment, ook .31 uur maar is zeker in de morgen wat vertragingsgevoeliger...
Hm, er kan toch maar 1 trein tegelijk van Arnhem naar Utrecht?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
PC geupgrade. Ik kon eerder TS2014 nèt spelen op 1024*768, met alle grafische settings op laag (en dan had ik nog 10 fps), nu full screen met alles op max. Hell yeah!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
terzijde gesteld vanwege een verlopen revisietermijn. Materieel staat te wachten op wat komen gaat, waarschijnlijk de sloper. Her en der in den lande staat nog veel meer meuk dat terzijde staat.
Ah oke. Waarom duurt dat slopen zo lang? Spul staat er volgens mij al jaren...
Treintjes ergens parkeren kost ook geld: je moet aan ProRail betalen voor het gebruik van het spoor, je moet die dingen in de gaten houden zodat ze niet in rook opgaan of worden bewoond door een legertje aan daklozen, enz
Op zondag 5 januari 2014 16:33 schreef James1988 het volgende: je moet die dingen in de gaten houden zodat ze niet in rook opgaan of worden bewoond door een legertje aan daklozen, enz
Wat zou jou dat rukken als je ze toch op termijn gaat slopen?
Wat een vage website is dat Voyages-SNCF op sommige momenten. Eerst tickets Paris Est - München Hbf v. 11:25 naar Stuttgart en daar de ICE naar München aanbieden voor ¤39. Maar toen ik eerst mijn Thalys-ticket geboekt had, was diezelfde reis Parijs - München ineens ¤69. Gaan we nu dus maar met de TGV van 15:25 naar München, met de TGV-Duplex, rechtstreeks.
Heb ik bij DB ook al eens gehad, dat 10 minuten na kijken ineens heel andere tarieven naar voren kwamen.
[ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 05-01-2014 17:35:55 ]
Op zondag 5 januari 2014 17:28 schreef greavy het volgende: Wat een vage website is dat Voyages-SNCF op sommige momenten. Eerst tickets Paris Est - München Hbf v. 11:25 naar Stuttgart en daar de ICE naar München aanbieden voor ¤39. Maar toen ik eerst mijn Thalys-ticket geboekt had, was diezelfde reis Parijs - München ineens ¤69. Gaan we nu dus maar met de TGV van 15:25 naar München, met de TGV-Duplex, rechtstreeks.
Heb ik bij DB ook al eens gehad, dat 10 minuten na kijken ineens heel andere tarieven naar voren kwamen.
Cookies al eens verwijderd? Schijnt wonderen te doen, soms.
Ja, al gedaan. Maar het hielp niet. Maar dan 4 uurtjes later naar München is ook geen schande, ik kan tot 23:59 inchecken in het hostel, die pal tegenover het Hauptbahnhof zit. Heb ik nog wat meer tijd om even in Parijs rond te hobbelen.
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig.
O nee lees het nu zelf.ook. jammer, heb de trein vaak genoeg laten schieten. Misschien maar eens goedmaken door een halfjaar met de ICE121 te gaan forensen.
Op zondag 5 januari 2014 19:21 schreef Dr_Flash het volgende: Zeg hoe zit het nou eigenlijk met de Valleilijn? Ik zag eergisteren in de regen een GTW staan daar, maar vandaag ineens alleen nog maar Protosjes
Er is één GTW aangeschaft ter vervanging van het Plan Vlut.
Op zondag 5 januari 2014 19:21 schreef Dr_Flash het volgende: Zeg hoe zit het nou eigenlijk met de Valleilijn? Ik zag eergisteren in de regen een GTW staan daar, maar vandaag ineens alleen nog maar Protosjes
Veetje is uit dienst, GTW is daarvoor in de plek gekomen. Maar meestal wordt de Protos op zondag niet ingezet, net als toen het Veetje niet ingezet werd.
Veetje is uit dienst, GTW is daarvoor in de plek gekomen. Maar meestal wordt de Protos op zondag niet ingezet, net als toen het Veetje niet ingezet werd.
Want dat moet wel echt iets groots worden. Er is nog nooit een treintype ZO bepalend geweest voor het hele beeld van "trein", als het Mat'64. Niet in Nederland en eigenlijk ook niet daarbuiten. Uitgezonderd "De Stoomlocomotief" als geheel, waar dan weer zandkorrelduizend varianten van geweest zijn.
Op zondag 5 januari 2014 21:12 schreef Dr_Flash het volgende: Want dat moet wel echt iets groots worden. Er is nog nooit een treintype ZO bepalend geweest voor het hele beeld van "trein", als het Mat'64. Niet in Nederland en eigenlijk ook niet daarbuiten. Uitgezonderd "De Stoomlocomotief" als geheel, waar dan weer zandkorrelduizend varianten van geweest zijn.
Op zondag 5 januari 2014 21:12 schreef Dr_Flash het volgende: Want dat moet wel echt iets groots worden. Er is nog nooit een treintype ZO bepalend geweest voor het hele beeld van "trein", als het Mat'64. Niet in Nederland en eigenlijk ook niet daarbuiten. Uitgezonderd "De Stoomlocomotief" als geheel, waar dan weer zandkorrelduizend varianten van geweest zijn.
Klassiekjes.
Ook zoiets. Dat zou wel in de buurt komen denk ik ja. Heel erg lang in dezelfde vorm (okee in meerdere kleuren, maar Mat64 is ook in het groen begonnen) en door het hele land rondgereden
Je zou het kunnen uitbreiden naar "stroomlijnmat" eventueel ja. En dan nog zonder de DE5, de Mat'36, mat'40, mat'46 en OM(b)C-stellen, maar gewoon ongeveer die vorm. Want voor veel mensen ("het grote publiek") is mat'54 gewoon hetzelfde als mat'64. Het verschilt uiterlijk te weinig om echt als anders gezien te worden.
En welk treinstel van die complete dynastie dan ook de laatste zal zijn, DAT zal toch het eind van een tijdperk markeren. Niet het afvoeren van Mat54 of Plan T.
Maar iedereen zal het met mij eens moeten zijn ( Gheheh ) dat het einde van mat'64 de hoogste mijlpaal zal zijn, in Nederland, sinds in januari 1958 de stoomtractie afgeschaft werd in Nederland.
Op zondag 5 januari 2014 21:50 schreef Dr_Flash het volgende: Maar iedereen zal het met mij eens moeten zijn ( Gheheh ) dat het einde van mat'64 de hoogste mijlpaal zal zijn, in Nederland, sinds in januari 1958 de stoomtractie afgeschaft werd in Nederland.
Op zondag 5 januari 2014 21:50 schreef Dr_Flash het volgende: Maar iedereen zal het met mij eens moeten zijn ( Gheheh ) dat het einde van mat'64 de hoogste mijlpaal zal zijn, in Nederland, sinds in januari 1958 de stoomtractie afgeschaft werd in Nederland.
Over een jaar of 30, bij het grote afscheid van het dan een halve eeuw oude ontwerp van de eerste Nederlandse dubbeldekstreinstellen denkt iedereen daar vast anders over...
Over een jaar of 30, bij het grote afscheid van het dan een halve eeuw oude ontwerp van de eerste Nederlandse dubbeldekstreinstellen denkt iedereen daar vast anders over...
Hoeft heel Nederland niet meer drie uur in Venlo te wachten tot er knap materieel langs komt!
Het gaat niet helemaal zoals gepland bij de SBB: eind 2013 zou de eerste 'Twindexx Swiss Express' moeten zijn geleverd door Bombardier, maar dat wordt nu ten vroegste eind 2015. Ook die termijn is niet zeker.
Op zondag 5 januari 2014 22:20 schreef James1988 het volgende: Het gaat niet helemaal zoals gepland bij de SBB: eind 2013 zou de eerste 'Twindexx Swiss Express' moeten zijn geleverd door Bombardier, maar dat wordt nu ten vroegste eind 2015. Ook die termijn is niet zeker.
Op zondag 5 januari 2014 22:20 schreef James1988 het volgende: Het gaat niet helemaal zoals gepland bij de SBB: eind 2013 zou de eerste 'Twindexx Swiss Express' moeten zijn geleverd door Bombardier, maar dat wordt nu ten vroegste eind 2015. Ook die termijn is niet zeker.
Bombardier doet een Ansaldootje?
Niet helemaal volgens mij, ik dacht dat de SBB ook schuld heeft doordat ze eisen oid veranderden.
Godver de godver, hele dag DDZ ingepland tussen Venlo en Den Haag, want komt voorrijden als ik in Eindhoven de trein neem: VIRM En ook nog zo ene met paarse plastic stoelen Ik wil ook eens wat afwisseling in mijn treinwereld
[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 23:28:07 ]
Op zondag 5 januari 2014 23:25 schreef J.B. het volgende: Godver de godver, hele dag DDZ ingepland tussen Venlo en Den Haag, want komt voorrijden als ik in Eindhoven de trein neem: VIRM En ook nog zo ene met paarse plastic stoelen Ik wil ook eens wat afwisseling in mijn treinwereld
Alleen nog trager dan een trekschuit maar dat is slechts een detail.
Achja, ik zit er dagelijks in naar school. Als het maar goed zit en er genoeg beenruimte is ben ik al snel tevreden. Om het zelf te rijden volstaat het ook prima: mooie overzichtelijke cabine zonder al teveel gekkigheid.
Over traag gesproken: ik had ooit de eer om een defecte VIRM-6 naar het opstelterrein te brengen, slechts 1 van de 3 tractiemotoren werkte nog, dat duurde dus wel ff
Dat zegt denk ik meer over de IC-diensten dan over het materieel.
klopt. Zag afgelopen week een keer de stopper tussen Zwolle en Leeuwarden met -4 binnenkomen. Dat waren zes bakken schommelboot. Ook in dezelfde week zes bakken VIRM met +10, maar daar kon als excuus aangevoerd worden dat die spookstoring tussen Zwolle en Meppel er nog zat
Over traag gesproken: ik had ooit de eer om een defecte VIRM-6 naar het opstelterrein te brengen, slechts 1 van de 3 tractiemotoren werkte nog, dat duurde dus wel ff
Op zondag 5 januari 2014 23:25 schreef J.B. het volgende: Godver de godver, hele dag DDZ ingepland tussen Venlo en Den Haag, want komt voorrijden als ik in Eindhoven de trein neem: VIRM En ook nog zo ene met paarse plastic stoelen Ik wil ook eens wat afwisseling in mijn treinwereld
Had ik gistermiddag ook in Rotterdam. Kwam ineens de 9510 voorrijden ipv een DDZ. Heb 'm maar wel genomen Ik wacht tegenwoordig niet meer als er een VIRM voor komt rijden.
Een stiltecoupe met slechts het gekraak van het rijtuig en het gemompel van de conducteur als soundtrack. Het kan dus wél.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Die met stoffen stoelen zijn aardig, maar ik zit liever in ICR of ICM. Ik wil gewoon wat afwisseling, ik zit de laatste jaren binnen Nederland alleen maar in VIRM
Sinds ik sinds dit jaar ook verdoemd ben tot de in- en uitcheck hell vroeg ik me af of een conducteur je ov kaart ook visueel moet kunnen zien, of is bliepen genoeg? Staat dat ergens beschreven? Ik wil m namelijk achter m'n telefoon steken, dat is handig en zo kan dat ding ook bijna niet stuk gaan, maar dan moet dat niet inhouden dat ik dat ding er om de 2 dagen uit moet friemelen omdat eoa lul m per se wil zien
Op maandag 6 januari 2014 07:57 schreef arkkey het volgende: Sinds ik sinds dit jaar ook verdoemd ben tot de in- en uitcheck hell vroeg ik me af of een conducteur je ov kaart ook visueel moet kunnen zien, of is bliepen genoeg? Staat dat ergens beschreven? Ik wil m namelijk achter m'n telefoon steken, dat is handig en zo kan dat ding ook bijna niet stuk gaan, maar dan moet dat niet inhouden dat ik dat ding er om de 2 dagen uit moet friemelen omdat eoa lul m per se wil zien
Hij wil hem gewoon zien bij controle.....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op maandag 6 januari 2014 07:57 schreef arkkey het volgende: Sinds ik sinds dit jaar ook verdoemd ben tot de in- en uitcheck hell vroeg ik me af of een conducteur je ov kaart ook visueel moet kunnen zien, of is bliepen genoeg? Staat dat ergens beschreven? Ik wil m namelijk achter m'n telefoon steken, dat is handig en zo kan dat ding ook bijna niet stuk gaan, maar dan moet dat niet inhouden dat ik dat ding er om de 2 dagen uit moet friemelen omdat eoa lul m per se wil zien
Ik heb dat ding in mijn portemonnee achter zo'n gaasje zitten. Dat is in ieder geval geen probleem. In een half jaar tijd was er 1 conducteur die vroeg of ik 'm er even uit wilde halen. De rest scande gewoon.
Ok, ik ga eens even kijken wat ik ermee ga doen. Ik heb geen portemonnee meer en gewoon 2 pasjes los in m'n binnenzak van m'n jas. Dat is tot nu toe bij m'n bankpas geen enkel probleem geweest. Het ov chip deel van m'n 2013 trajectkaart deed het,echter na een paar maanden al niet meer. Dat was toen echter geen probleem omdat je toen niet hoefde in en uit te checken
Ligt aan de conducteur, zijn er een aantal die ook de gegevens op de kaart willen controleren of je gezicht bij de foto willen matchen
Amersfoort - Zwolle, de stoptrein variant. 90% is DDZ, de overige 10% SLT. 1x een ICMm gehad.
Krijg je bij het aanvragen van een jaartrajectabonnement nog een soort ontvangstbevestiging of is het duimen dat ik rond eind januari dat kreng binnen krijg? Waarom duurt dat in godsnaam 5 weken trouwens?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op maandag 6 januari 2014 13:16 schreef Ajaxfan het volgende: Krijg je bij het aanvragen van een jaartrajectabonnement nog een soort ontvangstbevestiging of is het duimen dat ik rond eind januari dat kreng binnen krijg? Waarom duurt dat in godsnaam 5 weken trouwens?
Ik heb in al die jaren dat ik dat soort abonnementen heb besteld dat ding altijd ruim op tijd gekregen (ongeveer een week voor tijd)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik heb in al die jaren dat ik dat soort abonnementen heb besteld dat ding altijd ruim op tijd gekregen (ongeveer een week voor tijd)
Het zou technisch ook mogelijk moeten zijn het abbo als een 'product' op je persoonlijke ov chipkaart laden lijkt mij? Die hebben ook een pasfoto en zijn NS geactiveerd. Je laat iemand een digitaal formulier invullen en hangt ideal module achter. Dan loopt persoon A richting automaat en activeert product. Tada 5 weken tijdswinst.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Het zou technisch ook mogelijk moeten zijn het abbo als een 'product' op je persoonlijke ov chipkaart laden lijkt mij? Die hebben ook een pasfoto en zijn NS geactiveerd. Je laat iemand een digitaal formulier invullen en hangt ideal module achter. Dan loopt persoon A richting automaat en activeert product. Tada 5 weken tijdswinst.
Het klopt, NS is bezig met verchipte maand/jaar trajectkaarten -> Trajectvrij, dat project heeft iets vertraging opgelopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dat is hetzelfde met de papieren kaartjes. Is me ook wel eens gebeurt dat ik het verkeerde kaartje gaf (dag eerder die nog in me portemonnee zat), die vervolgens braaf geknipt/stempelt terug kwam
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2014 15:38:32 ]
Dat is hetzelfde met de papieren kaartjes. Is me ook wel eens gebeurt dat ik het verkeerde kaartje gaf (dag eerder die nog in me portemonnee zat), die vervolgens braaf geknipt/stempelt terug kwam
In de periode dat ik met maandtrajectkaarten reisde, kocht ik de trajectkaart voor de nieuwe maand altijd 1 of 2 weken van tevoren. Ik wisselde dat ding pas om met de verlopen kaart als een conducteur me erop wees. Dat duurde vaak een week of 2. .
Infrabel heeft de 4 diesellocomotieven reeks 62 die gebruikt werden voor het afslepen van een defecte of gestrande trein op de HSL2 Leuven - Luik uit dienst gehaald. Hiervoor zijn in Leuven en Luik nu elk één HLE18 gestationeerd. Indien de HLE18 niet ingezet kan worden door bovenleidingsproblemen zal een dieselloc HLD77 uit Schaarbeek of Kinkempois ingezet worden, die bij normale weersomstandigheden 30 km/h rijden op zicht over HSL2 mag rijden. Bij hellingen, slecht weer of nacht mag deze loc nog maar 15 km/h rijden op zicht.
Tsja, er is wel iets daar, maar of je dáár nou blij van wordt?
Ik vind het prima, maar de locs die ze nu hebben, mogen tenminste op 'volle snelheid' over de HSL. Die locs gaan naar de Infrapool, zodat ze daar nog een groter overschot aan locs hebben.
Waarom iets wat goed werkt weghalen, en iets wat altijd weer extra vertraging meegeeft, voor in de plaats.
Waarom iets wat goed werkt weghalen, en iets wat altijd weer extra vertraging meegeeft, voor in de plaats.
Waarschijnlijk zullen er niet genoeg treinen stranden om 2 permanent beschikbare locs te rechtvaardigen als die locs ergens anders beter gebruikt kunnen worden.
Waarschijnlijk zullen er niet genoeg treinen stranden om 2 permanent beschikbare locs te rechtvaardigen als die locs ergens anders beter gebruikt kunnen worden.
Maar nu gaan ze 2 locs van de nieuwste serie, HLE18, stationeren. 1 in Leuven en 1 in Luik.
Maar nu gaan ze 2 locs van de nieuwste serie, HLE18, stationeren. 1 in Leuven en 1 in Luik.
HLE 18 kun je makkelijker uitwisselen met z'n broertjes en zusjes, er rijden er genoeg in de binnenlandse dienst bij NMBS en die dingen gaan ook 1x per uur over diezelfde HSL 2.
Vandaag aldaar weer volop slecht schoongemaakt / onderhouden ICR gezien ipv het beloofde fonkelnieuwe, glanzende DDZ .
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Voor wat betreft de 1900: Waarschijnlijk gaat er ICR/DDZ/ICM rijden in ongeveer de verhouding 5:4:2, waarbij er in Den Haag Centraal nog wel eens gewisseld wil worden met ICM/IRM buiten de spits, en er in Venlo niet altijd lang gekeerd wordt. Het ICR komt er in ieder geval al vanaf 06/01 in.
Dat is leuk in het weekend: de rangeerterreinen ('bundels') staan grotendeels vol met dubbeldekkers, M4's, etc en veel IC's... rijden met Desiro's.
Ja En dan staan er in, ik geloof Kinkempois(??) nog enkele volledige locomotiefreeksen die opzich functioneel zijn (volgens Belgische regelgeving) te wachten op niets.
Nog zo'n leuke is de locomotieven: het is de bedoeling dat de HLE 13 doorschuift naar NMBS Logistics om goederentreinen te rijden. Voor de reizigersdienst krijgt NMBS Mobility tenslotte de beschikking over 120 HLE 18's.
Logistics kan er echter maar weinig mee, want met de HLE 13 kunnen ze alleen naar België of Frankrijk. Ze hebben juist ook locs nodig voor Nederland en Duitsland, dus huren ze maar een hoop Traxx-locomotieven waardoor de HLE 13 werkloos aan de kant staat...
Die hoeveelheid loc's die in Duitsland ook op rangeerterreinen staat te druilen, verdrietig wordt je er van. Doe mij Nederland maar, al het overtollige de deur en niet meer houden. Geldverslindende bende.
wees blij dat ze hier niet de SLT's in de IC's stoppen
Errrr...
(bron verder onbekend)
quote:
Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: HLE18/19 kan in principe naar Nederland en in de aanbesteding is ook 'voorzien' voor de inbouw van ATB.
Het is de bedoeling dat de locs kunnen worden gebruikt voor grensverkeer, maar veel meer niet. Grensverkeer doet de NMBS met treinstellen (Breaks of Varkentjes) dus het heeft geen haast.
Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef b2py het volgende: Die hoeveelheid loc's die in Duitsland ook op rangeerterreinen staat te druilen, verdrietig wordt je er van. Doe mij Nederland maar, al het overtollige de deur en niet meer houden. Geldverslindende bende.
Veel locs aan de kant betekent niet dat er een overschot is.
Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef b2py het volgende: Die hoeveelheid loc's die in Duitsland ook op rangeerterreinen staat te druilen, verdrietig wordt je er van. Doe mij Nederland maar, al het overtollige de deur en niet meer houden. Geldverslindende bende.
hier staan ook nog genoeg locs terzijde, met name d-locs
Het is de bedoeling dat de locs kunnen worden gebruikt voor grensverkeer, maar veel meer niet. Grensverkeer doet de NMBS met treinstellen (Breaks of Varkentjes) dus het heeft geen haast.
Dat is met de HLE13 ook zo. Maar de HLE18/19 ontwikkelt nog steeds meer vermogen dan een 1200 dus echt een heel groot probleem om iets verder landinwaarts te rijden moet het niet zijn en al helemaal niet als het om HSL-Rotterdam-HSL-Schiphol-Amsterdam gaat
hier staan ook nog genoeg locs terzijde, met name d-locs
Inderdaad. En als warme reserve kost het nog wel wat maar niet veel en als koude reserve nog veel minder. Tja, opstelcapaciteit waar een marginaal bedrag voor betaald moet worden.
Dat is met de HLE13 ook zo. Maar de HLE18/19 ontwikkelt nog steeds meer vermogen dan een 1200 dus echt een heel groot probleem om iets verder landinwaarts te rijden moet het niet zijn en al helemaal niet als het om HSL-Rotterdam-HSL-Schiphol-Amsterdam gaat
Eens, maar als ik NMBS zou zijn zou ik m'n geld niet meer zetten op de inbouw van ATB. Het is namelijk de bedoeling dat ATB vollledig uit Nederland verdwijnt in de komende 10 tot 15 jaar. Eens dat voltooid is kan de HLE 18 naar Nederland komen 'bollen' zonder duur meerwerk voor een systeem dat er toch uit gaat.
Laat ProRail beginnen met het wegwerken van de ATB-eilanden: Amsterdam - Hoofddorp, Rotterdam-Noord - Barendrecht en Breda-HSL - Breda. Voor die gekke Beneluxplus zou Schiphol - Den Haag - Rotterdam ook uitgerust moeten worden.
Maar ik verwacht het niet. Als die locs al ATB zouden krijgen dan zal dat waarschijnlijk via een STM-ATB gaan lopen, dat ATB-signalen omsmurft naar ETCS-informatie. Dat is als het goed is al ontwikkeld door Bombardier (voor de Traxx) en Siemens/Alstom (voor de BR 189).
Maar ik verwacht het niet. Als die locs al ATB zouden krijgen dan zal dat waarschijnlijk via een STM-ATB gaan lopen, dat ATB-signalen omsmurft naar ETCS-informatie. Dat is als het goed is al ontwikkeld door Bombardier (voor de Traxx) en Siemens/Alstom (voor de BR 189).
[..]
ATB wel ja, ik denk dat de kasten in de Veetjes toch wel iets jonger zijn.
Ja okay, maar dan heb je nog steeds de opnamespoelen en logica nodig, dat wordt dan door de STM vertaald in leesbare informatie op schermen en geïntegreerd en alles.