abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:18:51 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135060077
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
pi_135060165
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hoezo al jaren?
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Er rijden al jaren goederentreinen over de Hanzelijn. Je ziet ze alleen niet in het donker.
Woon er nu ruim een jaar naast, en ik zag ze normaal alleen bij werkzaamheden elders. Nu komt er dagelijks 1 tussen 8 en half 9 s avonds volgens mij. En dan nu net eentje met containers.
pi_135060450
Hoe denk je dat dat lijn gebouwd is of dat er onderhoud gepleegd wordt? Gewoon met badslippers hoor..
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:46:10 #4
200192 Darkwing_Duck
pi_135060765
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:34 schreef b2py het volgende:
Hoe denk je dat dat lijn gebouwd is of dat er onderhoud gepleegd wordt? Gewoon met badslippers hoor..
ah op die manier :)
pi_135060812
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:34 schreef b2py het volgende:
Badslippers met stalen neuzen dan toch zeker. Huu huu veiligheid ditdat alles moeilijk lastig :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 13:02:08 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135061164
Het einde van het Akzo-lijntje is nabij -O-
quote:
Bedrijven moeten spoor zelf beheren
NS stoot haar dochterbedrijf NS Spooraansluitingen af. Dit bedrijf verhuurt en beheert verbindingssporen naar 250 bedrijven voor de aanvoer van goederen, zoals grondstoffen. Klanten in deze regio zijn onder meer Elementis in Delden en AkzoNobel in Hengelo. Voor chemiebedrijf Elementis is de aanvoer van bepaalde grond-stoffen per spoor uit het oogpunt van veiligheid essentieel, aldus directeur Pielage. „Vervoer van die stoffen over weg of water is geen optie." Elementis wil dat de spooraftakking in stand blijft, ook nu NS haar handen ervan aftrekt. „Met andere bedrijven zijn we bezig onze positie tegenover NS te bepalen. Volgens NS is de enige mogelijkheid om het vervoer in stand te houden, dat de betreffende bedrijven het beheer zelf op zich nemen. AkzoNobel doet dat niet, waardoor het beruchte Akzo-spoorlijntje zal verdwijnen. In het verleden werd door wijkbewoners massaal geprotesteerd tegen het transport van chloor over deze rails. Dat gebeurt al jaren niet meer.

Bron: TC Tubantia (papieren editie)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_135061269
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nou en. Zijn we al geweest toch :)
pi_135061286
quote:

[..]

ProRail kan dat niet overnemen?
pi_135061364
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:06 schreef b2py het volgende:

[..]

ProRail kan dat niet overnemen?
Bij wie ligt het onderhoud dan, ProRail?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_135061403
Wat houdt het beheren van zo'n verbinding in? Hoezo kan een bedrijf als AkzoNobel dat zelf niet doen?

Als het echt zo belangrijk zou zijn voor de veiligheid...doen ze het zelf zou je zeggen.
pi_135061410
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Bij wie ligt het onderhoud dan, ProRail?
NS Spooraansluitingen doet dat zelf, aldus de website.
Of ze het verder uitbesteden weet ik niet.
pi_135061416
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:12 schreef Viezze het volgende:
Wat houdt het beheren van zo'n verbinding in? Hoezo kan een bedrijf als AkzoNobel dat zelf niet doen?

Als het echt zo belangrijk zou zijn voor de veiligheid...doen ze het zelf zou je zeggen.
Akzo weet wel iets van core-business :P
pi_135061479
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Akzo weet wel iets van core-business :P
Core business kon je op wachten in deze context natuurlijk 8-)
Maar het is nog veel minder de core business van de NS. Zal niet een of andere spooraannemer dit gaan overnemen? In combinatie met het onderhoud valt dat prima in de core business ^O^
pi_135061492

Zaterdagmiddagraadsel.
Van welk station is deze vertrekstaat en in welke richting?
pi_135061513
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:14 schreef Viezze het volgende:

[..]

Core business kon je op wachten in deze context natuurlijk 8-)
Maar het is nog veel minder de core business van de NS. Zal niet een of andere spooraannemer dit gaan overnemen? In combinatie met het onderhoud valt dat prima in de core business ^O^
Maar wie gaat dat dan betalen?
pi_135061610
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar wie gaat dat dan betalen?
Ik ga er vanuit dat die bedrijven NS hier ook gewoon voor hebben betaald, of deed de NS dat puur uit liefdadigheid?
pi_135061640
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:19 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat die bedrijven NS hier ook gewoon voor hebben betaald, of deed de NS dat puur uit liefdadigheid?
Ja dat bedacht ik me net ook al.

Maar goed, als ik Akzo was zou ik een belletje doen naar ProRail. Ook wel raar eigenlijk. 'Ik kap met het onderhoud, zoek het maar uit met je aansluiting.'
pi_135061696
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:19 schreef b2py het volgende:
Ook wel raar eigenlijk. 'Ik kap met het onderhoud, zoek het maar uit met je aansluiting.'
raar? Dat is een heel gebruikelijke manier van NS om beslissingen te nemen hoor ^O^
  Redactie Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 13:33:01 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135062025
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:15 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Zaterdagmiddagraadsel.
Van welk station is deze vertrekstaat en in welke richting?
Er zijn maar drie stations met de perronsporen 10 en 11: Arnhem, Amsterdam en Rotterdam. Die laatste heeft geen perronspoor 10 meer (was tijdelijk). Maar op alle drie kan ik dit patroon niet terugvinden.

Edit: Amsterdam Centraal zou het misschien kunnen zijn, in de richting van Muiderpoort-Weesp-Almere
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_135062228
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:33 schreef dennistd het volgende:

Edit: Amsterdam Centraal zou het misschien kunnen zijn, in de richting van Muiderpoort-Weesp-Almere
Dacht ik ook al aan. Maar dan wel een oudere dienstregeling.
Dit is de huidige en die wijkt overal een minuut of meer af :P

Wat is de datum van de foto? O-)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2014 13:40:35 ]
pi_135062434
Foto is nog geen half uur oud.

Ik moet er wel bijzeggen dat het een blocnote is wat een vertrekstaat als cover heeft.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:48:35 #22
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_135062571
quote:
Vier jongens uit Rijen (13, 14, 14 en 15 jaar) hebben vrijdagavond 3 januari 2014 rond 18.00 uur in de trein een conducteur mishandeld. Het viertal werd door een agent mede dankzij een alerte getuige op de Stationsstraat aangehouden.
http://www.politie.nl/nie(...)elen-conducteur.html
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_135064083
quote:
Ik hoor net dat dit niet juist is :)
pi_135064141
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoor net dat dit niet juist is :)
't is jouw blocnote? :')
Kleine hint in de vorm van een dienstregelings-jaar? O-) O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2014 14:32:53 ]
pi_135064181
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:32 schreef CrashO het volgende:
't is jouw blocnote? :')
Kleine hint in de vorm van een dienstregelings-jaar? O-) O-)
:D nee, van een vriend van me. Denk dat het de dienstregeling 2012-2013 is :Y
pi_135064493
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:D nee, van een vriend van me. Denk dat het de dienstregeling 2012-2013 is :Y
Arnhem richting Utrecht? :?
pi_135064567
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:12 schreef b2py het volgende:

[..]

NS Spooraansluitingen doet dat zelf, aldus de website.
Of ze het verder uitbesteden weet ik niet.
Dure hobby, vooral als Akzo dat zelf wilt gaan doen.

Schijnt dat ze wel meer bezig zijn om bepaalde spoortjes uit handen te geven.
pi_135064652
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:42 schreef CrashO het volgende:

[..]

ook niet :N
  Redactie Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 14:47:40 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135064673
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:42 schreef CrashO het volgende:

[..]

Zat ik ook aan te denken, maar dat komt niet eens in de buurt wat tijden betreft:
.01 de IC van 11
.07 de stopper van 10
.16 de IC van 11

Die .06 en .20 zal een kwartiersdienst zijn, maar als de .02 een sprinter is moet er kort na vertrek een inhaalmogelijkheid zijn. De .02 zal dan ook een IC moeten zijn, met de .06 en .20 een kwartiersdienst-sprinter.
PM mij!
pi_135064827
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dure hobby, vooral als Akzo dat zelf wilt gaan doen.

Schijnt dat ze wel meer bezig zijn om bepaalde spoortjes uit handen te geven.
Ik kwam een artikel tegen net, zes jaar geleden wilde Prorail het wel overnemen, maar het ministerie werkte destijds tegen:
http://www.railcargo.nl/a(...)en_niet_naar_prorail
pi_135065221
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:52 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik kwam een artikel tegen net, zes jaar geleden wilde Prorail het wel overnemen, maar het ministerie werkte destijds tegen:
Wat opzich gek is aangezien NS zich steeds meer aan het concentreren is op de kerntaken.
pi_135066836
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:52 schreef Viezze het volgende:

[..]

Wat een onzin, volgens die redenatie zou bijvoorbeeld Arriva ook niet mogen rijden op spoor wat door ProRail beheert wordt... zijn immers private partijen. Ergens zal er toch een aansluiting met ProRail gevonden moeten worden, anders heb je ook zo weinig aan die lijntjes }:|
pi_135067226
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zat ik ook aan te denken, maar dat komt niet eens in de buurt wat tijden betreft:
.01 de IC van 11
.07 de stopper van 10
.16 de IC van 11

Die .06 en .20 zal een kwartiersdienst zijn, maar als de .02 een sprinter is moet er kort na vertrek een inhaalmogelijkheid zijn. De .02 zal dan ook een IC moeten zijn, met de .06 en .20 een kwartiersdienst-sprinter.
Zal ik het maar verklappen? :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 15:59:09 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135067332
quote:

[..]

Er zijn maar drie stations met de perronsporen 10 en 11: Arnhem, Amsterdam en Rotterdam. Die laatste heeft geen perronspoor 10 meer (was tijdelijk). Maar op alle drie kan ik dit patroon niet terugvinden.

die zijn het ook niet en ook Gouda heeft 10/11, maar ook die is het niet.

Ik geef het op, want ik heb veel station bekeken met 2 sprinters/4 IC's per uur of mt 4 sprinters/2 IC's of met 6 stoppers per uur, maar geen van allen komt in de buurt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135067578
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Zal ik het maar verklappen? :P
:Y
Is der geknutseld met photoshop aan dat ding? :')
pi_135067633
Sloterdijk richting Schiphol, vorige dienstregeling.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 16:06:47 #37
Maffe Fries
pi_135067681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:05 schreef b2py het volgende:
Sloterdijk richting Schiphol, vorige dienstregeling.
zie je wel. Vandaar dat we het niet konden vinden
pi_135067793
Dat het niet de huidige is had ik al verteld.
pi_135069461
natuurlijk niet de huidige, dat zou vandalisme zijn.
pi_135070301
Zo. Omdat het kan. Voor de heb. Noem het hoe je wilt.

zaterdag 4 januari 2014 @ 18:41:13 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135074571
Voor liefhebbers van historisch materieel in Frankrijk:

Conducteur_RER twitterde op zaterdag 04-01-2014 om 18:33:32 Fan de trains spéciaux? Voilà l'agenda de leurs circulations par @docfak : http://escapadesferroviaires.tumblr.com/agenda reageer retweet
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:02:14 #42
200192 Darkwing_Duck
pi_135075457
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:41 schreef James1988 het volgende:
Voor liefhebbers van historisch materieel in Frankrijk:

Conducteur_RER twitterde op zaterdag 04-01-2014 om 18:33:32 Fan de trains spéciaux? Voilà l'agenda de leurs circulations par @docfak : http://escapadesferroviaires.tumblr.com/agenda reageer retweet
Thx :)

edit: Lekker in de buurt ook allemaal -O- :o
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:05:41 #43
200192 Darkwing_Duck
pi_135075638
Hmm deze zou 1 maart moeten aankomen in Parijs...

Maar kan nergens de tijd vinden... En het is ook niet zo dat parijs maar 1 station heeft ofzo waar je kan staan wachten met ladder en heggeschaar... -O-
pi_135075932
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
staan wachten met ladder en heggeschaar... -O-
Dat is dan ook voor mongolen o|O
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:13:22 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135075965
quote:
8s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is dan ook voor mongolen o|O
Ik ben wel eens zo iemand tegengekomen in Engeland _O-
pi_135076496
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ben wel eens zo iemand tegengekomen in Engeland _O-
Zo ver van huis hoef je niet hoor. Sloopwerken en Grondverzet Greavy BV beschikt ook over alle noodzakelijke gereedschappen :Y
pi_135076519
...AND he knows how to use them *)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:26:18 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135076528
Whehehe _O-
pi_135076952
Grmbl, Spoorwegen 2014 uitverkocht bij de boekwinkel.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135076962
En ja nee ik ben geen fan van online dingen kopen zoals dit.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 19:36:49 #51
Maffe Fries
pi_135076981
ze willen vanaf begin februari de ingewikkelde koppeling van de treinseries 500/700/2100/2200/12500/12700 deels weer ongedaan maken. Door de 12700 (Leeuwarden - Den Haag CS via de polder) kort te laten keren in Leeuwarden (8 minuten) en de 12500 (Leeuwarden - Rotterdam CS) ook op zichzelf te laten keren krijg je meer gesloten omlopen en dat maakt de materieelinzet eenvoudiger.

Het komt erop neer dat vanuit Leeuwarden naar Utrecht en Rotterdam vrijwel alleen maar ICM gaat rijden en via Almere/Schiphol alleen maar VIRM.
pi_135077263
Laatste trein van het jaar 2013 op het laatste station van het jaar: de RE naar Hagen in Bestwig :s)

zaterdag 4 januari 2014 @ 20:22:08 #53
200192 Darkwing_Duck
pi_135079116
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
...AND he knows how to use them *)
Daarover gesproken trouwens... _O- ;)

pi_135079256
Ja goed he. Baas ikke jonge. *) :7
pi_135079428
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
ze willen vanaf begin februari de ingewikkelde koppeling van de treinseries 500/700/2100/2200/12500/12700 deels weer ongedaan maken. Door de 12700 (Leeuwarden - Den Haag CS via de polder) kort te laten keren in Leeuwarden (8 minuten) en de 12500 (Leeuwarden - Rotterdam CS) ook op zichzelf te laten keren krijg je meer gesloten omlopen en dat maakt de materieelinzet eenvoudiger.

Het komt erop neer dat vanuit Leeuwarden naar Utrecht en Rotterdam vrijwel alleen maar ICM gaat rijden en via Almere/Schiphol alleen maar VIRM.
Mooi zo inderdaad, die zut op de 12700 en het ICM op de echte IC.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 20:50:30 #56
Maffe Fries
pi_135080392
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:27 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mooi zo inderdaad, die zut op de 12700 en het ICM op de echte IC.
mja, bij de minste of geringste vertraging wordt de kering in Leeuwarden al niet meer gehaald. Dacht dat het acht minuten waren, maar op papier zijn het er zes. Denk dus wel dat doorrijden verwacht zal worden van de machinisten
pi_135080501
Genoeg speling in Zwolle toch.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:54:54 #58
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135080574
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Genoeg speling in Zwolle toch.
In rijtijd gezien wel. Maar als je de vele afhankelijkheden bekijkt dan zit er helemaal niet zoveel speling in Zwolle.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 21:19:00 #59
Maffe Fries
pi_135081618
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

In rijtijd gezien wel. Maar als je de vele afhankelijkheden bekijkt dan zit er helemaal niet zoveel speling in Zwolle.
precies. Je hebt slechts een paar minuutjes speling
pi_135081662
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Je hebt slechts een paar minuutjes speling
Precies. En je moet ook nog koffie halen, aflossen, beetje ouwehoeren met Jan en Alleman... HArtstikke vertragingsgevoelig punt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 21:23:41 #61
Maffe Fries
pi_135081824
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. En je moet ook nog koffie halen, aflossen, beetje ouwehoeren met Jan en Alleman... HArtstikke vertragingsgevoelig punt.
Je zit met de knoop Zwolle en de strak geplande opvolgtijden en ook op ander punten in het net wil je geen vertraging hebben. Op de Hanzelijn zit weinig lucht in de dienstregeling
pi_135081964
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:23 schreef Peterselieman het volgende:

Op de Hanzelijn zit weinig lucht in de dienstregeling
Nee niet zolang je met de staart tussen de poten als een slak 130 blijft rijden op een lijn die met mijn bloedige belastingcenten voor 200 km/h aangelegd is nee. Stelletje Champion's League falers.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 21:50:57 #63
Maffe Fries
pi_135083025
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee niet zolang je met de staart tussen de poten als een slak 130 blijft rijden op een lijn die met mijn bloedige belastingcenten voor 200 km/h aangelegd is nee. Stelletje Champion's League falers.
Gelukkig zit er tussen Zwolle en Leeuwarden wel ietsje lucht, want als een meester er zin in heeft dan kan hij met -4 Leeuwarden binnenrollen en ook naar Zwolle zit, als de sporen niet nat zijn, nog wel wat lucht voor de snelle teams.
pi_135084798
Is zo'n Hema-kaartje tussen Leer en Groninegn op het hele traject geldig? Of het stukkie tussen Leer en het eerste NL-station niet?
dag
pi_135084840
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:29 schreef Peter het volgende:
Is zo'n Hema-kaartje tussen Leer en Groninegn op het hele traject geldig? Of het stukkie tussen Leer en het eerste NL-station niet?
Mono gaat het wel regelen lijkt me :s)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:30:44 #66
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135084845
Wat was ookalweer ons schema voor de 18e? Of liever: hoe laat zouden we in Groningen zijn?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135085430
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat was ookalweer ons schema voor de 18e? Of liever: hoe laat zouden we in Groningen zijn?
jij? 17:37.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 22:45:55 #68
Maffe Fries
pi_135085537
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:29 schreef Peter het volgende:
Dat laatste dus. Daar zit ik ook mee, dus in Winschoten even de trein uit om uit te checken. De tijd in Bad Neuschanz is er te kort voor namelijk.
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

jij? 17:37.
mijn plan is 16.37 tenzij dit later deze week nog verandert
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:49:57 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135085742
quote:

[..]

De bediening van AKZO is al per 31-12-2013 officieel gestopt.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:52:25 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135085877
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo ver van huis hoef je niet hoor. Sloopwerken en Grondverzet Greavy BV beschikt ook over alle noodzakelijke gereedschappen :Y
Ik maak het nog niet eens zo bont. Ik heb ze al gezien met kettingzaag en al. En ja, die gebruikten ze ook nog wel eens ...
pi_135086224
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Denk dat er redelijk wat klachten komen als je met 200km/h door de Drontermeertunnel probeert te rijden :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:08:25 #72
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135086664
Ben het wel eens met Fles, waarom leg je een lijn aan voor 200km/h als je daarna met 130km/h overheen gaat tuffen.. Dat is gewoon pure geldweggooierij, of er wordt binnen 2 jaar nog daar met 200km/h eroverheen geknald.
pi_135087724
140. Maar euh, dat is toch hetzelfde verhaal als bij Amsterdam-Utrecht?
pi_135087753
Eindhoven-Venlo.
pi_135088032
Dat de lijn trouwens voor 160/200 werd aangelegd is vrij logisch, ook al is er nog geen materieel wat sneller mag dan 140 in de reguliere dienst. Dat ligt dan weer aan het niet invoeren van ETCS, anders had er allang 160 gereden mogen worden.
pi_135088264
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:59 schreef Litpho het volgende:

[..]

Denk dat er redelijk wat klachten komen als je met 200km/h door de Drontermeertunnel probeert te rijden :+.
Van wie? Er woont geen kat en er bestaat zat materieel wat ook 300 km/h door tunnels kan rijden zonder dat reizigers er als genetisch getransmuteerde zombies uit komen :{w
pi_135088315
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat de lijn trouwens voor 160/200 werd aangelegd is vrij logisch, ook al is er nog geen materieel wat sneller mag dan 140 in de reguliere dienst. Dat ligt dan weer aan het niet invoeren van ETCS, anders had er allang 160 gereden mogen worden.
160 is ook niet genoeg :{w

Trouwens ik zag gisteren op de Bokkeduinen een hoop SLT staan met op de neus ERTMS-stickers. Wie weet komt het nogeens goed :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:40:31 #78
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135088406
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Trouwens ik zag gisteren op de Bokkeduinen een hoop SLT staan met op de neus ERTMS-stickers. Wie weet komt het nogeens goed :)
Staan er al weken/maanden...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_135088494
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:40 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Staan er al weken/maanden...
Kan. Ik loop daar de deur niet plat he :)
pi_135088553
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er is uit een hoop stellen alweer ERTMS verwijderd omdat ze nodig waren in de normale dienst. Stelletje lamme toetzakken. Serieus. INBOUWEN DIE HANDEL.
pi_135088600
verwijderd? 8)7

Tering hoe lomp ben je DAN?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 23:48:56 #82
Maffe Fries
pi_135088736
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
verwijderd? 8)7

Tering hoe lomp ben je DAN?
Het plan is nog steeds om te testen en ze zijn er ook mee bezig, maar er zijn niet genoeg mcn's opgeleid om alle ERTMS-stellen in de dienst rijdend te houden. Om dat toch voor elkaar te krijgen is bij een deel van de meuk ERTMS maar weer uitgebouwd.
pi_135088748
Oh wacht ik moet natuurlijk "SCHIJNT verwijderd te zijn" zeggen.
pi_135088804
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het plan is nog steeds om te testen en ze zijn er ook mee bezig, maar er zijn niet genoeg mcn's opgeleid om alle ERTMS-stellen in de dienst rijdend te houden. Om dat toch voor elkaar te krijgen is bij een deel van de meuk ERTMS maar weer uitgebouwd.
Klinkt als een bijster goed doordacht project :')

Oh, nee toch niet.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 januari 2014 @ 23:52:28 #85
Maffe Fries
pi_135088862
Het zal wel zodanig uitgebouwd zijn dat het ook snel weer ingebouwd kan worden. Hoeft niet al te lastig te zijn
pi_135088872
Die opleiding had echt allang afgerond moeten zijn.
pi_135088956
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal wel zodanig uitgebouwd zijn dat het ook snel weer ingebouwd kan worden. Hoeft niet al te lastig te zijn
Nee. HOEFT niet. Als er langer dan een kwart seconde over nagedacht zou zijn. Maar let maar eens op ;)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:59:51 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135089120
Naar het schijnt is de grootste verandering dat de ERTMS-displays weer zijn verwijderd, dat de oude interface met lampjes en fysieke drukknoppen is teruggeplaatst en dat de ETCS-baliselezers zijn afgekoppeld of verwijderd. ATB in SLT loopt via een ETCS-computer (STM-ATB).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 januari 2014 @ 00:01:59 #89
Maffe Fries
pi_135089204
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. HOEFT niet. Als er langer dan een kwart seconde over nagedacht zou zijn. Maar let maar eens op ;)
uiteindelijk zal het er wel op neer moeten komen dat in al het materieel ERTMS ingebouwd zal gaan worden. Daarna zal de baan volgen. Deze volgorde is goedkoper dan op de trajecten dual signalling aanleggen en gedurende enige periode handhaven
pi_135089261
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Van wie? Er woont geen kat en er bestaat zat materieel wat ook 300 km/h door tunnels kan rijden zonder dat reizigers er als genetisch getransmuteerde zombies uit komen :{w
Maar dat zijn fatsoenlijk aangelegde tunnels. Met 200 km/h door de Drontermeertunnel en men kan in Zwolle gelijk door naar de oorarts.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:04:32 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135089297
2 Foto's van vandaag (of gister, net hoe je het bekijkt)

SNCF 3226
In Lille-Flandres kwam de TGV naar Paris Nord aan vanuit Tourcoing, en zal na een kering van 10 minuten nonstop doorracen naar Paris Nord.
Deze TGV begint op het opstelterrein bij Tourcoing, en stopt tussen Tourcoing en Lille-Flandres op een aantal stations, en gaat na Lille-Flandres nonstop naar Paris Nord.

SNCF TGV 75
In Valenciennes arriveert enkele minuten te vroeg de TGV 7121 uit Paris Nord, met stel 75. Rechts in beeld ziet u het impossante stationsgebouw van Valenciennes.

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 05-01-2014 09:43:33 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 00:05:33 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135089338
Met 140 km/h de Drontermeertunnel inrijden zorgt al voor een vervelend gevoel in de oren, dit komt door de manier waarop de tunnel is ontworpen.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:07:07 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135089403
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Deze volgorde is goedkoper
Nee vriend. Eerst ergens iets in bouwen en het er dan weer uit trekken is NOOIT goedkoper :N
  zondag 5 januari 2014 @ 00:07:52 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135089436
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:05 schreef James1988 het volgende:
Met 140 km/h de Drontermeertunnel inrijden zorgt al voor een vervelend gevoel in de oren, dit komt door de manier waarop de tunnel is ontworpen.
reageer ff op je PM anders :P
  zondag 5 januari 2014 @ 00:14:09 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135089729
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:03 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Maar dat zijn fatsoenlijk aangelegde tunnels. Met 200 km/h door de Drontermeertunnel en men kan in Zwolle gelijk door naar de oorarts.
Zou je niet veel goedkoper af zijn door met fatsoenlijk materieel te gaan rijden? Lijkt me dat als je daar met een Velaro 200 rijdt, er niet zo veel aan de hand is? :?
  zondag 5 januari 2014 @ 00:15:17 #96
45532 ziggyziggyziggy
pi_135089786
Had iemand het laatst trouwens niet over dat Maschen in Train Simulator? Dat zit er in hoor, in Hamburg - Hannover.

zondag 5 januari 2014 @ 00:15:18 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135089787
Een drukdichte trein zou een verschil kunnen maken, ja. Misschien moeten we maar eens wat proefritjes doen met een V250, die dingen staan toch stof te happen _O-
  zondag 5 januari 2014 @ 00:16:35 #98
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135089837
Dat hele Hanzelijn is toch al getest met een ICE die 200km/h reed? En daaruit bleek dat je last van je oren kreeg als je Drontermeertunnel in reed? Of zit er nu weer zodanig verschil tussen een ICE en een ICM/VIRM?

Bij mij rijst dan toch de vraag waar het verstand bij ProRail en de ontwerpers zit? Hebben ze soms mensen van LTS zwakstroom aangenomen om die tunnel te ontwerpen?
pi_135089981
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat hele Hanzelijn is toch al getest met een ICE die 200km/h reed? En daaruit bleek dat je last van je oren kreeg als je Drontermeertunnel in reed? Of zit er nu weer zodanig verschil tussen een ICE en een ICM/VIRM
Met de ICE zou dat toch geen probleem moeten zijn. Die gaat tussen Keulen en Frankfurt immers ook met 300 km/u door tig tunnels en als een achtbaan op en neer. En daar krijg je ook last van je oren van, en dat vindt ook niemand een ernstig probleem. Dan moet 200 km/u zéker kunnen.
pi_135089984
Dat drukverschil is er ook bij 140 met VIRM. Met ICM is het minder erg.
pi_135089995
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Met de ICE zou dat toch geen probleem moeten zijn. Die gaat tussen Keulen en Frankfurt immers ook met 300 km/u door tig tunnels en als een achtbaan op en neer. En daar krijg je ook last van je oren van, en dat vindt ook niemand een ernstig probleem. Dan moet 200 km/u zéker kunnen.
Ik heb daar anders bijzonder veel last van mijn oren. Meer dan met een landend vliegtuig.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:21:32 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135090022
Wat bij de Drontermeertunnel het probleem is, is dat er ineens een tunnel is zonder toeleidend pad (opkomende muren met gaten erin). Hierdoor rijdt de trein als het ware tegen een muur van lucht aan, wat voor drukverschillen zorgt.
pi_135090056
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik heb daar anders bijzonder veel last van mijn oren. Meer dan met een landend vliegtuig.
Ja, dat zeg ik toch? :)
pi_135090092
Oh ik las geen. NIETS GEZEGD DAN EAH.
  Redactie Sport zondag 5 januari 2014 @ 00:23:54 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135090114
Een ICE is ook drukdicht dacht ik, wat je van VIRM nou niet echt kunt zeggen... Ik vraag me trouwens ook af wat er gebeurt als je net op de wc zit :%
PM mij!
  zondag 5 januari 2014 @ 00:24:07 #106
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135090128
The summer months see direct train services bringing visitors to ..... from as far away as Berlin in the west (a journey of 3,714 km), Vorkuta in the north (4,286 km away, beyond the Arctic Circle), and Khabarovsk in the Russian Far East, with the 9,816 km of the latter journey taking eight days to complete.

Vanaf waar kan dit?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 5 januari 2014 @ 00:24:35 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135090145
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij mij rijst dan toch de vraag waar het verstand bij ProRail en de ontwerpers zit? Hebben ze soms mensen van LTS zwakstroom aangenomen om die tunnel te ontwerpen?
Dat ja. Zoiets slaat natuurlijk compleet nergens op.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:25:03 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135090160
quote:
5s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:24 schreef bork het volgende:
The summer months see direct train services bringing visitors to ..... from as far away as Berlin in the west (a journey of 3,714 km), Vorkuta in the north (4,286 km away, beyond the Arctic Circle), and Khabarovsk in the Russian Far East, with the 9,816 km of the latter journey taking eight days to complete.

Vanaf waar kan dit?
Perm?

Anders Bakoe of zo. Je moet flink omlaag om ZO ver van Vorkuta af te zitten.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:27:42 #109
45532 ziggyziggyziggy
pi_135090270
quote:

Vanaf waar kan dit?
Москва?
  zondag 5 januari 2014 @ 00:28:28 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135090306
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Москва?
Naah dat is echt veel te dicht bij zowel Berlin als Vorkuta.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:29:30 #111
45532 ziggyziggyziggy
pi_135090343
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Naah dat is echt veel te dicht bij zowel Berlin als Vorkuta.
Ik hoor dat Vorkuta nu voor het eerst, geen flauw idee waar dat ligt...
  zondag 5 januari 2014 @ 00:31:11 #112
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135090390
-O- Zitten er nog 100den kilometers naast
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 5 januari 2014 @ 00:34:35 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135090510
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:31 schreef bork het volgende:
-O- Zitten er nog 100den kilometers naast
Nou valt me niet eens tegen. Ik heb er nog geen kaart bij gepakt. Teheran dan?
  zondag 5 januari 2014 @ 00:41:31 #114
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135090719
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou valt me niet eens tegen. Ik heb er nog geen kaart bij gepakt. Teheran dan?
Nee het ligt in Rusland :)
pi_135091114
Sochi natuurlijk.
pi_135091135
Dat is trouwens een volledige gok omdat ik net iets over de OS aan het lezen was.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:56:21 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135091183
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Sochi natuurlijk.
Sotsji, aldus de NOS. :')
  zondag 5 januari 2014 @ 00:57:20 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135091214
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Sochi natuurlijk.
dat zou nog best eens kunnen inderdaad :')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 januari 2014 @ 01:32:29 #119
Maffe Fries
pi_135092083
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Sotsji, aldus de NOS. :')
die kunnen niet schrijven :+
  zondag 5 januari 2014 @ 01:37:21 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135092182
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die kunnen niet schrijven :+
De Duitsers maken er natuurlijk Sotschi van. Helemaal overdreven.
  zondag 5 januari 2014 @ 01:39:02 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135092222
quote:
The summer months see direct train services bringing visitors to .....
oh, Summer months.

Dan is iedereen die miljardenverslindende prestigepoppenkast allang weer vergeten natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 januari 2014 @ 01:39:23 #122
Maffe Fries
pi_135092228
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Duitsers maken er natuurlijk Sotschi van. Helemaal overdreven.
Gewoon Sochi schrijven. Is veruit het makkelijkste
  Redactie Sport zondag 5 januari 2014 @ 01:40:47 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135092255
Sozji :Y
PM mij!
pi_135092266
Сочи
  zondag 5 januari 2014 @ 01:44:56 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135092333
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Сочи
pi_135092974
Reed laatst eens aan de andere kant van het terrein van Arnhem goederen, en zag dat daar een waar kerkhof aan mat '64 is weggezet. Is dat nou die 'reservevloot' of staat het gewoon al jaren te wachten op de sloper?
  zondag 5 januari 2014 @ 02:32:41 #127
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135093227
Net buiten Sotsji, Adler

http://en.wikipedia.org/wiki/Adlersky_City_District

http://blog.ost-impuls.de(...)asnaja-Poljana.html/

[ Bericht 12% gewijzigd door bork op 05-01-2014 02:39:37 ]
pi_135093948
Goede discussies allemaal zeg..
  zondag 5 januari 2014 @ 09:46:08 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135094969
Vanavond om 22:30 op Nederland 1 in Andere Tijden Sport: Een uitzending over de Ard en Keessie Expres.
quote:
Met de opkomst van Ard Schenk en Kees Verkerk werd het Nederlandse schaatsen in de jaren '60 en '70 steeds populairder. Andere Tijden Sport belicht het ontstaan van het Oranje-schaatslegioen, dat de twee sporthelden volgde.

Oranje tribunes bij sportwedstrijden met Nederlandse deelnemers – we weten inmiddels niet beter. Maar hoe dit bontgekleurde legioen is ontstaan, is minder bekend. Het blijkt zijn oorsprong te hebben in de schaatssport. Fans van de Nederlandse schaatsers Ard Schenk en Kees Verkerk dosten zich door de jaren heen steeds bonter uit als zij hun helden kwamen aanmoedigen.

Oranje muts
Andere Tijden Sport heeft beelden van de eerste oranje muts die in dit kader op tv te zien was, tijdens de huldiging van Kees Verkerk in 1967, in zijn woonplaats Puttershoek. Een jaar later droegen schaatsers van de kernploeg ook oranje hoofddeksels. Het bleek het begin van een traditie.

Schaatsgekker
Dankzij de goede prestaties van Schenk en Verkerk werd ons land ook steeds schaatsgekker. Er reden zelfs treinen naar plekken waar op dat moment grote toernooien plaatsvonden. Maker Marnix Koolhaas legt uit hoe dat in zijn werk ging. “Dat werd door NS-medewerkers zelf geregeld. Die regelden extra wagons en belden even met bijvoorbeeld de Deense collega’s of die dat allemaal goed vonden.”
Hoe dus toen die extra treinen werden geregeld enzo komt ook voorbij :)
pi_135095458
Extra treinen? Er staat toch echt extra rijtuigen...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 januari 2014 @ 11:24:41 #131
Maffe Fries
pi_135096241
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:14 schreef GlenSpey het volgende:
Reed laatst eens aan de andere kant van het terrein van Arnhem goederen, en zag dat daar een waar kerkhof aan mat '64 is weggezet. Is dat nou die 'reservevloot' of staat het gewoon al jaren te wachten op de sloper?
terzijde gesteld vanwege een verlopen revisietermijn. Materieel staat te wachten op wat komen gaat, waarschijnlijk de sloper. Her en der in den lande staat nog veel meer meuk dat terzijde staat.
pi_135098686
Mocht de ICE van Arnhem naar Utrecht (8.31 uur) morgen eens op tijd rijden, kan ik als student gewoon zonder extra kosten er reserveren in toch? Inchecken bij NS-paal voldoende of moet ik nog wat laden op de kaart? IC trein naar Utrecht vertrekt exact op hetzelfde moment, ook .31 uur maar is zeker in de morgen wat vertragingsgevoeliger...
pi_135098703
Nee, dat is voldoende.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:01:36 #134
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135100454
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:08 schreef Deezertje het volgende:
Mocht de ICE van Arnhem naar Utrecht (8.31 uur) morgen eens op tijd rijden, kan ik als student gewoon zonder extra kosten er reserveren in toch? Inchecken bij NS-paal voldoende of moet ik nog wat laden op de kaart? IC trein naar Utrecht vertrekt exact op hetzelfde moment, ook .31 uur maar is zeker in de morgen wat vertragingsgevoeliger...
Hm, er kan toch maar 1 trein tegelijk van Arnhem naar Utrecht?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 5 januari 2014 @ 14:08:54 #135
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135100788
Misschien bedoelt hij de IC naar Arnhem van 8.38
  zondag 5 januari 2014 @ 14:12:30 #136
45532 ziggyziggyziggy
pi_135100944
PC geupgrade. Ik kon eerder TS2014 nèt spelen op 1024*768, met alle grafische settings op laag (en dan had ik nog 10 fps), nu full screen met alles op max. Hell yeah!
pi_135104678
quote:
11s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:01 schreef JDude het volgende:

[..]

Hm, er kan toch maar 1 trein tegelijk van Arnhem naar Utrecht?
Nu gaat de IC blijkbaar in de spits om .33. De ICE om .31 en buiten de spits gaat de IC naar Den Helder wel om .31
pi_135105059
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nu gaat de IC blijkbaar in de spits om .33. De ICE om .31 en buiten de spits gaat de IC naar Den Helder wel om .31
't is gewoon zo dat wanneer de ICE rijdt, de IC 2 minuten later vertrekt. Blijkbaar is er genoeg speling in de rittijd om alsnog op tijd aan te komen.
pi_135105943
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:50 schreef remcoP het volgende:

[..]

't is gewoon zo dat wanneer de ICE rijdt, de IC 2 minuten later vertrekt. Blijkbaar is er genoeg speling in de rittijd om alsnog op tijd aan te komen.
Tussen Arnhem en Ede-Wageningen kan je makkelijk drie minuten winnen qua rijtijd ;)
pi_135105987
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

terzijde gesteld vanwege een verlopen revisietermijn. Materieel staat te wachten op wat komen gaat, waarschijnlijk de sloper. Her en der in den lande staat nog veel meer meuk dat terzijde staat.
Ah oke. Waarom duurt dat slopen zo lang? Spul staat er volgens mij al jaren...
  zondag 5 januari 2014 @ 16:15:15 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135106046
Er wordt af en toe wel gesloopt, maar het gaat nooit om grote partijen. Waarom geen grote partijen? Ik weet 't niet.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:24:17 #142
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_135106435
Slopen kost ook geld, dus waarom zou je daar haast mee maken zolang er nog plaatsen zijn waar afgedankte treintjes niet in de weg staan?

Het is ook lastig door asbest in oud materieel, door gedoe daarover heeft de sloop ook een tijdje stilgelegen en is er een andere sloper gezocht.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:33:11 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135106732
Treintjes ergens parkeren kost ook geld: je moet aan ProRail betalen voor het gebruik van het spoor, je moet die dingen in de gaten houden zodat ze niet in rook opgaan of worden bewoond door een legertje aan daklozen, enz
  zondag 5 januari 2014 @ 16:35:59 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135106829
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:33 schreef James1988 het volgende:
je moet die dingen in de gaten houden zodat ze niet in rook opgaan of worden bewoond door een legertje aan daklozen, enz
Wat zou jou dat rukken als je ze toch op termijn gaat slopen? :?
  zondag 5 januari 2014 @ 16:38:43 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135106926
quote:
5s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zou jou dat rukken als je ze toch op termijn gaat slopen? :?
Als zo'n ding affikt terwijl er nog asbest in zit kun je wel eens vervelende vragen gaan krijgen van de brandweer e.d.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:28:35 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135108795
Wat een vage website is dat Voyages-SNCF op sommige momenten. Eerst tickets Paris Est - München Hbf v. 11:25 naar Stuttgart en daar de ICE naar München aanbieden voor ¤39. Maar toen ik eerst mijn Thalys-ticket geboekt had, was diezelfde reis Parijs - München ineens ¤69.
Gaan we nu dus maar met de TGV van 15:25 naar München, met de TGV-Duplex, rechtstreeks.

Heb ik bij DB ook al eens gehad, dat 10 minuten na kijken ineens heel andere tarieven naar voren kwamen.

[ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 05-01-2014 17:35:55 ]
pi_135109199
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als zo'n ding affikt terwijl er nog asbest in zit kun je wel eens vervelende vragen gaan krijgen van de brandweer e.d.
Ja klopt. Sommige kasten in die oude stellen mogen al niet eens meer opengemaakt worden door personeel omdat er dan asbest vrij kan komen :P
pi_135109582
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:28 schreef greavy het volgende:
Wat een vage website is dat Voyages-SNCF op sommige momenten. Eerst tickets Paris Est - München Hbf v. 11:25 naar Stuttgart en daar de ICE naar München aanbieden voor ¤39. Maar toen ik eerst mijn Thalys-ticket geboekt had, was diezelfde reis Parijs - München ineens ¤69.
Gaan we nu dus maar met de TGV van 15:25 naar München, met de TGV-Duplex, rechtstreeks.

Heb ik bij DB ook al eens gehad, dat 10 minuten na kijken ineens heel andere tarieven naar voren kwamen.
Cookies al eens verwijderd? Schijnt wonderen te doen, soms.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:48:03 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135109632
Ja, al gedaan. Maar het hielp niet. Maar dan 4 uurtjes later naar München is ook geen schande, ik kan tot 23:59 inchecken in het hostel, die pal tegenover het Hauptbahnhof zit.
Heb ik nog wat meer tijd om even in Parijs rond te hobbelen.
pi_135109647
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee, dat is voldoende.
Daar moet je als student toch een toespag voor betalen?
  zondag 5 januari 2014 @ 17:49:44 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135109715
Niet meer.

quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?

Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine.
Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig.
http://www.nshispeed.nl/n(...)tudenten-ovchipkaart
pi_135109734
Niet met je OVC. Staat zelfs in de OP geloof ik?
pi_135109802
O nee lees het nu zelf.ook. jammer, heb de trein vaak genoeg laten schieten. Misschien maar eens goedmaken door een halfjaar met de ICE121 te gaan forensen.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:21:47 #154
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135113758
Sinds wanneer is dat afgeschaft dan? Ik moest altijd ¤2.- toeslag bijbetalen met de SOVC...
doei
  zondag 5 januari 2014 @ 19:21:52 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135113765
Zeg hoe zit het nou eigenlijk met de Valleilijn? Ik zag eergisteren in de regen een GTW staan daar, maar vandaag ineens alleen nog maar Protosjes :?
pi_135114970
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg hoe zit het nou eigenlijk met de Valleilijn? Ik zag eergisteren in de regen een GTW staan daar, maar vandaag ineens alleen nog maar Protosjes :?
Er is één GTW aangeschaft ter vervanging van het Plan Vlut.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:43:29 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135115059
oh hmm. Dus GTW +Protos + V in kippensmurfkleuren naast elkaar zal wel niet gebeuren?
pi_135115098
Daar kan ik je helaas geen 100% bevestigend antwoord op geven maar ik geloof dat dat inderdaad de bedoeling was!
  zondag 5 januari 2014 @ 19:45:33 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135115172
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Daar kan ik je helaas geen 100% bevestigend antwoord op geven
WAAROM NIET :( IK VERWACHT ANTWOORDDEN!!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 januari 2014 @ 19:57:08 #160
Maffe Fries
pi_135115871
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
oh hmm. Dus GTW +Protos + V in kippensmurfkleuren naast elkaar zal wel niet gebeuren?
nee. Alleen toen de GTW net ingestroomd was reed het V'tje nog even mee. Nu is de revisietermijn verlopen en staat het V'tje terzijde
  zondag 5 januari 2014 @ 19:58:14 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135115939
Railroad Alaska dalek op Discovery trouwens :s)
  zondag 5 januari 2014 @ 20:00:17 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135116036
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Veetje is uit dienst, GTW is daarvoor in de plek gekomen. Maar meestal wordt de Protos op zondag niet ingezet, net als toen het Veetje niet ingezet werd.
pi_135117266
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Het heeft heel even gekund blijkens deze foto van het Spoorforum:
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 januari 2014 @ 20:24:32 #164
Maffe Fries
pi_135117318
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:00 schreef greavy het volgende:

[..]

Veetje is uit dienst, GTW is daarvoor in de plek gekomen. Maar meestal wordt de Protos op zondag niet ingezet, net als toen het Veetje niet ingezet werd.
dus ze rijden 2-uursdiensten met één stel :+
  zondag 5 januari 2014 @ 20:31:42 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135117707
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:23 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Het heeft heel even gekund blijkens deze foto van het Spoorforum:
[ afbeelding ]
ze schuiven ze maar een keertje bij elkaar voor de foto of zo :P
  zondag 5 januari 2014 @ 20:32:46 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135117760
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Railroad Alaska dalek op Discovery trouwens :s)
Tof om te zien hoe ze daar met sneeuw omgaan :)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 januari 2014 @ 20:32:53 #167
Maffe Fries
pi_135117768
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ze schuiven ze maar een keertje bij elkaar voor de foto of zo :P
Bokkeduinen :+
  zondag 5 januari 2014 @ 20:33:30 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135117808
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bokkeduinen :+
open dagje of zo lijkt me prima ^O^
pi_135120396
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

open dagje of zo lijkt me prima ^O^
175 jaar NS? Ohnee, dat kan natuurlijk niet.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:11:09 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135120419
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:10 schreef b2py het volgende:

[..]

175 jaar NS? Ohnee, dat kan natuurlijk niet.
Nee weet ik veel, landelijk afscheid mat64 of zo :P
  zondag 5 januari 2014 @ 21:12:47 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135120525
Want dat moet wel echt iets groots worden. Er is nog nooit een treintype ZO bepalend geweest voor het hele beeld van "trein", als het Mat'64. Niet in Nederland en eigenlijk ook niet daarbuiten. Uitgezonderd "De Stoomlocomotief" als geheel, waar dan weer zandkorrelduizend varianten van geweest zijn.
pi_135120638
quote:
4s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Want dat moet wel echt iets groots worden. Er is nog nooit een treintype ZO bepalend geweest voor het hele beeld van "trein", als het Mat'64. Niet in Nederland en eigenlijk ook niet daarbuiten. Uitgezonderd "De Stoomlocomotief" als geheel, waar dan weer zandkorrelduizend varianten van geweest zijn.
Ahum? TGV?
pi_135120691
quote:
4s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Klassiekjes.
pi_135120874
Hondekop?
dag
  zondag 5 januari 2014 @ 21:17:30 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135120875
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Ahum? TGV?
Ja, dat komt ook wel in de buurt inmiddels ja. Al zijn die pas 15 jaar later begonnen en hebben die al 15 jaar geleden een andere vorm gekregen.

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Klassiekjes.
Ook zoiets. Dat zou wel in de buurt komen denk ik ja. Heel erg lang in dezelfde vorm (okee in meerdere kleuren, maar Mat64 is ook in het groen begonnen) en door het hele land rondgereden ^O^
  zondag 5 januari 2014 @ 21:20:36 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135121114
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:17 schreef Peter het volgende:
Hondekop?
Je zou het kunnen uitbreiden naar "stroomlijnmat" eventueel ja. En dan nog zonder de DE5, de Mat'36, mat'40, mat'46 en OM(b)C-stellen, maar gewoon ongeveer die vorm. Want voor veel mensen ("het grote publiek") is mat'54 gewoon hetzelfde als mat'64. Het verschilt uiterlijk te weinig om echt als anders gezien te worden.

En welk treinstel van die complete dynastie dan ook de laatste zal zijn, DAT zal toch het eind van een tijdperk markeren. Niet het afvoeren van Mat54 of Plan T.
pi_135121887
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat komt ook wel in de buurt inmiddels ja. Al zijn die pas 15 jaar later begonnen en hebben die al 15 jaar geleden een andere vorm gekregen.

Bullet Trains ?
  zondag 5 januari 2014 @ 21:34:05 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135122086
Bullet Trains ?
pi_135122186
quote:
5s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Bullet Trains ?
Shinkansen, beter bekend als de Bullet Trains.. :P
  zondag 5 januari 2014 @ 21:37:07 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135122291
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Shinkansen, beter bekend als de Bullet Trains.. :P
Lekker uniform gebleven door de jaren heen ja :N

zondag 5 januari 2014 @ 21:47:19 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135122908
De 1600/1700 en alle broertjes en zusjes zijn ook wel redelijk beeldbepalend :)
  zondag 5 januari 2014 @ 21:49:02 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135123009
ook wel redelijk ja :)
pi_135123010
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker uniform gebleven door de jaren heen ja :N

[ afbeelding ]
Zeker als de lijnen nog andere namen hebben ook, ander materieel en andere operators. Maar geef toe, toen jij klein was was dit toch machtig!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:50:39 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135123116
Maar iedereen zal het met mij eens moeten zijn ( Gheheh }> ) dat het einde van mat'64 de hoogste mijlpaal zal zijn, in Nederland, sinds in januari 1958 de stoomtractie afgeschaft werd in Nederland.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:51:39 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135123177
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Zeker als de lijnen nog andere namen hebben ook, ander materieel en andere operators. Maar geef toe, toen jij klein was was dit toch machtig!
oh DAT helemaal _O_ absoluut :Y

Elk van deze treinen is per stuk al bruter dan alle treinen die ooit in Nederland gereden hebben, bij elkaar :D Maar daar had ik het ook niet over :P
pi_135123203
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar iedereen zal het met mij eens moeten zijn ( Gheheh }> ) dat het einde van mat'64 de hoogste mijlpaal zal zijn, in Nederland, sinds in januari 1958 de stoomtractie afgeschaft werd in Nederland.
Was about to be bloody time aswell.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:56:03 #187
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135123469
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
De volgende is de enorme vloot VIRM?
  zondag 5 januari 2014 @ 21:57:07 #188
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135123534
Greavy in 5, 4, 3, 2...
  zondag 5 januari 2014 @ 21:58:24 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135123605
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De volgende is de enorme vloot VIRM?
Nee, ICM. :)
  zondag 5 januari 2014 @ 21:59:13 #190
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135123651
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mwah.. minder dan 600 bakken. Stelt geen reet voor.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:59:13 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135123652
denk dat ICM tot op heden veel meer "beeldbepalend" geweest is dan Virm idd.
pi_135123673
Anders gaan we even het hele materieelpark af.. :')
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je vergeet SGM :P
  zondag 5 januari 2014 @ 21:59:41 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135123685
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Mwah.. minder dan 600 bakken. Stelt geen reet voor.
rijdt alleen pas 15 jaar langer ;) DAT is ook niet onbelangrijk.
pi_135123722
Zo beeldbepalend is VIRM voor NS: https://www.google.nl/sea(...)oAQ&biw=1920&bih=979
  zondag 5 januari 2014 @ 22:00:36 #195
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135123733
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

rijdt alleen pas 15 jaar langer ;) DAT is ook niet onbelangrijk.
Zelfs niet eens 500 bakken. Wat een kinderspel.
pi_135123825
Ik denk dat de afgelopen tijd 'Fyra' en 'V250' ook wel beeldbepalend zijn geweest.
  zondag 5 januari 2014 @ 22:03:08 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135123878
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:02 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat de afgelopen tijd 'Fyra' en 'V250' ook wel beeldbepalend zijn geweest.
kon niet minder beeldbepalend. De Protos scoort nog hoger. Of SM90.
  zondag 5 januari 2014 @ 22:03:13 #198
146033 ReisT
pi_135123882
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
denk dat ICM tot op heden veel meer "beeldbepalend" geweest is dan Virm idd.
Over een jaar of 30, bij het grote afscheid van het dan een halve eeuw oude ontwerp van de eerste Nederlandse dubbeldekstreinstellen denkt iedereen daar vast anders over...
  zondag 5 januari 2014 @ 22:05:04 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135123993
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:03 schreef ReisT het volgende:

[..]

Over een jaar of 30, bij het grote afscheid van het dan een halve eeuw oude ontwerp van de eerste Nederlandse dubbeldekstreinstellen denkt iedereen daar vast anders over...
Dat zou best kunnen, dat zien we dan wel weer :)
pi_135123997
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:03 schreef ReisT het volgende:

[..]

Hoeft heel Nederland niet meer drie uur in Venlo te wachten tot er knap materieel langs komt! :D
  zondag 5 januari 2014 @ 22:05:38 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135124026
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen, dat zien we dan wel weer :)
Behalve als Mat64 dan nog steeds rondrijdt ;(
  zondag 5 januari 2014 @ 22:20:19 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135124868
Het gaat niet helemaal zoals gepland bij de SBB: eind 2013 zou de eerste 'Twindexx Swiss Express' moeten zijn geleverd door Bombardier, maar dat wordt nu ten vroegste eind 2015. Ook die termijn is niet zeker.

Bombardier doet een Ansaldootje?
  zondag 5 januari 2014 @ 22:22:14 #203
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135124995
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:20 schreef James1988 het volgende:
Het gaat niet helemaal zoals gepland bij de SBB: eind 2013 zou de eerste 'Twindexx Swiss Express' moeten zijn geleverd door Bombardier, maar dat wordt nu ten vroegste eind 2015. Ook die termijn is niet zeker.

Dat doen Bombardier en Siemens regelmatig.
pi_135125000
Daar komen ze nu pas achter ja? :P
  zondag 5 januari 2014 @ 22:23:04 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135125042
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Klopt ja. Van Alstom hoor ik het een stuk minder vaak (gelukkig) :)
  zondag 5 januari 2014 @ 22:24:07 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135125105
NIET HATEN OP ANSALDOBREDA JAH :(

pi_135125234
_O_ _O-
  zondag 5 januari 2014 @ 22:26:49 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135125281
Of ik zal al jullie moeders hun bodemplaten! En zo. Dus.
  PR/Manusje van alles zondag 5 januari 2014 @ 22:43:10 #209
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_135126318
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tof om te zien hoe ze daar met sneeuw omgaan :)
Alleen jammer dat het Amerikaans is.

WE MOETEN SNEL ZIJN WANT DE TOENDRATREIN KOMT D'R AAN. Een vrachtwaggel op stalen wielen. :')

Zou wel wat zijn zeg... Een transporter van Prorail met een Howitzers op de trekhaak _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 5 januari 2014 @ 22:49:35 #210
146033 ReisT
pi_135126739
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Welke treinen hebben zij allemaal met minstens 5 jaar vertraging geleverd?
  zondag 5 januari 2014 @ 23:02:58 #211
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135127515
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:49 schreef ReisT het volgende:

[..]

Welke treinen hebben zij allemaal met minstens 5 jaar vertraging geleverd?
Wel een hele hoop tussen de 3 en 5 jaar.
pi_135127578
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:20 schreef James1988 het volgende:

Niet helemaal volgens mij, ik dacht dat de SBB ook schuld heeft doordat ze eisen oid veranderden.
pi_135128727
Godver de godver, hele dag DDZ ingepland tussen Venlo en Den Haag, want komt voorrijden als ik in Eindhoven de trein neem: VIRM :r :r :r En ook nog zo ene met paarse plastic stoelen :( Ik wil ook eens wat afwisseling in mijn treinwereld :P

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 23:28:07 ]
pi_135130410
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:25 schreef J.B. het volgende:
Godver de godver, hele dag DDZ ingepland tussen Venlo en Den Haag, want komt voorrijden als ik in Eindhoven de trein neem: VIRM :r :r :r En ook nog zo ene met paarse plastic stoelen :( Ik wil ook eens wat afwisseling in mijn treinwereld :P
Niet haten, VIRM is prima mat :P
  maandag 6 januari 2014 @ 00:10:04 #215
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135130753
quote:
16s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:00 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Alleen nog trager dan een trekschuit maar dat is slechts een detail. ;)
pi_135130877
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Achja, ik zit er dagelijks in naar school. Als het maar goed zit en er genoeg beenruimte is ben ik al snel tevreden. Om het zelf te rijden volstaat het ook prima: mooie overzichtelijke cabine zonder al teveel gekkigheid.

Over traag gesproken: ik had ooit de eer om een defecte VIRM-6 naar het opstelterrein te brengen, slechts 1 van de 3 tractiemotoren werkte nog, dat duurde dus wel ff _O_
pi_135131143
Lekker blazen :+
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 januari 2014 @ 00:44:49 #218
Maffe Fries
pi_135131894
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

maar haalt de rijtijden op de IC-diensten wel
  maandag 6 januari 2014 @ 00:53:29 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135132106
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

maar haalt de rijtijden op de IC-diensten wel
Dat zegt denk ik meer over de IC-diensten dan over het materieel.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 januari 2014 @ 00:57:02 #220
Maffe Fries
pi_135132183
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zegt denk ik meer over de IC-diensten dan over het materieel.
klopt. Zag afgelopen week een keer de stopper tussen Zwolle en Leeuwarden met -4 binnenkomen. Dat waren zes bakken schommelboot. Ook in dezelfde week zes bakken VIRM met +10, maar daar kon als excuus aangevoerd worden dat die spookstoring tussen Zwolle en Meppel er nog zat
  Redactie Sport maandag 6 januari 2014 @ 00:58:41 #221
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135132226
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:13 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Over traag gesproken: ik had ooit de eer om een defecte VIRM-6 naar het opstelterrein te brengen, slechts 1 van de 3 tractiemotoren werkte nog, dat duurde dus wel ff _O_
Het kan ook met een Plan V:
PM mij!
  maandag 6 januari 2014 @ 03:54:42 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135134334
quote:
12s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dus ze rijden 2-uursdiensten met één stel :+
Ow, foutje. GTW wordt natuurlijk op zondag niet ingezet.
  maandag 6 januari 2014 @ 03:59:05 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135134348
quote:
Had ik gistermiddag ook in Rotterdam. Kwam ineens de 9510 voorrijden ipv een DDZ. Heb 'm maar wel genomen ;(
Ik wacht tegenwoordig niet meer als er een VIRM voor komt rijden.
  maandag 6 januari 2014 @ 07:28:08 #224
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135134748
Een stiltecoupe met slechts het gekraak van het rijtuig en het gemompel van de conducteur als soundtrack. Het kan dus wél.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_135134821
quote:
16s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:00 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Die met stoffen stoelen zijn aardig, maar ik zit liever in ICR of ICM. Ik wil gewoon wat afwisseling, ik zit de laatste jaren binnen Nederland alleen maar in VIRM :'(
pi_135134892
Sinds ik sinds dit jaar ook verdoemd ben tot de in- en uitcheck hell vroeg ik me af of een conducteur je ov kaart ook visueel moet kunnen zien, of is bliepen genoeg? Staat dat ergens beschreven? Ik wil m namelijk achter m'n telefoon steken, dat is handig en zo kan dat ding ook bijna niet stuk gaan, maar dan moet dat niet inhouden dat ik dat ding er om de 2 dagen uit moet friemelen omdat eoa lul m per se wil zien
  maandag 6 januari 2014 @ 08:10:59 #227
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135134985
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 07:57 schreef arkkey het volgende:
Sinds ik sinds dit jaar ook verdoemd ben tot de in- en uitcheck hell vroeg ik me af of een conducteur je ov kaart ook visueel moet kunnen zien, of is bliepen genoeg? Staat dat ergens beschreven? Ik wil m namelijk achter m'n telefoon steken, dat is handig en zo kan dat ding ook bijna niet stuk gaan, maar dan moet dat niet inhouden dat ik dat ding er om de 2 dagen uit moet friemelen omdat eoa lul m per se wil zien
Hij wil hem gewoon zien bij controle.....
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 6 januari 2014 @ 08:18:39 #228
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135135041
quote:
Ik heb dat ding in mijn portemonnee achter zo'n gaasje zitten. Dat is in ieder geval geen probleem. In een half jaar tijd was er 1 conducteur die vroeg of ik 'm er even uit wilde halen. De rest scande gewoon.

pi_135135258
Ok, ik ga eens even kijken wat ik ermee ga doen. Ik heb geen portemonnee meer en gewoon 2 pasjes los in m'n binnenzak van m'n jas. Dat is tot nu toe bij m'n bankpas geen enkel probleem geweest. Het ov chip deel van m'n 2013 trajectkaart deed het,echter na een paar maanden al niet meer. Dat was toen echter geen probleem omdat je toen niet hoefde in en uit te checken
pi_135137495
quote:
Ligt aan de conducteur, zijn er een aantal die ook de gegevens op de kaart willen controleren of je gezicht bij de foto willen matchen ;)
pi_135137594
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:53 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ligt aan de conducteur, zijn er een aantal die ook de gegevens op de kaart willen controleren of je gezicht bij de foto willen matchen ;)
De meeste boeit het geen fuck.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 januari 2014 @ 11:07:17 #232
Maffe Fries
pi_135137818
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het kan ook met een Plan V:
Als het eenmaal rolt dan gaat het wel
pi_135138624
quote:
Amersfoort - Zwolle, de stoptrein variant. 90% is DDZ, de overige 10% SLT. 1x een ICMm gehad.
pi_135140388
Er zit ook nog wel eens een verdwaalde VIRM in.
  maandag 6 januari 2014 @ 13:16:19 #235
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_135141885
Krijg je bij het aanvragen van een jaartrajectabonnement nog een soort ontvangstbevestiging of is het duimen dat ik rond eind januari dat kreng binnen krijg? Waarom duurt dat in godsnaam 5 weken trouwens?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_135142202
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:16 schreef Ajaxfan het volgende:
Krijg je bij het aanvragen van een jaartrajectabonnement nog een soort ontvangstbevestiging of is het duimen dat ik rond eind januari dat kreng binnen krijg? Waarom duurt dat in godsnaam 5 weken trouwens?
Ik heb in al die jaren dat ik dat soort abonnementen heb besteld dat ding altijd ruim op tijd gekregen (ongeveer een week voor tijd)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 6 januari 2014 @ 13:33:42 #237
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_135142421
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik heb in al die jaren dat ik dat soort abonnementen heb besteld dat ding altijd ruim op tijd gekregen (ongeveer een week voor tijd)
Het zou technisch ook mogelijk moeten zijn het abbo als een 'product' op je persoonlijke ov chipkaart laden lijkt mij? Die hebben ook een pasfoto en zijn NS geactiveerd. Je laat iemand een digitaal formulier invullen en hangt ideal module achter. Dan loopt persoon A richting automaat en activeert product. Tada 5 weken tijdswinst. ;)
pi_135142542
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:33 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Het zou technisch ook mogelijk moeten zijn het abbo als een 'product' op je persoonlijke ov chipkaart laden lijkt mij? Die hebben ook een pasfoto en zijn NS geactiveerd. Je laat iemand een digitaal formulier invullen en hangt ideal module achter. Dan loopt persoon A richting automaat en activeert product. Tada 5 weken tijdswinst. ;)
Het klopt, NS is bezig met verchipte maand/jaar trajectkaarten -> Trajectvrij, dat project heeft iets vertraging opgelopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 6 januari 2014 @ 13:50:30 #239
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_135143029
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het klopt, NS is bezig met verchipte maand/jaar trajectkaarten -> Trajectvrij, dat project heeft iets vertraging opgelopen.
Dat is hopelijk eerder klaar dan dat alle poortjes gesloten zijn want anders hebben mensen met een papieren kaart een uitdaging straks.
  maandag 6 januari 2014 @ 13:56:17 #240
146033 ReisT
pi_135143267
Als het niet klaar is worden de poortjes ook niet gesloten.

(Die termijn van 5 weken is overigens klinkklare onzin. Dat kan in de praktijk sneller.)
pi_135143433
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:56 schreef ReisT het volgende:

(Die termijn van 5 weken is overigens klinkklare onzin. Dat kan in de praktijk sneller.)
Maar wel heel slim, want mensen zijn blij als die dan eerder binnen is. Terwijl het eigenlijk nog steeds lang duurt.
  maandag 6 januari 2014 @ 15:25:07 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135146881
Iemand nog een Sik kopen?

Bij B. Verstappen in Lierop (autohandelaar) staat Sik 338 te koop: http://www.schadeautos.nl(...)ws_result=61&pag=dsa
Prijs ¤14.950,00.
pi_135147079
Is de oudijzerprijs zo hoog?
pi_135147504
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:57 schreef b2py het volgende:

[..]

De meeste boeit het geen fuck.
Dat is hetzelfde met de papieren kaartjes. Is me ook wel eens gebeurt dat ik het verkeerde kaartje gaf (dag eerder die nog in me portemonnee zat), die vervolgens braaf geknipt/stempelt terug kwam _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2014 15:38:32 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 januari 2014 @ 15:40:47 #245
Maffe Fries
pi_135147640
ook wel eens gehad ja. Liet het toeslagkaartje voor het spoorwegmuseum in de trein naar Leeuwarden afstempelen :P
  maandag 6 januari 2014 @ 16:26:10 #246
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135149851
quote:
99s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:38 schreef CrashO het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde met de papieren kaartjes. Is me ook wel eens gebeurt dat ik het verkeerde kaartje gaf (dag eerder die nog in me portemonnee zat), die vervolgens braaf geknipt/stempelt terug kwam _O-
In de periode dat ik met maandtrajectkaarten reisde, kocht ik de trajectkaart voor de nieuwe maand altijd 1 of 2 weken van tevoren. Ik wisselde dat ding pas om met de verlopen kaart als een conducteur me erop wees. Dat duurde vaak een week of 2. :').
  maandag 6 januari 2014 @ 16:28:40 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135149975
Wadloper in Argentinië op dienst naar Uruguay
  maandag 6 januari 2014 @ 16:34:35 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135150278
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:28 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig lekker heet daar, kunnen ze goed tegen :P
  maandag 6 januari 2014 @ 16:37:34 #249
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_135150395
De hamvraag: wat is de goede maat voor een spoorbedrijf? NS te groot, Connexxion te klein?

Overwegingen hier: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
  maandag 6 januari 2014 @ 16:39:32 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135150492
Infrabel heeft de 4 diesellocomotieven reeks 62 die gebruikt werden voor het afslepen van een defecte of gestrande trein op de HSL2 Leuven - Luik uit dienst gehaald. Hiervoor zijn in Leuven en Luik nu elk één HLE18 gestationeerd. Indien de HLE18 niet ingezet kan worden door bovenleidingsproblemen zal een dieselloc HLD77 uit Schaarbeek of Kinkempois ingezet worden, die bij normale weersomstandigheden 30 km/h rijden op zicht over HSL2 mag rijden. Bij hellingen, slecht weer of nacht mag deze loc nog maar 15 km/h rijden op zicht.

Tsja, er is wel iets daar, maar of je dáár nou blij van wordt?
  maandag 6 januari 2014 @ 16:54:25 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135151139
Ja ja. Dus er moet een trein gestrand zijn EN de bovenleiding gemold hebben EN het moet slecht weer zijn, en dan nog komen ze je redden.

En jij maar janken. Hmmkay.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:57:55 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135151272
Ik vind het prima, maar de locs die ze nu hebben, mogen tenminste op 'volle snelheid' over de HSL.
Die locs gaan naar de Infrapool, zodat ze daar nog een groter overschot aan locs hebben.

Waarom iets wat goed werkt weghalen, en iets wat altijd weer extra vertraging meegeeft, voor in de plaats.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:35:51 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135154990
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:57 schreef greavy het volgende:

Waarom iets wat goed werkt weghalen, en iets wat altijd weer extra vertraging meegeeft, voor in de plaats.
Waarschijnlijk zullen er niet genoeg treinen stranden om 2 permanent beschikbare locs te rechtvaardigen als die locs ergens anders beter gebruikt kunnen worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 januari 2014 @ 18:49:14 #254
Maffe Fries
pi_135155508
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:28 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Worden ze weer ingezet of is dit nog een oude foto?
pi_135155993
Ze worden nog steeds ingezet. Alleen niet grensoverschrijdend.
  maandag 6 januari 2014 @ 19:28:22 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135157556
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zullen er niet genoeg treinen stranden
Tijd voor wat NS-interferentie *)
  maandag 6 januari 2014 @ 19:28:58 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135157589
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tijd voor wat NS-interferentie *)
We hebben nog wel wat HST's voor ze. Zo goed als nieuw, altijd binnengestaan, van een oud vrouwtje geweest.
  maandag 6 januari 2014 @ 19:57:35 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135159567
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zullen er niet genoeg treinen stranden om 2 permanent beschikbare locs te rechtvaardigen als die locs ergens anders beter gebruikt kunnen worden.
Maar nu gaan ze 2 locs van de nieuwste serie, HLE18, stationeren. 1 in Leuven en 1 in Luik.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:10:53 #259
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_135160418
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

We hebben nog wel wat HST's voor ze. Zo goed als nieuw, altijd binnengestaan, van een oud vrouwtje geweest.
Wel gemeen om Merel van Vroonhoven een 'oud vrouwtje' te noemen. Ze is nog niet eens 50. :+
  maandag 6 januari 2014 @ 20:17:08 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135160780
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar nu gaan ze 2 locs van de nieuwste serie, HLE18, stationeren. 1 in Leuven en 1 in Luik.
HLE 18 kun je makkelijker uitwisselen met z'n broertjes en zusjes, er rijden er genoeg in de binnenlandse dienst bij NMBS en die dingen gaan ook 1x per uur over diezelfde HSL 2.

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:10 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wel gemeen om Merel van Vroonhoven een 'oud vrouwtje' te noemen. Ze is nog niet eens 50. :+
:D
  maandag 6 januari 2014 @ 20:18:22 #261
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_135160841
quote:
Vandaag aldaar weer volop slecht schoongemaakt / onderhouden ICR gezien ipv het beloofde fonkelnieuwe, glanzende DDZ :{ .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  maandag 6 januari 2014 @ 20:18:52 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135160866
quote:
13s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:18 schreef MPG het volgende:

[..]

Vandaag aldaar weer volop slecht schoongemaakt / onderhouden ICR gezien ipv het beloofde fonkelnieuwe, glanzende DDZ :{ .
Klopt, er is weer redelijk wat ICRm teruggekomen in de IC Den Haag - Venlo.

Van Somda:
quote:
Voor wat betreft de 1900:
Waarschijnlijk gaat er ICR/DDZ/ICM rijden in ongeveer de verhouding 5:4:2, waarbij er in Den Haag Centraal nog wel eens gewisseld wil worden met ICM/IRM buiten de spits, en er in Venlo niet altijd lang gekeerd wordt. Het ICR komt er in ieder geval al vanaf 06/01 in.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:32:10 #263
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_135161795
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klopt, er is weer redelijk wat ICRm teruggekomen in de IC Den Haag - Venlo.

Van Somda:

[..]

Meh.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  maandag 6 januari 2014 @ 21:25:10 #264
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135164409
Vanmiddag stond er bij Alkmaar trouwens nog een schommelboot in de hens.

pi_135164601
Blij dat ik toen al in Amsterdam was :D
  maandag 6 januari 2014 @ 22:09:36 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135167030
in de rook ja. Zie geen hens.
pi_135167199
Vast gelopen remmetje zeker
  maandag 6 januari 2014 @ 22:12:34 #268
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135167229
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
in de rook ja. Zie geen hens.
Waar rook is is hens
  maandag 6 januari 2014 @ 22:21:33 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135167874
Na regen komt zonnehens.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:39:13 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135168865
De hens valt niet ver van de boot.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:39:30 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135168882
Soow ik ben echt grappig.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:45:01 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135169150
Raap me op. _O-
pi_135170161
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
De hens valt niet ver van de boot.
The Train, The Train, The Train is on Fire!
pi_135170295
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:37 schreef DriekOplopers het volgende:
De hamvraag: wat is de goede maat voor een spoorbedrijf? NS te groot, Connexxion te klein?

Overwegingen hier: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Hoezo kan het bij RZD of CR of JR dan wel flexibel en snel?
pi_135170359
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Ze hebben een gigantisch locomotievenoverschot in België. Eigenlijk hebben ze daar stiekem een gigantisch materieeloverschot als je P-treinen weglaat.
  maandag 6 januari 2014 @ 23:11:00 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135170458
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ze hebben een gigantisch locomotievenoverschot in België. Eigenlijk hebben ze daar stiekem een gigantisch materieeloverschot als je P-treinen weglaat.
Dat is leuk in het weekend: de rangeerterreinen ('bundels') staan grotendeels vol met dubbeldekkers, M4's, etc en veel IC's... rijden met Desiro's. :{
pi_135170473
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:04 schreef b2py het volgende:

[..]

The Train, The Train, The Train is on Fire!
We don't need no water let the motherfucker burn!
  maandag 6 januari 2014 @ 23:11:31 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135170491
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

We don't need no water let the motherfucker burn!
MW41? O-)
pi_135170562
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is leuk in het weekend: de rangeerterreinen ('bundels') staan grotendeels vol met dubbeldekkers, M4's, etc en veel IC's... rijden met Desiro's. :{
Ja :D En dan staan er in, ik geloof Kinkempois(??) nog enkele volledige locomotiefreeksen die opzich functioneel zijn (volgens Belgische regelgeving) te wachten op niets.
pi_135170702
En dan nog moet er meer TRAXX van AngelTrains geleased worden om de Benelutser te rijden :D
  maandag 6 januari 2014 @ 23:16:01 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135170718
Nog zo'n leuke is de locomotieven: het is de bedoeling dat de HLE 13 doorschuift naar NMBS Logistics om goederentreinen te rijden. Voor de reizigersdienst krijgt NMBS Mobility tenslotte de beschikking over 120 HLE 18's.

Logistics kan er echter maar weinig mee, want met de HLE 13 kunnen ze alleen naar België of Frankrijk. Ze hebben juist ook locs nodig voor Nederland en Duitsland, dus huren ze maar een hoop Traxx-locomotieven waardoor de HLE 13 werkloos aan de kant staat...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 januari 2014 @ 23:17:14 #282
Maffe Fries
pi_135170793
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

wees blij dat ze hier niet de SLT's in de IC's stoppen _O-
pi_135170803
HLE18/19 kan in principe naar Nederland en in de aanbesteding is ook 'voorzien' voor de inbouw van ATB. Is echter nog niet 'gehomologeerd'.

Die 'quotjes' heb ik afgekeken uit 'Het SpoorwegJournaal' natuurlijk.
pi_135170830
Die hoeveelheid loc's die in Duitsland ook op rangeerterreinen staat te druilen, verdrietig wordt je er van.
Doe mij Nederland maar, al het overtollige de deur en niet meer houden. Geldverslindende bende.
  maandag 6 januari 2014 @ 23:18:20 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135170866
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wees blij dat ze hier niet de SLT's in de IC's stoppen _O-
Errrr...

(bron verder onbekend)

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
HLE18/19 kan in principe naar Nederland en in de aanbesteding is ook 'voorzien' voor de inbouw van ATB.
Het is de bedoeling dat de locs kunnen worden gebruikt voor grensverkeer, maar veel meer niet. Grensverkeer doet de NMBS met treinstellen (Breaks of Varkentjes) dus het heeft geen haast.
pi_135170877
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef b2py het volgende:
Die hoeveelheid loc's die in Duitsland ook op rangeerterreinen staat te druilen, verdrietig wordt je er van.
Doe mij Nederland maar, al het overtollige de deur en niet meer houden. Geldverslindende bende.
Veel locs aan de kant betekent niet dat er een overschot is.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 januari 2014 @ 23:18:50 #287
Maffe Fries
pi_135170898
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Errrr...

[ afbeelding ]

(bron verder onbekend)
uitzonderingen daargelaten natuurlijk :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 januari 2014 @ 23:19:21 #288
Maffe Fries
pi_135170935
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef b2py het volgende:
hier staan ook nog genoeg locs terzijde, met name d-locs
pi_135170960
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Errrr...

[ afbeelding ]

(bron verder onbekend)

[..]

Het is de bedoeling dat de locs kunnen worden gebruikt voor grensverkeer, maar veel meer niet. Grensverkeer doet de NMBS met treinstellen (Breaks of Varkentjes) dus het heeft geen haast.
Dat is met de HLE13 ook zo. Maar de HLE18/19 ontwikkelt nog steeds meer vermogen dan een 1200 dus echt een heel groot probleem om iets verder landinwaarts te rijden moet het niet zijn en al helemaal niet als het om HSL-Rotterdam-HSL-Schiphol-Amsterdam gaat ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 23:19:38 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135170967
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Genoeg 1700 en 1800 terzijde ook.
pi_135171002
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Inderdaad. En als warme reserve kost het nog wel wat maar niet veel en als koude reserve nog veel minder. Tja, opstelcapaciteit waar een marginaal bedrag voor betaald moet worden.
pi_135171008
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Genoeg 1700 en 1800 terzijde ook.
Slopen die teringzooi.
  maandag 6 januari 2014 @ 23:21:44 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135171095
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat is met de HLE13 ook zo. Maar de HLE18/19 ontwikkelt nog steeds meer vermogen dan een 1200 dus echt een heel groot probleem om iets verder landinwaarts te rijden moet het niet zijn en al helemaal niet als het om HSL-Rotterdam-HSL-Schiphol-Amsterdam gaat ;)
Eens, maar als ik NMBS zou zijn zou ik m'n geld niet meer zetten op de inbouw van ATB. Het is namelijk de bedoeling dat ATB vollledig uit Nederland verdwijnt in de komende 10 tot 15 jaar. Eens dat voltooid is kan de HLE 18 naar Nederland komen 'bollen' zonder duur meerwerk voor een systeem dat er toch uit gaat.

Laat ProRail beginnen met het wegwerken van de ATB-eilanden: Amsterdam - Hoofddorp, Rotterdam-Noord - Barendrecht en Breda-HSL - Breda. Voor die gekke Beneluxplus zou Schiphol - Den Haag - Rotterdam ook uitgerust moeten worden.
pi_135171209
Je kan de ATB-kasten zo slopen uit die v'tjes en inbouwen. Hadsiekiedee.
  maandag 6 januari 2014 @ 23:24:18 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135171245
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:23 schreef b2py het volgende:
Je kan de ATB-kasten zo slopen uit die v'tjes en inbouwen. Hadsiekiedee.
Technologie uit de jaren 60/70 inbouwen in locs uit 2010. Dat gaat 'm worden ja. _O-
pi_135171270
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Technologie uit de jaren 60/70 inbouwen in locs uit 2010. Dat gaat 'm worden ja. _O-
Zou niet de eerste keer zijn.
pi_135171274
60/70? Maak daar maar 55 van :P
  maandag 6 januari 2014 @ 23:26:48 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135171380
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zou niet de eerste keer zijn.
Dat is ook weer zo. :')

Maar ik verwacht het niet. Als die locs al ATB zouden krijgen dan zal dat waarschijnlijk via een STM-ATB gaan lopen, dat ATB-signalen omsmurft naar ETCS-informatie. Dat is als het goed is al ontwikkeld door Bombardier (voor de Traxx) en Siemens/Alstom (voor de BR 189).

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:24 schreef b2py het volgende:
60/70? Maak daar maar 55 van :P
ATB wel ja, ik denk dat de kasten in de Veetjes toch wel iets jonger zijn.
pi_135171439
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een boutje en een moertje en een nippeltje, en het past vast :)
pi_135171541
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. :')

Maar ik verwacht het niet. Als die locs al ATB zouden krijgen dan zal dat waarschijnlijk via een STM-ATB gaan lopen, dat ATB-signalen omsmurft naar ETCS-informatie. Dat is als het goed is al ontwikkeld door Bombardier (voor de Traxx) en Siemens/Alstom (voor de BR 189).

[..]

ATB wel ja, ik denk dat de kasten in de Veetjes toch wel iets jonger zijn.
Ja okay, maar dan heb je nog steeds de opnamespoelen en logica nodig, dat wordt dan door de STM vertaald in leesbare informatie op schermen en geïntegreerd en alles.
pi_135171567
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')