Oh balen! Hopelijk zijn ze morgen bijgekleurd. Je hebt nog ffquote:Op maandag 23 december 2013 23:20 schreef Zo-is-dat het volgende:
Net mijn peertjes gecheckt en ze mogen vanacht mooi blijven staan, trekt bijna niet op. Mn schaal is wel een beetje vol dus ze hadden lichtje vlekjes waar ze elkaar raken, nu zijn allemaal een kwart slag gedraaid
Morgen weer een dag!
Hoho, dat hangt helemaal van de maat van je eigen thee- en eetlepeltjes af! Daar zit nogal een verschil in!quote:Op maandag 23 december 2013 22:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik kon geen gedroogde chilivlokken vinden! Heb verse rode pepers meegenomen. Snij er 1 fijn en gooi em erin. Ik ben gek op pittig (kan heel wat hebben), de fam wat minder helaas.
1 Steranijs doe ik! Voor de zekerheid: 1 tsp is 2 theelepels en 1tbsp zijn 2 eetlepels toch?
En en en?! Foto! Rudolph is een beste peer die meestal bomvol goede tips en technieken zit, maar soms slaat hij de plank hélemaal mis dus ik ben wat nerveuzig!quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:11 schreef AnneX het volgende:
Spannend..de peertjes staan in de rode port en morgen bij opstaan ga ik gelijk in de koelkast duiken...
Vooral qua opmaak vind ik hem soms een beetje hard falen. Noemt die iets een mooie taart, terwijl ik het een soort kinderlijke creatie vind.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:54 schreef minilot het volgende:
[..]
En en en?! Foto! Rudolph is een beste peer die meestal bomvol goede tips en technieken zit, maar soms slaat hij de plank hélemaal mis dus ik ben wat nerveuzig!
Ik moet er vanavond 22 serveren! Dus apart zetten gaat niet lukken, een paar zullen er wel vlekjes houden, maar ach, heeft ook zn charmequote:Op dinsdag 24 december 2013 09:53 schreef RoelerMF het volgende:
Mijn peertjes hebben in ieder geval een rode voetMaar de port trekt niet echt omhoog, het kleurt eigenlijk alleen datgene wat in het vocht staat. Dus ik heb mijn mooiste 6 peertjes in een kleinere bak gezet zodat de port hoger komt. Nu kunnen ze nog een uur of negen badderen. Dan moet het wel goed komen denk ik
miss kun je ze nog wat helpen met perenrood (te vinden op de groente/kruiden afdeling van je supermarkt)quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:53 schreef RoelerMF het volgende:
Mijn peertjes hebben in ieder geval een rode voetMaar de port trekt niet echt omhoog, het kleurt eigenlijk alleen datgene wat in het vocht staat. Dus ik heb mijn mooiste 6 peertjes in een kleinere bak gezet zodat de port hoger komt. Nu kunnen ze nog een uur of negen badderen. Dan moet het wel goed komen denk ik
Precies...dat zag ik ook vanmorgen na een nachtje.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:53 schreef RoelerMF het volgende:
Oh die moeten te vinden zijn maar wat zeg jij; die nog halen of mijn verse peper gebruiken?quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Hoho, dat hangt helemaal van de maat van je eigen thee- en eetlepeltjes af! Daar zit nogal een verschil in!Teaspoon (tsp) in recepten is 5 ml en een tablespoon (tbsp) in recepten is 15 ml. Bij Blokker en de Hema kun je voor hoogstens een paar euro een setje maatlepeltjes krijgen (ook maatscheppen voor cups, 1/2 cups, 1/3 cup, etcetera). Is echt reuze handig als je vaker kookt met online gevonden Amerikaanse recepten.
O, en de gedroogde chili - deze zijn goed verkrijgbaar in de supermarkten:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
En even zelf stampen:
[ afbeelding ]
..maar da's nu te laat zeker?![]()
Haal je de zaadjes en zaadlijsten uit je verse peper?
Zien er heerlijk uitquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:31 schreef Myraela het volgende:
Mijn cheddar appel worstenbroodjes.Geen typisch kersthapje. Maarja, bij mijn schoonfamilie eten ze gewoon broodjes en hapjes, en vooral erg veel vis. En ik wilde er ook iets van vlees bij en eten de kinderen ook waarschijnlijk wel.
[ link | afbeelding ]
Wat leuk! Zit er vulling in?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:42 schreef RoelerMF het volgende:
Wat komen er al een hoop mooie dingen voorbij! Ik heb net de puree gekookt, gestampt en gezeefd en de eerste batch kerst sterren is ook de oven in geweest
[ afbeelding ]
Nondepietjes! Heb je stiekem ook een foto van de binnenkant?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:31 schreef Myraela het volgende:
Mijn cheddar appel worstenbroodjes.Geen typisch kersthapje. Maarja, bij mijn schoonfamilie eten ze gewoon broodjes en hapjes, en vooral erg veel vis. En ik wilde er ook iets van vlees bij en eten de kinderen ook waarschijnlijk wel.
[ link | afbeelding ]
Nee nog niet. Er komt een kalkoensalade tussenquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat leuk! Zit er vulling in?
Vanavond zal ik er eentje maken, ik heb er namelijk stiekem al teveel op om er nog ééntje door te snijden. Anders kom ik met zo weinig aan vanavond.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Nondepietjes! Heb je stiekem ook een foto van de binnenkant?
verrie nijsquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:58 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Nee nog niet. Er komt een kalkoensalade tussen
Gek idee, maar proef eens hoe het smaakt, als het nu al smerig is, gaat de kokos en limoen daar niets aan verbeterenquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ben zo bang dat ik teveel citroengras in de soep heb gegooid![]()
Heb 2 eetlepels citroengraspasta erin gedaan (uit een potje).
Moest zeker verse zijn?![]()
Evenals de gember..
Hij is aan t koken. Straks alleen nog kokosmelk en limoen erin en weer warmen en dan maar fingers crossed.
Heb geproefd en ik heb het vooral heel zout gemaakt. Heb er nog een 0,5 liter water bijgedaan, wat extra kokosmelk en shiitakes en nu kookt het weer.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek idee, maar proef eens hoe het smaakt, als het nu al smerig is, gaat de kokos en limoen daar niets aan verbeteren
Ga je pulled pork maken?quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:24 schreef Soohr het volgende:
sinds zaterdag ligt de varkenschouder te ontdooien,
vanmiddag mag ie weer de koelkast in,
morgenochtend de marinade in en morgen nacht de oven in.
Panna cotta, of gewoon kloppen voor de warme chocoquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:17 schreef sigme het volgende:
Wegens een kleine misrekening in mijn hoofd heb ik wat veel slagroom gekocht.
Iemand nog een leuke suggestie waar veel slagroom en weinig anders aan te pas komt? Ik heb natuurlijk wel allerlei kruiderij in huis, en ook een tamelijk grote voorraad eieren. En de gewone basis ingredienten. Zoet of hartig maakt niet uit. Hooguit zou het speciaal leuk zijn als ik m'n maanzaadmeel ook eens kon gebruiken.
Ik heb vanmiddag mijn hertenstoof gemaakt, volgens het 24kitchen recept welke hier al eens is langsgekomen. Eindproduct is top, tussentijds was het nog wel even billenknijpen omdat het volledig leek te mislukken. In plaats van een liter wildfond had ik een zeer geconcentreerd wildfond extract gebruikt. Dit extract aangelengd met water.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:19 schreef habitue het volgende:
Mijn hertenstoofpot staat op het vuur
Nice! Stoofvlees kan idd wat tricky zijn soms. Bij mij was het na 3 uur stoven nog best taai, extra eetlepel azijn erbij en nog 2 uur en het was zachtquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:03 schreef De-Sombrero het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag mijn hertenstoof gemaakt, volgens het 24kitchen recept welke hier al eens is langsgekomen. Eindproduct is top, tussentijds was het nog wel even billenknijpen omdat het volledig leek te mislukken. In plaats van een liter wildfond had ik een zeer geconcentreerd wildfond extract gebruikt. Dit extract aangelengd met water.
Na een aantal uur stoven gecheckt of de stoof goed was. Jammer genoeg was dit niet het geval, de stoof had een waterige structuur en was flauw van smaak. Op dat moment sloeg de stress er wel een beetje in. Ik heb toen het vlees en de groente uit de pan gehaald om het vocht wat te laten inkoken. Vervolgens na het inkoken een paar plakken ontbijtkoek toegevoegd, en daarna weer groente en vlees toegevoegd. Nog een uurtje op lage temperatuur in de oven gestoofd en nu is hij top.
300 gram zelfrijzend bakmeel is prima. Komt niet zo precies.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:33 schreef The_Dean het volgende:
Ik zoek advies, maar ben bang dat het een hele stomme vraag is...
Ik wou een cake bakken als toetje. In mijn recept staat:
300 gram bloem
15 gram bakpoeder
Nu weet ik, dat als je bloem aan bakpoeder toevoegd het gewoon zelfrijsend bakmeel wordt.
Ik heb dus geen bakpoeder, maar wel een pak zelfrijsend bakmeel. Hoeveel gram pak ik daar van? Gewoon 300? Of komt het uiteindelijk niet zo precies op die paar gram?
Bij cake is zelfrijzend bakmeel zelfs beter dan bloem, bloem heeft vaak meer gluten en dat wil je niet. Ik heb nooit zelfrijzendbakmeel in huis dus neem ik de helft of meer maizena.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:33 schreef The_Dean het volgende:
Ik zoek advies, maar ben bang dat het een hele stomme vraag is...
Ik wou een cake bakken als toetje. In mijn recept staat:
300 gram bloem
15 gram bakpoeder
Nu weet ik, dat als je bloem aan bakpoeder toevoegd het gewoon zelfrijsend bakmeel wordt.
Ik heb dus geen bakpoeder, maar wel een pak zelfrijsend bakmeel. Hoeveel gram pak ik daar van? Gewoon 300? Of komt het uiteindelijk niet zo precies op die paar gram?
Jup! Soort brownies, moet in een lage bakvorm, dus ik neem een browniepan.quote:
Zie ninja editquote:Op woensdag 25 december 2013 09:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Jup! Soort brownies, moet in een lage bakvorm, dus ik neem een browniepan.
Verder heel simpel recept, dit is het
Ingrediënten:
4 eieren
250 gr suiker
200 gr (zachte) boter
300 gr bloem
15 gr bakpoeder
3 theelepels cacao
Haha ok dan, dankjewelquote:
Oh heerlijk relaxedquote:Op woensdag 25 december 2013 11:07 schreef --Sam het volgende:
Gisteren het kerstdiner gemaakt, vandaag even opwarmen en smullen maar!
Chill.quote:Op woensdag 25 december 2013 11:07 schreef --Sam het volgende:
Gisteren het kerstdiner gemaakt, vandaag even opwarmen en smullen maar!
Ha, fijn dat het allemaal zo goed beviel!quote:Op woensdag 25 december 2013 00:33 schreef RoelerMF het volgende:
Heb pijn in de voeten van twee dagen in de keuken staan, maar het was het waard!
Dat kan ik me voorstellen ja.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:02 schreef Myraela het volgende:
Het is toch wel erg tof om te zien als je hapjes meeneemt en alles op gaat.
Awesome!quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:30 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
..granita van zelf getrokken gluhwein..
Chapeau voor jou!quote:Op woensdag 25 december 2013 22:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Alles was geweldig!
Voor, soep, hoofd en dessert was allemaal heerlijk.
Varkenshaas was zó ontzettend mals, smolt op je tong
Jaquote:Op woensdag 25 december 2013 23:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Chapeau voor jou!
En, lustte iedereen De Soep?
Dit! 'Alleen' een hoofdgerecht voldoet hier zeker. Superlekker allemaal!quote:
quote:Op woensdag 25 december 2013 23:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
JaZe vonden em kruidig/pittig maar vonden het niet erg; ze kregen het er warm van
. Wilden graag weten wat er allemaal in ging. Geslaagd
Jouw 'snoep' ook allemaal opgegaan?
Nee nee, al dat is voor morgen: kerstdiner bij schoonouders.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:51 schreef Zo-is-dat het volgende:
Owh jee, gelukkig waren er cranberries en truffels, en mints, en, en..!
Het klinkt lekker en dat is het belangrijkste. Trouwens een goede risotto, 2 vleesgerechten en groentes is nog niet eens zo eenvoudig qua timing.quote:Op donderdag 26 december 2013 00:19 schreef ASSpirine het volgende:
Ik hield het maar op een hoofdgerecht, we zijn niet zo'n grote eters.
En heb ook niet zo'n spectaculaire dingen gemaakt zoals sommigen van jullie.
Groenten:
Gestoofde prei en gemengd met kruidenkaas (gebruik ik ook wel eens als vuling im cannellni). Vrij eenvoudig dus.
Gstoofde witlof.
Vlees:
Lamsbout ingewreven met rozemarijn en knofloof, op het einde nog ingewreven met een honing mosterd mengsel. Dit bovenop een bedje van aardappels en wortels.
Varkenswangen in rode wijnsaus.
Paddenstoelen risotto met parmezaanse kaas en comté.
Ben op zichwel tevreden dat het vrij goed was gelukt.
Inderdaad!quote:Op donderdag 26 december 2013 08:07 schreef AnnaNiem het volgende:
[..]
Het klinkt lekker en dat is het belangrijkste. Trouwens een goede risotto, 2 vleesgerechten en groentes is nog niet eens zo eenvoudig qua timing.
Ahhh, nou geniet ervan vandaag dan!quote:Op donderdag 26 december 2013 02:26 schreef minilot het volgende:
[..]
[..]
Nee nee, al dat is voor morgen: kerstdiner bij schoonouders.
Had alleen een potje zelfgemaakte pepermunt voor mijn ouders meegenomen, maar dat was eigenlijk al wat te avontuurlijk voor ze
Ik gelukkig wel! Het kerstdiner gisteren was een succes. Zoals verwacht heb ik genoeg over, maar daar is de diepvries blij mee. Hoe heb je de varkenshaas bereidt?quote:Op donderdag 26 december 2013 09:16 schreef Myraela het volgende:
Hebben jullie het allemaal al gehad? Ik moet vanavond pas. /nerveus.
Gisterenavond overigens voor alleen mij en mijn vriend voor het eerst varkenshaas gemaakt. Was lekker.
voor het eerst??quote:Op donderdag 26 december 2013 09:16 schreef Myraela het volgende:
Gisterenavond overigens voor alleen mij en mijn vriend voor het eerst varkenshaas gemaakt. Was lekker.
Hm ziet er goed uit! Vooral die tomatensmurrie klinkt heerlijkquote:Op donderdag 26 december 2013 11:50 schreef Soohr het volgende:
Het voorgerecht op de 24e is goed gelukt,
trio van tonijn.
[ afbeelding ]
Tartaartje, licht aangebakken en rolletjes gevuld met tomatensmurrie
Ik mag idd vanavond ook voor het voorgerecht en ik had het nog willen testen, maar een griepje-dat-toch-longonsteking-bleek gooide roet in het eten.quote:Op donderdag 26 december 2013 09:16 schreef Myraela het volgende:
Ziet er mooi uit zeg. Die borden zijn ook echt supertof zoquote:Op donderdag 26 december 2013 11:50 schreef Soohr het volgende:
trio van tonijn.
[ afbeelding ]
Ziet er goed uitquote:Op donderdag 26 december 2013 16:18 schreef minilot het volgende:
Kus voor iedereen die de zenuwen heeft!
Even een foto vanuit Huize Schoonfamilie:
[ afbeelding ]
Snoep, schuimpjes, koekjes en cranberries: klaar om soldaat te worden gemaakt
quote:Op donderdag 26 december 2013 16:18 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
En nu heb ik zin in lekkers bij de koffiequote:Op donderdag 26 december 2013 16:18 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er heel goed, wel enorm zwaar die leistenen.quote:Op donderdag 26 december 2013 11:50 schreef Soohr het volgende:
trio van tonijn.
[ afbeelding ]
Hmmm, ziet er prachtig uit!quote:Op donderdag 26 december 2013 16:18 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben vanavond ook pas..quote:Op donderdag 26 december 2013 09:16 schreef Myraela het volgende:
Ziet er prachtig uitquote:Op donderdag 26 december 2013 16:18 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 december 2013 22:02 schreef Myraela het volgende:
Ok, sorry, maar mijn tiramisu was echt de lekkerste ooit.
quote:Op donderdag 26 december 2013 23:50 schreef Molo het volgende:
Hot damn! Das een goed maal én het ziet er prachtig uit!
Dank jullie wel, zo-is-dat ik wil al jaren een nieuw servies en nu vond ik net voor kerst dit servies. Ben er helemaal weg van. Heb nu 3x 6 borden aangeschaft, voor de rest wordt gespaard. Is de serie Asa Home a table, bestaat al sinds 1972 dus bied toekomst mogelijkheden om alles op het gemak bij elkaar te sparen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 09:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
Sv-tje, wat een prachtig bord voor die bouillon ook!
Het ziet er allemaal zo knus uit!quote:Op vrijdag 27 december 2013 11:57 schreef RoelerMF het volgende:
Alvast de eerste drie foto's die ik met mijn eigen telefoon had gemaakt
Ik kan je wel een keer een zakje met gedroogde plakjes sturen hoor.quote:Op zondag 29 december 2013 13:01 schreef FutureFairytale het volgende:
Het ziet er echt fantastisch uit minilot. Ik zou dat schaaltje kroepoek wel op willen eten
Aw das echt superlief maar het is jouw kroepoek, niet de mijnequote:Op zondag 29 december 2013 13:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik kan je wel een keer een zakje met gedroogde plakjes sturen hoor.Eeuwig houdbaar en als je dan zin hebt in kroepoek hoef je ze maar tien tellen te frituren.
Boeien. Maak ik gewoon weer nieuw.quote:Op zondag 29 december 2013 13:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Aw das echt superlief maar het is jouw kroepoek, niet de mijne
Ik wilde jou bedanken voor dit superleuke en inspirerende topic! Er zijn veel mensen, inclusief ik, die recepten hebben gebruikt van dit topic en idd fijn dat hier geen ONZ van is gemaakt.quote:Op zondag 29 december 2013 13:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Boeien. Maak ik gewoon weer nieuw.![]()
Maarreh, als over een paar dagen blijkt iedereen alle verhalen en foto's heeft gepost, dan is het maar 'ns tijd om afscheid te nemen van het topic, lieve CUL-ers!
Alvast iedereen bedankt voor deze bijzonder leuke (en opvallend gedoe- en onzinloze!) reeks![]()
Tot volgend jaar hè?
Dit! Ik vond het een geweldig topic! De Soep der Soepen blijft erin hier. En ook verder heel veel aan gehad. Veel dank!quote:Op zondag 29 december 2013 13:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik wilde jou bedanken voor dit superleuke en inspirerende topic! Er zijn veel mensen, inclusief ik, die recepten hebben gebruikt van dit topic en idd fijn dat hier geen ONZ van is gemaakt.
Jouw hulp en bijdrage was fantastisch, evenals hulp van andere CUL-lers hier.
Super super bedankt en hopelijk tot volgend jaar!
Liefs, kleine chef
Maar maar maar maar kunnen we dan geen nieuw topic openen waarin je ons van al je fratsen op de hoogte houdt want dit is gewoon genieten hoor! En je foto's, het ziet er zó mooi uit! Je kunt toch ons gewoon op de hoogte blijven houden van alles wat je probeert en wat je wil proberen en gaat proberen en absoluut nooit probeert?!quote:Op zondag 29 december 2013 13:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Boeien. Maak ik gewoon weer nieuw.![]()
Maarreh, als over een paar dagen blijkt iedereen alle verhalen en foto's heeft gepost, dan is het maar 'ns tijd om afscheid te nemen van het topic, lieve CUL-ers!
Alvast iedereen bedankt voor deze bijzonder leuke (en opvallend gedoe- en onzinloze!) reeks![]()
Tot volgend jaar hè?
Dan zijn wij dus niet de enigen die hebben lopen poetsen met kerst.quote:Op donderdag 26 december 2013 20:11 schreef Molo het volgende:
Wij hebben net de badkamer en bovenverdieping lopen schoonmaken met zijn twee (treurig... I know
). Meneer is nu stukkie hardlopen en ik ga zo de boel in elkaar zetten qua eten. Tijd ging iets sneller voorbij dan we dachten
![]()
Maar goed, kalkoenrolletjes met wat pasta, oesterzwammen en truffelsaus is zo in elkaar gezet gelukkig.
Ha, dat hebben wij volgend jaar! Voor het eerst kerst bij ons thuis. Wel fijn, want dan hoef ik eens niet het halve dorp door te slepen met enorme tupperwaredozen met saus enzo.quote:Op zondag 29 december 2013 14:22 schreef sieske het volgende:
[..]
Dan zijn wij dus niet de enigen die hebben lopen poetsen met kerst.I.v.m. verhuizing moesten we wel afgelopen dagen, maar nu zitten we lekker op onze nieuwe meubeltjes in ons nieuwe huisje.
Misschien maandelijks voor een bepaald thema koken? En dan zelf kiezen of je daarin een hapje, ontbijt of een uitgebreid diner maakt. Gewoon om ons elke keer een beetje in iets te verdiepen. Dat lijkt me wel tof.quote:Op zondag 29 december 2013 14:23 schreef minilot het volgende:
Bleie, FFt en Sjaam - dank voor het voortzetten van zoete, lieve kerstgedachtes
Ik zat wel te denken: nu blijkt dat het toch wel leuk is om elkaar hier te helpen bij recepten, wellicht is het dan leuk om een soort kookclub-achtige topicreeks te openen, waarbij experimenteerlustige en kookgrage CUL-ers bijvoorbeeld eens per twee weken met z'n allen één supertof en enigzins bijzonder recept maken, dat we dan per wisselbeurt uitkiezen..
Eens over denken..
Zou ik ook tof vinden.quote:Op zondag 29 december 2013 16:04 schreef Bleie het volgende:
Leuk idee!
Het zou ook rondom een bepaald ingrediënt kunnen draaien?
Voor een zelfgemaakte pizza heb je geen pizza-oven nodigquote:Op zondag 29 december 2013 17:01 schreef FutureFairytale het volgende:
Ja precies! Ik heb bv geen pastamachine of pizzaoven dus als er perse verse pasta of zelfgemaakte pizza gemaakt moet worden kan ik niet meedoen helaas.
+1quote:Op zondag 29 december 2013 13:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik wilde jou bedanken voor dit superleuke en inspirerende topic! Er zijn veel mensen, inclusief ik, die recepten hebben gebruikt van dit topic en idd fijn dat hier geen ONZ van is gemaakt.
Jouw hulp en bijdrage was fantastisch, evenals hulp van andere CUL-lers hier.
Super super bedankt en hopelijk tot volgend jaar!
Liefs, kleine chef
+2quote:
Dat is echt een wedstrijd. Hoewel ik dat ook leuk vind, is dat nu volgens mij niet echt de bedoeling. Daarbij ben ik altijd bang dat het dan altijd al eerder een wedstrijd word wie de mooiste foto's kan maken.quote:Op zondag 29 december 2013 23:40 schreef PdeHoog het volgende:
Beetje als dit ideeCUL / [CUL Wedstrijd] CUL in de keuken! Gevulde Pasta
Die wint Robinquote:Op maandag 30 december 2013 09:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is echt een wedstrijd. Hoewel ik dat ook leuk vind, is dat nu volgens mij niet echt de bedoeling. Daarbij ben ik altijd bang dat het dan altijd al eerder een wedstrijd word wie de mooiste foto's kan maken.
Dat met die foto's blijf je toch houdenquote:Op maandag 30 december 2013 09:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is echt een wedstrijd. Hoewel ik dat ook leuk vind, is dat nu volgens mij niet echt de bedoeling. Daarbij ben ik altijd bang dat het dan altijd al eerder een wedstrijd word wie de mooiste foto's kan maken.
Ik heb een restantje van de pulled pork volledig gemixed met de restant van 1 van de sausen en op een broodje gemikt als lunch.quote:Op zondag 29 december 2013 12:52 schreef minilot het volgende:
En verder nog iemand iets leuks gedaan met de restjes?
Wat is het geworden Probs?quote:Op zondag 29 december 2013 11:18 schreef Probability het volgende:
Ik lees nog even mee, ik ga met oudjaar een kerstdiner koken
O nou we deden even wat snels en we gaan kerst nog een ander moment 'inhalen'quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:19 schreef minilot het volgende:
Zohee, je kerstster is prima gerezen M!Dank voor het alsnog plaatsen van foto's!
Je decoratiehert op tafel is toch wel van een kitscherige verukkelijkheid hoor.
![]()
Volgens jaar is kerst bij mij thuis (dus ik heb nog een jaar om een eettafel te kopen) en dan ga ik de boel ook maar eens stevig versieren thematiseren
[..]
Wat is het geworden Probs?
Ik moest trouwens even komen gourmetten bij de schoonfamilie gisterenavond. Voor straf, omdat ik kerst de laatste jaren zo 'culinair verantwoord' heb gemaakt.![]()
wat is dit voor lekker toetje?quote:Op zondag 29 december 2013 12:52 schreef minilot het volgende:
Ten overvloede, maar hier nog even een paar niet-telefoonfoto's van wat ik had gemaakt..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu zat ik na die appelsneeuw en de candy cane-meringue met een koelkast vol eierdooiers
[..]
Omenalumi, ofwel 'appelsneeuw'. Heel lekker, fruitig en licht toetje voor na een zware maaltijd.quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:24 schreef madeliefff het volgende:
[..]
wat is dit voor lekker toetje?
dank je. Heet het in het Nederlands ook appel saus? Waar koop je zoiets? En die koekjes zijn die zoetig?quote:Op dinsdag 18 november 2014 10:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Omenalumi, ofwel 'appelsneeuw'. Heel lekker, fruitig en licht toetje voor na een zware maaltijd.Recept:
http://scandifoodie.blogspot.nl/2011/08/omenalumi-apple-snow.html
Extra lekker is het om daar dan wat knapperig bij te serveren. Ik maakte pain d'amande:
http://www.davidlebovitz.(...)ain-damande-cookies/
Zal wel appelmoes zijnquote:Op dinsdag 18 november 2014 10:33 schreef madeliefff het volgende:
[..]
dank je. Heet het in het Nederlands ook appel saus? Waar koop je zoiets? En die koekjes zijn die zoetig?
Ik denk dat je hier moet zijn voor nog een maand te gaanquote:
Ohquote:Op dinsdag 18 november 2014 10:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier moet zijn voor nog een maand te gaanCUL / Kerstdiner 2014! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
Dit is het topic voor 2013
oo appelmoes. Doet me denken aan wat mijn moeder soms maakt: geklopte eiwit met suiker op eigengemaakte appelmoes en dan eventjes in de ovenquote:Op dinsdag 18 november 2014 10:36 schreef minilot het volgende:
Ja, appelmoes. Zelf maken is wel zo lekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |