abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 december 2013 @ 23:50:52 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_134731954
Hot damn! Das een goed maal én het ziet er prachtig uit! O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_134737289
Wow, wat ziet alles er bij jullie mooi en heerlijk uit!

Hier was het allemaal ook behoorlijk geslaagd, en ik heb zelfs foto's gemaakt (niet van alles, maar wel de 'spannendste' dingen.

Kerstavond

California-roll sushi

Zalm in groene thee, met kokosrijst en misogroenten (niet op de foto)

Japanse cheesecakejes. Net uit de oven, daarna stortten ze volledig in, maar OMG wat lekker!

Eerste Kerstdag deed ik alleen het voorafje

Zelfgebakken zuurdesem met zalmpaté

Tweede Kerstdag

Voor de kinderen

Tomaten-paprikasoep met mascarpone

En kletskoppen van Parmezaanse kaas

Hoofdgerecht was melanzane alla parmagiana - geen foto's

Citroen-meringuetaart

pi_134737434
Sv-tje, wat een prachtig bord voor die bouillon ook!

En bleie die citroen taart :9
pi_134738125
Ik heb gewoon geen foto's gemaakt, ik had er geen zin in. En er was toch te weinig licht.
  vrijdag 27 december 2013 @ 10:30:49 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134738433
Jeej! De spinaziesalade was een succes! *O*
  vrijdag 27 december 2013 @ 11:51:50 #131
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_134740283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 23:50 schreef Molo het volgende:
Hot damn! Das een goed maal én het ziet er prachtig uit! O+
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 09:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
Sv-tje, wat een prachtig bord voor die bouillon ook!

Dank jullie wel, zo-is-dat ik wil al jaren een nieuw servies en nu vond ik net voor kerst dit servies. Ben er helemaal weg van. Heb nu 3x 6 borden aangeschaft, voor de rest wordt gespaard. Is de serie Asa Home a table, bestaat al sinds 1972 dus bied toekomst mogelijkheden om alles op het gemak bij elkaar te sparen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 27 december 2013 @ 11:57:25 #132
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_134740455
Alvast de eerste drie foto's die ik met mijn eigen telefoon had gemaakt :)

Tafeldekking was passen en meten, maar het kwam goed :)

De tomaten-creme soep met op basis van de zelfgemaakte bouillon. Precies "zoals mama hem vroeger maakte" O+

En dit was het hoofdgerecht. De hertenstoof met de aardappel-pastinaak kerstkransjes. Die laatste had ik wat hoger opgespoten omdat ik er geen 16 op het rooster kwijt kon maar wel graag iedereen voldoende wilde geven. De stoofpeertjes heb ik er niet op staan jammer genoeg. En let niet op de appelmoes, dat was voor diegene die geen hertenstoof hadden :P

De ringen die ik had gekocht om de stoof in te serveren werkte alleen voor geen meter. De stoof had een mooie dikte, maar nog altijd veel te dun om fatsoenlijk op elkaar te blijven liggen. Zodra ik de ring wegtrok liep alles uit :D Maar ik bekijk het positief, iedereen had evenveel op zijn bordje liggen nu :P

Hopelijk volgen de foto's van het tussengerecht en het toetje ook nog.

En moeders vroeg of ik volgend jaar ook voor de familie wilde koken voor Eerste Kerstdag 8-)
»» Democracy is so overrated »»
pi_134743935
Hier was het 6 gangen diner van gister voor 10 man ook erg geslaagd *O* *G* *O*

Iedereen vond het hartstikke lekker en bijna alles is op.

Het menu:

Een salade met kiprollade, sinaasappeldressing en amandelschaafsel

Stokbroodjes met kruidenboter en een kruidenmengsel met gebakken champignons

Courgette carpaccio met sperzieboontjes, champignons, walnoten, rauwe ham en zelfgemaakte paprikapesto

Kalfsragoût in bladerdeegvormpjes

Twee stoofpotjes: Een runderstoofpotje met kersen en een vegetarische (Palak Dal) Met rode linzen en spinazie geserveerd met crostini's

Bladerdeeg met abrikoos uit de oven met vanille-roomijs
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_134819537
Ik lees nog even mee, ik ga met oudjaar een kerstdiner koken :)
Worry is a misuse of imagination
pi_134822336
Ten overvloede, maar hier nog even een paar niet-telefoonfoto's van wat ik had gemaakt..

En nu zat ik na die appelsneeuw en de candy cane-meringue met een koelkast vol eidooiers, dus ik heb net maar eens vanillecustard gemaakt, en is nu klaar om in de koelkast te schuiven:

Strakjes custardcakejes met rum maken.. >:)

Verder nog iemand foto's van het kerstdiner?
En verder nog iemand iets leuks gedaan met de restjes?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:57 schreef RoelerMF het volgende:
Alvast de eerste drie foto's die ik met mijn eigen telefoon had gemaakt :)
Het ziet er allemaal zo knus uit! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_134822670
Het ziet er echt fantastisch uit minilot. Ik zou dat schaaltje kroepoek wel op willen eten ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_134822697
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:01 schreef FutureFairytale het volgende:
Het ziet er echt fantastisch uit minilot. Ik zou dat schaaltje kroepoek wel op willen eten ;)
Ik kan je wel een keer een zakje met gedroogde plakjes sturen hoor. :7 Eeuwig houdbaar en als je dan zin hebt in kroepoek hoef je ze maar tien tellen te frituren.
pi_134822754
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik kan je wel een keer een zakje met gedroogde plakjes sturen hoor. :7 Eeuwig houdbaar en als je dan zin hebt in kroepoek hoef je ze maar tien tellen te frituren.
Aw das echt superlief maar het is jouw kroepoek, niet de mijne :)
pi_134822850
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:04 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Aw das echt superlief maar het is jouw kroepoek, niet de mijne :)
Boeien. Maak ik gewoon weer nieuw. :Y)

Maarreh, als over een paar dagen blijkt iedereen alle verhalen en foto's heeft gepost, dan is het maar 'ns tijd om afscheid te nemen van het topic, lieve CUL-ers!

Alvast iedereen bedankt voor deze bijzonder leuke (en opvallend gedoe- en onzinloze!) reeks O+

Tot volgend jaar hè? ~:)
pi_134823294
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Maarreh, als over een paar dagen blijkt iedereen alle verhalen en foto's heeft gepost, dan is het maar 'ns tijd om afscheid te nemen van het topic, lieve CUL-ers!

Alvast iedereen bedankt voor deze bijzonder leuke (en opvallend gedoe- en onzinloze!) reeks O+

Ik wilde jou bedanken voor dit superleuke en inspirerende topic! Er zijn veel mensen, inclusief ik, die recepten hebben gebruikt van dit topic en idd fijn dat hier geen ONZ van is gemaakt.
Jouw hulp en bijdrage was fantastisch, evenals hulp van andere CUL-lers hier.

Super super bedankt en hopelijk tot volgend jaar!

Liefs, kleine chef :*
pi_134824906
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:17 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik wilde jou bedanken voor dit superleuke en inspirerende topic! Er zijn veel mensen, inclusief ik, die recepten hebben gebruikt van dit topic en idd fijn dat hier geen ONZ van is gemaakt.
Jouw hulp en bijdrage was fantastisch, evenals hulp van andere CUL-lers hier.

Super super bedankt en hopelijk tot volgend jaar!

Liefs, kleine chef :*
Dit! Ik vond het een geweldig topic! De Soep der Soepen blijft erin hier. En ook verder heel veel aan gehad. Veel dank!
pi_134825436
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Maar maar maar maar kunnen we dan geen nieuw topic openen waarin je ons van al je fratsen op de hoogte houdt want dit is gewoon genieten hoor! En je foto's, het ziet er zó mooi uit! Je kunt toch ons gewoon op de hoogte blijven houden van alles wat je probeert en wat je wil proberen en gaat proberen en absoluut nooit probeert?! O+ O+
pi_134825832
Hier zo t stoofpotje en de klassieke pasteitjes

Mag ik je recept voor dat stoofpotje aub??

Ow, ik heb hem net gevonden via de link van het nieuwe kerstinspiratie-topic.

[ Bericht 64% gewijzigd door sieske op 29-12-2013 14:32:06 ]
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_134826032
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 20:11 schreef Molo het volgende:
Wij hebben net de badkamer en bovenverdieping lopen schoonmaken met zijn twee ( :') treurig... I know :') ). Meneer is nu stukkie hardlopen en ik ga zo de boel in elkaar zetten qua eten. Tijd ging iets sneller voorbij dan we dachten _O-
Maar goed, kalkoenrolletjes met wat pasta, oesterzwammen en truffelsaus is zo in elkaar gezet gelukkig.
Dan zijn wij dus niet de enigen die hebben lopen poetsen met kerst. ;) I.v.m. verhuizing moesten we wel afgelopen dagen, maar nu zitten we lekker op onze nieuwe meubeltjes in ons nieuwe huisje.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_134826107
Bleie, FFt en Sjaam - dank voor het voortzetten van zoete, lieve kerstgedachtes ;)

Ik zat wel te denken: nu blijkt dat het toch wel leuk is om elkaar hier te helpen bij recepten, wellicht is het dan leuk om een soort kookclub-achtige topicreeks te openen, waarbij experimenteerlustige en kookgrage CUL-ers bijvoorbeeld eens per twee weken met z'n allen één supertof en enigzins bijzonder recept maken, dat we dan per wisselbeurt uitkiezen..

Eens over denken..

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 29-12-2013 14:29:50 ]
pi_134826165
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 14:22 schreef sieske het volgende:

[..]

Dan zijn wij dus niet de enigen die hebben lopen poetsen met kerst. ;) I.v.m. verhuizing moesten we wel afgelopen dagen, maar nu zitten we lekker op onze nieuwe meubeltjes in ons nieuwe huisje.
Ha, dat hebben wij volgend jaar! Voor het eerst kerst bij ons thuis. Wel fijn, want dan hoef ik eens niet het halve dorp door te slepen met enorme tupperwaredozen met saus enzo.
Maar dan dus wel twee weken vooraf vrij om op te ruimen. :)
pi_134827916
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 14:23 schreef minilot het volgende:
Bleie, FFt en Sjaam - dank voor het voortzetten van zoete, lieve kerstgedachtes ;)

Ik zat wel te denken: nu blijkt dat het toch wel leuk is om elkaar hier te helpen bij recepten, wellicht is het dan leuk om een soort kookclub-achtige topicreeks te openen, waarbij experimenteerlustige en kookgrage CUL-ers bijvoorbeeld eens per twee weken met z'n allen één supertof en enigzins bijzonder recept maken, dat we dan per wisselbeurt uitkiezen..

Eens over denken..
Misschien maandelijks voor een bepaald thema koken? En dan zelf kiezen of je daarin een hapje, ontbijt of een uitgebreid diner maakt. Gewoon om ons elke keer een beetje in iets te verdiepen. Dat lijkt me wel tof. :D
pi_134827956
De FOK!kookclub. Ik doe sowieso mee. O+
pi_134828373
Lijkt me tof! En eens per maand is nog om vol te houden :Y
pi_134828410
Me 2! Mits de recepten niet zo ingewikkeld zijn dat mn keuken en ik onder zitten en er niks op tafel staat :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')