quote:
Op donderdag 26 december 2013 09:16 schreef Myraela het volgende:Hebben jullie het allemaal al gehad? Ik moet vanavond pas. /nerveus.
Gisterenavond overigens voor alleen mij en mijn vriend voor het eerst varkenshaas gemaakt. Was lekker.

Ik ben vanavond ook pas..
Voorgerecht is reeds gegeten en viel goed in de smaak: carpaccio (met rucola, geroosterde pijnboompitjes, parmezaan en olijfolie-balsamico-dressing) met stokbrood en roomboter.
Vroeg voorgerecht om genoeg plek te hebben voor hoofdgerecht en toetje
2 paddestoelengarnituren voor bij de hertenbief voorbereid:
1. Kastanjechampigonis met ui, zoete paprika en knoflook, zout, peper, gesmoord in roomboter
2. Sjalotjes gebakken, Paddenstoelenmix erbij en gebakken, beetje witte wijn erbij en bijna laten verdampen. zout, peper, thijm en runderbouillon en slagroom toegevoegd en laten inkoken
Voorgeproeft: heerlijk
Straks dus hertenbief met de paddenstoelegarnituren, aardappelkroketjes en sperzieboontjes met spekjes..
Toe: zelfgemaakte griesmeelpudding (gemaakt met volle melk, slagroom en echte vanille) met zelfgemaakte cranberriesaus (van cranberries, sinaasappelsap, suiker en kaneel) en slagroom.
Allemaal niet heel erg moeilijk/culinair hoogstaand, maar hopelijk wél erg lekker...
[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-12-2013 17:55:24 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin