abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134629488
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_134630990
Net mijn peertjes gecheckt en ze mogen vanacht mooi blijven staan, trekt bijna niet op. Mn schaal is wel een beetje vol dus ze hadden lichtje vlekjes waar ze elkaar raken, nu zijn allemaal een kwart slag gedraaid :)

Morgen weer een dag! :W
pi_134633340
Spannend..de peertjes staan in de rode port en morgen bij opstaan ga ik gelijk in de koelkast duiken... >:O
pi_134634853
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 23:20 schreef Zo-is-dat het volgende:
Net mijn peertjes gecheckt en ze mogen vanacht mooi blijven staan, trekt bijna niet op. Mn schaal is wel een beetje vol dus ze hadden lichtje vlekjes waar ze elkaar raken, nu zijn allemaal een kwart slag gedraaid :)

Morgen weer een dag! :W
Oh balen! Hopelijk zijn ze morgen bijgekleurd. Je hebt nog ff :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_134640812
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:30 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik kon geen gedroogde chilivlokken vinden! Heb verse rode pepers meegenomen. Snij er 1 fijn en gooi em erin. Ik ben gek op pittig (kan heel wat hebben), de fam wat minder helaas.
1 Steranijs doe ik! Voor de zekerheid: 1 tsp is 2 theelepels en 1tbsp zijn 2 eetlepels toch?
Hoho, dat hangt helemaal van de maat van je eigen thee- en eetlepeltjes af! Daar zit nogal een verschil in! :Y Teaspoon (tsp) in recepten is 5 ml en een tablespoon (tbsp) in recepten is 15 ml. Bij Blokker en de Hema kun je voor hoogstens een paar euro een setje maatlepeltjes krijgen (ook maatscheppen voor cups, 1/2 cups, 1/3 cup, etcetera). Is echt reuze handig als je vaker kookt met online gevonden Amerikaanse recepten.

O, en de gedroogde chili - deze zijn goed verkrijgbaar in de supermarkten:

En even zelf stampen:

..maar da's nu te laat zeker? :)

Haal je de zaadjes en zaadlijsten uit je verse peper?
Let me see you stripped down to the bone
pi_134640848
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:11 schreef AnneX het volgende:
Spannend..de peertjes staan in de rode port en morgen bij opstaan ga ik gelijk in de koelkast duiken... >:O
En en en?! Foto! Rudolph is een beste peer die meestal bomvol goede tips en technieken zit, maar soms slaat hij de plank hélemaal mis dus ik ben wat nerveuzig! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_134641380
sinds zaterdag ligt de varkenschouder te ontdooien,
vanmiddag mag ie weer de koelkast in,
morgenochtend de marinade in en morgen nacht de oven in.
pi_134641479
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:54 schreef minilot het volgende:

[..]

En en en?! Foto! Rudolph is een beste peer die meestal bomvol goede tips en technieken zit, maar soms slaat hij de plank hélemaal mis dus ik ben wat nerveuzig! :D
Vooral qua opmaak vind ik hem soms een beetje hard falen. Noemt die iets een mooie taart, terwijl ik het een soort kinderlijke creatie vind.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:53:49 #9
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_134641928
Mijn peertjes hebben in ieder geval een rode voet :D Maar de port trekt niet echt omhoog, het kleurt eigenlijk alleen datgene wat in het vocht staat. Dus ik heb mijn mooiste 6 peertjes in een kleinere bak gezet zodat de port hoger komt. Nu kunnen ze nog een uur of negen badderen. Dan moet het wel goed komen denk ik :)
»» Democracy is so overrated »»
pi_134642329
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:53 schreef RoelerMF het volgende:
Mijn peertjes hebben in ieder geval een rode voet :D Maar de port trekt niet echt omhoog, het kleurt eigenlijk alleen datgene wat in het vocht staat. Dus ik heb mijn mooiste 6 peertjes in een kleinere bak gezet zodat de port hoger komt. Nu kunnen ze nog een uur of negen badderen. Dan moet het wel goed komen denk ik :)
Ik moet er vanavond 22 serveren! Dus apart zetten gaat niet lukken, een paar zullen er wel vlekjes houden, maar ach, heeft ook zn charme :)
pi_134643022
quote:
miss kun je ze nog wat helpen met perenrood (te vinden op de groente/kruiden afdeling van je supermarkt)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_134643325
quote:
Precies...dat zag ik ook vanmorgen na een nachtje.
Straks nog eens kijken en een foto.

Mogelijk zit ik vandaag met een berg spruitjes en aanverwanten, want het pre K.diner gaat
er heel anders uit zien, organisatorisch >:O
pi_134644065
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoho, dat hangt helemaal van de maat van je eigen thee- en eetlepeltjes af! Daar zit nogal een verschil in! :Y Teaspoon (tsp) in recepten is 5 ml en een tablespoon (tbsp) in recepten is 15 ml. Bij Blokker en de Hema kun je voor hoogstens een paar euro een setje maatlepeltjes krijgen (ook maatscheppen voor cups, 1/2 cups, 1/3 cup, etcetera). Is echt reuze handig als je vaker kookt met online gevonden Amerikaanse recepten.

O, en de gedroogde chili - deze zijn goed verkrijgbaar in de supermarkten:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
En even zelf stampen:
[ afbeelding ]

..maar da's nu te laat zeker? :)

Haal je de zaadjes en zaadlijsten uit je verse peper?
Oh die moeten te vinden zijn maar wat zeg jij; die nog halen of mijn verse peper gebruiken?

En zal dan eerst qua maten 1:1 proberen. Ga em vanmiddag maken.
pi_134644093
de kalkoen is binnen *O* *O* *O*

Nu bezig om een toetje te maken van rood fruit (aalbessen en bramen).
pi_134644211
Ik had nog wat canberries over dus nu staat er spiced sirup op t fornuis :9

T stoofvlees staat ook al te pruttelen en de brownie af te koelen, zo aan de crème brulee voor 22 personen beginnen!
pi_134644468
Wat eerder gezegd werd, de peertjes zijn natuurlijk al verzadigd met de witte wijn.
De port siepelt er inderdaad wat uit, zie plasje.

Na een nachtje ziet het er zo uit: @ 11 o'clock.

Succes alle kokers en Cul'lers.
pi_134644538
Mijn cheddar appel worstenbroodjes. O+ Geen typisch kersthapje. Maarja, bij mijn schoonfamilie eten ze gewoon broodjes en hapjes, en vooral erg veel vis. En ik wilde er ook iets van vlees bij en eten de kinderen ook waarschijnlijk wel.

dinsdag 24 december 2013 @ 11:42:59 #18
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_134644832
Wat komen er al een hoop mooie dingen voorbij! Ik heb net de puree gekookt, gestampt en gezeefd en de eerste batch kerst sterren is ook de oven in geweest :)

pi_134645187
Hier is De Soep af. Damn, wat is die lekker!
pi_134645227
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:31 schreef Myraela het volgende:
Mijn cheddar appel worstenbroodjes. O+ Geen typisch kersthapje. Maarja, bij mijn schoonfamilie eten ze gewoon broodjes en hapjes, en vooral erg veel vis. En ik wilde er ook iets van vlees bij en eten de kinderen ook waarschijnlijk wel.

[ link | afbeelding ]
Zien er heerlijk uit :9
pi_134645246
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:42 schreef RoelerMF het volgende:
Wat komen er al een hoop mooie dingen voorbij! Ik heb net de puree gekookt, gestampt en gezeefd en de eerste batch kerst sterren is ook de oven in geweest :)

[ afbeelding ]
Wat leuk! Zit er vulling in?
pi_134645302
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:31 schreef Myraela het volgende:

[ link | afbeelding ]
Nondepietjes! Heb je stiekem ook een foto van de binnenkant?
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:58:26 #23
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_134645385
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Wat leuk! Zit er vulling in?
Nee nog niet. Er komt een kalkoensalade tussen :)
pi_134645557
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Nondepietjes! Heb je stiekem ook een foto van de binnenkant?
Vanavond zal ik er eentje maken, ik heb er namelijk stiekem al teveel op om er nog ééntje door te snijden. Anders kom ik met zo weinig aan vanavond. :')

Deeg is maar een dun laagje, van de kaas en appel zie je niets denk ik.
pi_134645864
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:58 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Nee nog niet. Er komt een kalkoensalade tussen :)
verrie nijs ^O^
pi_134654166
Ben nu deze aan 't maken:

http://lemonsandanchovies(...)ennel-seed-crackers/
(ligt al in de koelkast te stijven)

http://lemonsandanchovies(...)ed-shallot-crackers/
(en deze ben ik nu aan 't wachten tot de sjalotjes (heb een dropje balsamico creme toegevoegd) afgekoeld zijn :9)
Ja doei.
pi_134654307

reuze ravioli met spinazie en een eidooiertje. Morgen voorgerecht :9

Even beentjes omhoog en dadelijk nog finishing touches; cocktailsaus maken en granny smith in mini blokjes voor een kleine garnalen cocktail als amuse, peertjes glaceren, als ik zin heb biscotti en alles inpakken om mee te nemen!
pi_134654349
Goeie! Moet ook 't pastadeeg nog even maken voor mijn kalkoenravioli :o
Ja doei.
pi_134654502
Wegens een kleine misrekening in mijn hoofd heb ik wat veel slagroom gekocht.
Iemand nog een leuke suggestie waar veel slagroom en weinig anders aan te pas komt? Ik heb natuurlijk wel allerlei kruiderij in huis, en ook een tamelijk grote voorraad eieren. En de gewone basis ingredienten. Zoet of hartig maakt niet uit. Hooguit zou het speciaal leuk zijn als ik m'n maanzaadmeel ook eens kon gebruiken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 24 december 2013 @ 16:22:11 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134654694
Aardappelgratine? Aardappels (bloemig) flinterdun snijden en in de gezoute room met een klein beetje knoflook leggen in een ovenschotel. In de oven tot goudbruin en gaar. Geen kaas erop, nergens voor nodig.
Herrencreme?
4 XL bio eieren
400 cc melk
200 cc slagroom, lobbig geslagen
Vanillestokje, vanilleextract of bourbonvanillesuiker, ik gebruikte mijn eigengemaakte vanillesiroop
100 gram suiker
100 gram geraspte bittere chocolade
4 blaadjes gelatine
100 cc bruine rum ( ik gebruik ron mulata anejo gran reserva)
Verwarm de melk in een pannetje met de vanille
Sla de eieren los in een grote stalen schotel
Als de melk 90 graden is ( niet laten koken), los de gelatine er in op giet je deze in een dun straaltje bij de eieren terwijl je die klutst
Verwarm dit au bain marie terwijl je met een garde blijft roeren tot het ca 85 graden is.
Dit vormt een dikvloeibaar mengsel
Haal het van het vuur en zet de schaal met ei-melk in een grotere schaal met ijs en water en voeg de suiker toe en roer met het mengsel zodat het afkoelt. Als het koud is voeg de rum toe en de slagroom, roer dit voorzichtig om zodat je de lucht er niet uitslaat.
Voeg de geraspte chocolade toe en zet het in de koelkast om op te stijven.

Is een zeer geliefd dessert in bepaalde delen van Duitsland. Een dikke lobbige creme. Deze is erg lekker. Meestal wordt ie kindervriendelijk gemaakt, met rumaroma ipv rum en dr Oetker vanillepuddingpoeder ipv room, eieren en gelatine. Die is niet lekker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')