abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134654166
Ben nu deze aan 't maken:

http://lemonsandanchovies(...)ennel-seed-crackers/
(ligt al in de koelkast te stijven)

http://lemonsandanchovies(...)ed-shallot-crackers/
(en deze ben ik nu aan 't wachten tot de sjalotjes (heb een dropje balsamico creme toegevoegd) afgekoeld zijn :9)
Ja doei.
pi_134654307

reuze ravioli met spinazie en een eidooiertje. Morgen voorgerecht :9

Even beentjes omhoog en dadelijk nog finishing touches; cocktailsaus maken en granny smith in mini blokjes voor een kleine garnalen cocktail als amuse, peertjes glaceren, als ik zin heb biscotti en alles inpakken om mee te nemen!
pi_134654349
Goeie! Moet ook 't pastadeeg nog even maken voor mijn kalkoenravioli :o
Ja doei.
pi_134654502
Wegens een kleine misrekening in mijn hoofd heb ik wat veel slagroom gekocht.
Iemand nog een leuke suggestie waar veel slagroom en weinig anders aan te pas komt? Ik heb natuurlijk wel allerlei kruiderij in huis, en ook een tamelijk grote voorraad eieren. En de gewone basis ingredienten. Zoet of hartig maakt niet uit. Hooguit zou het speciaal leuk zijn als ik m'n maanzaadmeel ook eens kon gebruiken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 24 december 2013 @ 16:22:11 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134654694
Aardappelgratine? Aardappels (bloemig) flinterdun snijden en in de gezoute room met een klein beetje knoflook leggen in een ovenschotel. In de oven tot goudbruin en gaar. Geen kaas erop, nergens voor nodig.
Herrencreme?
4 XL bio eieren
400 cc melk
200 cc slagroom, lobbig geslagen
Vanillestokje, vanilleextract of bourbonvanillesuiker, ik gebruikte mijn eigengemaakte vanillesiroop
100 gram suiker
100 gram geraspte bittere chocolade
4 blaadjes gelatine
100 cc bruine rum ( ik gebruik ron mulata anejo gran reserva)
Verwarm de melk in een pannetje met de vanille
Sla de eieren los in een grote stalen schotel
Als de melk 90 graden is ( niet laten koken), los de gelatine er in op giet je deze in een dun straaltje bij de eieren terwijl je die klutst
Verwarm dit au bain marie terwijl je met een garde blijft roeren tot het ca 85 graden is.
Dit vormt een dikvloeibaar mengsel
Haal het van het vuur en zet de schaal met ei-melk in een grotere schaal met ijs en water en voeg de suiker toe en roer met het mengsel zodat het afkoelt. Als het koud is voeg de rum toe en de slagroom, roer dit voorzichtig om zodat je de lucht er niet uitslaat.
Voeg de geraspte chocolade toe en zet het in de koelkast om op te stijven.

Is een zeer geliefd dessert in bepaalde delen van Duitsland. Een dikke lobbige creme. Deze is erg lekker. Meestal wordt ie kindervriendelijk gemaakt, met rumaroma ipv rum en dr Oetker vanillepuddingpoeder ipv room, eieren en gelatine. Die is niet lekker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_134655567
Ik ben zo bang dat ik teveel citroengras in de soep heb gegooid :{
Heb 2 eetlepels citroengraspasta erin gedaan (uit een potje).
Moest zeker verse zijn? :{
Evenals de gember..

Hij is aan t koken. Straks alleen nog kokosmelk en limoen erin en weer warmen en dan maar fingers crossed.

Hoogvliet is gelukkig tot 19u open...
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 24 december 2013 @ 16:58:41 #32
45206 Pietverdriet
pi_134655890
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ben zo bang dat ik teveel citroengras in de soep heb gegooid :{
Heb 2 eetlepels citroengraspasta erin gedaan (uit een potje).
Moest zeker verse zijn? :{
Evenals de gember..

Hij is aan t koken. Straks alleen nog kokosmelk en limoen erin en weer warmen en dan maar fingers crossed.

Gek idee, maar proef eens hoe het smaakt, als het nu al smerig is, gaat de kokos en limoen daar niets aan verbeteren
pi_134656611
Mijn hertenstoofpot staat op het vuur :9
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_134657171
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gek idee, maar proef eens hoe het smaakt, als het nu al smerig is, gaat de kokos en limoen daar niets aan verbeteren
Heb geproefd en ik heb het vooral heel zout gemaakt. Heb er nog een 0,5 liter water bijgedaan, wat extra kokosmelk en shiitakes en nu kookt het weer.
Fingers crossed!
pi_134658938
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:24 schreef Soohr het volgende:
sinds zaterdag ligt de varkenschouder te ontdooien,
vanmiddag mag ie weer de koelkast in,
morgenochtend de marinade in en morgen nacht de oven in.
Ga je pulled pork maken?
pi_134659287
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:17 schreef sigme het volgende:
Wegens een kleine misrekening in mijn hoofd heb ik wat veel slagroom gekocht.
Iemand nog een leuke suggestie waar veel slagroom en weinig anders aan te pas komt? Ik heb natuurlijk wel allerlei kruiderij in huis, en ook een tamelijk grote voorraad eieren. En de gewone basis ingredienten. Zoet of hartig maakt niet uit. Hooguit zou het speciaal leuk zijn als ik m'n maanzaadmeel ook eens kon gebruiken.
Panna cotta, of gewoon kloppen voor de warme choco :)
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 20:53:26 #37
91830 MaximusTG
pi_134665160
Eergisteren voor 13 man het kerstster-voorgerecht gemaakt; Vervolgens met een ander het hoofdgerecht. Runderrollade en kiprollade. Was niet in mn eigen keuken, en uiteraard was er weer door de boodschappenhalers niet alles meegenomen. Te weinig bladerdeeg. Omdat er nog wel in de diepvries lag. Uitgedroogd natuurlijk. Zoals ik al had verwacht.. Naja, runderrollade was iig mooi gegaard ;).
pi_134665753
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 17:19 schreef habitue het volgende:
Mijn hertenstoofpot staat op het vuur :9
Ik heb vanmiddag mijn hertenstoof gemaakt, volgens het 24kitchen recept welke hier al eens is langsgekomen. Eindproduct is top, tussentijds was het nog wel even billenknijpen omdat het volledig leek te mislukken. In plaats van een liter wildfond had ik een zeer geconcentreerd wildfond extract gebruikt. Dit extract aangelengd met water.

Na een aantal uur stoven gecheckt of de stoof goed was. Jammer genoeg was dit niet het geval, de stoof had een waterige structuur en was flauw van smaak. Op dat moment sloeg de stress er wel een beetje in. Ik heb toen het vlees en de groente uit de pan gehaald om het vocht wat te laten inkoken. Vervolgens na het inkoken een paar plakken ontbijtkoek toegevoegd, en daarna weer groente en vlees toegevoegd. Nog een uurtje op lage temperatuur in de oven gestoofd en nu is hij top. ^O^
pi_134672091

Het grand dessert van vanavond! Crčme brulee, brownie met toffee, kaneelroom, stoofpeertje met effect en granita van zelf getrokken gluhwein *) het viel 22x in goede aarden!
pi_134672492
Super allemaal! En zo te zien zijn de peertjes toch nog gelukt *O*
pi_134672792
ik heb vanavond al de hemelse modder en eiersalade gemaakt voor morgen
pi_134674113
Ik zoek advies, maar ben bang dat het een hele stomme vraag is...

Ik wou een cake bakken als toetje. In mijn recept staat:
300 gram bloem
15 gram bakpoeder

Nu weet ik, dat als je bloem aan bakpoeder toevoegd het gewoon zelfrijsend bakmeel wordt.
Ik heb dus geen bakpoeder, maar wel een pak zelfrijsend bakmeel. Hoeveel gram pak ik daar van? Gewoon 300? Of komt het uiteindelijk niet zo precies op die paar gram?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 25 december 2013 @ 00:33:46 #43
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_134674119
Mijn kerstdiner is meer dan geslaagd! Heb alleen maar complimentjes gehad :D De kalkoensalade had ik nog nooit geprobeerd, maar die had fantastische smaken en was echt heel erg lekker.

De hertenstoof en de aardappel-pastinaakkerstkransjes deden het ook goed gelukkig en de stoofpeertjes vond iedereen fantastisch! Iemand jubelde zelfs dat hij ze beter vond dan die van oma en dat zouden de allerbeste zijn :D Mooier compliment kan je niet krijgen van iemand denk ik.

En het dessert met de vanille slagroom sloeg ook in als een bom. De slagroom was echt fantastisch lekker door de vanille! En het kaneelijs met de gebakken appel en crumble maakte het geheel af.

Heb pijn in de voeten van twee dagen in de keuken staan, maar het was het waard! 8-)
»» Democracy is so overrated »»
pi_134674184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:03 schreef De-Sombrero het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag mijn hertenstoof gemaakt, volgens het 24kitchen recept welke hier al eens is langsgekomen. Eindproduct is top, tussentijds was het nog wel even billenknijpen omdat het volledig leek te mislukken. In plaats van een liter wildfond had ik een zeer geconcentreerd wildfond extract gebruikt. Dit extract aangelengd met water.

Na een aantal uur stoven gecheckt of de stoof goed was. Jammer genoeg was dit niet het geval, de stoof had een waterige structuur en was flauw van smaak. Op dat moment sloeg de stress er wel een beetje in. Ik heb toen het vlees en de groente uit de pan gehaald om het vocht wat te laten inkoken. Vervolgens na het inkoken een paar plakken ontbijtkoek toegevoegd, en daarna weer groente en vlees toegevoegd. Nog een uurtje op lage temperatuur in de oven gestoofd en nu is hij top. ^O^
Nice! Stoofvlees kan idd wat tricky zijn soms. Bij mij was het na 3 uur stoven nog best taai, extra eetlepel azijn erbij en nog 2 uur en het was zacht *O* En goed gelukt. :9
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_134678069
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:33 schreef The_Dean het volgende:

300 gram bloem
15 gram bakpoeder

Nu weet ik, dat als je bloem aan bakpoeder toevoegd het gewoon zelfrijsend bakmeel wordt.
Ik heb dus geen bakpoeder, maar wel een pak zelfrijsend bakmeel. Hoeveel gram pak ik daar van? Gewoon 300? Of komt het uiteindelijk niet zo precies op die paar gram?
300 gram zelfrijzend bakmeel is prima. Komt niet zo precies.
  woensdag 25 december 2013 @ 09:32:16 #46
45206 Pietverdriet
pi_134678087
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:33 schreef The_Dean het volgende:

300 gram bloem
15 gram bakpoeder

Bij cake is zelfrijzend bakmeel zelfs beter dan bloem, bloem heeft vaak meer gluten en dat wil je niet. Ik heb nooit zelfrijzendbakmeel in huis dus neem ik de helft of meer maizena.
pi_134678102
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat ga je maken? Cake?
Jup! Soort brownies, moet in een lage bakvorm, dus ik neem een browniepan.
Verder heel simpel recept, dit is het :D
Ingrediėnten:
4 eieren
250 gr suiker
200 gr (zachte) boter
300 gr bloem
15 gr bakpoeder
3 theelepels cacao
  woensdag 25 december 2013 @ 09:35:14 #48
45206 Pietverdriet
pi_134678116
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 09:33 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Jup! Soort brownies, moet in een lage bakvorm, dus ik neem een browniepan.
Verder heel simpel recept, dit is het :D
Ingrediėnten:
4 eieren
250 gr suiker
200 gr (zachte) boter
300 gr bloem
15 gr bakpoeder
3 theelepels cacao
Zie ninja edit
pi_134678162
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie ninja edit
Haha ok dan, dankjewel :)
pi_134679333
Gisteren het kerstdiner gemaakt, vandaag even opwarmen en smullen maar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')