Gek idee, maar proef eens hoe het smaakt, als het nu al smerig is, gaat de kokos en limoen daar niets aan verbeterenquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ben zo bang dat ik teveel citroengras in de soep heb gegooid![]()
Heb 2 eetlepels citroengraspasta erin gedaan (uit een potje).
Moest zeker verse zijn?![]()
Evenals de gember..
Hij is aan t koken. Straks alleen nog kokosmelk en limoen erin en weer warmen en dan maar fingers crossed.
Heb geproefd en ik heb het vooral heel zout gemaakt. Heb er nog een 0,5 liter water bijgedaan, wat extra kokosmelk en shiitakes en nu kookt het weer.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek idee, maar proef eens hoe het smaakt, als het nu al smerig is, gaat de kokos en limoen daar niets aan verbeteren
Ga je pulled pork maken?quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:24 schreef Soohr het volgende:
sinds zaterdag ligt de varkenschouder te ontdooien,
vanmiddag mag ie weer de koelkast in,
morgenochtend de marinade in en morgen nacht de oven in.
Panna cotta, of gewoon kloppen voor de warme chocoquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:17 schreef sigme het volgende:
Wegens een kleine misrekening in mijn hoofd heb ik wat veel slagroom gekocht.
Iemand nog een leuke suggestie waar veel slagroom en weinig anders aan te pas komt? Ik heb natuurlijk wel allerlei kruiderij in huis, en ook een tamelijk grote voorraad eieren. En de gewone basis ingredienten. Zoet of hartig maakt niet uit. Hooguit zou het speciaal leuk zijn als ik m'n maanzaadmeel ook eens kon gebruiken.
Ik heb vanmiddag mijn hertenstoof gemaakt, volgens het 24kitchen recept welke hier al eens is langsgekomen. Eindproduct is top, tussentijds was het nog wel even billenknijpen omdat het volledig leek te mislukken. In plaats van een liter wildfond had ik een zeer geconcentreerd wildfond extract gebruikt. Dit extract aangelengd met water.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:19 schreef habitue het volgende:
Mijn hertenstoofpot staat op het vuur
Nice! Stoofvlees kan idd wat tricky zijn soms. Bij mij was het na 3 uur stoven nog best taai, extra eetlepel azijn erbij en nog 2 uur en het was zachtquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:03 schreef De-Sombrero het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag mijn hertenstoof gemaakt, volgens het 24kitchen recept welke hier al eens is langsgekomen. Eindproduct is top, tussentijds was het nog wel even billenknijpen omdat het volledig leek te mislukken. In plaats van een liter wildfond had ik een zeer geconcentreerd wildfond extract gebruikt. Dit extract aangelengd met water.
Na een aantal uur stoven gecheckt of de stoof goed was. Jammer genoeg was dit niet het geval, de stoof had een waterige structuur en was flauw van smaak. Op dat moment sloeg de stress er wel een beetje in. Ik heb toen het vlees en de groente uit de pan gehaald om het vocht wat te laten inkoken. Vervolgens na het inkoken een paar plakken ontbijtkoek toegevoegd, en daarna weer groente en vlees toegevoegd. Nog een uurtje op lage temperatuur in de oven gestoofd en nu is hij top.
300 gram zelfrijzend bakmeel is prima. Komt niet zo precies.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:33 schreef The_Dean het volgende:
Ik zoek advies, maar ben bang dat het een hele stomme vraag is...
Ik wou een cake bakken als toetje. In mijn recept staat:
300 gram bloem
15 gram bakpoeder
Nu weet ik, dat als je bloem aan bakpoeder toevoegd het gewoon zelfrijsend bakmeel wordt.
Ik heb dus geen bakpoeder, maar wel een pak zelfrijsend bakmeel. Hoeveel gram pak ik daar van? Gewoon 300? Of komt het uiteindelijk niet zo precies op die paar gram?
Bij cake is zelfrijzend bakmeel zelfs beter dan bloem, bloem heeft vaak meer gluten en dat wil je niet. Ik heb nooit zelfrijzendbakmeel in huis dus neem ik de helft of meer maizena.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:33 schreef The_Dean het volgende:
Ik zoek advies, maar ben bang dat het een hele stomme vraag is...
Ik wou een cake bakken als toetje. In mijn recept staat:
300 gram bloem
15 gram bakpoeder
Nu weet ik, dat als je bloem aan bakpoeder toevoegd het gewoon zelfrijsend bakmeel wordt.
Ik heb dus geen bakpoeder, maar wel een pak zelfrijsend bakmeel. Hoeveel gram pak ik daar van? Gewoon 300? Of komt het uiteindelijk niet zo precies op die paar gram?
Jup! Soort brownies, moet in een lage bakvorm, dus ik neem een browniepan.quote:
Zie ninja editquote:Op woensdag 25 december 2013 09:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Jup! Soort brownies, moet in een lage bakvorm, dus ik neem een browniepan.
Verder heel simpel recept, dit is het
Ingrediėnten:
4 eieren
250 gr suiker
200 gr (zachte) boter
300 gr bloem
15 gr bakpoeder
3 theelepels cacao
Haha ok dan, dankjewelquote:
|
Forum Opties | |
---|---|