abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134947245
M.b.t kookclub-topic.. Wellicht handig als de mods van FOK er ook een beetje over nadenken en dat we de komende weken peilen wat de consensus is? In een daarvoor bedoeld topic, in plaats van hier? :7
Ik heb bij nader inzien de komende dagen vrees ik sowieso zelf geen tijd om een voorzetje te doen, en als ik het zo lees blijken de voorkeuren toch enigzins uit elkaar te liggen.

Iets dat verwordt tot een wedstrijd (de beste foto's, de beste recepten of anderzijds) zou het naar mijn idee inderdaad niet moeten zijn. Het kerstgevoel van dit topic indachtig, zou het denk ik vooral een topic moeten zijn waarin we wél eens per maand een kook- of bakonderwerp aanvliegen dat ook echt een uitdaging is, maar wel zodat we gewoon gedurende die maand elkaar kunnen helpen, ons erin kunnen verdiepen, samen kunnen experimenteren met specifieke recepten en bereidingswijzen en dat we dan aan het einde van de maand iets bijgeleerd hebben en een tof recept of een puike techniek aan ons arsenaal kunnen toevoegen.

Maar goed. Ander topic voor openen denk ik. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_135006127
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:19 schreef minilot het volgende:
Zohee, je kerstster is prima gerezen M! :) Dank voor het alsnog plaatsen van foto's! :Y Je decoratiehert op tafel is toch wel van een kitscherige verukkelijkheid hoor. :)

Volgens jaar is kerst bij mij thuis (dus ik heb nog een jaar om een eettafel te kopen }:| ) en dan ga ik de boel ook maar eens stevig versieren thematiseren ;)

[..]

Wat is het geworden Probs? :)

Ik moest trouwens even komen gourmetten bij de schoonfamilie gisterenavond. Voor straf, omdat ik kerst de laatste jaren zo 'culinair verantwoord' heb gemaakt. :+ }:|
O nou we deden even wat snels en we gaan kerst nog een ander moment 'inhalen' :) Wel leuk, we dat we het steeds gaan 'inhalen' en toch lekker eten :D

Het menu:
-entrecote met daarbij gebakken kleine paddenstoelen en oesterzwammen met een klein beetje zout en citroen
-aardappel smileys uit de oven
-prei in rode wijnsaus (uit elizabeth davids christmas)
-gevulde kleine ronde paddenstoelen uit de oven, twee soorten (het moesten eigenlijk portobello's zijn maar die waren op) de inhoud gebakken met een sjalotje met blue d'arvenge, honing, ketjap, en een beetje lente ui

en als dessert
-sgroppino van mango sorbet ijs, hele lekkere prosecco en wodka.
Worry is a misuse of imagination
pi_146767332
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 12:52 schreef minilot het volgende:
Ten overvloede, maar hier nog even een paar niet-telefoonfoto's van wat ik had gemaakt..

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En nu zat ik na die appelsneeuw en de candy cane-meringue met een koelkast vol eierdooiers

[..]
wat is dit voor lekker toetje?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2014 10:26:08 ]
pi_146767396
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:24 schreef madeliefff het volgende:

[..]

wat is dit voor lekker toetje?
Omenalumi, ofwel 'appelsneeuw'. Heel lekker, fruitig en licht toetje voor na een zware maaltijd. O+ Recept:
http://scandifoodie.blogspot.nl/2011/08/omenalumi-apple-snow.html

Extra lekker is het om daar dan wat knapperig bij te serveren. Ik maakte pain d'amande:
http://www.davidlebovitz.(...)ain-damande-cookies/
pi_146767498
Nog iets meer dan een maand te gaan *O*
Waar ik met de dagen precies ben, weet ik met uitzondering van 2de KD (werken), nog niet :D

Waarschijnlijk komt moeders bij ons eten, en anders daar koken.
Moet nu toch wel gaan nadenken over een menu.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_146767502
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Omenalumi, ofwel 'appelsneeuw'. Heel lekker, fruitig en licht toetje voor na een zware maaltijd. O+ Recept:
http://scandifoodie.blogspot.nl/2011/08/omenalumi-apple-snow.html

Extra lekker is het om daar dan wat knapperig bij te serveren. Ik maakte pain d'amande:
http://www.davidlebovitz.(...)ain-damande-cookies/
dank je. Heet het in het Nederlands ook appel saus? Waar koop je zoiets? En die koekjes zijn die zoetig?
pi_146767532
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:33 schreef madeliefff het volgende:

[..]

dank je. Heet het in het Nederlands ook appel saus? Waar koop je zoiets? En die koekjes zijn die zoetig?
Zal wel appelmoes zijn :D
pi_146767581
Ja, appelmoes. Zelf maken is wel zo lekker. :9
pi_146767610
Zelfgemaakte appelmoes :9
pi_146767942
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:33 schreef roos85 het volgende:
Nog iets meer dan een maand te gaan *O*

Ik denk dat je hier moet zijn voor nog een maand te gaan ;) CUL / Kerstdiner 2014! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
Dit is het topic voor 2013
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146769769
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier moet zijn voor nog een maand te gaan ;) CUL / Kerstdiner 2014! Inspiratie-, voorpret- en adviestopic
Dit is het topic voor 2013
Oh :@ :D
pi_146772037
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:36 schreef minilot het volgende:
Ja, appelmoes. Zelf maken is wel zo lekker. :9
oo appelmoes. Doet me denken aan wat mijn moeder soms maakt: geklopte eiwit met suiker op eigengemaakte appelmoes en dan eventjes in de oven :9~

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2014 13:24:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')