Gratis Koran voor iedere Nederlanderquote:De stichting OntdekIslam uit Rotterdam denkt een steentje bij te kunnne dragen aan de islamisering van Nederland door iedere geïnteresseerde Nederlander een gratis koran aan te bieden. Het weggeefproject wordt mede gefinancierd door een Egyptische partner van de organisatie.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:31 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zou mijn paarsgepunte lans in de hand nemen bij het gedeelte waar de profeet een 12 jarige verkracht.
Een bijbel heb ik al dus die hoef ik niet meer. Een koran heb ik niet dus die mag er dan wel naast. Zelf niet religieus, maar wel interessant omdat veel mensen het wel geloven.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:33 schreef Rosario het volgende:
Prima idee.
Toch lijkt het me wel schrijnend dat veel mensen wel een Koran aan zouden nemen, maar bij een Christen meteen de deur dicht zouden smijten.
Ik dacht dat ze 9 was toen ze seks hadden.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:31 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zou mijn paarsgepunte lans in de hand nemen bij het gedeelte waar de profeet een 12 jarige verkracht.
Of wacht... ik zou het boek niet eens aannemen.
Dat is me om het even. Kind = kind. En als Mo het mag, mag een ieder het.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:36 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze 9 was toen ze seks hadden.
Vandaar ook de gezellige kleurtjes op het Arabisch schiereiland.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:36 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is me om het even. Kind = kind. En als Mo het mag, mag een ieder het.
Naast Jemen kunnen ook Europa, Midden-Amerika en Zuid-Amerika er wat van...quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vandaar ook de gezellige kleurtjes op het Arabisch schiereiland.
[ afbeelding ]
Beetje als het oude testament vol met gruwelijke verhalen enzo? Het nieuwe testament vond ik nogal saai te lezen iig. Beetje anti-climax op het oude testament.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:37 schreef Wespensteek het volgende:
Op internet is hij zo te vinden. Zelf ben ik dankzij Wilders de koran gaan lezen, ik wou wel eens weten wat er nu echt in stond, echt een erg leuk boek.
Nee eigenlijk niet vergelijkbaar. In verhouding tot het oude testament zelfs erg humaan.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Beetje als het oude testament vol met gruwelijke verhalen enzo? Het nieuwe testament vond ik nogal saai te lezen iig. Beetje anti-climax op het oude testament.
Humaner en veel minder debiel. Maar evengoed debiel.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet vergelijkbaar. In verhouding tot het oude testament zelfs erg humaan.
Dat klopt ja. Het oude testament is nog een behoorlijke fractie erger.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet vergelijkbaar. In verhouding tot het oude testament zelfs erg humaan.
Als ik niets te vertellen had en mensen zouden in goden geloven dan is een goede manier om macht te krijgen te vertellen wat van god moet. Het blijkt al duizenden jaren te werken en doet het nog. Ik vind het één van de slimste boeken die ooit is geschreven.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Humaner en veel minder debiel. Maar evengoed debiel.
Gelukkig wordt die zooi tenminste niet ongevraagd in de brievenbus gegooid.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:49 schreef Rezania het volgende:
Ik wil niks te maken hebben met religie, dus nee bedankt.
Het kan wel heel handig zijn om wel kennis van het geloof te hebben, niet om te geloven maar om met gelovigen om te kunnen gaan.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:49 schreef Rezania het volgende:
Ik wil niks te maken hebben met religie, dus nee bedankt.
Moeten ik per se met gelovigen over hun geloof discussiëren als ik met hun praat dan? Ik geloof niet, dat is persoonlijk, hoezo zou ik dat willen discussiëren of verdedigen?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het kan wel heel handig zijn om wel kennis van het geloof te hebben, niet om te geloven maar om met gelovigen om te kunnen gaan.
Zit er ook een handleiding in dan?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het kan wel heel handig zijn om wel kennis van het geloof te hebben, niet om te geloven maar om met gelovigen om te kunnen gaan.
Je hoeft niet over het geloof te discussiëren maar het geloof heeft ook veel invloed op de dagelijkse gang van zake. Wat kennis zorgt voor begrip maar kan ook zorgen dat je hun gedrag kunt sturen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Moeten ik per se met gelovigen over hun geloof discussiëren als ik met hun praat dan? Ik geloof niet, dat is persoonlijk, hoezo zou ik dat willen discussiëren of verdedigen?
Het is één grote handleiding.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zit er ook een handleiding in dan?
Zijn het mensen met een handicap die speciale behandeling nodig hebben dan?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het zijn mensen die blijkbaar belangrijk vinden wat iemand heel lang geleden heeft geschreven en dat kan heel handig zijn in bepaalde omstandigheden.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zijn het mensen met een handicap die speciale behandeling nodig hebben dan?
Want dankzij hun geloof hebben ze een speciale behandeling nodig? Dat je halal wil eten en zo, prima. Maar verwacht geen speciale behandeling van mij.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je hoeft niet over het geloof te discussiëren maar het geloof heeft ook veel invloed op de dagelijkse gang van zake. Wat kennis zorgt voor begrip maar kan ook zorgen dat je hun gedrag kunt sturen.
Je blijft dus jezelf belachelijk maken aangezien er niks over een 12-jarige die verkracht wordt in de Koran staat.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:31 schreef JeMoeder het volgende:
Profeet Mohammed was analfabeet, dus hij heeft niks geschreven.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:09 schreef Wespensteek het volgende:
Het zijn mensen die blijkbaar belangrijk vinden wat iemand heel lang geleden heeft geschreven en dat kan heel handig zijn in bepaalde omstandigheden.
Daarom staat er "iemand".quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:12 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Profeet Mohammed was analfabeet, dus hij heeft niks geschreven.
Wie dan? Jij hebt de Koran gelezen, ben je de volgende uitdaging tegengekomen?quote:
Denk jij dat niemand het heeft geschreven of zo?quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:16 schreef Charismatisch het volgende:
Wie dan? Jij hebt de Koran gelezen, ben je de volgende uitdaging tegengekomen?
Wordt ook lastig met 3000 exemplaren.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:10 schreef Elan het volgende:
Voor iedere geïnteresseerde. Het is dus niet zo dat iedereen er eentje thuisgestuurd krijgt.....
De Koran is het Woord van Allah, geopenbaard aan de analfabete profeet Mohammed via aartsengel Gabriël. Dit is het officiële verhaal. Een groot verschil dus met de bijbel die door verschillende auteurs (mensen) is geschreven.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:19 schreef Wespensteek het volgende:
Denk jij dat niemand het heeft geschreven of zo?
Als jij dat wil geloven is het prima, ik denk dat er in dit opzicht geen verschil met de bijbel is en dat er meerdere schrijvers zijn wiens verhalen zijn gebundeld.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De Koran is het Woord van Allah, geopenbaard aan de analfabete profeet Mohammed via aartsengel Gabriël. Dit is het officiële verhaal. Een groot verschil dus met de bijbel die door verschillende auteurs (mensen) is geschreven.
Het gaat er niet om wat ik geloof, maar wat honderden miljoenen moslims wereldwijd geloven. Dus mocht jij weten wie de echte auteur is, dan hoor ik het graag van je. Daarnaast wordt de gehele mensheid in de Koran uitgedaagd om een paar verzen zoals in de Koran staan te produceren, als men twijfelt dat dit boek van God afkomstig is (zie het vers dat ik eerder heb gepost).quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:25 schreef Wespensteek het volgende:
Als jij dat wil geloven is het prima, ik denk dat er in dit opzicht geen verschil met de bijbel is en dat er meerdere schrijvers zijn wiens verhalen zijn gebundeld.
Ik wil ook wel een gratis koran? Waarom niet?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:30 schreef Individual het volgende:
[..]
Gratis Koran voor iedere Nederlander
Als ze mij een gratis Koran zouden aanbieden dan zou ik hem zeker wel aannemen en ws ook wel stukjes van willen lezen.
Op de FP zijn er erg veel zolderkamerbewoners die heel trots vertellen dat ze het gaan verbranden en als pleepapier gaan gebruiken. Het PVV gehalte op de FP is dan ook stukken hoger dan het forum en dat is in dit stukje ook weer duidelijk te lezen.
Ik zal er vast net zo eens mee zijn als de bijbel, maar het zijn toch erg invloedrijke boeken. Dat er bloeddorstige moslimterroristen zijn is duidelijk, maar ik denk dat het overgrote deel het gewoon houdt bij een kopje muntthee en niemand daar echt mee lastigvalt. Een gegeven dat bij sommige mensen moeilijk te bevatten is.
Denk ook niet dat er grote aantallen mensen zijn die zich ineens zullen bekeren omdat ze een gratis koran hebben gekregen. Prima initiatief en een beetje extra kennis zal geen kwaad doen.
De film was beter....quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:37 schreef Wespensteek het volgende:
Op internet is hij zo te vinden. Zelf ben ik dankzij Wilders de koran gaan lezen, ik wou wel eens weten wat er nu echt in stond, echt een erg leuk boek.
Maar in het grootste Islamitische land mag het pas vanaf je 20e.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind het een goed initiatief. Je geeft de critici de kans om zich te verdiepen. Als ze dan zo triest zijn dat ze hem gaan verbranden zegt dat veel over die mensen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:59 schreef Gia het volgende:
Wie er in geïnteresseerd is, kan hem online lezen.
Ik hoef in elk geval geen papieren versie.
Verder vraagt zo'n uitdeelactie om problemen; mensen die em verbranden en dat filmen, of zo. En dat mag dan weer niet.
In S-A volgens mij niet.quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:07 schreef Bombshell het volgende:
Mag je overgens ook een bijbel in Saoudi arabie en overige moslimstaten uitdelen?
Is dat van belang in deze?quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:07 schreef Bombshell het volgende:
Mag je overgens ook een bijbel in Saoudi arabie en overige moslimstaten uitdelen?
Er slechts één bij je hebben is al vragen om problemen. Maar goed, wij hebben hier nu eenmaal niet zo'n achterlijk regime als daar. (Als in Saudi-Arabie: in Turkije heeft men er vast minder problemen mee)quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:07 schreef Bombshell het volgende:
Is S-A een dictatuur?quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:11 schreef Goldar het volgende:
[..]
in dictaturen is het uitdelen van werken van anderen sowiezo verboden.
Officieel niet.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:51 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Lijkt me best interessant om eens door te nemen. Niet dat ik ook maar iets met religie te maken heb, maar uit historisch oogpunt.
Het staat online! Als het boeit, kun je dat lezen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:05 schreef Goldar het volgende:
Ik vind het een goed initiatief. Je geeft de critici de kans om zich te verdiepen. Als ze dan zo triest zijn dat ze hem gaan verbranden zegt dat veel over die mensen.
Het is een manier om het gesprek aan te gaan, dat de ander dat niet doet.
Sowieso!quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:11 schreef Goldar het volgende:
in dictaturen is het uitdelen van werken van anderen sowiezo verboden.
Maar dat ligt natuurlijk niet aan de filmmakers.quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Het staat online! Als het boeit, kun je dat lezen.
Nogmaals, het leidt onherroepelijk tot problemen. Jij kunt het triest vinden, sommige moslims worden moordzuchtig van dergelijke filmpjes.
Waarom? Ze mogen toch gewoon boeken uitdelen? De Bijbel wordt toch ook gewoon uitgedeeld?quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Het staat online! Als het boeit, kun je dat lezen.
Nogmaals, het leidt onherroepelijk tot problemen. Jij kunt het triest vinden, sommige moslims worden moordzuchtig van dergelijke filmpjes.
Turkije is een bolwerk van nationalisten die alles wat turkije-kritisch is wegschuiven als vals. Hier en daar(oftewel vaak) krijg je dan ook nog eens te maken met agressieve Turken die denken dat zij een speciale behandeling moeten krijgen omdat ze Turks zijn.quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:11 schreef Ferdo het volgende:
in Turkije heeft men er vast minder problemen mee)
Precies!quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:53 schreef k_man het volgende:
Interessant. Altijd goed voor je algemene ontwikkeling. Al weet ik niet of je met een Koran heel veel opschiet - de Bijbel is immers ook geen heel makkelijk leesbaar boek.
Vraag het hier: FB / [FP] Nieuwsberichten: fouten, klachten en andere opmerkingenquote:
Maar dat is ook met de bijbel het geval.quote:Op zondag 22 december 2013 00:28 schreef Enchanter het volgende:
Zit er ook een handleiding bij hoe je de koran moet interpreteren ?
Daar schijnen de meningen nogal over te verschillen
En Das Kapital?quote:Op zondag 22 december 2013 00:30 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb al jaren een Koran in de kast staan, naast de Bijbel. Beiden wel eens in gebladerd en gelezen, maar nooit echt boeiend gevonden.
Dat is het leuke: Alles waar je het mee eens bent moet je eruit halen en anderen mee lastigvallen, hetgeen wat niet zo goed uitkomt moet je vooral negeren en afdoen als 'symbolisch' of 'ouderwets'.quote:Op zondag 22 december 2013 00:28 schreef Enchanter het volgende:
Zit er ook een handleiding bij hoe je de koran moet interpreteren ?
Daar schijnen de meningen nogal over te verschillen
De bijbel nam ik na het verhaal van Adam en Eva al niet meer serieus (eerste mensen op aarde , 2 kinderen krijgen waarvan de één de ander doodsloeg en daarna ging hij trouwen terwijl ze enige mensen op de aarde waren , over de ark van Noach maar te zwijgenquote:Op zondag 22 december 2013 00:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar dat is ook met de bijbel het geval.
Staat nog op de to do lijstquote:
Nou ja, Libanon, Egypte, Tunesië (20!), Irak en Turkije zijn een stuk strenger en afwachtender dan IJsland, delen van Mexico en andere delen....quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tolkien was anders een zeer overtuigde katholiek, zeer vroom.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:49 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Het oude testament is nog een behoorlijke fractie erger.
Maar wat mij betreft, geeft u mij maar de sprookjes van H.C. Andersen of J.R.R. Tolkien, die bevallen me toch beter.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:33 schreef Rosario het volgende:
Prima idee.
Toch lijkt het me wel schrijnend dat veel mensen wel een Koran aan zouden nemen, maar bij een Christen meteen de deur dicht zouden smijten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Gratis bijbels liggen in iedere hotelkamer btw.quote:Op zondag 22 december 2013 01:14 schreef arjan1112 het volgende:
Best wel milde reacties hier. Als het over gratis bijbels was gegaan was dat héél anders geweest denk ik
Meen je dat nou? Ik had dezelfde motivatie en ik vond het het saaiste boek dat ik ooit gelezen had.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:37 schreef Wespensteek het volgende:
Dus je kunt ze verzamelen tegenwoordig?quote:Op zondag 22 december 2013 01:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Gratis bijbels liggen in iedere hotelkamer btw.
In London staan ze in Hyde Park ook met de Koran in alle talen, in Aken op de Kerstmarkt ben ik ze ook al tegengekomen, al een paar jaar.
Mag je die mee naar huis nemen dan?quote:Op zondag 22 december 2013 01:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Gratis bijbels liggen in iedere hotelkamer btw.
In London staan ze in Hyde Park ook met de Koran in alle talen, in Aken op de Kerstmarkt ben ik ze ook al tegengekomen, al een paar jaar.
Kun je een samenvatting geven?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:37 schreef Wespensteek het volgende:
Ik heb er al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren een, je kreeg bij de ECI, of hoe heette die boekenclub ook weer, gratis boeken als je lid werd. Dus toen maar besteld, staat nog steeds boven ergens, naast de kinderbijbel, de werken van Rushdie en Madame Blavatsky. Ze bijten elkaar niet.quote:Op zondag 22 december 2013 01:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus je kunt ze verzamelen tegenwoordig?
?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die in de hotelkamers mag je ze meenemen ja, daar liggen ze voor.quote:Op zondag 22 december 2013 01:35 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Mag je die mee naar huis nemen dan?
Ik heb toen volgens mij Das Kapital gekozen...quote:Op zondag 22 december 2013 01:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb er al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren een, je kreeg bij de ECI, of hoe heette die boekenclub ook weer, gratis boeken als je lid werd. Dus toen maar besteld, staat nog steeds boven ergens, naast de kinderbijbel, de werken van Rushdie en Madame Blavatsky. Ze bijten elkaar niet.
Alleen als je zoekende en depri bent volgens mij... en dan ook de witte handdoek meenemen...quote:Op zondag 22 december 2013 01:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die in de hotelkamers mag je ze meenemen ja, daar liggen ze voor.
En in Londen en Aken kon je ze gewoon bij hun stalletje meenemen.
Geen idee eikquote:Op zondag 22 december 2013 01:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb toen volgens mij Das Kapital gekozen...
Maar eh ECI, bestaat dat nog?
Ze vallen allemaal om idd, moet bekennen dat ik ook digitaal boeken aan het lezen ben hoor.quote:Op zondag 22 december 2013 01:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geen idee eikZal wel niet, daar is goed de klad in gekomen lijkt me.
Ik kom vrij regelmatig in Londen, en Hyde Park tegenwoordig is enkel en alleen nog Christenen en Moslims, een verdwaalde Satanist en 2 of 3 sexgoeroe's die elkaar proberen te overtroeven. Er worden de meest vreselijke dingen geroepen tegen elkaar, maar zonder enige agressie of neiging elkaar te gaan prikken.quote:Op zondag 22 december 2013 01:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen als je zoekende en depri bent volgens mij... en dan ook de witte handdoek meenemen...
Tonio ben ik afgehaakt, het ging alleen maar over ik, ik en ik en ik, ik en ik. Bah.quote:Op zondag 22 december 2013 01:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze vallen allemaal om idd, moet bekennen dat ik ook digitaal boeken aan het lezen ben hoor.
Hoewel van de zomer Tonio nog gewoon analoog.
Die boeken daar waren al een stuk duurder dan normaal, dan kun je wel 40% geven jaquote:Op zondag 22 december 2013 01:42 schreef arjan1112 het volgende:
40% korting op boeken ? dat mag toch helemaal niet? vaste boekenprijs enz
Is daar een beetje een traditie toch? Op een zeepkistje iets verkondigen?quote:Op zondag 22 december 2013 01:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik kom vrij regelmatig in Londen, en Hyde Park tegenwoordig is enkel en alleen nog Christenen en Moslims, een verdwaalde Satanist en 2 of 3 sexgoeroe's die elkaar proberen te overtroeven. Er worden de meest vreselijke dingen geroepen tegen elkaar, maar zonder enige agressie of neiging elkaar te gaan prikken.
Ik maak daar minder agressie mee dan hier trouwens.
Nee.quote:Op zondag 22 december 2013 01:44 schreef arjan1112 het volgende:
Je maakt agressie mee in NL ?
vertel
Klopt.quote:Op zondag 22 december 2013 01:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is daar een beetje een traditie toch? Op een zeepkistje iets verkondigen?
(Zoon woont daar toch?)
Pardon?quote:Op zondag 22 december 2013 01:39 schreef yvonne het volgende:
Die in de hotelkamers mag je ze meenemen ja, daar liggen ze voor.
Moet je even zoeken, bijbelgenootschap oid.de bijbels in de lades van hotelkamers mogen meegenomen worden.quote:
Dus ook wel extremistische dingen worden geroepen?quote:Op zondag 22 december 2013 01:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Klopt.
Maar er wordt tegen elkaar best heel wat lelijke dingen geroepen, maar er heerst geen enkele agressie, ze zijn wel goed gebekt, beide partijen trouwens.
Speakers' Corner in Hyde Park idd. Altijd leuk.quote:Op zondag 22 december 2013 01:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is daar een beetje een traditie toch? Op een zeepkistje iets verkondigen?
(Zoon woont daar toch?)
iets met seks.quote:Op zondag 22 december 2013 01:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
?Is dit een kaart van de leeftijd waarop iemand de koran mag ontvangen? Of zo?
Laatste tijden wel vaak dezelfden hoor.quote:Op zondag 22 december 2013 01:50 schreef Individual het volgende:
[..]
Speakers' Corner in Hyde Park idd. Altijd leuk.
Speaker's Corner idd.quote:Op zondag 22 december 2013 01:50 schreef Individual het volgende:
[..]
Speakers' Corner in Hyde Park idd. Altijd leuk.
Ja, raar he? Maar is m.i. hetzelfde als dat men het populair vind om de VS te bashen t.o.v. elke willekeurige andere staat.quote:Op zondag 22 december 2013 01:14 schreef arjan1112 het volgende:
Best wel milde reacties hier. Als het over gratis bijbels was gegaan was dat héél anders geweest denk ik
Ja hoor, dat Mohammed een pedo is, de Islam een moordenaarsbende is en nog meer dingen waarvan ik denk dat als dit in nederland geroepen zou worden er ingegrepen zou worden of beide partijen opeens last van lange tenen hebben.quote:Op zondag 22 december 2013 01:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus ook wel extremistische dingen worden geroepen?
Ik denk dat in Nederland, als land dat altijd geneigd is tot polderen, het extremisme sws in een kwaad daglicht staat... dus ook het verkondigen daarvan.
We houden minder van afwijkingen tav het gemiddelde, denk ik, daar waar Britten excentrieker zijn... toch hebben zij nooit een revolutie gehad ook...
Pardon?quote:Op zondag 22 december 2013 01:49 schreef Ryan3 het volgende:
We houden minder van afwijkingen tav het gemiddelde, denk ik, daar waar Britten excentrieker zijn... toch hebben zij nooit een revolutie gehad ook...
quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:30 schreef Individual het volgende:
Als ze mij een gratis Koran zouden aanbieden dan zou ik hem zeker wel aannemen en ws ook wel stukjes van willen lezen.
Ik kom er ook niet zo vaak.quote:Op zondag 22 december 2013 01:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Laatste tijden wel vaak dezelfden hoor.
O, ja, stand corrected...quote:Op zondag 22 december 2013 01:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Pardon?![]()
Glorious Revolution[ afbeelding ]
Nee, dat is niet de bedoeling. Die bijbels zijn over het algemeen afkomstig van een organisatie die Gideon heet. Op hun website staat het in de FAQ;quote:Op zondag 22 december 2013 01:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Moet je even zoeken, bijbelgenootschap oid.de bijbels in de lades van hotelkamers mogen meegenomen worden.
Glorious Revolution was eigenlijk gewoon een invasie van Nederland. Maar ja, als zelfs Nederlanders dat niet echt meer weten...quote:Op zondag 22 december 2013 01:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Pardon?![]()
Glorious Revolution[ afbeelding ]
Ho ho. Ze was al sinds toen ze 6 jaar uitgeloofd. Toen ze 10 was werd er pas geneukt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:31 schreef JeMoeder het volgende:
+1quote:Op zondag 22 december 2013 08:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Maar om de woorden van Penn te gebruiken. The best way to turn a man atheist is to read the goddamn bible. Dat zal voor de koran weinig anders zijn.
Groot deel? Nee totaal niet. Er zijn bepaalde gebieden waar het minder gaat en die hebben hulp toegezegd gekregen van de A.L en huidige regering. Zelfde geldt overigens voor Sudan, Somalia en Mauritaunië.quote:Op zondag 22 december 2013 09:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Echt niet dat ik de Koran zou lezen. Net als dat ik dat ook niet doe bij andere geloofsboeken, zoals de bijbel.
Ik hou er niet van als bepaalde gedachten opgedrongen worden. Ik vind geloof een privézaak die je onbekenden niet hoeft op te dringen.
Zo'n organisatie kan zijn geld beter steken in de armoede in veel moslimlanden. Ik zie dat Egypte ook mee financiert, daar lijdt nu toch een groot deel van de bevolking in armoede en honger? Dat ze dáár iets aan gaan doen!
In de eerste plaats gaat het hier om korans op aanvraag. Dat ding wordt dus niet ongevraagd in de bus gedrukt.quote:Op zondag 22 december 2013 01:14 schreef arjan1112 het volgende:
Want zonder religie gebeurt zoiets niet, uiteraard.quote:Op zondag 22 december 2013 08:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ho ho. Ze was al sinds toen ze 6 jaar uitgeloofd. Toen ze 10 was werd er pas geneukt.
Mooi man, religies.
Onder de mantel religie wordt het vergoeilijkt. Weet jij ook wel.quote:Op zondag 22 december 2013 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want zonder religie gebeurt zoiets niet, uiteraard.
'Mooi man, mensen', zou treffender zijn.
Je doet overkomen alsof de Koran een handleiding is voor pedofielen. Dat kan, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Heb dat hele boek niet gelezen.quote:Op zondag 22 december 2013 10:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Onder de mantel religie wordt het vergoeilijkt. Weet jij ook wel.
Maar wel mooi dat je de kronkels van verknipte niet-gelovigen vergelijkt met alle gelovigen, in het bijzonder de islam. Dat gaat zelfs nog verder.
Eens kijken of je dat begrijpt of hoe je eruit probeert te kronkelen.
Jouw houding jegens Joden, en je dagelijks gevloek erop, kan ik nog een puntje aan zuigen.quote:Op zondag 22 december 2013 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je doet overkomen alsof de Koran een handleiding is voor pedofielen. Dat kan, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Heb dat hele boek niet gelezen.
Verder heb ik weinig op met die kruistocht tegen religie. Die denigrerende houding richting gelovigen, zowel moslims als christenen, die jij hier met enige regelmaat tentoon spreidt, vind ik bijvoorbeeld nergens voor nodig.
Ik heb helemaal niks tegen joden. Hoe kom je daar in vredesnaam bij?quote:Op zondag 22 december 2013 10:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jouw houding jegens Joden, en je dagelijks gevloek erop, kan ik nog een puntje aan zuigen.
Maar je excuses voor bovenstaande onzin neem ik ook genoegen mee.
Oh, als je op die toer gaat ben ik een moslim.quote:Op zondag 22 december 2013 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks tegen joden. Hoe kom je daar in vredesnaam bij?
Dus omdat ik onze grote vriend waht een beetje loop te plagen in de SC ben ik plots een jodenhater.quote:Op zondag 22 december 2013 10:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oh, als je op die toer gaat ben ik een moslim.
Dat van mij is ook plagen met grapjes.quote:Op zondag 22 december 2013 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat ik onze grote vriend waht een beetje loop te plagen in de SC ben ik plots een jodenhater.
Jij hebt moeite om onderscheid te maken tussen grapjes en oprechte haat? Ben je soms een beetje autistisch?
Ik heb dit altijd een vreemd fenomeen gevonden. Hoewel het me wel een leuke practical joke lijkt om een stapel van die korans aan te vragen en massaal bij elk hotel waar je komt de bijbel voor een koran te wisselen. Eens zien hoe lang het duurt voor dat tot een rel gaat leidenquote:Op zondag 22 december 2013 02:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de bedoeling. Die bijbels zijn over het algemeen afkomstig van een organisatie die Gideon heet. Op hun website staat het in de FAQ;
Een gast in mijn hotel wil een Bijbel mee naar huis nemen. Wat moet ik doen?
De hotelbijbel is eigendom van de Bijbelvereniging en hoort op de kamer te blijven liggen. Daarom kunt u de vrager het beste wijzen op de website van de Bijbelvereniging: www.bijbelvereniging.nl. Dit website-adres staat op de achterkant van de uitgaven van de Bijbelvereniging. Via de website kan men zelf een Bijbel aanvragen.
Eigenlijk heb jij totaal geen moeite met de islam of moslims en volg jij het principe 'leven en laten leven'?quote:Op zondag 22 december 2013 10:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat van mij is ook plagen met grapjes.
Leverde wel minder bans op dan jou, maar dat terzijde.
Gebruik je eigen wegmoffel techniek en je hebt mijn antwoord.quote:Op zondag 22 december 2013 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk heb jij totaal geen moeite met de islam of moslims en volg jij het principe 'leven en laten leven'?
Een Nederlander met z'n Engelse vrouw op uitnodiging. Lees de wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Glorious_Revolutionquote:Op zondag 22 december 2013 07:16 schreef kets70 het volgende:
[..]
Glorious Revolution was eigenlijk gewoon een invasie van Nederland. Maar ja, als zelfs Nederlanders dat niet echt meer weten...
Kan zijn, maar het strekt niet tot aanbeveling om dergelijk gedrag nu na te volgen hè... en dat is een beetje de clou wrs.quote:Op zondag 22 december 2013 11:33 schreef Charismatisch het volgende:
A girl seven years old or younger. This was regarded as best age for marriage".
Er wordt tevens uitgelegd dat andere religies eveneens weinig geven om leeftijdsgrenzen. Nu is 'hunnie doen het ook' geen ijzersterk argument, maar het is natuurlijk wat zwak om enkel de islam daar op aan te vallen.quote:Op zondag 22 december 2013 12:07 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Waarom is het precies relevant of dit wel of niet normaal was in die tijd? Mag je van een grote profeet niet meer verwachten dan van een normale sterveling?
Ik wijs niet naar 'hunnie', en ik beoordeel evenmin enkel de islam hierop.quote:Op zondag 22 december 2013 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er wordt tevens uitgelegd dat andere religies eveneens weinig geven om leeftijdsgrenzen. Nu is 'hunnie doen het ook' geen ijzersterk argument, maar het is natuurlijk wat zwak om enkel de islam daar op aan te vallen.
quote:Op zondag 22 december 2013 12:04 schreef Ryan3 het volgende:
Kan zijn, maar het strekt niet tot aanbeveling om dergelijk gedrag nu na te volgen hè... en dat is een beetje de clou wrs.
Waar het om gaat is dat de pedo-beschuldiging van geen kant klopt (en niet alleen vanwege het feit dat het in die tijd normaal was). De beschuldiging klopt o.a. ook niet als je naar de definitie van de term pedofiel kijkt. Het gaat mij om de pedo-beschuldiging richting de profeet, niet een of andere rukker die anno 2013 met een 6-jarige wil trouwen.quote:Op zondag 22 december 2013 12:07 schreef CafeRoker het volgende:
Waarom is het precies relevant of dit wel of niet normaal was in die tijd? Mag je van een grote profeet niet meer verwachten dan van een normale sterveling?
Wellicht dat het ook fatsoenlijk is om te linken naar die post?quote:Op zondag 22 december 2013 11:33 schreef Charismatisch het volgende:
Hieronder een interessante post die ik op een ander forum ben tegengekomen over de pedo-beschuldiging van de profeet (bedenk ook dat de bron van deze beschuldiging niet de Koran is, daarin wordt er namelijk niet over een leeftijd gesproken).
Het gaat er een beetje om dat moslims de koran en hadiths willen navolgen en nu ja, daar staan natuurlijk dingen in, o.a. dat verhaal van het jonge bruidje van de profeet, dat een beetje uit de tijd is geworden hè, althans nou ja, zo percipiëren wij dit tegenwoordig... Als andere denominaties hetzelfde verhaal vertellen en men wil dit navolgen dan is dat eveneens afkeurenswaardig, lijkt me.quote:Op zondag 22 december 2013 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er wordt tevens uitgelegd dat andere religies eveneens weinig geven om leeftijdsgrenzen. Nu is 'hunnie doen het ook' geen ijzersterk argument, maar het is natuurlijk wat zwak om enkel de islam daar op aan te vallen.
Het gaat mij er even om dat dit niet beschouwd kan worden als geaccepteerd gedrag, tegenwoordig.quote:Op zondag 22 december 2013 12:14 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
[..]
Waar het om gaat is dat de pedo-beschuldiging van geen kant klopt (en niet alleen vanwege het feit dat het in die tijd normaal was). De beschuldiging klopt o.a. ook niet als je naar de definitie van de term pedofiel kijkt. Het gaat mij om de pedo-beschuldiging richting de profeet, niet een of andere rukker die anno 2013 met een 6-jarige wil trouwen.
Wil jij de geschiedenis veranderen?quote:Op zondag 22 december 2013 12:20 schreef Ryan3 het volgende:
Schrap het hele verhaal gewoon, lijkt mij dan.
Nee, maar dit heeft niets met geschiedenis te maken toch?quote:Op zondag 22 december 2013 12:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wil jij de geschiedenis veranderen?
Hoezo niet, het is juist volledig geschiedenis.quote:Op zondag 22 december 2013 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar dit heeft niets met geschiedenis te maken toch?
Het is een boek van fabeltjes en spreuken waarop mensen hun religie baseren, niet een geannoteerde geschiedenis waarover historici een zekere consensus hebben verkregen.quote:Op zondag 22 december 2013 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoezo niet, het is juist volledig geschiedenis.
Het verhaal staat niet in de koran. Het is een beschrijving van het leven van Mohammed.quote:Op zondag 22 december 2013 12:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is een boek van fabeltjes en spreuken waarop mensen hun religie baseren, niet een geannoteerde geschiedenis waarover historici een zekere consensus hebben verkregen.
Een hadith, waar er duizenden van zijn, die na studie voor een groot deel gewoon geschrapt kunnen worden.quote:Op zondag 22 december 2013 12:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het verhaal staat niet in de koran. Het is een beschrijving van het leven van Mohammed.
Dus een stuk geschiedenis.quote:Op zondag 22 december 2013 12:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een hadith, waar er duizenden van zijn, die na studie voor een groot deel gewoon geschrapt kunnen worden.
Dat forum bestaat niet meer, ik heb de post in een Word-document bewaard. Het Nederlandse stuk is van mij afkomstig, alleen het Engelse stuk is van dat forum. De reden waarom ik het hier heb gepost is om in de toekomst naar dit topic te verwijzen i.p.v. weer een lange reactie te posten.quote:Op zondag 22 december 2013 12:17 schreef Kenju het volgende:
Wellicht dat het ook fatsoenlijk is om te linken naar die post?
Ja, in de Koran staat er dus niks over de leeftijd van "het jonge bruidje van de profeet", en zoals je hierboven kunt lezen bestaat er twijfel over de juistheid van de hadith over de leeftijd van Aisha.quote:Op zondag 22 december 2013 12:17 schreef Ryan3 het volgende:
Het gaat er een beetje om dat moslims de koran en hadiths willen navolgen en nu ja, daar staan natuurlijk dingen in, o.a. dat verhaal van het jonge bruidje van de profeet
In die tijd was het normaal, en dus was er niks mis mee. Nu is het niet meer acceptabel, dus doen velen het niet meer. Maar zoals je zelf ook zegt "zo percipiëren wij dit tegenwoordig", het ligt dus aan ons, eerst was alcohol verboden in de VS, dan weer toegestaan, homo's werden onderdrukt en nu mogen ze met elkaar trouwen, etc., veranderende normen en waarden volgens de grillen en wensen van de stervelingen die op dat moment leven. Hetzelfde geldt voor de leeftijd waarop je mag trouwen, eerst was het dus 7 in bepaalde westerse landen, nu 16 of 18...quote:dat een beetje uit de tijd is geworden hè, althans nou ja, zo percipiëren wij dit tegenwoordig...
Het staat mensen vrij om te pleiten voor navolging zolang ze zich maar aan de wet houden. Er zijn heel veel mensen die op basis van geschiedenis nu dingen eisen, bijv. Wilders met zijn christelijke Nederlandse cultuur die wettelijk vastgelegd moet worden zodat Nederland altijd die historische cultuur zal behouden. Je moet de discussie met die mensen aangaan en niet de geschiedenis veranderen of verzwijgen.quote:Op zondag 22 december 2013 12:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, nu niet. Vooral zoveelstehandse doorvertelsels. Iig niet iets om na te volgen.
Nou ja, het is bekend dat religieuzen hun boek met fabels hoger aanslaan dan "de wet" hè.quote:Op zondag 22 december 2013 12:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het staat mensen vrij om te pleiten voor navolging zolang ze zich maar aan de wet houden. Er zijn heel veel mensen die op basis van geschiedenis nu dingen eisen, bijv. Wilders met zijn christelijke Nederlandse cultuur die wettelijk vastgelegd moet worden zodat Nederland altijd die historische cultuur zal behouden. Je moet de discussie met die mensen aangaan en niet de geschiedenis veranderen of verzwijgen.
Er zijn heel veel mensen die hun opvattingen (op bepaalde momenten) belangrijker vinden dan de wet, daar hebben we dus o.a. politie, OM en rechters voor.quote:Op zondag 22 december 2013 12:47 schreef Ryan3 het volgende:
Nou ja, het is bekend dat religieuzen hun boek met fabels hoger aanslaan dan "de wet" hè.
Ik heb hier nog een Mormoonse bijbel staan. Gekregen toen ik 14 was van twee mannen in pak met een Amerikaans accent die aanbelden en vroegen of ik wilde komen basketballen met hun op het pleintje.quote:Op zondag 22 december 2013 13:18 schreef Ulx het volgende:
O leuk. Geef er maar eentje. Ik zet hem wel in de kast.
Weer eens wat anders dan snoep, of een puppy.quote:Op zondag 22 december 2013 13:27 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een Mormoonse bijbel staan. Gekregen toen ik 14 was van twee mannen in pak met een Amerikaans accent die aanbelden en vroegen of ik wilde komen basketballen met hun op het pleintje.
quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:30 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Kan de kachel weer mooi branden.
Dat het niet zo is zoals hoe jij het zegt/denkt. Dat is het nut.quote:Op zondag 22 december 2013 10:22 schreef 3-voud het volgende:
Ach, het is net als manuals voor dvd spelers. Als de gebruikers op eigen manier de apparatuur hanteert en bij kritiek daarop hard roepen dat de handleiding van alles omschrijft dat het goed komt... kijk ik toch liever naar het resultaat.
Met dit boek niks anders. Haatteksten en opdrachten om infidels te ontkoppen. Maar dat moet men anders lezen of zoiets.
Ondertussen laten ze weinig goeds zien.
Welk nut heeft dat samengebonden gekrabbel dan?
Op een handjevol islam geleerden na (how obvious) was het kind gewoon 9 jaar toen het volgeblaft werd.quote:
Vreemd. We zien het hier regelmatig hoe we erop gewezen worden het in andere context te lezen.quote:Op zondag 22 december 2013 15:21 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat het niet zo is zoals hoe jij het zegt/denkt. Dat is het nut.
Waarom zou je geleerden niet geloven?quote:Op zondag 22 december 2013 15:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Op een handjevol islam geleerden na (how obvious) was het kind gewoon 9 jaar toen het volgeblaft werd.
Het zijn er maar een paar he?quote:
Hoeveel zijn het er eigenlijk?quote:
Wel roepen en niet weten hoe of wat? Nou nou...quote:
Hoezo 'how obvious'? Jij baseert je op een paar islamitische teksten (van islam geleerden) om de islam te bashen, of niet dan? Anders mag je mij gaan aanwijzen waar jij het bovenstaande vandaan haalt.quote:Op zondag 22 december 2013 15:57 schreef 3-voud het volgende:
Op een handjevol islam geleerden na (how obvious) was het kind gewoon 9 jaar toen het volgeblaft werd.
Nee, jij beweert iets.quote:Op zondag 22 december 2013 16:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wel roepen en niet weten hoe of wat? Nou nou...
Lol.quote:Op zondag 22 december 2013 16:11 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hoezo 'how obvious'? Jij baseert je op een paar islamitische teksten (van islam geleerden) om de islam te bashen, of niet dan? Anders mag je mij gaan aanwijzen waar jij het bovenstaande vandaan haalt.
Hoe dan ook, mijn lap tekst zegt genoeg. Het is of nooit gebeurd, en als het wel is gebeurd, dan was het normaal voor die tijd.
Je begint er zelf over niet te weten. Moet je het niet mij in de schoenen schuiven.quote:Op zondag 22 december 2013 16:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, jij beweert iets.
Mijn vraag aan jou staat open: Hoeveel islamgeleerden (en een boek bestuderen is heel wat simpeler uit te voeren dan UFO's bestuderen.) beweren dat die griet niet negen jaar oud was?
Ik neem aan dat je niet maar iets roeptoetert, dus een antwoord zul je wel kunnen geven.
Staat gewoon in mijn tekst:quote:Op zondag 22 december 2013 16:17 schreef 3-voud het volgende:
Lol.
Sinds die teksten aan de kaak gesteld worden rollen de fanatiekelingen over elkaar heen om het te bagatelliseren. Voorheen was er geen "geleerde" die er over begon.
Ik stel je gewoon een vraag. Je komt als een kenner van deze materie over, dus kun jke me toch gewoon een antwoord geven?quote:Op zondag 22 december 2013 16:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je begint er zelf over niet te weten. Moet je het niet mij in de schoenen schuiven.
Dat wil ik best doen, maar dan moet hij wel eerst even een antwoord op mijn vraag geven.quote:Op zondag 22 december 2013 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt 3-voud op z'n woord geloven. De beste man is namelijk parttime islamgeleerde.
Dan kun je lang wachten, ben ik bang.quote:Op zondag 22 december 2013 16:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat wil ik best doen, maar dan moet hij wel eerst even een antwoord op mijn vraag geven.
Logisch, er was ook geen sukkel die er moeilijk over deed. Als men het ineens een probleem gaat maken gaan anderen uitleggen waarom dat belachelijk is.quote:Op zondag 22 december 2013 16:17 schreef 3-voud het volgende:
Sinds die teksten aan de kaak gesteld worden rollen de fanatiekelingen over elkaar heen om het te bagatelliseren. Voorheen was er geen "geleerde" die er over begon.
Niet op uitnodiging van de toenmalige heerser, die nog wel verslagen moest worden. Dat ie vriendjes had in het parlement, was duidelijk.quote:Op zondag 22 december 2013 11:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Een Nederlander met z'n Engelse vrouw op uitnodiging. Lees de wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Glorious_Revolution
Kennelijk kunnen ze de vraag niet aan.quote:Goedendag, Bedankt voor uw e-mail. Door het onverwachte succes van dit project en de vele aanvragen die we momenteel binnen krijgen kan het even duren voordat u een antwoord van ons krijgt. Wij vragen hiervoor uw begrip. Met vriendelijke groet, #GratisKoran Team
Die hele beschuldiging slaat sowieso nergens op wanneer je het vanuit de optiek van Islamkritiek/-pesten doet. Er is maar één organisatie die daadwerkelijk wegkwam met decennialang het structureel misbruiken van kinderen, en dat is de kerk (is hier eigenlijk een verschil in de Katholieke kerk en de Protestantse kerk? In Nederland zijn het immers vooral protestanten en hier hebben we die gevallen ook gehad?).... Natuurlijk zou het kunnen dat bij andere religies dit ook speelt, maar dat is maar de vraag. Over de kerk is het gewoon bekend. Bullshit om dan op basis van wat Mohammed 1400 jaar geleden gedaan zou hebben iets over pedofilie te roepen.quote:Op zondag 22 december 2013 17:18 schreef gelly het volgende:
Ik denk ook dat je beter kunt kijken naar welke geloofsstromingen tegenwoordig van de kinderliefde zijn. Het is tamelijk onzinnig om iets cultureels als uithuwelijking, dat in die periode ook in Europa doodnormaal was, te betrekken op de huidige tijd.
zo zie ik het ook. kan je er ook gewoon 1 los aanvragen, aangeizen er staat "Vermeld daarin hoeveel stuks je nodig hebt, waar je deze wilt verspreiden en of je hierbij hulp nodig hebt."?quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:36 schreef Individual het volgende:
[..]
Een bijbel heb ik al dus die hoef ik niet meer. Een koran heb ik niet dus die mag er dan wel naast. Zelf niet religieus, maar wel interessant omdat veel mensen het wel geloven.
Ja, daar zal zo'n rijke oliestichting echt wakker van liggen...quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:34 schreef LelijKnap het volgende:
Ga 'm wel vragen, al is het maar om de kosten zo hoog mogelijk te houden.
Wut?quote:Op donderdag 26 december 2013 10:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
De Koran mag je toch niet vertalen ofzo? Krijg je hem dan in het Arabisch?
Dan moet je ook de Koning James koran lezen.quote:Op donderdag 26 december 2013 10:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik begrijp niet hoe mensen aan dit soort mythes komen.quote:Op donderdag 26 december 2013 10:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
De koran is echt saai!quote:Op donderdag 26 december 2013 22:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gratis Koran? Nice! Die moordpartijen in de bijbel werden al een beetje langdradig.
Discussie niet verder gelezen. Wat ben jij een mooi mens, hulde.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:30 schreef Individual het volgende:
[..]
Gratis Koran voor iedere Nederlander
Op de FP zijn er erg veel zolderkamerbewoners die heel trots vertellen dat ze het gaan verbranden en als pleepapier gaan gebruiken. Het PVV gehalte op de FP is dan ook stukken hoger dan het forum en dat is in dit stukje ook weer duidelijk te lezen.
Ik zal er vast net zo eens mee zijn als de bijbel, maar het zijn toch erg invloedrijke boeken. Dat er bloeddorstige moslimterroristen zijn is duidelijk, maar ik denk dat het overgrote deel het gewoon houdt bij een kopje muntthee en niemand daar echt mee lastigvalt. Een gegeven dat bij sommige mensen moeilijk te bevatten is.
Denk ook niet dat er grote aantallen mensen zijn die zich ineens zullen bekeren omdat ze een gratis koran hebben gekregen. Prima initiatief en een beetje extra kennis zal geen kwaad doen.
De 10 geboden verbieden moorden - ofwel onwettig een mens doden.quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:51 schreef Kees22 het volgende:
In de bijbel verbiedt god enerzijds in de 10 geboden het doden van mensen, maar anderzijds beveelt hij het uitroeien van volken: en vergeet de vrouwen en kinderen niet!
Het is pas echt nieuws als je alle Scientology-cursussen gratis krijgt, dat is pas écht een knieperige sekte.quote:Op zondag 29 december 2013 05:16 schreef 2cv het volgende:
De bijbel kan je al jaren gratis krijgen. Nu kan je de koran ook gratis krijgen en het is nieuws ?
De Koran kun je ook al jaren gratis krijgen. Maar dan moet je er wel zelf moeite voor doen.quote:Op zondag 29 december 2013 05:16 schreef 2cv het volgende:
De bijbel kan je al jaren gratis krijgen. Nu kan je de koran ook gratis krijgen en het is nieuws ?
Jawel, daar heb je een punt.quote:Op zondag 29 december 2013 05:09 schreef Donnis het volgende:
Religie is zo achterhaald, zie geen enkele reden om zoiets te gaan lezen.
Ik zou wel eens willen zien of dit verschil ook in de oorspronkelijke tekst staat.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:12 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
De 10 geboden verbieden moorden - ofwel onwettig een mens doden.
Waarbij de Wet in deze context natuurlijk de Wil Gods is.
Vervolgens krijg je inderdaad een paar duizend voorbeelden van wanneer God het fijn vindt als je andere mensen afslacht. Maar dat is dus geen moorden; dat is gewoon God een hard plassertje geven.
Geen tegenspraak hier
Islam.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:36 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze 9 was toen ze seks hadden.
In Nederland was het ooit twaalf, maar helaas is dat verhoogd naar 16 of 18 of zo, in elk geval naar bejaard dus.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:39 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Naast Jemen kunnen ook Europa, Midden-Amerika en Zuid-Amerika er wat van...
Jouw avatar!quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:45 schreef Ferdo het volgende:
Alle tafelpoten in huis zijn al op maat, dus nee, geen interesse.
Oh, dat wist ik niet, sorry.quote:Op zondag 29 december 2013 11:47 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De Koran kun je ook al jaren gratis krijgen. Maar dan moet je er wel zelf moeite voor doen.
Dat is wel een redelijk correcte omschrijving van gelovigen ja.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zijn het mensen met een handicap die speciale behandeling nodig hebben dan?
Ultra conservatief is juist kleine kinderen neuqen; zie Jemen en de rest van het MO.quote:Op maandag 30 december 2013 02:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
In Nederland was het ooit twaalf, maar helaas is dat verhoogd naar 16 of 18 of zo, in elk geval naar bejaard dus.![]()
Was de PNVD maar aan de macht gekomen, dan hadden we dit ultra-conservatieve gezeik niet in dit land.
Amerikaanse Evangelisten zijn ook ultraconservatief, maar zijn juist tegen kinderliefde.quote:Op maandag 30 december 2013 14:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ultra conservatief is juist kleine kinderen neuqen; zie Jemen en de rest van het MO.
quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Amerikaanse Evangelisten zijn ook ultraconservatief, maar zijn juist tegen kinderliefde.![]()
Maar inderdaad, Moslims hebben wel goede dingen.Als Christenen, met name Amerikaanse Christenen, de Bijbel wat beter zouden lezen, zouden ze snappen dat kinderhaat juist tegen de Wetten van de Here en de Here Jezus ingaan.
Maar goed, Amerikanen zijn praktisch analfabeet, zal wel door het gebrekkige onderwijs komen daar, vandaar dat ze de Bijbel niet goed kunnen lezen.
Ik vond het ook wel wennen. De verandering van standpunt vond ik zelf erg lastig.quote:Op maandag 30 december 2013 01:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Islam.![]()
CDA-ers doen het in het geniep, maar de Moslims hebben goede smaak als het om meisjes gaat en komen er openlijk voor uit.![]()
Wel ben ik van mening dat een relatie altijd wederzijds moet zijn, dus ik zie niet veel in uithuwelijkingen.
Verder heb ik reeds een Qu'ran thuis, alleen ben ik pas bij Soera 1. Het is nogal zware kost.
Dan kom je bedrogen uit, want dat staat er niet in.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:31 schreef JeMoeder het volgende:
Dan is er dus al helemaal geen reden om dat bralboek aan te nemen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dan kom je bedrogen uit, want dat staat er niet in.
Hetzelfde als nu waarschijnlijk. Niets, of hooguit wat gezanik van een paar dogmatische zeikerds.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:02 schreef DustPuppy het volgende:
Eens kijken wat er gebeurd als we aan iedereen 'The God Delusion' gaan aanbieden...
Niets, waardeloos boek.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:02 schreef DustPuppy het volgende:
Eens kijken wat er gebeurd als we aan iedereen 'The God Delusion' gaan aanbieden...
Je kan een boekenkast vullen met alle gratis religieuze/filosofie boeken dus die kan er dan wel bij.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:02 schreef DustPuppy het volgende:
Ja, net zoals de Koran en de Bijbel dus.quote:
Wil jij alleen maar boeken lezen waarin kinderen verkracht worden of zo?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dan is er dus al helemaal geen reden om dat bralboek aan te nemen.
Maar natuurlijkquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wil jij alleen maar boeken lezen waarin kinderen verkracht worden of zo?
De Bijbel en Koran vormen de basis voor de leefwijze van miljarden, zelfs die van atheïstjes die geen flauw benul hebben, in tegenstelling tot dat vodje van Dawkins.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:17 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, net zoals de Koran en de Bijbel dus.
De Bhagavad Gita lijkt me ergens nog wel interessant, omdat het een niet abrahamitische religie betreft.
Atheïsten weten over het algemeen meer van religie dan de gelovigen zelf. Dus dat slaat alvast nergens op.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:53 schreef waht het volgende:
[..]
De Bijbel en Koran vormen de basis voor de leefwijze van miljarden, zelfs die van atheïstjes die geen flauw benul hebben, in tegenstelling tot dat vodje van Dawkins.
Spoiler alert! Veel mensen hebben dit niet door.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:53 schreef waht het volgende:
[..]
De Bijbel en Koran vormen de basis voor de leefwijze van miljarden, zelfs die van atheïstjes die geen flauw benul hebben, in tegenstelling tot dat vodje van Dawkins.
Nee, dat denken ze, dat is wat anders. Ik ben nog nooit een atheist tegen gekomen die meer van religie weet dan ik, ik ben wel vaak mensen tegen gekomen die dat denken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Atheïsten weten over het algemeen meer van religie dan de gelovigen zelf. Dus dat slaat alvast nergens op.
Veel gelovigen ook. Kortom: veel mensen. Hey! Je hebt een menselijke eigenschap beschreven.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, dat denken ze, dat is wat anders. Ik ben nog nooit een atheist tegen gekomen die meer van religie weet dan ik, ik ben wel vaak mensen tegen gekomen die dat denken.
Veel atheïsten zijn heel goed in teksten letterlijk interpreteren en elke vorm van context overboord gooien.
Ik zeg niet dat het klopt, enkel dat het de werkelijkheid en historische ontwikkeling is.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Atheïsten weten over het algemeen meer van religie dan de gelovigen zelf. Dus dat slaat alvast nergens op.
Tevens beroep jij je op de zo vaak gebruikte drogredenering 'Argumentum ad populum'.
Om hier een simpel voorbeeld van te geven (die zelfs jij kunt begrijpen):
"Ik spring van deze rots af, want 10.000 lemmings kunnen het toch niet fout hebben."
Atheists, Jews top religious knowledge surveyquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, dat denken ze, dat is wat anders. Ik ben nog nooit een atheist tegen gekomen die meer van religie weet dan ik, ik ben wel vaak mensen tegen gekomen die dat denken.
Veel atheïsten zijn heel goed in teksten letterlijk interpreteren en elke vorm van context overboord gooien.
Andersom ook, zie Jehova's bijvoorbeeld zij zien het hun taak om anderen van het BOEK op de hoogte te brengen en je te veroordelen op jou vissie van De bijbel.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Veel gelovigen doen ook wat?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Veel gelovigen ook. Kortom: veel mensen. Hey! Je hebt een menselijke eigenschap beschreven.
Niet weer proberen om een psychologisch verschijnsel aan één groep mensen toe te schuiven, he.
Als je wilt fappen op twaalfjarigen dan moet je op het internet wezen. Daar is genoeg te vindenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dan is er dus al helemaal geen reden om dat bralboek aan te nemen.
Mensen, iedereen begrijpt toch dat het een stukje sarcasme was van mijn kantquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:06 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Als je wilt fappen op twaalfjarigen dan moet je op het internet wezen. Daar is genoeg te vinden
Vertel dat maar aan al die twaalfjarigen die nu teleurgesteld afdruipenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Mensen, iedereen begrijpt toch dat het een stukje sarcasme was van mijn kant
Volgens mij niet. Ik denk dat je gewoon een atheist bent met fantasieën over brugklasmeisjes. Geeft niet. Misschien moet je het opschrijven, kun je je eigen sekte beginnen. Met een beetje geluk mag je het dan ook nog eens een keertje in het echt gaan doen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Mensen, iedereen begrijpt toch dat het een stukje sarcasme was van mijn kant
Atheïsten beginnen geen sektes jongen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ik denk dat je gewoon een atheist bent met fantasieën over brugklasmeisjes. Geeft niet. Misschien moet je het opschrijven, kun je je eigen sekte beginnen. Met een beetje geluk mag je het dan ook nog eens een keertje in het echt gaan doen.
Als je jezelf als God ziet hoef je niet gelovig te zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Atheïsten beginnen geen sektes jongen.
Want ik zie mezelf als god?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je jezelf als God ziet hoef je niet gelovig te zijn.
Geen idee. Maar dan kun je als leider van een sekte wel lekker fappen op de kinderen van je aanhangers. Dat wilde je toch, gezien je opmerking?quote:
Dat jij het concept sarcasme niet begrijpt is niet mijn probleem. Let's move on.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen idee. Maar dan kun je als leider van een sekte wel lekker fappen op de kinderen van je aanhangers. Dat wilde je toch, gezien je opmerking?
Dus je geeft toe dat de opmerking bedoeld is om te kwetsen? Waarom?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:02 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat jij het concept sarcasme niet begrijpt is niet mijn probleem. Let's move on.
Jij wil nu zeggen dat je dat niet begrjjpt? Goh..als ik jou hier af en toe te keer hoor gaan over bv Limburgers of Brabanders krijg ik toch een iets andere indruk, waar komt die verbazing nu ineens vandaan?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat de opmerking bedoeld is om te kwetsen? Waarom?
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:17 schreef DustPuppy het volgende:
De Bhagavad Gita lijkt me ergens nog wel interessant, omdat het een niet abrahamitische religie betreft.
"Lijkt me" leidt tot jullie verdoemenis.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:05 schreef Leipo666 het volgende:
krijg ik toch liever een editie van Mein Kampf door de brievenbus
lijkt me een stuk interessanter om te lezen
Neuh. Sarcasme is "bittere, harde spot, vrijwel altijd bedoeld om te kwetsen". Dus als iemand een botte beledigende opmerking plaatst, en dan gaat roepen dat het slechts sarcasme was, ga ik de vraag stellen wie er dan beledigd moest worden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij wil nu zeggen dat je dat niet begrjjpt? Goh..als ik jou hier af en toe te keer hoor gaan over bv Limburgers of Brabanders krijg ik toch een iets andere indruk, waar komt die verbazing nu ineens vandaan?
Volgens mij moet je eerst moslim wordenquote:Op zaterdag 21 december 2013 20:46 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Dat was een serieuze vraag overigens.
Oeps. my bad.quote:
Daar zeg je wat. Zou Geert Wilders de lijst met ontvangers graag willen hebben? Ik denk het wel. Hij noemt koran-lezers tenslotte regelmatig de vijfde colonne, het boek een oproep tot kinderporno, en meer van dat fraais. Ik kan me voorstellen dat hij zijn mensen, zodra hij de leider is, bij ontvangers langs zal laten gaan om eens te vragen naar het hoe en waarom van de wens dit soort boeken in de kast te hebben.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:24 schreef BabeWatcher het volgende:
Aan de ene kant denk ik waarom zou ik er niet 1 aanvragen, aan de andere kant, ik kan er beter zelf een kopen op de markt, dan staat mijn adres niet meteen geregistreerd.
Jij bent racistisch.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:05 schreef Leipo666 het volgende:
krijg ik toch liever een editie van Mein Kampf door de brievenbus
lijkt me een stuk interessanter om te lezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |