abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136581602
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Op zondag? :?
Hier bleek-ie ook op zondag bezorgd te zijn. Zonder adressering, dus kennelijk is iemand speciaal langs gekomen.
pi_136652452
@Maharajah: Ja, dat viel me ook al op. Als ik de bijbel niet geleerd had, had ik de qoran al helemaal niet begrepen. Vele verwijzingen.

Wat ik me nu opeens realiseer: Hedendaagse moslims kennen de bijbel helemaal niet, maar leren wel de qoran. Ze leren dus verwijzingen naar verhalen die ze helemaal niet kennen.

Ik zal eens vragen aan een moslim hoe dat nou zit. Want dat is wel vreemd, netuurlijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_136652468
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:26 schreef Kees22 het volgende:
@Maharajah: Ja, dat viel me ook al op. Als ik de bijbel niet geleerd had, had ik de qoran al helemaal niet begrepen. Vele verwijzingen.

Wat ik me nu opeens realiseer: Hedendaagse moslims kennen de bijbel helemaal niet, maar leren wel de qoran. Ze leren dus verwijzingen naar verhalen die ze helemaal niet kennen.

Ik zal eens vragen aan een moslim hoe dat nou zit. Want dat is wel vreemd, netuurlijk.
Daar hebben ze wel een antwoord op hoor, zij zijn de laatste religie en dus de meest vervolledigde religie, in Abrahamistische traditie.
Jezus is slechts een zoveelste profeet, maar hij had het niet helemaal bij het rechte einde, daar komt het op neer in de visie van de gemiddelde moslim die ik spreek.
I´m back.
pi_136652480
Dus debatten over de ark van Noach zijn wel amusant, want hoe komen de dieren die alleen in Australië leven in de ark van Noach? Kwamen die kangaroe's helemaal aan gesprongen uit Australië om vervolgens via Noach gered te worden voor ons?
I´m back.
pi_136652550
Ryan3: Ja, dat weet ik wel. Maar moslims leren de qoran van buiten. Maar ze kennen het Oude Testament dan wel de Thorah niet.
De qoran refereert aan de verhalen van het oude testament, maar dat heeft dus geen nut als mensen niet eerst het oude testament kennen.
Ik, als katholiek, ken de qoran lezen en begrijpen. Omdat ik het Oude Testament ken, min of meer.
Maar hoe kan mijn islamitische collega, die alleen de qoran (en de daarvan afgeleide hadith) geleerd heeft, deze begrijpen?
Ik zal het hem eens vragen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_136652559
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar hebben ze wel een antwoord op hoor, zij zijn de laatste religie en dus de meest vervolledigde religie, in Abrahamistische traditie.
Jezus is slechts een zoveelste profeet, maar hij had het niet helemaal bij het rechte einde, daar komt het op neer in de visie van de gemiddelde moslim die ik spreek.
Waarschijnlijk formuleer je het verkeerd of je hebt het niet helemaal begrepen, want een moslim zal nooit zeggen dat Jezus, een profeet waar zij zelf in geloven, ''het niet helemaal bij het rechte einde'' had. Dit is toch wel een stukje basiskennis van de Islam, hoor.
pi_136652570
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:41 schreef Kees22 het volgende:
Ryan3: Ja, dat weet ik wel. Maar moslims leren de qoran van buiten. Maar ze kennen het Oude Testament dan wel de Thorah niet.
De qoran refereert aan de verhalen van het oude testament, maar dat heeft dus geen nut als mensen niet eerst het oude testament kennen.
Ik, als katholiek, ken de qoran lezen en begrijpen. Omdat ik het Oude Testament ken, min of meer.
Maar hoe kan mijn islamitische collega, die alleen de qoran (en de daarvan afgeleide hadith) geleerd heeft, deze begrijpen?
Ik zal het hem eens vragen.
Dat ligt hem toch precies in wat ik eerder meldde?
Je hoeft die Torah en het OT helemaal niet te begrijpen, want die zijn slightly off sync.
Dat is in feite de arrogantie die moslims meekrijgen.
I´m back.
pi_136652577
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:43 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Waarschijnlijk formuleer je het verkeerd of je hebt het niet helemaal begrepen, want een moslim zal nooit zeggen dat Jezus, een profeet waar zij zelf in geloven, ''het niet helemaal bij het rechte einde'' had. Dit is toch wel een stukje basiskennis van de Islam, hoor.
Nee, dat is mijn interpretatie, opgetekend van gemiddelde moslims.
I´m back.
pi_136652601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hoeft die Torah en het OT helemaal niet te begrijpen, want die zijn slightly off sync.
Arrogantie dat christenen en joden ondanks dat hun boeken volgens islamitische leer gecorrumpeerd zijn toegerekend worden tot de Ahl al-Kitab (Mensen van het Boek) en in de islamitische staten in het verleden de keuze hadden om op basis van hun eigen boek berecht te worden of die van de moslims?

quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan interpreteer je verkeerd of je hebt überhaupt niet met ''de gemiddelde moslim'' gesproken, wie dat ook mag zijn. Een moslim die zegt dat Jezus ''het niet helemaal bij het rechte einde'' had, is geen moslim meer. De vervorming van de boodschap van Jezus schrijven moslim niet toe aan Jezus, maar aan zijn volgelingen en latere generaties christenen.
pi_136652628
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:53 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Arrogantie dat christenen en joden ondanks dat hun boeken volgens islamitische leer gecorrumpeerd zijn toegerekend worden tot de Ahl al-Kitab (Mensen van het Boek) en in de islamitische staten in het verleden de keuze hadden om op basis van hun eigen boek berecht te worden of die van de moslims?

[..]

Dan interpreteer je verkeerd of je hebt überhaupt niet met ''de gemiddelde moslim'' gesproken, wie dat ook mag zijn. Een moslim die zegt dat Jezus ''het niet helemaal bij het rechte einde'' had, is geen moslim meer. De vervorming van de boodschap van Jezus schrijven moslim niet toe aan Jezus, maar aan zijn volgelingen en latere generaties christenen.
Ja, volgens moslims die hier en nu in Nederland bepaalde dingen uitleggen aan mij, daar gaat het om.
Nu is iets uitleggen een vak apart. Weinig mensen kunnen dat goed. Afgezien van de kennis die men bezit, unrefuted, unbiased, hardcore kennis. Want laten we wel zijn alles wat met religie en daarover kennis heeft te maken is toch eigenlijk... 8)7 . Religie is 1 en al interpretatie.
I´m back.
pi_136652651
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:26 schreef Kees22 het volgende:
Wat ik me nu opeens realiseer: Hedendaagse moslims kennen de bijbel helemaal niet
Maak je maar geen zorgen, er zijn genoeg moslims die de bijbel beter kennen dan de christenen, en de bijbel ook nog eens gebruiken om christenen te laten inzien dat de islam de ware religie is. Minder dan 30% van de christenen hebben de gehele bijbel gelezen en maar 22% denkt dat de bijbel door God is geïnspireerd, tegenover 100% van de moslims die de Koran als het Woord van God zien.

quote:
maar leren wel de qoran. Ze leren dus verwijzingen naar verhalen die ze helemaal niet kennen.

Netuurlijk kennen moslims de verhalen van de profeten in grote lijnen. Ze preekten namelijk allemaal dezelfde boodschap en bevestigden God's eenheid. Sommige mensen waren bereid om te luisteren naar hun boodschap, de meeste mensen waren arrogant, gehoorzaamden niet, werden vernietigd, eindigen in de hel etc. De meerderheid van de profeten (meer dan 100.000) worden niet bij naam genoemd in de Koran, alleen de belangrijkste 25 worden genoemd.
-
pi_136652667
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 03:06 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Maak je maar geen zorgen, er zijn genoeg moslims die de bijbel beter kennen dan de christenen, en de bijbel ook nog eens gebruiken om christenen te laten inzien dat de islam de ware religie is. Minder dan 30% van de christenen hebben de gehele bijbel gelezen en maar 22% denkt dat de bijbel door God is geïnspireerd, tegenover 100% van de moslims die de Koran als het Woord van God zien.

[..]

Netuurlijk kennen moslims de verhalen van de profeten in grote lijnen. Ze preekten namelijk allemaal dezelfde boodschap en bevestigden God's eenheid. Sommige mensen waren bereid om te luisteren naar hun boodschap, de meeste mensen waren arrogant, gehoorzaamden niet, werden vernietigd, eindigen in de hel etc. De meerderheid van de profeten (meer dan 100.000) worden niet bij naam genoemd in de Koran, alleen de belangrijkste 25 worden genoemd.
Volgens mij is dit een meta-discussie en zit je te veel in je koran. :D.
I´m back.
pi_136652671
Meta-discussies gaan ook helemaal niet met gelovigen. :').
Voor wat jij over je Islam hier in Nederland zegt, kun je onthoofd worden in een ander deel van de moslimwereld. :).

[ Bericht 21% gewijzigd door Ryan3 op 13-02-2014 03:42:34 ]
I´m back.
pi_136690262
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar mijn stelling is dat je veel verhalen uit de qoran niet kunt begrijpen als je de verhalen over bijvoorbeeld Adam en Eva uit Genesis niet kent. En dat verhaal staat niet in de qoran zelf.
pi_136690338
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ah, die 2 moslims die je ooit eens hebt gesproken. _O_
pi_136690362
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 03:06 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Jij stelt dat 100 % van de moslims de bijbel heeft gelezen? Daar geloof ik helemaal niks van. Ik ga het morgen navragen!
Of bedoel je dat 100 % van de moslims denkt dat de bijbel door god is geïnspireerd? Dat geloof ik overigens ook niet.
Zelf denk ik dat de bijbel, met name het oude testament, door satan is geïnspireerd. Maar ik ben ook geen christen meer.
quote:
[..]

Jaja, ik zag hem zelf ook al :@ Overigens simpele tikfout: ik verwissel wel vaker de a en de e.
pi_136722301
Ik heb het nagevraagd bij een soennitische imam uit Afghanistan.
De originele bijbel is volgens moslims verloren gegaan, dus de bijbel lezen ze niet. Wel hebben ze een boek met verhalen over de profeten, waar de verhalen uit de bijbel (grotendeels) in staan. Dat leren ze in de geschiedenisles (Dat zei hij opnieuw, toen ik zei dat wij de bijbel in de godsdienstles en beslist niet in de geschiedenisles krijgen!)

Dat overigens moslims de bijbel gebruiken in een discussie vind ik geen argument. Dat doe ik zelf ook. Het is overigens een zinloze tactiek, want als je met iets tegenstrijdigs of zo aankomt, wordt gelijk gezegd dat je dat niet letterlijk moet nemen of dat je het niet goed begrijpt.
pi_160097815
Ik vond vandaag nog een boek in de brievenbus: De Islam is tegen terrorisme.

Meer mensen die dat gehad hebben? Vroeg me af of het iets te maken had met de gratis Koran.
pi_160098725
quote:
5s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:22 schreef k_man het volgende:

Meer mensen die dat gehad hebben? Vroeg me af of het iets te maken had met de gratis Koran.
Ik denk ter compensatie inderdaad. Na het lezen van al die afgrijselijke teksten moet er natuurlijk even uitgelegd worden wat het belang van context, e.d. is.
  zondag 21 februari 2016 @ 19:22:33 #45
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_160099592
Alhoewel ik zeer sceptisch ben over deze religie en een goede afloop is het misschien geen slecht idee om eens boeken uit te delen aan moslims over astrofysica en kwantummechanica.
We zouden ook andere middelen kunnen gebruiken om de zelfdestructieve en aangroeiende sneeuwbal waarin deze religie zich bevind te doorbreken.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_160099719
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:22 schreef Alektorophobia het volgende:
Alhoewel ik zeer sceptisch ben over deze religie en een goede afloop is het misschien geen slecht idee om eens boeken uit te delen aan moslims over astrofysica en kwantummechanica.
Alsof de gemiddelde niet-moslim daar meer van weet. :D

Ik zou die boeken over astrofysica en kwantummechanica aan iedereen uitdelen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160099799
Jongens, de vraag was eigenlijk alleen of andere aanvragers van toen nu ook dat boek over terrorisme hebben gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2016 19:31:53 ]
pi_160099850
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:31 schreef k_man het volgende:
Jongens, de vraag was eigenlijk alleen of andere aanvragers van toen nu ook dat boek over terrorisme hebben gehad.
Hier niets ontvangen in elk geval.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 21 februari 2016 @ 20:33:13 #49
427108 flufffy
totò schillaci
pi_160101298
quote:
5s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:22 schreef k_man het volgende:

Leuke titel voor een fictief verhaal :')
pi_160104540
Worden mensen die de koran en/of bijbel hebben aangevraagd nog anderszins benaderd?
Dat terrorisme-boek lijkt me trouwens wel netjes. Er wordt toch steeds geroepen dat de moslims zich moeten afzetten tegen terrorisme en hiermee geven ze daar toen uitvoering aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')