abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134142183
Dit verhaal gaat niet over mij maar iemand die me naast staat.

De situatie.

Ouders zijn gescheiden, de kinderen waren eerst 50/50 bij beide ouders maar omdat de vader een ongeluk heeft gehad op zijn werk lukte dat niet meer en is dat tijdelijk beperkt tot de weekenden.

Nu gaat het beter met de vader en wil hij langzaamaan weer de oude situatie terug alleen nu doet zijn ex moeilijk.

Nu wil ze eigenlijk dat de kinderen ( die 7 en 9 zijn) zelf beslissen wanneer en waar ze zijn en dan ook met kerst en andere belangrijke dagen.

Vader vind dit niet verstandig en ik ben het met hem eens, je moet je kinderen niet laten beslissen tussen hun ouders, en hoe lief en open je het ook brengt, dit gevoel blijven ze mijn inziens houden.

Nu wil de moeder dus via een hogere instantie regelen dat de kinderen dus zelf de keuze kunnen maken en ook dat ze minder naar hun vader gaan, dit lijkt mij haast onmogelijk om voor elkaar te krijgen maar vader zit natuurlijk toch wel wat in de zenuwen.

Wat denken jullie?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 11 december 2013 @ 10:10:45 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134142222
Die kinderen zelf laten beslissen waar ze zijn, maar ondertussen zo indoctrineren dat ze liever bij haar zijn.. What else is new..
  woensdag 11 december 2013 @ 10:11:19 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134142235
Nee, daar geef je kinderen geen inspraak in
  woensdag 11 december 2013 @ 10:12:59 #4
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_134142272
Lijkt me ook een slecht idee. Dan krijg je van die veel te lieve en concurrerende ouders.

''Oh, gaat papa koken met kerst?''
''Nou, ik wilde eigenlijk naar Disneyland gaan!''
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_134142283
Geen inspraak in geven , bovendien een kind wil bij de ene ouder zijn tot dat daar iets niet mag dan willen ze bij de andere ouder zijn . Dit is niet iets om door een kind te laten beslissen imo.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134142315
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:13 schreef Joene het volgende:
Geen inspraak in geven , bovendien een kind wil bij de ene ouder zijn tot dat daar iets niet mag dan willen ze bij de andere ouder zijn . Dit is niet iets om door een kind te laten beslissen imo.
Automatisch krijgt de moeder de kinderen. Lekker als het blijkt dat de moeder een enorm kutwijf is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_134142323
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:10 schreef Woelwater het volgende:
Die kinderen zelf laten beslissen waar ze zijn, maar ondertussen zo indoctrineren dat ze liever bij haar zijn.. What else is new..
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:12 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Lijkt me ook een slecht idee. Dan krijg je van die veel te lieve en concurrerende ouders.

''Oh, gaat papa koken met kerst?''
''Nou, ik wilde eigenlijk naar Disneyland gaan!''
Dat is dus inderdaad waar we bang voor zijn en wat ze eigenlijk al heeft gedaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 11 december 2013 @ 10:15:50 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134142337
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:08 schreef snakelady het volgende:
Nu wil de moeder dus via een hogere instantie regelen dat de kinderen dus zelf de keuze kunnen maken en ook dat ze minder naar hun vader gaan.
Maar dan natuurlijk wel 100% alimentatie blijven vangen :')
pi_134142383
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:15 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar dan natuurlijk wel 100% alimentatie blijven vangen :')
Denk niet dat het haar om net geld gaat, ze heeft een ruim boven gemiddeld inkomen.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:21:11 #10
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134142454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Denk niet dat het haar om net geld gaat, ze heeft een ruim boven gemiddeld inkomen.
Oh ok, verkeerde aanname dan. Maar via een rechter laten afdwingen dat hij zijn kinderen minder gaat/mag zien is niet zo aardig.
  † In Memoriam † woensdag 11 december 2013 @ 10:22:23 #11
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_134142482
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Vergis je daar niet in, juist mensen die een hoog inkomen hebben willen meer, meer, meer, al kan het in dit geval anders zijn.

Maar is het niet zo dat er een minimumleeftijd is waarop de kinderen mogen kiezen? Toen mijn ouders scheidden was die leeftijd twaalf, mijn oudere zus mocht wel kiezen, ik niet.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_134142516
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:15 schreef HSG het volgende:

[..]

Automatisch krijgt de moeder de kinderen. Lekker als het blijkt dat de moeder een enorm kutwijf is.
Er is nu toch een 50/50 regeling waarom wijzigen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_134142537
quote:
8s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:23 schreef Joene het volgende:

[..]

Er is nu toch een 50/50 regeling waarom wijzigen ?
Voor als de moeder/vader een slechte invloed heeft op de kinderen.
pi_134142548
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:24 schreef HSG het volgende:

[..]

Ja maar ZIJ is degene die nu wilt gaan aanvragen ze meer te hebben . ik zeg weinig kans.
pi_134142565
Mogen kiezen is één ding, je kinderen beïnvloeden is iets heel anders.
Bij de scheiding mocht ik met de rechter praten, daar heb ik gezegd dat ik echt bij mijn vader wilde wonen. Dat dat was omdat mijn vader had gezegd dat dat beter voor mij was, zei ik niet tegen de rechter. Ik dacht dat het mijn eigen beslissing was.

Nu weet ik ook wel beter -O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:27:52 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134142605
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:24 schreef HSG het volgende:

[..]

Maar daar is dus geen sprake van, eigenlijk is het zo, er was nooit een probleem, tot de vader een vaste relatie kreeg. ;)
De kinderen kunnen erg goed met haar overweg en dat vind ze niet prettig.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:29:16 #17
179075 hugecooll
pi_134142631
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:22 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Vergis je daar niet in, juist mensen die een hoog inkomen hebben willen meer, meer, meer, al kan het in dit geval anders zijn.

Maar is het niet zo dat er een minimumleeftijd is waarop de kinderen mogen kiezen? Toen mijn ouders scheidden was die leeftijd twaalf, mijn oudere zus mocht wel kiezen, ik niet.
Twaalf, ja. Als het goed is, is het jou op je twaalfde alsnog gevraagd
pi_134142640
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:25 schreef KaBuf het volgende:
Mogen kiezen is één ding, je kinderen beïnvloeden is iets heel anders.
Bij de scheiding mocht ik met de rechter praten, daar heb ik gezegd dat ik echt bij mijn vader wilde wonen. Dat dat was omdat mijn vader had gezegd dat dat beter voor mij was, zei ik niet tegen de rechter. Ik dacht dat het mijn eigen beslissing was.

Nu weet ik ook wel beter -O-
en weer een goede band met je moedeR ?
pi_134142685
Hoe lang is het beperkt geweest?

Ik kan me er iets bij voorstellen dat het voor moeder moeilijk is als de situatie inmiddels anderhalf jaar is dat de kinderen alleen in t weekend bij pa zijn. Dan moet ze weer helemaal wennen en de kinderen ineens veel meer missen. De kinderen moeten ook weer wennen aan een nieuwe situatie en misschien denkt ze oprecht dat dat voor hen lastig is.
Dan nog is dat overigens geen reden om dit dan af te willen dwingen, ze zal haar eigen ik even aan de kant moeten zetten en er serieus over nadenken of haar motieven wel helemaal koosjer zijn.
Maar wil je bereiken dat zij na gaat denken en het niet gaat eisen, of wat?

Als het twee maanden zo is geweest, moet ze wmb helemaal niet zeuren
compact en kleverig.
pi_134142691
Als het tot een rechtszaak komt, vanaf hun twaalfde wordt er in de rechtzaak rekening gehouden met de voorkeuren van het kind :Y eerder dus niet
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 11 december 2013 @ 10:32:03 #21
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_134142703
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar daar is dus geen sprake van, eigenlijk is het zo, er was nooit een probleem, tot de vader een vaste relatie kreeg. ;)
Oh dat was het. Heeft hij haar verlaten en hoopte ze dat hij ooit terug zou komen of...?

In ieder geval is het sneu van die moeder.
  † In Memoriam † woensdag 11 december 2013 @ 10:33:10 #22
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_134142719
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Twaalf, ja. Als het goed is, is het jou op je twaalfde alsnog gevraagd
Nope, mij is nooit meer wat gevraagd.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_134142724
quote:

[..]

Ik zou daar ook moeite mee hebben trouwens :@ Als ze zoveel (helft van de tijd) bij hem zouden zijn en zij een soort 'tweede moeder' werd, maar never nooit dat ik mn kinderen daarvan de dupe zou laten worden...
compact en kleverig.
pi_134142730
quote:
5s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:29 schreef Joene het volgende:

[..]

en weer een goede band met je moedeR ?
Ja, gelukkig wel :D
en geen contact meer met mijn vader
pi_134142740
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:33 schreef KaBuf het volgende:

[..]

[strike] en geen contact meer met mijn vader [/strike]
Hoe erg was hij en wat maakte hem zo erg?
pi_134142754
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:33 schreef KaBuf het volgende:

[..]

en geen contact meer met mijn vader
1 is mooi, dat tweede wat minder denk ik.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:34:54 #27
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134142762
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:32 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Oh dat was het. Heeft hij haar verlaten en hoopte ze dat hij ooit terug zou komen of...?

In ieder geval is het sneu van die moeder.
Nee, ze zijn al jaren gescheiden, ze is bij hem weggegaan en kort daarna had ze een relatie met een man waar ze nu mee samenwoont.
Hij heeft ook een relatie gehad ondertussen en daar mee samengewoond maar daar hadden de kinderen nooit echt een goede band mee, ze was geen moedertype zeg maar.

Maar sinds ze een vakantie hebben doorgebracht met hem en zijn vriendin en de kinderen daar heel erg enthousiast over waren zijn er problemen.
pi_134142772
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik zou daar ook moeite mee hebben trouwens :@ Als ze zoveel (helft van de tijd) bij hem zouden zijn en zij een soort 'tweede moeder' werd, maar never nooit dat ik mn kinderen daarvan de dupe zou laten worden...
Het is toch juist fijn als de kinderen goed overweg kunnen met de nieuwe partner?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:36:36 #29
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134142802
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik zit natuuurlijk in een andere situatie, mijn kinderen zijn alleen om het weekend bij mijn ex en zijn vriendin, maar ze hebben een erg goede band met haar en dat vind ik alleen maar prettig eigenlijk.
Ik ben blij dat ik weet dat ze het daar goed hebben en geliefd zijn.

Maar ik ben ook niet onzeker over mijn moederschap moet ik zeggen, hoe lief ze ook is, ze kan mij als moeder nooit vervangen en die intentie heeft ze ook niet.

Net als dat de nieuwe vriendin die intentie ook niet heeft.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:37:04 #30
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_134142810
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, ze zijn al jaren gescheiden, ze is bij hem weggegaan en kort daarna had ze een relatie met een man waar ze nu mee samenwoont.
Hij heeft ook een relatie gehad ondertussen en daar mee samengewoond maar daar hadden de kinderen nooit echt een goede band mee, ze was geen moedertype zeg maar.

Maar sinds ze een vakantei hebben doorgebracht met hem en zijn vriendin en de kinderen daar heel erg enthousiast over waren zijn er problemen.
Waar is ze bang voor dan, dat zij haar kinderen wilt onthouden van hun vader?
  woensdag 11 december 2013 @ 10:37:12 #31
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134142814
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is toch juist fijn als de kinderen goed overweg kunnen met de nieuwe partner?
Blijkbaar is dat de kinderen het fijn hebben niet de eerste prioriteit van die moeder.
pi_134142825
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:34 schreef HSG het volgende:

[..]

Hoe erg was hij en wat maakte hem zo erg?
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:34 schreef Joene het volgende:

[..]

1 is mooi, dat tweede wat minder denk ik.
Ach, ik zit er zelf niet echt mee. Laten we ook maar OT blijven :P
pi_134142836
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, voor hen is dat zeker fijn.
En nu ze hun vader niet zo vaak zien, vind ik het alleen maar helemaal geweldig als ze zijn vriendin graag mogen en graag bij hen zijn. (is overigens niet zo, ik hoop erop)
Maar ik ben alleen maar eerlijk als ik zeg dat ik er moeite mee zou hebben als ze én de helft van de tijd bij hem zouden zijn én dan ook nog eens enthousiast zouden zijn over zijn vriendin. Ik zou jaloers worden en bang zijn dat ik minder 'leuk' was ofzo.
compact en kleverig.
pi_134142851
Dat krijgt ze nooit voor elkaar, pas als kinderen 12 zijn mogen ze zelf bepalen bij wie ze zijn.
pi_134142884
Maar hoe lang heeft de nieuwe regeling geduurd? Want ik kan me ergens voorstellen dat het vervelend is dat er na een langere tijd opeens de boel weer moet worden omgegooid…

In feite had de vader gewoon zn verantwoordelijkheid moeten nemen en de regeling niet moeten wijzigen toen het hem niet meer uitkwam.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:39:42 #36
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_134142898
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:37 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

En nu ze hun vader niet zo vaak zien, vind ik het alleen maar helemaal geweldig als ze zijn vriendin graag mogen en graag bij hen zijn. (is overigens niet zo, ik hoop erop)
Maar ik ben alleen maar eerlijk als ik zeg dat ik er moeite mee zou hebben als ze én de helft van de tijd bij hem zouden zijn én dan ook nog eens enthousiast zouden zijn over zijn vriendin. Ik zou jaloers worden en bang zijn dat ik minder 'leuk' was ofzo.
Iemand mag zo voelen, maar het is uitermate onethisch en laag om kinderen van hun vader te onthouden of te dwingen kiezen omdat jij anders jaloers wordt.
pi_134142909
quote:

[..]

Maar jij bent per definitie minder leuk, jij bent mama en jij hebt de opvoeding op je.. Een partner heeft vaak minder inspraak, en is er voornamelijk voor de leukere dingen.

Bovendien moet je kinderen niet onderschatten hoe ze je kunnen manipuleren.. Het bleek hier dat mijn oudste de mooiste verhalen bij papa had over mijn vriend, terwijl ze m thuis geen blik waardig gunde
pi_134142917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:39 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Iemand mag zo voelen, maar het is uitermate onethisch en laag om kinderen van hun vader te onthouden of te dwingen kiezen omdat jij anders jaloers wordt.
Dat zei ik dus ook, dat zou ik nooit doen.
compact en kleverig.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:41:40 #39
179075 hugecooll
pi_134142946
quote:

[..]

Die moeder waar ze 'ook' heen moeten...uuuugh alweer? Maar ik wil helemaal niet -O-
  woensdag 11 december 2013 @ 10:41:42 #40
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134142948
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:37 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Waar is ze bang voor dan, dat zij haar kinderen wilt onthouden van hun vader?
Geen idee, dat de kinderen het bij hem prettiger vinden om te zijn misschien.

Bij hun moeder is er altijd een heel druk schema, alles moet op tijd en vaak hebben de kinderen pas voor het eerst rust als ze na het eten hun huiswerk hebben gemaakt.
Bij hun vader is het allemaal wat makkelijker, hebben ze wat meer zeggenschap over wat ze zelf willen doen, natuurlijk moet het huiswerk wel gemaakt worden maar verders wat meer rust.

Moeder vraagt ook regelmatig aan de kinderen bij wie ze liever zijn, stelt veel vragen over de situatie bij hun vader die verder gaan dan gezonde nieuwsgierigheid of interesse.
pi_134142950
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar jij bent per definitie minder leuk, jij bent mama en jij hebt de opvoeding op je.. Een partner heeft vaak minder inspraak, en is er voornamelijk voor de leukere dingen.
Nou, als je echt samenwoont, zal zij toch ook mee opvoeden.
Maar goed, daar gaat het niet om. :P
compact en kleverig.
pi_134142951
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:39 schreef Ticootje het volgende:
In feite had de vader gewoon zn verantwoordelijkheid moeten nemen en de regeling niet moeten wijzigen toen het hem niet meer uitkwam.
Iets zegt me dat die vader geen andere keuze had.

Wel eng dat zo'n moeder niet in het belang van de kinderen denkt :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 11 december 2013 @ 10:42:02 #43
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_134142953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:40 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat zei ik dus ook, dat zou ik nooit doen.
Oke, mijn fout.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:42:09 #44
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134142956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:37 schreef KaBuf het volgende:

[..]

[..]

Ach, ik zit er zelf niet echt mee. Laten we ook maar OT blijven :P
Topch is het erg vervelend, ben blij dat de band met je moeder nu goed is, met je vader is jammer.
pi_134142988
quote:
Maar hoe lang heeft de nieuwe regeling geduurd? Want ik kan me ergens voorstellen dat het vervelend is dat er na een langere tijd opeens de boel weer moet worden omgegooid…

Dat vroeg ik ook al.
compact en kleverig.
pi_134143017
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Iets zegt me dat die vader geen andere keuze had.

Wel eng dat zo'n moeder niet in het belang van de kinderen denkt :{
Ja of juist wel… Want ik kan me voorstellen dat als je een langere periode een nieuwe regeling hebt, waar de kinderen weer aan gewent zijn, structuur hebt en rust, dat het dan toch niet in het belang is om de boel weer om te gooien.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:45:16 #47
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134143036
quote:

Bijna een jaar, je moet je beseffen dat hij een zodanig ernstig ongeluk heeft gehad dat hij dus eigenlijk vrijwel niks meer kon en met alles hulp nodig had.
Als in koken, afwassen, stofzuigen, auto rijjden enz en daarnaast ook heel veel pijjn heeft gehad, en nog steeds heeft eigenlijk.
In het weekend is daar wel een mouw aan te passen, maar doordeweeks met naar school brengen en naar sport gaan en dergelijke is dat gewoon niet te doen.
Maar het gaat nu beter, in februari mag hij weer gaan werken dus hij wil graag zijn kinderen weer zien zoals voor het ongeluk.
pi_134143082
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja of juist wel… Want ik kan me voorstellen dat als je een langere periode een nieuwe regeling hebt, waar de kinderen weer aan gewent zijn, structuur hebt en rust, dat het dan toch niet in het belang is om de boel weer om te gooien.
Die kinderen wennen er wel aan, dat is echt geen probleem hoor. Mama is gewoon bang dat ze concurrentie krijgt van de vriendin van vader en wil daarom haar kinderen hun vader onthouden. Kan geen andere reden verzinnen ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 11 december 2013 @ 10:48:01 #49
179075 hugecooll
pi_134143108
Je kan haar aanrijden om de zaken weer in evenwicht te brengen.

moet je natuurlijk niet echt doen, gekkie
  woensdag 11 december 2013 @ 10:48:38 #50
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134143121
quote:
11s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:48 schreef hugecooll het volgende:
Je kan haar aanrijden om de zaken weer in evenwicht te brengen.

moet je natuurlijk niet echt doen, gekkie
Nee, geen goed idee? Jammer....
pi_134143132
Wat een walgelijke moeder is dat, gewoon je eigen zin over de rug van je kinderen en leed van je ex erdoorheen drammen.

Als mama ben je niet de leukste dat klopt maar als die kinderen daar 50/50 zijn zal de nieuwe vriendin van papa ook zeker niet de leukste zijn, ook hun hebben regels.
pi_134143156
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:49 schreef LittleLady het volgende:
Wat een walgelijke moeder is dat, gewoon je eigen zin over de rug van je kinderen en leed van je ex erdoorheen drammen.

Als mama ben je niet de leukste dat klopt maar als die kinderen daar 50/50 zijn zal de nieuwe vriendin van papa ook zeker niet de leukste zijn, ook hun hebben regels.
Je moet voor de grap een rechtszaken opzoeken over omgang met kinderen. Dan krijg je schrijnende situaties ;( :{
pi_134143163
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Die kinderen wennen er wel aan, dat is echt geen probleem hoor. Mama is gewoon bang dat ze concurrentie krijgt van de vriendin van vader en wil daarom haar kinderen hun vader onthouden. Kan geen andere reden verzinnen ;(
Kinderen wennen er wel aan? Tuurlijk, zijn gewoon poppen zonder gevoel..

Een jaar deze weekend regeling… Terecht dat de moeder tegenwerkt. Stabiliteit en structuur is erg belangrijk voor kinderen. 3x een regeling omgooien in een jaar is gewoon belachelijk.
pi_134143169
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je moet voor de grap een rechtszaken opzoeken over omgang met kinderen. Dan krijg je schrijnende situaties ;( :{
Mijn ouders waren ook zo'n succesnummer
pi_134143186
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een jaar deze weekend regeling… Terecht dat de moeder tegenwerkt. Stabiliteit en structuur is erg belangrijk voor kinderen. 3x een regeling omgooien in een jaar is gewoon belachelijk.
Kinderen bij hun papa weghouden, goed idee, dan ben je wel een goede mama
  woensdag 11 december 2013 @ 10:52:24 #56
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134143206
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:49 schreef LittleLady het volgende:

Inderdaad, en daarnaast, ze is nogal hypocriet bezig aangezien ze fb vol zet met leuke foto's van de kinderen met hun stiefvader met dubbelzinnige opmerkingen er onder die nogal kwetsen zijn voor de vader.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:52:29 #57
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134143210
quote:

[..]

Nee, het zijn kinderen met juist wél gevoel, namelijk dat ze het bij pa meer naar hun zin hebben dan bij ma.
pi_134143217
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:51 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Kinderen bij hun papa weghouden, goed idee, dan ben je wel een goede mama
Dat doet ze toch niet? Ze hebben een weekend regeling..

Maar goed, het is altijd lastig oordelen over andermans problemen. Je hoort hier duidelijk 1 kant van het verhaal.
pi_134143218
quote:

[..]

Nee, kinderen laten kiezen is een succes! Lekker de kinderen manipuleren om vooral niet naar papa te gaan met kerst. Kinderen wennen bijzonder snel aan wisselende omstandigheden, en je kan het ook opbouwen dus dat is het probleem echt niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:50 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Mijn ouders waren ook zo'n succesnummer
Ongelooflijk he? ;( Vraag me dan altijd af of de haat jegens je ex-parter groter is dan de liefde voor je kinderen.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:52:50 #60
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134143220
quote:

[..]

De kinderen willen zelf de oude regeling weer terug, alleen dan wil ze natuurlijk weer niet dat ze zelf kiezen. :')
pi_134143234
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad, en daarnaast, ze is nogal hypocriet bezig aangezien ze fb vol zet met leuke foto's van de kinderen met hun stiefvader met dubbelzinnige opmerkingen er onder die nogal kwetsen zijn voor de vader.
Zoals?
pi_134143251
quote:

[..]

De kinderen willen zelf de oude regeling weer terug.
Sorry, dat had ik gemist…
Maar de moeder wilt de kinderen laten kiezen? Dan is het toch simpel?
pi_134143263
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het als het communisme: als ze voor haar kiezen is het goed en anders hebben ze pech.
pi_134143268
quote:

[..]

Daarom zit er een ontvriend knop bij facebook..
pi_134143278
quote:

[..]

Vind het gewoon triest, kinderen hebben zeker een vader nodig, zie dat heel erg bij die van mij, die mist echt een papa om leuke dingen mee te doen, mama's hebben een functie en papa's hebben een even belangrijke functie.
pi_134143284
quote:

[..]

De kinderen willen zelf de oude regeling weer terug, alleen dan wil ze natuurlijk weer niet dat ze zelf kiezen. :')
Nou ja in elk geval lijkt het me verstandig dat niet de kinderen beslissen maar 1 van de 2 ouders of desnoods de rechter die het convenant met afspraken erbij pakt. Want het klinkt niet alsof dit onderling opgelost gaat worden.
pi_134143286
quote:

[..]

Daarom zit er een ontvriend knop bij facebook..
Via via zie je nog verrekte veel soms ;(
pi_134143307
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja dat weet ik… Daarom ontvriend ik ook erg veel familie en andere connecties, of niet weergeven op timeline… Geen zin in dus.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:56:25 #69
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134143311
quote:

[..]

Het gaat de vader om het principe dat hij vind dat de kinderen niet in die situatie geforceerd moeten worden, om te kiezen tussen hun ouders.
Nu willen ze dit, volgende week weer iets anders enz. enz.
pi_134143327
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ongelooflijk he? ;( Vraag me dan altijd af of de haat jegens je ex-parter groter is dan de liefde voor je kinderen.
Je wil niet weten hoe tegenwoordig de verjaardagen gaan, dat is een strak schema dat de een komt en de ander gaat, anders krijg je gewoon oorlog.
Met mijn huwelijk heb ik beide ouders niet uitgenodigd en met de begravenis van mijn man liep mijn pa met een paar maten van mijn man om zich heen om direct in te grijpen als hij zou gaan klooien
pi_134143330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het gata de vader om het principe dat hij vind dat de kinderen niet in die situatie geforceerd moeten worden, om te kiezen tussen hun houden.
Nou, daar heeft vader gewoon gelijk in natuurlijk.
pi_134143335
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het gata de vader om het principe dat hij vind dat de kinderen niet in die situatie geforceerd moeten worden, om te kiezen tussen hun houden.
Dat heb je met kinderen.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:57:14 #73
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134143338
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat dus, ze hebben elkaar niet meer op fb,
pi_134143343
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:56 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoe tegenwoordig de verjaardagen gaan, dat is een strak schema dat de een komt en de ander gaat, anders krijg je gewoon oorlog.
Met mijn huwelijk heb ik beide ouders niet uitgenodigd en met de begravenis van mijn man liep mijn pa met een paar maten van mijn man om zich heen om direct in te grijpen als hij zou gaan klooien
Pareltje… :'(
  woensdag 11 december 2013 @ 10:58:33 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134143374
quote:

[..]

Pff verschrikkelijk zeg, en dat op zo'n dag. :(
pi_134143376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Pareltje… :'(
Geloof mij die kinderen gaan nog een geweldige tijd krijgen als die ouders zo met elkaar omgaan
pi_134143411
quote:

[..]

Gatverdamme, als je bang moet zijn dat ze zelfs dat soort momenten gaan verpesten... ;( Sorry maar heb echt medelijden met je :{
pi_134143454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Pff verschrikkelijk zeg, en dat op zo'n dag. :(
Mijn vader is gewoon een hele lastige man
  woensdag 11 december 2013 @ 11:06:20 #79
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134143583
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:58 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Geloof mij die kinderen gaan nog een geweldige tijd krijgen als die ouders zo met elkaar omgaan
En het is zo jammer aangezien de vader dat helemaal niet wil.

Laatst vertelde de oudste dat hij 5 uur alleen thuis heeft gezeten omdat hij ziek was en moeder moest werken.
Natuurlijk vraagt hij aan de moeder op een normale rustige manier hoe het nu zit, het leek hem namelijk wat ongeloofwaardig.
Bleek dat het dus een veel kortere tijd was maar wel heel erg boos worden op hem dat hij ook maar kon denken dat het waar zou zijn, terwijl dat dus niet het geval was.
Er hoeft maar iets te gebeuren en ze is boos, en dan echt heel erg boos.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 11-12-2013 11:12:23 ]
pi_134143614
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Gatverdamme, als je bang moet zijn dat ze zelfs dat soort momenten gaan verpesten... ;( Sorry maar heb echt medelijden met je :{
Dat hoeft niet, je raakt eraan gewend en word steeds creatiever. Feestdagen zijn al geregeld, verjaardag van mijn dochter is al strak ingeplanned en straks in januari met de verhuizing heb ik mijn honden bij mijn pa gedumpt zodat hij daar druk mee is, dan kunnen wij in alle rust verhuizen
pi_134143653
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

En het is zo jammer aangezien de vader dat helemaal niet wil.

Laatst vertelde de oudste dat hij 5 uur alleen thuis heeft gezeten omdat hij ziek was en moest werken.
Natuurlijk vraagt hij aan de moeder op ee normale rustige manier hoe het nu zit, het leek hem namelijk wat ongeloofwaardig.
Bleek dat het dus een veel kortere tijd was maar wel heel erg boos worden op hem dat hij ook maar kon denken dat het waar zou zijn, terwijl dat dus niet het geval was.
Er hoeft maar iets te gebeuren en ze is boos, en dan echt heel erg boos.
Pfffff lekker dan
pi_134143740
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bovendien moet je kinderen niet onderschatten hoe ze je kunnen manipuleren.. Het bleek hier dat mijn oudste de mooiste verhalen bij papa had over mijn vriend, terwijl ze m thuis geen blik waardig gunde

Dit.

Bij mijn zus is er ook iets in die trant gebeurd. Zij had de afspraak met haar ex dat de kinderen niet heen en weer mochten hoppen. Maar toen nichtje (bijna 17) in een boze bui naar haar vader rende liet hij dat gewoon toe. Mijn zus heeft toen gezegd: "Ik heb altijd gezegd dat je bij je vader mocht gaan wonen maar dat die keuze dan wel definitief is". Ik snap haar wel. Anders krijg je idd een situatie dat het kind wegloopt als het de zin niet krijgt en zo van ouder naar ouder hopt. Lijkt mij niet wenselijk. Of ouders gaan (bewust of onbewust) tegen elkaar opbieden.

Pubers kunnen zó manipulatief zijn... Hier ook altijd geklaag over Paps en bij Paps geklaag over mij. Ik heb een paar keer mee kunnen luisteren met zo'n telefoongesprek tussen zoon en vader.. en zijn klachten over mij waren dezelfde klachten die hij over Paps tegen mij ophing.

Dus aan de kinderen overlaten? Lijkt mij een slecht plan.
pi_134143751
Altijd leuk, kinderen as speelbal in een scheiding.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 11 december 2013 @ 11:14:58 #84
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134143823
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit.

Bij mijn zus is er ook iets in die trant gebeurd. Zij had de afspraak met haar ex dat de kinderen niet heen en weer mochten hoppen. Maar toen nichtje (bijna 17) in een boze bui naar haar vader rende liet hij dat gewoon toe. Mijn zus heeft toen gezegd: "Ik heb altijd gezegd dat je bij je vader mocht gaan wonen maar dat die keuze dan wel definitief is". Ik snap haar wel. Anders krijg je idd een situatie dat het kind wegloopt als het de zin niet krijgt en zo van ouder naar ouder hopt. Lijkt mij niet wenselijk. Of ouders gaan (bewust of onbewust) tegen elkaar opbieden.

Pubers kunnen zó manipulatief zijn... Hier ook altijd geklaag over Paps en bij Paps geklaag over mij. Ik heb een paar keer mee kunnen luisteren met zo'n telefoongesprek tussen zoon en vader.. en zijn klachten over mij waren dezelfde klachten die hij over Paps tegen mij ophing.

Dus aan de kinderen overlaten? Lijkt mij een slecht plan.
En zelfs jonger doen ze dat al, mijn oudste is 8 en hoe vaak ik al niet gehoord heb "Maar bij papa mag ik dat wel hoor" en andersom hetzelfde.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:15:34 #85
195247 MaikelS
Living each day!
pi_134143845
Ik zou er zelf niet aan moeten denken dat mijn ex moeilijk gaat doen om de kinderen... Ben maar al te blij dat de documenten getekend zijn en we daar gezamenlijk goed uitgekomen...

Als je voor een jaar een schema aanpast omdat er door een ongeluk iemand niet 100% kan zorgen voor de kinderen, dat als het daarna weer goed gaat je samen elkaar de kinderen gunt...

Kinderen moeten absoluut nooit leiden naar een scheiding of uit elkaar gaan van ouders... Laat staan dat ouders gaan "vechten" voor hun kinderen....
Zo trots op mijn twee kleine jongens !!!!
pi_134143912
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

En zelfs jonger doen ze dat al, mijn oudste is 8 en hoe vaak ik al niet gehoord heb "Maar bij papa mag ik dat wel hoor" en andersom hetzelfde.
Ik heb ze dat af weten te leren door dan te zeggen: "Maar ik ben Papa niet en hier mag je weer dingen die je daar niet mag".

Dat klagen heb ik echter altijd moeilijker gevonden. Het deed me wel wat als hij dan weer thuiskwam met verhalen over ruzies en absurd gedrag van zijn vader. Wel altijd geprobeerd te zeggen dat hij problemen met zijn vader met zijn vader moet oplossen.
pi_134143952
Als ze het bij de rechter laten komen, kan de rechter ervoor kiezen om de kinderen te horen en ook de kinderen kunnen zelf aangeven dat ze gehoord kunnen worden. Ik volg nu een cursus jeugdrecht en volgens mij kan er wel voor zo'n regeling gekozen worden als kan worden aangetoond dat het voor de kinderen beter is, maar dat moet dus wel aangetoond worden.
pi_134143965
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:15 schreef MaikelS het volgende:
je samen elkaar de kinderen gunt...
Ik denk altijd: Een ouder heeft geen recht op het kind maar het kind heeft recht op beide ouders. Dat maakte het voor mij gemakkelijker omdat ik dus mijn kinderen iets gunde en niet mijn ex.
pi_134144016
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Bij papa mag altijd alles, als het daar zo geweldig is dan ga je maar bij je vader wonen. De groeten.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:24:44 #90
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134144068
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk altijd: Een ouder heeft geen recht op het kind maar het kind heeft recht op beide ouders. Dat maakte het voor mij gemakkelijker omdat ik dus mijn kinderen iets gunde en niet mijn ex.
Dat dus inderdaad!
quote:
17s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:19 schreef Heroinjunk het volgende:
Als ze het bij de rechter laten komen, kan de rechter ervoor kiezen om de kinderen te horen en ook de kinderen kunnen zelf aangeven dat ze gehoord kunnen worden. Ik volg nu een cursus jeugdrecht en volgens mij kan er wel voor zo'n regeling gekozen worden als kan worden aangetoond dat het voor de kinderen beter is, maar dat moet dus wel aangetoond worden.
Naar mijn mening kan dat niet worden aangetoond, beide plekken hebben zo zijn voor en nadelen.
Bij de moeder meer geld te besteden, bij de vader meer rust enz.
pi_134144070
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij papa mag altijd alles, als het daar zo geweldig is dan ga je maar bij je vader wonen. De groeten.
Dat doen kinderen zelfs als ouders niet gescheiden zijn en flikken ze zelfs bij oudere broers of zussen, ik heb een broertje die 16 jaar jonger is en die rende dikwijls naar me toen, ik mag drinken (0f iets anders) van mama!
Dan gaf je hem iets en dan werd mijn moeder boos omdat we zouden gaan eten over een half uurtje
pi_134144116
Al heb ik zelf totaal geen ervaring met scheidingen, toch eventjes een paar puntjes ..

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar hoe lang geleden was dat ongeluk, en hoe ligt de verdeling sindsdien? Ik kan me namelijk voorstellen dat, hoe langer die periode, des te meer kans moeder maakt.

De kinderen zijn 7 en 9. LitteLady zei dat ze vanaf 12 pas zelf mogen kiezen, kan iemand dat bevestigen? Zijn daar wellicht uitzonderingen op en zo ja onder welke voorwaarden?

Belangrijk is denk ik ook het verschil tussen zelf mogen kiezen, en inspraak hebben. Maw, wat de kinderen willen zal wel meespelen, maar niet doorslaggevend zijn? Vanaf welke leeftijd worden kinderen in dit soort gevallen gehoord door de rechter?

En wat hij zelf het beste kan doen ..
In alle opzichten (waarmee ik niet wil insinueren dat hij dat nu niet doet hoor) en vooral ook lichamelijk, laten zien dat hij weer een 50/50 regeling aankan.
Investeren in de band van zijn kinderen met zijn vriendin. Die hoeft geen 2e mama te worden, maar ik lees dat de moeder al een poosje een partner heeft, en dan is ehh.. 2 tegen 2 meer gelijk op. En sowieso fijn als de kinderen iets aan de vriendin van papa hebben, of er in ieder geval mee op kunnen schieten.
En (wat hij ook al vast helemaal prima doet) niet meegaan in het manipulerende en spelletje van moeder. Er boven staan, maar helaas wel van alles, elke ruzie, smsje, facebook-opmerking, niet nagekomen afspraak of verdeling, verslag leggen.

Al met al geef ik haar echt weinig kans, want ik ben het met de meeste eens dat 7 en 9 echt te jong is om de keuze van de kinderen doorslaggevend te laten zijn (en verder zie ik niets een 50/50 regeling in de weg staan), maar beter het zekere voor het onzekere in dit soort gevallen ..

succes enzo voor papa
"Pools are perfect for holding water"
pi_134144273
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:26 schreef probeer het volgende:

De kinderen zijn 7 en 9. LitteLady zei dat ze vanaf 12 pas zelf mogen kiezen, kan iemand dat bevestigen? Zijn daar wellicht uitzonderingen op en zo ja onder welke voorwaarden?

http://www.echtscheiding.(...)-gezag-over-kinderen
  woensdag 11 december 2013 @ 11:35:32 #94
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134144330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:26 schreef probeer het volgende:
Al heb ik zelf totaal geen ervaring met scheidingen, toch eventjes een paar puntjes ..

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar hoe lang geleden was dat ongeluk, en hoe ligt de verdeling sindsdien? Ik kan me namelijk voorstellen dat, hoe langer die periode, des te meer kans moeder maakt.
Een jaar, vader had toen alleen zijn kinderen om het weekend

quote:
Volgens Heroinjunk onder bepaalde omstandigheden wanneer het het beste is voor de kinderen.

quote:
Belangrijk is denk ik ook het verschil tussen zelf mogen kiezen, en inspraak hebben. Maw, wat de kinderen willen zal wel meespelen, maar niet doorslaggevend zijn? Vanaf welke leeftijd worden kinderen in dit soort gevallen gehoord door de rechter?
Inderdaad, er moet altijd geluisterd worden naar de mening van een kind, maar een jong kind daadwerkelijk laten beslissen lijkt me wat te ver gaan, vooral omdat hin mening per week anders kan zijn.

quote:
En wat hij zelf het beste kan doen ..
In alle opzichten (waarmee ik niet wil insinueren dat hij dat nu niet doet hoor) en vooral ook lichamelijk, laten zien dat hij weer een 50/50 regeling aankan.
Investeren in de band van zijn kinderen met zijn vriendin. Die hoeft geen 2e mama te worden, maar ik lees dat de moeder al een poosje een partner heeft, en dan is ehh.. 2 tegen 2 meer gelijk op. En sowieso fijn als de kinderen iets aan de vriendin van papa hebben, of er in ieder geval mee op kunnen schieten.
En (wat hij ook al vast helemaal prima doet) niet meegaan in het manipulerende en spelletje van moeder. Er boven staan, maar helaas wel van alles, elke ruzie, smsje, facebook-opmerking, niet nagekomen afspraak of verdeling, verslag leggen.
Dat doet hij inderdaad ook al allemaal.
Het opslaan is hij recentelijk mee begonnen omdat er dus een conflinct was en ze vond dat de kinderen zelf moesten beslissen, hij was het daar niet mee eens en toen deed ze het toch achter zijn rug om.
Nu heeft hij ze dus met kerst 1 dag terwijl de afspraak eigenlijk was een week bij hun vader met kerst en een week bij hun moeder met nieuwjaar.

quote:
Al met al geef ik haar echt weinig kans, want ik ben het met de meeste eens dat 7 en 9 echt te jong is om de keuze van de kinderen doorslaggevend te laten zijn (en verder zie ik niets een 50/50 regeling in de weg staan), maar beter het zekere voor het onzekere in dit soort gevallen ..

succes enzo voor papa
Dank je, ik zal het doorgeven. :D
  woensdag 11 december 2013 @ 11:39:55 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134144423
quote:

En dit.

En waar was de nieuwe vriendin van vader, waar de kinderen zo goed mee overweg kunnen, toen vader de zorg voor z'n kinderen niet alleen kon dragen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 december 2013 @ 11:44:39 #96
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134144549
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dit.

En waar was de nieuwe vriendin van vader, waar de kinderen zo goed mee overweg kunnen, toen vader de zorg voor z'n kinderen niet alleen kon dragen?
Werken, hij heeft ze nog steed in het weekend, alleen doordeweeks lukte niet en ze wonen niet samen.
pi_134144574
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dit.

Ja jij gaat meteen de mama spelen? Wie weet kennen de nieuwe vriendin en pa elkaar net 3 maand, dan maken de kinderen net kennis met de nieuwe vriendin, ga jij dan meteen de regeling terug zetten en de nieuwe partner meteen in je gezin plannen?
  woensdag 11 december 2013 @ 11:52:19 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134144761
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:45 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ja jij gaat meteen de mama spelen? Wie weet kennen de nieuwe vriendin en pa elkaar net 3 maand, dan maken de kinderen net kennis met de nieuwe vriendin, ga jij dan meteen de regeling terug zetten en de nieuwe partner meteen in je gezin plannen?
Als de situatie zo ontstaat en hij anders z'n kinderen voor onbepaalde tijd vrijwel niet ziet, dan zou ik me inderdaad inspannen om de bestaande situatie te laten voortbestaan.
Wat moet dan moet, en je bent niet gelijk moeder over een kind waar je parttime voor zorgt, als dat wel zo is heeft iedere peuter op het KDV een stuk of wat moeders.

Ik denk dat je als verkering van een van de ouders sowieso geen mama of papa over de kinderen van de ander moet spelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 december 2013 @ 11:53:48 #99
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134144804
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als de situatie zo ontstaat en hij anders z'n kinderen voor onbepaalde tijd vrijwel niet ziet, dan zou ik me inderdaad inspannen om de bestaande situatie te laten voortbestaan.
Wat moet dan moet, en je bent niet gelijk moeder over een kind waar je parttime voor zorgt, als dat wel zo is heeft iedere peuter op het KDV een stuk of wat moeders.
Maar nogmaals, ze wonen niet samen, de vriendin heeft zelf ook kinderen en een baan, dus dat was niet mogelijk.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:55:18 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134144854
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar nogmaals, ze wonen niet samen, de vriendin heeft zelf ook kinderen en een baan, dus dat was niet mogelijk.
Maar in de weekenden kon ze wel voor hem en zijn kinderen zorgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134144879
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hoefde ze dan niet te werken. Zou je willen dat ze d'r baan maar opzegde?
  woensdag 11 december 2013 @ 11:56:43 #102
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134144892
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

In de weekenden kon ze hem wel helpen ja.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:59:52 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134144991
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hoefde ze dan niet te werken. Zou je willen dat ze d'r baan maar opzegde?
Nee, maar dan waren haar kinderen kennelijk geen probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134145039
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet vreemd? Waar doel je op? :P
  woensdag 11 december 2013 @ 12:04:05 #105
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134145129
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap niet zozeer waar je op doelt? daarnaast begrijp ik ook niet echt wat het met de situatie te maken heeft maar om jou te plezieren.

Ze wonen niet bij elkaar om de hoek, kinderen gaan naar verschillende scholen, vriendin moet gewoon werken dus heeft geen tijd om 's ochtends 4 kinderen klaar te maken en naar school te brengen die op dezelfde tijd begint.

Ik weet ook zeker dat jij het beter zou hebben gedaan maar hun hebben het zo gedaan. ;)
  woensdag 11 december 2013 @ 12:04:29 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134145140
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet vreemd? Waar doel je op? :P
Dat de kinderen normaal ook bij een werkende ouder zijn, en het dus eigenlijk alleen om opvang buiten werktijden ging, want er moet al opvang onder werktijd geweest zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 december 2013 @ 12:07:00 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134145235
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik snap niet zozeer waar je op doelt? daarnaast begrijp ik ook niet echt wat het met de situatie te maken heeft maar om jou te plezieren.

Ze wonen niet bij elkaar om de hoek, kinderen gaan naar verschillende scholen, vriendin moet gewoon werken dus heeft geen tijd om 's ochtends 4 kinderen klaar te maken en naar school te brengen die op dezelfde tijd begint.

Ik weet ook zeker dat jij het beter zou hebben gedaan maar hun hebben het zo gedaan. ;)
Ah, afstand... Dat is idd een argument waar je niet omheen kunt.

Hoe had vader het opgelost als hij een alleenstaande ouder was geweest en er geen ex-partner was geweest om de zorg mee te delen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134145247
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat de kinderen normaal ook bij een werkende ouder zijn, en het dus eigenlijk alleen om opvang buiten werktijden ging, want er moet al opvang onder werktijd geweest zijn.
De kinderen van die vrouw misschien wel ja. Maar als moeder beter voor de kinderen kon zorgen dan is het zo beter opgelost. Je kan toch niet verwachten dat zo'n vrouw een jaar lang voor de kinderen van haar partner gaat zorgen terwijl ze zelf ook nog kinderen en een baan heeft? :')
  woensdag 11 december 2013 @ 12:07:48 #109
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134145262
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, afstand... Dat is idd een argument waar je niet omheen kunt.

Hoe had vader het opgelost als hij een alleenstaande ouder was geweest en er geen ex-partner was geweest om de zorg mee te delen?
Geen idee, aangezien zijn familie ook niet in de buurt woont.
Dan was het een stuk lastiger geweest.
pi_134145453
De kinderen moeten niet de mogelijkheid hebben om te kiezen.
Er moeten gewoon duidelijke en eerlijke afspraken zijn over de bezoekmomenten.
Maar ik vind ook dat vader niet moet denken dat het altijd maar als er iets is het weer omgegooid kan worden. Nu is een ongeluk heel erg naar en verdrietig maar kinderen zo hoppatee laten wennen aan een nieuwe omgangsregeling en dan weer wensen dat het bij het oude komt vind ik ook not done.
pi_134145459
quote:

[..]

Dus ze doet het uit eigenbelang en niet voor de kinderen. :{ Bah. :r
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 11 december 2013 @ 12:32:58 #112
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134145989
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:14 schreef Pvoesss het volgende:
De kinderen moeten niet de mogelijkheid hebben om te kiezen.
Er moeten gewoon duidelijke en eerlijke afspraken zijn over de bezoekmomenten.
Maar ik vind ook dat vader niet moet denken dat het altijd maar als er iets is het weer omgegooid kan worden. Nu is een ongeluk heel erg naar en verdrietig maar kinderen zo hoppatee laten wennen aan een nieuwe omgangsregeling en dan weer wensen dat het bij het oude komt vind ik ook not done.
Hij is een toegewijde vader, net na de scheiding kreeg zijn ex een baan aangeboden aan de andere kant van het land en is daar dus naar toe verhuist, hij heeft toen daar werk en een appartement gezocht en is ook daar gaan wonen, alles dus achtergelaten om maar bij zijn kinderen te zijn en ze regelmatig te kunnen zien inplaats van alleen om het weekend.

Het is altijd zo geweest en nu wegens onvoorziende omstandigeheden is het even aangepast, ik geloof niet dat dat zo'n ramp is voor de kinderen om het weer terug te draaien.
pi_134146024
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:35 schreef snakelady het volgende:
Inderdaad, er moet altijd geluisterd worden naar de mening van een kind, maar een jong kind daadwerkelijk laten beslissen lijkt me wat te ver gaan, vooral omdat hin mening per week anders kan zijn.
In mijn tijd (en naar mijn weten is dat de afgelopen tien jaar niet veranderd) worden kinderen pas gehoord door de rechter als zij 12 jaar oud zijn. Dit kan fysiek maar ook per brief. Voor het twaalfde jaar worden ze niet gehoord, ook om een loyaliteitsprobleem te voorkomen. Ik weet niet meer of de leeftijd waarin zij zelf mogen beslissen nu 16 of 18 jaar was. Er bestaan heel veel misverstanden over die 12 jaar..

De grootste kans loopt de moeder denk ik op een onderzoek van het BJZ om te bepalen wat in het belang van de kinderen is wanneer ze er een rechtszaak van maakt. Dan kan ze de boel nog een jaar rekken voor er een uitspraak komt. Moeten beide ouders niet willen vind ik.
pi_134146279
Je kan niet verwachten van een nieuwe vriendin dat zij zich meteen als een soort surrogaat ouder opwerpt, meteen voor die kinderen gaat zorgen, op die manier zijn al heel wat relatie's stuk gegaan door meteen de nieuwe partner voor het blok te zetten.
Veel vrouwen hebben hier een handje vol van, daarom zijn vrouwen met kinderen al niet zo populair bij mannen, maar ook vrouwen zitten niet meteen op de kinderen van een ander te wachten, zoiets moet eerst groeien.
Laten we wel zijn je geeft je nieuwe partner na een week ook niet meteen de huissleutel van je woning, waarom dan wel meteen de verantwoording voor je kinderen.

Een ongeluk is niet iets wat je meteen even in je agenda zet, zoiets gebeurd en moet je roeien met de riemen die je hebt en als zoiets weer beter gaat wil je gewoon je kinderen weer.
Zou je een mooie bak zijn als een ongeluk meteen je recht om je kinderen te zien doet afnemen.
pi_134148369
Ik vind dit van de moeder nogal kinderachtig dat ze de kinderen hun vader wil afpakken, kinderen hebben ook gewoon een vader nodig. Vaders gaan anders om met kinderen als moeders en je kunt die rol moeilijk in je eentje proberen af te pakken. Als dat mijn kinderen waren geweest had ze geen goede aan mij gehad en was ik al lang doorgedraaid.
pi_134148409
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:52 schreef Knaagstier het volgende:
Ik vind dit van de moeder nogal kinderachtig dat ze de kinderen hun vader wil afpakken, kinderen hebben ook gewoon een vader nodig. Vaders gaan anders om met kinderen als moeders en je kunt die rol moeilijk in je eentje proberen af te pakken. Als dat mijn kinderen waren geweest had ze geen goede aan mij gehad en was ik al lang doorgedraaid.
Ja, daar hebben kinderen wat aan :')
compact en kleverig.
pi_134148454
Slecht idee. Voor mij stond het altijd vast wanneer ik bij mijn vader en wanneer ik bij mijn moeder zou zijn, ook met belangrijke dagen. Ik vond dat altijd erg prettig. Nu ben ik 24 en beslis ik uiteraard zelf, maar vind dat zelfs nu nog weleens lastig.
pi_134148461
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:53 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja, daar hebben kinderen wat aan :')
Persoonlijk had ik al dat halve huis gesloopt xD Dan heb je wel de kans dat je de kinderen niet meer mag zien.. :')
pi_134151098
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:43 schreef LittleLady het volgende:
Een ongeluk is niet iets wat je meteen even in je agenda zet, zoiets gebeurd en moet je roeien met de riemen die je hebt en als zoiets weer beter gaat wil je gewoon je kinderen weer.
Zou je een mooie bak zijn als een ongeluk meteen je recht om je kinderen te zien doet afnemen.
Denkt zo'n rechter dan ook niet, wat een kutwijf? :')?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134151687
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Denkt zo'n rechter dan ook niet, wat een kutwijf? :')?
Zo'n rechter ziet heel veel van dit soort zaken, er is gewoon ook een stukje overmacht, ik weet niet hoe ernstig het ongeluk was, maar als je al niet in staat bent om te koken of te stofzuigen, hoe moet je dan twee jonge kinderen verzorgen, okee ze zijn al wel zelf redzaam, maar een vader die van de pijn vergaat kan niet goed opletten en snel handelen als er iets misgaat.

Die vader heeft dit goed opgevangen met de ex-vrouw, zodat de kinderen altijd onder goed toezicht zouden staan en geen gevaar liepen, nu de vader weer een veilige en verantwoordelijke woonsituatie heeft zal gewoon de oude regeling ingaan.
Hij is immers geen slechte vader geweest, hij is door overmacht tijdelijk invalide geweest, daar zal de rechter naar kijken en die heeft weinig boodschap aan zo'n vrouw, waarschijnlijk zodra ze de rechtzaak uitlopen zal die denken, pffffff en daarna next en weer zo'n drama verhaal aanhoren
pi_134152033
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:22 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Zo'n rechter ziet heel veel van dit soort zaken, er is gewoon ook een stukje overmacht, ik weet niet hoe ernstig het ongeluk was, maar als je al niet in staat bent om te koken of te stofzuigen, hoe moet je dan twee jonge kinderen verzorgen, okee ze zijn al wel zelf redzaam, maar een vader die van de pijn vergaat kan niet goed opletten en snel handelen als er iets misgaat.

Die vader heeft dit goed opgevangen met de ex-vrouw, zodat de kinderen altijd onder goed toezicht zouden staan en geen gevaar liepen, nu de vader weer een veilige en verantwoordelijke woonsituatie heeft zal gewoon de oude regeling ingaan.
Hij is immers geen slechte vader geweest, hij is door overmacht tijdelijk invalide geweest, daar zal de rechter naar kijken en die heeft weinig boodschap aan zo'n vrouw, waarschijnlijk zodra ze de rechtzaak uitlopen zal die denken, pffffff en daarna next en weer zo'n drama verhaal aanhoren
Ik ben dus nog wel benieuwd of de rechter ook zo gaat reageren :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134152134
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Soms komt het niet eens zover, mijn vader begon ook ineens spastisch te doen over een regeling en toen zei destijds de advocaat van mijn moeder al, pffff dat krijgt hij toch niet voor elkaar.
pi_134152358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Rechter zal waarschijnlijk oordelen dat het weer omgooien van de regeling niet in belang is van de kinderen.
pi_134152594
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Rechter zal waarschijnlijk oordelen dat het weer omgooien van de regeling niet in belang is van de kinderen.
Waarom denk je dat? Onderbuik of heb je ook een bron?
pi_134152706
quote:

[..]

Volgens mij ben jij net zo'n vrouw als die ex, lekker je strijd gewoon over de rug uitvechten van de kinderen en je ex zoveel mogelijk pesten, inplaats van het fijn te vinden voor de kinderen dat ze weer vaker bij hun vader kunnen zijn.

Een kind raakt heus niet overstuur van een andere regeling anders zouden kinderen nooit weer kunnen stoppen met zwemles, logopedie enz enz enz want dan zitten ze namelijk al een jaar in dat ritme, kinderen kunnen zich enorm snel aanpassen, je kind raakt toch ook niet overspannen van de zomer vakantie
  woensdag 11 december 2013 @ 15:53:46 #126
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134152819
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:51 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij net zo'n vrouw als die ex
Gezien haar uitspraken in dit topic lijkt dat er wel op, of ze is gewoon aan het trollen.
  woensdag 11 december 2013 @ 15:57:08 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134152944
quote:

[..]

Volgens mij ben jij net zo'n vrouw als die ex, lekker je strijd gewoon over de rug uitvechten van de kinderen en je ex zoveel mogelijk pesten, inplaats van het fijn te vinden voor de kinderen dat ze weer vaker bij hun vader kunnen zijn.

Een kind raakt heus niet overstuur van een andere regeling anders zouden kinderen nooit weer kunnen stoppen met zwemles, logopedie enz enz enz want dan zitten ze namelijk al een jaar in dat ritme, kinderen kunnen zich enorm snel aanpassen, je kind raakt toch ook niet overspannen van de zomer vakantie
Jezus wat een zwaktebod, op de man spelen.... iedereen die Tico maar half kent weet dat ze als geen ander alles doet om het co-ouderschap van haar kinderen zo optimaal mogelijk voor haar kinderen te laten verlopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 december 2013 @ 16:08:01 #128
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134153276
Ach, ze heeft het steeds over "in het belang van die kinderen" terwijl die kinderen juist zelf die oude regeling weer terug willen. Maar misschien overheen gelezen ofzo.

quote:

[..]

De kinderen willen zelf de oude regeling weer terug
  woensdag 11 december 2013 @ 16:17:08 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134153565
persoonlijke vetes mogen ergens anders natuurlijk...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 11 december 2013 @ 16:18:25 #130
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134153611
die vriendin is trouwens suf bezig, ze wil de kinderen laten beslissen terwijl ze erg goed met papa en zijn vriendin kunnen opschieten... ooit gedacht dat de kinderen dan voor pa kiezen...
  woensdag 11 december 2013 @ 16:21:34 #131
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134153714
quote:

[..]

Waarom zou dat niet in het belang van de kinderen zijn? Je doet net alsof het terugdraaien van de regeling een doodszonde is.
Als dit zo erg zou zijn dan zou je nooit moeten verhuizen samen met een kind of uberhaupt scheiden.
Kinderen zijn flexibel en kunnen daar echt wel tegen, zeker in dit geval aangezien ze gek zijn op hun vader en ze zelf hun vader meer willen zien.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:21:59 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134153735
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:08 schreef Woelwater het volgende:
Ach, ze heeft het steeds over "in het belang van die kinderen" terwijl die kinderen juist zelf die oude regeling weer terug willen. Maar misschien overheen gelezen ofzo.

[..]

Er wordt gevraagd wat ze denkt dat de rechter zou oordelen, en dan wordt haar verweten wat zij denkt dat de rechter zal zeggen?

En mijn zoon wil iedere dag graag pannenkoeken of patat, als hij dat wil is het ook in zijn beste belang?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 december 2013 @ 16:26:37 #133
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134153875
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:18 schreef Re het volgende:
die vriendin is trouwens suf bezig, ze wil de kinderen laten beslissen terwijl ze erg goed met papa en zijn vriendin kunnen opschieten... ooit gedacht dat de kinderen dan voor pa kiezen...
Ik denk dat ze denkt dat als het tegen die tijd zo gaat ze de kinderen wel om kan kopen om het leuker te hebben bij hun moeder, net als ze nu met kerst heeft gedaan.
Ze heeft de kinderen verteld dat ze bij mama kunnen blijven, waar heel gezellig tante komt met heel veel kadootjes of bij hun vader waar ze dan alleen zijn met hun vader.
Terwijl hij ze eigenlijk mee wilde nemen naar zijn familie maar dat zegt ze natuurlijk niet en vader wil de kinderen dus niet in de situatie zetten dat ze moeten kiezen, dan word het zo'n machtsspelletje.
pi_134153901
quote:

[..]

Dat is een mooie aanname die je daar maakt. Je weet helemaal niets over mijn situatie en hoe het hier geregeld is. Ik zou ff dimmen.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:27:21 #135
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134153903
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er wordt gevraagd wat ze denkt dat de rechter zou oordelen, en dan wordt haar verweten wat zij denkt dat de rechter zal zeggen?

En mijn zoon wil iedere dag graag pannenkoeken of patat, als hij dat wil is het ook in zijn beste belang?
Maar geef me een goede reden waarom het niet in belang van de kinderen zou zijn om hun vader te zien en over te staoppen naar de oude regeling?
pi_134153925
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Onderbuik of heb je ook een bron?
Van dichtbij meegemaakt. Moeder veranderde eenzijdig de regeling, vader liet het voorkomen, maar ging tijd overheen. Rechter oordeelde dat de kinderen nu al gewent waren en de regeling bleef zoals het was.
pi_134153956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Van dichtbij meegemaakt. Moeder veranderde eenzijdig de regeling, vader liet het voorkomen, maar ging tijd overheen. Rechter oordeelde dat de kinderen nu al gewent waren en de regeling bleef zoals het was.
Hm, de jurisprudentie is ook niet echt eenlijnig op dit gebied. Je moet gewoon de goede rechter treffen vrees is. Hopelijk beslist hij in het belang van de kinderen en wordt de oude regeling weer opgepakt zodat papa en mama ook niet meer hoeven te strijden.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:31:37 #138
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134154040
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hm, de jurisprudentie is ook niet echt eenlijnig op dit gebied. Je moet gewoon de goede rechter treffen vrees is. Hopelijk beslist hij in het belang van de kinderen en wordt de oude regeling weer opgepakt zodat papa en mama ook niet meer hoeven te strijden.
Maar die oude regeling is niet in het belang van die kinderen, want dan moeten ze weer hélemaal aan iets anders wennen :( :')
pi_134154043
quote:

[..]

Ik hoop van niet, een goed lopend co-ouderschap vind ik altijd in het belang van de kinderen. We hebben het hier over een andere regeling die vanuit noodzaak een jaartje heeft geduurd, dat is lang zat.
Misschien vanuit het belang van de kinderen een kleine overgangsfase, maar terug naar het co-ouderschap lijkt het beste als je vanuit het belang van de kinderen kijkt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_134154212
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is een mooie aanname die je daar maakt. Je weet helemaal niets over mijn situatie en hoe het hier geregeld is. Ik zou ff dimmen.
Hoezo dimmen, jij vind het wel tof dat zo'n moeder de kinderen bij de vader weghoud, laten we het eens omdraaien, als jou ex je zoiets zou flikken nadat jij een vreselijk ongeluk op het werk hebt gehad, je niet in staat was om je kinderen goed te verzorgen en zodra je weer beter bent krijg je te horen, nee de kinderen zijn nu gewend barst maar lekker met de vorige regeling.
Dan zeg jij ook in belang van de kinderen zie ik ze nu maar minder?
pi_134154343
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:36 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Hoezo dimmen, jij vind het wel tof dat zo'n moeder de kinderen bij de vader weghoud, laten we het eens omdraaien, als jou ex je zoiets zou flikken nadat jij een vreselijk ongeluk op het werk hebt gehad, je niet in staat was om je kinderen goed te verzorgen en zodra je weer beter bent krijg je te horen, nee de kinderen zijn nu gewend barst maar lekker met de vorige regeling.
Eerlijk gezegd ja. Ik zou de kinderen inderdaad niet nog eens een wijziging aandoen. Ze hebben het bij papa ook erg goed, en ze zijn dan gewent aan die situatie en structuur, daar zou ik ze inderdaad niet weer uit trekken.
Ik zou wel vragen of ik ze in vakanties wat vaker kan hebben dan… Zoiets.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:40:03 #142
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134154358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:36 schreef LittleLady het volgende:

[..]

En daarbij is een verandering van een omgangsregeling zogenaamd een hele schok voor die kinderen, terwijl toen er gescheiden werd het belang van die kinderen niet op de eerste plaats kwam.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:41:54 #143
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134154427
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd ja. Ik zou de kinderen inderdaad niet nog eens een wijziging aandoen. Ze hebben het bij papa ook erg goed, en ze zijn dan gewent aan die situatie en structuur, daar zou ik ze inderdaad niet weer uit trekken.
Waarom is voor jou die verandering terug zo verschrikkelijk? Als dat zo erg zou zijn zou je uberhaupt echt nooit moeten scheiden of zelfs maar verhuizen als je kinderen hebt.
pi_134154481
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:40 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En daarbij is een verandering van een omgangsregeling zogenaamd een hele schok voor die kinderen, terwijl toen er gescheiden werd het belang van die kinderen niet op de eerste plaats kwam.
Ja want kinderen laten opgroeien in een gezin wat elkaar naar de keel staat is inderdaad veel beter en heeft veel minder impact.

:')
pi_134154494
quote:

[..]

Ook in dat geval moeten ze wennen aan een heel andere situatie, zeker in de vakanties. Kijk, het meest ideale is gewoon als pa en ma bij elkaar blijven. Wat bij scheiding het ideaalst is is voor ieder persoonlijk maar ik blijf van mening dat als zowel vader als moeder goed zijn voor de kinderen ze de kinderen gewoon ieder net zo vaak moeten zien, als hun leven dat toelaat. In het belang van de kinderen.
pi_134154516
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom is voor jou die verandering terug zo verschrikkelijk? Als dat zo erg zou zijn zou je uberhaupt echt nooit moeten scheiden of zelfs maar verhuizen als je kinderen hebt.
Ik kan enkel praten over hoe mijn kinderen reageren op verandering.
Mij werd gevraagd of ik de regeling dan weer zou omgooien, en nee ik zou dat niet doen bij mijn kinderen. Klaar.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:44:22 #147
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134154524
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja want kinderen laten opgroeien in een gezin wat elkaar naar de keel staat is inderdaad veel beter en heeft veel minder impact.

Want ieder koppel wat gaat scheiden vliegt elkaar om de haverklap naar de keel?
pi_134154550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Want ieder koppel wat gaat scheiden vliegt elkaar om de haverklap naar de keel?
Dat niet, maar je gaat over het algemeen niet scheiden omdat het zo fijn en gezellig is met elkaar..
  woensdag 11 december 2013 @ 16:47:33 #149
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134154650
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik kan enkel praten over hoe mijn kinderen reageren op verandering.
Mij werd gevraagd of ik de regeling dan weer zou omgooien, en nee ik zou dat niet doen bij mijn kinderen. Klaar.
Mijn kinderen kunnen gelukkig wel heel goed met veranderingen omgaan,
Die van hem ook voor zover ik ze ken, sterker nog, haasr alle kinderen die ik ken zijn heel erg flexible en kunnen zich goed aanpassen aan nieuwe omstandigheden.
Dus als ik jou was zou ik niet alle kinderen vergelijken met die van jou, ieder kind is anders en de kinderen die er niet tegen zouden kunnen zijn echt wel in de minderheid.
pi_134154657
Oh, verder kap ik de discussie af. Ik heb me verantwoord wat ik zou doen in de situatie. Ik ga me hier ook niet verantwoorden over waarom ik zo nodig moest scheiden en hoe zielig dat is voor mn kinderen.

*kuttopic.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:47:43 #151
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134154659
Dat is ook een beetje het probleem tegenwoordig, ouders die overbezorgd zijn en zich druk maken dat die tere kinderzieltjes geen verandering zouden kunnen handelen.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:48:55 #152
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134154700
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat niet, maar je gaat over het algemeen niet scheiden omdat het zo fijn en gezellig is met elkaar..
Misschien moet je eens niet alles vergelijken met je eigen situatie en het iets breder zien. ;)
  woensdag 11 december 2013 @ 16:49:28 #153
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134154724
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga me hier ook niet verantwoorden over waarom ik zo nodig moest scheiden en hoe zielig dat is voor mn kinderen.

*kuttopic.
Dat zegt toch niemand of heb ik iets gemist?
pi_134154740
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:18 schreef Re het volgende:
Loyaliteit van kinderen gaat vrij diep. Die gaan ook naar de moeder terwijl ze liever bij vader thuis op de bank zitten. Helemaal als de moeder (positieve dan wel negatieve) psychologische druk uitoefent. Als je dan een vader hebt die bewust niet wil kutten met de geestelijke gesteldheid van zijn kinderen ziet hij zijn kinderen in principe wanneer moeder het wil.

Ik vermoed dat de moeder in kwestie precies weet hoe het uit zou pakken, anders had ze het niet voorgesteld.
pi_134154783
quote:

[..]

Tuurlijk dat zeg je nu, die kinderen geven duidelijk aan dat ze papa vaker willen zien. Als jou kinderen zouden zeggen in die situatie, we willen vaker bij jou weer zijn, dan zeg je echt niet, Nee dat kan niet anders raken jullie weer helemaal overstuur, blijf maar lekker bij papa.
pi_134154795
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:47 schreef Ticootje het volgende:
Oh, verder kap ik de discussie af. Ik heb me verantwoord wat ik zou doen in de situatie.
Ik zou me niet eens verantwoorden ;)
quote:
Ik ga me hier ook niet verantwoorden over waarom ik zo nodig moest scheiden en hoe zielig dat is voor mn kinderen.
Alsof kinderen in een gezin willen wonen waar pa en ma elkaar niet meer zo leuk vinden. Dan is het beter om te scheiden. Als je je over zoiets gaat verantwoorden ben je echt niet goed bezig :)
  woensdag 11 december 2013 @ 16:51:27 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134154830
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:49 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Loyaliteit van kinderen gaat vrij diep. Die gaan ook naar de moeder terwijl ze liever bij vader thuis op de bank zitten. Helemaal als de moeder (positieve dan wel negatieve) psychologische druk uitoefent. Als je dan een vader hebt die bewust niet wil kutten met de geestelijke gesteldheid van zijn kinderen ziet hij zijn kinderen in principe wanneer moeder het wil.

Ik vermoed dat de moeder in kwestie precies weet hoe het uit zou pakken, anders had ze het niet voorgesteld.
Daar is hij dus ook bang voor, hij weet dat als hij zou zeggen tegen zijn kinderen dat ze naar zijn familie gaan met kerst dat ze dat zeker zouden willen, maar dan gaat hij dus meedoen aan haar spelletje van manipuleren en dat wil hij pertinent niet.
pi_134156015
Wat ben jij eigenlijk van deze man? Een normale kennis? Familie? Wat mij heel erg opvalt is dat je hem hier heel erg 'verdedigt' (hij doet niks fout) en je zijn ex afschildert als de grote boze heks in deze situatie. Het is zo'n enorm eenzijdig verhaal.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:31:06 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134156123
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:27 schreef Interv het volgende:
Wat ben jij eigenlijk van deze man? Een normale kennis? Familie? Wat mij heel erg opvalt is dat je hem hier heel erg 'verdedigt' (hij doet niks fout) en je zijn ex afschildert als de grote boze heks in deze situatie. Het is zo'n enorm eenzijdig verhaal.
Ik verdedig hem omdat ik achter zijn mening sta.
Hij is een hele goede vriend.
pi_134156432
Kinderen zijn gruwelijk flexibel en kunnen ook goed met veranderingen omgaan. Dus dat het teveel veranderingen voor de kinderen zouden zijn, is sowieso heel persoonlijk, maar het meerendeel kan er prima mee omgaan.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:40:59 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134156449
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar waarom dan al die kolder erbij over wat zij op haar FB zet?

Hou het gewoon bij de stelling zoals die is; co-ouderschap, ene ouder ziek geworden waardoor andere ouder de zorg vrijwel volledig had, nu wil de ouder die ziek was de oude regeling weer terug, maar ligt de andere ouder dwars.

Voor de leuk had je de situatie misschien moeten omdraaien, kijken hoe de reacties zijn als moeder ziek geworden was en vader de kinderen het gros van de tijd had verzorgd.

Maar al die nonsens erbij over wat ze doet en zegt en roept boeit niet en is alleen maar stemmingmakerij.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 december 2013 @ 17:42:29 #162
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134156492
blij dat de meesten hier geen kinderen hebben, arme kids ;(
  woensdag 11 december 2013 @ 17:42:39 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134156497
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:40 schreef Heroinjunk het volgende:
Kinderen zijn gruwelijk flexibel en kunnen ook goed met veranderingen omgaan. Dus dat het teveel veranderingen voor de kinderen zouden zijn, is sowieso heel persoonlijk, maar het meerendeel kan er prima mee omgaan.
Nou nee, het is nogal een misvatting dat "kinderen flexibel zijn".
Sommige kinderen zijn flexibel, andere raken al over de floss als hun vork scheef ligt en ze een groene beker met melk hebben in plaats van een oranje.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 december 2013 @ 17:43:41 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134156529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar waarom dan al die kolder erbij over wat zij op haar FB zet?

Hou het gewoon bij de stelling zoals die is; co-ouderschap, ene ouder ziek geworden waardoor andere ouder de zorg vrijwel volledig had, nu wil de ouder die ziek was de oude regeling weer terug, maar ligt de andere ouder dwars.

Voor de leuk had je de situatie misschien moeten omdraaien, kijken hoe de reacties zijn als moeder ziek geworden was en vader de kinderen het gros van de tijd had verzorgd.

Maar al die nonsens erbij over wat ze doet en zegt en roept boeit niet en is alleen maar stemmingmakerij.
Het boeit wel omdat dit van belang is in de hoorzitting, aangezien hij alles heeft opegslagen zal dit ook worden meegenomen in het besluit hopelijk.
pi_134156554
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sommige kinderen zijn flexibel, andere raken al over de floss als hun vork scheef ligt en ze een groene beker met melk hebben in plaats van een oranje.
In de meeste onderzoeken komt gewoon naar voren dat kinderen flexibel zijn en heel goed met veranderingen om kunnen gaan. Kijk, ik ben zelf geen moeder, maar ik studeer wel in die richting en je kunt me veel wijsmaken, maar onderzoeken hebben ook gewoon een bepaalde basis die ergens op gestaafd is en komen niet uit de lucht vallen. En je hebt er inderdaad bij die meteen over de zeik zijn, maar je hebt er ook bij die dat niet zijn. En sowieso geven die kinderen aan dat ze terug willen naar de oude regeling, dus waarom zouden ze dan nu over de zeik gaan?
  woensdag 11 december 2013 @ 17:45:19 #166
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134156587
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar dat zijn dan toch vaak kinderen ehm, hoe moet ik dit politiek correct zeggen, speciaal zijn.
Gewone geestelijk gezonde kinderen zonder externe factoren hebben geen moeite met veranderingen.
pi_134156620
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is aardig, maar je bent alleen maar negatief over zijn ex. En omdat jij zo'n eenzijdig verhaal brengt, weet je ook hoe de reacties in het topic gaan zijn (dat het niet kan wat de vrouw doet en blablabla).
pi_134156695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar dat zijn dan toch vaak kinderen ehm, hoe moet ik dit politiek correct zeggen, speciaal zijn.
Gewone geestelijk gezonde kinderen zonder externe factoren hebben geen moeite met veranderingen.
Is het niet zo dat kinderen heel veel willen? Ik heb geen verstand van kinderen, maar dat ze bij wijze van op het ene moment de oude regeling willen en op het andere moment weer een nieuwe regeling. Ik denk ook dat structuur belangrijk is voor kinderen en niet altijd maar heen en weer vliegen van dan weer deze regeling en dan weer die.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:50:11 #169
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134156727
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:46 schreef Interv het volgende:

[..]

Dat is aardig, maar je bent alleen maar negatief over zijn ex. En omdat jij zo'n eenzijdig verhaal brengt, weet je ook hoe de reacties in het topic gaan zijn (dat het niet kan wat de vrouw doet en blablabla).
Ze heeft ook best goede kanten hoor, alleen ik vind dit gewoon onzettend verkeerd van haar.
Ze is verders een goede moeder voor zover ik kan beoordelen, heb haar maar een aantal keren ontmoet maar fik wel alle smsjes, e-mail en andere berichten gelezen en als ik daar uit kan oordelen heeft ze gewoon een heel erg negatief gevoel naar haar ex waardoor ze niet meer helder kan ziet wat nu het beste is voor de kinderen.
pi_134156728
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:49 schreef Interv het volgende:

[..]

Is het niet zo dat kinderen heel veel willen? Ik heb geen verstand van kinderen, maar dat ze bij wijze van op het ene moment de oude regeling willen en op het andere moment weer een nieuwe regeling. Ik denk ook dat structuur belangrijk is voor kinderen en niet altijd maar heen en weer vliegen van dan weer deze regeling en dan weer die.
Structuur is inderdaad belangrijk, maar dat wil niet zeggen dat ze niet met veranderingen om kunnen gaan.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:50:37 #171
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134156742
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:49 schreef Interv het volgende:

[..]

Inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens.

Structuur is heel belangrijk, maar ex wil dus dat de kinderen zelf beslissen, wat denk je dan dat er van de structuur terecht gaat komen?
Als ze dus terug gaan naar de oude situatie is het een keer een verandering en daarna structuur zoals het altijd was.
pi_134156782
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oh? Het lijkt mij dat een verandering (ineens vaker bij vader wonen) wel een impact kan hebben. Het lijkt mij zelfs best normaal dat een kind daaraan moet wennen of het (even) moeilijk gaat vinden. En dat je daar geen beperking voor hoeft te hebben.
pi_134156833
quote:
17s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:50 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Structuur is inderdaad belangrijk, maar dat wil niet zeggen dat ze niet met veranderingen om kunnen gaan.
Maar daarom kan een verandering nog wel lastig/moeilijk voor een kind zijn. Ik denk dat zo'n kind ook wel even moet wennen, hoe flexibel ook, het is toch anders.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:54:20 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134156850
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:52 schreef Interv het volgende:

[..]

Oh? Het lijkt mij dat een verandering (ineens vaker bij vader wonen) wel een impact kan hebben. Het lijkt mij zelfs best normaal dat een kind daaraan moet wennen of het (even) moeilijk gaat vinden. En dat je daar geen beperking voor hoeft te hebben.
Ik heb het over de verkeerde kleur beker of het vorkje wat schuin ligt en daar helemaal van over de flos raken.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:54:40 #175
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134156862
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:53 schreef Interv het volgende:

[..]

Maar daarom kan een verandering nog wel lastig/moeilijk voor een kind zijn. Ik denk dat zo'n kind ook wel even moet wennen, hoe flexibel ook, het is toch anders.
Natuurlijk, maar ze willen het zelf ook op dit moment.
Vaders is gewoon van mening dat je jonge kinderen niet zelf die keuzes moet laten maken omdat ze dan het gevoel krijgen te moeten kiezen tussen hun ouders en dan kan de moeder haar kinderen gaan manipuleren.
pi_134156935
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb het over de verkeerde kleur beker of het vorkje wat schuin ligt en daar helemaal van over de flos raken.
Dat is meer iets voor autisten. Denk ik.
  woensdag 11 december 2013 @ 17:56:59 #177
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134156941
Tuurlijk, een verandering die die kinderen zelf willen en als positief ervaren en daar vervolgens door van streek raken :')
Hoe ver wil je het zoeken om die vader zijn kinderen maar te ontzeggen?
  woensdag 11 december 2013 @ 17:57:18 #178
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134156951
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:56 schreef Interv het volgende:

[..]

Dat is meer iets voor autisten. Denk ik.
Inderdaad, dat bedoel ik dus. ;)
  woensdag 11 december 2013 @ 17:58:16 #179
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134156981
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:56 schreef Woelwater het volgende:
Tuurlijk, een verandering die die kinderen zelf willen en als positief ervaren en daar vervolgens door van streek raken :')
Hoe ver wil je het zoeken om die vader zijn kinderen maar te ontzeggen?
Blijkbaar is voor sommige mensen een vader gewoon overbodig en is zijn mening niet belangrijk, ondanks dat de kinderen aangeven wel hun vader meer te willen zien
  woensdag 11 december 2013 @ 18:16:07 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134157376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Blijkbaar is voor sommige mensen een vader gewoon overbodig en is zijn mening niet belangrijk, ondanks dat de kinderen aangeven wel hun vader meer te willen zien
Daarom had je het topic beter met de omgekeerde situatie kunnen openen.....

Het gros van de reacties houdt helemaal geen rekening met het feit dat het nu de vader is die minder zorgt en de moeder die meer zorgt, maar als je het graag die kant op wilt jagen dan moet je dat vooral doen, dat komt de objectiviteit vast ten goede.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 december 2013 @ 18:21:05 #181
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134157503
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarom had je het topic beter met de omgekeerde situatie kunnen openen.....

Het gros van de reacties houdt helemaal geen rekening met het feit dat het nu de vader is die minder zorgt en de moeder die meer zorgt, maar als je het graag die kant op wilt jagen dan moet je dat vooral doen, dat komt de objectiviteit vast ten goede.
Ik wil het helemaal geen kant op jagen want laten we eerlijk zijn, iemand hier kan nog net zo goed vinden dat vader geen recht heeft op zijn kinderen zonder verdere onderbouwing en roepend vanuit negatieve onderbuikgevoelens,maar dat heeft geen invloed op zijn situatie.

Ik was nieuwsgierig naar ervaringen en meningen over een eventuele uitkomst en die heb ik gekregen. ^O^
  woensdag 11 december 2013 @ 18:25:31 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134157619
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik wil het helemaal geen kant op jagen want laten we eerlijk zijn, iemand hier kan nog net zo goed vinden dat vader geen recht heeft op zijn kinderen zonder verdere onderbouwing en roepend vanuit negatieve onderbuikgevoelens,maar dat heeft geen invloed op zijn situatie.

Ik was nieuwsgierig naar ervaringen en meningen over een eventuele uitkomst en die heb ik gekregen. ^O^
Wie stelt dan dat de vader "geen recht heeft op zijn kinderen" omdat hij de vader is??
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 december 2013 @ 18:29:33 #183
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134157740
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wie stelt dan dat de vader "geen recht heeft op zijn kinderen" omdat hij de vader is??
Eerdere reactie zoals van bv Ticootje geeft toch wel aan dat ze van mening is dat de vader eigenlijk maar weinig te willen heeft, dan kan ze wel zeggen dat ze het andersom hetzelfde zou doen maar kom op, laten we eerlijk zijn, iedere moeder zou haar kinderen weer meer willen zien in zo'n situatie. Net als iedere vader.
Maar ja, dat is natuurlijk speculeren, ik kan me alleen niet voorstellen dat je als ouder dan echt zou zeggen "Nee, de verandering terug is te veel dus laat maar zitten, ik zie ze alleen om het weekend inplaats van 50/50" als het gaat om gezonde kinderen met een goed aanpassingsvermogen die zelf ook weer naar de oude situatie willen.

Maar het belangrijkste vind ik eigenlijk niet eens dat, maar de druk die je dus op een kind zet om ze zelf te laten kiezen waar en wanneer ze bij welke ouder zijn, ik geloof zelf niet dat dat het beste is voor kinderen van die leeftijd.
pi_134157776
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

ik vind het ook nogal meevallen, het gros van de mensen hier zegt gewoon dat t terug zou moeten naar hoe het was...
En dat het anders zou zijn als het omgedraaid was, geloof ik dus ook niet.
compact en kleverig.
  woensdag 11 december 2013 @ 18:32:57 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134157837
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:29 schreef snakelady het volgende:

[..]

Eerdere reactie zoals van bv Ticootje geeft toch wel aan dat ze van mening is dat de vader eigenlijk maar weinig te willen heeft, dan kan ze wel zeggen dat ze het andersom hetzelfde zou doen maar kop op, laten we eerlijk zijn, iedere moeder zou haar kinderen weer meer willen zien in zo'n situatie.
Maar ja, dat is natuurlijk speculeren, ik kan me alleen niet voorstellen dat je als ouder dan echt zou zeggen "Nee, de verandering terug is te veel dus laat maar zitten, ik zie ze alleen om het weekend inplaats van 50/50" als het gaat om gezonde kinderen met een goed aanpassingsvermogen die zelf ook weer naar de oude situatie willen.

Maar het belangrijkste vind ik eigenlijk niet eens dat, maar de druk die je dus op een kind zet om ze zelf te laten kiezen waar en wanneer ze bij welke ouder zijn, ik geloof zelf niet dat dat het beste is voor kinderen van die leeftijd.
Dat heeft niets te maken met het feit dat het de vader is, ze stelt nota bene dat als het haar situatie was en haar kinderen al een jaar het gros van de tijd bij haar ex waren dat ze dat dan ook niet zo weer om zou gooien.
Als je daarin leest dat de vader geen recht heeft omdat het de vader is dan lees je echt niet goed.

Maar goed, het maakt kennelijk niet uit, want haar bewering dat zij die keuze dan zou maken zoals ze nu stelt geloof je simpelweg niet. Dan maakt het ook allemaal weinig meer uit lijkt me, je wilt horen dat je gelijk hebt en iedereen die anders beweert is of iemand die de vader niets gunt omdat het de vader is, of zit te liegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 december 2013 @ 18:34:15 #186
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134157874
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:30 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik vind het ook nogal meevallen, het gros van de mensen hier zegt gewoon dat t terug zou moeten naar hoe het was...
En dat het anders zou zijn als het omgedraaid was, geloof ik dus ook niet.
Oh ik zeg ook echt niet dat het allemaal negatieve reacties zijn hoor, zeker weten niet, voor zover ik kan lezen zijn die meer uitzondering dan regel.
Alleen was gewoon een beetje verbaasd over sommige negatieve reacties, dat is alles. ;)

ik vind het ook jammer dat dit topic nu gaat over wie gelijk heeft inplaats van wat dus eigenlijk mijn vraag is, "Is het verstandig je kinderen zelf te laten kiezen wanneer ze bij welke ouder zijn?"
  woensdag 11 december 2013 @ 18:35:21 #187
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134157894
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met het feit dat het de vader is, ze stelt nota bene dat als het haar situatie was en haar kinderen al een jaar het gros van de tijd bij haar ex waren dat ze dat dan ook niet zo weer om zou gooien.
Als je daarin leest dat de vader geen recht heeft omdat het de vader is dan lees je echt niet goed.

Maar goed, het maakt kennelijk niet uit, want haar bewering dat zij die keuze dan zou maken zoals ze nu stelt geloof je simpelweg niet. Dan maakt het ook allemaal weinig meer uit lijkt me, je wilt horen dat je gelijk hebt en iedereen die anders beweert is of iemand die de vader niets gunt omdat het de vader is, of zit te liegen.
Ik vind haar mening en stelling alleen vreemd, dat is alles.
Ik begrijp dat jullie vriendinnen zijn en je nu voor haar wil opkomen maar laten we alsjeblieft geen probleem maken als die er niet is, ieder zijn eigen mening. ;)
  woensdag 11 december 2013 @ 18:40:23 #188
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_134158032
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:10 schreef Woelwater het volgende:
Gr gr. de KLB Keizer
  woensdag 11 december 2013 @ 18:42:27 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134158093
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik vind haar mening en stelling alleen vreemd, dat is alles.
Ik begrijp dat jullie vriendinnen zijn en je nu voor haar wil opkomen maar laten we alsjeblieft geen probleem maken als die er niet is, ieder zijn eigen mening. ;)
Tico baseert haar mening, en dan met name haar mening over wat een rechter zou oordelen, nota bene op een situatie die ze kent.... ze weet dus hoe rechters in zulke omstandigheden kunnen oordelen.

Verwijt je haar nou werkelijk dat ze de rechtszaak en de uitkomst daarvan die ze kent als antwoord geeft op de vraag "wat zou de rechter zeggen"?

En die vriendinnenopmerking slaat werkelijk als een tang op een varken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134158427
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:29 schreef snakelady het volgende:
Eerdere reactie zoals van bv Ticootje geeft toch wel aan dat ze van mening is dat de vader eigenlijk maar weinig te willen heeft, dan kan ze wel zeggen dat ze het andersom hetzelfde zou doen maar kom op, laten we eerlijk zijn, iedere moeder zou haar kinderen weer meer willen zien in zo'n situatie. Net als iedere vader.

Ja natuurlijk wil iedere vader (en moeder dat vast heel graag)
Maar ik vind dat het niet gaat om wat je als moeder of vader wil.
En kinderen praten ook heel loyaal en missen gewoon hun vader, echter zijn kinderen niet in staat om alle gevolgen te overzien en wat voor invloed het heeft.

Ik als moeder deel eigenlijk ook de mening van Tico. Het zo laten of een andere aangepaste regeling samen overeenkomen maar direct weer terug naar het oude vind ik niet slim eigenlijk.

Het gooit weer hun leven helemaal overhoop. En hoewel vader weinig aan het ongeluk kan doen kan je ook niet zomaar weer na een jaar alles terugdraaien.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hij is een toegewijde vader, net na de scheiding kreeg zijn ex een baan aangeboden aan de andere kant van het land en is daar dus naar toe verhuist, hij heeft toen daar werk en een appartement gezocht en is ook daar gaan wonen, alles dus achtergelaten om maar bij zijn kinderen te zijn en ze regelmatig te kunnen zien inplaats van alleen om het weekend.

Het is altijd zo geweest en nu wegens onvoorziende omstandigeheden is het even aangepast, ik geloof niet dat dat zo'n ramp is voor de kinderen om het weer terug te draaien.
Dat is heel erg fijn dat hij zo zijn best doet..
Ik zou het wel een ramp vinden om het weer terug te draaien.
Ik zou het gewoon niet op die manier doen en ik gok een rechter ook niet.

Ik snap ook niet helemaal waarom er voor 1 keer in de 2 weken gekozen is na zijn ongeluk als hij zo in de buurt woont. :@ Waarom niet af en toe avondjes en dingen.? De kinderen zijn niet meer in de leeftijd dat ze echt bij alles hulp nodig hebben.
  woensdag 11 december 2013 @ 18:58:37 #191
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134158576
Heel leuk deze discussie maar waar het nu uiteindelijk om gaat word dus genegeerd.

De vraag waar het oorspronkelijk om gaat is gewoon "Is het verstandig je kinderen zelf te laten kiezen wanneer ze bij welke ouder zijn?"
Daarvoor gaan ze namelijk ook naar de rechter en daar maakt de vader zich meer zorgen om op het moment.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:01:10 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_134158654
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:58 schreef snakelady het volgende:
Heel leuk deze discussie maar waar het nu uiteindelijk om gaat word dus genegeerd.

De vraag waar het oorspronkelijk om gaat is gewoon "Is het verstandig je kinderen zelf te laten kiezen wanneer ze bij welke ouder zijn?"
Daarvoor gaan ze namelijk ook naar de rechter en daar maakt de vader zich meer zorgen om op het moment.
Ik krijg steeds meer en meer het idee dat je huidige vriend de vader is waar het over gaat :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 december 2013 @ 19:01:19 #193
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134158659
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:53 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja natuurlijk wil iedere vader (en moeder dat vast heel graag)
Maar ik vind dat het niet gaat om wat je als moeder of vader wil.
En kinderen praten ook heel loyaal en missen gewoon hun vader, echter zijn kinderen niet in staat om alle gevolgen te overzien en wat voor invloed het heeft.

Ik als moeder deel eigenlijk ook de mening van Tico. Het zo laten of een andere aangepaste regeling samen overeenkomen maar direct weer terug naar het oude vind ik niet slim eigenlijk.

Het gooit weer hun leven helemaal overhoop. En hoewel vader weinig aan het ongeluk kan doen kan je ook niet zomaar weer na een jaar alles terugdraaien.

[..]

Dat is heel erg fijn dat hij zo zijn best doet..
Ik zou het wel een ramp vinden om het weer terug te draaien.
Ik zou het gewoon niet op die manier doen en ik gok een rechter ook niet.

Ik snap ook niet helemaal waarom er voor 1 keer in de 2 weken gekozen is na zijn ongeluk als hij zo in de buurt woont. :@ Waarom niet af en toe avondjes en dingen.? De kinderen zijn niet meer in de leeftijd dat ze echt bij alles hulp nodig hebben.
Omdat de moeder daar een heel drama van ging maken aangezien hij niet in staat was ze op te halen en weer thuis te brengen en dat volgens haar dus een enorme grote gunst/opgave is.

Hij heeft de kinderen een keer een dagje langer gehad omdat zijn moeder op visite was, dat moet hij nu nog aanhoren.
pi_134158679
En hij had niemand om de kinderen op te halen? dat is wel heel erg sneu.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:04:03 #195
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134158754
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:01 schreef Pvoesss het volgende:
En hij had niemand om de kinderen op te halen? dat is wel heel erg sneu.
Hij heeft al zijn vrienden en familie achter gelaten en de vrienden/kennissen die hij nu heeft in zijn omgeving hebben zelf kinderen of een druk bezet leven.
Ik woon ook niet bij hem in de buurt.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:06:40 #196
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134158824
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:01 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik krijg steeds meer en meer het idee dat je huidige vriend de vader is waar het over gaat :@
Dat kan dat jij dat denkt, maar dat is het niet. ;)
  woensdag 11 december 2013 @ 19:07:08 #197
179075 hugecooll
pi_134158841
Dit gaat toch gewoon over je vriend? :?
  woensdag 11 december 2013 @ 19:07:28 #198
179075 hugecooll
  woensdag 11 december 2013 @ 19:07:42 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_134158864
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je doet het overkomen alsof ie een heilige is :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 december 2013 @ 19:09:37 #200
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134158929
Wauw, serieus, gaan we nu die kant op.

Kunnen we alsjeblieft gewoon terug naar de vraag waarom ik dit topic heb geopend?

"Is het verstandig je kinderen zelf te laten kiezen wanneer ze bij welke ouder zijn?"

Anders mag dit topic van mij best op slot, als het om mijn vriend zou gaan zou ik dat gewoon zeggen aangezien mijn vriend in Denemarken woont en niemand die hij kent hier zal meelezen. :')

Maar de vraag was dus.

"Is het verstandig je kinderen zelf te laten kiezen wanneer ze bij welke ouder zijn?"
  woensdag 11 december 2013 @ 19:10:52 #201
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134158963
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Je doet het overkomen alsof ie een heilige is :')
Niemand is heilig, dat neemt niet weg dat ik wel veel respect voor hem heb en ik het oneerlijk vind wat gaande is.

Maar de vraag is dus,....

woensdag 11 december 2013 @ 19:11:51 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_134159002
Voordat ze 12 zijn kan je dat aanvragen bij de rechter, maar is het aan de rechter of het gehonoreerd wordt of niet.
Of het bij deze kinderen gaat, tja, geen idee, wij kennen de kinderen niet en kunnen daar dus ook geen uitspraken over doen. Dat ligt helemaal aan het kind zelf.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 december 2013 @ 19:12:02 #203
179075 hugecooll
pi_134159010
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:11 schreef hugecooll het volgende:
Nee, daar geef je kinderen geen inspraak in
pi_134159023
Zou wel fijn zijn als de kinderen the big picture zagen: ''Ouders jullie zijn slecht uit elkaar gegaan. Verbeter jullie relatie tot zo ver het kan en maak de communicatie beter tussen elkaar. Doe het voor ons''.
''Deugd is weten, de deugdzame is gelukkig er wordt alleen gezondigd uit onwetendheid'' Socrates.
pi_134159081
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk het ook. De kennis die je over deze mensen hebt en de kennis over de band van deze twee ex-lovers gaat ook best diep. Je weet veel.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:14:54 #206
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134159110
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:11 schreef Troel het volgende:
Voordat ze 12 zijn kan je dat aanvragen bij de rechter, maar is het aan de rechter of het gehonoreerd wordt of niet.
Of het bij deze kinderen gaat, tja, geen idee, wij kennen de kinderen niet en kunnen daar dus ook geen uitspraken over doen. Dat ligt helemaal aan het kind zelf.
Okay, en wat zou een goede reden zijn om kinderen op die leeftijd zelf te laten beslissen voor de rechter?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:12 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dank je. :*

quote:
5s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:12 schreef Telong het volgende:
Zou wel fijn zijn als de kinderen the big picture zagen: ''Ouders jullie zijn slecht uit elkaar gegaan. Verbeter jullie relatie tot zo ver het kan en maak de communicatie beter tussen elkaar. Doe het voor ons''.
Dat zou voor vele iets goeds zijn.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:16:11 #207
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134159164
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:14 schreef Interv het volgende:

[..]

Je weet veel.
Ik ben een wijs mens
pi_134159165
Ik vind het ook zo tegenstrijdig van de vrouw in kwestie: ze wil de kinderen zelf laten bepalen, maar ze wil er ook voor zorgen dat de kinderen niet zoveel bij de vader komen? Apart? Ik weet niet, maar ik ben benieuwd naar haar verhaal.
pi_134159194
Vanaf 12 jaar hebben kinderen toch invloed voor de rechter? Jonger niet..
dag
pi_134159223
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:16 schreef Interv het volgende:
Ik vind het ook zo tegenstrijdig van de vrouw in kwestie: ze wil de kinderen zelf laten bepalen, maar ze wil er ook voor zorgen dat de kinderen niet zoveel bij de vader komen? Apart? Ik weet niet, maar ik ben benieuwd naar haar verhaal.
Doordat de kinderen zelf zouden kiezen hoopt ze die zo te beïnvloeden dat ze bij haar willen blijven en zij haar handen 'in onschuld' kan wassen.
Sneaky bitch dus..
dag
  woensdag 11 december 2013 @ 19:20:54 #211
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134159333
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Doordat de kinderen zelf zouden kiezen hoopt ze die zo te beïnvloeden dat ze bij haar willen blijven en zij haar handen 'in onschuld' kan wassen.
Sneaky bitch dus..
Juist, zoals ze nu ook met kerst heeft gedaan, het is zogenaamd de kinderen hun beslissing maar ze heeft ze natuurlijk zo gemanipuleetrd dat ze haar zin krijgt.
pi_134159383
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:17 schreef Peter het volgende:
Vanaf 12 jaar hebben kinderen toch invloed voor de rechter? Jonger niet..
De kinderen zijn toch niet oud genoeg zoals gezegd. Haar is het gewoon goed bevallen die tijd met kinderen en nu wil ze dat de kinderen blijven. Met een bovengemiddeld modaal inkomen kun je veel, maar de wet veranderen niet. Is eigenlijk best zielig dat ze haar man zo haat.
''Deugd is weten, de deugdzame is gelukkig er wordt alleen gezondigd uit onwetendheid'' Socrates.
pi_134159400
ex man sorry
  woensdag 11 december 2013 @ 19:23:34 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134159423
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Juist, zoals ze nu ook met kerst heeft gedaan, het is zogenaamd de kinderen hun beslissing maar ze heeft ze natuurlijk zo gemanipuleetrd dat ze haar zin krijgt.
Zijn die kinderen zou wel of niet in staat zelf te beslissen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 december 2013 @ 19:26:20 #215
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134159518
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze heeft nu zelf al besloten dat de kinderen zelf mogen beslissen, terwijl de vader dat niet wil.
En zelf dus al besloten dat ze de afgesproken regeling niet gaan aanhouden voor de komende feestdagen.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:26:46 #216
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134159533
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens die moeder natuurlijk wel op die manier, vandaar ook dat hij terug wil naar die oude regeling wat gewoon 50/50 was.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:29:27 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134159619
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze heeft nu zelf al besloten dat de kinderen zelf mogen beslissen, terwijl de vader dat niet wil.
De kinderen wilden toch vaker bij vader zijn?
Maar als blijkt dat ze dat niet willen dan heeft moeder ze gemanipuleerd?

En daarmee heb ik nog geen mening gegeven over de vraag of je de kinderen kunt laten kiezen, want ik denk dat dat op die leeftijd absurd is, maar wat willen de kinderen nou eigenlijk?

Vaker bij papa? Met kerst maar 1 dag naar papa?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 december 2013 @ 19:32:25 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134159734
quote:

[..]

?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134159761
zelf laten kiezen op die leeftijd? Ik zeg nee. De kinderen zitten in een zwaar loyaliteitsconflict. Ze zijn nu nog te jong om zelf te kiezen.

Kan best zijn dat de kinderrechter de oude omgangsregeling gaat herstellen maar ik denk dat vader dan wel met goede argumenten moet komen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Vicky op 11-12-2013 21:02:55 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:35:02 #220
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134159848
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

De kinderen wilden toch vaker bij vader zijn?
Naar als blijkt dat ze dat niet willen dan heeft moeder ze gemanipuleerd?

En daarmee heb ik nog geen mening gegeven over de vraag of je de kinderen kunt laten kiezen, want ik denk dat dat op die leeftijd absurd is, maar wat willen de kinderen nou eigenlijk?

Vaker bij papa? Met kerst maar 1 dag naar papa?
Ja
De oudste heeft tegen haar vader gezegd dat haar moeder zei dat ze bij hun vader niks zouder doen met kerst en bij hun moeder wel.

Daarnaast is de afspraak dat hij ze een week zou hebben met kerst en dat heeft ze dus zonder zijn toestemming terug gezet naar 1 dag met de reden, dat willen de kinderen.
pi_134159857
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:09 schreef snakelady het volgende:
Wauw, serieus, gaan we nu die kant op.

Kunnen we alsjeblieft gewoon terug naar de vraag waarom ik dit topic heb geopend?

Anders mag dit topic van mij best op slot, als het om mijn vriend zou gaan zou ik dat gewoon zeggen aangezien mijn vriend in Denemarken woont en niemand die hij kent hier zal meelezen. :')

Maar de vraag was dus.

je haalt er zelf vanalles bij hoor :')
compact en kleverig.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:36:22 #222
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134159906
Het is gewoon terug te vinden hoor, dat korte termijn geheugen ook van sommige hier :X

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk dat ze denkt dat als het tegen die tijd zo gaat ze de kinderen wel om kan kopen om het leuker te hebben bij hun moeder, net als ze nu met kerst heeft gedaan.
Ze heeft de kinderen verteld dat ze bij mama kunnen blijven, waar heel gezellig tante komt met heel veel kadootjes of bij hun vader waar ze dan alleen zijn met hun vader.
Terwijl hij ze eigenlijk mee wilde nemen naar zijn familie maar dat zegt ze natuurlijk niet en vader wil de kinderen dus niet in de situatie zetten dat ze moeten kiezen, dan word het zo'n machtsspelletje.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:36:56 #223
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134159936
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

je haalt er zelf vanalles bij hoor :')
Dat zal ik ook niet meer doen. ;)
  woensdag 11 december 2013 @ 19:37:48 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134159971
Hij spreekt z'n kinderen zelf helemaal niet meer? Die weekenden met de kinderen wil inmiddels weekenden zonder kinderen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 december 2013 @ 19:37:57 #225
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134159979
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Verschilt denk ik ook per kind, de ene is flexibeler dan de ander. En ook aan de situatie, dit was blijkbaar overmacht, dat klinkt toch anders als 'kwam even niet uit'. Ik denk dat het een niet per definitie beter is dan het ander. Maar van het een op het andere moment weer terug naar 50-50 is misschien wat te veel van het goede? Voor de kinderen maar ook voor de moeder, zij heeft wellicht ook zo haar aanpassingen moeten maken om de kinderen bijna fulltime te hebben ipv 50%. En een goede verstandhouding tussen hem n haar is ook in het belang van de kinderen. De kinderen niet zelf laten kiezen, maar in overleg kijken wat mogelijk is en als dat langzaam toewerken naar die 50 of 60% is, dan zou dat toch ook al heel wat zijn.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:40:05 #226
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134160076
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:37 schreef Leandra het volgende:
Hij spreekt z'n kinderen zelf helemaal niet meer? Die weekenden met de kinderen wil inmiddels weekenden zonder kinderen?
Waar haal je dat uit?
pi_134160134
Overigens zou ik als vader, wanneer het voor de rechter komt, aangeven dat ik het graag langzaam weer op zou bouwen naar 50/50 en het niet ineens weer om zou willen gooien om op die manier een erg grote verandering ineens te voorkomen.
Eerst naar het weekend en de maandag, dan een keer de donderdag tm zondag ofzo, weet ik het. Geef aan dat je zelf ook niet wil dat ze ineens alles om moeten gooien, maar het best geleidelijk aan wil doen als dat beter is voor de kinderen.
Dan geef je iig aan dat er best met je te praten/onderhandelen valt en dat zoen ze (in mijn ervaring) liever dan iemand die stug vasthoudt aan wat hij/zij wil.
compact en kleverig.
pi_134160143
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:35 schreef snakelady het volgende:
Ja
De oudste heeft tegen haar vader gezegd dat haar moeder zei dat ze bij hun vader niks zouder doen met kerst en bij hun moeder wel.
En dat is dus ook wat kinderen doen, dingen verdraaien misschien zeggen wat de andere ouder verwacht te horen.. Niet durven toe geven dat ze het idd leuker vinden bij mama.
Loyaliteitsconflicten zijn voor een kind ook lastig.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:45:00 #229
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134160291
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:41 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

En dat is dus ook wat kinderen doen, dingen verdraaien misschien zeggen wat de andere ouder verwacht te horen.. Niet durven toe geven dat ze het idd leuker vinden bij mama.
Loyaliteitsconflicten zijn voor een kind ook lastig.
Dan nog, ze kan toch niet zelf zomaar ineens beslissen dat de kinderen zelf mogen kiezen terwijl ze weet dat haar ex het niet wil?
Met als gevolg dat hij ze dus inplaats van een week met kerst ziet het nu maar een dag is.
pi_134160361
Nee dat kan en mag ze ook niet zomaar beslissen.
De vader kan dit natuurlijk via een rechter wel proberen af te dwingen.
pi_134160363
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waar haal je dat uit?
ik denk dat ze het (net als ik) wat raar vindt dat pa niet gewoon zegt dat hij eigenlijk van plan was tante zus en zo te vragen met kerst.
Ik snap dat je voor de kinderen alles goed wil houden, doe ik ook, maar je kan daar ook te ver in gaan.
Als mama een onwaarheid over papa vertelt, mag papa dat best weerleggen. Dat kan prima op een: o, echt waar?! :o ik denk dat mama dat dan verkeerd begrepen heeft! Want ik was wél van plan om tante uit te nodigen!
Weet ik veel.

Dan kun je altijd nog zeggen: weet je wat, omdat je nou met mama dit hebt afgesproken, nodig ik tante wel een week later uit, das ook leuk! Als je de kinderen niet voor het blok wil zetten, maar dan weten ze iig dat het niet helemaal klopt wat mama zei.
compact en kleverig.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:49:42 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134160468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan nog, ze kan toch niet zelf zomaar ineens beslissen dat de kinderen zelf mogen kiezen terwijl ze weet dat haar ex het niet wil?
Met als gevolg dat hij ze dus inplaats van een week met kerst ziet het nu maar een dag is.
dit is niet zomaar ineens natuurlijk, daar is een jaar van fulltime zorg aan voorafgegaan
  woensdag 11 december 2013 @ 19:56:16 #233
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134160745
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

dit is niet zomaar ineens natuurlijk, daar is een jaar van fulltime zorg manipuleren, opstoken en zwartmakerij aan voorafgegaan
  woensdag 11 december 2013 @ 20:00:43 #234
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134160925
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

dit is niet zomaar ineens natuurlijk, daar is een jaar van fulltime zorg aan voorafgegaan
Hij had ze gewoon nog om het weekend, met hulp weliswaar maar toch, en de afspraak is met vakantie een week bij de vader en een week bij de moeder. Ieder jaar draaien ze dat een week om en dan een dag met kerst bij degene die ze met nieuwjaar heeft.
Nu wilde moeder graag de kinderen met kerst hebben dus heeft ze besloten dat de kinderen zelf mogen kiezen met als gevolg dat hij ze dus een dag met kerst heeft en de rest van de twee weken ze bij hun moeder zijn.

Ik ben alleen staande moeder, mijn kinderen gaan om het weekend naar hun vader, wij hebben deze afspraak ook met de twee weken kerstvakantie en ik kan me echt niet voorstellen om ineens zelf te beslissen dat niet meer te doen zonder toestemming van de vader.
Het is toch niet zo dat hij met het ongeluk naast zijn hand ook zijn rechten als vader is verloren?
  woensdag 11 december 2013 @ 20:06:05 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134161194
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hij had ze gewoon nog om het weekend, met hulp weliswaar maar toch, en de afspraak is met vakantie een week bij de vader en een week bij de moeder. Ieder jaar draaien ze dat een week om en dan een dag met kerst bij degene die ze met nieuwjaar heeft.
Nu wilde moeder graag de kinderen met kerst hebben dus heeft ze besloten dat de kinderen zelf mogen kiezen met als gevolg dat hij ze dus een dag met kerst heeft en de rest van de twee weken ze bij hun moeder zijn.

Ik ben alleen staande moeder, mijn kinderen gaan om het weekend naar hun vader, wij hebben deze afspraak ook met de twee weken kerstvakantie en ik kan me echt niet voorstellen om ineens zelf te beslissen dat niet meer te doen zonder toestemming van de vader.
Het is toch niet zo dat hij met het ongeluk naast zijn hand ook zijn rechten als vader is verloren?
Nee, maar er is een bepaalde situatie ontstaan gedurende een jaar en dus niet zomaar ineens. Sinds wanneer wil hij weer die 50%. Misschien had moeder daar niet op gerekend, als hij alleen in de weekenden voor de kinderen kon zorgen, dan heeft ze misschien aangenomen dat een week met kerst wat te veel zou zijn en haar eigen plan gemaakt, zoals ze het hele jaar al heeft kunnen doen. Waarmee ik niet zeg dat dat goed is ofzo.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:13:14 #236
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134161559
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nee, maar er is een bepaalde situatie ontstaan gedurende een jaar en dus niet zomaar ineens. Sinds wanneer wil hij weer die 50%. Misschien had moeder daar niet op gerekend, als hij alleen in de weekenden voor de kinderen kon zorgen, dan heeft ze misschien aangenomen dat een week met kerst wat te veel zou zijn en haar eigen plan gemaakt, zoals ze het hele jaar al heeft kunnen doen. Waarmee ik niet zeg dat dat goed is ofzo.
Naar mijn mening zou je dat eerst kunnen overleggen inplaats van zonder zijn medeweten ineens een beslissing maken, daarnaast is het niet dat hij plotseling uit het leven van zijn kinderen is verdwenen, hij belt ze iedere dag op skype en ziet ze om het weekend. en daarnaast was het alleen een probleem op schooldagen, in de zomervakantie zijn de kinderen ook gewoon bij hem geweest voor meerdere weken.
Het 50/50 is de bedoeling in januari.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:20:21 #237
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134161885
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens zou ik als vader, wanneer het voor de rechter komt, aangeven dat ik het graag langzaam weer op zou bouwen naar 50/50 en het niet ineens weer om zou willen gooien om op die manier een erg grote verandering ineens te voorkomen.
Eerst naar het weekend en de maandag, dan een keer de donderdag tm zondag ofzo, weet ik het. Geef aan dat je zelf ook niet wil dat ze ineens alles om moeten gooien, maar het best geleidelijk aan wil doen als dat beter is voor de kinderen.
Dan geef je iig aan dat er best met je te praten/onderhandelen valt en dat zoen ze (in mijn ervaring) liever dan iemand die stug vasthoudt aan wat hij/zij wil.
Lees deze nu pas, maar dat zal ik zeker aan hem doorgeven. ^O^
  woensdag 11 december 2013 @ 20:22:44 #238
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134161994
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Naar mijn mening zou je dat eerst kunnen overleggen inplaats van zonder zijn medeweten ineens een beslissing maken, daarnaast is het niet dat hij plotseling uit het leven van zijn kinderen is verdwenen, hij belt ze iedere dag op skype en ziet ze om het weekend. en daarnaast was het alleen een probleem op schooldagen, in de zomervakantie zijn de kinderen ook gewoon bij hem geweest voor meerdere weken.
Het 50/50 is de bedoeling in januari.
Ik vind het opmerkelijk dat hij daar zo zwaar aan tilt, aan die week met kerst, na alles wat die moeder heeft gedaan, zij heeft haar leven toch ook aan moeten passen een jaar lang? En natuurlijk doet ze dat met liefde voor de kinderen, maar dan kan hij toch ook denken ach, als dat nou zo zwaar weegt voor haar alee, zij heeft ten slotte ook een heel jaar eea aan moeten passen. Vanaf januari dus weer 50% en daar is moeder het dus niet mee eens en wil ze de kinderen zelf laten kiezen. En dat wil hij voor laten komen, begrijp ik het dan goed?
  woensdag 11 december 2013 @ 20:27:50 #239
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134162245
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:22 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik vind het opmerkelijk dat hij daar zo zwaar aan tilt, aan die week met kerst, na alles wat die moeder heeft gedaan, zij heeft haar leven toch ook aan moeten passen een jaar lang? En natuurlijk doet ze dat met liefde voor de kinderen, maar dan kan hij toch ook denken ach, als dat nou zo zwaar weegt voor haar alee, zij heeft ten slotte ook een heel jaar eea aan moeten passen. Vanaf januari dus weer 50% en daar is moeder het dus niet mee eens en wil ze de kinderen zelf laten kiezen. En dat wil hij voor laten komen, begrijp ik het dan goed?
Sorry hoor maar zo zwaar? Ik heb hetzelfde als haar ( ook de kinderen om het weekend bij hun vader) en zo zwaar is het helemaal niet. :P
Zeker niet gezien ze ook nog gewoon een partner heeft die haar helpt, dat heb ik dan weer niet.
Wat heeft ze nu daadwerkelijk moeten veranderen? Alleen wat extra dagen de kinderen maar opvang en dergelijke zijn hetzelfde gebleven.

En ja, dat laatste klopt.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:32:13 #240
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134162477
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Sorry hoor maar zo zwaar? Ik heb hetzelfde als haar ( ook de kinderen om het weekend bij hun vader) en zo zwaar is het helemaal niet. :P
Wat heeft ze nu daadwerkelijk moeten veranderen? Alleen wat extra dagen de kinderen maar opvang en dergelijke zijn hetzelfde gebleven.

als het (het hebben van de kinderen een week met kerst,min 1 dag) zo zwaar weegt voor haar nou dan alee.
Alleen wat extra dagen de kinderen? Zo'n beetje de overige 50% :D Dat geeft toch een hele andere invulling? Wellicht zelfs beter dan 50%. En dan plots terug moeten naar 50%? Zoals ik al eerder aangaf, voor de kinderen maar ook voor haar kan dat misschien beter stapje voor stapje gaan.

Hij hoeft dat natuurlijk niet zonder slag of stoot te laten gebeuren. Ben benieuwd wat de rechter zegt.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:34:39 #241
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134162609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

als het (het hebben van de kinderen een week met kerst,min 1 dag) zo zwaar weegt voor haar nou dan alee.
Alleen wat extra dagen de kinderen? Zo'n beetje de overige 50% :D Dat geeft toch een hele andere invulling? Wellicht zelfs beter dan 50%. En dan plots terug moeten naar 50%? Zoals ik al eerder aangaf, voor de kinderen maar ook voor haar kan dat misschien beter stapje voor stapje gaan.

Hij hoeft dat natuurlijk niet zonder slag of stoot te laten gebeuren. Ben benieuwd wat de rechter zegt.
Ik begrijp wel dat hij baalt dat hij de kinderen in die twee weken nu dus maar 1 dag ziet inplaats van 1 week, hij heeft al gebrobeerd en 4 dagen van te maken maar dat wil ze ook al niet.

Ik ook, maar waarschijnlijk gaat dat pas in januari gebeuren.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:37:12 #242
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134162734
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat hij baalt dat hij de kinderen in die twee weken nu dus maar 1 dag ziet inplaats van 1 week, hij heeft al gebrobeerd en 4 dagen van te maken maar dat wil ze ook al niet.

Ik ook, maar waarschijnlijk gaat dat pas in januari gebeuren.
Oh maar dat begrijp ik ook wel! En dat hij probeert er meer van te maken ook. En dat zal vast bij een rechtszaak ook wel in zn voordeel werken? Heeft ie dat op papier? Via email gedaan ofzo? Dan kan hij dat op zn minst aantonen.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:38:02 #243
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134162778
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

Oh maar dat begrijp ik ook wel! En dat hij probeert er meer van te maken ook. En dat zal vast bij een rechtszaak ook wel in zn voordeel werken? Heeft ie dat op papier? Via email gedaan ofzo? Dan kan hij dat op zn minst aantonen.
Ja, dat heeft hij allemaal bewaard.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:40:47 #244
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134162940
^O^
Gewoon blijven proberen het uit te breiden en dan doel ik niet alleen op kerst.
pi_134163037
Walgelijke praktijken door vrouwen dit... Zie dat nou echt nooit een man doen.
Rustig aan.
pi_134163288
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:42 schreef kingtoppie het volgende:
Nee, die nemen nooit hun kinderen mee naar een ander land, veranderen niet eenzijdig de omgangsregeling en gebruiken nooit de kinderen om hun zin te krijgen. :')
Denk even na joh...
compact en kleverig.
pi_134163360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:47 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Nee, die nemen nooit hun kinderen mee naar een ander land, veranderen niet eenzijdig de omgangsregeling en gebruiken nooit de kinderen om hun zin te krijgen. :')
Denk even na joh...
Bij typische Nederlandse ouders lees ik het nooit, als man sta je ook altijd 3 stappen achter op de vrouw mbt de kinderen in NL.
Rustig aan.
  woensdag 11 december 2013 @ 20:52:10 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134163586
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Bij typische Nederlandse ouders lees ik het nooit, als man sta je ook altijd 3 stappen achter op de vrouw mbt de kinderen in NL.
Ah, de onderbuik roeptoetert weer.... Dit heeft ten eerste niets met de discussie te maken (de vader in kwestie had immers volledig co-ouderschap), en ten tweede maakt je een fatsoenlijke discussie onmogelijk met dit soort one-liners.... want jij hebt met al jouw ervaring op dit gebied immers toch altijd gelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134163737
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, de onderbuik roeptoetert weer.... Dit heeft ten eerste niets met de discussie te maken (de vader in kwestie had immers volledig co-ouderschap), en ten tweede maakt je een fatsoenlijke discussie onmogelijk met dit soort one-liners.... want jij hebt met al jouw ervaring op dit gebied immers toch altijd gelijk.
kingtoppie heeft ervaring op ieder gebied, dat weet je toch.
pi_134163751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tegenwoordig valt dat mee.
Ik weet dat iedereen nog roept dat moeder ALTIJD het voordeel heeft, maar dat is inmiddels niet meer zo.
Ik ken van dichtbij zelfs meer voorbeelden waarbij de vader het voordeel had (doordat moeder niet mee wilde werken met jeugdzorg, doordat moeder meer werkte dan vader en doordat moeder in de ogen van de rechter te vaak verhuisd was.)
En ja, ik wéét dat dat alsnog minder voorkomt.

Nederlandse stellen overigens. Alledrie.
compact en kleverig.
pi_134164393
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn gewoon cijfers van hoor mbt rechterlijke uitspraken in gelijke situaties man vs vrouw.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:55 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik weet dat iedereen nog roept dat moeder ALTIJD het voordeel heeft, maar dat is inmiddels niet meer zo.
Ik ken van dichtbij zelfs meer voorbeelden waarbij de vader het voordeel had (doordat moeder niet mee wilde werken met jeugdzorg, doordat moeder meer werkte dan vader en doordat moeder in de ogen van de rechter te vaak verhuisd was.)

Laten we dan maar zeggen dat het de schuld is van de media dat ik die indruk heb / had.
Rustig aan.
pi_134164989
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:06 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Er zijn gewoon cijfers van hoor mbt rechterlijke uitspraken in gelijke situaties man vs vrouw.

[..]

Laten we dan maar zeggen dat het de schuld is van de media dat ik die indruk heb / had.
Het is nog steeds vaker zo, dat klopt, maar dat is echt serieus al stukken minder.
Alleen hoor je nog altijd (ook hier op fok, heel erg zelfs) mensen roepen dat vrouwen altijd in het voordeel zijn.
En wanneer de situatie echt gelijk is en de ouders kunnen niet met elkaar overweg en een co-ouderschap is onmogelijk, dan zal idd ws de moeder de meeste kans hebben.
(Vaak wordt het ook gebaseerd op t feit dat moeder bv minder werkte en dus altijd meer tijd door heeft gebracht met de kinderen dan vader, of dat moeder minder blijft werken en er dus minder opvang nodig is als ze bij haar blijven wonen)
compact en kleverig.
pi_134165048
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
, dat klopt, maar dat is echt serieus al stukken minder.
Alleen hoor je nog altijd (ook hier op fok, heel erg zelfs) mensen roepen dat vrouwen altijd in het voordeel zijn.
En wanneer de situatie echt gelijk is en de ouders kunnen niet met elkaar overweg en een co-ouderschap is onmogelijk, dan zal idd ws de moeder de meeste kans hebben.
(Vaak wordt het ook gebaseerd op t feit dat moeder bv minder werkte en dus altijd meer tijd door heeft gebracht met de kinderen dan vader, of dat moeder minder blijft werken en er dus minder opvang nodig is als ze bij haar blijven wonen)
Naja ik stop erover na te denken word er nooit zo blij van. :+
Ik zoek gewoon een lieve moeder op O+
Rustig aan.
pi_134180476
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:00 schreef snakelady het volgende:
Je zei eerder ook al iets over 'zijn rechten als vader'. Voor mij steekt dat. Hoezo 'rechten' als vader? En die 'rechten' van de vader botsen met de 'rechten' van de moeder en zo blijf je in een conflict.

Zelf heb ik het liever over de rechten van het kind. Het recht op beide ouders. Zo hoef je niet in conflict met je ex en te vechten voor je rechten tegen zijn/haar rechten. Als ouder heb je geen rechten op dat kind. Het is geen stuk speelgoed of zak met geld! Als ouder heb je plichten; te zorgen voor het kind dat JIJ op de wereld hebt gezet. Dat zorgen kan fysiek zijn (wassen, douchen, kleden, voeden), emotioneel (steunen, troosten, pushen indien nodig) of financieel (KA) of een combinatie van die drie. De enige die rechten heeft in dat verhaal is het kind.
En als jij de andere ouder dan niet mag, dan heeft het kind het recht zelf te ondervinden of hij/zij dat ook vindt en zonder daarin beïnvloed te worden door jou. Doe je dat toch dan komt dat ooit als een boemerang terug.

Tevens; Het is niet normaal dat een kind inspraak heeft met welke ouder hij/zij omgaat en bij welke ouder hij/zij verblijft, hoelang en wanneer. Normaal en gezond is een situatie waarin het kind opgroeit in hetzelfde huis met beide ouders. Daarin heeft het kind dan ook geen inspraak, dan kan hij/zij ook niet kiezen of hij met mama koekjes gaat bakken of met papa gaat fietsen. Waarom een kind na een scheiding dan wel voor die keuze stellen?
pi_134180525
Waarom zou een kind in een vader én moeder situatie niet kunnen kiezen of hij met vader wil fietsen of met moeder koekjes wil bakken?
compact en kleverig.
pi_134180547
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:08 schreef snakelady het volgende:
Vader vind dit niet verstandig en ik ben het met hem eens, je moet je kinderen niet laten beslissen tussen hun ouders, en hoe lief en open je het ook brengt, dit gevoel blijven ze mijn inziens houden.
Uit ervaring: dit is absoluut niet fijn voor de kinderen, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze op die leeftijd een doordachte keuze maken die morgen niet opeens zou verschillen. (Bij ons werd de keuze gemaakt zo rond de 15/16 jaar.)
Overigens, zo'n keuze kan uiteindelijk meer effect hebben op de niet-gekozen ouder dan op de kinderen.

Los daarvan is de ethiek van de moeder's kant onder de maat met zo'n voorstel na een ongeluk.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_134180593
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zeker niet gezien ze ook nog gewoon een partner heeft die haar helpt, dat heb ik dan weer niet.

Mmm.. Ik ben ook echt alleen en normaal gesproken ervaar ik het ook niet als zwaar (wel als er trammelant is). Maar als ze in een vakantie bij hun vader zijn merk ik ineens hoe ontzettend veel tijd en energie er in mijn zonen gaat zitten. I.p.v. om 21;00 op de bank te gaan zitten, zit ik dan om 19:00 duf voor me uit te kijken van "en nu"? Dat resulteert bij mij dan meestal in uit pure verveling de eerste twee/drie dagen extreem veel slapen voor ik weer een ritme heb.

Gisteren weer een middag weg geweest voor een sollicitatiegesprek. Kom ik thuis en word ik direct besprongen door beide zoons. Het duurt dan een half uur voor ik de kans krijg om mijn jas uit te trekken, me om te kleden om vervolgens beneden weer een half uur vragen te moeten beantwoorden over schoolwerk e.d. voor ik aan het eten kan beginnen. Toen ik werkte was dat standaard.. nu ik thuis zit hebben ze ineens veel minder behoefte aan tegen mij aankletsen.

Dus ja; voor je kinderen zorgen is best zwaar al besef je dat op dat moment niet.
  donderdag 12 december 2013 @ 09:03:47 #258
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134180653
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 08:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mmm.. Ik ben ook echt alleen en normaal gesproken ervaar ik het ook niet als zwaar (wel als er trammelant is). Maar als ze in een vakantie bij hun vader zijn merk ik ineens hoe ontzettend veel tijd en energie er in mijn zonen gaat zitten. I.p.v. om 21;00 op de bank te gaan zitten, zit ik dan om 19:00 duf voor me uit te kijken van "en nu"? Dat resulteert bij mij dan meestal in uit pure verveling de eerste twee/drie dagen extreem veel slapen voor ik weer een ritme heb.

Gisteren weer een middag weg geweest voor een sollicitatiegesprek. Kom ik thuis en word ik direct besprongen door beide zoons. Het duurt dan een half uur voor ik de kans krijg om mijn jas uit te trekken, me om te kleden om vervolgens beneden weer een half uur vragen te moeten beantwoorden over schoolwerk e.d. voor ik aan het eten kan beginnen. Toen ik werkte was dat standaard.. nu ik thuis zit hebben ze ineens veel minder behoefte aan tegen mij aankletsen.

Dus ja; voor je kinderen zorgen is best zwaar al besef je dat op dat moment niet.
Hoeveel kinderen heb jij nu? Nu praat je over je zoons maar eerder zag ik je over je dochter praten. ;)

En soms is het best zwaar, maar naar mijn inziens is het niet zo dat het voor haar zo'n levensverandering is. Zeker niet gezien het feit dat ze een partner heeft die helpt.
pi_134180719
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:42 schreef kingtoppie het volgende:
Ho, stop, wacht. Om te beginnen zijn er minder mannen die het grootste deel van de zorg op zich hebben genomen en derhalve ook minder mannen die een omgangsregeling lopen te saboteren.
Dingen die je echter buitensporig veel meer door gescheiden vaders ziet doen dan door gescheiden moeders:
- KA niet betalen
- Lopen zeuren over de financiële uitgaven van de andere ouder
- De kinderen steeds weer confronteren met een nieuwe 'partner' (terwijl zij toch veel meer gelegenheid hebben om dat buiten de kinderen te houden)
- De kinderen 'niet willen hebben' omdat hij ziek is of omdat hij moet werken
- Gewoon niet op komen dagen als hij de kinderen zou komen ophalen
- Ver weg verhuizen
- De kinderen manipuleren met geld/cadeaus/uitjes
- Geen enkele interesse meer tonen in de kinderen/van de aardbodem verdwijnen
- De kinderen steeds weer voor houden dat als zij 12 zijn ze bij hem mogen komen wonen
- Stalken van de ex
- Fysiek geweld richting de ex

Ik ben dat geblaat over de heks van een ex een beetje zat. Andersom komt misschien nog wel meer voor alleen is dat dan vaak in een andere vorm omdat de man vaak de niet-verzorgende ouder is.
  donderdag 12 december 2013 @ 09:08:18 #260
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134180727
Je oudste zoon heeft je weer in zijn armen gesloten?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_134180926
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:55 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Het valt ontzettend mee. Dat de moeder vaak de hoofdverblijfplaats krijgt komt omdat het tijdens de relatie ook vaak de moeder is die het meeste voor de kinderen zorgde. Ik blijf het ook bijzonder vinden dat zo'n vader die op zondag (na de hele dag met zijn vrienden aan het mountainbiken te zijn geweest) het vlees snijdt opeens de hoofdverblijfplaats wil na een scheiding. Mijn ex was er ook zo één. Alleen ik had mijn baan opgezegd om voor de kinderen te kunnen zorgen (werkte idiote tijden) en hij wilde ze overdag in een KDV dumpen en 's avonds en 's nachts alleen laten als hij dan moest werken... Volgens mij ging het hem alleen om de KA. De rechter lachte hem gewoon uit.

Hoezo de vader heeft minder 'rechten'?

Rechten vader:
- Informatie recht
- Veto recht (tot verhuizen naar het volgende dorp aan toe!!)
- Recht op inspraak (zijn handtekening voor een schoolinschrijving, KDV, voor een ID, voor een medische behandeling)
- Recht op een omgangsregeling al heeft hij zijn ex meerdere malen het ziekenhuis ingeslagen
- Recht op ouderlijk gezag
- Recht om zelf te gaan en staan waar hij wil (geen rechter die hem verbied naar Curaçao te verhuizen)
- Recht om zijn eigen leven in te delen zoals hij wil (werk, partner e.d.)

Rechten moeder:
- KA en soms PA
pi_134180964
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 08:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
Waarom zou een kind in een vader én moeder situatie niet kunnen kiezen of hij met vader wil fietsen of met moeder koekjes wil bakken?
Ken jij ouders in een relatie die het zo tegen elkaar uitspelen?
pi_134180986
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoeveel kinderen heb jij nu? Nu praat je over je zoons maar eerder zag ik je over je dochter praten. ;)

En soms is het best zwaar, maar naar mijn inziens is het niet zo dat het voor haar zo'n levensverandering is. Zeker niet gezien het feit dat ze een partner heeft die helpt.
Ik heb twee zoons maar mijn overleden verloofde had een dochter.. Die woont nu bij haar moeder.
  donderdag 12 december 2013 @ 09:27:08 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_134181067
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 08:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

ik weet dat je sl quote, maar dat was een reactie op mij en zwaar was dus niet bedoeld icm zorg
pi_134181069
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ken jij ouders in een relatie die het zo tegen elkaar uitspelen?
tegen elkaar uitspelen?

Ik weet niet hoor, maar het kwam vaak genoeg voor dat m'n ex of ik vroeg: wil je met papa mee naar de bakker, of wil je met mama mee naar oma? (Bijvoorbeeld)
Dat had geen zak met uitspelen te maken, maar met keuzemogelijkheid. Ze konden dan zelf kiezen wat ze liever wilden en hebben dat nooit gezien als 'kiezen tussen papa en mama' wat je na een scheiding wel hebt.
compact en kleverig.
pi_134181089
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het valt ontzettend mee. Dat de moeder vaak de hoofdverblijfplaats krijgt komt omdat het tijdens de relatie ook vaak de moeder is die het meeste voor de kinderen zorgde. Ik blijf het ook bijzonder vinden dat zo'n vader die op zondag (na de hele dag met zijn vrienden aan het mountainbiken te zijn geweest) het vlees snijdt opeens de hoofdverblijfplaats wil na een scheiding. Mijn ex was er ook zo één. Alleen ik had mijn baan opgezegd om voor de kinderen te kunnen zorgen (werkte idiote tijden) en hij wilde ze overdag in een KDV dumpen en 's avonds en 's nachts alleen laten als hij dan moest werken... Volgens mij ging het hem alleen om de KA. De rechter lachte hem gewoon uit.

Hoezo de vader heeft minder 'rechten'?

Rechten vader:
- Informatie recht
- Veto recht (tot verhuizen naar het volgende dorp aan toe!!)
- Recht op inspraak (zijn handtekening voor een schoolinschrijving, KDV, voor een ID, voor een medische behandeling)
- Recht op een omgangsregeling al heeft hij zijn ex meerdere malen het ziekenhuis ingeslagen
- Recht op ouderlijk gezag
- Recht om zelf te gaan en staan waar hij wil (geen rechter die hem verbied naar Curaçao te verhuizen)
- Recht om zijn eigen leven in te delen zoals hij wil (werk, partner e.d.)

Rechten moeder:
- KA en soms PA
je weet dat het recht waar het in discussies altijd om gaat het recht om de kinderen het meeste bij je te hebben is?
compact en kleverig.
pi_134181212
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

je weet dat het recht waar het in discussies altijd om gaat het recht om de kinderen het meeste bij je te hebben is?
Ja dat weet ik. Men zegt dan: "De moeder heeft altijd meer rechten" en "De rechter staat altijd voor de moeder". Alleen kijken naar wie de meeste zorg krijgt is alleen nogal kortzichtig omdat tegenover dat 'recht' heel erg veel plichten staan en de ander heel erg veel rechten krijgt.

De vraag is overigens nog wie er de meeste tijd krijgt. In de praktijk heb ik bijna altijd meer dan fulltime moeten werken en wij hebben een omgangsregeling van 2 van de 3 weekeinden bij hem. In de praktijk ziet hij ze dus meer dan ik. En als ik ze zie ben ik aan het zorgen waar hij alle tijd en ruimte heeft om leuk met ze bezig te zijn. Vaders zien dat nogal vaak over het hoofd. Ook dat rechters voor de omgangsregeling rekening houden met zijn werk en niet met haar werk.
  donderdag 12 december 2013 @ 09:43:06 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134181349
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb twee zoons maar mijn overleden verloofde had een dochter.. Die woont nu bij haar moeder.
Die overleden verloofde is weer een ander dan de Britse militair waar je weduwe van bent?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134181434
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die overleden verloofde is weer een ander dan de Britse militair waar je weduwe van bent?
Maakt dat uit voor deze discussie?
  donderdag 12 december 2013 @ 09:51:45 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134181518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maakt dat uit voor deze discussie?
Wel voor jouw geloofwaardigheid als juridisch verpleegkundige.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134181553
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wel voor jouw geloofwaardigheid als juridisch verpleegkundige.
Ach.. het is dus weer een persoonlijke kwestie. Nou, als jij daar heel gelukkig van wordt; ja.. Zij was een zomer hier. Kan je me weer lekker in een hokje plaatsen. :W
  donderdag 12 december 2013 @ 10:00:27 #272
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134181673
waarom heb ik het idee dat vetes onderling altijd in dit soort topics wordt voortgezet?
pi_134181751
quote:
3s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:00 schreef Re het volgende:
waarom heb ik het idee dat vetes onderling altijd in dit soort topics wordt voortgezet?
Omdat sommige mensen de behoefte hebben andere topics overal bij te betrekken. En een ad hominem gemakkelijker is dan een reactie inhoudelijk te beantwoorden.
  donderdag 12 december 2013 @ 10:05:24 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134181759
en actie is reactie...
  donderdag 12 december 2013 @ 10:07:26 #275
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134181796
Ik kan me voorstellen dat altijd roepen dat je zonen hebt, dan ineens een dochter die van een overleden verloofde is en een zomer bij je is geweest, daarnaast nog een keer gescheiden en dan ook nog eens weduwe zijn van een militair een beetje ongeloofwaardig over komt.
Maar als het echt allemaal zo is is het niet niks.
  donderdag 12 december 2013 @ 10:21:03 #276
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_134182070
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 08:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dat is het probleem niet, het kind kan zeker kiezen. Maar vaak wordt het dan een wedstrijd om steeds maar die kinderen bij jou te houden zodat de ander ze niet ziet. Dat moeders juist ineens die koekjes wil gaan bakken met de kinderen zodat ze niet meer willen fietsen met papa, die dan teleurgesteld afdruipt.

Een vaste regeling tot dat ze op zijn minst op de middelbareschool zitten lijkt me een betere oplossing.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  donderdag 12 december 2013 @ 10:36:31 #277
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134182418
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:21 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dat is het probleem niet, het kind kan zeker kiezen. Maar vaak wordt het dan een wedstrijd om steeds maar die kinderen bij jou te houden zodat de ander ze niet ziet. Dat moeders juist ineens die koekjes wil gaan bakken met de kinderen zodat ze niet meer willen fietsen met papa, die dan teleurgesteld afdruipt.

Een vaste regeling tot dat ze op zijn minst op de middelbareschool zitten lijkt me een betere oplossing.
Als je in een relatie zo met elkaar omgaat klopt er iets niet.
  donderdag 12 december 2013 @ 10:38:20 #278
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_134182470
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als je in een relatie zo met elkaar omgaat klopt er iets niet.
ah sorry ik dacht dat het nog over de scheiding ging :)
pi_134182720
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:38 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ah sorry ik dacht dat het nog over de scheiding ging :)
ouder1 vond dat je in een relatie kinderen ook niet kan laten kiezen, ik vind dat dat best kan. Je gaat dan nl niet tegen elkaar opbieden of gekwetst zijn als je kind liever met de ander iets gaat doen. Is dat wel zo dan is er idd, zoals sl zegt iets mis in je relatie...
Maar daarom even dat zijweggetje dus :@
compact en kleverig.
  donderdag 12 december 2013 @ 10:53:05 #280
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_134182780
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ouder1 vond dat je in een relatie kinderen ook niet kan laten kiezen, ik vind dat dat best kan. Je gaat dan nl niet tegen elkaar opbieden of gekwetst zijn als je kind liever met de ander iets gaat doen. Is dat wel zo dan is er idd, zoals sl zegt iets mis in je relatie...
Maar daarom even dat zijweggetje dus :@
Ah dankje voor de uitleg! In dat geval vind ik dat je de kinderen wel kan laten kiezen, maar je moet ze niet over alles inspraak geven. Als het iets is als fietsen of koekjesbakken (oftewel je wilt iets met de kinderen doen) dan kunnen ze best eens doen waar ze het meeste zin in hebben.
  donderdag 12 december 2013 @ 10:53:59 #281
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134182796
Waar is de tijd dat ouders nog gewoon samen iets deden met de kinderen :'(
pi_134182931
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:53 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ah dankje voor de uitleg! In dat geval vind ik dat je de kinderen wel kan laten kiezen, maar je moet ze niet over alles inspraak geven. Als het iets is als fietsen of koekjesbakken (oftewel je wilt iets met de kinderen doen) dan kunnen ze best eens doen waar ze het meeste zin in hebben.
Ja, dat klopt. Misschien was mijn vergelijking ook niet zo'n goede maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel. In een relatie kunnen de kinderen ook niet steeds maar weer kiezen tussen de ene of de andere ouder.
pi_134182990
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Misschien was mijn vergelijking ook niet zo'n goede maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel. In een relatie kunnen de kinderen ook niet steeds maar weer kiezen tussen de ene of de andere ouder.
ik vatte het te letterlijk op. Heb ik met geschreven tekst wel vaker.

(Vooral als mensen in uitersten praten)
compact en kleverig.
pi_134183230
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:53 schreef Woelwater het volgende:
Waar is de tijd dat ouders nog gewoon samen iets deden met de kinderen :'(
Dat soort verzuchtingen ken ik. Die komen denk ik voort uit de veranderingen in de maatschappij en hoe men tegenwoordig tegen relaties aankijkt. Twee generaties geleden was scheiden nog uit den boze. Men was minimaal een jaar verloofd voor men ging trouwen. Ook voor die verloving ging vaak een 'verkering' van jaren vooraf. Trouwen werd als een serieus iets beschouwd en als er problemen waren binnen het huwelijk dan was er een sociaal vangnet en de kerk die een helpende hand toe staken. Scheiden gebeurde alleen in zeer extreme situaties.

Met wat tussenstappen is een relatie meer een wegwerpartikel geworden. Binnen een week heeft men al 'een relatie', verkering en verloven doen we niet aan en LAT-ten (Living Apart Together) doen we al na een maand 'samen'. Samenwonen gebeurt steeds vaker, zeker bij de 25+ ers, binnen een half jaar. Investeren in een relatie doen we steeds minder, werken aan je relatie zien veel mensen als onzinnig want als je van elkaar houdt dan zou alles vanzelf moeten gaan.

Scheiden doen 'we' als het niet lekker meer loopt, we 'te' weinig seks of aandacht krijgen, de heftige verliefdheid (met de bijbehorende blindheid voor de fouten van de ander) over is, als het gras bij de buurman groener lijkt en zij te dik wordt of hij te kaal. In relaties zijn 'we' vooral met onszelf bezig en met het verdedigen van de situatie die zou kunnen ontstaan als de relatie over gaat. De meest gehoorde reden tot scheiding is toch wel het 'als broer en zus naast elkaar leven'.

Tja. Dan is het idd een logische gedachtegang dat ouders hun trots/gekrenktheid maar eens aan de kant moeten zetten en samen voor hun kinderen moeten zorgen.

Helaas bestaat de groep die met een hele goede reden scheidt ook nog steeds. De mensen die keer op keer door hun ex bedrogen zijn. De vrouwen die mishandeld werden tot botbreuken en bewusteloosheid aan toe. Kan je van die mensen verwachten dat zij gezellig samen met hun ex met hun kinderen naar de dierentuin gaan of op vakantie? Of zou je eigenlijk moeten stellen dat wie dat wel kan beter voor de kinderen bij elkaar had kunnen blijven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')