Automatisch krijgt de moeder de kinderen. Lekker als het blijkt dat de moeder een enorm kutwijf is.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:13 schreef Joene het volgende:
Geen inspraak in geven , bovendien een kind wil bij de ene ouder zijn tot dat daar iets niet mag dan willen ze bij de andere ouder zijn . Dit is niet iets om door een kind te laten beslissen imo.
quote:Op woensdag 11 december 2013 10:10 schreef Woelwater het volgende:
Die kinderen zelf laten beslissen waar ze zijn, maar ondertussen zo indoctrineren dat ze liever bij haar zijn.. What else is new..
Dat is dus inderdaad waar we bang voor zijn en wat ze eigenlijk al heeft gedaan.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:12 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Lijkt me ook een slecht idee. Dan krijg je van die veel te lieve en concurrerende ouders.
''Oh, gaat papa koken met kerst?''
''Nou, ik wilde eigenlijk naar Disneyland gaan!''
Maar dan natuurlijk wel 100% alimentatie blijven vangenquote:Op woensdag 11 december 2013 10:08 schreef snakelady het volgende:
Nu wil de moeder dus via een hogere instantie regelen dat de kinderen dus zelf de keuze kunnen maken en ook dat ze minder naar hun vader gaan.
Denk niet dat het haar om net geld gaat, ze heeft een ruim boven gemiddeld inkomen.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:15 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Maar dan natuurlijk wel 100% alimentatie blijven vangen
Oh ok, verkeerde aanname dan. Maar via een rechter laten afdwingen dat hij zijn kinderen minder gaat/mag zien is niet zo aardig.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Denk niet dat het haar om net geld gaat, ze heeft een ruim boven gemiddeld inkomen.
Vergis je daar niet in, juist mensen die een hoog inkomen hebben willen meer, meer, meer, al kan het in dit geval anders zijn.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Denk niet dat het haar om net geld gaat, ze heeft een ruim boven gemiddeld inkomen.
Er is nu toch een 50/50 regeling waarom wijzigen ?quote:Op woensdag 11 december 2013 10:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Automatisch krijgt de moeder de kinderen. Lekker als het blijkt dat de moeder een enorm kutwijf is.
Voor als de moeder/vader een slechte invloed heeft op de kinderen.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:23 schreef Joene het volgende:
[..]
Er is nu toch een 50/50 regeling waarom wijzigen ?
Ja maar ZIJ is degene die nu wilt gaan aanvragen ze meer te hebben . ik zeg weinig kans.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Voor als de moeder/vader een slechte invloed heeft op de kinderen.
Maar daar is dus geen sprake van, eigenlijk is het zo, er was nooit een probleem, tot de vader een vaste relatie kreeg.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Voor als de moeder/vader een slechte invloed heeft op de kinderen.
Twaalf, ja. Als het goed is, is het jou op je twaalfde alsnog gevraagdquote:Op woensdag 11 december 2013 10:22 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Vergis je daar niet in, juist mensen die een hoog inkomen hebben willen meer, meer, meer, al kan het in dit geval anders zijn.
Maar is het niet zo dat er een minimumleeftijd is waarop de kinderen mogen kiezen? Toen mijn ouders scheidden was die leeftijd twaalf, mijn oudere zus mocht wel kiezen, ik niet.
en weer een goede band met je moedeR ?quote:Op woensdag 11 december 2013 10:25 schreef KaBuf het volgende:
Mogen kiezen is één ding, je kinderen beïnvloeden is iets heel anders.
Bij de scheiding mocht ik met de rechter praten, daar heb ik gezegd dat ik echt bij mijn vader wilde wonen. Dat dat was omdat mijn vader had gezegd dat dat beter voor mij was, zei ik niet tegen de rechter. Ik dacht dat het mijn eigen beslissing was.
Nu weet ik ook wel beter
Oh dat was het. Heeft hij haar verlaten en hoopte ze dat hij ooit terug zou komen of...?quote:Op woensdag 11 december 2013 10:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar daar is dus geen sprake van, eigenlijk is het zo, er was nooit een probleem, tot de vader een vaste relatie kreeg.
De kinderen kunnen erg goed met haar overweg en dat vind ze niet prettig.
Nope, mij is nooit meer wat gevraagd.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Twaalf, ja. Als het goed is, is het jou op je twaalfde alsnog gevraagd
Ik zou daar ook moeite mee hebben trouwensquote:Op woensdag 11 december 2013 10:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar daar is dus geen sprake van, eigenlijk is het zo, er was nooit een probleem, tot de vader een vaste relatie kreeg.
De kinderen kunnen erg goed met haar overweg en dat vind ze niet prettig.
Ja, gelukkig welquote:Op woensdag 11 december 2013 10:29 schreef Joene het volgende:
[..]
en weer een goede band met je moedeR ?
Hoe erg was hij en wat maakte hem zo erg?quote:Op woensdag 11 december 2013 10:33 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel
[strike] en geen contact meer met mijn vader [/strike]
1 is mooi, dat tweede wat minder denk ik.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:33 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel
en geen contact meer met mijn vader
Nee, ze zijn al jaren gescheiden, ze is bij hem weggegaan en kort daarna had ze een relatie met een man waar ze nu mee samenwoont.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:32 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Oh dat was het. Heeft hij haar verlaten en hoopte ze dat hij ooit terug zou komen of...?
In ieder geval is het sneu van die moeder.
Het is toch juist fijn als de kinderen goed overweg kunnen met de nieuwe partner?quote:Op woensdag 11 december 2013 10:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik zou daar ook moeite mee hebben trouwensAls ze zoveel (helft van de tijd) bij hem zouden zijn en zij een soort 'tweede moeder' werd, maar never nooit dat ik mn kinderen daarvan de dupe zou laten worden...
Ik zit natuuurlijk in een andere situatie, mijn kinderen zijn alleen om het weekend bij mijn ex en zijn vriendin, maar ze hebben een erg goede band met haar en dat vind ik alleen maar prettig eigenlijk.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik zou daar ook moeite mee hebben trouwensAls ze zoveel (helft van de tijd) bij hem zouden zijn en zij een soort 'tweede moeder' werd, maar never nooit dat ik mn kinderen daarvan de dupe zou laten worden...
Waar is ze bang voor dan, dat zij haar kinderen wilt onthouden van hun vader?quote:Op woensdag 11 december 2013 10:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, ze zijn al jaren gescheiden, ze is bij hem weggegaan en kort daarna had ze een relatie met een man waar ze nu mee samenwoont.
Hij heeft ook een relatie gehad ondertussen en daar mee samengewoond maar daar hadden de kinderen nooit echt een goede band mee, ze was geen moedertype zeg maar.
Maar sinds ze een vakantei hebben doorgebracht met hem en zijn vriendin en de kinderen daar heel erg enthousiast over waren zijn er problemen.
Blijkbaar is dat de kinderen het fijn hebben niet de eerste prioriteit van die moeder.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is toch juist fijn als de kinderen goed overweg kunnen met de nieuwe partner?
quote:Op woensdag 11 december 2013 10:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoe erg was hij en wat maakte hem zo erg?
Ach, ik zit er zelf niet echt mee. Laten we ook maar OT blijvenquote:Op woensdag 11 december 2013 10:34 schreef Joene het volgende:
[..]
1 is mooi, dat tweede wat minder denk ik.
Ja, voor hen is dat zeker fijn.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is toch juist fijn als de kinderen goed overweg kunnen met de nieuwe partner?
Iemand mag zo voelen, maar het is uitermate onethisch en laag om kinderen van hun vader te onthouden of te dwingen kiezen omdat jij anders jaloers wordt.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, voor hen is dat zeker fijn.
En nu ze hun vader niet zo vaak zien, vind ik het alleen maar helemaal geweldig als ze zijn vriendin graag mogen en graag bij hen zijn. (is overigens niet zo, ik hoop erop)
Maar ik ben alleen maar eerlijk als ik zeg dat ik er moeite mee zou hebben als ze én de helft van de tijd bij hem zouden zijn én dan ook nog eens enthousiast zouden zijn over zijn vriendin. Ik zou jaloers worden en bang zijn dat ik minder 'leuk' was ofzo.
Maar jij bent per definitie minder leuk, jij bent mama en jij hebt de opvoeding op je.. Een partner heeft vaak minder inspraak, en is er voornamelijk voor de leukere dingen.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
En nu ze hun vader niet zo vaak zien, vind ik het alleen maar helemaal geweldig als ze zijn vriendin graag mogen en graag bij hen zijn. (is overigens niet zo, ik hoop erop)
Maar ik ben alleen maar eerlijk als ik zeg dat ik er moeite mee zou hebben als ze én de helft van de tijd bij hem zouden zijn én dan ook nog eens enthousiast zouden zijn over zijn vriendin. Ik zou jaloers worden en bang zijn dat ik minder 'leuk' was ofzo.
Dat zei ik dus ook, dat zou ik nooit doen.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:39 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Iemand mag zo voelen, maar het is uitermate onethisch en laag om kinderen van hun vader te onthouden of te dwingen kiezen omdat jij anders jaloers wordt.
Die moeder waar ze 'ook' heen moeten...uuuugh alweer? Maar ik wil helemaal nietquote:Op woensdag 11 december 2013 10:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Geen idee, dat de kinderen het bij hem prettiger vinden om te zijn misschien.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:37 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Waar is ze bang voor dan, dat zij haar kinderen wilt onthouden van hun vader?
Nou, als je echt samenwoont, zal zij toch ook mee opvoeden.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar jij bent per definitie minder leuk, jij bent mama en jij hebt de opvoeding op je.. Een partner heeft vaak minder inspraak, en is er voornamelijk voor de leukere dingen.
Iets zegt me dat die vader geen andere keuze had.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:39 schreef Ticootje het volgende:
In feite had de vader gewoon zn verantwoordelijkheid moeten nemen en de regeling niet moeten wijzigen toen het hem niet meer uitkwam.
Oke, mijn fout.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook, dat zou ik nooit doen.
Topch is het erg vervelend, ben blij dat de band met je moeder nu goed is, met je vader is jammer.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:37 schreef KaBuf het volgende:
[..]
[..]
Ach, ik zit er zelf niet echt mee. Laten we ook maar OT blijven
Dat vroeg ik ook al.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Maar hoe lang heeft de nieuwe regeling geduurd? Want ik kan me ergens voorstellen dat het vervelend is dat er na een langere tijd opeens de boel weer moet worden omgegooid…
Ja of juist wel… Want ik kan me voorstellen dat als je een langere periode een nieuwe regeling hebt, waar de kinderen weer aan gewent zijn, structuur hebt en rust, dat het dan toch niet in het belang is om de boel weer om te gooien.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Iets zegt me dat die vader geen andere keuze had.
Wel eng dat zo'n moeder niet in het belang van de kinderen denkt
Bijna een jaar, je moet je beseffen dat hij een zodanig ernstig ongeluk heeft gehad dat hij dus eigenlijk vrijwel niks meer kon en met alles hulp nodig had.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Maar hoe lang heeft de nieuwe regeling geduurd? Want ik kan me ergens voorstellen dat het vervelend is dat er na een langere tijd opeens de boel weer moet worden omgegooid…
In feite had de vader gewoon zn verantwoordelijkheid moeten nemen en de regeling niet moeten wijzigen toen het hem niet meer uitkwam.
Die kinderen wennen er wel aan, dat is echt geen probleem hoor. Mama is gewoon bang dat ze concurrentie krijgt van de vriendin van vader en wil daarom haar kinderen hun vader onthouden. Kan geen andere reden verzinnenquote:Op woensdag 11 december 2013 10:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja of juist wel… Want ik kan me voorstellen dat als je een langere periode een nieuwe regeling hebt, waar de kinderen weer aan gewent zijn, structuur hebt en rust, dat het dan toch niet in het belang is om de boel weer om te gooien.
Nee, geen goed idee? Jammer....quote:Op woensdag 11 december 2013 10:48 schreef hugecooll het volgende:
Je kan haar aanrijden om de zaken weer in evenwicht te brengen.
moet je natuurlijk niet echt doen, gekkie
Je moet voor de grap een rechtszaken opzoeken over omgang met kinderen. Dan krijg je schrijnende situatiesquote:Op woensdag 11 december 2013 10:49 schreef LittleLady het volgende:
Wat een walgelijke moeder is dat, gewoon je eigen zin over de rug van je kinderen en leed van je ex erdoorheen drammen.
Als mama ben je niet de leukste dat klopt maar als die kinderen daar 50/50 zijn zal de nieuwe vriendin van papa ook zeker niet de leukste zijn, ook hun hebben regels.
Kinderen wennen er wel aan? Tuurlijk, zijn gewoon poppen zonder gevoel..quote:Op woensdag 11 december 2013 10:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die kinderen wennen er wel aan, dat is echt geen probleem hoor. Mama is gewoon bang dat ze concurrentie krijgt van de vriendin van vader en wil daarom haar kinderen hun vader onthouden. Kan geen andere reden verzinnen
Mijn ouders waren ook zo'n succesnummerquote:Op woensdag 11 december 2013 10:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je moet voor de grap een rechtszaken opzoeken over omgang met kinderen. Dan krijg je schrijnende situaties![]()
Kinderen bij hun papa weghouden, goed idee, dan ben je wel een goede mamaquote:Op woensdag 11 december 2013 10:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kinderen wennen er wel aan? Tuurlijk, zijn gewoon poppen zonder gevoel..
Een jaar deze weekend regeling… Terecht dat de moeder tegenwerkt. Stabiliteit en structuur is erg belangrijk voor kinderen. 3x een regeling omgooien in een jaar is gewoon belachelijk.
Inderdaad, en daarnaast, ze is nogal hypocriet bezig aangezien ze fb vol zet met leuke foto's van de kinderen met hun stiefvader met dubbelzinnige opmerkingen er onder die nogal kwetsen zijn voor de vader.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:49 schreef LittleLady het volgende:
Wat een walgelijke moeder is dat, gewoon je eigen zin over de rug van je kinderen en leed van je ex erdoorheen drammen.
Als mama ben je niet de leukste dat klopt maar als die kinderen daar 50/50 zijn zal de nieuwe vriendin van papa ook zeker niet de leukste zijn, ook hun hebben regels.
Nee, het zijn kinderen met juist wél gevoel, namelijk dat ze het bij pa meer naar hun zin hebben dan bij ma.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat doet ze toch niet? Ze hebben een weekend regeling..quote:Op woensdag 11 december 2013 10:51 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Kinderen bij hun papa weghouden, goed idee, dan ben je wel een goede mama
Nee, kinderen laten kiezen is een succes! Lekker de kinderen manipuleren om vooral niet naar papa te gaan met kerst. Kinderen wennen bijzonder snel aan wisselende omstandigheden, en je kan het ook opbouwen dus dat is het probleem echt niet.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Een jaar deze weekend regeling… Terecht dat de moeder tegenwerkt. Stabiliteit en structuur is erg belangrijk voor kinderen. 3x een regeling omgooien in een jaar is gewoon belachelijk.
Ongelooflijk he?quote:Op woensdag 11 december 2013 10:50 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Mijn ouders waren ook zo'n succesnummer
De kinderen willen zelf de oude regeling weer terug, alleen dan wil ze natuurlijk weer niet dat ze zelf kiezen.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zoals?quote:Op woensdag 11 december 2013 10:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, en daarnaast, ze is nogal hypocriet bezig aangezien ze fb vol zet met leuke foto's van de kinderen met hun stiefvader met dubbelzinnige opmerkingen er onder die nogal kwetsen zijn voor de vader.
Sorry, dat had ik gemist…quote:Op woensdag 11 december 2013 10:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
De kinderen willen zelf de oude regeling weer terug.
Waarschijnlijk is het als het communisme: als ze voor haar kiezen is het goed en anders hebben ze pech.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sorry, dat had ik gemist…
Maar de moeder wilt de kinderen laten kiezen? Dan is het toch simpel?
Daarom zit er een ontvriend knop bij facebook..quote:Op woensdag 11 december 2013 10:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, en daarnaast, ze is nogal hypocriet bezig aangezien ze fb vol zet met leuke foto's van de kinderen met hun stiefvader met dubbelzinnige opmerkingen er onder die nogal kwetsen zijn voor de vader.
Vind het gewoon triest, kinderen hebben zeker een vader nodig, zie dat heel erg bij die van mij, die mist echt een papa om leuke dingen mee te doen, mama's hebben een functie en papa's hebben een even belangrijke functie.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou ja in elk geval lijkt het me verstandig dat niet de kinderen beslissen maar 1 van de 2 ouders of desnoods de rechter die het convenant met afspraken erbij pakt. Want het klinkt niet alsof dit onderling opgelost gaat worden.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
De kinderen willen zelf de oude regeling weer terug, alleen dan wil ze natuurlijk weer niet dat ze zelf kiezen.![]()
Via via zie je nog verrekte veel somsquote:Op woensdag 11 december 2013 10:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daarom zit er een ontvriend knop bij facebook..
Ja dat weet ik… Daarom ontvriend ik ook erg veel familie en andere connecties, of niet weergeven op timeline… Geen zin in dus.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Via via zie je nog verrekte veel soms
Het gaat de vader om het principe dat hij vind dat de kinderen niet in die situatie geforceerd moeten worden, om te kiezen tussen hun ouders.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sorry, dat had ik gemist…
Maar de moeder wilt de kinderen laten kiezen? Dan is het toch simpel?
Je wil niet weten hoe tegenwoordig de verjaardagen gaan, dat is een strak schema dat de een komt en de ander gaat, anders krijg je gewoon oorlog.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ongelooflijk he?Vraag me dan altijd af of de haat jegens je ex-parter groter is dan de liefde voor je kinderen.
Nou, daar heeft vader gewoon gelijk in natuurlijk.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het gata de vader om het principe dat hij vind dat de kinderen niet in die situatie geforceerd moeten worden, om te kiezen tussen hun houden.
Nu willen ze dit, volgende week weer iets anders enz. enz.
Dat heb je met kinderen.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het gata de vader om het principe dat hij vind dat de kinderen niet in die situatie geforceerd moeten worden, om te kiezen tussen hun houden.
Nu willen ze dit, volgende week weer iets anders enz. enz.
Dat dus, ze hebben elkaar niet meer op fb,quote:Op woensdag 11 december 2013 10:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Via via zie je nog verrekte veel soms
Pareltje…quote:Op woensdag 11 december 2013 10:56 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe tegenwoordig de verjaardagen gaan, dat is een strak schema dat de een komt en de ander gaat, anders krijg je gewoon oorlog.
Met mijn huwelijk heb ik beide ouders niet uitgenodigd en met de begravenis van mijn man liep mijn pa met een paar maten van mijn man om zich heen om direct in te grijpen als hij zou gaan klooien
Pff verschrikkelijk zeg, en dat op zo'n dag.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:56 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe tegenwoordig de verjaardagen gaan, dat is een strak schema dat de een komt en de ander gaat, anders krijg je gewoon oorlog.
Met mijn huwelijk heb ik beide ouders niet uitgenodigd en met de begravenis van mijn man liep mijn pa met een paar maten van mijn man om zich heen om direct in te grijpen als hij zou gaan klooien
Geloof mij die kinderen gaan nog een geweldige tijd krijgen als die ouders zo met elkaar omgaanquote:
Gatverdamme, als je bang moet zijn dat ze zelfs dat soort momenten gaan verpesten...quote:Op woensdag 11 december 2013 10:56 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Mijn vader is gewoon een hele lastige manquote:Op woensdag 11 december 2013 10:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Pff verschrikkelijk zeg, en dat op zo'n dag.
En het is zo jammer aangezien de vader dat helemaal niet wil.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:58 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Geloof mij die kinderen gaan nog een geweldige tijd krijgen als die ouders zo met elkaar omgaan
Dat hoeft niet, je raakt eraan gewend en word steeds creatiever. Feestdagen zijn al geregeld, verjaardag van mijn dochter is al strak ingeplanned en straks in januari met de verhuizing heb ik mijn honden bij mijn pa gedumpt zodat hij daar druk mee is, dan kunnen wij in alle rust verhuizenquote:Op woensdag 11 december 2013 11:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Gatverdamme, als je bang moet zijn dat ze zelfs dat soort momenten gaan verpesten...Sorry maar heb echt medelijden met je
Pfffff lekker danquote:Op woensdag 11 december 2013 11:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
En het is zo jammer aangezien de vader dat helemaal niet wil.
Laatst vertelde de oudste dat hij 5 uur alleen thuis heeft gezeten omdat hij ziek was en moest werken.
Natuurlijk vraagt hij aan de moeder op ee normale rustige manier hoe het nu zit, het leek hem namelijk wat ongeloofwaardig.
Bleek dat het dus een veel kortere tijd was maar wel heel erg boos worden op hem dat hij ook maar kon denken dat het waar zou zijn, terwijl dat dus niet het geval was.
Er hoeft maar iets te gebeuren en ze is boos, en dan echt heel erg boos.
Dit.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar jij bent per definitie minder leuk, jij bent mama en jij hebt de opvoeding op je.. Een partner heeft vaak minder inspraak, en is er voornamelijk voor de leukere dingen.
Bovendien moet je kinderen niet onderschatten hoe ze je kunnen manipuleren.. Het bleek hier dat mijn oudste de mooiste verhalen bij papa had over mijn vriend, terwijl ze m thuis geen blik waardig gunde
En zelfs jonger doen ze dat al, mijn oudste is 8 en hoe vaak ik al niet gehoord heb "Maar bij papa mag ik dat wel hoor" en andersom hetzelfde.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Bij mijn zus is er ook iets in die trant gebeurd. Zij had de afspraak met haar ex dat de kinderen niet heen en weer mochten hoppen. Maar toen nichtje (bijna 17) in een boze bui naar haar vader rende liet hij dat gewoon toe. Mijn zus heeft toen gezegd: "Ik heb altijd gezegd dat je bij je vader mocht gaan wonen maar dat die keuze dan wel definitief is". Ik snap haar wel. Anders krijg je idd een situatie dat het kind wegloopt als het de zin niet krijgt en zo van ouder naar ouder hopt. Lijkt mij niet wenselijk. Of ouders gaan (bewust of onbewust) tegen elkaar opbieden.
Pubers kunnen zó manipulatief zijn... Hier ook altijd geklaag over Paps en bij Paps geklaag over mij. Ik heb een paar keer mee kunnen luisteren met zo'n telefoongesprek tussen zoon en vader.. en zijn klachten over mij waren dezelfde klachten die hij over Paps tegen mij ophing.
Dus aan de kinderen overlaten? Lijkt mij een slecht plan.
Ik heb ze dat af weten te leren door dan te zeggen: "Maar ik ben Papa niet en hier mag je weer dingen die je daar niet mag".quote:Op woensdag 11 december 2013 11:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
En zelfs jonger doen ze dat al, mijn oudste is 8 en hoe vaak ik al niet gehoord heb "Maar bij papa mag ik dat wel hoor" en andersom hetzelfde.
Ik denk altijd: Een ouder heeft geen recht op het kind maar het kind heeft recht op beide ouders. Dat maakte het voor mij gemakkelijker omdat ik dus mijn kinderen iets gunde en niet mijn ex.quote:
Bij papa mag altijd alles, als het daar zo geweldig is dan ga je maar bij je vader wonen. De groeten.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
En zelfs jonger doen ze dat al, mijn oudste is 8 en hoe vaak ik al niet gehoord heb "Maar bij papa mag ik dat wel hoor" en andersom hetzelfde.
Dat dus inderdaad!quote:Op woensdag 11 december 2013 11:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk altijd: Een ouder heeft geen recht op het kind maar het kind heeft recht op beide ouders. Dat maakte het voor mij gemakkelijker omdat ik dus mijn kinderen iets gunde en niet mijn ex.
Naar mijn mening kan dat niet worden aangetoond, beide plekken hebben zo zijn voor en nadelen.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:19 schreef Heroinjunk het volgende:
Als ze het bij de rechter laten komen, kan de rechter ervoor kiezen om de kinderen te horen en ook de kinderen kunnen zelf aangeven dat ze gehoord kunnen worden. Ik volg nu een cursus jeugdrecht en volgens mij kan er wel voor zo'n regeling gekozen worden als kan worden aangetoond dat het voor de kinderen beter is, maar dat moet dus wel aangetoond worden.
Dat doen kinderen zelfs als ouders niet gescheiden zijn en flikken ze zelfs bij oudere broers of zussen, ik heb een broertje die 16 jaar jonger is en die rende dikwijls naar me toen, ik mag drinken (0f iets anders) van mama!quote:Op woensdag 11 december 2013 11:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij papa mag altijd alles, als het daar zo geweldig is dan ga je maar bij je vader wonen. De groeten.
http://www.echtscheiding.(...)-gezag-over-kinderenquote:Op woensdag 11 december 2013 11:26 schreef probeer het volgende:
De kinderen zijn 7 en 9. LitteLady zei dat ze vanaf 12 pas zelf mogen kiezen, kan iemand dat bevestigen? Zijn daar wellicht uitzonderingen op en zo ja onder welke voorwaarden?
Een jaar, vader had toen alleen zijn kinderen om het weekendquote:Op woensdag 11 december 2013 11:26 schreef probeer het volgende:
Al heb ik zelf totaal geen ervaring met scheidingen, toch eventjes een paar puntjes ..
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar hoe lang geleden was dat ongeluk, en hoe ligt de verdeling sindsdien? Ik kan me namelijk voorstellen dat, hoe langer die periode, des te meer kans moeder maakt.
Volgens Heroinjunk onder bepaalde omstandigheden wanneer het het beste is voor de kinderen.quote:De kinderen zijn 7 en 9. LitteLady zei dat ze vanaf 12 pas zelf mogen kiezen, kan iemand dat bevestigen? Zijn daar wellicht uitzonderingen op en zo ja onder welke voorwaarden?
Inderdaad, er moet altijd geluisterd worden naar de mening van een kind, maar een jong kind daadwerkelijk laten beslissen lijkt me wat te ver gaan, vooral omdat hin mening per week anders kan zijn.quote:Belangrijk is denk ik ook het verschil tussen zelf mogen kiezen, en inspraak hebben. Maw, wat de kinderen willen zal wel meespelen, maar niet doorslaggevend zijn? Vanaf welke leeftijd worden kinderen in dit soort gevallen gehoord door de rechter?
Dat doet hij inderdaad ook al allemaal.quote:En wat hij zelf het beste kan doen ..
In alle opzichten (waarmee ik niet wil insinueren dat hij dat nu niet doet hoor) en vooral ook lichamelijk, laten zien dat hij weer een 50/50 regeling aankan.
Investeren in de band van zijn kinderen met zijn vriendin. Die hoeft geen 2e mama te worden, maar ik lees dat de moeder al een poosje een partner heeft, en dan is ehh.. 2 tegen 2 meer gelijk op. En sowieso fijn als de kinderen iets aan de vriendin van papa hebben, of er in ieder geval mee op kunnen schieten.
En (wat hij ook al vast helemaal prima doet) niet meegaan in het manipulerende en spelletje van moeder. Er boven staan, maar helaas wel van alles, elke ruzie, smsje, facebook-opmerking, niet nagekomen afspraak of verdeling, verslag leggen.
Dank je, ik zal het doorgeven.quote:Al met al geef ik haar echt weinig kans, want ik ben het met de meeste eens dat 7 en 9 echt te jong is om de keuze van de kinderen doorslaggevend te laten zijn (en verder zie ik niets een 50/50 regeling in de weg staan), maar beter het zekere voor het onzekere in dit soort gevallen ..
succes enzo voor papa
En dit.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Werken, hij heeft ze nog steed in het weekend, alleen doordeweeks lukte niet en ze wonen niet samen.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dit.
En waar was de nieuwe vriendin van vader, waar de kinderen zo goed mee overweg kunnen, toen vader de zorg voor z'n kinderen niet alleen kon dragen?
Ja jij gaat meteen de mama spelen? Wie weet kennen de nieuwe vriendin en pa elkaar net 3 maand, dan maken de kinderen net kennis met de nieuwe vriendin, ga jij dan meteen de regeling terug zetten en de nieuwe partner meteen in je gezin plannen?quote:Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dit.
En waar was de nieuwe vriendin van vader, waar de kinderen zo goed mee overweg kunnen, toen vader de zorg voor z'n kinderen niet alleen kon dragen?
Als de situatie zo ontstaat en hij anders z'n kinderen voor onbepaalde tijd vrijwel niet ziet, dan zou ik me inderdaad inspannen om de bestaande situatie te laten voortbestaan.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:45 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ja jij gaat meteen de mama spelen? Wie weet kennen de nieuwe vriendin en pa elkaar net 3 maand, dan maken de kinderen net kennis met de nieuwe vriendin, ga jij dan meteen de regeling terug zetten en de nieuwe partner meteen in je gezin plannen?
Maar nogmaals, ze wonen niet samen, de vriendin heeft zelf ook kinderen en een baan, dus dat was niet mogelijk.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de situatie zo ontstaat en hij anders z'n kinderen voor onbepaalde tijd vrijwel niet ziet, dan zou ik me inderdaad inspannen om de bestaande situatie te laten voortbestaan.
Wat moet dan moet, en je bent niet gelijk moeder over een kind waar je parttime voor zorgt, als dat wel zo is heeft iedere peuter op het KDV een stuk of wat moeders.
Maar in de weekenden kon ze wel voor hem en zijn kinderen zorgen?quote:Op woensdag 11 december 2013 11:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar nogmaals, ze wonen niet samen, de vriendin heeft zelf ook kinderen en een baan, dus dat was niet mogelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |