Niemand is heilig, dat neemt niet weg dat ik wel veel respect voor hem heb en ik het oneerlijk vind wat gaande is.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Je doet het overkomen alsof ie een heilige is
quote:Op woensdag 11 december 2013 10:11 schreef hugecooll het volgende:
Nee, daar geef je kinderen geen inspraak in
Ik denk het ook. De kennis die je over deze mensen hebt en de kennis over de band van deze twee ex-lovers gaat ook best diep. Je weet veel.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat kan dat jij dat denkt, maar dat is het niet.
Okay, en wat zou een goede reden zijn om kinderen op die leeftijd zelf te laten beslissen voor de rechter?quote:Op woensdag 11 december 2013 19:11 schreef Troel het volgende:
Voordat ze 12 zijn kan je dat aanvragen bij de rechter, maar is het aan de rechter of het gehonoreerd wordt of niet.
Of het bij deze kinderen gaat, tja, geen idee, wij kennen de kinderen niet en kunnen daar dus ook geen uitspraken over doen. Dat ligt helemaal aan het kind zelf.
Dank je.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:12 schreef hugecooll het volgende:
"Is het verstandig je kinderen zelf te laten kiezen wanneer ze bij welke ouder zijn?"
[..]
Dat zou voor vele iets goeds zijn.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:12 schreef Telong het volgende:
Zou wel fijn zijn als de kinderen the big picture zagen: ''Ouders jullie zijn slecht uit elkaar gegaan. Verbeter jullie relatie tot zo ver het kan en maak de communicatie beter tussen elkaar. Doe het voor ons''.
Ik ben een wijs mensquote:
Doordat de kinderen zelf zouden kiezen hoopt ze die zo te beïnvloeden dat ze bij haar willen blijven en zij haar handen 'in onschuld' kan wassen.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:16 schreef Interv het volgende:
Ik vind het ook zo tegenstrijdig van de vrouw in kwestie: ze wil de kinderen zelf laten bepalen, maar ze wil er ook voor zorgen dat de kinderen niet zoveel bij de vader komen? Apart? Ik weet niet, maar ik ben benieuwd naar haar verhaal.
Juist, zoals ze nu ook met kerst heeft gedaan, het is zogenaamd de kinderen hun beslissing maar ze heeft ze natuurlijk zo gemanipuleetrd dat ze haar zin krijgt.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Doordat de kinderen zelf zouden kiezen hoopt ze die zo te beïnvloeden dat ze bij haar willen blijven en zij haar handen 'in onschuld' kan wassen.
Sneaky bitch dus..
De kinderen zijn toch niet oud genoeg zoals gezegd. Haar is het gewoon goed bevallen die tijd met kinderen en nu wil ze dat de kinderen blijven. Met een bovengemiddeld modaal inkomen kun je veel, maar de wet veranderen niet. Is eigenlijk best zielig dat ze haar man zo haat.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:17 schreef Peter het volgende:
Vanaf 12 jaar hebben kinderen toch invloed voor de rechter? Jonger niet..
Zijn die kinderen zou wel of niet in staat zelf te beslissen?quote:Op woensdag 11 december 2013 19:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Juist, zoals ze nu ook met kerst heeft gedaan, het is zogenaamd de kinderen hun beslissing maar ze heeft ze natuurlijk zo gemanipuleetrd dat ze haar zin krijgt.
Ze heeft nu zelf al besloten dat de kinderen zelf mogen beslissen, terwijl de vader dat niet wil.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn die kinderen zou wel of niet in staat zelf te beslissen?
Volgens die moeder natuurlijk wel op die manier, vandaar ook dat hij terug wil naar die oude regeling wat gewoon 50/50 was.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn die kinderen zou wel of niet in staat zelf te beslissen?
De kinderen wilden toch vaker bij vader zijn?quote:Op woensdag 11 december 2013 19:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ze heeft nu zelf al besloten dat de kinderen zelf mogen beslissen, terwijl de vader dat niet wil.
Jaquote:Op woensdag 11 december 2013 19:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kinderen wilden toch vaker bij vader zijn?
Naar als blijkt dat ze dat niet willen dan heeft moeder ze gemanipuleerd?
En daarmee heb ik nog geen mening gegeven over de vraag of je de kinderen kunt laten kiezen, want ik denk dat dat op die leeftijd absurd is, maar wat willen de kinderen nou eigenlijk?
Vaker bij papa? Met kerst maar 1 dag naar papa?
je haalt er zelf vanalles bij hoorquote:Op woensdag 11 december 2013 19:09 schreef snakelady het volgende:
Wauw, serieus, gaan we nu die kant op.
Kunnen we alsjeblieft gewoon terug naar de vraag waarom ik dit topic heb geopend?
"Is het verstandig je kinderen zelf te laten kiezen wanneer ze bij welke ouder zijn?"
Anders mag dit topic van mij best op slot, als het om mijn vriend zou gaan zou ik dat gewoon zeggen aangezien mijn vriend in Denemarken woont en niemand die hij kent hier zal meelezen.![]()
Maar de vraag was dus.
quote:Op woensdag 11 december 2013 16:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk dat ze denkt dat als het tegen die tijd zo gaat ze de kinderen wel om kan kopen om het leuker te hebben bij hun moeder, net als ze nu met kerst heeft gedaan.
Ze heeft de kinderen verteld dat ze bij mama kunnen blijven, waar heel gezellig tante komt met heel veel kadootjes of bij hun vader waar ze dan alleen zijn met hun vader.
Terwijl hij ze eigenlijk mee wilde nemen naar zijn familie maar dat zegt ze natuurlijk niet en vader wil de kinderen dus niet in de situatie zetten dat ze moeten kiezen, dan word het zo'n machtsspelletje.
Dat zal ik ook niet meer doen.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
je haalt er zelf vanalles bij hoor
Verschilt denk ik ook per kind, de ene is flexibeler dan de ander. En ook aan de situatie, dit was blijkbaar overmacht, dat klinkt toch anders als 'kwam even niet uit'. Ik denk dat het een niet per definitie beter is dan het ander. Maar van het een op het andere moment weer terug naar 50-50 is misschien wat te veel van het goede? Voor de kinderen maar ook voor de moeder, zij heeft wellicht ook zo haar aanpassingen moeten maken om de kinderen bijna fulltime te hebben ipv 50%. En een goede verstandhouding tussen hem n haar is ook in het belang van de kinderen. De kinderen niet zelf laten kiezen, maar in overleg kijken wat mogelijk is en als dat langzaam toewerken naar die 50 of 60% is, dan zou dat toch ook al heel wat zijn.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom is voor jou die verandering terug zo verschrikkelijk? Als dat zo erg zou zijn zou je uberhaupt echt nooit moeten scheiden of zelfs maar verhuizen als je kinderen hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |