Niemand is heilig, dat neemt niet weg dat ik wel veel respect voor hem heb en ik het oneerlijk vind wat gaande is.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Je doet het overkomen alsof ie een heilige is
quote:Op woensdag 11 december 2013 10:11 schreef hugecooll het volgende:
Nee, daar geef je kinderen geen inspraak in
Ik denk het ook. De kennis die je over deze mensen hebt en de kennis over de band van deze twee ex-lovers gaat ook best diep. Je weet veel.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat kan dat jij dat denkt, maar dat is het niet.
Okay, en wat zou een goede reden zijn om kinderen op die leeftijd zelf te laten beslissen voor de rechter?quote:Op woensdag 11 december 2013 19:11 schreef Troel het volgende:
Voordat ze 12 zijn kan je dat aanvragen bij de rechter, maar is het aan de rechter of het gehonoreerd wordt of niet.
Of het bij deze kinderen gaat, tja, geen idee, wij kennen de kinderen niet en kunnen daar dus ook geen uitspraken over doen. Dat ligt helemaal aan het kind zelf.
Dank je.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:12 schreef hugecooll het volgende:
"Is het verstandig je kinderen zelf te laten kiezen wanneer ze bij welke ouder zijn?"
[..]
Dat zou voor vele iets goeds zijn.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:12 schreef Telong het volgende:
Zou wel fijn zijn als de kinderen the big picture zagen: ''Ouders jullie zijn slecht uit elkaar gegaan. Verbeter jullie relatie tot zo ver het kan en maak de communicatie beter tussen elkaar. Doe het voor ons''.
Ik ben een wijs mensquote:
Doordat de kinderen zelf zouden kiezen hoopt ze die zo te beïnvloeden dat ze bij haar willen blijven en zij haar handen 'in onschuld' kan wassen.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:16 schreef Interv het volgende:
Ik vind het ook zo tegenstrijdig van de vrouw in kwestie: ze wil de kinderen zelf laten bepalen, maar ze wil er ook voor zorgen dat de kinderen niet zoveel bij de vader komen? Apart? Ik weet niet, maar ik ben benieuwd naar haar verhaal.
Juist, zoals ze nu ook met kerst heeft gedaan, het is zogenaamd de kinderen hun beslissing maar ze heeft ze natuurlijk zo gemanipuleetrd dat ze haar zin krijgt.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Doordat de kinderen zelf zouden kiezen hoopt ze die zo te beïnvloeden dat ze bij haar willen blijven en zij haar handen 'in onschuld' kan wassen.
Sneaky bitch dus..
De kinderen zijn toch niet oud genoeg zoals gezegd. Haar is het gewoon goed bevallen die tijd met kinderen en nu wil ze dat de kinderen blijven. Met een bovengemiddeld modaal inkomen kun je veel, maar de wet veranderen niet. Is eigenlijk best zielig dat ze haar man zo haat.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:17 schreef Peter het volgende:
Vanaf 12 jaar hebben kinderen toch invloed voor de rechter? Jonger niet..
Zijn die kinderen zou wel of niet in staat zelf te beslissen?quote:Op woensdag 11 december 2013 19:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Juist, zoals ze nu ook met kerst heeft gedaan, het is zogenaamd de kinderen hun beslissing maar ze heeft ze natuurlijk zo gemanipuleetrd dat ze haar zin krijgt.
Ze heeft nu zelf al besloten dat de kinderen zelf mogen beslissen, terwijl de vader dat niet wil.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn die kinderen zou wel of niet in staat zelf te beslissen?
Volgens die moeder natuurlijk wel op die manier, vandaar ook dat hij terug wil naar die oude regeling wat gewoon 50/50 was.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn die kinderen zou wel of niet in staat zelf te beslissen?
De kinderen wilden toch vaker bij vader zijn?quote:Op woensdag 11 december 2013 19:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ze heeft nu zelf al besloten dat de kinderen zelf mogen beslissen, terwijl de vader dat niet wil.
Jaquote:Op woensdag 11 december 2013 19:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kinderen wilden toch vaker bij vader zijn?
Naar als blijkt dat ze dat niet willen dan heeft moeder ze gemanipuleerd?
En daarmee heb ik nog geen mening gegeven over de vraag of je de kinderen kunt laten kiezen, want ik denk dat dat op die leeftijd absurd is, maar wat willen de kinderen nou eigenlijk?
Vaker bij papa? Met kerst maar 1 dag naar papa?
je haalt er zelf vanalles bij hoorquote:Op woensdag 11 december 2013 19:09 schreef snakelady het volgende:
Wauw, serieus, gaan we nu die kant op.
Kunnen we alsjeblieft gewoon terug naar de vraag waarom ik dit topic heb geopend?
"Is het verstandig je kinderen zelf te laten kiezen wanneer ze bij welke ouder zijn?"
Anders mag dit topic van mij best op slot, als het om mijn vriend zou gaan zou ik dat gewoon zeggen aangezien mijn vriend in Denemarken woont en niemand die hij kent hier zal meelezen.![]()
Maar de vraag was dus.
quote:Op woensdag 11 december 2013 16:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk dat ze denkt dat als het tegen die tijd zo gaat ze de kinderen wel om kan kopen om het leuker te hebben bij hun moeder, net als ze nu met kerst heeft gedaan.
Ze heeft de kinderen verteld dat ze bij mama kunnen blijven, waar heel gezellig tante komt met heel veel kadootjes of bij hun vader waar ze dan alleen zijn met hun vader.
Terwijl hij ze eigenlijk mee wilde nemen naar zijn familie maar dat zegt ze natuurlijk niet en vader wil de kinderen dus niet in de situatie zetten dat ze moeten kiezen, dan word het zo'n machtsspelletje.
Dat zal ik ook niet meer doen.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
je haalt er zelf vanalles bij hoor
Verschilt denk ik ook per kind, de ene is flexibeler dan de ander. En ook aan de situatie, dit was blijkbaar overmacht, dat klinkt toch anders als 'kwam even niet uit'. Ik denk dat het een niet per definitie beter is dan het ander. Maar van het een op het andere moment weer terug naar 50-50 is misschien wat te veel van het goede? Voor de kinderen maar ook voor de moeder, zij heeft wellicht ook zo haar aanpassingen moeten maken om de kinderen bijna fulltime te hebben ipv 50%. En een goede verstandhouding tussen hem n haar is ook in het belang van de kinderen. De kinderen niet zelf laten kiezen, maar in overleg kijken wat mogelijk is en als dat langzaam toewerken naar die 50 of 60% is, dan zou dat toch ook al heel wat zijn.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom is voor jou die verandering terug zo verschrikkelijk? Als dat zo erg zou zijn zou je uberhaupt echt nooit moeten scheiden of zelfs maar verhuizen als je kinderen hebt.
Waar haal je dat uit?quote:Op woensdag 11 december 2013 19:37 schreef Leandra het volgende:
Hij spreekt z'n kinderen zelf helemaal niet meer? Die weekenden met de kinderen wil inmiddels weekenden zonder kinderen?
En dat is dus ook wat kinderen doen, dingen verdraaien misschien zeggen wat de andere ouder verwacht te horen.. Niet durven toe geven dat ze het idd leuker vinden bij mama.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:35 schreef snakelady het volgende:
Ja
De oudste heeft tegen haar vader gezegd dat haar moeder zei dat ze bij hun vader niks zouder doen met kerst en bij hun moeder wel.
Dan nog, ze kan toch niet zelf zomaar ineens beslissen dat de kinderen zelf mogen kiezen terwijl ze weet dat haar ex het niet wil?quote:Op woensdag 11 december 2013 19:41 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En dat is dus ook wat kinderen doen, dingen verdraaien misschien zeggen wat de andere ouder verwacht te horen.. Niet durven toe geven dat ze het idd leuker vinden bij mama.
Loyaliteitsconflicten zijn voor een kind ook lastig.
ik denk dat ze het (net als ik) wat raar vindt dat pa niet gewoon zegt dat hij eigenlijk van plan was tante zus en zo te vragen met kerst.quote:
dit is niet zomaar ineens natuurlijk, daar is een jaar van fulltime zorg aan voorafgegaanquote:Op woensdag 11 december 2013 19:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan nog, ze kan toch niet zelf zomaar ineens beslissen dat de kinderen zelf mogen kiezen terwijl ze weet dat haar ex het niet wil?
Met als gevolg dat hij ze dus inplaats van een week met kerst ziet het nu maar een dag is.
quote:Op woensdag 11 december 2013 19:49 schreef Marrije het volgende:
[..]
dit is niet zomaar ineens natuurlijk, daar is een jaar van fulltime zorg manipuleren, opstoken en zwartmakerij aan voorafgegaan
Hij had ze gewoon nog om het weekend, met hulp weliswaar maar toch, en de afspraak is met vakantie een week bij de vader en een week bij de moeder. Ieder jaar draaien ze dat een week om en dan een dag met kerst bij degene die ze met nieuwjaar heeft.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:49 schreef Marrije het volgende:
[..]
dit is niet zomaar ineens natuurlijk, daar is een jaar van fulltime zorg aan voorafgegaan
Nee, maar er is een bepaalde situatie ontstaan gedurende een jaar en dus niet zomaar ineens. Sinds wanneer wil hij weer die 50%. Misschien had moeder daar niet op gerekend, als hij alleen in de weekenden voor de kinderen kon zorgen, dan heeft ze misschien aangenomen dat een week met kerst wat te veel zou zijn en haar eigen plan gemaakt, zoals ze het hele jaar al heeft kunnen doen. Waarmee ik niet zeg dat dat goed is ofzo.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hij had ze gewoon nog om het weekend, met hulp weliswaar maar toch, en de afspraak is met vakantie een week bij de vader en een week bij de moeder. Ieder jaar draaien ze dat een week om en dan een dag met kerst bij degene die ze met nieuwjaar heeft.
Nu wilde moeder graag de kinderen met kerst hebben dus heeft ze besloten dat de kinderen zelf mogen kiezen met als gevolg dat hij ze dus een dag met kerst heeft en de rest van de twee weken ze bij hun moeder zijn.
Ik ben alleen staande moeder, mijn kinderen gaan om het weekend naar hun vader, wij hebben deze afspraak ook met de twee weken kerstvakantie en ik kan me echt niet voorstellen om ineens zelf te beslissen dat niet meer te doen zonder toestemming van de vader.
Het is toch niet zo dat hij met het ongeluk naast zijn hand ook zijn rechten als vader is verloren?
Naar mijn mening zou je dat eerst kunnen overleggen inplaats van zonder zijn medeweten ineens een beslissing maken, daarnaast is het niet dat hij plotseling uit het leven van zijn kinderen is verdwenen, hij belt ze iedere dag op skype en ziet ze om het weekend. en daarnaast was het alleen een probleem op schooldagen, in de zomervakantie zijn de kinderen ook gewoon bij hem geweest voor meerdere weken.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:06 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nee, maar er is een bepaalde situatie ontstaan gedurende een jaar en dus niet zomaar ineens. Sinds wanneer wil hij weer die 50%. Misschien had moeder daar niet op gerekend, als hij alleen in de weekenden voor de kinderen kon zorgen, dan heeft ze misschien aangenomen dat een week met kerst wat te veel zou zijn en haar eigen plan gemaakt, zoals ze het hele jaar al heeft kunnen doen. Waarmee ik niet zeg dat dat goed is ofzo.
Lees deze nu pas, maar dat zal ik zeker aan hem doorgeven.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
Overigens zou ik als vader, wanneer het voor de rechter komt, aangeven dat ik het graag langzaam weer op zou bouwen naar 50/50 en het niet ineens weer om zou willen gooien om op die manier een erg grote verandering ineens te voorkomen.
Eerst naar het weekend en de maandag, dan een keer de donderdag tm zondag ofzo, weet ik het. Geef aan dat je zelf ook niet wil dat ze ineens alles om moeten gooien, maar het best geleidelijk aan wil doen als dat beter is voor de kinderen.
Dan geef je iig aan dat er best met je te praten/onderhandelen valt en dat zoen ze (in mijn ervaring) liever dan iemand die stug vasthoudt aan wat hij/zij wil.
Ik vind het opmerkelijk dat hij daar zo zwaar aan tilt, aan die week met kerst, na alles wat die moeder heeft gedaan, zij heeft haar leven toch ook aan moeten passen een jaar lang? En natuurlijk doet ze dat met liefde voor de kinderen, maar dan kan hij toch ook denken ach, als dat nou zo zwaar weegt voor haar alee, zij heeft ten slotte ook een heel jaar eea aan moeten passen. Vanaf januari dus weer 50% en daar is moeder het dus niet mee eens en wil ze de kinderen zelf laten kiezen. En dat wil hij voor laten komen, begrijp ik het dan goed?quote:Op woensdag 11 december 2013 20:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Naar mijn mening zou je dat eerst kunnen overleggen inplaats van zonder zijn medeweten ineens een beslissing maken, daarnaast is het niet dat hij plotseling uit het leven van zijn kinderen is verdwenen, hij belt ze iedere dag op skype en ziet ze om het weekend. en daarnaast was het alleen een probleem op schooldagen, in de zomervakantie zijn de kinderen ook gewoon bij hem geweest voor meerdere weken.
Het 50/50 is de bedoeling in januari.
Sorry hoor maar zo zwaar? Ik heb hetzelfde als haar ( ook de kinderen om het weekend bij hun vader) en zo zwaar is het helemaal niet.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik vind het opmerkelijk dat hij daar zo zwaar aan tilt, aan die week met kerst, na alles wat die moeder heeft gedaan, zij heeft haar leven toch ook aan moeten passen een jaar lang? En natuurlijk doet ze dat met liefde voor de kinderen, maar dan kan hij toch ook denken ach, als dat nou zo zwaar weegt voor haar alee, zij heeft ten slotte ook een heel jaar eea aan moeten passen. Vanaf januari dus weer 50% en daar is moeder het dus niet mee eens en wil ze de kinderen zelf laten kiezen. En dat wil hij voor laten komen, begrijp ik het dan goed?
als het (het hebben van de kinderen een week met kerst,min 1 dag) zo zwaar weegt voor haar nou dan alee.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Sorry hoor maar zo zwaar? Ik heb hetzelfde als haar ( ook de kinderen om het weekend bij hun vader) en zo zwaar is het helemaal niet.
Wat heeft ze nu daadwerkelijk moeten veranderen? Alleen wat extra dagen de kinderen maar opvang en dergelijke zijn hetzelfde gebleven.
En ja, dat laatste klopt.
Ik begrijp wel dat hij baalt dat hij de kinderen in die twee weken nu dus maar 1 dag ziet inplaats van 1 week, hij heeft al gebrobeerd en 4 dagen van te maken maar dat wil ze ook al niet.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:32 schreef Marrije het volgende:
[..]
als het (het hebben van de kinderen een week met kerst,min 1 dag) zo zwaar weegt voor haar nou dan alee.
Alleen wat extra dagen de kinderen? Zo'n beetje de overige 50%Dat geeft toch een hele andere invulling? Wellicht zelfs beter dan 50%. En dan plots terug moeten naar 50%? Zoals ik al eerder aangaf, voor de kinderen maar ook voor haar kan dat misschien beter stapje voor stapje gaan.
Hij hoeft dat natuurlijk niet zonder slag of stoot te laten gebeuren. Ben benieuwd wat de rechter zegt.
Oh maar dat begrijp ik ook wel! En dat hij probeert er meer van te maken ook. En dat zal vast bij een rechtszaak ook wel in zn voordeel werken? Heeft ie dat op papier? Via email gedaan ofzo? Dan kan hij dat op zn minst aantonen.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat hij baalt dat hij de kinderen in die twee weken nu dus maar 1 dag ziet inplaats van 1 week, hij heeft al gebrobeerd en 4 dagen van te maken maar dat wil ze ook al niet.
Ik ook, maar waarschijnlijk gaat dat pas in januari gebeuren.
Ja, dat heeft hij allemaal bewaard.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
Oh maar dat begrijp ik ook wel! En dat hij probeert er meer van te maken ook. En dat zal vast bij een rechtszaak ook wel in zn voordeel werken? Heeft ie dat op papier? Via email gedaan ofzo? Dan kan hij dat op zn minst aantonen.
Nee, die nemen nooit hun kinderen mee naar een ander land, veranderen niet eenzijdig de omgangsregeling en gebruiken nooit de kinderen om hun zin te krijgen.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:42 schreef kingtoppie het volgende:
Walgelijke praktijken door vrouwen dit... Zie dat nou echt nooit een man doen.
Bij typische Nederlandse ouders lees ik het nooit, als man sta je ook altijd 3 stappen achter op de vrouw mbt de kinderen in NL.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee, die nemen nooit hun kinderen mee naar een ander land, veranderen niet eenzijdig de omgangsregeling en gebruiken nooit de kinderen om hun zin te krijgen.
Denk even na joh...
Ah, de onderbuik roeptoetert weer.... Dit heeft ten eerste niets met de discussie te maken (de vader in kwestie had immers volledig co-ouderschap), en ten tweede maakt je een fatsoenlijke discussie onmogelijk met dit soort one-liners.... want jij hebt met al jouw ervaring op dit gebied immers toch altijd gelijk.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Bij typische Nederlandse ouders lees ik het nooit, als man sta je ook altijd 3 stappen achter op de vrouw mbt de kinderen in NL.
kingtoppie heeft ervaring op ieder gebied, dat weet je toch.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, de onderbuik roeptoetert weer.... Dit heeft ten eerste niets met de discussie te maken (de vader in kwestie had immers volledig co-ouderschap), en ten tweede maakt je een fatsoenlijke discussie onmogelijk met dit soort one-liners.... want jij hebt met al jouw ervaring op dit gebied immers toch altijd gelijk.
Tegenwoordig valt dat mee.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Bij typische Nederlandse ouders lees ik het nooit, als man sta je ook altijd 3 stappen achter op de vrouw mbt de kinderen in NL.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |