Dat is meer iets voor autisten. Denk ik.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb het over de verkeerde kleur beker of het vorkje wat schuin ligt en daar helemaal van over de flos raken.
Inderdaad, dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:56 schreef Interv het volgende:
[..]
Dat is meer iets voor autisten. Denk ik.
Blijkbaar is voor sommige mensen een vader gewoon overbodig en is zijn mening niet belangrijk, ondanks dat de kinderen aangeven wel hun vader meer te willen zienquote:Op woensdag 11 december 2013 17:56 schreef Woelwater het volgende:
Tuurlijk, een verandering die die kinderen zelf willen en als positief ervaren en daar vervolgens door van streek raken![]()
Hoe ver wil je het zoeken om die vader zijn kinderen maar te ontzeggen?
Daarom had je het topic beter met de omgekeerde situatie kunnen openen.....quote:Op woensdag 11 december 2013 17:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Blijkbaar is voor sommige mensen een vader gewoon overbodig en is zijn mening niet belangrijk, ondanks dat de kinderen aangeven wel hun vader meer te willen zien
Ik wil het helemaal geen kant op jagen want laten we eerlijk zijn, iemand hier kan nog net zo goed vinden dat vader geen recht heeft op zijn kinderen zonder verdere onderbouwing en roepend vanuit negatieve onderbuikgevoelens,maar dat heeft geen invloed op zijn situatie.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom had je het topic beter met de omgekeerde situatie kunnen openen.....
Het gros van de reacties houdt helemaal geen rekening met het feit dat het nu de vader is die minder zorgt en de moeder die meer zorgt, maar als je het graag die kant op wilt jagen dan moet je dat vooral doen, dat komt de objectiviteit vast ten goede.
Wie stelt dan dat de vader "geen recht heeft op zijn kinderen" omdat hij de vader is??quote:Op woensdag 11 december 2013 18:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik wil het helemaal geen kant op jagen want laten we eerlijk zijn, iemand hier kan nog net zo goed vinden dat vader geen recht heeft op zijn kinderen zonder verdere onderbouwing en roepend vanuit negatieve onderbuikgevoelens,maar dat heeft geen invloed op zijn situatie.
Ik was nieuwsgierig naar ervaringen en meningen over een eventuele uitkomst en die heb ik gekregen.
Eerdere reactie zoals van bv Ticootje geeft toch wel aan dat ze van mening is dat de vader eigenlijk maar weinig te willen heeft, dan kan ze wel zeggen dat ze het andersom hetzelfde zou doen maar kom op, laten we eerlijk zijn, iedere moeder zou haar kinderen weer meer willen zien in zo'n situatie. Net als iedere vader.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie stelt dan dat de vader "geen recht heeft op zijn kinderen" omdat hij de vader is??
ik vind het ook nogal meevallen, het gros van de mensen hier zegt gewoon dat t terug zou moeten naar hoe het was...quote:Op woensdag 11 december 2013 18:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie stelt dan dat de vader "geen recht heeft op zijn kinderen" omdat hij de vader is??
Dat heeft niets te maken met het feit dat het de vader is, ze stelt nota bene dat als het haar situatie was en haar kinderen al een jaar het gros van de tijd bij haar ex waren dat ze dat dan ook niet zo weer om zou gooien.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Eerdere reactie zoals van bv Ticootje geeft toch wel aan dat ze van mening is dat de vader eigenlijk maar weinig te willen heeft, dan kan ze wel zeggen dat ze het andersom hetzelfde zou doen maar kop op, laten we eerlijk zijn, iedere moeder zou haar kinderen weer meer willen zien in zo'n situatie.
Maar ja, dat is natuurlijk speculeren, ik kan me alleen niet voorstellen dat je als ouder dan echt zou zeggen "Nee, de verandering terug is te veel dus laat maar zitten, ik zie ze alleen om het weekend inplaats van 50/50" als het gaat om gezonde kinderen met een goed aanpassingsvermogen die zelf ook weer naar de oude situatie willen.
Maar het belangrijkste vind ik eigenlijk niet eens dat, maar de druk die je dus op een kind zet om ze zelf te laten kiezen waar en wanneer ze bij welke ouder zijn, ik geloof zelf niet dat dat het beste is voor kinderen van die leeftijd.
Oh ik zeg ook echt niet dat het allemaal negatieve reacties zijn hoor, zeker weten niet, voor zover ik kan lezen zijn die meer uitzondering dan regel.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vind het ook nogal meevallen, het gros van de mensen hier zegt gewoon dat t terug zou moeten naar hoe het was...
En dat het anders zou zijn als het omgedraaid was, geloof ik dus ook niet.
Ik vind haar mening en stelling alleen vreemd, dat is alles.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met het feit dat het de vader is, ze stelt nota bene dat als het haar situatie was en haar kinderen al een jaar het gros van de tijd bij haar ex waren dat ze dat dan ook niet zo weer om zou gooien.
Als je daarin leest dat de vader geen recht heeft omdat het de vader is dan lees je echt niet goed.
Maar goed, het maakt kennelijk niet uit, want haar bewering dat zij die keuze dan zou maken zoals ze nu stelt geloof je simpelweg niet. Dan maakt het ook allemaal weinig meer uit lijkt me, je wilt horen dat je gelijk hebt en iedereen die anders beweert is of iemand die de vader niets gunt omdat het de vader is, of zit te liegen.
quote:Op woensdag 11 december 2013 10:10 schreef Woelwater het volgende:
Die kinderen zelf laten beslissen waar ze zijn, maar ondertussen zo indoctrineren dat ze liever bij haar zijn.. What else is new..
Tico baseert haar mening, en dan met name haar mening over wat een rechter zou oordelen, nota bene op een situatie die ze kent.... ze weet dus hoe rechters in zulke omstandigheden kunnen oordelen.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vind haar mening en stelling alleen vreemd, dat is alles.
Ik begrijp dat jullie vriendinnen zijn en je nu voor haar wil opkomen maar laten we alsjeblieft geen probleem maken als die er niet is, ieder zijn eigen mening.
Ja natuurlijk wil iedere vader (en moeder dat vast heel graag)quote:Op woensdag 11 december 2013 18:29 schreef snakelady het volgende:
Eerdere reactie zoals van bv Ticootje geeft toch wel aan dat ze van mening is dat de vader eigenlijk maar weinig te willen heeft, dan kan ze wel zeggen dat ze het andersom hetzelfde zou doen maar kom op, laten we eerlijk zijn, iedere moeder zou haar kinderen weer meer willen zien in zo'n situatie. Net als iedere vader.
Maar ja, dat is natuurlijk speculeren, ik kan me alleen niet voorstellen dat je als ouder dan echt zou zeggen "Nee, de verandering terug is te veel dus laat maar zitten, ik zie ze alleen om het weekend inplaats van 50/50" als het gaat om gezonde kinderen met een goed aanpassingsvermogen die zelf ook weer naar de oude situatie willen.
Maar het belangrijkste vind ik eigenlijk niet eens dat, maar de druk die je dus op een kind zet om ze zelf te laten kiezen waar en wanneer ze bij welke ouder zijn, ik geloof zelf niet dat dat het beste is voor kinderen van die leeftijd.
Dat is heel erg fijn dat hij zo zijn best doet..quote:Op woensdag 11 december 2013 12:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hij is een toegewijde vader, net na de scheiding kreeg zijn ex een baan aangeboden aan de andere kant van het land en is daar dus naar toe verhuist, hij heeft toen daar werk en een appartement gezocht en is ook daar gaan wonen, alles dus achtergelaten om maar bij zijn kinderen te zijn en ze regelmatig te kunnen zien inplaats van alleen om het weekend.
Het is altijd zo geweest en nu wegens onvoorziende omstandigeheden is het even aangepast, ik geloof niet dat dat zo'n ramp is voor de kinderen om het weer terug te draaien.
Ik krijg steeds meer en meer het idee dat je huidige vriend de vader is waar het over gaatquote:Op woensdag 11 december 2013 18:58 schreef snakelady het volgende:
Heel leuk deze discussie maar waar het nu uiteindelijk om gaat word dus genegeerd.
De vraag waar het oorspronkelijk om gaat is gewoon "Is het verstandig je kinderen zelf te laten kiezen wanneer ze bij welke ouder zijn?"
Daarvoor gaan ze namelijk ook naar de rechter en daar maakt de vader zich meer zorgen om op het moment.
Omdat de moeder daar een heel drama van ging maken aangezien hij niet in staat was ze op te halen en weer thuis te brengen en dat volgens haar dus een enorme grote gunst/opgave is.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:53 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wil iedere vader (en moeder dat vast heel graag)
Maar ik vind dat het niet gaat om wat je als moeder of vader wil.
En kinderen praten ook heel loyaal en missen gewoon hun vader, echter zijn kinderen niet in staat om alle gevolgen te overzien en wat voor invloed het heeft.
Ik als moeder deel eigenlijk ook de mening van Tico. Het zo laten of een andere aangepaste regeling samen overeenkomen maar direct weer terug naar het oude vind ik niet slim eigenlijk.
Het gooit weer hun leven helemaal overhoop. En hoewel vader weinig aan het ongeluk kan doen kan je ook niet zomaar weer na een jaar alles terugdraaien.
[..]
Dat is heel erg fijn dat hij zo zijn best doet..
Ik zou het wel een ramp vinden om het weer terug te draaien.
Ik zou het gewoon niet op die manier doen en ik gok een rechter ook niet.
Ik snap ook niet helemaal waarom er voor 1 keer in de 2 weken gekozen is na zijn ongeluk als hij zo in de buurt woont.Waarom niet af en toe avondjes en dingen.? De kinderen zijn niet meer in de leeftijd dat ze echt bij alles hulp nodig hebben.
Hij heeft al zijn vrienden en familie achter gelaten en de vrienden/kennissen die hij nu heeft in zijn omgeving hebben zelf kinderen of een druk bezet leven.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:01 schreef Pvoesss het volgende:
En hij had niemand om de kinderen op te halen? dat is wel heel erg sneu.
Dat kan dat jij dat denkt, maar dat is het niet.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer en meer het idee dat je huidige vriend de vader is waar het over gaat
Je doet het overkomen alsof ie een heilige isquote:Op woensdag 11 december 2013 19:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat kan dat jij dat denkt, maar dat is het niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |