Misschien moet je eens niet alles vergelijken met je eigen situatie en het iets breder zien.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat niet, maar je gaat over het algemeen niet scheiden omdat het zo fijn en gezellig is met elkaar..
Dat zegt toch niemand of heb ik iets gemist?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga me hier ook niet verantwoorden over waarom ik zo nodig moest scheiden en hoe zielig dat is voor mn kinderen.
*kuttopic.
Loyaliteit van kinderen gaat vrij diep. Die gaan ook naar de moeder terwijl ze liever bij vader thuis op de bank zitten. Helemaal als de moeder (positieve dan wel negatieve) psychologische druk uitoefent. Als je dan een vader hebt die bewust niet wil kutten met de geestelijke gesteldheid van zijn kinderen ziet hij zijn kinderen in principe wanneer moeder het wil.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:18 schreef Re het volgende:
die vriendin is trouwens suf bezig, ze wil de kinderen laten beslissen terwijl ze erg goed met papa en zijn vriendin kunnen opschieten... ooit gedacht dat de kinderen dan voor pa kiezen...
Tuurlijk dat zeg je nu, die kinderen geven duidelijk aan dat ze papa vaker willen zien. Als jou kinderen zouden zeggen in die situatie, we willen vaker bij jou weer zijn, dan zeg je echt niet, Nee dat kan niet anders raken jullie weer helemaal overstuur, blijf maar lekker bij papa.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ja. Ik zou de kinderen inderdaad niet nog eens een wijziging aandoen. Ze hebben het bij papa ook erg goed, en ze zijn dan gewent aan die situatie en structuur, daar zou ik ze inderdaad niet weer uit trekken.
Ik zou wel vragen of ik ze in vakanties wat vaker kan hebben dan… Zoiets.
Ik zou me niet eens verantwoordenquote:Op woensdag 11 december 2013 16:47 schreef Ticootje het volgende:
Oh, verder kap ik de discussie af. Ik heb me verantwoord wat ik zou doen in de situatie.
Alsof kinderen in een gezin willen wonen waar pa en ma elkaar niet meer zo leuk vinden. Dan is het beter om te scheiden. Als je je over zoiets gaat verantwoorden ben je echt niet goed bezigquote:Ik ga me hier ook niet verantwoorden over waarom ik zo nodig moest scheiden en hoe zielig dat is voor mn kinderen.
Daar is hij dus ook bang voor, hij weet dat als hij zou zeggen tegen zijn kinderen dat ze naar zijn familie gaan met kerst dat ze dat zeker zouden willen, maar dan gaat hij dus meedoen aan haar spelletje van manipuleren en dat wil hij pertinent niet.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Loyaliteit van kinderen gaat vrij diep. Die gaan ook naar de moeder terwijl ze liever bij vader thuis op de bank zitten. Helemaal als de moeder (positieve dan wel negatieve) psychologische druk uitoefent. Als je dan een vader hebt die bewust niet wil kutten met de geestelijke gesteldheid van zijn kinderen ziet hij zijn kinderen in principe wanneer moeder het wil.
Ik vermoed dat de moeder in kwestie precies weet hoe het uit zou pakken, anders had ze het niet voorgesteld.
Ik verdedig hem omdat ik achter zijn mening sta.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:27 schreef Interv het volgende:
Wat ben jij eigenlijk van deze man? Een normale kennis? Familie? Wat mij heel erg opvalt is dat je hem hier heel erg 'verdedigt' (hij doet niks fout) en je zijn ex afschildert als de grote boze heks in deze situatie. Het is zo'n enorm eenzijdig verhaal.
Maar waarom dan al die kolder erbij over wat zij op haar FB zet?quote:Op woensdag 11 december 2013 17:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik verdedig hem omdat ik achter zijn mening sta.
Hij is een hele goede vriend.
Nou nee, het is nogal een misvatting dat "kinderen flexibel zijn".quote:Op woensdag 11 december 2013 17:40 schreef Heroinjunk het volgende:
Kinderen zijn gruwelijk flexibel en kunnen ook goed met veranderingen omgaan. Dus dat het teveel veranderingen voor de kinderen zouden zijn, is sowieso heel persoonlijk, maar het meerendeel kan er prima mee omgaan.
Het boeit wel omdat dit van belang is in de hoorzitting, aangezien hij alles heeft opegslagen zal dit ook worden meegenomen in het besluit hopelijk.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar waarom dan al die kolder erbij over wat zij op haar FB zet?
Hou het gewoon bij de stelling zoals die is; co-ouderschap, ene ouder ziek geworden waardoor andere ouder de zorg vrijwel volledig had, nu wil de ouder die ziek was de oude regeling weer terug, maar ligt de andere ouder dwars.
Voor de leuk had je de situatie misschien moeten omdraaien, kijken hoe de reacties zijn als moeder ziek geworden was en vader de kinderen het gros van de tijd had verzorgd.
Maar al die nonsens erbij over wat ze doet en zegt en roept boeit niet en is alleen maar stemmingmakerij.
In de meeste onderzoeken komt gewoon naar voren dat kinderen flexibel zijn en heel goed met veranderingen om kunnen gaan. Kijk, ik ben zelf geen moeder, maar ik studeer wel in die richting en je kunt me veel wijsmaken, maar onderzoeken hebben ook gewoon een bepaalde basis die ergens op gestaafd is en komen niet uit de lucht vallen. En je hebt er inderdaad bij die meteen over de zeik zijn, maar je hebt er ook bij die dat niet zijn. En sowieso geven die kinderen aan dat ze terug willen naar de oude regeling, dus waarom zouden ze dan nu over de zeik gaan?quote:Op woensdag 11 december 2013 17:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, het is nogal een misvatting dat "kinderen flexibel zijn".
Sommige kinderen zijn flexibel, andere raken al over de floss als hun vork scheef ligt en ze een groene beker met melk hebben in plaats van een oranje.
Maar dat zijn dan toch vaak kinderen ehm, hoe moet ik dit politiek correct zeggen, speciaal zijn.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, het is nogal een misvatting dat "kinderen flexibel zijn".
Sommige kinderen zijn flexibel, andere raken al over de floss als hun vork scheef ligt en ze een groene beker met melk hebben in plaats van een oranje.
Dat is aardig, maar je bent alleen maar negatief over zijn ex. En omdat jij zo'n eenzijdig verhaal brengt, weet je ook hoe de reacties in het topic gaan zijn (dat het niet kan wat de vrouw doet en blablabla).quote:Op woensdag 11 december 2013 17:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik verdedig hem omdat ik achter zijn mening sta.
Hij is een hele goede vriend.
Is het niet zo dat kinderen heel veel willen? Ik heb geen verstand van kinderen, maar dat ze bij wijze van op het ene moment de oude regeling willen en op het andere moment weer een nieuwe regeling. Ik denk ook dat structuur belangrijk is voor kinderen en niet altijd maar heen en weer vliegen van dan weer deze regeling en dan weer die.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat zijn dan toch vaak kinderen ehm, hoe moet ik dit politiek correct zeggen, speciaal zijn.
Gewone geestelijk gezonde kinderen zonder externe factoren hebben geen moeite met veranderingen.
Ze heeft ook best goede kanten hoor, alleen ik vind dit gewoon onzettend verkeerd van haar.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:46 schreef Interv het volgende:
[..]
Dat is aardig, maar je bent alleen maar negatief over zijn ex. En omdat jij zo'n eenzijdig verhaal brengt, weet je ook hoe de reacties in het topic gaan zijn (dat het niet kan wat de vrouw doet en blablabla).
Structuur is inderdaad belangrijk, maar dat wil niet zeggen dat ze niet met veranderingen om kunnen gaan.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:49 schreef Interv het volgende:
[..]
Is het niet zo dat kinderen heel veel willen? Ik heb geen verstand van kinderen, maar dat ze bij wijze van op het ene moment de oude regeling willen en op het andere moment weer een nieuwe regeling. Ik denk ook dat structuur belangrijk is voor kinderen en niet altijd maar heen en weer vliegen van dan weer deze regeling en dan weer die.
Inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:49 schreef Interv het volgende:
[..]
Is het niet zo dat kinderen heel veel willen? Ik heb geen verstand van kinderen, maar dat ze bij wijze van op het ene moment de oude regeling willen en op het andere moment weer een nieuwe regeling. Ik denk ook dat structuur belangrijk is voor kinderen en niet altijd maar heen en weer vliegen van dan weer deze regeling en dan weer die.
Oh? Het lijkt mij dat een verandering (ineens vaker bij vader wonen) wel een impact kan hebben. Het lijkt mij zelfs best normaal dat een kind daaraan moet wennen of het (even) moeilijk gaat vinden. En dat je daar geen beperking voor hoeft te hebben.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat zijn dan toch vaak kinderen ehm, hoe moet ik dit politiek correct zeggen, speciaal zijn.
Gewone geestelijk gezonde kinderen zonder externe factoren hebben geen moeite met veranderingen.
Maar daarom kan een verandering nog wel lastig/moeilijk voor een kind zijn. Ik denk dat zo'n kind ook wel even moet wennen, hoe flexibel ook, het is toch anders.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:50 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Structuur is inderdaad belangrijk, maar dat wil niet zeggen dat ze niet met veranderingen om kunnen gaan.
Ik heb het over de verkeerde kleur beker of het vorkje wat schuin ligt en daar helemaal van over de flos raken.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:52 schreef Interv het volgende:
[..]
Oh? Het lijkt mij dat een verandering (ineens vaker bij vader wonen) wel een impact kan hebben. Het lijkt mij zelfs best normaal dat een kind daaraan moet wennen of het (even) moeilijk gaat vinden. En dat je daar geen beperking voor hoeft te hebben.
Natuurlijk, maar ze willen het zelf ook op dit moment.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:53 schreef Interv het volgende:
[..]
Maar daarom kan een verandering nog wel lastig/moeilijk voor een kind zijn. Ik denk dat zo'n kind ook wel even moet wennen, hoe flexibel ook, het is toch anders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |