abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 december 2013 @ 10:21:03 #276
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_134182070
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 08:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
Waarom zou een kind in een vader én moeder situatie niet kunnen kiezen of hij met vader wil fietsen of met moeder koekjes wil bakken?
:')
Dat is het probleem niet, het kind kan zeker kiezen. Maar vaak wordt het dan een wedstrijd om steeds maar die kinderen bij jou te houden zodat de ander ze niet ziet. Dat moeders juist ineens die koekjes wil gaan bakken met de kinderen zodat ze niet meer willen fietsen met papa, die dan teleurgesteld afdruipt.

Een vaste regeling tot dat ze op zijn minst op de middelbareschool zitten lijkt me een betere oplossing.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  donderdag 12 december 2013 @ 10:36:31 #277
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134182418
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:21 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dat is het probleem niet, het kind kan zeker kiezen. Maar vaak wordt het dan een wedstrijd om steeds maar die kinderen bij jou te houden zodat de ander ze niet ziet. Dat moeders juist ineens die koekjes wil gaan bakken met de kinderen zodat ze niet meer willen fietsen met papa, die dan teleurgesteld afdruipt.

Een vaste regeling tot dat ze op zijn minst op de middelbareschool zitten lijkt me een betere oplossing.
Als je in een relatie zo met elkaar omgaat klopt er iets niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 12 december 2013 @ 10:38:20 #278
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_134182470
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als je in een relatie zo met elkaar omgaat klopt er iets niet.
ah sorry ik dacht dat het nog over de scheiding ging :)
pi_134182720
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:38 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ah sorry ik dacht dat het nog over de scheiding ging :)
ouder1 vond dat je in een relatie kinderen ook niet kan laten kiezen, ik vind dat dat best kan. Je gaat dan nl niet tegen elkaar opbieden of gekwetst zijn als je kind liever met de ander iets gaat doen. Is dat wel zo dan is er idd, zoals sl zegt iets mis in je relatie...
Maar daarom even dat zijweggetje dus :@
compact en kleverig.
  donderdag 12 december 2013 @ 10:53:05 #280
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_134182780
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ouder1 vond dat je in een relatie kinderen ook niet kan laten kiezen, ik vind dat dat best kan. Je gaat dan nl niet tegen elkaar opbieden of gekwetst zijn als je kind liever met de ander iets gaat doen. Is dat wel zo dan is er idd, zoals sl zegt iets mis in je relatie...
Maar daarom even dat zijweggetje dus :@
Ah dankje voor de uitleg! In dat geval vind ik dat je de kinderen wel kan laten kiezen, maar je moet ze niet over alles inspraak geven. Als het iets is als fietsen of koekjesbakken (oftewel je wilt iets met de kinderen doen) dan kunnen ze best eens doen waar ze het meeste zin in hebben.
  donderdag 12 december 2013 @ 10:53:59 #281
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134182796
Waar is de tijd dat ouders nog gewoon samen iets deden met de kinderen :'(
pi_134182931
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:53 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ah dankje voor de uitleg! In dat geval vind ik dat je de kinderen wel kan laten kiezen, maar je moet ze niet over alles inspraak geven. Als het iets is als fietsen of koekjesbakken (oftewel je wilt iets met de kinderen doen) dan kunnen ze best eens doen waar ze het meeste zin in hebben.
Ja, dat klopt. Misschien was mijn vergelijking ook niet zo'n goede maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel. In een relatie kunnen de kinderen ook niet steeds maar weer kiezen tussen de ene of de andere ouder.
pi_134182990
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 11:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Misschien was mijn vergelijking ook niet zo'n goede maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel. In een relatie kunnen de kinderen ook niet steeds maar weer kiezen tussen de ene of de andere ouder.
ik vatte het te letterlijk op. Heb ik met geschreven tekst wel vaker.

(Vooral als mensen in uitersten praten)
compact en kleverig.
pi_134183230
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:53 schreef Woelwater het volgende:
Waar is de tijd dat ouders nog gewoon samen iets deden met de kinderen :'(
Dat soort verzuchtingen ken ik. Die komen denk ik voort uit de veranderingen in de maatschappij en hoe men tegenwoordig tegen relaties aankijkt. Twee generaties geleden was scheiden nog uit den boze. Men was minimaal een jaar verloofd voor men ging trouwen. Ook voor die verloving ging vaak een 'verkering' van jaren vooraf. Trouwen werd als een serieus iets beschouwd en als er problemen waren binnen het huwelijk dan was er een sociaal vangnet en de kerk die een helpende hand toe staken. Scheiden gebeurde alleen in zeer extreme situaties.

Met wat tussenstappen is een relatie meer een wegwerpartikel geworden. Binnen een week heeft men al 'een relatie', verkering en verloven doen we niet aan en LAT-ten (Living Apart Together) doen we al na een maand 'samen'. Samenwonen gebeurt steeds vaker, zeker bij de 25+ ers, binnen een half jaar. Investeren in een relatie doen we steeds minder, werken aan je relatie zien veel mensen als onzinnig want als je van elkaar houdt dan zou alles vanzelf moeten gaan.

Scheiden doen 'we' als het niet lekker meer loopt, we 'te' weinig seks of aandacht krijgen, de heftige verliefdheid (met de bijbehorende blindheid voor de fouten van de ander) over is, als het gras bij de buurman groener lijkt en zij te dik wordt of hij te kaal. In relaties zijn 'we' vooral met onszelf bezig en met het verdedigen van de situatie die zou kunnen ontstaan als de relatie over gaat. De meest gehoorde reden tot scheiding is toch wel het 'als broer en zus naast elkaar leven'.

Tja. Dan is het idd een logische gedachtegang dat ouders hun trots/gekrenktheid maar eens aan de kant moeten zetten en samen voor hun kinderen moeten zorgen.

Helaas bestaat de groep die met een hele goede reden scheidt ook nog steeds. De mensen die keer op keer door hun ex bedrogen zijn. De vrouwen die mishandeld werden tot botbreuken en bewusteloosheid aan toe. Kan je van die mensen verwachten dat zij gezellig samen met hun ex met hun kinderen naar de dierentuin gaan of op vakantie? Of zou je eigenlijk moeten stellen dat wie dat wel kan beter voor de kinderen bij elkaar had kunnen blijven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')