Dat is het probleem niet, het kind kan zeker kiezen. Maar vaak wordt het dan een wedstrijd om steeds maar die kinderen bij jou te houden zodat de ander ze niet ziet. Dat moeders juist ineens die koekjes wil gaan bakken met de kinderen zodat ze niet meer willen fietsen met papa, die dan teleurgesteld afdruipt.quote:Op donderdag 12 december 2013 08:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
Waarom zou een kind in een vader én moeder situatie niet kunnen kiezen of hij met vader wil fietsen of met moeder koekjes wil bakken?
Als je in een relatie zo met elkaar omgaat klopt er iets niet.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:21 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet, het kind kan zeker kiezen. Maar vaak wordt het dan een wedstrijd om steeds maar die kinderen bij jou te houden zodat de ander ze niet ziet. Dat moeders juist ineens die koekjes wil gaan bakken met de kinderen zodat ze niet meer willen fietsen met papa, die dan teleurgesteld afdruipt.
Een vaste regeling tot dat ze op zijn minst op de middelbareschool zitten lijkt me een betere oplossing.
ah sorry ik dacht dat het nog over de scheiding gingquote:Op donderdag 12 december 2013 10:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je in een relatie zo met elkaar omgaat klopt er iets niet.
ouder1 vond dat je in een relatie kinderen ook niet kan laten kiezen, ik vind dat dat best kan. Je gaat dan nl niet tegen elkaar opbieden of gekwetst zijn als je kind liever met de ander iets gaat doen. Is dat wel zo dan is er idd, zoals sl zegt iets mis in je relatie...quote:Op donderdag 12 december 2013 10:38 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ah sorry ik dacht dat het nog over de scheiding ging
Ah dankje voor de uitleg! In dat geval vind ik dat je de kinderen wel kan laten kiezen, maar je moet ze niet over alles inspraak geven. Als het iets is als fietsen of koekjesbakken (oftewel je wilt iets met de kinderen doen) dan kunnen ze best eens doen waar ze het meeste zin in hebben.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ouder1 vond dat je in een relatie kinderen ook niet kan laten kiezen, ik vind dat dat best kan. Je gaat dan nl niet tegen elkaar opbieden of gekwetst zijn als je kind liever met de ander iets gaat doen. Is dat wel zo dan is er idd, zoals sl zegt iets mis in je relatie...
Maar daarom even dat zijweggetje dus
Ja, dat klopt. Misschien was mijn vergelijking ook niet zo'n goede maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel. In een relatie kunnen de kinderen ook niet steeds maar weer kiezen tussen de ene of de andere ouder.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:53 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ah dankje voor de uitleg! In dat geval vind ik dat je de kinderen wel kan laten kiezen, maar je moet ze niet over alles inspraak geven. Als het iets is als fietsen of koekjesbakken (oftewel je wilt iets met de kinderen doen) dan kunnen ze best eens doen waar ze het meeste zin in hebben.
ik vatte het te letterlijk op. Heb ik met geschreven tekst wel vaker.quote:Op donderdag 12 december 2013 11:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Misschien was mijn vergelijking ook niet zo'n goede maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel. In een relatie kunnen de kinderen ook niet steeds maar weer kiezen tussen de ene of de andere ouder.
Dat soort verzuchtingen ken ik. Die komen denk ik voort uit de veranderingen in de maatschappij en hoe men tegenwoordig tegen relaties aankijkt. Twee generaties geleden was scheiden nog uit den boze. Men was minimaal een jaar verloofd voor men ging trouwen. Ook voor die verloving ging vaak een 'verkering' van jaren vooraf. Trouwen werd als een serieus iets beschouwd en als er problemen waren binnen het huwelijk dan was er een sociaal vangnet en de kerk die een helpende hand toe staken. Scheiden gebeurde alleen in zeer extreme situaties.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:53 schreef Woelwater het volgende:
Waar is de tijd dat ouders nog gewoon samen iets deden met de kinderen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |