SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaahquote:Op zondag 8 december 2013 09:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Maar ik heb zóveel zin in de jaren dat hij echt verwachtingsvol naar pakjesavond uitkijkt. Ik zie zijn rode wangen nu al voor me
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier is Sinterklaas heel handig qua timing, bijna precies een half jaar na verjaardag. Het was dan ook vooral een goed excuus om speelgoed te kopen dat geschikt is voor 1,5 jaar en ouder. Daar was hij nu sowieso aan toe en aangezien hij onze eerste is, hadden we dat nog niet liggen. Na 3 pakjes merkten we dat zijn aandacht niet meer bij de pakjes lag, maar bij zijn nieuwe speeltjes. We hadden 5 pakjes totaal (ook 2 van schoonouders). Later vonden we nog een puzzeltje dat we al een paar maanden geleden gekocht hadden voor Sinterklaas
. Nu maar voor kerst bewaren...
Hij heeft o.a. blokken gehad en dat gaat echt al goed! Record is een toren van 6 blokjes. Waar je al niet trots op kan zijn
Skoap de box weg. Wij doen het volgende week, lijkt me heerlijk!
Oh en we hadden het hier laatst over max 2-3 dingen die echt niet mogen. Dat is hier ook wel ongeveer zo. Alleen jammer dat hij daar momenteel echt de hele dag bij/op/aan zit. Echt letterlijk elk moment als we thuis zijn, zelfs als hij alle aandacht krijgt met samen spelen.
[ Bericht 12% gewijzigd door Phaidra op 08-12-2013 13:48:05 ]Venus in pocketformaat
© loveli
Ophelia, wij hebben een houten speelgoedwinkel niet zo ver van ons en die hebben ook een webwinkel. Is vaak niet heel goedkoop alleen. Bedoel je zoiets:quote:Op zondag 8 december 2013 14:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een leuk kerststalletje waar ook mee gespeeld kan worden? Neefje kreeg een paar jaar geleden die van Little People, vond ik toen heel leuk, maar toen ik er laatst mee in mijn handen stond vond ik hem lelijk.
quote:Op maandag 9 december 2013 08:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Die stal Mango![]()
Skoap, lief en sneuik dacht eerst dat hij "huil! " had gezegd
spreek je jouw username eigenlijk uit als Skoooooop of is het Brabants voor Schaap of is er een optie C?
Ja fijn is dat hequote:Op maandag 9 december 2013 08:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wilde reageren op Skoap, wat lief. Hier is het ineens na een hele lange papa fase ook mama voor en mama na en ik vind dat echt geweldig
! Dat je thuiskomt en dat je dreumes naar je toe 'gerend' komt ondertussen mamaaaaa roepend
Ik zou rustig zeggen: 'niet bijten, je mag wel aaien.' En dan aaien voordoen. Elke x weer.quote:Op maandag 9 december 2013 09:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Ah, dank voor de uitleg Skoap
Lekker Soesa! gaan jullie nog weg of blijven jullie thuis? Hoe dan ook is uitslapen tijdens je vakantie goed uitgekozen van E!
S heeft ons vanochtend ook al tot 7:10 laten slapen. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar het lijkt wel alsof er een nieuw tijdperk is ingegaan![]()
En vanochtend heeft hij ook nog eens 10 minuutjes op mij gelegen, met zn hoofdje op mn schouder. Zo lief en zo zeldzaam![]()
Weet iemand misschien hoe ik bijten af kan leren op deze leeftijd? (ruim 12 maanden). Terugbijten bewaar ik wel voor als hij 2+ jaar is en het nog steeds zou doen. Hij doet het niet uit agressie maar uit enthousiasme denken wij. Als we op de bank zitten komt hij regelmatig langs om even een venijnige beet in je knie of voet te zetten. Of bij het knuffelen ineens een hap in je sleutelbeen ofzo. Nu doen we het steeds af met "Nee! Niet bijten!". En dat lijkt hij wel redelijk te snappen maar dan houdt het wel een beetje op
Maandag, dan heb ik geen dreumes meerquote:Op maandag 9 december 2013 11:39 schreef Kyara het volgende:
Beterschap NTS! en verjaardag vieren?wanneer is ze ook alweer jarig?
quote:Op maandag 9 december 2013 11:42 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Maandag, dan heb ik geen dreumes meer![]()
![]()
...
Wij zijn er bij E mee begonnen toen hij een half jaar was of zo. Hij kent inmiddels echt heel veel gebaren en gebruikt tegenwoordig ook vaak gebaar en woord samen.quote:Op maandag 9 december 2013 14:24 schreef Animalmix het volgende:
Zijn er trouwens mensen die babygebaren gebruiken of gebruikt hebben?
Beetje mee begonnen met een paar gebaren en ze pikt het razendsnel op. Zo leuk en handig! Klaar, slapen, drinken lukken al bij mijn net 1-jarige.
Ze krijgt sinds ik gestopt ben met bv een papfles (toen ze 15,5mnd was) anders wordt ze echt 100x wakker snachts we zitten nu op 2x pn wakker.quote:Op maandag 9 december 2013 17:10 schreef Troeta het volgende:
Hoe moeilijk ook Zoe, geen papfles geven s'nachts. Misschien ene beetje gewone melk geven en zo dan afbouwen met steeds meer water er in?
Fijn dat de prik er in zit Enf!!
Nena heeft ineens een dekseltjestik, zit de hele dag te prusten met deksels op potjes doen.
Wij gebruiken babygebaren heel veel ja, ondertussen ook de tel kwijt hoeveel ze er kent, en iedere dag leert ze er meer bij. Nou leren wij ook wel heel lui met Lotte en Max. Maar ik vind het echt heel fijn. Faye kan dingen vertellen met gebaren die ze met woorden echt nog niet kan. Het scheelt hier echt een boel frustraties.quote:Op maandag 9 december 2013 14:24 schreef Animalmix het volgende:
Zijn er trouwens mensen die babygebaren gebruiken of gebruikt hebben?
Beetje mee begonnen met een paar gebaren en ze pikt het razendsnel op. Zo leuk en handig! Klaar, slapen, drinken lukken al bij mijn net 1-jarige.
Nou ik moet vaker iets op Fok! zetten geloof ik. We leggen madam op de gebruikelijke 19.00 uur na een lekker badje in bed en ze is gelijk vertrokkenquote:Op maandag 9 december 2013 19:40 schreef Skoap het volgende:
Twinkle wij hebben dit nu ook met Luc. Hij ligt nu ook te krijsen boven terwijl hij normaal zonder te klagen ging slapen....
Faye praat als een malle en combineert woorden en gebaren. Het vult elkaar aan vind ik. Zeker woorden die op elkaar lijken kan ze verduidelijken met gebaren hier. En een hoop gebaren kende ze eerde dan het woord. Zo zegt ze geen vlinder, maar kan het wel gebaren. Koe gebaart ze dan weer structureel niet, want dat woord zegt ze goedquote:Op maandag 9 december 2013 21:17 schreef Kyara het volgende:
Sterkte en beterschap Marjolijntje
Ik vraag me eigenlijk af of die gebaren de taalontwikkeling niet in de weg staan eigenlijk? Dat de noodzaak om te leren praten dan minder wordt of zo. Oprechte interesse hoor. Ik vond het hier trouwens niet aan de orde omdat M al vrij vroeg met praten begon dus hij kon zich zelf al vrij snel redelijk uitdrukken.
Hier deed (en doe ik dat ook bij Floris). Hij accepteert dan veel beter als we gaan.quote:Op maandag 9 december 2013 22:32 schreef kleinzusje het volgende:
Fijn dat ze goed ging slapen Twink.
Phaidra: Nu maar hopen dat hij het boekje niet kan vinden
Ik laat haar nu van alles afscheid nemen met "dag" zeggen![]()
Dag speeltuin, dag hekje, dag vogeltjes, dag glijbaan, dag winkelwagentje.....
Zelfs van de magneetjes op de ijskast. Die zijn erg interessant als we gaan eten. "Dag magneetjes, dag dag, tot straks" Beetje debiel word je wel soms van een kind, of niet?
Die plakkert van mijplakt als superlijm. Even pauze.............please
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zijn niet handig, die lekkenquote:Op dinsdag 10 december 2013 18:46 schreef Skoap het volgende:
Kwisted je hebt van avent ook een handige 'gewone' beker om te leren drinken. Zal ff plaatje zoeken..
https://m.bol.com/nl/p/ph(...)ze/9200000011087737/
Weet niet of hij hier het goedkoopste is;) maar dan weet je welke het is
oh daar heb ik niet zoveel last van? Maar ik gebruik hem dan ook alleen thuis. Voor onderweg heb ik een beker met een rietje...quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:50 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Die zijn niet handig, die lekken![]()
Cristel had ontdekt, dat als je de beker indrukt met je vinger, dat dan al het water eruit looptquote:Op dinsdag 10 december 2013 18:54 schreef Skoap het volgende:
[..]
oh daar heb ik niet zoveel last van? Maar ik gebruik hem dan ook alleen thuis. Voor onderweg heb ik een beker met een rietje...
Hier ook heel vaak water, maar ze heeft een tijdje terug de pakjes drinken ontdekt.....quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:34 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye krijgt gewoon water. Niks last can vieze rietjes of plakkende plekkengeen diksap hier hoor. Onnodige suikers.
net kind hoor. Hier ook geen suikersapjes, maar echt wel genoeg vieze rietjes en sticky stains.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:34 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye krijgt gewoon water. Niks last can vieze rietjes of plakkende plekkengeen diksap hier hoor. Onnodige suikers.
Die hebben wij ook. Doet het prima, al weet ze inderdaad dat ze het deksel kan indrukken om hem leeg te laten lopen. Otje drinkt prima uit een normale beker, maar om mee te nemen of 's morgens als ik haast heb is de omgooi- en leeggietdrempel met deze net wat hoger.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:46 schreef Skoap het volgende:
Kwisted je hebt van avent ook een handige 'gewone' beker om te leren drinken. Zal ff plaatje zoeken..
https://m.bol.com/nl/p/ph(...)ze/9200000011087737/
Weet niet of hij hier het goedkoopste is;) maar dan weet je welke het is
Ik vind dat "duur"nog wel te overzien. Ik heb echt jaren een enorme zwakke plek gehad voor die van Ostheimer. ¤ 300 voor een kerstgroepquote:Op maandag 9 december 2013 11:46 schreef kleinzusje het volgende:
Ophelia:
Van haba:![]()
http://www.bol.com/nl/p/haba-kerststal/9200000020106460/
Duur
Ook mooi:
http://www.kleinezebra.co(...)al-in-stof-kerststal
Zo was het bij ons ook tot vorige week.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:34 schreef Marjolijntje het volgende:
Er bestaan ook kleine pakjes melk met rietje.quote:Op dinsdag 10 december 2013 19:53 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Hier ook heel vaak water, maar ze heeft een tijdje terug de pakjes drinken ontdekt.....Appelsap/sinasappelsap. Vind ze helemaal geweldig, drinken uit een rietje! En meestal zonder knoeien
![]()
Maar krijgt ze maar af en toe...(kan je toch niet tegenhouden met grotere kinderen denk ik...)
ze lust geen melk. heeft ze nooit lekker gevonden...quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:45 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Er bestaan ook kleine pakjes melk met rietje.
oh dat is lastig! Wel verwerkt in pap oid? En wel gewoon yoghurt of kaas?quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:54 schreef PureEvil het volgende:
[..]
ze lust geen melk. heeft ze nooit lekker gevonden...
Maar ik heb die pakjes idd gezien ja
yoghurt eet ze wel. kaas eet ze ook, maar zo melk, nee...en bambix (oid) hoeft ze ook niet...quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:56 schreef Kwisted het volgende:
[..]
oh dat is lastig! Wel verwerkt in pap oid? En wel gewoon yoghurt of kaas?
Ik ben eigenlijk nog niet zo heel veel tegen gekomen wat F echt niet lust. Ze heeft wel duidelijk een voorkeur dat wel.
Wat ik echt irritant vind is dat ze mijn vers bereidde eten slecht eet, en dan wel een heel potje olvarit naar binnen werkt
Hoe gaat het met jou? Las ik het goed dat je een BO hebt?quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:24 schreef Tinuviel het volgende:
Bij 1e wilden we ook babygebaren doen, maar dat werd niks. Maar gelukkig beide kidneren snelle praters hier.
Verder wel bijgelezen maar mijn hoofd is leeg, sorry.
Kwisted, was hier ook van de zomer toen hij zo weinig dronk met warmte, maar inmiddels drinkt hij weer thee en water. Nog meer verdunnen tot water overblijftquote:Op dinsdag 10 december 2013 20:43 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Zo was het bij ons ook tot vorige week.
Maar toen werd ze flink ziek met hoge koorts en ze dronk bijna niets. En dan mis ik dat mooie trucje wat jij nog wel hebtDaarom toen maar aan het 'minst' zoet gegaan, en dat was in mijn ogen slap aangelengde diksap. Maarja, je raadt het al.. nu wil ze dus geen water meer. Het goede nieuws vind ik wel dat ze nu veel meer drinkt dan anders, en daar ben ik wel blij om.
Ja dat klopt. Gelukkig is het met een ab kuur nu alweer aan het verbeteren.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:34 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jou? Las ik het goed dat je een BO hebt?
Slobberen, dat is het goede woord ja. Geen idee waar hij zn tong laat ondertussenquote:Op dinsdag 10 december 2013 22:04 schreef Mangostine het volgende:
Mijn baby drinkt als een hondje uit een gewone beker.Zo van "slobber slobber slobber" met zijn tong buitenboord.
We blijven oefenen.
En dat.quote:Op het kdv krijgt hij ook gewoon sap (ranja) en Nijntje koekjes, maar ik ga er geen zeik om bouwen. Voor die ene dag mag dat van mij best.
WTF bv weggooien???? Jeej das echt stom!!quote:Op woensdag 11 december 2013 09:57 schreef Mineola het volgende:
Heb ik ook gedaan hoor NTS, maar wel in de vorm dat ik ze er gewoon nogmaals op wees dat ik niet wilde dat hij diksap en smeerkaas kreeg. Ben verder geen discussie aangegaan over het feit dat ik dat al eerder had aangegeven en ze daaraan voorbij waren gegaan. Ik weet ook niet wat de reden was, misschien waren ze het vergeten, misschien hadden ze een opmerking van mijn man anders geinterpreteerd, geen idee. Het was ook uit principe en niet uit allergie-overwegingen, dan zou ik er wel bovenop zijn gedokenIk vond het op dat moment erger dat ze bv wegkieperden.
Wat betreft de Nutella, dat zou ik ook zo doen hoor. Als hij wel weer goed eet bouwen we het minder gewenste wel weer af.
Kyara, mijn telefoon ligt in de lader, foto moet even wachten dus.
Herkenbaar. Ik heb/had dat ook heel erg. Enerzijds niet te veel rotzooi in mijn kind maar anderzijds wil ik hem ook niet in een uitzonderingspositie stellen waarin iedereen koek krijgt en hij een soepstengel of zo.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:40 schreef Mineola het volgende:
Tja, dat principiële, dat heb ik eigenlijk ook hoor. Maar tegelijk wil ik ook niet iedereen mijn wil opleggen. Dus daar worstel ik wel mee. Ben het met je eens dat het mijn kind is en dat de opvang dan mijn wensen zou moeten overnemen, maar tegelijk vind ik ook dat met de keus om mijn kind naar een opvang te brengen, ik daarmee ook de volledige controle moet loslaten. Zij zorgen voor hem, maar moeten daar mi ook wel wat vrijheid in kunnen krijgen. Niet alles zal altijd praktisch haalbaar zijn. En als ik het precies volgens mijn ideeën wil dan moet ik maar thuis blijven en zelf voor hem zorgen, zeg maar.
Ja, ik vind van wel...en dat maakt mij helemaal niet uit, hoe jullie het doen met eten moeten jullie het zelf weten. Het zal vast gezond zijn en als er geen moeilijkheden zijn met eten vooral zo doorgaan!quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:22 schreef Enfermera het volgende:
Ik lees ook wel eens op andere fora en dan denk ik; ben ik nou zo 'streng' of oplettend op eten?
"Wat toevallig, Mijn kind wordt juist opgevoed zonder te oordelen over anderen of zichzelf verheven te voelen boven anderenquote:Op woensdag 11 december 2013 11:43 schreef Kyara het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik heb/had dat ook heel erg. Enerzijds niet te veel rotzooi in mijn kind maar anderzijds wil ik hem ook niet in een uitzonderingspositie stellen waarin iedereen koek krijgt en hij een soepstengel of zo.
Merk dat het nu wel minder wordt maar zo'n opmerking zoals vorige week op M's allereerste speculaasje vond ik dan wel weer wat minder.
Hier heb je trouwens wel een punt. Ik bemerkte dat bij mezelf toen M was gevallen in de bieb in het winkelcentrum (tand door de lip). Hij kreeg een ijsje als troost en verkoeling, maar dat was dus bij de McDonalds. En meneer wilde ook perse een ballon. En als je daar dan met zo'n McDonalds ballon rondloopt, heb ik toch het gevoel dat iedereen denkt dat ik mijn kind daar vol stopt. Slaat nergens op, maar zo voelde het wel.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:53 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja, ik vind van wel...en dat maakt mij helemaal niet uit, hoe jullie het doen met eten moeten jullie het zelf weten. Het zal vast gezond zijn en als er geen moeilijkheden zijn met eten vooral zo doorgaan!
Maar een koekje, een frikandel, een patatje met wat zout is geen ramp hoor, het is echt niet meteen je kind volproppen met alleen maar ongezonde dingen. Dus misschien niet zo oordelen over mensen?
Nou ik hoop niet dat dat door gaat want dat zou betekenen dat Rayen hier ervan af moet.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:40 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn NTS! Baal alleen wel van die plannen om psz qua subsidies gelijk te trekken met opvang. Wordt straks dus ook onbetaalbaar
Hier hetzelfde. Nu is het nog behapbaar met ¤40,= per maand voor 20 uur (subsidieplaats).quote:Op woensdag 11 december 2013 12:19 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou ik hoop niet dat dat door gaat want dat zou betekenen dat Rayen hier ervan af moet.
quote:Op woensdag 11 december 2013 13:19 schreef Kyara het volgende:
M is heel lief voor zijn zusjes. Soms mogen ze zelfs even een paar seconden zijn speelgoed vasthouden
Wij hebben Billie net aangemeld.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:19 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou ik hoop niet dat dat door gaat want dat zou betekenen dat Rayen hier ervan af moet.
Ja hij heeft er flink last van. Gisteren viel het nog wel mee, maar vandaag echt op de meest nare plekjes bultjes en rillen van de koortsquote:Op donderdag 12 december 2013 11:49 schreef Mangostine het volgende:
voor Luc. Heeft ie er erg last van?
Thuiswerken met een dreumes is nogal een uitdaging ja. Die 2x op een dag dat hij nog slaapt is de woonkamer een ontplofte bende, bedenk ik dat ik zelf nog moet ontbijten en tegen de tijd dat ik opgeruimd en gegeten heb, is hij alweer wakker.
Ik verlang wat dat betreft wel eens terug naar de dagen dat ik hem gewoon in de box of wipper kon leggen en mijn handen daarmee vrij had.
Ik vroeg me gisteren af wanneer je naar de peuters kwamquote:Op donderdag 12 december 2013 13:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Skoap, onhandig, maar weinig aan te doen. Succes met werken.
Ik heb volgende week dinsdag intake bij peuterspeelzaal. Eens vragen wat de tarieven zijn.
En die meet ga ik niet halen. Nog 9 dagen tot het peuteren..
Bijna. Mijn eigenwijsje past er vast prima tussen..quote:Op donderdag 12 december 2013 13:35 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik vroeg me gisteren af wanneer je naar de peuters kwam
5 dagen na onsquote:Op donderdag 12 december 2013 13:50 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Bijna. Mijn eigenwijsje past er vast prima tussen..
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 13 december 2013 06:35 schreef Soempie het volgende:
Ik lurk hier nog, omdat ik het lastig vind om -op iedereen of het juiste moment (vaak spuit 11)- te reageren (geniet wel van jullie foto's en verhalen).
Maar nu moet ik echt even uit lurkstand. Die laatste foto van M. van Kyara.![]()
!
Geweldige foto!
mijn moeder heeft er ook n handje van, ik zei altijd gewoon dat ik t lelijk vond als k dan geen bonnetje kreeg zei ik dat ze het dan maar droeg als ze daar was of ik verkocht t online. Zou t gewoon zeggenquote:Op vrijdag 13 december 2013 10:56 schreef Kyara het volgende:
Sterkte vandaag NTS. Kun je nog even gaan liggen als draakje slaapt?
Mijn schoonmoeder wilde zoooo graag wat kleding kopen voor de kinderen. Dus ik ga haar 2 mogelijkheden: dikke wintertrui in 92 of alvast voorjaarkleding in maat 98 (shirtjes & broeken). Belde ze helemaal blij op dat ze de hele c&a heeft leeggekocht (bij C&A ging het al mis). En ze heeft foto's opgestuurd en het is echt heel erg. Sowieso allemaal wat dunner najaar/winterspul (heb ik al zat). En ook nog eens heel, heel lelijk (Mickey Mouse en zo). En ze vindt het zelf allemaal zo mooi
Ik ben nog even aan het dubben: eerlijk zeggen (maar ik weet niet hoe ze zal reageren) of glimlachen en bedanken met het risico om meer wat dit soort spul te krijgen. Ik vind het zo zonde van het geld en no way dat ik het hem aan ga trekken.
Ik had ook beter moeten weten en haar gewoon een pyjama of slaapzak moeten laten kopen![]()
Uh oh... Ehm, vragen om t bonnetje, omdat je al te veel gelijksoortigs hebt, en dan ruilen voor pyjama's en slaapzakken? Al weet ik niet of die bij C&A wel fatsoenlijk zijn, ik kom er nooit, vind t meeste daar ook verschrikkelijk, en ben 1 keer bijna gillend weggerend van alle Disney en Hello Kitty glim bling...quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:56 schreef Kyara het volgende:
Sterkte vandaag NTS. Kun je nog even gaan liggen als draakje slaapt?
Mijn schoonmoeder wilde zoooo graag wat kleding kopen voor de kinderen. Dus ik ga haar 2 mogelijkheden: dikke wintertrui in 92 of alvast voorjaarkleding in maat 98 (shirtjes & broeken). Belde ze helemaal blij op dat ze de hele c&a heeft leeggekocht (bij C&A ging het al mis). En ze heeft foto's opgestuurd en het is echt heel erg. Sowieso allemaal wat dunner najaar/winterspul (heb ik al zat). En ook nog eens heel, heel lelijk (Mickey Mouse en zo). En ze vindt het zelf allemaal zo mooi
Ik ben nog even aan het dubben: eerlijk zeggen (maar ik weet niet hoe ze zal reageren) of glimlachen en bedanken met het risico om meer wat dit soort spul te krijgen. Ik vind het zo zonde van het geld en no way dat ik het hem aan ga trekken.
Ik had ook beter moeten weten en haar gewoon een pyjama of slaapzak moeten laten kopen![]()
Ik probeer dat bij vriendinnen wel. Omdat ik t zelf in die situatie anders nooit aan zou doen, en dat vind ik zonde. Ik probeer kadootjes te kopen die de ontvanger leuk vindt, en niet per se ikzelf... Liefst beide natuurlijk. Lukt niet altijd, maar toch, hoop dat mijn vrienden en familie weten dat Micky Mouse er hier niet in komtquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:27 schreef Mineola het volgende:
MM, ik vind dat niet zo gek hoor. Je hoeft toch niet aan te sluiten bij wat de ouders het kind aantrekken? Ik zou ook voor een ander kind gewoon kopen wat ik leuk vind. Tenzij er dus specifiek iets aangegeven is wat wel/niet.
Ik koop zelden kleertjes voor een ander kind hoor (geef meestal iets anders als kraamcadeau, juist vanwege smaakverschillen) maar ik koop wel altijd iets wat ik leuk vind en wat ik denk dat de ouders leuk zullen vinden.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:30 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik probeer dat bij vriendinnen wel. Omdat ik t zelf in die situatie anders nooit aan zou doen, en dat vind ik zonde. Ik probeer kadootjes te kopen die de ontvanger leuk vindt, en niet per se ikzelf... Liefst beide natuurlijk.
Je nick doet anders vermoedenquote:Lukt niet altijd, maar toch, hoop dat mijn vrienden en familie weten dat Micky Mouse er hier niet in komt
M'n kat en overleden kat he(et)ten zo, als grap idd. De echte Disney Micky Mouse is hier nergens te bekennen...quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:42 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik koop zelden kleertjes voor een ander kind hoor (geef meestal iets anders als kraamcadeau, juist vanwege smaakverschillen) maar ik koop wel altijd iets wat ik leuk vind en wat ik denk dat de ouders leuk zullen vinden. Daar gaat t idd om, als de ontvanger er blij mee is, ben ik ook blij (en als de ontvanger blij is met Disney, so be it...)
Mijn smaak hoeft toch niet meteen compleet het tegenovergestelde van die van de ouders te zijn? Ik vind het juist leuk om ook een beetje out-of-the-box te zijn met een cadeau. Niet het Hemapakje waar bijna elk kind al mee loopt. True, maar toen vriendin een 2e kreeg vroeg ze specifiek om een jurkje, en toen ben ik maar afgegaan op wat oudste zoal droeg, en daar in de buurt gebleven qua stijl (maar wel iets wat ik zelf ook tof vond)...
[..]
Je nick doet anders vermoeden
quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:38 schreef Soempie het volgende:
Hier hetzelfde Kyara. En ook een Mickey Mouse broek en trui.Als het kon lag ik nu over de grond van het lachen.
En het mooiste: de Mickey Mouse trui wil M. niet aan: 'neeeee aaan, neee, nie mooi!'.
Grijze fleecetrui en een blauwe broek met op de kontzak Mickey?quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:54 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zou het hetzelfde setje zijn?
En voor meisjes echt ook iets monsterlijks. Dat zou ik nog niet eens aan pyjama aantrekken.
Fijn is die slaapzak he! Toen ik m kocht wilde ik dat ze er ook een voor volwassenen zouden hebbenquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:52 schreef Phaidra het volgende:
En sleeping SillieBekend slaappakje ook; deze is van gisterochtend:
[ afbeelding ]
SPOILER: dit soort dingen. Brrr.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar blijkbaar vinden heel veel mensen het wél mooi. Getuige het marktplaatsaanbod.
Het duurt niet lang meer. Als ze niet uit zichzelf komt, dan volgende week hoogstwaarschijnlijk een inleiding. Zo opgelucht dat ik niet door hoef tot 41 of 42 weken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:23 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Herkenbaar.
En leuke foto Kyara!. Ik vind jouw M. zo'n gupke!
.
Soempie, hoe is het met je kleintje onderweg?
quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:56 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Fijn is die slaapzak he! Toen ik m kocht wilde ik dat ze er ook een voor volwassenen zouden hebben
Jouwes ligt ook zo met zijn handjes gedraaid!
Mij lijkt die mail goed Kyara, en zeker als je zo even voor de zekerheid belt. Want je bedoelt het toch ook oprecht niet verkeerd? Het is ook zonde als ze kleertjes koopt die uiteindelijk niet gedragen worden.
Wij krijgen gelukkig niet veel ongevraagd. Zou ook niet blij zijn met Mickey Mouse achtige dingen of van dat typisch C&A spul.Of blijkbaar juist niet.SPOILER: dit soort dingen. Brrr.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar blijkbaar vinden heel veel mensen het wél mooi. Getuige het marktplaatsaanbod.Tenminste, de ouders dan.
Zoiets als je voorbeelden heb ik hier ook gekregen. Ik weet dus echt niet wat ik daarmee moet. Zo lelijk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Toen Luc 1 werd had ik als enige "cadeau eis" gezegd "liever geen speelgoed wat herrie maakt"quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:02 schreef Soempie het volgende:
En ik begrijp het ook echt niet. Ze zien dan toch dat hij nooit zulke dingen draagt? Maarja, we krijgen ook nog steeds plastic herriespeelgoed en ik dacht dat het ook wel duidelijk was dat we daar niet zo van zijn (M. speelt er wel mee hoor, niet dat we het ongebruikt op zolder zetten).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kleding eigenlijk hetzelfde. Ik hou ook niet van de dingen die Spees post, maar dat is persoonlijk. Je hoeft iig niet bang te zijn dat ik het schap met Cars voor je leegkoop zeg maar.
Schoonmoeder koopt soms wel eens iets voor kind bij een kinderspeciaalzaak, superlief maar niet altijd iets wat ik had uitgekozen, maar ik trek het gewoon aan. Net als die paar items die papa heeft uitgekozen.
Ik vind het veel te lief dat ze speciaal iets voor kind uitzoeken dat ik er geen moeite mee heb als hij er een of twee dagen per week niet geheel naar mijn smaak uit ziet. Soms is het verrassend leuk overigens. In een ruiten bloesje leek hij bv opeens net op opa, die vond het helemaal fantastisch
Maar goed, ik heb makkelijk praten, ik koop 95% van zijn kleding zelf![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:26 schreef Kyara het volgende:
Update: schoonmoeder gesproken. Ze vond het helemaal niet erg maar ze dacht wel dat het handiger is om mij voortaan geld te geven ipv zelf kleding te kopen.
M ookquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:54 schreef Skoap het volgende:
de foto's
en Luc heeft die slaapzak ook
Superquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:26 schreef Kyara het volgende:
Update: schoonmoeder gesproken. Ze vond het helemaal niet erg maar ze dacht wel dat het handiger is om mij voortaan geld te geven ipv zelf kleding te kopen.
Ja heel fijn! Zo heerlijk warmquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:56 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Fijn is die slaapzak he! Toen ik m kocht wilde ik dat ze er ook een voor volwassenen zouden hebben
Jouwes ligt ook zo met zijn handjes gedraaid!
Wat lief!quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:59 schreef Soempie het volgende:
En hij lijkt zoveel te begrijpen. Gister was hij tomaatjes aan het eten en toen kwam hij een tomaatje voeren aan m'n buik: 'ooh, nee, baby geen tomaat, baby melk drinken!'. En vanmorgen met z'n mondje tegen m'n buik: 'hallo baby! lekker slapen!'
Die van mij is 68/80... Hebbuh?quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja heel fijn! Zo heerlijk warm. Maar het is best een grote maat nog (86-104) en daardoor nog wat slobberig. Voor mij wat onhandig met hem optillen
.
Soemp, nu echt de laatste loodjes! Dalijk ben je mama van 2!! En wat ontzettend schattig, M. tegen je buik!
Oh ja, wij wilden ook voornamelijk houten speelgoed. Maar op het kdv vindt I. de plastic herrie-meuk helemaal geweldig. Dus nu overwegen wij toch ook om wat aan te schaffen. Ouderschap maakt week...
Die maat heeft zijn zomerslaapzak en werd juist wat krap. Dus vandaar de grotere maat, maar dat is meteen zo huge!quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:12 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Die van mij is 68/80... Hebbuh?
Snap ikquote:Op vrijdag 13 december 2013 21:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Die maat heeft zijn zomerslaapzak en werd juist wat krap. Dus vandaar de grotere maat, maar dat is meteen zo huge!
Wat een lief manneke die M. van julliequote:Op vrijdag 13 december 2013 13:59 schreef Soempie het volgende:
[..]
Het duurt niet lang meer. Als ze niet uit zichzelf komt, dan volgende week hoogstwaarschijnlijk een inleiding. Zo opgelucht dat ik niet door hoef tot 41 of 42 weken.Ik vind het de laatste week zo naar voor M. Ik slaap slecht en overdag neemt Wiebel (man) dus eigenlijk alles over, zodat ik kan slapen/ rusten. En dan komt M.: 'nee, mama, niet slapen, spelen.'
's Middags spelen we dan of ik lees voor. Hij komt nu ook elke keer bij me, armpjes om me heen: 'lieve mama'.
's Avonds naar bed brengen doe ik wel nog trouw.
En hij lijkt zoveel te begrijpen. Gister was hij tomaatjes aan het eten en toen kwam hij een tomaatje voeren aan m'n buik: 'ooh, nee, baby geen tomaat, baby melk drinken!'.En vanmorgen met z'n mondje tegen m'n buik: 'hallo baby! lekker slapen!'
Dus, echt heel toffe momenten, maar tegelijk ook lastig.
Hoe is het bij jullie? Ik kijk even of ik nog meer posts van je zie.
Fijn, dat je niet zoveel langer meer moet. Wat super lief van M. Ben erg benieuwd hoe hij het straks vind als zijn zusje er is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:59 schreef Soempie het volgende:
[..]
Het duurt niet lang meer. Als ze niet uit zichzelf komt, dan volgende week hoogstwaarschijnlijk een inleiding. Zo opgelucht dat ik niet door hoef tot 41 of 42 weken.Ik vind het de laatste week zo naar voor M. Ik slaap slecht en overdag neemt Wiebel (man) dus eigenlijk alles over, zodat ik kan slapen/ rusten. En dan komt M.: 'nee, mama, niet slapen, spelen.'
's Middags spelen we dan of ik lees voor. Hij komt nu ook elke keer bij me, armpjes om me heen: 'lieve mama'.
's Avonds naar bed brengen doe ik wel nog trouw.
En hij lijkt zoveel te begrijpen. Gister was hij tomaatjes aan het eten en toen kwam hij een tomaatje voeren aan m'n buik: 'ooh, nee, baby geen tomaat, baby melk drinken!'.En vanmorgen met z'n mondje tegen m'n buik: 'hallo baby! lekker slapen!'
Dus, echt heel toffe momenten, maar tegelijk ook lastig.
Hoe is het bij jullie? Ik kijk even of ik nog meer posts van je zie.
Ooooowwww Kyaraquote:Op zaterdag 14 december 2013 18:42 schreef Kyara het volgende:
Wat naar Kuukske
Tinu, leuk zoveel raakvlakken!
M had vandaag weer een paar leuke uitspraken (tegen zijn vader helaas).
Buiten klinkt een hele harde motor. M vliegt naar het raam een roept a la de bol.com reclame "isse vuilnisauto vuilnisauto". Nee M, dat is geen vuilnisauto. M kijkt even bedenkelijk en gaat vervolgens alles opnoemen wat het ook kan zijn "isse raceauto? isse vrachtauto? isse duikboot?
En bij het boodschappen doen klonkt een bel:
M: telefoon!
Papa: ga maar opnemen dan
M: hallo, met M (met klemtoon op laatste stuk van zijn naam)
Papa: wie is er aan de telefoon
M: isse mama!
Papa: en wat zeg je tegen mama
M: mama, hou van jou!![]()
![]()
[ Bericht 45% gewijzigd door Zoë23 op 15-12-2013 08:36:52 ]
Leuk dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad! Hopen dat je vandaag kunt uitslapenquote:Op zondag 15 december 2013 00:00 schreef NotTheSame het volgende:
Egopost!!!
Zo. Zit af liggen en bibberen. We hebben de verjaardag overleefd! Alles is opgeruimd en gepoetst, alleen de shitload aan speelgoed en de slinger en ballonnen herinneren nog aan deze super dag.
Draakje lag pas rond 21.00uur in bed maar ze heeft echt een geweldige dag gehad! Ze heeft zoveel leuks gekregen en bij iedereen die binnen kwam was het:
Ikke jarig, ikke tee jaar, CAAAADEAUTJES!!!!
Van keukentje tot accuauto (met 3 rollen inpakpapier in moeten pakken maar het eerste wat zei was: Oooh crossauto! Draakje crossauto!), van Voice Kids Singalong tot kassa met irritante bliepjes, ze is tot op het bot verwend!
Ze kon op het laatst niet meer praten maar het is boven verwachting goed gegaan.
Nou nog 1 dagje legaal meeposten hier en dan moet ik jullie gaan verlaten...
Hier precies hetzelfde hoor. Misschien tegen de zomer wat actiever mee bezig gaan (tenzij hij er eerder aan toe is natuurlijk).quote:Op zondag 15 december 2013 17:40 schreef Soempie het volgende:
Dat zie ik M. hier echt nog niet doen. Hij weet wel waar het potje voor is en de wc ook, maar verder boeit het hem helemaal nog niet. We doen er verder ook nog niks mee. Best veel kindjes hier die al wel -af en toe- op het potje gaan, toch?
L is nu 14 maanden.quote:Op zondag 15 december 2013 20:48 schreef Kyara het volgende:
Kan ik me voorstellen Freubelot. Wat is de reden dat ze nu (pas) gaat? Had je eerder andere opvang of was je zelf thuis?
Ik heb geloof ik eventjes gemist hoe oud L is. Al ken ik je natuurlijk wel vanuit z&g.
Gewoon het idee dat wennen een stuk moeilijker is. Mijn mini heeft vanaf 4 maanden een band opgebouwd met zijn leidsters en is daar ook 'thuis'. Een ouder kind beseft dat mama/papa weggaat en blijft dan achter in een onbekende omgeving. PSZ vind ik wel anders, dat zijn vaak halve dagen en dan ben je zelf thuis als het toch niet zou gaan.quote:Op zondag 15 december 2013 21:14 schreef PureEvil het volgende:
Wij zetten dit jaar geen kerstboom neer. Jammer, maar we hebben er geen zin in dit jaar...
@Phaidra, hoezo zou het lastig zijn om een kind rond 1,5/2 jaar te laten wennen op het kdv? Zelfde idee als een psz lijkt me? alleen dat is dan wat later van toepassing....Idee blijft hetzelfde...
Cristel is trouwens dwars, ontzettend
quote:Op zondag 15 december 2013 23:43 schreef Troeta het volgende:
Dat scheelt idd als je het daar al kent van je eerste.
Zo'n nichtje van mijn halfzusje bracht haar baby al gelijk na de kraamweek, ik kan me dat toch heel moeilijk voorstellen hoor dat je dat kan, maar de leidsters vonden het wel heel leuk zo'n hele kleine baby.
Dat kan ik me echt niet voorstellen nee. Bij ons KDV mag je brengen vanaf 6 weken, vond ik ook al bizar vroeg. Met 16 weken zag ik er alsnog als een berg tegenop, maar hij deed het daar prima en uiteindelijk vond ik aan het werk gaan ook wel weer fijn.quote:Op zondag 15 december 2013 23:43 schreef Troeta het volgende:
Dat scheelt idd als je het daar al kent van je eerste.
Zo'n nichtje van mijn halfzusje bracht haar baby al gelijk na de kraamweek, ik kan me dat toch heel moeilijk voorstellen hoor dat je dat kan, maar de leidsters vonden het wel heel leuk zo'n hele kleine baby.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dan wil ik wel dat hij naar het kdv gaat.
Het voorbeeld van een baby die na de kraamweek naar de opvang werd gebracht, daar kan ik me echt helemaal niets bij voorstellen. Zo'n kleintje moet gewoon bij zijn vader of moeder zijn vind ik.
NTS van harte gefeliciteerd!
Soesa wat een lieve anekdote![]()
Djen is nu 14 maanden en aan alle kanten komen de tanden en kiezen eruit. Waar ze eerst zo goed sliep wordt ze nu ook meerdere malen in paniek wakker savonds en snachts. Dus ik herken jouw verhaal heel erg!quote:Op maandag 16 december 2013 13:55 schreef Animalmix het volgende:
Kyara kan ik me voorstellen! Even iets anders dan de hele dag thuis met de kinderen.
Ik voel me echt een ontaarde moeder.
Houd N net om te spelen op de kop. Zie ik ineens een kies boven zitten. Al helemaal door. En aan de andere kant eentje op doorkomen.
Ik was helemaal gefocust op haar buitenste ondertanden die nog niet door zijn en anders de kiezen onder.
Verklaart wel het nachtelijke in paniek wakker worden en het niet willen slapen nu.
Maar we hebben dus helemaal niet goed gepoetst de laatste tijd. Alleen voor waar al tanden zitten.(geen idee hoe lang ze dis kies al heeft)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |