abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134123907
Kwisted je hebt van avent ook een handige 'gewone' beker om te leren drinken. Zal ff plaatje zoeken..

https://m.bol.com/nl/p/ph(...)ze/9200000011087737/

Weet niet of hij hier het goedkoopste is;) maar dan weet je welke het is :)
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 10 december 2013 @ 18:50:07 #102
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134124069
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:46 schreef Skoap het volgende:
Kwisted je hebt van avent ook een handige 'gewone' beker om te leren drinken. Zal ff plaatje zoeken..

Die zijn niet handig, die lekken :X }:|
pi_134124241
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:50 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Die zijn niet handig, die lekken :X }:|
oh daar heb ik niet zoveel last van? Maar ik gebruik hem dan ook alleen thuis. Voor onderweg heb ik een beker met een rietje...
  dinsdag 10 december 2013 @ 18:56:41 #104
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134124353
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:54 schreef Skoap het volgende:

[..]

oh daar heb ik niet zoveel last van? Maar ik gebruik hem dan ook alleen thuis. Voor onderweg heb ik een beker met een rietje...
Cristel had ontdekt, dat als je de beker indrukt met je vinger, dat dan al het water eruit loopt }:|

wij hebben deze:

Kiddyboo360
pi_134124544
Hier ook die avent oefendrinkbeker voor thuis ^O^ Hij staat alleen nu in de kast. Het ging eerst heel goed en daarna werd het ding gereject, dus we wachten weer even tot een nieuw geschikt moment.
pi_134125476
Ja die.oefenbeker heb ik ook naar staan kijken. Maar drinken uit n beker kan ze, ze knoeit er gewoon graag mee. Nu dus de 12+ normale tuitbeker van avent. Ik was bang dat t rietje van de rietjesbeker erg vies zou worden van binnen. Moeilijk te reinigen enzo..

Vanavond was mijn dochter echt een engeltje en ik heb er heerlijk van genoten <3
pi_134125821
Faye krijgt gewoon water. Niks last can vieze rietjes of plakkende plekken :+ geen diksap hier hoor. Onnodige suikers.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:53:13 #108
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134126567
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:34 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye krijgt gewoon water. Niks last can vieze rietjes of plakkende plekken :+ geen diksap hier hoor. Onnodige suikers.
Hier ook heel vaak water, maar ze heeft een tijdje terug de pakjes drinken ontdekt..... :P Appelsap/sinasappelsap. Vind ze helemaal geweldig, drinken uit een rietje! En meestal zonder knoeien *O*
Maar krijgt ze maar af en toe... :P (kan je toch niet tegenhouden met grotere kinderen denk ik...)
pi_134126619
Luc drinkt gewoon geen water of lauwe thee... Water laat hij zo weer zijn mond uitlopen :') al voordat hij ooit diksap had gehad
pi_134126851
quote:
net kind hoor. Hier ook geen suikersapjes, maar echt wel genoeg vieze rietjes en sticky stains. :X
pi_134127760
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:46 schreef Skoap het volgende:

Die hebben wij ook. Doet het prima, al weet ze inderdaad dat ze het deksel kan indrukken om hem leeg te laten lopen. Otje drinkt prima uit een normale beker, maar om mee te nemen of 's morgens als ik haast heb is de omgooi- en leeggietdrempel met deze net wat hoger.
pi_134127993
quote:
Ik vind dat "duur"nog wel te overzien. Ik heb echt jaren een enorme zwakke plek gehad voor die van Ostheimer. ¤ 300 voor een kerstgroep :X :X .

Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik ben er nog niet uit, maar komt vast goed! oO<
pi_134128559
quote:
Zo was het bij ons ook tot vorige week.
Maar toen werd ze flink ziek met hoge koorts en ze dronk bijna niets. En dan mis ik dat mooie trucje wat jij nog wel hebt ;) Daarom toen maar aan het 'minst' zoet gegaan, en dat was in mijn ogen slap aangelengde diksap. Maarja, je raadt het al.. nu wil ze dus geen water meer. Het goede nieuws vind ik wel dat ze nu veel meer drinkt dan anders, en daar ben ik wel blij om. :Y
pi_134128624
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:53 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Hier ook heel vaak water, maar ze heeft een tijdje terug de pakjes drinken ontdekt..... :P Appelsap/sinasappelsap. Vind ze helemaal geweldig, drinken uit een rietje! En meestal zonder knoeien *O*
Maar krijgt ze maar af en toe... :P (kan je toch niet tegenhouden met grotere kinderen denk ik...)
Er bestaan ook kleine pakjes melk met rietje. ^O^
pi_134128639
Faye vind dingen als diksap enzo veel te zoet. Ook het sap wat ik drink. 1 slokje en dan trekt ze een raar hoofd en zegt ze bah O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 10 december 2013 @ 20:54:27 #116
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134128967
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:45 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Er bestaan ook kleine pakjes melk met rietje. ^O^
ze lust geen melk. heeft ze nooit lekker gevonden...

Maar ik heb die pakjes idd gezien ja ;)
pi_134129044
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:54 schreef PureEvil het volgende:

[..]

ze lust geen melk. heeft ze nooit lekker gevonden...

Maar ik heb die pakjes idd gezien ja ;)
oh dat is lastig! Wel verwerkt in pap oid? En wel gewoon yoghurt of kaas?

Ik ben eigenlijk nog niet zo heel veel tegen gekomen wat F echt niet lust. Ze heeft wel duidelijk een voorkeur dat wel.

Wat ik echt irritant vind is dat ze mijn vers bereidde eten slecht eet, en dan wel een heel potje olvarit naar binnen werkt }:|
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:01:19 #118
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134129295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:56 schreef Kwisted het volgende:

[..]

oh dat is lastig! Wel verwerkt in pap oid? En wel gewoon yoghurt of kaas?

Ik ben eigenlijk nog niet zo heel veel tegen gekomen wat F echt niet lust. Ze heeft wel duidelijk een voorkeur dat wel.

Wat ik echt irritant vind is dat ze mijn vers bereidde eten slecht eet, en dan wel een heel potje olvarit naar binnen werkt }:|
yoghurt eet ze wel. kaas eet ze ook, maar zo melk, nee...en bambix (oid) hoeft ze ook niet...

Cristel eet verder ook vrijwel alles... En ze mag ook alles mee eten, ik ben daar echt niet moeilijk in.

Olvarit Potjes heb ik hier verbannen (maar ze lustte allebei) :P voordat ze een jaar was al, en ik er hier via dit forum achterkwam, dat je zelf dus ook gewoon baby eten kon maken voor je kind...en flinke voorraden ook nog....Dat ik daar nooit eerder aan heb gedacht! ongelofelijk :P
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:22:17 #119
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134130417
Kz; fijn! Haha ja plakkerds O+
Whaha ja leuk he dat spelen met dingen die geen speelgoed zijn :') Hier ook ja. En bad wordt hier ook zeer op prijs gesteld ja :D (alhoewel, bij ons badje want we hebben een douche dus ze gaat lekker in de plastic teil :P

Animal; ach ja. Dochter moet ook altijd erg wennen aan nieuwe mensen, duurt even voor ze ontdooit is. Tijd heeft ze niet op het cb dus ja :) gelukkig was dit het weer.

Kwisted; mja merk het hier soms wel als ze weinig geslapen heeft maar dat ze slecht slaapt komt vaak al door iets anders. En mevrouw heeft hier altijd al haar eigen ritme gehad, dus als ze het niet meer houdt einde van de middag krijgt ze al dr speen en knuffel en dan gaat het prima. Zeker icm met even sesamstraat kijken op de bank bij papa of mama op schoot O+

Marjolijntje wat naar, beterschap.. :*

Wij hebben hier een tuitbeker voor de melk 's middags (hema, ietwat onhandig maar voldoet) en een rietjesbeker ook van hema, drinkt ze prima uit :) En hij wordt goed schoon in de vaatwasser hoor! Was er idd ook bang voor dat ie niet goed schoon zou worden, maar mocht ik 'm niet meer schoon krijgen koop ik gewoon een nieuwe.. kost maar een paar euro.
Geef hier ook alleen maar thee of water idd :)
Ze wees wel eens naar mn koekje ook, gaf ik een stukje, hoefde ze het niet :') Geef haar maar rijstewafel of rozijntjes :D

Ik lees ook wel eens op andere fora en dan denk ik; ben ik nou zo 'streng' of oplettend op eten? Zie dan kids van net 1 dat zich volvreten (oke misschien gecharcheerd) aan koekjes, diksap en snoepjes weet ik het. Ik geef alleen maar fruit, rijstwafels, crackers (van die watercrackers van lu), thee, water, rozijnen en de gewone dingen aan maaltijden. En yoghurt 's avonds als toetje, melkproducten is ze gek op.

Oh, dan wel mijn moeder, dat vind ik dan ook lastig. Die is wat drukker dan ik (ik ben vrij rustig.. ook belangrijk voor mn dochter, mn man heeft adhd en wellicht zij ook, dat weet ik niet. ga er nog niet vanuit maar de kans is aanwezig) en ik merk dat mn moeder het lastig vindt structuur in te bouwen. Ze geeft ook te pas en te onpas eten. Ook als ze ergens naar wijst krijgt ze het gelijk, en als ze wat jengelt omdat iets niet snel genoeg gaat (wat ze vaak ook bij ons doet), dan reageert ze erop terwijl wij het negeren (wat vaak beter helpt) -O-
Ik wil het nog gaan bespreken. Maar weet niet hoeveel het gaat veranderen. Ze is een ontzettend lieve oma, maar omdat ze 1x per week oppast is het niet alleen de oma die verwend maar ook moet opvoeden. Hebben jullie ook zoiets (gehad)? Wat deden jullie?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_134130585
Bij 1e wilden we ook babygebaren doen, maar dat werd niks. Maar gelukkig beide kidneren snelle praters hier.

Verder wel bijgelezen maar mijn hoofd is leeg, sorry.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134131161
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:24 schreef Tinuviel het volgende:
Bij 1e wilden we ook babygebaren doen, maar dat werd niks. Maar gelukkig beide kidneren snelle praters hier.

Verder wel bijgelezen maar mijn hoofd is leeg, sorry.
Hoe gaat het met jou? Las ik het goed dat je een BO hebt? :*
pi_134131361
Enf heeeel erg herkenbaar alles wat je schrijft!

De hema beker hebben wij dus ook, maar die vind ik dan niet handig om gevuld mee te nemen. Ook loopt ze er mee te schudden en dan lekt hij dus, vandaar de overstap naar avent. Verder een prima beker inderdaad!

Tot een paar weken terug (ze is nu bijna 15maanden) was ik ook heel 'streng', maar ik ben nu de teugels steeds meer aan het laten vieren. En dat komt vooral omdat ze het niet meer 'pikt'. Als ze ziet dat wij iets anders hebben dan wil zij dat ook, en dan neemt ze geen genoegen meer met haar eigen eten. Zo is het dus al gegaan van een soepstengel, naar een theebiscuitje of naar een halve eierkoek/peperkoek. En haar yoghurt wilde ze niet meer, ookal nemen wij niets anders. Daar meng ik nu wat vanillevla doorheen, en nu eet ze het wel weer.

Het lijkt me trouwens met een 2e (3e of 4e) kindje nog lastiger om op het eten te letten. Als je oudste dan al wel vanalles krijgt, en de jongste ziet dat en wil ook..

Voor ons voelt het in elk geval goed om op dit moment het allemaal wat losser te laten. Ze zal echt nog geen snoep/chocolade/monatoetjes krijgen, maar ik doe niet meer moeilijk over (zoutloze) frietjes met een frikandel of een pannekoek eens per week. Terwijl ik dat een maand geleden nog niet had kunnen bedenken :P Daarbij vind ik het wel heel belangrijk dat ze genoeg groente en fruit binnen krijgt op een dag en dat ze niet altijd haar zin hoeft te krijgen mbt het willen van koekjes etc.

En dan nog een oma stukje. Oma was hier al veel eerder minder streng qua eten dan voor ons goed voelde. Daar heb ik haar wel op aangesproken. Ik kreeg toen te horen dat 'oma's best mogen verwennen', waardoor ik best pissig ben geweest. Ik heb toen besloten dat ik er niet te moeilijk over wilde doen, omdat het maar 1 dag in de week is. En oma had de hint wel opgepikt, en gaf vanaf toen rozijntjes en pakjes melk ipv zoetigheid. Maar ik vond de situatie ook erg moeilijk. Had ook nooit van mijn moeder verwacht dat dat een punt zou worden.
pi_134131615
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:43 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Zo was het bij ons ook tot vorige week.
Maar toen werd ze flink ziek met hoge koorts en ze dronk bijna niets. En dan mis ik dat mooie trucje wat jij nog wel hebt ;) Daarom toen maar aan het 'minst' zoet gegaan, en dat was in mijn ogen slap aangelengde diksap. Maarja, je raadt het al.. nu wil ze dus geen water meer. Het goede nieuws vind ik wel dat ze nu veel meer drinkt dan anders, en daar ben ik wel blij om. :Y
Kwisted, was hier ook van de zomer toen hij zo weinig dronk met warmte, maar inmiddels drinkt hij weer thee en water. Nog meer verdunnen tot water overblijft :+

Ik moet zo te lezen eens wat meer oefenen met een gewone beker. Uit luiheid pak ik altijd de rietjesbeker of tuitbeker, maar op m'n vrije dag ga ik nog wel eens los met een echte beker. Hij denkt dat je aan de vloeistof moet zuigen/slurpen _O-
pi_134132696
Mijn baby drinkt als een hondje uit een gewone beker. :X Zo van "slobber slobber slobber" met zijn tong buitenboord. :') We blijven oefenen.

Kwis, hier ook zo'n dreumes die heel goed in de gaten heeft dat wat wij eten, interessanter is. Ook al eten we hetzelfde :D Ik ben er idd ook wat losser in geworden. Hij eet een normaal ontbijt, lunch en diner, gezonde tussendoortjes en krijgt de hele dag water. Van mij mag hij dan af en toe wel een halve pepernoot. Of een stukje taaitaai. Als traktatie. :Y
Op het kdv krijgt hij ook gewoon sap (ranja) en Nijntje koekjes, maar ik ga er geen zeik om bouwen. Voor die ene dag mag dat van mij best. :@
pi_134140113
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:34 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou? Las ik het goed dat je een BO hebt? :*
Ja dat klopt. Gelukkig is het met een ab kuur nu alweer aan het verbeteren.

MArjolijntje beterschap voor je meisje. Hopelijk voelt ze zich snel beter en gaat dan ook weer beter slapen.

Hier werden we op een gegeven moment ook wat losser. Sowieso is het met een grote broer idd wat lastiger om op het eten van de kleine te letten. Met sommige dingen houd ik wel mijn grens: hij krijgt echt nog geen chocoladepasta of hagelslag op brood en sap puur hooguit een paar slokjes van ons. Maar af en toe ook een gewoon coekje of stukje cake of dunne diksap of verdund sap vind ik best. Het hangt ook erg af van de situatie. Soms neem ik kinderkoekjes of rozijntjes mee en dan krijgt hij dat, soms vergeet ik het of mag hij ook gewoon wat anders.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')