Kz; fijn! Haha ja plakkerds

Whaha ja leuk he dat spelen met dingen die geen speelgoed zijn

Hier ook ja. En bad wordt hier ook zeer op prijs gesteld ja

(alhoewel, bij ons badje want we hebben een douche dus ze gaat lekker in de plastic teil

Animal; ach ja. Dochter moet ook altijd erg wennen aan nieuwe mensen, duurt even voor ze ontdooit is. Tijd heeft ze niet op het cb dus ja

gelukkig was dit het weer.
Kwisted; mja merk het hier soms wel als ze weinig geslapen heeft maar dat ze slecht slaapt komt vaak al door iets anders. En mevrouw heeft hier altijd al haar eigen ritme gehad, dus als ze het niet meer houdt einde van de middag krijgt ze al dr speen en knuffel en dan gaat het prima. Zeker icm met even sesamstraat kijken op de bank bij papa of mama op schoot

Marjolijntje wat naar, beterschap..

Wij hebben hier een tuitbeker voor de melk 's middags (hema, ietwat onhandig maar voldoet) en een rietjesbeker ook van hema, drinkt ze prima uit

En hij wordt goed schoon in de vaatwasser hoor! Was er idd ook bang voor dat ie niet goed schoon zou worden, maar mocht ik 'm niet meer schoon krijgen koop ik gewoon een nieuwe.. kost maar een paar euro.
Geef hier ook alleen maar thee of water idd
Ze wees wel eens naar mn koekje ook, gaf ik een stukje, hoefde ze het niet

Geef haar maar rijstewafel of rozijntjes

Ik lees ook wel eens op andere fora en dan denk ik; ben ik nou zo 'streng' of oplettend op eten? Zie dan kids van net 1 dat zich volvreten (oke misschien gecharcheerd) aan koekjes, diksap en snoepjes weet ik het. Ik geef alleen maar fruit, rijstwafels, crackers (van die watercrackers van lu), thee, water, rozijnen en de gewone dingen aan maaltijden. En yoghurt 's avonds als toetje, melkproducten is ze gek op.
Oh, dan wel mijn moeder, dat vind ik dan ook lastig. Die is wat drukker dan ik (ik ben vrij rustig.. ook belangrijk voor mn dochter, mn man heeft adhd en wellicht zij ook, dat weet ik niet. ga er nog niet vanuit maar de kans is aanwezig) en ik merk dat mn moeder het lastig vindt structuur in te bouwen. Ze geeft ook te pas en te onpas eten. Ook als ze ergens naar wijst krijgt ze het gelijk, en als ze wat jengelt omdat iets niet snel genoeg gaat (wat ze vaak ook bij ons doet), dan reageert ze erop terwijl wij het negeren (wat vaak beter helpt)

Ik wil het nog gaan bespreken. Maar weet niet hoeveel het gaat veranderen. Ze is een ontzettend lieve oma, maar omdat ze 1x per week oppast is het niet alleen de oma die verwend maar ook moet opvoeden. Hebben jullie ook zoiets (gehad)? Wat deden jullie?
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥