Ik zou rustig zeggen: 'niet bijten, je mag wel aaien.' En dan aaien voordoen. Elke x weer.quote:Op maandag 9 december 2013 09:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Ah, dank voor de uitleg Skoap
Lekker Soesa! gaan jullie nog weg of blijven jullie thuis? Hoe dan ook is uitslapen tijdens je vakantie goed uitgekozen van E!
S heeft ons vanochtend ook al tot 7:10 laten slapen. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar het lijkt wel alsof er een nieuw tijdperk is ingegaan![]()
En vanochtend heeft hij ook nog eens 10 minuutjes op mij gelegen, met zn hoofdje op mn schouder. Zo lief en zo zeldzaam![]()
Weet iemand misschien hoe ik bijten af kan leren op deze leeftijd? (ruim 12 maanden). Terugbijten bewaar ik wel voor als hij 2+ jaar is en het nog steeds zou doen. Hij doet het niet uit agressie maar uit enthousiasme denken wij. Als we op de bank zitten komt hij regelmatig langs om even een venijnige beet in je knie of voet te zetten. Of bij het knuffelen ineens een hap in je sleutelbeen ofzo. Nu doen we het steeds af met "Nee! Niet bijten!". En dat lijkt hij wel redelijk te snappen maar dan houdt het wel een beetje op
Maandag, dan heb ik geen dreumes meerquote:Op maandag 9 december 2013 11:39 schreef Kyara het volgende:
Beterschap NTS! en verjaardag vieren?wanneer is ze ook alweer jarig?
quote:Op maandag 9 december 2013 11:42 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Maandag, dan heb ik geen dreumes meer![]()
![]()
...
Wij zijn er bij E mee begonnen toen hij een half jaar was of zo. Hij kent inmiddels echt heel veel gebaren en gebruikt tegenwoordig ook vaak gebaar en woord samen.quote:Op maandag 9 december 2013 14:24 schreef Animalmix het volgende:
Zijn er trouwens mensen die babygebaren gebruiken of gebruikt hebben?
Beetje mee begonnen met een paar gebaren en ze pikt het razendsnel op. Zo leuk en handig! Klaar, slapen, drinken lukken al bij mijn net 1-jarige.
Ze krijgt sinds ik gestopt ben met bv een papfles (toen ze 15,5mnd was) anders wordt ze echt 100x wakker snachts we zitten nu op 2x pn wakker.quote:Op maandag 9 december 2013 17:10 schreef Troeta het volgende:
Hoe moeilijk ook Zoe, geen papfles geven s'nachts. Misschien ene beetje gewone melk geven en zo dan afbouwen met steeds meer water er in?
Fijn dat de prik er in zit Enf!!
Nena heeft ineens een dekseltjestik, zit de hele dag te prusten met deksels op potjes doen.
Wij gebruiken babygebaren heel veel ja, ondertussen ook de tel kwijt hoeveel ze er kent, en iedere dag leert ze er meer bij. Nou leren wij ook wel heel lui met Lotte en Max. Maar ik vind het echt heel fijn. Faye kan dingen vertellen met gebaren die ze met woorden echt nog niet kan. Het scheelt hier echt een boel frustraties.quote:Op maandag 9 december 2013 14:24 schreef Animalmix het volgende:
Zijn er trouwens mensen die babygebaren gebruiken of gebruikt hebben?
Beetje mee begonnen met een paar gebaren en ze pikt het razendsnel op. Zo leuk en handig! Klaar, slapen, drinken lukken al bij mijn net 1-jarige.
Nou ik moet vaker iets op Fok! zetten geloof ik. We leggen madam op de gebruikelijke 19.00 uur na een lekker badje in bed en ze is gelijk vertrokkenquote:Op maandag 9 december 2013 19:40 schreef Skoap het volgende:
Twinkle wij hebben dit nu ook met Luc. Hij ligt nu ook te krijsen boven terwijl hij normaal zonder te klagen ging slapen....
Faye praat als een malle en combineert woorden en gebaren. Het vult elkaar aan vind ik. Zeker woorden die op elkaar lijken kan ze verduidelijken met gebaren hier. En een hoop gebaren kende ze eerde dan het woord. Zo zegt ze geen vlinder, maar kan het wel gebaren. Koe gebaart ze dan weer structureel niet, want dat woord zegt ze goedquote:Op maandag 9 december 2013 21:17 schreef Kyara het volgende:
Sterkte en beterschap Marjolijntje
Ik vraag me eigenlijk af of die gebaren de taalontwikkeling niet in de weg staan eigenlijk? Dat de noodzaak om te leren praten dan minder wordt of zo. Oprechte interesse hoor. Ik vond het hier trouwens niet aan de orde omdat M al vrij vroeg met praten begon dus hij kon zich zelf al vrij snel redelijk uitdrukken.
Hier deed (en doe ik dat ook bij Floris). Hij accepteert dan veel beter als we gaan.quote:Op maandag 9 december 2013 22:32 schreef kleinzusje het volgende:
Fijn dat ze goed ging slapen Twink.
Phaidra: Nu maar hopen dat hij het boekje niet kan vinden
Ik laat haar nu van alles afscheid nemen met "dag" zeggen![]()
Dag speeltuin, dag hekje, dag vogeltjes, dag glijbaan, dag winkelwagentje.....
Zelfs van de magneetjes op de ijskast. Die zijn erg interessant als we gaan eten. "Dag magneetjes, dag dag, tot straks" Beetje debiel word je wel soms van een kind, of niet?
Die plakkert van mijplakt als superlijm. Even pauze.............please
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |