abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 december 2013 @ 10:01:37 #51
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_134073768
Spees ik zou net als Zolena op zo'n moment iets geven waar hij wel in mag bijten.

PureEvil, chaggo Cristel, ze zal misschien de spanningen voelen omtrent het overlijden?

Hier een sneu meisje. Komt net zielig huilend naar me toe: 'Pijn, pijn inne buik!' En nog voor het woord 'buik' uitgesproken is kotst ze heel d'r ontbijt uit.
Nu lijkt alles weer goed, heb haar een rijstwafel en wat water gegeven om weer bij te komen.
Hopelijk word ze niet ziek, we vieren haar verjaardag volgend weekend...
  maandag 9 december 2013 @ 11:35:00 #52
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134076071
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Ah, dank voor de uitleg Skoap :+
Lekker Soesa! gaan jullie nog weg of blijven jullie thuis? Hoe dan ook is uitslapen tijdens je vakantie goed uitgekozen van E!

S heeft ons vanochtend ook al tot 7:10 laten slapen. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar het lijkt wel alsof er een nieuw tijdperk is ingegaan :o
En vanochtend heeft hij ook nog eens 10 minuutjes op mij gelegen, met zn hoofdje op mn schouder. Zo lief en zo zeldzaam O+

Weet iemand misschien hoe ik bijten af kan leren op deze leeftijd? (ruim 12 maanden). Terugbijten bewaar ik wel voor als hij 2+ jaar is en het nog steeds zou doen :P . Hij doet het niet uit agressie maar uit enthousiasme denken wij. Als we op de bank zitten komt hij regelmatig langs om even een venijnige beet in je knie of voet te zetten. Of bij het knuffelen ineens een hap in je sleutelbeen ofzo. Nu doen we het steeds af met "Nee! Niet bijten!". En dat lijkt hij wel redelijk te snappen maar dan houdt het wel een beetje op :')
Ik zou rustig zeggen: 'niet bijten, je mag wel aaien.' En dan aaien voordoen. Elke x weer.

Even snelle reactie tussen het broodje smeren door ;)
pi_134076191
Twinkle, M heeft ook een periode gehad dat hij moest huilen bij het inslapen. Het enige wat hielp was hem laten huilen ;( Maar het is uiteindelijk wel weer overgegaan. Was trouwens alleen 's avonds, niet bij slaapjes overdag.

Spees, wat Soesa zegt inderdaad. Of je geeft hem wat meer eten :') (okey, die is te flauw en te gemakkelijk)
pi_134076214
Beterschap NTS! en verjaardag vieren? :X wanneer is ze ook alweer jarig?
  maandag 9 december 2013 @ 11:42:15 #55
348178 NotTheSame
pi_134076292
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 11:39 schreef Kyara het volgende:
Beterschap NTS! en verjaardag vieren? :X wanneer is ze ook alweer jarig?
Maandag, dan heb ik geen dreumes meer :o :X :'( ...
pi_134076376
Spees: wat Soesa zegt !
NTS: Beterschap :*
Ophelia:
Van haba: O+

http://www.bol.com/nl/p/haba-kerststal/9200000020106460/

Duur :{

Ook mooi:
http://www.kleinezebra.co(...)al-in-stof-kerststal

[ Bericht 15% gewijzigd door kleinzusje op 09-12-2013 11:54:23 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  maandag 9 december 2013 @ 11:51:08 #57
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134076497
Sorry Kyara, daar kan ik niet aan beginnen. Eten krijgt ie alleen in oneven maanden.

Thx Soesa. We schreeuwen overgens niet hoor, maar we zeggen het wel met uitroepteken :+ . Inclusief bloedserieus gezicht :7. Dat aaien voordoen doen we wel als hij de poes te grazen neemt, maar bij het bijten nog niet geprobeerd. Gaan we eens doen.
pi_134076837
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 11:42 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Maandag, dan heb ik geen dreumes meer :o :X :'( ...
:o

reality check :X
pi_134077008
Och wat sneu NTS

Ja hier lijkt het ook een fase... ik denk dat het nu een week of drie duurt. In het afgelopen jaar ging het op en af. Soms weken niks ... soms een paar dagen weer huilen.

En inderdaad misschien dan toch pijn ofzo.. maar dat kan ze nog niet echt aangeven. Maar ze komt ook weleens bj me liggen op de bank en dan lijkt er niks aan de hand. Dus ik dacht zelf aan iets als verlatingsangst ofzo? Maar echt alleen in bed .. ik kan rustig even naar de wc zonder dat ze begint te krijsen. Voelde me al een slechte mama
  maandag 9 december 2013 @ 12:19:26 #60
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134077114
Mango hihi ja zeker!
Nee, ik vroeg het even aan de arts en het was prima zei ze. Ze voelt zich ook alweer beter, klein beetje snotteren nog maar dus heb het erop gewaagd :) We gaan het zien.
Ohh wat een schattige kerststal!! O+

Whehe circustent, wat gaaf joh!

Ja wij doen hier alleen een klein boompje op de speaker (waar ze niet bij kan), ik durf dat nog niet aan hoor, een echte boom op de grond (en trouwens, qua ruimte zou ik ook even niet weten waar ie moet staan nu..)

Kyara wat vervelend ;( Sinterklaas resetten whaha :D

Troeta achgos wat vervelend zeg.. en dan ook nog eczeem enzo erbij ;( Ja, begreep idd ook dat het een heftige prik is. Maar ben toch blij dat ze 'm binnen heeft nu zeg maar..
Idd 7-14 dgn later kunnen ze last hebben ervan. Ook vlekjes enzo zei de arts.

Kz wat een monsterpost :D
Hoe ist met jullie? :*

Spees wat fijn van dat slapen! Ahw, lief is dat he, als ze zo bij je slapen even O+
Ik zeg hier altijd ferm 'eh!' als ze iets niet mag, met een streng gezicht. Dat werkt vaak wel goed en nu schudt ze dan ook zelf nee als ze bijv richting tv gaat :') Zo van; ik weet dat het niet mag (maar doe het soms stiekem toch :P)
En idd, bij de poes zeggen we ook altijd, niet slaan, doe maar aaien (en dan voordoen met haar handje).

Twink wat naar zeg ;( Geen tanden/sprong? Is het aandacht of iets anders denk je?

NTS achgos wat vervelend zeg! ;( Beterschap!

Nou prikjes gingen aardig goed verder. Het wegen op de weegschaal en het meten in de bak was nog meer drama schreeuwen en huilen dan de prikjes :') Mevrouw de arts was ook vrij eng, vooral met dr stethoscoop ding :{w dus ook weer brullen. Verder liet ze wel heel goed zien dat ze eigenlijk gewoon al los kan staan en ook wat stapjes kan lopen O+
Nu ligt ze al bijna een uurtje heerlijk te tukken!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_134077450
Ja Enf: Hier gaat het goed. Ze slaapt de laatste week wat onrustig en is wat moe overdag.
Misschien een groeispurtje ? Erg plakkerig ook O+
Maar heel knus en gezellig ! Ze kan lang spelen met een tasje/tandenborstel/usb kabel en een tas lege spa flessen :o
In bad gaan is nog steeds favoriet nummer 1.
Mamma en pappa wordt op geoefend. Ze kan het zeggen, maar nog een beetje onzeker. zachtjes en niet te vaak. Als ze in bad zit oefent ze woordjes O+
Verder gaan we veel op pad. Had haar laatst meegenomen met me naar de kringloopwinkel. Heeft ze bij het speelgoed zitten spelen met een jongetje van 8 :) Hield haar wel de hele tijd in de gaten.
Gelukkig stopt ze veel minder vaak iets in haar mond en geeft ze dingen die ze van de straat pakt meestal aan mij. Bah, zegt ze dan !
Tsja, wat nog meer ?
Heerlijke meid ^O^
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_134079557
Kleinzusje klinkt als een heerlijk meisje!

NTS beterschap! Wat zielig. Hopelijk blijft het hierbij.

Enf wat stom mevrouw de arts die je meisje gewoon afschrikt. En dat op het cb.

Twink zou het geen tanden kunnen zijn? Wij hebben bij (inmiddels) peuter ook heel vaak gedacht aan verlatingsangst en allemaal andere dingen. Uiteindelijk bleek er elke keer weer een tand dwars te zitten. Hij had er gewoon heel veel last van. Het ging pas echt goed toen alle tanden door waren. Gelukkig al voor zijn tweede verjaardag.
pi_134080206
Zijn er trouwens mensen die babygebaren gebruiken of gebruikt hebben?
Beetje mee begonnen met een paar gebaren en ze pikt het razendsnel op. Zo leuk en handig! Klaar, slapen, drinken lukken al bij mijn net 1-jarige.
pi_134081285
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 14:24 schreef Animalmix het volgende:
Zijn er trouwens mensen die babygebaren gebruiken of gebruikt hebben?
Beetje mee begonnen met een paar gebaren en ze pikt het razendsnel op. Zo leuk en handig! Klaar, slapen, drinken lukken al bij mijn net 1-jarige.
Wij zijn er bij E mee begonnen toen hij een half jaar was of zo. Hij kent inmiddels echt heel veel gebaren en gebruikt tegenwoordig ook vaak gebaar en woord samen.

Er zijn ook best veel liedjes die heel leuk zijn om met gebaren te doen. Denk bijvoorbeeld aan "the wheels on the bus", "Twinkle Twinkle little star" en "Old Mc Donalds had a farm'. Ik heb een filmpje van E toen hij 10 maanden was waar hij echt mee zit te gebaren bij "The wheels on the bus".
Het leuke van die liedjes is dat je op een hele speelse manier oefent met gebaren/ fijne motoriek en je het echt samen kan doen.
  maandag 9 december 2013 @ 15:32:08 #65
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134082198
Ik weet niks van babygebaren maar ik wil er nu alles van weten! :o
ik vind het echt iets voor S, die probeert alles aan te wijzen en met zijn handen duidelijk te maken. Al "heb. Heb. HEB. HEB!" roepend.

Enlighten me! Was het erg moeilijk om mee te beginnen? En ben ik nog op tijd?
pi_134082892
Ik wil ook graag meer horen erover! Dacht eigenlijk dat ik er al te laat mee was maar zo te lezen niet!

We hebben gister meneertje met duwkar en al naar buiten genomen. Trots dat hij was dat hij zelf liep! Zo leuk om te zien, en natuurlijk elke twee meter stoppen omdat er iets te zien was. Gras, eendje, auto die voorbij komt O+ O+ O+

Gaat zo snel opeens, hij snapt opdrachtjes als 'geef maar aan mama', 'waar is de bal/sophie/vrachtwagen?', 'pak je beker maar' en hij kan zwaaien (niet heel bijzonder geloof ik met 14 maanden, maar goed :) )

Wij mogen volgende week voor BMR trouwens. Hopelijk valt het mee met de effecten.
pi_134083469
Als E vanavond in bed ligt zal ik even een wat uitgebreider verhaaltje typen over mijn ervaringen met babygebaren.
pi_134084011
NTS / Troeta
Wat sneu :(

Kz
*;

Animalmix
Geen ervaring mee, marjolijntje wel geloof ik.

Mijn boef wil niet eten. Geen avondeten, ontbijt, koekjes ..
Ze begint soms enthousiast aan het avondeten en na 4hapjes wil ze niet meer. Snachts natuurlijk honger.. Ze krijgt dan een papfles die wil ze wel (anders slaapt ze niet verder) we doen eigenlijk niets anders dan normaal qua ritme ofzo & genoeg diversiteit in voeding.
Is dit een fase bij 18mnd? ik push verder niet want het eten is er wel en als ze niet wil kan ik dr niet dwingen (wil ik ook niet) maar vind het niet echt leuk zo.
Is nu zo'n kleine maand dat ze weinig eet. Ene dag eet ze meer dan een andere dag maar echt wel weinig.

Vandaag geen ontbijt, wel n half koekje om 10u met een paar nibbits toen we op visite waren. 12u half stukje boterhamworst, 3 kleine stukjes brood & 180ml pap om 13:00 (omdat ze geen brood wilde eten en ze met een lege maag niet gaat slapen ). Verder nog niets vandaag. Dit is toch veel te weinig? -O-
pi_134085689
Hoe moeilijk ook Zoe, geen papfles geven s'nachts. Misschien ene beetje gewone melk geven en zo dan afbouwen met steeds meer water er in?

Fijn dat de prik er in zit Enf!!

Nena heeft ineens een dekseltjestik, zit de hele dag te prusten met deksels op potjes doen. O+
pi_134086047
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:10 schreef Troeta het volgende:
Hoe moeilijk ook Zoe, geen papfles geven s'nachts. Misschien ene beetje gewone melk geven en zo dan afbouwen met steeds meer water er in?

Fijn dat de prik er in zit Enf!!

Nena heeft ineens een dekseltjestik, zit de hele dag te prusten met deksels op potjes doen. O+
Ze krijgt sinds ik gestopt ben met bv een papfles (toen ze 15,5mnd was) anders wordt ze echt 100x wakker snachts we zitten nu op 2x pn wakker.
Het is niet sinds de papfles dat ze niet eet, ze krijgt sinds ze 15,5mnd is smiddags een fles (sindsdien slaapt ze bij de GO) en snachts. Dus die papfles is wel n beetje heilig.
Toen manlief 2wk weg was kreeg ze een paar x geen papfles en at ze overdag hetzelfde (ze sliep redelijk omdat ze de hele nacht bij mij lag dan knuffelde ik dr in slaap zegmaar. Werkt nu niet meer :+ )

Dekseltjestik :D
pi_134086201
Zoë, bij ons wordt nauwelijks avondeten gegeten. Verder over de dag wel ok. Lijkt echt een fase te zijn. Kan ze geen last van kiezen hebben? Of is alles al door? Niet lekker? Ik roep ook maar wat ;).

KZ, hij heeft van de Sint een puzzel gehad, blokken, soort knikkerbaan, sambaballen en een elmo-knuffel. Dingen met vormen zijn vaak vanaf 1,5 jaar, blokken en inlegpuzzels ook. De knikkerbaan is eigenlijk voor 2+ jaar, maar hij snapt het al prima!

Twinkle, zo'n fase hadden wij ook met inslapen. Was verlatingsangst idd (wellicht ook door stress omdat mijn moeder overleed). Ook opeens huilen na wegbrengen op t kdv, had hij in 15 maanden nog nooit gedaan!! Wij hebben ook toegepast om steeds na een paar minuten weer te gaan kijken, troosten en weer weg. Ik vond het vreselijk, maar bij hem blijven werkte ook niet, dan duurde het hele riedeltje veel langer nog. Dacht je dat hij sliep, maar dan net met de deur dichtdoen was hij weer wakker en nog veel meer in paniek (want weggegaan zonder dat hij het had gemerkt). Daarnaast een beetje blijven rommelen op de bovenverdieping. En ook uitleggen, ze begrijpen inmiddels al meer dan je denkt! Het was na een week of 2 weer over.

NTS, wat sneu. Beterschap! En alweer bijna dreumes-af :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134090909
Twinkle wij hebben dit nu ook met Luc. Hij ligt nu ook te krijsen boven terwijl hij normaal zonder te klagen ging slapen....
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_134091528
2 ouders met buikgriep, dus de kleine maar noodgedwongen sinds zondag bij opa en oma "parkeren" . Mag hopen dat dit niet vaker voor gaat komen, wat een drama...
Hooray for boobies!
  maandag 9 december 2013 @ 20:11:39 #74
348178 NotTheSame
pi_134092575
Zoë, toevallig had onze vpk het erover dat kindjes rond 1,5 jaar eten gaan weigeren. Het zou een soort van grenzenverkennend iets zijn bij die kleintjes en dat hoort erbij volgens haar. Draakje deed dat ook en het ging eigenlijk vanzelf over.
Wij zijn gewoon blijven aanbieden en hetzelfde ritme erin blijven houden.
En wat betreft die papfles, gewoon blijven doen als jij (en S.) je daar beter bij voelen. Draakje krijgt voor het slapen gaan ook nog gewoon warme volle melk en als ze er 's nachts om vraagt doe ik er ook niet moeilijkover . Ze zal er heus niet tot d'r 18e om vragen en zo is iedereen blij.
pi_134092863
Phaidra
Ja er komen ook snijtanden en kiezen aan. Ik zie ze al maar ze zijn nog niet echt door.

NTS
Goed om te weten. Ik ben ook gestopt met apart koken want dat hoeft ze toch niet. Zonde van al dat eten wat ik moet weggooien.
Alles wat ze eerst lekker vond; soep, vlees etc hoeft ze niet meer. Ze wil ook niet aan tafel zitten. Prima dan gaan wij lekker eten. Vind ze niet leuk en gaat dan wel weer aan tafel zitten.
Ik geef het verder weinig aandacht want dan is het minder interessant denk ik.

Snachts wil S alleen maar pap dus die blijft voorlopig wel. Er komt idd vanzelf een moment dat t niet meer hoeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')