abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 december 2013 @ 11:42:52 #201
30252 Soempie
Procreating
pi_134219158
Spees, wat lief zo, die slaapfoto's. O+

En jullie maken monsterposts hier. Na m'n bad ga ik toch een bijleespoging doen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 13 december 2013 @ 11:47:39 #202
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134219290
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:42 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik koop zelden kleertjes voor een ander kind hoor (geef meestal iets anders als kraamcadeau, juist vanwege smaakverschillen) maar ik koop wel altijd iets wat ik leuk vind en wat ik denk dat de ouders leuk zullen vinden. Daar gaat t idd om, als de ontvanger er blij mee is, ben ik ook blij (en als de ontvanger blij is met Disney, so be it...)

Mijn smaak hoeft toch niet meteen compleet het tegenovergestelde van die van de ouders te zijn? Ik vind het juist leuk om ook een beetje out-of-the-box te zijn met een cadeau. Niet het Hemapakje waar bijna elk kind al mee loopt. True, maar toen vriendin een 2e kreeg vroeg ze specifiek om een jurkje, en toen ben ik maar afgegaan op wat oudste zoal droeg, en daar in de buurt gebleven qua stijl (maar wel iets wat ik zelf ook tof vond)...

[..]

Je nick doet anders vermoeden :o
M'n kat en overleden kat he(et)ten zo, als grap idd. De echte Disney Micky Mouse is hier nergens te bekennen...
pi_134219478
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:38 schreef Soempie het volgende:
_O-

Hier hetzelfde Kyara. En ook een Mickey Mouse broek en trui. _O- Als het kon lag ik nu over de grond van het lachen. :D

En het mooiste: de Mickey Mouse trui wil M. niet aan: 'neeeee aaan, neee, nie mooi!'. _O-
:D

Zou het hetzelfde setje zijn?

En voor meisjes echt ook iets monsterlijks. Dat zou ik nog niet eens aan pyjama aantrekken.
  vrijdag 13 december 2013 @ 11:58:56 #204
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134219650
misschien staat het M wel gewoon leuk. Mickey Mouse hoeft niet persé erg te zijn. Ik vind de reacties op mickey mouse en collega's :P wel wat overdreven soms.

Het is toch harstikke lief dat je schoonmoeder kleding wil kopen voor je kinderen? Ik doe dat ook voor die van ons :)
pi_134219740
Het is ook heel lief, dat vooropgesteld. Maar ik vind datgene wat ze gekocht heeft gewoon heel lelijk plus dat hij al best veel van die dikte heeft wat ik wel leuk vind (daarom vroeg ik ook om iets specifieks). En ik vind het gewoon heel zonde van het geld als het dan in de kast blijft liggen. Ik weet dat mijn schoonzusje alles gewoon doorverkoopt op de kledingbeurs met labels en al er aan maar ik ben dan liever eerlijk denk ik. Ik weet alleen niet hoe dat gaat vallen.

En tja, over smaak valt niet te twisten maar ik vind Mickey Mouse gewoon heel lelijk. :)
  vrijdag 13 december 2013 @ 12:10:02 #206
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_134219964
Spul van C&A vind ik sowieso al vreselijk. Ik weet niet wat ik ermee zou doen eerlijk gezegd :@ . De mensen die kleren kopen voor haar kennen mijn smaak wel.

Mag ik trouwens ff jompelen? Ze slaapt nou al 1,5uur *O* !
Alleen durf ik niet te gaan liggen want dan ben ik ook vertrokken denk ik :O .
pi_134220351
Fijn dat ze even wat slaap kan inhalen NTS.
pi_134221273
Fijn NTS!

Kyara, nee! Echt vervelend. Ik weet ook niet wat ik zou doen. Mijn schoonmoeder heeft een prima smaak en ze vraagt ook altijd wat we nodig hebben en in welke maat. Ideaal :+.

Ik heb wel een keer een lelijk pakje als kraamcadeau gekregen. Ik heb het toch 2-3x aan getrokken, want de stof was wel lekker zacht :D. Daarna werd het zomer en is het ding nooit meer uit de kast gekomen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134221349
En sleeping Sillie O+ Bekend slaappakje ook; deze is van gisterochtend:

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134221423
O+ de foto's O+

en Luc heeft die slaapzak ook :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_134221432
Ik heb een mailtje gestuurd dat ik eerst even wil voelen hoe dik het is ivm reeds aanwezige kastvoorraad. En dat ik het echt heel lief vind, niet ondankbaar wil zijn maar het ook zonde vind als het ongedragen in de kast blijft liggen en dat ik hoop dat ze mijn eerlijkheid niet erg vinden.
pi_134221437
Lief Phaidra! O+
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:32:05 #213
30252 Soempie
Procreating
pi_134222705
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zou het hetzelfde setje zijn?

En voor meisjes echt ook iets monsterlijks. Dat zou ik nog niet eens aan pyjama aantrekken.
Grijze fleecetrui en een blauwe broek met op de kontzak Mickey?

De trui staat hier trouwens wel lief en is lekker warm. Maar ik zou het zelf nooit kopen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_134222800
Nee, hier is het een geruite bloes met een blauwe trui met een grote Mickey erop en een bijpassende spijkerbroek. De combi blouse/trui vind ik dan wel weer leuk maar dan met een effen trui.

Ik hoop maar dat mijn mailtje niet verkeerd valt. Zal straks even bellen als de kinderen naar bed zijn.
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:49:01 #215
30252 Soempie
Procreating
pi_134223277
Phaidra O+

Hier laat ik het maar gaan. Soms komen ze met echt heel leuke dingen en de keer erop weer met iets wat helemaal niet m'n smaak is. Bij die Mickey trui dacht ik: nouja, als het maar lekker zit en M. het leuk vindt. Maar hij is modebewuster dan ik. :+ En tja, het is wel lief natuurlijk!
Maar als het iedere keer niet m'n smaak zou zijn, dan zou ik er denk ik wel voorzichtig iets van zeggen. Zonde toch als het ongebruikt in de kast ligt?

NTS, dat je na 1,5 uur denkt: was ik nou maar direct gaan liggen. Maarja als je dat doet zul je net zien dat ze niet slaapt. Wel fijn!
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:56:39 #216
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134223554
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:52 schreef Phaidra het volgende:
En sleeping Sillie O+ Bekend slaappakje ook; deze is van gisterochtend:

[ afbeelding ]

Fijn is die slaapzak he! Toen ik m kocht wilde ik dat ze er ook een voor volwassenen zouden hebben O+
Jouwes ligt ook zo met zijn handjes gedraaid!

Mij lijkt die mail goed Kyara, en zeker als je zo even voor de zekerheid belt. Want je bedoelt het toch ook oprecht niet verkeerd? Het is ook zonde als ze kleertjes koopt die uiteindelijk niet gedragen worden.

Wij krijgen gelukkig niet veel ongevraagd. Zou ook niet blij zijn met Mickey Mouse achtige dingen of van dat typisch C&A spul.

SPOILER: dit soort dingen. Brrr.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar blijkbaar vinden heel veel mensen het wél mooi. Getuige het marktplaatsaanbod.
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:59:15 #217
30252 Soempie
Procreating
pi_134223655
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:23 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Herkenbaar.
En leuke foto Kyara! O+. Ik vind jouw M. zo'n gupke! O+.

Soempie, hoe is het met je kleintje onderweg?
Het duurt niet lang meer. Als ze niet uit zichzelf komt, dan volgende week hoogstwaarschijnlijk een inleiding. Zo opgelucht dat ik niet door hoef tot 41 of 42 weken. :@ Ik vind het de laatste week zo naar voor M. Ik slaap slecht en overdag neemt Wiebel (man) dus eigenlijk alles over, zodat ik kan slapen/ rusten. En dan komt M.: 'nee, mama, niet slapen, spelen.' ;( 's Middags spelen we dan of ik lees voor. Hij komt nu ook elke keer bij me, armpjes om me heen: 'lieve mama'. O+ 's Avonds naar bed brengen doe ik wel nog trouw.

En hij lijkt zoveel te begrijpen. Gister was hij tomaatjes aan het eten en toen kwam hij een tomaatje voeren aan m'n buik: 'ooh, nee, baby geen tomaat, baby melk drinken!'. :D En vanmorgen met z'n mondje tegen m'n buik: 'hallo baby! lekker slapen!'

Dus, echt heel toffe momenten, maar tegelijk ook lastig.

Hoe is het bij jullie? Ik kijk even of ik nog meer posts van je zie.
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:00:45 #218
30252 Soempie
Procreating
pi_134223711
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:56 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Fijn is die slaapzak he! Toen ik m kocht wilde ik dat ze er ook een voor volwassenen zouden hebben O+

Mij lijkt die mail goed Kyara, en zeker als je zo even voor de zekerheid belt. Want je bedoelt het toch ook oprecht niet verkeerd? Het is ook zonde als ze kleertjes koopt die uiteindelijk niet gedragen worden.

Wij krijgen gelukkig niet veel ongevraagd. Zou ook niet blij zijn met Mickey Mouse achtige dingen of van dat typisch C&A spul.

SPOILER: dit soort dingen. Brrr.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar blijkbaar vinden heel veel mensen het wél mooi. Getuige het marktplaatsaanbod.
Of blijkbaar juist niet. :+ Tenminste, de ouders dan. :D

Zoiets als je voorbeelden heb ik hier ook gekregen. Ik weet dus echt niet wat ik daarmee moet. Zo lelijk. :{
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:02:55 #219
30252 Soempie
Procreating
pi_134223774
En ik begrijp het ook echt niet. Ze zien dan toch dat hij nooit zulke dingen draagt? Maarja, we krijgen ook nog steeds plastic herriespeelgoed en ik dacht dat het ook wel duidelijk was dat we daar niet zo van zijn (M. speelt er wel mee hoor, niet dat we het ongebruikt op zolder zetten).
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:23:33 #220
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134224486
Ja, ik houd ook meer van het houten speelgoed. Maar voor plastic herriespeelgoed valt nog te zeggen dat ze het zelf wel superfantastisch vinden (de reden waarom wij waarschijnlijk ook wel gaan zwichten voor een Cars/...pyjama over X jaar :P)

Maar waarom ook áltijd die cijfers op kinderkleding? Ik snap het echt niet :+

Ik heb laatst een shirtje voor Silvijn gekocht met zo'n onnodig getal erop (en nog een embleem ook :P) . Ik vond de rest van het shirt wel heel erg leuk dus ik kijk er in dit geval overheen maar het is zo random, zo'n '71' X-)

SPOILER
pi_134224578
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:02 schreef Soempie het volgende:
En ik begrijp het ook echt niet. Ze zien dan toch dat hij nooit zulke dingen draagt? Maarja, we krijgen ook nog steeds plastic herriespeelgoed en ik dacht dat het ook wel duidelijk was dat we daar niet zo van zijn (M. speelt er wel mee hoor, niet dat we het ongebruikt op zolder zetten).
Toen Luc 1 werd had ik als enige "cadeau eis" gezegd "liever geen speelgoed wat herrie maakt"

En hij kreeg van mijn schoonmoeder een piano achtig ding.
En van mijn schoonzus een of ander ding om cijfers, letters en dierengeluiden te leren :')

Fail!

Maar hier liggen ze ook gewoon bij zijn speelgoed.
pi_134225896
Kyara wat is M toch een mooi jongetje. Lijkt me ook echt een lieverd!
En die tweede foto O+
Goed gehandeld met je schoonmoeder en de kleertjes. Ben benieuwd hoe ze reageert.

Hier ook een schoonmoeder die niet echt mijn kledingsmaak lijkt te kennen. De laatste keer heb ik maar een bon van kinderkleding-tekoop.nl gevraagd en zelf in de sale leuke dingen gekocht.

Spees slapende Sil is echt heel erg schattig zeg! O+

Beetje laat maar welkom Keshet! Nog gefeliciteerd met Henkie!
pi_134226134
Haha, dat houten speelgoed ja :D Fail... ik vind het zelf veel mooier en leuker, maar kind is groot fan van al het plastic. Tja. Ik kan het hem ook niet opdringen toch? Ik koop lekker wat ik mooi vind, dat zal minder snel iets van plastic zijn, maar ik verafschuw het ook niet hoor. Duplo is ook plastic.

SPOILER
Kleding eigenlijk hetzelfde. Ik hou ook niet van de dingen die Spees post, maar dat is persoonlijk. Je hoeft iig niet bang te zijn dat ik het schap met Cars voor je leegkoop zeg maar.

Schoonmoeder koopt soms wel eens iets voor kind bij een kinderspeciaalzaak, superlief maar niet altijd iets wat ik had uitgekozen, maar ik trek het gewoon aan. Net als die paar items die papa heeft uitgekozen.

Ik vind het veel te lief dat ze speciaal iets voor kind uitzoeken dat ik er geen moeite mee heb als hij er een of twee dagen per week niet geheel naar mijn smaak uit ziet. Soms is het verrassend leuk overigens. In een ruiten bloesje leek hij bv opeens net op opa, die vond het helemaal fantastisch _O-

Maar goed, ik heb makkelijk praten, ik koop 95% van zijn kleding zelf :P
pi_134226375
M is helemaal weg van zijn 2 plastic herrie toettoet autootjes. En ik heb ze allebei nog zelf voor hem gekocht ook! Net als het houten speelgoed inderdaad. En ik ben duplofan.

Wij hebben dat Janod vliegtuig. Is inderdaad leuk :Y
pi_134229013
Update: schoonmoeder gesproken. Ze vond het helemaal niet erg maar ze dacht wel dat het handiger is om mij voortaan geld te geven ipv zelf kleding te kopen.

*O*
  vrijdag 13 december 2013 @ 16:32:16 #226
30252 Soempie
Procreating
pi_134229216
Mooie oplossing. :D

Duplo O+ Maar dat vind ik ook heel iets anders dan al dat Vtech spul.
pi_134229361
Little people vind ik bij vlagen ook leuk trouwens.
  vrijdag 13 december 2013 @ 17:27:52 #228
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134231129
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:26 schreef Kyara het volgende:
Update: schoonmoeder gesproken. Ze vond het helemaal niet erg maar ze dacht wel dat het handiger is om mij voortaan geld te geven ipv zelf kleding te kopen.

*O*
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* Nou dat is een feestje waard :+ Voor de komende 10 jaar heb je daar geen problemen meer mee *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_134231631
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:54 schreef Skoap het volgende:
O+ de foto's O+

en Luc heeft die slaapzak ook :D
M ook :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 13 december 2013 @ 17:49:43 #230
348178 NotTheSame
pi_134231781
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 17:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

M ook :D
Draakje ook, alleen die past nie meer ;( .
pi_134232754
M heeft die slaapzak niet /partypooper
pi_134235195
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:26 schreef Kyara het volgende:

*O*
Super *O* ^O^ *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134237967
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:56 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja heel fijn! Zo heerlijk warm O+. Maar het is best een grote maat nog (86-104) en daardoor nog wat slobberig. Voor mij wat onhandig met hem optillen :+.

Soemp, nu echt de laatste loodjes! Dalijk ben je mama van 2 O+!! En wat ontzettend schattig, M. tegen je buik!

Oh ja, wij wilden ook voornamelijk houten speelgoed. Maar op het kdv vindt I. de plastic herrie-meuk helemaal geweldig. Dus nu overwegen wij toch ook om wat aan te schaffen :'). Ouderschap maakt week...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134238498
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:59 schreef Soempie het volgende:
En hij lijkt zoveel te begrijpen. Gister was hij tomaatjes aan het eten en toen kwam hij een tomaatje voeren aan m'n buik: 'ooh, nee, baby geen tomaat, baby melk drinken!'. En vanmorgen met z'n mondje tegen m'n buik: 'hallo baby! lekker slapen!'
Wat lief! O+ O+
pi_134239163
Kyara wat fijn!!

Ik ben ook houten speelgoedfan!
Maar plastic meuk heeft wel aantrekkingskracht op kinderen zeg :).
Toch wordt er op dit moment door peuter vooral gespeeld met de houten treinrails van Ikea.
En door N met deze (via mp op de kop getikt):
  vrijdag 13 december 2013 @ 21:12:49 #236
348178 NotTheSame
pi_134240730
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 20:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja heel fijn! Zo heerlijk warm O+. Maar het is best een grote maat nog (86-104) en daardoor nog wat slobberig. Voor mij wat onhandig met hem optillen :+.

Soemp, nu echt de laatste loodjes! Dalijk ben je mama van 2 O+!! En wat ontzettend schattig, M. tegen je buik!

Oh ja, wij wilden ook voornamelijk houten speelgoed. Maar op het kdv vindt I. de plastic herrie-meuk helemaal geweldig. Dus nu overwegen wij toch ook om wat aan te schaffen :'). Ouderschap maakt week...
Die van mij is 68/80... Hebbuh? :+
pi_134241521
Mijne heeft die slaapzak ook :D

Kyara, wat fijn zeg!

Soempie, ik had het vanmiddag al gelezen, maar wat lief van M O+ O+
pi_134242400
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:12 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Die van mij is 68/80... Hebbuh? :+
Die maat heeft zijn zomerslaapzak en werd juist wat krap. Dus vandaar de grotere maat, maar dat is meteen zo huge! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 december 2013 @ 22:13:49 #239
348178 NotTheSame
pi_134244561
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Die maat heeft zijn zomerslaapzak en werd juist wat krap. Dus vandaar de grotere maat, maar dat is meteen zo huge! :D
Snap ik ;). Het is ook een heel verschil tussen die 2 maten. Draakje sliep in eerste instantie ook met de mouwen omgeslagen in 86/104 maar 68/80 was gewoon echt te kort.
pi_134245463
Ik heb M eerst een 90 gegeven voordat hij in de 86/104 ging. Die zijn nu te klein en de 86/104 is nu niet meer zo huge. M heeft een tweedehands variant met autootjes O+
pi_134247233
Wat een verhalen hier haha!

hier een variatie aan speelgoed. Mij maakt t echt niet uit of F speelt met een houten ding, vtech ding of n lege kartonnen doos bij wijze van. Als zij maar geniet. Ze wil nu de hele tijd boekjes lezen en kleuren. Oh en stickers plakken is een hit!

Kleding met bekende opdrukken vind ik zelden mooi. Hier geen winnie of woezel oid. Wel vaak fellere kleuren, vrolijke opdruk of drukkere printjes. En tomboy achtig vind ik leuk. Noppies, h&m, hema vooral.

Ik merk nu dat de woordenschat zich snel uitbreidt en dat ze heel veel snapt. Zo leuk!

Nu lekker slapen. Net een late dienst gehad en morgen een vroege. Lekker vermoeiend. Weltruste allemaal!
  vrijdag 13 december 2013 @ 23:27:11 #242
381212 Gulara
From the future
pi_134248499
Hallo jongensmoeders. Ik kom hier even zoeken. :)
pi_134251730
Die paddenstoel hebben wij ook. O+
pi_134257781
L heeft die slaapzak ook :)

Kwisted, klinkt als een druk weekend!

Hier alles weer goed met L. Ze is weer dr eigen vrolijke zelf. Ze kletst nu echt heel veel en kan ineens meer woordjes.. En ze geeft dr popjes steeds kusjes O+ Hoe trots kun je zijn!
pi_134264088
Hier ook een variatie aan speelgoed: houten dingen vind ik erg leuk, maar Cars, Duplo en wat herriespeelgoed zijn ook aanwezig.

Kwa kleding met opdrukken vond ik dat soort dingen voor de hele kleine maatjes prima, nu wat minder. Maar ik weet, dat het straks weer komt, de grote wilde vanaf 3,5/ 4 jaar alleen maar Cars aan, af en toe moet hij ook wat anders hoor, we hebben ook uni t-shirts, gestreept oid in de kast liggen.

Kyara *G* voor de geweldige reactie van je schoonmoeder. Hier koopt schoonmoeder ook weleens wat maar ze heeft een goede smaak, dus ik vind het vaak ok.

Keshet welkom, gefeliciteerd met Henkie, wat een prachtiongen.

Zag ook supermooie foto's van Phaidra's I, silly van Spees en Kyara.

Minneola, leuke raket.

Nts fijn van het slapen.

Animal mooie paddenstoel.

Freubelot, fijn, dat ze weer haarzelf is.

Hier alles goed, vanochtend weer hele leuke complimenten gehad over mijn dreumes. Gisteren de 2 nieuwe collega's ontmoet, beide Duits met Nederlandse man en hebben kleine kinderen ( de een een meisje van 11weken, de ander 2 van 3 jaar en een baby/ dreumes) dus erg leuk, veel gemeen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134265118
quote:

[..]

Het duurt niet lang meer. Als ze niet uit zichzelf komt, dan volgende week hoogstwaarschijnlijk een inleiding. Zo opgelucht dat ik niet door hoef tot 41 of 42 weken. :@ Ik vind het de laatste week zo naar voor M. Ik slaap slecht en overdag neemt Wiebel (man) dus eigenlijk alles over, zodat ik kan slapen/ rusten. En dan komt M.: 'nee, mama, niet slapen, spelen.' ;( 's Middags spelen we dan of ik lees voor. Hij komt nu ook elke keer bij me, armpjes om me heen: 'lieve mama'. O+ 's Avonds naar bed brengen doe ik wel nog trouw.

En hij lijkt zoveel te begrijpen. Gister was hij tomaatjes aan het eten en toen kwam hij een tomaatje voeren aan m'n buik: 'ooh, nee, baby geen tomaat, baby melk drinken!'. :D En vanmorgen met z'n mondje tegen m'n buik: 'hallo baby! lekker slapen!'

Wat een lief manneke die M. van jullie O+.
Ik post niet zoveel. Billie vraagt veel leuke aandacht, en werk is heel druk. Op het moment is Billie al een week aan het kwakkelen enzo ;(. Veel keelpijn, weinig drinken. Huisarts zei dinsdag ontstoken amandelen, nog even aankijken en anders terugkomen. Dus ik denk dat we maandag terug kunnen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_134265610
quote:

[..]

Fijn, dat je niet zoveel langer meer moet. Wat super lief van M. Ben erg benieuwd hoe hij het straks vind als zijn zusje er is.

Beterschap Kuukske!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134265709
Wat naar Kuukske ;(

Tinu, leuk zoveel raakvlakken!

M had vandaag weer een paar leuke uitspraken (tegen zijn vader helaas).
Buiten klinkt een hele harde motor. M vliegt naar het raam een roept a la de bol.com reclame "isse vuilnisauto vuilnisauto". Nee M, dat is geen vuilnisauto. M kijkt even bedenkelijk en gaat vervolgens alles opnoemen wat het ook kan zijn "isse raceauto? isse vrachtauto? isse duikboot?

En bij het boodschappen doen klonkt een bel:
M: telefoon!
Papa: ga maar opnemen dan
M: hallo, met M (met klemtoon op laatste stuk van zijn naam)
Papa: wie is er aan de telefoon
M: isse mama!
Papa: en wat zeg je tegen mama
M: mama, hou van jou!

O+ O+ O+
pi_134267038
Ahw te cute!! :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 14 december 2013 @ 19:35:54 #251
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134267293
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 december 2013 18:42 schreef Kyara het volgende:
Wat naar Kuukske ;(

Tinu, leuk zoveel raakvlakken!

M had vandaag weer een paar leuke uitspraken (tegen zijn vader helaas).
Buiten klinkt een hele harde motor. M vliegt naar het raam een roept a la de bol.com reclame "isse vuilnisauto vuilnisauto". Nee M, dat is geen vuilnisauto. M kijkt even bedenkelijk en gaat vervolgens alles opnoemen wat het ook kan zijn "isse raceauto? isse vrachtauto? isse duikboot?

En bij het boodschappen doen klonkt een bel:
M: telefoon!
Papa: ga maar opnemen dan
M: hallo, met M (met klemtoon op laatste stuk van zijn naam)
Papa: wie is er aan de telefoon
M: isse mama!
Papa: en wat zeg je tegen mama
M: mama, hou van jou!

O+ O+ O+
Ooooowwww Kyara O+
pi_134269029
Ik zag lieve slaapfotos O+

Soempie en Kyara wat een lieverds hebben jullie

S eet weer meer gelukkig & kletst superveel. Vind al die ontwikkelingen erg leuk

Fotos. S 19mnd
SPOILER

[ Bericht 45% gewijzigd door Zoë23 op 15-12-2013 08:36:52 ]
pi_134269722
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw Zoë, vooral die 2e is prachtig!!! O+ O+ O+ O+ O+
pi_134270230
Mooie foto's Zoe! O+
pi_134270835
Zoë, ik vind het altijd zo'n gek idee dat S maar een maand ouder is dan I. Ze ziet er zo groot uit al!! :D Schattig die poppenfoto O+.

Kyara, wat vreselijk lief O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134274435
nog even terugkomend op lawaai speelgoed: M kwam zelf vragen of zijn toettoet auto uit mocht.

(nou ja vragen, ik kreeg de auto in mijn handen gedrukt met het bevel "uit maken")
pi_134274542
Woow Zoe tis al een hele dame! Kan me dat hier echt nog niet voorstellen :o
pi_134276316
Knappe dame, Zoë. Vooral op de 2e foto ziet ze er ouder uit.

Gulara wat zocht je dan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134276538
Wat wijs al kyara!

Lief altijd poppenmoedertjes O+

En die van Soempie ook al zo wijs en lief voor de baby!
  zondag 15 december 2013 @ 00:00:28 #260
348178 NotTheSame
pi_134277968
Egopost!!!

Zo. Zit af liggen en bibberen. We hebben de verjaardag overleefd! Alles is opgeruimd en gepoetst, alleen de shitload aan speelgoed en de slinger en ballonnen herinneren nog aan deze super dag.

Draakje lag pas rond 21.00uur in bed maar ze heeft echt een geweldige dag gehad! Ze heeft zoveel leuks gekregen en bij iedereen die binnen kwam was het:
Ikke jarig, ikke tee jaar, CAAAADEAUTJES!!!!
Van keukentje tot accuauto (met 3 rollen inpakpapier in moeten pakken maar het eerste wat zei was: Oooh crossauto! Draakje crossauto!), van Voice Kids Singalong tot kassa met irritante bliepjes, ze is tot op het bot verwend!
Ze kon op het laatst niet meer praten maar het is boven verwachting goed gegaan.

Nou nog 1 dagje legaal meeposten hier en dan moet ik jullie gaan verlaten ;( ...
pi_134282234
Kyara handig zo een kind, die het herriespeelgoed zelf uit wil hebben.

Nts alvast gefeliciteerd met draakje! *O*. Klinkt naar een hele goede verjaardag.

Mag ik even jompelen *G*? L heeft gisteren voor het in bad gaan op het potje geplast. Al was het echt een toevalstreffer denk ik en hij plaste alsnog ook in het bad ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134282267
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:00 schreef NotTheSame het volgende:
Egopost!!!

Zo. Zit af liggen en bibberen. We hebben de verjaardag overleefd! Alles is opgeruimd en gepoetst, alleen de shitload aan speelgoed en de slinger en ballonnen herinneren nog aan deze super dag.

Draakje lag pas rond 21.00uur in bed maar ze heeft echt een geweldige dag gehad! Ze heeft zoveel leuks gekregen en bij iedereen die binnen kwam was het:
Ikke jarig, ikke tee jaar, CAAAADEAUTJES!!!!
Van keukentje tot accuauto (met 3 rollen inpakpapier in moeten pakken maar het eerste wat zei was: Oooh crossauto! Draakje crossauto!), van Voice Kids Singalong tot kassa met irritante bliepjes, ze is tot op het bot verwend!
Ze kon op het laatst niet meer praten maar het is boven verwachting goed gegaan.

Nou nog 1 dagje legaal meeposten hier en dan moet ik jullie gaan verlaten ;( ...
Leuk dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad! Hopen dat je vandaag kunt uitslapen :) En gezellig nog even meeposten. Krijgen we foto's te zien?

*O* voor L van Tinu, een plasje in het potje *O*

Hier gisteren een fijne avond gehad. F had alles lekker ondergeknoeid met het avondeten. Daarna in bad, haar favoriete bezigheid tegenwoordig. En na het badje lekker soezig in bed. O+

Vanmorgen om 6.30u hoorde ik een blije dreumes. 6.30u lijkt de standaard te worden na 3 maanden 5.15u, dus ik ben blij :D
Nu is ze super vrolijk aan het spelen en aan het lachen. Zucht ik ben zo super verliefd op mijn eigen kind O+ O+ O+ O+
  zondag 15 december 2013 @ 09:27:25 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134282594
Klinkt als een superdag NTS! *O*

Kwisted O+
  zondag 15 december 2013 @ 09:51:24 #264
348178 NotTheSame
pi_134282746
We zijn net pas wakker O-) ! Heerlijk uitgeslapen!
Foto's blijven helaas offline ivm ongewenste meelezers.

Kwisted je klinkt ook echt verliefd O+!

Whooaaaa Tinu, knappe L.!!!
*O*

Kyara, handige M.! Ik trek op zo'n momenten vaak de batterijen eruit :') .

Zoë, wat heb je toch een fotomodelletje gebakken O+ ! Ik vind ook dat ze al echt een kinderlijke blik heeft, zo wijs, ze lijkt veel ouder dan 18 maanden (positief bedoeld hè! :* )

Soemp, jouw M. id ook al zo'n lekker mondig wijsneusje O+ ! En zo lief voor de baby!
Ik ben trouwens zooo benieuwd naar de naam van je meisje straks!

Kuuks, beterschap voor Billy!!!!
pi_134294806
Lief van jullie!

*G* Tinu!

Kwisted O+

NTS fijn dat jullie konden uitslapen!
Dankje :) ja t is al een echt dametje
  zondag 15 december 2013 @ 17:40:17 #266
30252 Soempie
Procreating
pi_134297102
Och, Kuuks, wat sneu. Beterschap. :*

Kyara O+ *smelt* O+
En de duikboot suggestie. :D

Hier heb ik het meeste lawaaispeelgoed boven opgeboren in een la op z'n kamer. De la ging veel te zwaar voor M. eerder, maar sinds kort kan hij hem zelf open krijgen. Lig je nog lekker te slapen staat er opeens een dreumes met een Vtech trompet naast je in je oor te toeteren. :') ;(

Kwisted, fijn dat ze op een wat later tijdstip wakker wordt. :z

L. een plasje op het potje! *O* Dat zie ik M. hier echt nog niet doen. Hij weet wel waar het potje voor is en de wc ook, maar verder boeit het hem helemaal nog niet. We doen er verder ook nog niks mee. Best veel kindjes hier die al wel -af en toe- op het potje gaan, toch?

NTS wat ontzettend leuk. Lekker verwend! *O* Vandaag met alle nieuwe speeltjes gespeeld?

Naam voor ons meisje is helemaal niet bijzonder verder. Niet zoals bij M. in elk geval. :+
  zondag 15 december 2013 @ 17:41:51 #267
30252 Soempie
Procreating
pi_134297177
Foto's van S. gemist.
  zondag 15 december 2013 @ 18:59:21 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134299965
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:40 schreef Soempie het volgende:
Dat zie ik M. hier echt nog niet doen. Hij weet wel waar het potje voor is en de wc ook, maar verder boeit het hem helemaal nog niet. We doen er verder ook nog niks mee. Best veel kindjes hier die al wel -af en toe- op het potje gaan, toch?

Hier precies hetzelfde hoor. Misschien tegen de zomer wat actiever mee bezig gaan (tenzij hij er eerder aan toe is natuurlijk).

Wel knap dat M zelf zijn kamer uit kan. Hier nog gewoon een ledikantje maar ook de deur krijgt hij nog niet zelf open (gelukkig :@ ).
  zondag 15 december 2013 @ 19:09:21 #269
30252 Soempie
Procreating
pi_134300277
Ik had ook bedacht om tegen de zomer te kijken of hij dan wil. :Y Kan hij eventueel in z'n blote billen rondlopen.
pi_134304921
Oww Kyara O+ wat lief. Leuk dat M al zo praat!

Foto’s van Zoë helaas gemist..

NTS fijn dat jullie zo’n leuke dag hebben gehad. Heeft ze nog veel last van de keelontsteking?

Potjes… Dat lijkt hier nog ver weg. Alhoewel, had net mijn schoonvader en z’n vriendin op bezoek en hij vroeg of we al bezig waren met potjestraining, want met 2 jaar zijn de meeste kindjes wel zindelijk :? Ik zie L toch echt niet op korte termijn interesse tonen voor het potje …

Morgen gaat L voor het eerst een hele dag naar het kinderdagverblijf. Ze is 2 keer een paar uur gaan wennen. De eerste keer ging goed en de tweede keer niet. Toen heeft ze heel veel gehuild, maar toen zat ze ook echt in dr “mama laat me niet alleen”-fase en die lijkt nu weer voorbij.
Dus ze gaat het vast heel leuk hebben, maar ik vind het toch een beetje spannend :@
  zondag 15 december 2013 @ 20:48:28 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134305149
Kan ik me voorstellen Freubelot. Wat is de reden dat ze nu (pas) gaat? Had je eerder andere opvang of was je zelf thuis?

Ik heb geloof ik eventjes gemist hoe oud L is. Al ken ik je natuurlijk wel vanuit z&g.
pi_134305773
Freubel, lijkt me lastig om op latere leeftijd te wennen op het KDV. Succes morgen!

NTS, heerlijk verjaardagsfeestje zo te lezen! *O*

Potjes zijn hier ook nog niet aan de orde. Hij merkt nog nauwelijks of hij poep in z'n luier heeft :D. Jongens schijnen sowieso later te zijn toch? Met 2 jaar zindelijk komt voor, maar gebruikelijk is het volgens mij niet. Mijn nichtje was pas overdag zindelijk vlak voor ze naar school ging, 's nachts duurde nog wat langer. Ik hoop toch dat het ons eerder lukt :P.

Wij hebben vandaag de kerstboom opgezet en I. vond het heel mooi! Echt een smeltmomentje: er hangen ook pluchen rendiertjes in de boom en I. pakte ze één voor één vast om ze een kusje te geven O+ O+.

Vanochtend schrokken we om 8.45 wakker! Hij was wel om 5.15 al even wakker, maar daarna dus weer heerlijk verder getukt.. Zzzzzz :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134306778
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2013 20:48 schreef Kyara het volgende:
Kan ik me voorstellen Freubelot. Wat is de reden dat ze nu (pas) gaat? Had je eerder andere opvang of was je zelf thuis?

Ik heb geloof ik eventjes gemist hoe oud L is. Al ken ik je natuurlijk wel vanuit z&g.
L is nu 14 maanden.
In eerste instantie hebben we voor een gastouder gekozen, omdat wij allebei onregelmatig werkten. Maar we waren niet tevreden over de gastouder en mijn baan veranderde waardoor ik minder onregelmatig werk. En nu hebben we een leuk kinderdagverblijf gevonden waar in bepaalde mate toch flexibele opvang mogelijk is...
Ach, ik weet dat het over een maand of over twee maanden waarschijnlijk helemaal gewoon is, hier moeten we even doorheen.

Phaidra, heerlijk uitgeslapen, fijn!
  zondag 15 december 2013 @ 21:14:24 #274
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134306946
Wij zetten dit jaar geen kerstboom neer. Jammer, maar we hebben er geen zin in dit jaar...

@Phaidra, hoezo zou het lastig zijn om een kind rond 1,5/2 jaar te laten wennen op het kdv? Zelfde idee als een psz lijkt me? alleen dat is dan wat later van toepassing....Idee blijft hetzelfde...

Cristel is trouwens dwars, ontzettend :X
  zondag 15 december 2013 @ 21:21:44 #275
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134307487
Oh vandaag, bedankt voor je toelichting Freubelot.

Ik kan me voorstellen dat de kerstdagen voor jullie nu even wat minder gezellig zijn PE :*
pi_134307707
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:14 schreef PureEvil het volgende:
Wij zetten dit jaar geen kerstboom neer. Jammer, maar we hebben er geen zin in dit jaar...

@Phaidra, hoezo zou het lastig zijn om een kind rond 1,5/2 jaar te laten wennen op het kdv? Zelfde idee als een psz lijkt me? alleen dat is dan wat later van toepassing....Idee blijft hetzelfde...

Cristel is trouwens dwars, ontzettend :X
Gewoon het idee dat wennen een stuk moeilijker is. Mijn mini heeft vanaf 4 maanden een band opgebouwd met zijn leidsters en is daar ook 'thuis'. Een ouder kind beseft dat mama/papa weggaat en blijft dan achter in een onbekende omgeving. PSZ vind ik wel anders, dat zijn vaak halve dagen en dan ben je zelf thuis als het toch niet zou gaan.

En op ons KDV was een jongetje dat voor het eerst was rond 10 maanden, dat was best een drama. Hij zat net in een periode van verlatingsangst en dan opeens naar het KDV. Ik vond dat zo sneu!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134311026
Wat knap tinuviel!!!

NTS gefeliciteerd, klinkt als een leuke dag!

Nena had ik met 10 maanden makkelijk naar een kdv kunnen brengen, nu met 16 maanden denk ik niet, ze is echt vreselijk aanstellerig op dit moment. Of misschien zou het wel goed zijn eigenlijk, leert ze dat het ergens anders ook leuk kan zijn en wij altijd terugkomen.
Ikzelf zou het denk ik juist niet kunnen om mijn kleine baby van 4 maanden achter te moeten laten bij mensen die je in principe niet kent.
Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren denk ik.
pi_134313627
Ik kan niet uit ervaring spreken, want F gaat al vanaf 4 maanden naar de opvang. Flexibele opvang, gemiddeld 1,5 dag in de week. In het begin vond ik dat niet gemakkelijk. Maar nu ik de leidsters zelf ook beter ken, en het vertrouwen groot is, heb ik het er helemaal niet meer moeilijk mee. Ze is daar in goede handen. En het eerste wat ze doet als we binnen komen is de leidster knuffelen O+
Dus als baby 2 er is, dan denk ik dat ik er niet zoveel moeite mee zal hebben om hem/haar dan weg te brengen. Tuurlijk wel omdat je na een periode van verlof je kindje moet missen.. maar het scheelt dat het vertrouwen nu dus al opgebouwd is!

Als ik haar nu voor het eerst weg zou moeten brengen dan zou ze zeker flink moeten wennen. Het feit dat er andere kindjes zijn zou voor F veel schelen. Ze is daar zo door geobsedeerd, dat ze me minder zou missen als een-op-een met een onbekende. Freub ik denk dat L vast even tijd nodig heeft, maar dat je daar even doorheen moet.. Fijn dat ze 2x heeft kunnen wennen. En misschien kun je afspreken dat als ze echt veel huilt dat ze je bellen? Dat zou ik zelf een fijne gedachte vinden.

Vanuit hier weinig nieuws, want ik heb een late dienst gehad. Wel van (8> gehoord dat ze een goeie dag heeft gehad. t liefst zou ik haar dan nu nog even uit haar bedje plukken he. Dadelijk maar even flink over haar bolletje aaien, dan wordt ze misschien wel wakker :P
pi_134314081
Dat scheelt idd als je het daar al kent van je eerste.
Zo'n nichtje van mijn halfzusje bracht haar baby al gelijk na de kraamweek, ik kan me dat toch heel moeilijk voorstellen hoor dat je dat kan, maar de leidsters vonden het wel heel leuk zo'n hele kleine baby.
pi_134317919
Soempie, wat knap dat M zelf zijn kamer uit kan. L ligt nog in een ledikant, als hij straks zelf eruit kan/ mag wordt het wel heel erg opletten met de trap, dat het traphek altijd dicht is.

PE begrijpelijk, dat jullie dit jaar geen kerstboom opzetten.

Een kennis haar dochter was een flesweigeraar toen ze met 3 maanden naar het kdv ging. Na een tijdje steeds heen en weer te gaan van haar werk naar het kdv bleef zij in overleg met haar baas een paar maanden langer thuis. Toen was het wennen toch een stuk moeilijker dan met 3 maanden.

Mijn collega uit Ditsland heeft nu ook gewoon 1 jaar verlof, 1 jaar alleen met je baby thuis. Ik vind het aan de ene kant heerlijk klinken, aan de andere kant weet ik niet of ik het niet sneller voor gezien zou houden en weer zou willen gaan werken. Ik zie het nu ook bij mijn zus, die ook in Duitsland woont. Zij mist echt contact met andere mensen waarbij het niet alleen om baby's, luiers etc gaat.

Freubelot succes vandaag!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 16 december 2013 @ 08:31:48 #281
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134318492
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 23:43 schreef Troeta het volgende:
Zo'n nichtje van mijn halfzusje bracht haar baby al gelijk na de kraamweek, ik kan me dat toch heel moeilijk voorstellen hoor dat je dat kan, maar de leidsters vonden het wel heel leuk zo'n hele kleine baby.
:o! Dat zou ik echt niet kunnen hoor :N. E ging met 4 maanden naar het KDV en ja, dat was de eerste keren echt moeilijk. Maar al heel erg snel, echt na 1 week ofzo, merkte we dat ze het daar zo goed deed, ze er zo relaxed was, de leidsters haar heel lief vonden en wij haar daar vol vertrouwen achterlieten het het ineens niet meer moeilijk was. Nog steeds gaat ze met veel plezier. En ze heeft nog steeds dezelfde leidsters, die kennen haar ook door en door.

E. Komt net spontaan naar me toe gerend 'mama, mama, mama, mama! Mwwwwaaaaaah!' En ze geeft ze me een kletsnatte kus O+
pi_134318533
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 23:43 schreef Troeta het volgende:
Dat kan ik me echt niet voorstellen nee. Bij ons KDV mag je brengen vanaf 6 weken, vond ik ook al bizar vroeg. Met 16 weken zag ik er alsnog als een berg tegenop, maar hij deed het daar prima en uiteindelijk vond ik aan het werk gaan ook wel weer fijn.

Als ik de mogelijkheid heb, zou ik bij een tweede wel aansluitend ouderschapsverlof willen, en dan pas met 6 maanden weer aan het werk. Maar eerst maar eens zien hoe het loopt (en of er een tweede komt ;)).

Tinu, een jaar zou ik ook erg lang vinden, zeker bij een eerste. Ik merkte dat ik beter functioneerde bij wat meer structuur in de dag/week en contact met collega's had ik meer gemist dan ik dacht. Maar bij een tweede of derde is dat misschien anders, lijkt me wel fijn voor de oudste om wat langer thuis te kunnen zijn.

Soesa wat lief O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Phaidra op 16-12-2013 08:40:56 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134318838
Ik zou bij een volgende ook aansluitend ouderschapsverlof op willen nemen als dat kan. Nu was L 12 weken toen ze voor het eerst naar de gastouder ging en dat vond ik moeilijk :{ Liever als ze iets ouder is.

Nou, ze is op het kinderdagverblijf en het wegbrengen ging in ieder geval al stukken beter dan de vorige keer. Ze keek even de kat uit de boom, maar al snel zag ze mij niet meer staan en was ze druk in de weer met haar knuffel en boekjes en andere kindjes. Gelukkig!! En bij het afscheid huilde ze nu niet.. Even afwachten hoe het gaat vandaag, maar ik ben vrij dus dat scheelt.

Soesa, wat een smeltmoment!
  maandag 16 december 2013 @ 09:41:45 #284
348178 NotTheSame
pi_134319325
Ik ga jullie uitzwaaien dames, vanaf vandaag hebben wij een peuter (en een 'bijna dertiger' :o ) in huis!
Helaas ben ik sinds gisteravond bezig met met knuffelen van de wcpot dus veel gaan we er niet meer aan doen.

Maar zoals mede Brabo Guusje Meeuwis zong:
'Ik heb tranen gelachen, onnozel gedaan, en tenslotte tevreden het licht uit gedaan'

Dames, het ga jullie goed!!! Tot (snel) in het volgende topic :W :* !

En Becky, gefeliciteerd met I.!!!
pi_134319486
Mini ging met vijf maanden naar het KDV (maand te vroeg bevallen en nog een maand vrij gehad) en ik vond het fijn om toen weer te gaan werken, maar wegbrengen vond ik wel best wel moeilijk toen. Kind zelf vond het wel ok, maar het was wel even wennen. Het zou nu met 14 maanden voor ons beiden lastiger zijn denk ik, omdat hij zich ervan bewust is dat je hem bij onbekenden achterlaat. Het is niet een paar uur zoals een peuterspeelzaal, maar echt een hele dag.

Bij een tweede zou ik ook graag weer een maand extra vrij willen zijn, dat vond ik fijn. Met 10-12 weken naar de opvang vind ik zelf te vroeg. En verder wat Phaidra zegt, een jaar vind ik te lang voor mijzelf. Ik wilde nu ook graag weer aan de slag, de muren kwamen een beetje op me af.

NTS: gefeliciteerd allebei!
Jammer dat je het vooral met de wc moet vieren alleen. Ik hou van Guus, goeie tekst :)

Becky, ik heb nog niet gelezen of je je hier al gemeld hebt, maar gefeliciteerd met je eenjarige Isabel!

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 16-12-2013 10:18:38 ]
pi_134319617
NTS gefeliciteerd !

Kdv hier ook al met 4 maanden. Ik vond het vooral vervelend hem te moeten missen een hele dag. Maar had een erg goed gevoel bij de leidsters gelukkig, dus daar geen moeite mee verder eigenlijk.

Becky ook gefeliciteerd!

Weekend was druk, maar mini is gelukkig nog niet echt ziek geworden van de bmr. Kerstboom opgezet. Groot feest, allemaal lampjes. *O*
pi_134319723
Ik bracht M toen hij 16 weken was naar de opvang, ik moest weer werken. Ik stond eerlijk gezegd ook wel te trappelen om weer eruit te kunnen. Dat thuiszitten is voor 2 weken leuk, maar daarna heb ik het wel gezien. :X
Ik zou het bij een volgende denk ik weer zo doen (al hoop ik wel iets langer van mijn verlof te kunnen genieten voorafgaand aan de geboorte :P )

Eigenlijk ging het met M meteen goed, hij was graag op het kdv en wij waren erg tevreden. Rond 10 maanden werd ie heel kort eenkennig en kon hij in paniek raken als ik wegging (misschien niet echt paniek. Hij huilde iig en rende mij achterna). Toen vond ik het wel even moeilijk.
pi_134320083
E is naar het KDV gegaan met 14 weken. Twee weken eerder heb ik een week gewerkt om daarna weer een week vakantie te hebben. Papa en oma hebben die ene week de opvang verzorgd.
De dagen zijn ook meteen zo lang voor zo'n kleintje vind ik. Als je acht uur werkt zitten ze toch al gauw een uur of 9 op de opvang.

Mijn ideale verlof zou zijn verlofuren voor 5,5 of 6 maanden waarvan verplicht 4 maanden aaneengesloten. De uren die je dan over hebt mag je 'variabel' inzetten. Op die manier kun je kiezen voor of een maand langer velof maar ook tijdelijk halve dagen werken of op een andere manier opbouwen.
Ik vond het in iedergeval best wel veel in één keer. Van fulltime thuis naar fulltime (36) uur werken weer.
pi_134320115
NTS gefeliciteerd met Draakje *O*
Draakje gefeliciteerd met mama *O* (jij bent toch zelf ook jarig vandaag)
pi_134320117
Oh, ik zou wel graag een jaar thuis willen blijven voor een baby, vind het geregel en wegbrengen echt heel lastig steeds, maar ik heb dan ook geen kdv. Als je een vast ritme en ene vaste plek hebt om je kind naar toe te brengen zal dat idd wel makkelijker zijn.
Maar ik vind die regeling in Duitsland echt heel mooi. En als je graag weer zou willen werken na 4 maanden kan dat daar ook gewoon.
pi_134321076
In Oostenrijk heb je ook een jaar verlof. Maar ze kennen daar nauwelijks parttime banen, dus er wordt wel verwacht dat moeders na dat jaar weer fulltime aan de slag gaan. 36 uur lijkt me ook erg veel! Ik vond 32 uur al lastig (zeker icm baby die 4x per nacht wakker werd) en ben nu zo blij met 28 uur! Dat vind ik toch echt (hoe cliché) de ideale balans tussen werk en privé.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 16 december 2013 @ 11:25:31 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134321818
Ik vond het ook best fijn om weer te gaan werken na 12-13 weken. Scheelt wel dat hij toen niet naar het KDV hoefde, maar dat hij bij mijn schoonmoeder of mijn vriend was op de dagen dat ik werkte. Nu is dat nog steeds zo, maar

SPOILER
dan wil ik wel dat hij naar het kdv gaat.

Het voorbeeld van een baby die na de kraamweek naar de opvang werd gebracht, daar kan ik me echt helemaal niets bij voorstellen. Zo'n kleintje moet gewoon bij zijn vader of moeder zijn vind ik.

NTS van harte gefeliciteerd!

Soesa wat een lieve anekdote O+
pi_134322030
Bizar die verschillen tussen landen.

Dat nichtje moest wel weer naar haar opleiding toen de baby 6 weken was, dus op zich goed dat ze dat deed, maar het idee achter zo vroeg naar het kdv brengen was dat hij dan niet beter wist. En eerlijk, het heeft wel gewerkt, hij is echt heel vertrouwd op het kdv en het is een leuke sociale knul nu.
Maar toch..
pi_134324567
Ik moest ook inderdaad na 12 weken weer aan het werk en gelijk 36 uur.
En vrij snel daarna 3 dagen naar het buitenland ook nog :') (Gelukkig was Luc toen bij mijn ouders)

Ik vond de eerste dag echt heel moeilijk, of eigenlijk de avond ervoor :D Het idee dat ik hem de volgende dag weg moest brengen.. Maar het viel me eigenlijk super mee toen het eenmaal zo ver was. Ik vond het ook weer heerlijk om aan het werk te zijn en de tijd vloog voorbij die dag.

Luc heeft het gelukkig enorm op zijn zin op het KDV O+

NTS weet niet meer of ik je al gefeliciteerd had :@
Dus voor de zekerheid, gefeliciteerd! En ik hoop dat je je snel weer beter voelt.
pi_134324830
NTS gefeliciteerd! *O*

Hier bij allebei na 12 weken weer aan het werk. Vond ik eigenlijk geen probleem. Eerlijk gezegd had ik er super veel zin in. Dat kwam denk ik vooral omdat beide kinderen heel veel huilden, zeg maar gerust huilbaby's waren. Ik was blij dat ik even de deur uit kon en niet in die negativiteit zat.
pi_134324847
NTS, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer van de wcpot. Tot over iets minder dan een maand in het peutertopic!

M gaat naar het kdv sinds hij 12 weken oud is en in het begin was dat echt niet leuk want hij had best wel veel moeite met de drukte, geluid en het vroege opstaan. Hij sliep ook amper daar. Nu gaat het super en vindt hij het heel erg leuk. De meisjes deden het meteen al heel goed op het kdv, die sliepen ook samen in een bedje O+ Maar die zijn maar 2,5 maand gegaan of zo.

Ik ben nu zelf bijna een jaar thuis (verlof en werkloos). Het heeft zijn voor- en nadelen zullen we maar zeggen. Maar ik wil nu wel graag weer aan het werk.
pi_134327149
Kyara kan ik me voorstellen! Even iets anders dan de hele dag thuis met de kinderen.

Ik voel me echt een ontaarde moeder.
Houd N net om te spelen op de kop. Zie ik ineens een kies boven zitten. Al helemaal door. En aan de andere kant eentje op doorkomen.
Ik was helemaal gefocust op haar buitenste ondertanden die nog niet door zijn en anders de kiezen onder.
Verklaart wel het nachtelijke in paniek wakker worden en het niet willen slapen nu.
Maar we hebben dus helemaal niet goed gepoetst de laatste tijd. Alleen voor waar al tanden zitten.(geen idee hoe lang ze dis kies al heeft)
pi_134336955
Nts gefeliciteerd. Jammer dat je je niet lekker voelt met je verjaardag. Veel succes en plezier in het volgende topic.

De kinderen gingen hier rond 3 maanden naar het kdv. Bij L was ik graag langer thuis gebleven, maar durfde niet meer te nemen dan 2 weken in verband met het einde van mijn contract.

Volgens mij is er geeneen kdv, dat kinderen jonger dan 6 of 10 weken aanneemt. 6 weken lijkt me al zo jong.

Freubelot, fijn, dat het goed ging.

Kyara, dat kan ik me voorstellen.

Becky gefeliciteerd *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 16 december 2013 @ 19:23:55 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134338698
Herkenbaar animal :D! Hier vonden we E wat mopperig, ineens zag ik dat er 2 kiezen door waren, en al flink meer dan een puntje ook :@. 2 onder doen nu ook mee dus nu snap ik dat mopperige wel :+

Even patsen hoor: E.lin maakt sinds vandaag ineens zinnetjes van 2 woordjes :o :o! Vanmiddag tijdens het koken zei ze 'mama eten' x100, ze had trek :') en tijdens het eten wees ze naar m'n bord en zei 'eten op' :o! En ze kan ook ineens met duploblokjes bouwen. Eerst legde ze ze gewoon los op elkaar en nu drukt ze ze echt goed aan enzo O+.
pi_134339990
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 13:55 schreef Animalmix het volgende:
Kyara kan ik me voorstellen! Even iets anders dan de hele dag thuis met de kinderen.

Ik voel me echt een ontaarde moeder.
Houd N net om te spelen op de kop. Zie ik ineens een kies boven zitten. Al helemaal door. En aan de andere kant eentje op doorkomen.
Ik was helemaal gefocust op haar buitenste ondertanden die nog niet door zijn en anders de kiezen onder.
Verklaart wel het nachtelijke in paniek wakker worden en het niet willen slapen nu.
Maar we hebben dus helemaal niet goed gepoetst de laatste tijd. Alleen voor waar al tanden zitten.(geen idee hoe lang ze dis kies al heeft)
Djen is nu 14 maanden en aan alle kanten komen de tanden en kiezen eruit. Waar ze eerst zo goed sliep wordt ze nu ook meerdere malen in paniek wakker savonds en snachts. Dus ik herken jouw verhaal heel erg! :)

Maar ook dit komt wel weer goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')