abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134307707
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:14 schreef PureEvil het volgende:
Wij zetten dit jaar geen kerstboom neer. Jammer, maar we hebben er geen zin in dit jaar...

@Phaidra, hoezo zou het lastig zijn om een kind rond 1,5/2 jaar te laten wennen op het kdv? Zelfde idee als een psz lijkt me? alleen dat is dan wat later van toepassing....Idee blijft hetzelfde...

Cristel is trouwens dwars, ontzettend :X
Gewoon het idee dat wennen een stuk moeilijker is. Mijn mini heeft vanaf 4 maanden een band opgebouwd met zijn leidsters en is daar ook 'thuis'. Een ouder kind beseft dat mama/papa weggaat en blijft dan achter in een onbekende omgeving. PSZ vind ik wel anders, dat zijn vaak halve dagen en dan ben je zelf thuis als het toch niet zou gaan.

En op ons KDV was een jongetje dat voor het eerst was rond 10 maanden, dat was best een drama. Hij zat net in een periode van verlatingsangst en dan opeens naar het KDV. Ik vond dat zo sneu!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134311026
Wat knap tinuviel!!!

NTS gefeliciteerd, klinkt als een leuke dag!

Nena had ik met 10 maanden makkelijk naar een kdv kunnen brengen, nu met 16 maanden denk ik niet, ze is echt vreselijk aanstellerig op dit moment. Of misschien zou het wel goed zijn eigenlijk, leert ze dat het ergens anders ook leuk kan zijn en wij altijd terugkomen.
Ikzelf zou het denk ik juist niet kunnen om mijn kleine baby van 4 maanden achter te moeten laten bij mensen die je in principe niet kent.
Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren denk ik.
pi_134313627
Ik kan niet uit ervaring spreken, want F gaat al vanaf 4 maanden naar de opvang. Flexibele opvang, gemiddeld 1,5 dag in de week. In het begin vond ik dat niet gemakkelijk. Maar nu ik de leidsters zelf ook beter ken, en het vertrouwen groot is, heb ik het er helemaal niet meer moeilijk mee. Ze is daar in goede handen. En het eerste wat ze doet als we binnen komen is de leidster knuffelen O+
Dus als baby 2 er is, dan denk ik dat ik er niet zoveel moeite mee zal hebben om hem/haar dan weg te brengen. Tuurlijk wel omdat je na een periode van verlof je kindje moet missen.. maar het scheelt dat het vertrouwen nu dus al opgebouwd is!

Als ik haar nu voor het eerst weg zou moeten brengen dan zou ze zeker flink moeten wennen. Het feit dat er andere kindjes zijn zou voor F veel schelen. Ze is daar zo door geobsedeerd, dat ze me minder zou missen als een-op-een met een onbekende. Freub ik denk dat L vast even tijd nodig heeft, maar dat je daar even doorheen moet.. Fijn dat ze 2x heeft kunnen wennen. En misschien kun je afspreken dat als ze echt veel huilt dat ze je bellen? Dat zou ik zelf een fijne gedachte vinden.

Vanuit hier weinig nieuws, want ik heb een late dienst gehad. Wel van (8> gehoord dat ze een goeie dag heeft gehad. t liefst zou ik haar dan nu nog even uit haar bedje plukken he. Dadelijk maar even flink over haar bolletje aaien, dan wordt ze misschien wel wakker :P
pi_134314081
Dat scheelt idd als je het daar al kent van je eerste.
Zo'n nichtje van mijn halfzusje bracht haar baby al gelijk na de kraamweek, ik kan me dat toch heel moeilijk voorstellen hoor dat je dat kan, maar de leidsters vonden het wel heel leuk zo'n hele kleine baby.
pi_134317919
Soempie, wat knap dat M zelf zijn kamer uit kan. L ligt nog in een ledikant, als hij straks zelf eruit kan/ mag wordt het wel heel erg opletten met de trap, dat het traphek altijd dicht is.

PE begrijpelijk, dat jullie dit jaar geen kerstboom opzetten.

Een kennis haar dochter was een flesweigeraar toen ze met 3 maanden naar het kdv ging. Na een tijdje steeds heen en weer te gaan van haar werk naar het kdv bleef zij in overleg met haar baas een paar maanden langer thuis. Toen was het wennen toch een stuk moeilijker dan met 3 maanden.

Mijn collega uit Ditsland heeft nu ook gewoon 1 jaar verlof, 1 jaar alleen met je baby thuis. Ik vind het aan de ene kant heerlijk klinken, aan de andere kant weet ik niet of ik het niet sneller voor gezien zou houden en weer zou willen gaan werken. Ik zie het nu ook bij mijn zus, die ook in Duitsland woont. Zij mist echt contact met andere mensen waarbij het niet alleen om baby's, luiers etc gaat.

Freubelot succes vandaag!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 16 december 2013 @ 08:31:48 #281
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134318492
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 23:43 schreef Troeta het volgende:
Zo'n nichtje van mijn halfzusje bracht haar baby al gelijk na de kraamweek, ik kan me dat toch heel moeilijk voorstellen hoor dat je dat kan, maar de leidsters vonden het wel heel leuk zo'n hele kleine baby.
:o! Dat zou ik echt niet kunnen hoor :N. E ging met 4 maanden naar het KDV en ja, dat was de eerste keren echt moeilijk. Maar al heel erg snel, echt na 1 week ofzo, merkte we dat ze het daar zo goed deed, ze er zo relaxed was, de leidsters haar heel lief vonden en wij haar daar vol vertrouwen achterlieten het het ineens niet meer moeilijk was. Nog steeds gaat ze met veel plezier. En ze heeft nog steeds dezelfde leidsters, die kennen haar ook door en door.

E. Komt net spontaan naar me toe gerend 'mama, mama, mama, mama! Mwwwwaaaaaah!' En ze geeft ze me een kletsnatte kus O+
pi_134318533
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 23:43 schreef Troeta het volgende:
Dat kan ik me echt niet voorstellen nee. Bij ons KDV mag je brengen vanaf 6 weken, vond ik ook al bizar vroeg. Met 16 weken zag ik er alsnog als een berg tegenop, maar hij deed het daar prima en uiteindelijk vond ik aan het werk gaan ook wel weer fijn.

Als ik de mogelijkheid heb, zou ik bij een tweede wel aansluitend ouderschapsverlof willen, en dan pas met 6 maanden weer aan het werk. Maar eerst maar eens zien hoe het loopt (en of er een tweede komt ;)).

Tinu, een jaar zou ik ook erg lang vinden, zeker bij een eerste. Ik merkte dat ik beter functioneerde bij wat meer structuur in de dag/week en contact met collega's had ik meer gemist dan ik dacht. Maar bij een tweede of derde is dat misschien anders, lijkt me wel fijn voor de oudste om wat langer thuis te kunnen zijn.

Soesa wat lief O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Phaidra op 16-12-2013 08:40:56 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134318838
Ik zou bij een volgende ook aansluitend ouderschapsverlof op willen nemen als dat kan. Nu was L 12 weken toen ze voor het eerst naar de gastouder ging en dat vond ik moeilijk :{ Liever als ze iets ouder is.

Nou, ze is op het kinderdagverblijf en het wegbrengen ging in ieder geval al stukken beter dan de vorige keer. Ze keek even de kat uit de boom, maar al snel zag ze mij niet meer staan en was ze druk in de weer met haar knuffel en boekjes en andere kindjes. Gelukkig!! En bij het afscheid huilde ze nu niet.. Even afwachten hoe het gaat vandaag, maar ik ben vrij dus dat scheelt.

Soesa, wat een smeltmoment!
  maandag 16 december 2013 @ 09:41:45 #284
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_134319325
Ik ga jullie uitzwaaien dames, vanaf vandaag hebben wij een peuter (en een 'bijna dertiger' :o ) in huis!
Helaas ben ik sinds gisteravond bezig met met knuffelen van de wcpot dus veel gaan we er niet meer aan doen.

Maar zoals mede Brabo Guusje Meeuwis zong:
'Ik heb tranen gelachen, onnozel gedaan, en tenslotte tevreden het licht uit gedaan'

Dames, het ga jullie goed!!! Tot (snel) in het volgende topic :W :* !

En Becky, gefeliciteerd met I.!!!
pi_134319486
Mini ging met vijf maanden naar het KDV (maand te vroeg bevallen en nog een maand vrij gehad) en ik vond het fijn om toen weer te gaan werken, maar wegbrengen vond ik wel best wel moeilijk toen. Kind zelf vond het wel ok, maar het was wel even wennen. Het zou nu met 14 maanden voor ons beiden lastiger zijn denk ik, omdat hij zich ervan bewust is dat je hem bij onbekenden achterlaat. Het is niet een paar uur zoals een peuterspeelzaal, maar echt een hele dag.

Bij een tweede zou ik ook graag weer een maand extra vrij willen zijn, dat vond ik fijn. Met 10-12 weken naar de opvang vind ik zelf te vroeg. En verder wat Phaidra zegt, een jaar vind ik te lang voor mijzelf. Ik wilde nu ook graag weer aan de slag, de muren kwamen een beetje op me af.

NTS: gefeliciteerd allebei!
Jammer dat je het vooral met de wc moet vieren alleen. Ik hou van Guus, goeie tekst :)

Becky, ik heb nog niet gelezen of je je hier al gemeld hebt, maar gefeliciteerd met je eenjarige Isabel!

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 16-12-2013 10:18:38 ]
pi_134319617
NTS gefeliciteerd !

Kdv hier ook al met 4 maanden. Ik vond het vooral vervelend hem te moeten missen een hele dag. Maar had een erg goed gevoel bij de leidsters gelukkig, dus daar geen moeite mee verder eigenlijk.

Becky ook gefeliciteerd!

Weekend was druk, maar mini is gelukkig nog niet echt ziek geworden van de bmr. Kerstboom opgezet. Groot feest, allemaal lampjes. *O*
pi_134319723
Ik bracht M toen hij 16 weken was naar de opvang, ik moest weer werken. Ik stond eerlijk gezegd ook wel te trappelen om weer eruit te kunnen. Dat thuiszitten is voor 2 weken leuk, maar daarna heb ik het wel gezien. :X
Ik zou het bij een volgende denk ik weer zo doen (al hoop ik wel iets langer van mijn verlof te kunnen genieten voorafgaand aan de geboorte :P )

Eigenlijk ging het met M meteen goed, hij was graag op het kdv en wij waren erg tevreden. Rond 10 maanden werd ie heel kort eenkennig en kon hij in paniek raken als ik wegging (misschien niet echt paniek. Hij huilde iig en rende mij achterna). Toen vond ik het wel even moeilijk.
pi_134320083
E is naar het KDV gegaan met 14 weken. Twee weken eerder heb ik een week gewerkt om daarna weer een week vakantie te hebben. Papa en oma hebben die ene week de opvang verzorgd.
De dagen zijn ook meteen zo lang voor zo'n kleintje vind ik. Als je acht uur werkt zitten ze toch al gauw een uur of 9 op de opvang.

Mijn ideale verlof zou zijn verlofuren voor 5,5 of 6 maanden waarvan verplicht 4 maanden aaneengesloten. De uren die je dan over hebt mag je 'variabel' inzetten. Op die manier kun je kiezen voor of een maand langer velof maar ook tijdelijk halve dagen werken of op een andere manier opbouwen.
Ik vond het in iedergeval best wel veel in één keer. Van fulltime thuis naar fulltime (36) uur werken weer.
pi_134320115
NTS gefeliciteerd met Draakje *O*
Draakje gefeliciteerd met mama *O* (jij bent toch zelf ook jarig vandaag)
pi_134320117
Oh, ik zou wel graag een jaar thuis willen blijven voor een baby, vind het geregel en wegbrengen echt heel lastig steeds, maar ik heb dan ook geen kdv. Als je een vast ritme en ene vaste plek hebt om je kind naar toe te brengen zal dat idd wel makkelijker zijn.
Maar ik vind die regeling in Duitsland echt heel mooi. En als je graag weer zou willen werken na 4 maanden kan dat daar ook gewoon.
pi_134321076
In Oostenrijk heb je ook een jaar verlof. Maar ze kennen daar nauwelijks parttime banen, dus er wordt wel verwacht dat moeders na dat jaar weer fulltime aan de slag gaan. 36 uur lijkt me ook erg veel! Ik vond 32 uur al lastig (zeker icm baby die 4x per nacht wakker werd) en ben nu zo blij met 28 uur! Dat vind ik toch echt (hoe cliché) de ideale balans tussen werk en privé.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 16 december 2013 @ 11:25:31 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134321818
Ik vond het ook best fijn om weer te gaan werken na 12-13 weken. Scheelt wel dat hij toen niet naar het KDV hoefde, maar dat hij bij mijn schoonmoeder of mijn vriend was op de dagen dat ik werkte. Nu is dat nog steeds zo, maar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan wil ik wel dat hij naar het kdv gaat.

Het voorbeeld van een baby die na de kraamweek naar de opvang werd gebracht, daar kan ik me echt helemaal niets bij voorstellen. Zo'n kleintje moet gewoon bij zijn vader of moeder zijn vind ik.

NTS van harte gefeliciteerd!

Soesa wat een lieve anekdote O+
pi_134322030
Bizar die verschillen tussen landen.

Dat nichtje moest wel weer naar haar opleiding toen de baby 6 weken was, dus op zich goed dat ze dat deed, maar het idee achter zo vroeg naar het kdv brengen was dat hij dan niet beter wist. En eerlijk, het heeft wel gewerkt, hij is echt heel vertrouwd op het kdv en het is een leuke sociale knul nu.
Maar toch..
pi_134324567
Ik moest ook inderdaad na 12 weken weer aan het werk en gelijk 36 uur.
En vrij snel daarna 3 dagen naar het buitenland ook nog :') (Gelukkig was Luc toen bij mijn ouders)

Ik vond de eerste dag echt heel moeilijk, of eigenlijk de avond ervoor :D Het idee dat ik hem de volgende dag weg moest brengen.. Maar het viel me eigenlijk super mee toen het eenmaal zo ver was. Ik vond het ook weer heerlijk om aan het werk te zijn en de tijd vloog voorbij die dag.

Luc heeft het gelukkig enorm op zijn zin op het KDV O+

NTS weet niet meer of ik je al gefeliciteerd had :@
Dus voor de zekerheid, gefeliciteerd! En ik hoop dat je je snel weer beter voelt.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_134324830
NTS gefeliciteerd! *O*

Hier bij allebei na 12 weken weer aan het werk. Vond ik eigenlijk geen probleem. Eerlijk gezegd had ik er super veel zin in. Dat kwam denk ik vooral omdat beide kinderen heel veel huilden, zeg maar gerust huilbaby's waren. Ik was blij dat ik even de deur uit kon en niet in die negativiteit zat.
pi_134324847
NTS, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer van de wcpot. Tot over iets minder dan een maand in het peutertopic!

M gaat naar het kdv sinds hij 12 weken oud is en in het begin was dat echt niet leuk want hij had best wel veel moeite met de drukte, geluid en het vroege opstaan. Hij sliep ook amper daar. Nu gaat het super en vindt hij het heel erg leuk. De meisjes deden het meteen al heel goed op het kdv, die sliepen ook samen in een bedje O+ Maar die zijn maar 2,5 maand gegaan of zo.

Ik ben nu zelf bijna een jaar thuis (verlof en werkloos). Het heeft zijn voor- en nadelen zullen we maar zeggen. Maar ik wil nu wel graag weer aan het werk.
pi_134327149
Kyara kan ik me voorstellen! Even iets anders dan de hele dag thuis met de kinderen.

Ik voel me echt een ontaarde moeder.
Houd N net om te spelen op de kop. Zie ik ineens een kies boven zitten. Al helemaal door. En aan de andere kant eentje op doorkomen.
Ik was helemaal gefocust op haar buitenste ondertanden die nog niet door zijn en anders de kiezen onder.
Verklaart wel het nachtelijke in paniek wakker worden en het niet willen slapen nu.
Maar we hebben dus helemaal niet goed gepoetst de laatste tijd. Alleen voor waar al tanden zitten.(geen idee hoe lang ze dis kies al heeft)
pi_134336955
Nts gefeliciteerd. Jammer dat je je niet lekker voelt met je verjaardag. Veel succes en plezier in het volgende topic.

De kinderen gingen hier rond 3 maanden naar het kdv. Bij L was ik graag langer thuis gebleven, maar durfde niet meer te nemen dan 2 weken in verband met het einde van mijn contract.

Volgens mij is er geeneen kdv, dat kinderen jonger dan 6 of 10 weken aanneemt. 6 weken lijkt me al zo jong.

Freubelot, fijn, dat het goed ging.

Kyara, dat kan ik me voorstellen.

Becky gefeliciteerd *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 16 december 2013 @ 19:23:55 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134338698
Herkenbaar animal :D! Hier vonden we E wat mopperig, ineens zag ik dat er 2 kiezen door waren, en al flink meer dan een puntje ook :@. 2 onder doen nu ook mee dus nu snap ik dat mopperige wel :+

Even patsen hoor: E.lin maakt sinds vandaag ineens zinnetjes van 2 woordjes :o :o! Vanmiddag tijdens het koken zei ze 'mama eten' x100, ze had trek :') en tijdens het eten wees ze naar m'n bord en zei 'eten op' :o! En ze kan ook ineens met duploblokjes bouwen. Eerst legde ze ze gewoon los op elkaar en nu drukt ze ze echt goed aan enzo O+.
pi_134339990
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 13:55 schreef Animalmix het volgende:
Kyara kan ik me voorstellen! Even iets anders dan de hele dag thuis met de kinderen.

Ik voel me echt een ontaarde moeder.
Houd N net om te spelen op de kop. Zie ik ineens een kies boven zitten. Al helemaal door. En aan de andere kant eentje op doorkomen.
Ik was helemaal gefocust op haar buitenste ondertanden die nog niet door zijn en anders de kiezen onder.
Verklaart wel het nachtelijke in paniek wakker worden en het niet willen slapen nu.
Maar we hebben dus helemaal niet goed gepoetst de laatste tijd. Alleen voor waar al tanden zitten.(geen idee hoe lang ze dis kies al heeft)
Djen is nu 14 maanden en aan alle kanten komen de tanden en kiezen eruit. Waar ze eerst zo goed sliep wordt ze nu ook meerdere malen in paniek wakker savonds en snachts. Dus ik herken jouw verhaal heel erg! :)

Maar ook dit komt wel weer goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')