abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134140137
goedemorgen! c_/

Vannacht werd F een keer wakker en toen heb ik ze even bij me in bed gepakt. Ze pakte me stevig vast met haar armpje om mijn nek en haar mondje tegen mijn wang O+
En toen begon ze volgens mij te praten in haar slaap. Want met ogen dicht was het 'die' met wijzend vingertje naar het plafond :D en daarna zei ze nog een keer 'mapa', wat een combinatie is :P
Ik vond het in elk geval heel komisch _O-

Vanmorgen haar uit bed gehaald om 6.30u. Huilen huilen, bleek ze vannacht gepoept te hebben. En ze had gisteren al geïrriteerde billen. Nou ze moest zooo brullen toen ik het probeerde te poetsen dat ik haar maar in een badje met een beetje water/olie heb laten weken. Dat was wel een goed idee, al wilde ze niet meer uit bad daarna :') arm bipsje

Nu dartelt ze heerlijk rond, dus ik ga meer eens lekker met haar spelen O+
pi_134141297
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:04 schreef Mangostine het volgende:
Mijn baby drinkt als een hondje uit een gewone beker. :X Zo van "slobber slobber slobber" met zijn tong buitenboord. :') We blijven oefenen.
Slobberen, dat is het goede woord ja. Geen idee waar hij zn tong laat ondertussen :P

quote:
Op het kdv krijgt hij ook gewoon sap (ranja) en Nijntje koekjes, maar ik ga er geen zeik om bouwen. Voor die ene dag mag dat van mij best. :@
En dat.
Ik maak me er inmiddels niet meer druk om wat hij op het kdv krijgt, smeerkaas, sap, koekjes, etc. Ze schijnen daar ook de korstjes nog een keertje extra in te smeren met appelstroop of smeerkaas. Tja, niet zoals ik het doe maar voor die twee dagen vind ik het ok. Thuis eet hij keurig en verantwoord, en volgens mij weet hij prima het verschil tussen opvang en thuis.

Diksap mag hij overigens best wel hebben van mij, maar ik denk er nooit aan om het te geven.
pi_134141350
Hier net zo Mineola. Nu hij bijna 2 is laat ik de teugels nog weer wat meer vieren. Hij heeft laatst chocolademelk op (zelfgemaakt met maar heel weinig suiker, dat dan weer wel). En een speculaasje in plaats van de verantwoorde biologische koekjes. En met zijn verjaardag gaan we pannenkoeken eten.

Diksap hoeft ie niet echt. Heb hem hem wel eens gegeven maar hij drinkt net zo lief water heb ik het idee.
pi_134141557
Wat ik dan wel weer jammer vond is dat ik het tot 1 jaar niet wilde en dat ze daar op de opvang volgens mij minstens eens per maand aan herinnerd moesten worden. Dat ik vroeg 'wat geven jullie eigenlijk op brood? (omdat ik nog wat inspiratie wilde) En dat het antwoord dan was 'smeerkaas, dat vindt hij heerlijk!'
Eh ja -O- Dat stond alleen op de 'mag niet van mama'-lijst met een maand of 8-9. Tuurlijk kan ik niet controleren wat hij overdag krijgt daar, maar als ik vraag of ze iets niet willen geven dan vind ik het wel fijn als ze dat ook opvolgen :@

(Kyara, ik heb trouwens nog een leuke foto van kind in Het Jasje, zal even m even sturen!)
pi_134141660
Ja, dat geloof ik graag. Ik ben bij het kdv sowieso nooit moeilijk geweest, ook omdat M maar 1x per week gaat. Dus hij kreeg al eerder smeerkaas geloof ik. En diksap. Hij heeft op maandagavond wel altijd enorme dorst dus nu geven ze hem extra water.

ben benieuwd naar de foto!
  woensdag 11 december 2013 @ 09:44:27 #131
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_134141711
Jammer dat ze over je grenzen heen liepen op het kdv Mineola. Ik zou daar wel wat over gezegd hebben denk ik. Bij Draakje ben ik ook vrij strikt geweest met wat wel en niet eten, omdat ik zo'n wandelende allergiebom ben, maar nu krijgt ze in principe alles, maar natuurlijk wel met mate. Mijn kind leeft momenteel op Nutella :') . Iets anders op brood resulteert op niet eten. Ik blijf wel andere dingen aanbieden maar als ze niet wil, dan wil ze niet, klaar. Ik vind de vezels in het brood net wat belangrijker voor haar dan dat dunne streepje Nutella wat erop zit.

Hier ook een prutnacht gehad, veel hoesten en huilen. Gelukkig komt oma net binnen, even wat afleiding kan geen kwaad.
pi_134141984
Heb ik ook gedaan hoor NTS, maar wel in de vorm dat ik ze er gewoon nogmaals op wees dat ik niet wilde dat hij diksap en smeerkaas kreeg. Ben verder geen discussie aangegaan over het feit dat ik dat al eerder had aangegeven en ze daaraan voorbij waren gegaan. Ik weet ook niet wat de reden was, misschien waren ze het vergeten, misschien hadden ze een opmerking van mijn man anders geinterpreteerd, geen idee. Het was ook uit principe en niet uit allergie-overwegingen, dan zou ik er wel bovenop zijn gedoken :+ Ik vond het op dat moment erger dat ze bv wegkieperden.

Wat betreft de Nutella, dat zou ik ook zo doen hoor. Als hij wel weer goed eet bouwen we het minder gewenste wel weer af.

Kyara, mijn telefoon ligt in de lader, foto moet even wachten dus.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:07:14 #133
348178 NotTheSame
pi_134143604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:57 schreef Mineola het volgende:
Heb ik ook gedaan hoor NTS, maar wel in de vorm dat ik ze er gewoon nogmaals op wees dat ik niet wilde dat hij diksap en smeerkaas kreeg. Ben verder geen discussie aangegaan over het feit dat ik dat al eerder had aangegeven en ze daaraan voorbij waren gegaan. Ik weet ook niet wat de reden was, misschien waren ze het vergeten, misschien hadden ze een opmerking van mijn man anders geinterpreteerd, geen idee. Het was ook uit principe en niet uit allergie-overwegingen, dan zou ik er wel bovenop zijn gedoken :+ Ik vond het op dat moment erger dat ze bv wegkieperden.

Wat betreft de Nutella, dat zou ik ook zo doen hoor. Als hij wel weer goed eet bouwen we het minder gewenste wel weer af.

Kyara, mijn telefoon ligt in de lader, foto moet even wachten dus.
WTF bv weggooien???? Jeej das echt stom!! :(.
Maar of je nou uit principe iets niet wil geven aan je kind of uit gezondheidsoverwegingen, het is en blijft jouw kind, jouw regels en als kdv/gao vind ik dat ze daar niet zomaar overheen mogen lopen.
Maar misschien ben ik ook wel een vreselijk stoïcijnse tuthola daarin eigenlijk :@ .

Ow en net het nieuws gekregen dat Draakje vanaf februari/maart naar (mijn eerste keuze) psz mag *O* !
Het zou eerst april zijn maar door afmeldingen mag ze dus eerder.
pi_134144437
Ze hadden het wel eerst aan hem aangeboden hoor :)
Maar hij heeft een tijd heel slecht gedronken en liet dan de helft liet staan. Dat gooiden ze dan weg. Ik weet eerlijk gezegd ook niet zo goed wat ik er zelf mee had moeten doen, je kunt het immers niet nogmaals opwarmen, en hij was nog wat klein voor pannenkoeken, maar ik weet dat LB bv het weer mee naar huis kreeg. Kun je iig zelf nog bepalen hoe en wat. Ik deed keiveel moeite t bij elkaar te kolven en dan ging de helft weer weg. Het voelde zo zonde.

Daarentegen waren ze wel heel netjes met een pak Biobim pap die blijkbaar over de datum was. Er werd meteen gemeld dat ze het om die reden hadden weggedaan. Ook dat vond ik wel een klein beetje zonde, want ik had het zelf nog wel gegeven :@ maar ik vond het wel heel goed dat ze het zo in de gaten hielden.

Tja, dat principiële, dat heb ik eigenlijk ook hoor. Maar tegelijk wil ik ook niet iedereen mijn wil opleggen. Dus daar worstel ik wel mee. Ben het met je eens dat het mijn kind is en dat de opvang dan mijn wensen zou moeten overnemen, maar tegelijk vind ik ook dat met de keus om mijn kind naar een opvang te brengen, ik daarmee ook de volledige controle moet loslaten. Zij zorgen voor hem, maar moeten daar mi ook wel wat vrijheid in kunnen krijgen. Niet alles zal altijd praktisch haalbaar zijn. En als ik het precies volgens mijn ideeën wil dan moet ik maar thuis blijven en zelf voor hem zorgen, zeg maar.

Pick your battles dus. Gezien zijn leeftijd en mijn gemakzucht (het was immers niet direct dodelijk, hij werd steeds ouder en ik heb 's ochtends meestal haast :P) heb ik het aanspreken soms uitbesteed aan man die hem ophaalt en meer tijd heeft, of als ik het zelf deed, nogmaals aangegeven wat ik liever niet zag. Kind heeft daar ongetwijfeld dingen gekregen die ik nog niet wilde. Tja. So be it.

Fijn dat draak naar je eerste voorkeur mag! Ik heb het zijdelings meegekregen, dat je twijfelde over wat je moest doen.
pi_134144453
Wat fijn NTS! Baal alleen wel van die plannen om psz qua subsidies gelijk te trekken met opvang. Wordt straks dus ook onbetaalbaar :{
pi_134144509
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:40 schreef Mineola het volgende:
Tja, dat principiële, dat heb ik eigenlijk ook hoor. Maar tegelijk wil ik ook niet iedereen mijn wil opleggen. Dus daar worstel ik wel mee. Ben het met je eens dat het mijn kind is en dat de opvang dan mijn wensen zou moeten overnemen, maar tegelijk vind ik ook dat met de keus om mijn kind naar een opvang te brengen, ik daarmee ook de volledige controle moet loslaten. Zij zorgen voor hem, maar moeten daar mi ook wel wat vrijheid in kunnen krijgen. Niet alles zal altijd praktisch haalbaar zijn. En als ik het precies volgens mijn ideeën wil dan moet ik maar thuis blijven en zelf voor hem zorgen, zeg maar.
Herkenbaar. Ik heb/had dat ook heel erg. Enerzijds niet te veel rotzooi in mijn kind maar anderzijds wil ik hem ook niet in een uitzonderingspositie stellen waarin iedereen koek krijgt en hij een soepstengel of zo.

Merk dat het nu wel minder wordt maar zo'n opmerking zoals vorige week op M's allereerste speculaasje vond ik dan wel weer wat minder.
pi_134144653
Uitzonderingspositie boeit me dan weer niet. Dat heeft een leidster op het kdv ook wel eens gezegd, dat mijne met afgunst naar de andere kindjes met diksap keek. Tuurlijk, hij was op dat moment negen maanden...

Dat speculaasjeverhaal was echt kansloos. Niks van aantrekken, t is een momentopname die een ander meekrijgt en alleen maar diep triest dat iemand daar meteen een waardeoordeel over je hele opvoeding aan vastknoopt. Dat zegt meer over die persoon dan over jou. M was waarschijnlijk dolgelukkig en had, als hij het kon (?), in volzinnen de hele wereld verteld dat hij van mama een klaasje kreeg. Of zoiets :D
pi_134144809
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:22 schreef Enfermera het volgende:

Ik lees ook wel eens op andere fora en dan denk ik; ben ik nou zo 'streng' of oplettend op eten?

Ja, ik vind van wel...en dat maakt mij helemaal niet uit, hoe jullie het doen met eten moeten jullie het zelf weten. Het zal vast gezond zijn en als er geen moeilijkheden zijn met eten vooral zo doorgaan!

Maar een koekje, een frikandel, een patatje met wat zout is geen ramp hoor, het is echt niet meteen je kind volproppen met alleen maar ongezonde dingen. Dus misschien niet zo oordelen over mensen?
pi_134144885
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:43 schreef Kyara het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik heb/had dat ook heel erg. Enerzijds niet te veel rotzooi in mijn kind maar anderzijds wil ik hem ook niet in een uitzonderingspositie stellen waarin iedereen koek krijgt en hij een soepstengel of zo.

Merk dat het nu wel minder wordt maar zo'n opmerking zoals vorige week op M's allereerste speculaasje vond ik dan wel weer wat minder.
"Wat toevallig, Mijn kind wordt juist opgevoed zonder te oordelen over anderen of zichzelf verheven te voelen boven anderen :)"

Al vraag ik me af of ik zoiets op het moment suprême ook zou zeggen :+
pi_134144954
Ik stond met mijn mond vol tanden. M stond met zijn mond vol koek. En ik heb me wel ingehouden om te zeggen dat krijgt hij anders nooit, juist omdat het ook geen bal uitmaakt wat ze wel of niet krijgen.

Ik denk trouwens wel dat je met een 2e ook weer makkelijker wordt

M krijgt heel veel dingen niet, niet eens zozeer omdat ik er tegen ben, maar ook puur omdat ik er echt niet aan denk om hem zoiets te geven.
pi_134145432
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:53 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ja, ik vind van wel...en dat maakt mij helemaal niet uit, hoe jullie het doen met eten moeten jullie het zelf weten. Het zal vast gezond zijn en als er geen moeilijkheden zijn met eten vooral zo doorgaan!

Maar een koekje, een frikandel, een patatje met wat zout is geen ramp hoor, het is echt niet meteen je kind volproppen met alleen maar ongezonde dingen. Dus misschien niet zo oordelen over mensen?
Hier heb je trouwens wel een punt. Ik bemerkte dat bij mezelf toen M was gevallen in de bieb in het winkelcentrum (tand door de lip). Hij kreeg een ijsje als troost en verkoeling, maar dat was dus bij de McDonalds. En meneer wilde ook perse een ballon. En als je daar dan met zo'n McDonalds ballon rondloopt, heb ik toch het gevoel dat iedereen denkt dat ik mijn kind daar vol stopt. Slaat nergens op, maar zo voelde het wel.

Misschien ben ik wat gevoeliger voor de mening van anderen daarin. Maar het gaf waarschijnlijk ook mijn eigen (voor)oordeel weer.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:18:47 #142
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134145584
Kwis; hihi :D
Haha grappig :P ja het is dat ze het niet wil hier :+
Lastig idd van je moeder. Nee idd... gek he?
Wat schattig van die knuffel/kus vannacht!! O+

Achgossie wat sneu van die luier ;( Zielig is dat he.

Mango als een hondje drinken :D _O-

[ Bericht 10% gewijzigd door Enfermera op 11-12-2013 12:23:58 ]
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:19:23 #143
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134145600
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:40 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn NTS! Baal alleen wel van die plannen om psz qua subsidies gelijk te trekken met opvang. Wordt straks dus ook onbetaalbaar :{
Nou ik hoop niet dat dat door gaat want dat zou betekenen dat Rayen hier ervan af moet. :{
Rayen 2½ jaar!
pi_134146019
Ik ben ook makkelijker geworden met eten. Sowieso heb ik niet zo'n moeite met diksap meer. Hij drinkt ook gewoon water en melk. Bij kdv doen ze bij baby groep trouwens ook alleen boter op brood. Maar ik heb hem vandaag een kleine krentenbol gegeven. En hij krijgt soms een stuk liga. Of ook heel populair een stukje van mijn chocola.
pi_134146452
Ik snap je kyara, ik vind het bijv. ook geinig als Nena een frikandel eet, dan zou ik misschien een foto plaatsen hoe ze dat lekker op zit te peuzelen. Dat wil echt niet zeggen dat ze elk avondeten een frikandel krijgt.
En ik heb wel 30 foto's van Mex in de McDonalds met een happy meal, enige wat hij eet is dat danoontje en het zakje fruit en wat happen kipnugget en dan lopen we ook nog een halve dag met zo'n ballon.
Maar ijsjes eet hij graag en zomers mag hij er gerust elke dag wel 1, en soms zelfs 2.
En dat kan helemaal geen kwaad als je kind gezond is en geen allergieën heeft.
  woensdag 11 december 2013 @ 12:52:03 #146
348178 NotTheSame
pi_134146472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:19 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou ik hoop niet dat dat door gaat want dat zou betekenen dat Rayen hier ervan af moet. :{
Hier hetzelfde. Nu is het nog behapbaar met ¤40,= per maand voor 20 uur (subsidieplaats).
pi_134146763
Ik vind de tendens in OUD sowieso wel dat men over het algemeen vrij streng is met eten (en drinken). Ik vind mezelf daarbij vergeleken best makkelijk, maar het valt of staat voor mij wel bij een gezonde basisvoeding. Avondeten is hier altijd zelfgemaakt en met groente, en zelf drink ik ook alleen water en thee op een glas sap bij het ontbijt na. Maar M heeft bijvoorbeeld toen hij ziek was regelmatig een klein bakje roomijs gekregen voor het avondeten, de kou verzachtte en zo krijgt hij toch wat zuivel binnen. En nu hebben we een adventkalender met chocolaatje en die mag hij elke avond (die hij bij mij is) open maken. Met sinterklaas mocht hij ook wat kruidnootjes, maar als ik dan zeg dat het weer genoeg is accepteert hij dat ook prima. Hij snapt herkent snoepgoed wel echt nu, en vraagt dan ook of hij mag 'noepten' O+ Met het kdv heb ik geen discussie over eten, ik vind ze zelfs eerder te streng :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_134146770
Ik zou nog even terugkomen op het gebruik van babygebaren alleen duurde dat even wat langer. Druk op het werk en kleine E had duidelijk andere plannen voor de avond.

Wij zijn bij E begonnen met gebaren vanaf ongeveer vijf maanden. Sinds E. vier maanden is gaan wij met hem naar Baby Sensory en daar is ook veel aandacht voor gebaren. Op die manier zijn we er ook mee in aanraking gekomen.

In het begin maar een aantal gebaren tegelijk. Ik heb ergens ooit eens gelezen maximaal 5 nuttige en 5 leuke gebaren nieuw tegelijk aanbieden. Gebaren doe je nooit zonder het woord er ook bij te zeggen dus eigenlijk is het meer zo dat je het woord ondersteunt met een gebaar.
Met een maand of 8 begon E zijn eerste voorzichtige gebaar te maken ' drinken'.
E kon zich op die manier al best snel uitdrukken nog voor hij het ook kon vertellen. Ik denk dat dat bij ons best wat driftbuien heeft voorkomen.
Naarmate de tijd vorderde nam zijn woorden- en gebarenschat enorm toe. HIj gebruikt nu vaak beiden. Als hij een ster ziet zegt hij ' star' en gebaart hij ster. Sowieso praat hij nu echt enorm veel en duidelijk dus heeft hij de gebaren in die zin nu minder nodig.

Overigens maakt het helemaal niet uit als een gebaar niet netjes volgens het boekje gemaakt wordt. Uiteindelijk gaat het erom dat jij en je kindje beide weten wat je met een gebaar bedoelt en soms zijn bepaalde gebaren nog best lastig voor een kleintje om te maken en is een simpele variant net zo goed.
Wij gebruiken bijvoorbeeld het gebaar voor drinken voor borstvoeding aangezien ik bij het echte gebaar voor borstvoeding een beetje een koeiengevoel erbij krijg.

Wat Marjolijntje ook zegt als het je leuk lijkt gewoon mee beginnen. Google maar eens op baby gebaren en er zijn een aantal sites met leuke tips. Ga anders eens kijken in de bibliotheek. Bij ons hebben ze een hele hoop boekjes met cd's waarin gebaren staan over verschillende onderwerpen.
pi_134147367
M is heel lief voor zijn zusjes. Soms mogen ze zelfs even een paar seconden zijn speelgoed vasthouden :')
pi_134148419
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:19 schreef Kyara het volgende:
M is heel lief voor zijn zusjes. Soms mogen ze zelfs even een paar seconden zijn speelgoed vasthouden :')
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')