Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En... kamehameha...Rustig aan.
Bij mij werkt het dan weer andersom, als ik goed in mijn vel zit heb ik nergens last van, als ik slecht in mijn vel zit voelt het als leegte dat ik nooit intiem ben met vrouwen. - wat dan als grondslag weer slecht in mijn vel zitten heeft -.- beetje vicieus gedoe allemaal.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:21 schreef Cue_ het volgende:
@kt. Dat is ook maar om een soort van leegte tijdelijk te vullen.
Tjah je doet wel iets..quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:06 schreef Cue_ het volgende:
Nou ik ga toch, trek gewoon ongemakkelijke schoenen aan, blijf ik toch niet lang.
E
n welkom jundo!
Tuurlijk verveeld het wel eens. Maar ondertussen is meer dan de helft bekende geworden he.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah je doet wel iets..
Maargoed gaat dat niet eens vervelen dan? Iedere keer maar weer die kroeg in... Drankje doen eventueel.... Tegen vreemde mensen praten...
Steeds dezelfde plek gewoon alleen? Wat doe je daar dan? Beetje drinken? En wat is jouw initiatief daarin? Je gaat gewoon op bekende af en begint met smalltalk? (''hey hoe is het'') en gaat gewoon kletseen?quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tuurlijk verveeld het wel eens. Maar ondertussen is meer dan de helft bekende geworden he.
Yup voor een jaar of 2 a 2.5 nu.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Steeds dezelfde plek gewoon alleen? Wat doe je daar dan? Beetje drinken? En wat is jouw initiatief daarin? Je gaat gewoon op bekende af en begint met smalltalk? (''hey hoe is het'') en gaat gewoon kletseen?
Je zit aan de bar achter je mobieltje te fokken gewoon?quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Yup voor een jaar of 2 a 2 nu.
Tja soms praat je met niemand. Soms loop ik bekenden of onbekenden af, of zij op mij. En soms spreek je zowat de hele kroeg op een avond. Verschilt heel erg.
Zoals nu zitten er 8 mensen, waarvan ik er 5 ken. En eentje kwam me gezellig gedag zeggen.
Monenteel wel, meestal niet, want dan in gesprek. Zoals daarnet weer even.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je zit aan de bar achter je mobieltje te fokken gewoon?
En als je met niemand praat zit je gewoon aan de bar? Je drinkt wel neem ik aan dan toch? Beetje bier ofzo?quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Monenteel wel, meestal niet, want dan in gesprek. Zoals daarnet weer even.
Yup,wijntje erbij, beetje voor me uit staren, met de barman praten of gewoon niets.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En als je met niemand praat zit je gewoon aan de bar? Je drinkt wel neem ik aan dan toch? Beetje bier ofzo?
Heerlijk...quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Yup,wijntje erbij, beetje voor me uit staren, met de barman praten of gewoon niets.
Wat bedoel je met in de stad wonen? Waar woon je dan? een buurtkroeg kan ook goed hoor.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Heerlijk...
Achja... Als ik in de stad zou wonen zou ik dat allicht ook doen.
Neuh, ik heb niks in de buurt zitten hier, buurtkroeg zie je al helemaal alleen dezelfde mensen dat lijkt mij dan ook weer niks, gewoon een beetje vaste mensen en vreemde door elkaar is leuk.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat bedoel je met in de stad wonen? Waar woon je dan? een buurtkroeg kan ook goed hoor.
In t begin zijn de buurtkroeg mensen ook nieuw he. Begin eerst daar en wie weet hoe vaak daar nog nieuw bloed in komt.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Neuh, ik heb niks in de buurt zitten hier, buurtkroeg zie je al helemaal alleen dezelfde mensen dat lijkt mij dan ook weer niks, gewoon een beetje vaste mensen en vreemde door elkaar is leuk.
Destructo blade!quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:39 schreef LelijKnap het volgende:
KAAAMEEEEHAAAAMEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
Nee ik heb geen buurtkroegen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In t begin zijn de buurtkroeg mensen ook nieuw he. Begin eerst daar en wie weet hoe vaak daar nog nieuw bloed in komt.
IT CANNOT BE.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
HIS DEPRESSION LEVEL IS OVER NINETHOUSAND!!!!!!!!!!!!!!!!
Punt is meer dat dat 100% geisoleerd is ipv 90% als je alleen aan de bar gaat zitten.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:43 schreef LelijKnap het volgende:
Je kan thuis ook gewoon een fles of twee opentrekken....
Dat is in de buurt genoeg.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hmm...
Nouja op 5 kilometer afstand zit wel wat ja.
Dus ik kan zo beter maar gewoon de deur uit gaan?quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:44 schreef kingtoppie het volgende:
Punt is meer dat dat 100% geisoleerd is ipv 90% als je alleen aan de bar gaat zitten.
Die 10% kans die overblijft die komt geheid een keer langs als je daar steeds zit en kan zomaar je leven veranderen.
En daarna warm je op met een biertje.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:52 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ruim 10 minuten ja! Door dat barre weer steeds!
Crazy, dat je je daar toe kunt zetten joh.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En daarna warm je op met een biertje.
Ik moet ook altijd 10 minuten fietsen hoor
Dat stelt niet zoveel voor. Is t vaak gewoon waard. Stukken beter dan thuiszitten.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Crazy, dat je je daar toe kunt zetten joh.
Misschien... Ik heb die mindset nog niet eigenlijk. Om er energie in te steken om mijn leven aangenamer te makenquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat stelt niet zoveel voor. Is t vaak gewoon waard. Stukken beter dan thuiszitten.
quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:33 schreef Cue_ het volgende:
Garanties zijn er nooit kt..
Lol, doe ik mn jas aan mag ik nog niet weg van de barman
Jajoh, gewoon terwijl hij 3 bier tapt achter de bar?quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Omdat we dat beiden niet willen. En hadden we t wel gewild, was t allang gebeurd
Bvquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:44 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jajoh, gewoon terwijl hij 3 bier tapt achter de bar?
Ik heb hier veel depressive uurtjes doorgebracht hoor. Gewoon alleen aan de bar voor me uitstarend. Doe ik liever hier (waar de avond nog leuk kan worden) dab alleen thuis. En nenand die moeilijk doet als je een keer nietg gezelgig bent.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:51 schreef kingtoppie het volgende:
Achja.![]()
En je voelt je depressief en alles maar je kunt je er wel toe zetten om lekker wijntje te drinken int openbaar?
normaal ben ik te brak van vorige avond stappen dus doe ik niets.vanavond heb ik personeelsfeest en t is zowaar nog leuk ookquote:Op zaterdag 7 december 2013 21:21 schreef Miniem het volgende:
wat doen jullie nu op zon avobd als deze?
ik zit weer eens alleen na een lange vermoeide werkdag.
Het getuige persoonlijk van haar kracht (imho), dat ze mentaal sane genoeg is om iig de buitenlucht op te zoeken en zich te mengen onder anderen. Heb daardoor het idee dat het met Cue ook gewoon helemaal goed gaat komen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:51 schreef kingtoppie het volgende:
Achja.![]()
En je voelt je depressief en alles maar je kunt je er wel toe zetten om lekker wijntje te drinken int openbaar?
Tnx hoop t ook, maar momenteel wel kleine terugval ten opzichte van paar weken terug . Maar gelukkig is t nooit heel erg geweestquote:Op zondag 8 december 2013 01:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het getuige persoonlijk van haar kracht (imho), dat ze mentaal sane genoeg is om iig de buitenlucht op te zoeken en zich te mengen onder anderen. Heb daardoor het idee dat het met Cue ook gewoon helemaal goed gaat komen.
Oh ik wist niet dat er regels warenquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:51 schreef kingtoppie het volgende:
Achja.![]()
Waarom vraag je dat? Heb je misschien het gevoel dat andere mensen een geweldig wild leven hebben met vrienden en uitgaan en alles, terwijl jij maar alleen thuis zit?quote:Op zaterdag 7 december 2013 21:21 schreef Miniem het volgende:
wat doen jullie nu op zon avobd als deze?
ik zit weer eens alleen na een lange vermoeide werkdag.
Was niet aanvallend bedoeld ofzo hoor, meer als ehhh ja het valt op.quote:Op zondag 8 december 2013 11:45 schreef Elvi het volgende:
een depressie ligt alleen maar in het donker op bed. Ik heb soms zulke periodes maar ik heb ook periodes dat ik gewoon in het openbaar iets doe wat ik vroeger altijd leuk vond. Ik kan goed doen alsof er niks aan de hand is. Dus ik dwing mezelf om leuke dingen te doen ook al voel ik niet altijd dat ik het ook echt leuk vind. Dat maakt mijn depressie niet minder dan de jouwe.
ja, alleen en eenzaam.quote:Op zondag 8 december 2013 12:02 schreef kuolema het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat? Heb je misschien het gevoel dat andere mensen een geweldig wild leven hebben met vrienden en uitgaan en alles, terwijl jij maar alleen thuis zit?
Het is geen wedstrijdquote:Op zondag 8 december 2013 17:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Was niet aanvallend bedoeld ofzo hoor, meer als ehhh ja het valt op.
Wat zou je willen doen op zo'n avond? Kun je nooit genieten van alleen thuis zitten?quote:
Ligt er aan wat voor depressie je hebt gehad ? waar het over ging ?quote:Op maandag 9 december 2013 15:16 schreef Planga het volgende:
Na 2 jaar in oktober ontslagen bij een psycholoog.
Vanaf vandaag heb ik pas door dat het enorm slecht met me gaat.
Ik leef op vrijdag en zaterdag, in de nacht wel te verstaan.
Ik bleef vroeger lang in bed liggen. Gisteren om 23:00 uur gaan slapen en ik lig nog in bed.
School verkwansel ik. Ik heb een cijfer terug naar durf mijn mail niet te openen. Daarnaast sinds 31 oktober niet meer geweest.
Ik heb aangegeven meer te willen werken... manager belt maar niet. Iemand die me met wat tips op de rails kan zetten? Morgen moet een ommekeer komen.
Psych of huisarts bellen en aangeven dat je het alleen nog niet ziet zitten.quote:Op maandag 9 december 2013 15:16 schreef Planga het volgende:
Na 2 jaar in oktober ontslagen bij een psycholoog.
Vanaf vandaag heb ik pas door dat het enorm slecht met me gaat.
Ik leef op vrijdag en zaterdag, in de nacht wel te verstaan.
Ik bleef vroeger lang in bed liggen. Gisteren om 23:00 uur gaan slapen en ik lig nog in bed.
School verkwansel ik. Ik heb een cijfer terug naar durf mijn mail niet te openen. Daarnaast sinds 31 oktober niet meer geweest.
Ik heb aangegeven meer te willen werken... manager belt maar niet. Iemand die me met wat tips op de rails kan zetten? Morgen moet een ommekeer komen.
Ik sympathiseer met jequote:
Zit even in een boosheids/gefrustreerdheidsbui naar mezelf (die ik zelden heb/toelaat/hoe je het ook wil zien, want o.a. conflictvermijdend) en daarbij komen weer eens alle levensvragen opploppen. Ik weet dat er geen antwoord te krijgen is op bepaalde zaken en het zal deel zijn van de fase van mijn leven waar ik nu inzit.quote:Op maandag 9 december 2013 22:28 schreef Cue_ het volgende:
Waardoor komt dat gevoel dan?
Zelf vind ik t leven zeer simpel, alleen mensen willen t voor zichzelf (en evt ook anderen) wel eens moeilijker maken
Soms heb je van die buien, even mee stoeien en dan weer proberen los te laten.quote:Op maandag 9 december 2013 22:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Zit even in een boosheids/gefrustreerdheidsbui naar mezelf (die ik zelden heb/toelaat/hoe je het ook wil zien, want o.a. conflictvermijdend) en daarbij komen weer eens alle levensvragen opploppen. Ik weet dat er geen antwoord te krijgen is op bepaalde zaken en het zal deel zijn van de fase van mijn leven waar ik nu inzit.
Ik weet ook even niet wat ik ermee wil zeggen. Wilde het gewoon vooral even kwijt
leven simpel? leg uit.quote:Op maandag 9 december 2013 22:28 schreef Cue_ het volgende:
Waardoor komt dat gevoel dan?
Zelf vind ik t leven zeer simpel, alleen mensen willen t voor zichzelf (en evt ook anderen) wel eens moeilijker maken
Heel simpel gezegd is het 'gewoon ademhalen'quote:
Waarom?quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:11 schreef kingtoppie het volgende:
Ik ben soms een beetje jaloers op Cue gewoon
ingewikkeld en onbegrijpelijk.. hmm dat is idd maar net hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:16 schreef kuolema het volgende:
Het leven simpel? Dat is het wel, en niet. Het is maar net hoe je het wilt bekijken. Simpel? Ja. Ingewikkeld, onbegrijpelijk? Ja.
Ja, absoluut. Er zijn ook maar een paar situaties waarin ik me nu meer ontspannen kan voelen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:14 schreef kuolema het volgende:
Mijn basisgevoel is gespannen, zenuwachtig i.p.v. ontspannen/neutraal. Daar hoeft geen aanleiding voor te zijn. Herkennen jullie dat?
Heel veel dingen zijn juist niét te verklaren, maar mensen proberen de logica erachter te zoeken omdat dat een gevoel van rust, veiligheid geeft. Dat wij/de meesten iets denken betekent nog niet dat dat de waarheid is. Misschien ligt overal veel meer achter dan we denken. Een ingenieus systeem dat overal voor geldt. Of details zijn onafhankelijk van elkaar terwijl wij verbanden lijken te zien. Of misschien is het juist heel simpel en is alles één grote chemische kettingreactie. Niets is zeker!! Okee, het is nu wel veel breder dan waar dit topic en deze kwestie in eerste instantie over gaat maar je kunt het overal op betrekken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
ingewikkeld en onbegrijpelijk.. hmm dat is idd maar net hoe je het bekijkt.
Misschien komt het doordat ik gewoon dingen accepteer zoals ze zijn en er vaak niet teveel/ te lang bij stil sta dat ik dat allemaal wel mee vallen. Heel veel dingen zijn gewoon te verklaren / te relativeren. Dan blijft er weinig over van moeilijkheden.
Dat is toch stom? Of is het een teken dat er iets is waar we ons op moeten voorbereiden, wat anderen niet door hebben?quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Er zijn ook maar een paar situaties waarin ik me nu meer ontspannen kan voelen.
Oh, filosofisch ingesteld meisje, interessant.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:25 schreef kuolema het volgende:
[..]
Heel veel dingen zijn juist niét te verklaren, maar mensen proberen de logica erachter te zoeken omdat dat een gevoel van rust, veiligheid geeft. Dat wij/de meesten iets denken betekent nog niet dat dat de waarheid is. Misschien ligt overal veel meer achter dan we denken. Een ingenieus systeem dat overal voor geldt. Of details zijn onafhankelijk van elkaar terwijl wij verbanden lijken te zien. Of misschien is het juist heel simpel en is alles één grote chemische kettingreactie. Niets is zeker!! Okee, het is nu wel veel breder dan waar dit topic en deze kwestie in eerste instantie over gaat maar je kunt het overal op betrekken.
[..]
Dat is toch stom? Of is het een teken dat er iets is waar we ons op moeten voorbereiden, wat anderen niet door hebben?
De vraag is in hoeverre je he zou willen verklaren. Waarom zou ik bv willen weten waarom de mens leeft, of waarom de lucht blauw is, of waarom er verdriet bestaat?quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:25 schreef kuolema het volgende:
Heel veel dingen zijn juist niét te verklaren, maar mensen proberen de logica erachter te zoeken omdat dat een gevoel van rust, veiligheid geeft. Dat wij/de meesten/ iets denken betekent nog niet dat dat de waarheid is. Misschien ligt overal veel meer achter dan we denken. Een ingenieus systeem dat overal voor geldt. Of details zijn onafhankelijk van elkaar terwijl wij verbanden lijken te zien. Of misschien is het juist heel simpel en is alles één grote chemische kettingreactie. Niets is zeker!! Okee, het is nu wel veel breder dan waar dit topic en deze kwestie in eerste instantie over gaat maar je kunt het overal op betrekken.
Geen idee, ik ben het eigenlijk (misschien triest genoeg) niet anders gewend. Het begint iets te veranderen nu, best spannend.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:25 schreef kuolema het volgende:
Dat is toch stom? Of is het een teken dat er iets is waar we ons op moeten voorbereiden, wat anderen niet door hebben?
Maarrrquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre je he zou willen verklaren. Waarom zou ik bv willen weten waarom de mens leeft, of waarom de lucht blauw is, of waarom er verdriet bestaat?
wat is het nut daarvan, want het is nu eenmaal zo. Als het al gaat veranderen/ verklaart gaat worden, dan is het niet in mijn levensjaren.
Over dingen nadenken waar je niets aan kan veranderen vind ik redelijk doelloos. Je schiet namelijk met het antwoord toch weinig op. Laat staan dat ik uberhaupt achter het antwoord zal kunnen komen.
Natuurlijk kan het helpen, en het is mooi als men wat dingen zou kunnen verklaren.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maarrr
Waarom er verdriet bestaat kun je toch best (op individueel niveau dan) verhelpen?
Best veel wetenschappelijke dingen gaan over begrijpen, maar hoe meer me begrijpen hoe meer we kunnen voorspellen wat dan wel weer handig is...
Wat nu nog geen doel heeft, hoeft later niet geen doel te hebben.
Misschien is er een reden dat we zoveel niet weten. Misschien is dat beter voor ons, makkelijker. Maar misschien juist niet. Misschien is er iets/iemand dat wil dat het geheim blijft voor ons zodat we niet in opstand komen. Wat als er iets is dat we zouden moeten ontdekken, een onthulling die enorme revoluties teweeg zou brengen, in positieve dan wel negatieve zin. 'Het is nu eenmaal zo', maar is dat okee? Nee.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre je he zou willen verklaren. Waarom zou ik bv willen weten waarom de mens leeft, of waarom de lucht blauw is, of waarom er verdriet bestaat?
wat is het nut daarvan, want het is nu eenmaal zo. Als het al gaat veranderen/ verklaart gaat worden, dan is het niet in mijn levensjaren.
Over dingen nadenken waar je niets aan kan veranderen vind ik redelijk doelloos. Je schiet namelijk met het antwoord toch weinig op. Laat staan dat ik uberhaupt achter het antwoord zal kunnen komen.
Maar dat is wat je hulpverleners je vertellen. Dat is wat je je hebt laten aanpraten. Misschien laten ze je dat geloven om te voorkomen dat je ergens achter komt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:29 schreef minthy het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben het eigenlijk (misschien triest genoeg) niet anders gewend. Het begint iets te veranderen nu, best spannend.
Hetzelfde als het hebben van een negatief zelfbeeld; je kan gewoon niets positiefs aan jezelf bedenken en bent eigenlijk niet anders gewend dan jezelf negatief beoordelen. Het zijn patronen waaraan je gewend bent.
We geloven te begrijpen, maar het is gewoon totale mindfuck allemaal.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maarrr
Waarom er verdriet bestaat kun je toch best (op individueel niveau dan) verhelpen?
Best veel wetenschappelijke dingen gaan over begrijpen, maar hoe meer me begrijpen hoe meer we kunnen voorspellen wat dan wel weer handig is...
Wat nu nog geen doel heeft, hoeft later niet geen doel te hebben.
Nee, dat is wat ik bij anderen zie en wat anderen ervaren. En wat een wantrouwen... Niet alle hulpverleners zijn erop uit om je onderuit te halen hè. Over het algemeen zijn het mensen die het beste met je voorhebben en daar verdomd weinig waardering voor krijgen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:37 schreef kuolema het volgende:
Maar dat is wat je hulpverleners je vertellen. Dat is wat je je hebt laten aanpraten. Misschien laten ze je dat geloven om te voorkomen dat je ergens achter komt.
Wat ik daarmee bedoel is dat als je ouder wordt, je leert jezelf te beperken. Dat leer je door je omgeving. Je wordt minder vrij, omdat dingen 'niet horen'. Kinderen kunnen bijvoorbeeld met ideeën komen waar geen enkele volwassene op zou kunnen komen. Het is een soort blokkade, je kunt er niet eens meer op komen omdat je hebt geleerd wat wel en niet 'logisch' is. Als kind ben je cognitief niet genoeg ontwikkeld, als volwassene ben je zo bewerkt dat je ook dingen niet meer kunt begrijpen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:37 schreef kuolema het volgende:
Misschien zouden we het wel kunnen, maar zijn we in ons leven zoveel ongemerkt gebrainwasht dat het ons niet meer lukt.
Ik zie hulpverleners niet als vijanden hoor, ik denk dat zij net zo goed onwetend zijn.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, dat is wat ik bij anderen zie en wat anderen ervaren. En wat een wantrouwen... Niet alle hulpverleners zijn erop uit om je onderuit te halen hè. Over het algemeen zijn het mensen die het beste met je voorhebben en daar verdomd weinig waardering voor krijgen.
Zo komt je post wel over. En onwetend? Ik denk dat dat ook wel meevalt, of ik heb mazzel met de mensen die mij ondersteunenquote:Op dinsdag 10 december 2013 00:45 schreef kuolema het volgende:
Ik zie hulpverleners niet als vijanden hoor, ik denk dat zij net zo goed onwetend zijn.
En je zegt 'niet alle..', dus sommigen wel?
Waar zit voor jou het gevaar als je alles open gooit bij je psych?quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:47 schreef kuolema het volgende:
Wat ik doe is overal rekening mee houden, that's it. Ik laat me er niet inluizen. Het probleem is dat ik daarmee ook niet verder kom.
Ik vertrouw ze niet, daarom. Soms vind ik ze heel aardig en tof, maar dan voel ik me sowieso schuldig, maar ik ben bang dat ik verander, hoewel ik dat ook weer wel wil, maar ik kan me er niet helemaal voor inzetten omdat ik bang ben dat dat niet goed is en ik mezelf dan voor de gek ga houden, net als anderen, en ontken dat de oorzaak van dit alles ergens anders ligt, waar ik iets aan zou kunnen doen. En ik hou ik rekening met de mogelijkheid dat hulpverleners er wel van weten en het expres doen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:48 schreef minthy het volgende:
[..]
Zo komt je post wel over. En onwetend? Ik denk dat dat ook wel meevalt, of ik heb mazzel met de mensen die mij ondersteunen![]()
Natuurlijk, in elke beroepsgroep heb je rotte appels zitten. Dat maakt niet de hele groep rot
Daar heb ik geen behoefte aan en dat is dus precies wat ik niet zou moeten doen als er de mogelijkheid is dat mijn vermoedens kloppen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Waar zit voor jou het gevaar als je alles open gooit bij je psych?
Ik vind je erg paranoïde overkomen op het moment, vervelend voor je (oprecht!)quote:Op dinsdag 10 december 2013 00:54 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik vertrouw ze niet, daarom. Soms vind ik ze heel aardig en tof, maar dan voel ik me sowieso schuldig, maar ik ben bang dat ik verander, hoewel ik dat ook weer wel wil, maar ik kan me er niet helemaal voor inzetten omdat ik bang ben dat dat niet goed is en ik mezelf dan voor de gek ga houden, net als anderen, en ontken dat de oorzaak van dit alles ergens anders ligt, waar ik iets aan zou kunnen doen. En ik hou ik rekening met de mogelijkheid dat hulpverleners er wel van weten en het expres doen.
[..]
Daar heb ik geen behoefte aan en dat is dus precies wat ik niet zou moeten doen als er de mogelijkheid is dat mijn vermoedens kloppen.
Oh nee hoor, vrees niet. Ik sta weer redelijk stevig en kan wat hebbenquote:Op dinsdag 10 december 2013 01:01 schreef kuolema het volgende:
Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt of zo Minthy, dat is absoluut niet mijn bedoeling.
Ik bedoel het niet kwaad naar wie dan ook. Ik weet het gewoon niet.
Ik had er eigenlijk ook al in moeten liggenquote:Op dinsdag 10 december 2013 01:23 schreef Cue_ het volgende:
Hm.. volgens mij had ik al zo'n 2 uur moeten slapen
niet relaxed dat je t nodig hebt, wel relaxed dat je die mogelijkheid hebt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 01:57 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik had er eigenlijk ook al in moeten liggen![]()
Zo maar eens een slaappil erin gooien, dat werkt aardig om je energie wat plat te gooien
Ook daar helpt een slaappil best goed voor. (ik ben een voorstander van slaapmedicatiequote:Op dinsdag 10 december 2013 07:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
niet relaxed dat je t nodig hebt, wel relaxed dat je die mogelijkheid hebt.
Al ligt t bij mij niet aan teveel energie. Gewoon niet willen slapen en niet kunnen slapen ivm gedachtes die dan ineens opspelen.
Hoe ging het kennismakingsgesprek vrijdag?quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:05 schreef Elvi het volgende:
Ik word ineens overvallen door een somberheid... waar de fuck komt dit ineens vandaanEr zit weer een zware, zwarte doek over me heen die ik een uur geleden nog niet had.
Moe misschien ?quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:05 schreef Elvi het volgende:
Ik word ineens overvallen door een somberheid... waar de fuck komt dit ineens vandaanEr zit weer een zware, zwarte doek over me heen die ik een uur geleden nog niet had.
Say whut?quote:
Oh ja hoor!quote:
Ik denk/voel bijna niks, het is leeg vanbinnen, maar heel naar. Zat er al een tijdje aan te komen.quote:
Wat, je vermaakt je met het leed van anderen?quote:
Ik zou willen dat ik zo kon denken. Wat zou het een rust geven om zo naïef te kunnen zijn.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh ja hoor!Vond het wel even frappant om wat posts van Kuolema te lezen. Dat kwam erg paranoide over. Mijn inziens zijn er voor de meeste zaken gewoon rationele logische oplossingen.
Beide. Het hangt met elkaar samen. Jullie houden er geen rekening mee dat ik misschien wel eens gelijk zou kunnen hebben. Want dan gaat je veilige, simpele wereldje kapot.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:37 schreef Cue_ het volgende:
Automatisch er vanuit gaan dat je paranoide bent of dat we het leven simpel/logisch vinden?
Van mij mag je best gelijk hebben hoor. Dan verandert er niets voor mij verder.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:38 schreef kuolema het volgende:
[..]
Beide. Het hangt met elkaar samen. Jullie houden er geen rekening mee dat ik misschien wel eens gelijk zou kunnen hebben. Want dan gaat je veilige, simpele wereldje kapot.
Says who? Wat mij betreft heb je gelijk! En of je wel of niet gelijk hebt is mij om het even. Maar het lijkt me juist dat je teveel focused op 1 kant. En het veilige simpele wereldje? Voor de meeste psychische problemen zijn gewoon logische verklaarbare oplossingen voor te vinden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:38 schreef kuolema het volgende:
[..]
Beide. Het hangt met elkaar samen. Jullie houden er geen rekening mee dat ik misschien wel eens gelijk zou kunnen hebben. Want dan gaat je veilige, simpele wereldje kapot.
Niet alleen dat, maar ook als we genoeg rekenkracht hebben om een heel mensenbrein te simuleren. Dat zouden we over een aantal jaren al moeten kunnen. Echt vet.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens denk ik dat er nog wel eens flinke progressie gaat komen als je serotonine levels direct kunt meten in het hoofd
Die van mij flikken dat soort dingen ook, of je zomaar lachend aankijken met een blik van "denk daar maar eens goed over na!"quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens heb ik nooit het idee dat hulpverleners je maar wat vertellen ..
Als ik iets doms doe, zegt mijn psycholoog ook gewoon; "Gast! wtf".
Yup. Nouja afhankelijk van de klachten. Bedoel met zelfmoordneigingen krijg je wel voorrang.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:09 schreef Mistico het volgende:
Vraagje, Ik ga morgen naar mijn huisarts om te praten, hoe snel kan ik dan terecht bij een psycholoog? Zijn daar ook wachttijden voor?
Dat hangt ervan af; ik kwam onderaan een ellenlange wachtlijst te staan. In april naar de huisarts gegaan, in augustus kon ik terecht nadat m'n werkgever wat druk op de GGZ-organisatie zette met een telefoontje. Als ik op de oorspronkelijke plek op de lijst was blijven staan dan had ik in november pas aan de beurt geweest.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:09 schreef Mistico het volgende:
Vraagje, Ik ga morgen naar mijn huisarts om te praten, hoe snel kom ik dan terecht bij een psycholoog? Zijn daar ook wachttijden voor?
Mja wat zal ik ervan zeggen... Ik had niet meteen een klik en ik kreeg het gevoel alsof ze mij er een beetje bij doet... Komt denk ik ook omdat ik vrij snel naar een dagbehandeling gaquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:02 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hoe ging het kennismakingsgesprek vrijdag?
quote:Op woensdag 11 december 2013 00:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Yup. Nouja afhankelijk van de klachten. Bedoel met zelfmoordneigingen krijg je wel voorrang.
Voor de rest is t volgens mij meestal een 2 weken voor t intakegesprek en een maand tot de bahandeling.
Bedankt voor jullie reactie, goed om rekening mee te houden. Zal denk ik in de toekomst ook in dit topic gaan posten.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:13 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af; ik kwam onderaan een ellenlange wachtlijst te staan. In april naar de huisarts gegaan, in augustus kon ik terecht nadat m'n werkgever wat druk op de GGZ-organisatie zette met een telefoontje. Als ik op de oorspronkelijke plek op de lijst was blijven staan dan had ik in november pas aan de beurt geweest.
Misschien eens rondbellen om te kijken hoe het staat met wachtlijsten.
Edit; ik moet er wel bij vermelden dat ze de wachtlijst niet op orde hadden
Welkom dan maar en succes morgen!quote:Op woensdag 11 december 2013 00:26 schreef Mistico het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor jullie reactie, goed om rekening mee te houden. Zal denk ik in de toekomst ook in dit topic gaan posten.
Hangt ervan af, wat de rest hier ook zegt.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:09 schreef Mistico het volgende:
Vraagje, Ik ga morgen naar mijn huisarts om te praten, hoe snel kan ik dan terecht bij een psycholoog? Zijn daar ook wachttijden voor?
Blijf je dan bij dagbehandeling niet een eigen begeleider houden of wordt dat dan ook weer een nieuwe? Het zal vast makkelijker gaan als je je andere psychologe bent ontwend zeg maar. Lijkt me wel erg vervelend om te beseffen dat die nieuwe maar voor zo kort is.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:25 schreef Elvi het volgende:
Ik heb zelf een psycholoog uitgezocht en toen pas een verwijzing bij de huisarts gehaald. Zat binnen een maand bij de psycholoog en tussen de intake en behandeling zat geen wachttijd. Overigens is het een vrijgevestigde psycholoog, dus geen GGZ-instelling
[..]
Mja wat zal ik ervan zeggen... Ik had niet meteen een klik en ik kreeg het gevoel alsof ze mij er een beetje bij doet... Komt denk ik ook omdat ik vrij snel naar een dagbehandeling gaIk kreeg net een email dat ik half januari bericht krijg over een intake-gesprek. Dus misschien dat ik maar 2 maanden bij de nieuwe psychologe zit. Het loont de moeite dan ook niet om naar een ander te gaan.
Misschien stond ik ook niet open voor de nieuwe psychologe. Ik merk dat ik het erg moeilijk heb met het afscheid van de huidige. Ik heb nu al 2 sessies alleen maar zitten huilen
Misschien iets dat je kunt bespreken in therapie, waar het precies vandaan komt dat het weer minder gaat? Hoe lang ben je er nu uit geweest met je werk? Ik kan me voorstellen dat je ertegen opziet. Maar ik denk ook dat het een goede stap is, want veel thuis zitten lijkt me ook niet goed voor je stemming en hoe langer je eruit bent, hoe enger het wordt om weer te beginnen misschien?quote:Op woensdag 11 december 2013 00:03 schreef minthy het volgende:
Het gaat hier over het algemeen genomen weer ietsje minder, ik hoop dat het het jaarlijks terugkerende decembergedoetje is en niet dat ik terugdonder in een depressie. Veel behoefte aan terugtrekken en ben wat meer jankerig de laatste dagen.
Daarbij heeft een afspraak met m'n bedrijfsarts er wat druk op gegooid, hij denkt dat ik te angstig ben om weer aan de slag te gaan en wil dat ik het in januari/februari weer ga proberen onder strikte voorwaarden. Misschien heeft hij gelijk maar het voelt als moeten. Moet-dingen leveren spierpijn en allerlei andere klachten op, niet erg fijn
Bedankt.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:27 schreef minthy het volgende:
[..]
Welkom dan maar en succes morgen!
Crisisdienst zal niet nodig zijn. Maar ik zit nu wel op een punt dat mijn hele leven is vastgelopen, en ik eigenlijk geen vertrouwen meer heb in de toekomst. Een afspraak bij de huisarts is al een hele stap voor mij, aangezien ik mijn problemen met niemand bespreek of kan bespreken, dus ik weet niet of ik tijdens deze afspraak wel alles duidelijk kan overbrengen.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:28 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hangt ervan af, wat de rest hier ook zegt.
De eerste keer dat ik aangaf hulp nodig te hebben was het november, in december aangemeld, in februari had ik een intakegesprek en in juli was er eindelijk een plekje vrij...
De tweede keer dat ik naar de huisarts ging werd ik de volgende dag gebeld door de crisisdienst en zat ik daar een week later.
Als je bang bent voor wachttijden, kun je dat aangeven bij je huisarts zodat hij, als hij je doorverwijst, daar rekening mee kan houden. Want over het algemeen zijn er verschillende instanties of particulieren waar je bij terecht kunt, met verschillende wachttijden. Maar ik zou sowieso wel rekening houden met wachttijd.
Dat is een goeie, maar onze volgende afspraak is pas over twee weken helaas. Gisteren hebben we andere onderwerpen besproken. Eigenlijk besef ik het me vandaag pas dat het iets minder gaatquote:Op woensdag 11 december 2013 00:48 schreef kuolema het volgende:
[..]
Misschien iets dat je kunt bespreken in therapie, waar het precies vandaan komt dat het weer minder gaat? Hoe lang ben je er nu uit geweest met je werk? Ik kan me voorstellen dat je ertegen opziet. Maar ik denk ook dat het een goede stap is, want veel thuis zitten lijkt me ook niet goed voor je stemming en hoe langer je eruit bent, hoe enger het wordt om weer te beginnen misschien?
Dat is wel het gevoel dat ik heb m.b.t. mijn studie.
Dat gaat wel lukken denk ik.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:55 schreef Cue_ het volgende:
Zolang je maar probeert duidelijk te maken wat het doet met je leven en hoe je het ervaart. De details zijn niet eens zo belangrijk voor de huisarts (lijkt mij). Zolang hij maar kan beoordelen wat voor hulp je nodig hebt en hoe ernstig het is.
Heb je dit col turkey stoppen besproken met de huisarts (of een gespecialiseerde) ?quote:Op woensdag 11 december 2013 08:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Cold turkey gestopt met medicatie, wil zien hoever ik kom, man en ik verwachten ons 1e kindje, en hoewel fluoxetine toegestaan is met zwangerschap, wil ik het toch zonder proberen
Ik heb er vandaag overleg over, ik was m al een aantal dagen vergeten, en nu.maar gewoon doorgezet.quote:Op woensdag 11 december 2013 08:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb je dit col turkey stoppen besproken met de huisarts (of een gespecialiseerde) ?
Heb zelf totaal geen verstand van medicatie. Hoop dat het allemaal kan/mag en dat het goed komtquote:Op woensdag 11 december 2013 08:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb er vandaag overleg over, ik was m al een aantal dagen vergeten, en nu.maar gewoon doorgezet.
Voor wat ik lees is abrubt stoppen niet zo'n probleem, misschien niet ideaal maar goed daar heeft t kindje geen boodschap aan, en mocht het niet gaan, dan heb ik het iig geprobeerdquote:Op woensdag 11 december 2013 08:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb zelf totaal geen verstand van medicatie. Hoop dat het allemaal kan/mag en dat het goed komt
dat kloptquote:Op woensdag 11 december 2013 08:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
dan heb ik het iig geprobeerd
Gefeliciteeeeeeeerd!!!!!!! Wat een supernieuws!!!quote:Op woensdag 11 december 2013 08:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Cold turkey gestopt met medicatie, wil zien hoever ik kom, man en ik verwachten ons 1e kindje, en hoewel fluoxetine toegestaan is met zwangerschap, wil ik het toch zonder proberen
Hoe is het verder dan?quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:58 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar ook als we genoeg rekenkracht hebben om een heel mensenbrein te simuleren. Dat zouden we over een aantal jaren al moeten kunnen. Echt vet.
Er zijn mijn inziens ook maar 2 opties. De 'awwwww sugar coat' methode of de 'gast wtf' methode.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Die van mij flikken dat soort dingen ook, of je zomaar lachend aankijken met een blik van "denk daar maar eens goed over na!"![]()
Het gaat hier over het algemeen genomen weer ietsje minder, ik hoop dat het het jaarlijks terugkerende decembergedoetje is en niet dat ik terugdonder in een depressie. Veel behoefte aan terugtrekken en ben wat meer jankerig de laatste dagen.
Daarbij heeft een afspraak met m'n bedrijfsarts er wat druk op gegooid, hij denkt dat ik te angstig ben om weer aan de slag te gaan en wil dat ik het in januari/februari weer ga proberen onder strikte voorwaarden. Misschien heeft hij gelijk maar het voelt als moeten. Moet-dingen leveren spierpijn en allerlei andere klachten op, niet erg fijn
Dat hangt van verschillende factoren af. Waar je zit, wat je wil, etc.quote:
Wauw, gefeliciteerd!quote:Op woensdag 11 december 2013 08:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Daarom heb ik ook voor een mannelijke psych gekozen, mijn ervaring is dat mannen vaak wat sneller zeggen waar het op staat. Ik heb ook liever iemand die doorzet/aanpakt dan iemand die je spreekwoordelijk kapot knuffelt.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er zijn mijn inziens ook maar 2 opties. De 'awwwww sugar coat' methode of de 'gast wtf' methode.Beetje brutal honesty is niet erg.
Ik denk dat je December periode overigens juist een teken is dat de periode hier voor qua verbetering misschien nog niet zo heel veel voorstelde. Je zelf druk houden, dan vergaat de tijd sneller en dan plots heb je gewoon 1-2-3-4 dagen waar alles weer 'normaal lijkt' te gaan. Kerst/feest dagen en de maand December gaat alles geforceerd langzamer en dan wordt je weer geconfronteerd met de emoties .. Altijd een goede check hoe goed je er mentaal voor staat hoe je die dagen door komt.
Wat staat er voor jou met kerst op de planning dan? En new year?quote:Op woensdag 11 december 2013 12:14 schreef minthy het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook voor een mannelijke psych gekozen, mijn ervaring is dat mannen vaak wat sneller zeggen waar het op staat. Ik heb ook liever iemand die doorzet/aanpakt dan iemand die je spreekwoordelijk kapot knuffelt.
Geen idee, ik bekijk het positief en ik zie wel. Vooralsnog ga ik uit van wat ik jaarlijks heb. Bij meer drukte merk ik juist dat het minder gaat, rust lijkt me meer goed te doen.
Ow dat namen noemen, verschrikkelijkquote:Op woensdag 11 december 2013 12:27 schreef hugecooll het volgende:
Enigszins off-topic vraagje, maar voor de mensen die naar psychologen of therapeuten gaan: noemen zij je expres steeds bij je naam, of is dat meer iets van televisie? En als ze dat doen, heeft dat dan een doel?
(Klantenservicemedewerkers hebben daar ook een handje van)
Kan ook dat dat alleen bij groepssessies is
Familiedingen, zoals gewoonlijk. Helemaal prima ookquote:Op woensdag 11 december 2013 12:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat staat er voor jou met kerst op de planning dan? En new year?
Nooit gemerkt. Ik zit ook niet in een groep, daar kan ik het me voorstellen dat het handiger isquote:Op woensdag 11 december 2013 12:27 schreef hugecooll het volgende:
Enigszins off-topic vraagje, maar voor de mensen die naar psychologen of therapeuten gaan: noemen zij je expres steeds bij je naam, of is dat meer iets van televisie? En als ze dat doen, heeft dat dan een doel?
(Klantenservicemedewerkers hebben daar ook een handje van)
Kan ook dat dat alleen bij groepssessies is
Mja, bij de eerste vraag van een dialoog wel, maar daarna is het toch duidelijk tegen wie je het hebt?quote:Op woensdag 11 december 2013 12:32 schreef minthy het volgende:
[..]
Nooit gemerkt. Ik zit ook niet in een groep, daar kan ik het me voorstellen dat het handiger is
Sommige mensen zijn er gewoon erg 'goed' in.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:33 schreef hugecooll het volgende:
Mja, bij de eerste vraag van een dialoog wel, maar daarna is het toch duidelijk tegen wie je het hebt?
Maken dat soort dingen serieus uit?quote:Op woensdag 11 december 2013 13:33 schreef Cue_ het volgende:
Nouja bij de dokter/tandarts vind ik het niet vreemd, je ziet ze maar 1x per jaar (of iets vaker, maar relatief weinig)
De psych zie je zowat elke week, dus dan vind ik het minder nodig.
Daarbij vind ik het normaler als je het doet wanneer je als klant naar de behandelaar toe gaat en dus de hand in z'n kamer geeft. Dan wanneer de behandelaar je op komt halen in de wachtzaal en je dan de hand geeft.Tja, ik stoor me eraan, dus heb er eens over nagedacht
Och je merkt het op, het stoort me af en toe .quote:Op woensdag 11 december 2013 13:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Maken dat soort dingen serieus uit?
Een hand geven in de kamer of in de zaal? Iemand die continu je naam noemt? Wij hebben toch ook gewoon een mond en kunnen zeggen dat we dat wel of liever niet hebben?
Is toch heel normaal? Zou raar zijn als je eerst achter hem aanloopt en daarna in de kamer pas hallo zegtquote:Op woensdag 11 december 2013 13:33 schreef Cue_ het volgende:
Nouja bij de dokter/tandarts vind ik het niet vreemd, je ziet ze maar 1x per jaar (of iets vaker, maar relatief weinig)
De psych zie je zowat elke week, dus dan vind ik het minder nodig.
Daarbij vind ik het normaler als je het doet wanneer je als klant naar de behandelaar toe gaat en dus de hand in z'n kamer geeft. Dan wanneer de behandelaar je op komt halen in de wachtzaal en je dan de hand geeft.Tja, ik stoor me eraan, dus heb er eens over nagedacht
Gewoon 'kom je? " of 'hoi' in de spreekkamer, en dan gaan zitten en pratenquote:Op woensdag 11 december 2013 14:06 schreef Probability het volgende:
Is toch heel normaal? Zou raar zijn als je eerst achter hem aanloopt en daarna in de kamer pas hallo zegt?
Oh ja, zijn denk ik gewoon normale omgangsvormen.. Niet omdat je patient bent oid...quote:Op woensdag 11 december 2013 14:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Gewoon 'kom je? " of 'hoi' in de spreekkamer, en dan gaan zitten en praten
Handje is niet nodig
Ow zo erg vind ik het ook weer niet hoorquote:Op woensdag 11 december 2013 14:14 schreef Probability het volgende:
Oh ja, zijn denk ik gewoon normale omgangsvormen.. Niet omdat je patient bent oid...
Maar als je het niet chill vindt hou je de volgende keer gewoon je handen in je zakken
Hmmm in het 'bedrijfsleven' doet ook iedereen dat.. Net wat je gewend bent.quote:Op woensdag 11 december 2013 14:27 schreef kuolema het volgende:
Eens, ik vind het een beetje gek maar het is geen probleem of zo. Het valt gewoon op.
Niet als je er voor een paar maanden elke week komtquote:Op woensdag 11 december 2013 14:39 schreef Probability het volgende:
Hmmm in het 'bedrijfsleven' doet ook iedereen dat.. Net wat je gewend bent.
Wel als je een afspraak hebt lijkt mijquote:Op woensdag 11 december 2013 14:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet als je er voor een paar maanden elke week komt
De externen die hier zitten geven wij echt niet elke week / om de week opnieuw een hand hoor
Is het niet zonde om daar al energie in te steken? Ik hou me totaal niet bezig met dat soort dingen. Als ik een plekje in mijn hoofd moet geven aan alles wat me 'opvalt' dan vlieg ik binnen 1-2-3 keren direct weer in een burn-out en is het feestje weer on hold.quote:Op woensdag 11 december 2013 14:27 schreef kuolema het volgende:
Eens, ik vind het een beetje gek maar het is geen probleem of zo. Het valt gewoon op.
Ik begin nu toch wel nieuwsgierig te worden naar jouw situatie !quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
sorry dat gaat niet lukken, in de kroeg ben ik ook niet de gezelligste momenteel
Klinkt goed. Heb gister ook in de tuin van een vriend gewerkt. Doet mij vaak wel goed: lichamelijk werk buiten.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:17 schreef Gray het volgende:
Lekker hout gehakt vandaag, wat een weelde!
Haha hoezo dan?quote:Op woensdag 11 december 2013 15:37 schreef K44S het volgende:
Ik begin nu toch wel nieuwsgierig te worden naar jouw situatie !
Hoezo niet de gezelligste in de kroeg
Doet iedereen eigenlijk wel, verder vond ze de stemming niet prettig hierquote:Op dinsdag 10 december 2013 22:28 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik denk/voel bijna niks, het is leeg vanbinnen, maar heel naar. Zat er al een tijdje aan te komen.
Kost me al heel veel moeite om dit te typen, ben nogal sloom. Ik heb mijn studie ALWEER officieel verkloot. Dat is de trigger nu.
[..]
Wat, je vermaakt je met het leed van anderen?
[..]
Ik zou willen dat ik zo kon denken. Wat zou het een rust geven om zo naïef te kunnen zijn.
'gewoon rationele logische oplossingen' wat is dat nou weer? We kunnen overal wel 'verklaringen' voor bedenken maar hoe echt het ook lijkt, dat is geen garantie.
Niet? Ik vond het gewoon opvallend hoe down iedereen de laatste tijd is, terwijl het paar weken terug nog met velen wel positief ging.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:41 schreef K44S het volgende:
verder vond ze de stemming niet prettig hier
Ik ben best positief.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:42 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet? Ik vond het gewoon opvallend hoe down iedereen de laatste tijd is, terwijl het paar weken terug nog met velen wel positief ging.
Misschien te kort aan vitamine D ( zon ).quote:Op woensdag 11 december 2013 15:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Haha hoezo dan?
Tja de laatste tijd sowieso wat down. Dus dat merk je ook als ik in de kroeg zit. Niet altijd even spraakzaam, beetje voor me uit staren enzo.
Ligt ook een beetje aan de rest van de kroeggasten natuurlijk hoe of wat ik ben dan.
Neuh, gewoon zenuwen/stress mbt aankomende veranderingen van wonen/werken.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:49 schreef K44S het volgende:
Misschien te kort aan vitamine D ( zon ).
Ik vind barhangen een van de meest fijne dingen in een kroeg.
Lekker voor je uit zitten kijken, af een toe een biertje bestellen, beetje nadenken, om mee heen kijjken naar de mooie dames, en als het ff kan gewoon lachen om iets super onozels
gelukkigquote:Op woensdag 11 december 2013 15:48 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik ben best positief.
Alleen mag die klotewinter van mij weer voorbij zijn.
Ik zou bijna een moord doen voor een eigen huisjequote:Op woensdag 11 december 2013 15:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Neuh, gewoon zenuwen/stress mbt aankomende veranderingen van wonen/werken.
Klopt zeker! Tis voor mij zowat tweede huis gewordenEnige wat ik ga misschien hierzo.
[..]
gelukkig
Je woont nu thuis? Hoe oud ben je eig?quote:Op woensdag 11 december 2013 15:52 schreef K44S het volgende:
Ik zou bijna een moord doen voor een eigen huisjeheerlijk, geen gezeur meer dat bepaalde dingen "moeten".
En wat werk betreft loop ik zelf ook absoluut niet binnen, maar dat is een bewuste keuze omtrend het fulltime leren ( wat ik vrijwel -na- het vmbo niet meer deed ), het is maar voor een jaartje. En evt doorleren...
Ja woon "helaas" nog thuis, ik hoop volgende week vrijdag 23jaar te worden.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je woont nu thuis? Hoe oud ben je eig?
Dat je niet meer thuis woonde voordat je ging studeren bedoel je?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:01 schreef K44S het volgende:
Ja woon "helaas" nog thuis, ik hoop volgende week vrijdag 23jaar te worden.
Maar dat ik niet meer thuis woon heeft meer op religieus vlak te maken.
Heb altijd thuis gewoond.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat je niet meer thuis woonde voordat je ging studeren bedoel je?
Oww dan bedoel je zeker "dat je niet meer thuis WILT wonen"quote:Op woensdag 11 december 2013 16:06 schreef K44S het volgende:
[..]
Heb altijd thuis gewoond.
Maar voor een 1jarig MBO opleiding in Utrecht, ga ik geen moeite doen voor een appartement.
PrUcies !quote:Op woensdag 11 december 2013 16:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Oww dan bedoel je zeker "dat je niet meer thuis WILT wonen"
Hoe staat dat met die nieuwe baan, dat nieuwe huis?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Oww dan bedoel je zeker "dat je niet meer thuis WILT wonen"
Aah ok, duidelijkquote:Op woensdag 11 december 2013 16:08 schreef K44S het volgende:
PrUcies !
Maar de kroeg is dan beetje je 2e thuis, geen vriendje om te vermaken ??
Nieuwe baan is binnen, per 1 feb. Nieuw huisje schiet niet op.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe staat dat met die nieuwe baan, dat nieuwe huis?
Tig jaar niet, klinkt alsof je in de 30+ jaren zitquote:Op woensdag 11 december 2013 16:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Aah ok, duidelijk![]()
Lol.. nee, al tig jaar niet
[..]
Nieuwe baan is binnen, per 1 feb. Nieuw huisje schiet niet op.
Neuh, 27 en zo'n 6 jaar vrijgezel nuquote:Op woensdag 11 december 2013 16:40 schreef K44S het volgende:
Tig jaar niet, klinkt alsof je in de 30+ jaren zit
Best lekker op z'n tijd toch....quote:Op woensdag 11 december 2013 16:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Neuh, 27 en zo'n 6 jaar vrijgezel nu
Ik post bijna nooit maar het doet me ergens wel goed dat ik niet de enige ben.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Neuh, 27 en zo'n 6 jaar vrijgezel nu
'op z'n tijd' indeed.. dit is gewoon te langquote:Op woensdag 11 december 2013 16:47 schreef K44S het volgende:
Best lekker op z'n tijd toch....
Ik voel me enkel wat minder op me gemak, en denk te snel aan m'n ex op van die "gezellige avondjes"
Gelukkig ga ik met stel vrienden ( traditioneel ) naar Dieka in Markelo op 2e kerstdag.
Eventjes weer kinderachtig zuipen
Waar ga je wonen ?
Natuurlijk ben je niet de enige. De eerste die echt uniek is moet ik nog tegenkomenquote:Op woensdag 11 december 2013 16:53 schreef En_dan_nog_iets het volgende:
Ik post bijna nooit maar het doet me ergens wel goed dat ik niet de enige ben.
Breekt 't je niet op?
Ho ho, dat is niet de Cue die we willen zienquote:Op woensdag 11 december 2013 16:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je niet de enige. De eerste die echt uniek is moet ik nog tegenkomen
Tja.. ik heb m'n downperiodes en schat de kans dat ik nog iemand tegen kom steeds kleiner in.
Al weet ik ook wel dat het gewoon net mazzel is, en dat de geschiedenis niets zegt over de toekomst.
hahah, nou dan kom ik een keer biertje bij je doenquote:Op woensdag 11 december 2013 16:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
'op z'n tijd' indeed.. dit is gewoon te lang![]()
Ow nice, je vermaakt je wel dus![]()
Lol Dieka ja? Haha. Ooit 1x geweest.
Ik ga van Enschede naar Amersfoort/Utrecht
Zo sta ik er al een jaar of 2 in hoorquote:Op woensdag 11 december 2013 17:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Ho ho, dat is niet de Cue die we willen zien.. kop op eh! Je klonk een stuk positiever hiervoor. Wel jammer dat je al weer 6 jaar 'echt' vrijgezel bent. Tussen 20-27 zijn de relatie jaren die je hebt (of ze wel of niet lukken) toch een schat aan ervaring denk ik.
Ben je niet teveel eisend ::Pquote:Op woensdag 11 december 2013 17:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zo sta ik er al een jaar of 2 in hoorZeker aangezien ik de afgelopen twee jaar best wat mensen heb ontmoet en het blijkt gewoon nooit wat te zijn. Bij eentje een beetje twijfel gehad en thats all.
Yup, maarja die heb ik niet. En mijn langdurige vorige relatie kan ik ook weinig uithalen, want toen was ik heel anders dan ik nu ben.
Denk t noet. qua uiterlijk heb ik niet superveel wensen. en qua innerlijk moet t interessant zijn en blijven. Lijkt me ook meer dan normaal om zoiets te willen.quote:
En wat zijn je eisen ?quote:Op woensdag 11 december 2013 17:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk t noet. qua uiterlijk heb ik niet superveel wensen. en qua innerlijk moet t interessant zijn en blijven. Lijkt me ook meer dan normaal om zoiets te willen.
True!quote:Op woensdag 11 december 2013 17:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
beetje veel offtopic om daar helemaal op in te gaan lijkt me
ook dat verveeld he..quote:Op woensdag 11 december 2013 18:01 schreef K44S het volgende:
[..]
True!
Maar komt van zelf goed, en vrijgezel zijn is ook niet altijd verkeerd, je kan altijd iemand mee nemen naar je (toekomstige ) huisje zonder gezanik.
Ik krijg wel een nieuwe begeleider bij de dagbehandeling maar die heb ik dan wel de gehele behandeling. Ik ga nu naar een psychologenpraktijk in Utrecht, straks naar een kliniek in Leidenquote:Op woensdag 11 december 2013 00:32 schreef kuolema het volgende:
[..]
Blijf je dan bij dagbehandeling niet een eigen begeleider houden of wordt dat dan ook weer een nieuwe? Het zal vast makkelijker gaan als je je andere psychologe bent ontwend zeg maar. Lijkt me wel erg vervelend om te beseffen dat die nieuwe maar voor zo kort is.
Hoe gaat het inmiddels met je stemming?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een leuk nieuwsquote:Op woensdag 11 december 2013 08:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hee maar dat klinkt wel alsof je er nu klaar voor bent, voor die opname! Is dat echt fulltime, en voor hoe lang ongeveer?quote:Op woensdag 11 december 2013 19:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik krijg wel een nieuwe begeleider bij de dagbehandeling maar die heb ik dan wel de gehele behandeling. Ik ga nu naar een psychologenpraktijk in Utrecht, straks naar een kliniek in Leiden
Mja en mn stemming is nog steeds 'meh'. Ik probeer er wel wat van te maken maar het drukt op me. Tijd dat ik naar de kliniek ga denk ik...
[..]
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een leuk nieuws![]()
Nee het is een dagbehandeling: 3 dagen in de week. En de behandelperiode is tussen de 3 en 6 maanden. En dan kan ik eventueel nog doorstromen naar een andere groep voor schematherapie en dat kan 1 of 3 dagen zijn.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:15 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hee maar dat klinkt wel alsof je er nu klaar voor bent, voor die opname! Is dat echt fulltime, en voor hoe lang ongeveer?
Ik dacht opname omdat je het over een kliniek had. Drie maanden zou wel relatief kort zijn vind ik.quote:Op woensdag 11 december 2013 23:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee het is een dagbehandeling: 3 dagen in de week. En de behandelperiode is tussen de 3 en 6 maanden. En dan kan ik eventueel nog doorstromen naar een andere groep voor schematherapie en dat kan 1 of 3 dagen zijn.
Maar het is dan niet specifiek voor mn depressie maar voor persoonlijkheidsproblematiek die het herstel van de depressie moeilijk danwel onmogelijk maken. Ik heb dan een opleving en dan zak ik weer weg. Beetje het jojo-effect
Schematherapie!quote:Op woensdag 11 december 2013 23:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee het is een dagbehandeling: 3 dagen in de week. En de behandelperiode is tussen de 3 en 6 maanden. En dan kan ik eventueel nog doorstromen naar een andere groep voor schematherapie en dat kan 1 of 3 dagen zijn.
Maar het is dan niet specifiek voor mn depressie maar voor persoonlijkheidsproblematiek die het herstel van de depressie moeilijk danwel onmogelijk maken. Ik heb dan een opleving en dan zak ik weer weg. Beetje het jojo-effect
Ik snap de verwarringquote:Op woensdag 11 december 2013 23:43 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik dacht opname omdat je het over een kliniek had. Drie maanden zou wel relatief kort zijn vind ik.
Ik ben benieuwd wat je ervaren gaan zijn daar. Wat je zegt in je tweede alinea speelt ook bij mij. Nog even en ik moet er ook aan geloven...
Ik ben ook fanquote:Op donderdag 12 december 2013 08:09 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Schematherapie!![]()
![]()
Ik ben nog steeds fanBen er een ander mens door geworden
Het verschil met gewone cognitieve gedragstherapie is dat je wel eerst wat gaat uitzoeken over waar jouw gedrag vandaan komt, wat jou triggert en waarom. Daarna ga je zelf je eigen experimenten bepalen om te leren er anders mee om te gaan. Daar word je wel bij begeleid natuurlijk.quote:Op donderdag 12 december 2013 12:18 schreef kuolema het volgende:
En er is weer enthousiasme in de laatste posts hierKijk, Cue!
Murmeli, ik weet wel ongeveer wat schematherapie inhoudt maar wat is nu precies het verschil met cognitieve gedragstherapie? Het komt grotendeels overeen dus ik vind het moeilijk te geloven dat het zou kunnen gaan helpen.
Okee. Ik ga het weer proberen met de verslagen voor mijn studie. Ik heb een mail terug gekregen van de docent en dat geeft weer wat moed. Ben toch wel enigszins opgelucht dat ik had gemaild.
Kreeg van een hulpverlener een tijdje geleden de tip om eraan te werken terwijl een vriendin erbij zit. Ik vond het toen een slecht idee want ik kan er niet tegen als er mensen bij zijn terwijl ik probeer te werken, maar het lijkt me nu toch het proberen waard. Dat dwingt me namelijk om door te gaan i.p.v. meteen in paniek te raken en ik kan bovendien meteen om hulp vragen/voor mezelf duidelijk maken wat precies het probleem is waardoor ik vastloop. Nu nog iemand vinden die tijd heeft...Maar vandaag probeer ik het gewoon weer opnieuw. Ik word er bang van...
Hm, hier over heen gelezen.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe is het verder dan?Wel goed / niet goed?
En dan met name op sociaal vlak en 'zin in het leven' vlak.
Heb ik zelf geen ervaring mee, christelijke ouders en ben geen jongen die op de meiden afstaptquote:
Googlen op vrijgevestigde psycholoog. En even checken of ze geconrtacteerd zijn bij je zorgverzekering anders krijg je het niet vergoed. Ik weet niet of je vlakbij Utrecht woont want anders weet ik wel een goeie eerstelijns psycholoog en een goeie tweedelijnspsycholoogquote:Op donderdag 12 december 2013 14:06 schreef Mistico het volgende:
Ik heb een doorverwijzing van mijn huisarts gekregen. Ik heb naar PsyQ gebeld, alleen daar zijn de wachttijden veel te lang en kreeg ik de 'klantenservice' aan de lijn.
Kunnen jullie andere organisaties aanraden die persoonlijker zijn?
Ik ben best bereid om te reizen, maar Utrecht is net een stapje te ver. Zojuist iemand gevonden die in de buurt zit, ze gaan mij terugbellen.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:12 schreef Elvi het volgende:
[..]
Googlen op vrijgevestigde psycholoog. En even checken of ze geconrtacteerd zijn bij je zorgverzekering anders krijg je het niet vergoed. Ik weet niet of je vlakbij Utrecht woont want anders weet ik wel een goeie eerstelijns psycholoog en een goeie tweedelijnspsycholoog
Lol, over dat soort dingen denk ik ook wel eens na. Of dat het knopje op zo'n irritante plek zit en je er eigenlijk niet goed bij kanquote:Op donderdag 12 december 2013 14:12 schreef K44S het volgende:
Zelf ben ik weer beetje begonnen met piekeren ( eigenlijk behoorlijk veel ).
Het gaat dan om de meest kleine dingetjes zoals net; ik had kop koffie bij AH gehaald, zit dan in de bus en m'n koffie is leeg.
Er heerst dan soort van bepaalde angst om dan zo'n simpel kop koffie in de prullenbak te werpen.
Zo'n idee dat mensen dan naar je gaan kijken ofzo, terwijl men het eerder zal waarderen dat je het daar in doet, dan op de grond pleurt.
En dan ook als ik naar mensen kijk, en dan denk wat zij dan zouden denken.
Dan denk ik weer : Je denkt teveel maat..... mensen kunnen niet weten wat jij denkt, en andersom.
Toch wel vervelend en het maakt me erg nerveus.
Ik heb dan ook weer geen idee waar die onzekerheid vandaan komt.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lol, over dat soort dingen denk ik ook wel eens na. Of dat het knopje op zo'n irritante plek zit en je er eigenlijk niet goed bij kan
En dan ook icm wat mensen dan over je denken / naar je zullen gaan kijken enzo.
Tja dat is gewoon onzekerheid en je teveel aantrekken van wat anderen eventueel mogelijk over je zouden kunnen gaan denken
Dat je er goed uitziet en je karakter goed is, zegt niets over hoe je jezelf zegt tov anderen. Of hoe erg je het vind als anderen naar je kijken / over je oordelen.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:21 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik heb dan ook weer geen idee waar die onzekerheid vandaan komt.
Ik mag namelijk niet echt zeuren om m'n persoonlijkheid ( karakter ) en me mijn uiterlijk
2 meter, lief,spontaan,praatgraag, verkoper
Nou wat mist er nog xD.
Maar zijn vaak de kleine dingetjes die het'm doen.
Erg onzeker, best vreemd
Klopt, je maakt nooit vrienden zonder een paar vijanden te maken.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat je er goed uitziet en je karakter goed is, zegt niets over hoe je jezelf zegt tov anderen. Of hoe erg je het vind als anderen naar je kijken / over je oordelen.
Bij mij bleek dat een gedeelte door vroeger komt. Waren met drie vriendinnen en er vielaltijd eentje buiten de boot. Dus moest je leurk zijn dan en t kon zo weer omslaan.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:26 schreef K44S het volgende:
[..]
Klopt, je maakt nooit vrienden zonder een paar vijanden te maken.
Ben benieuwd waar die onzekerheid vandaan komt.
Wat dat betreft ben ik weer gepest.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Bij mij bleek dat een gedeelte door vroeger komt. Waren met drie vriendinnen en er vielaltijd eentje buiten de boot. Dus moest je leurk zijn dan en t kon zo weer omslaan.
Niet dat ik toen echt mn best deed (voor mn gevoel) maar kan zeker begrijpen dat t wat gevormd heeft bij me.
Zie, je weetbest wel waar het door zou kunnen komenquote:Op donderdag 12 december 2013 15:38 schreef K44S het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik weer gepest.
Ik kan net als mijn vader, moeilijk uitleggen wat ik wil, of zelf moeilijk verwoorden.
Dus dan maak je op school 1 of meerder keren de fout dat je dus wat zegt, wat je anders bedoeld.
Dat kwam later weer boven door dat het uitging met mijn ex.
En dat blijft er nu beetje in hangen en dat confronteert mezelf steeds.
Als ik lang door blijf graven wel, maar ik wil er vanaf ipv dat ik weet waardoor het komtquote:Op donderdag 12 december 2013 15:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zie, je weetbest wel waar het door zou kunnen komen
Tja dat is vaak een kwestie van gewoon doen ipv erover denken en dan keer op keer constateren dat t allemaal niet eng of raar is / wordt gevonden. En dan raak je vanzelf aan dat nieuwe gedrag gewend en word t standaard en denk je er steeds minder over naquote:Op donderdag 12 december 2013 15:40 schreef K44S het volgende:
[..]
Als ik lang door blijf graven wel, maar ik wil er vanaf ipv dat ik weet waardoor het komt
Dus uit je "comfort"zone komen.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tja dat is vaak een kwestie van gewoon doen ipv erover denken en dan keer op keer constateren dat t allemaal niet eng of raar is / wordt gevonden. En dan raak je vanzelf aan dat nieuwe gedrag gewend en word t standaard en denk je er steeds minder over na
Cue, toch. Cue cue cue .. Je mag er toch niet zo al in staan voor een jaar of 2?quote:Op woensdag 11 december 2013 17:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zo sta ik er al een jaar of 2 in hoorZeker aangezien ik de afgelopen twee jaar best wat mensen heb ontmoet en het blijkt gewoon nooit wat te zijn. Bij eentje een beetje twijfel gehad en thats all.
Yup, maarja die heb ik niet. En mijn langdurige vorige relatie kan ik ook weinig uithalen, want toen was ik heel anders dan ik nu ben.
Bij cgt werd ook wel gekeken naar waar bepaald gedrag vandaan komt. Maar dat zal dan meer zijn bij schematherapie zeker?quote:Op donderdag 12 december 2013 13:03 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Het verschil met gewone cognitieve gedragstherapie is dat je wel eerst wat gaat uitzoeken over waar jouw gedrag vandaan komt, wat jou triggert en waarom. Daarna ga je zelf je eigen experimenten bepalen om te leren er anders mee om te gaan. Daar word je wel bij begeleid natuurlijk.
Ik vond het vooral fijn dat er eindelijk erkenning kwam voor mijn gevoelens en dat het intussen wel heel praktisch en opbouwend bleef
Ja, je gaat er volgens mij dieper op in.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:33 schreef kuolema het volgende:
[..]
Bij cgt werd ook wel gekeken naar waar bepaald gedrag vandaan komt. Maar dat zal dan meer zijn bij schematherapie zeker?
Dat lijkt me dus echt helemaal niks in groepstherapie...sowieso niet eigenlijk.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja, je gaat er volgens mij dieper op in.
In de kroeg waar ik kom, kom ik genoeg mensen tegen, maar dat zijn zelden potentiele partnersquote:Op donderdag 12 december 2013 17:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Cue, toch. Cue cue cue .. Je mag er toch niet zo al in staan voor een jaar of 2?
Ben jij te afwachtend of is het andersom? Je lijkt me het type wat niet bang is om op zijn bek te gaan tijdens een kroegen uurtje tot 5 in de ochtend.
Maw, andere plek, andere kroeg, grotere poel, leuke vent, over een jaar of wat kids.. komt wel goed dus.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In de kroeg waar ik kom, kom ik genoeg mensen tegen, maar dat zijn zelden potentiele partners
Dus op m'n bek gaan of niet, dat maakt niet uit, want zit niets voor serieus tussen.
Andere kroeg misschien als ik verhuist ben.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maw, andere plek, andere kroeg, grotere poel, leuke vent, over een jaar of wat kids.. komt wel goed dus.
Nee hoor. Groepstherapie gaat prima met schematherapie. Herkenning bij elkaar en elkaar daarin een spiegel voorhouden werkt erg goedquote:Op donderdag 12 december 2013 17:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Groeps therapie lijkt me met name geschikt voor mensen met sociale issues. Zoals een reactie hier dat men niet durft iets in de prullenbak te doen omdat anderen eventueel een seconde of 2 naar je zouden kunnen kijken..
Mijn schematherapie wordt ook in groepsverband gegeven.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:31 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nee hoor. Groepstherapie gaat prima met schematherapie. Herkenning bij elkaar en elkaar daarin een spiegel voorhouden werkt erg goed
Volgens mij is dat inderdaad meestal zo. Dat is een deel van het nut ervan, vind ik.quote:Op vrijdag 13 december 2013 01:00 schreef Elvi het volgende:
[..]
Mijn schematherapie wordt ook in groepsverband gegeven.
Als je depressief bent, dan ben je sowieso niet jezelfquote:Op vrijdag 13 december 2013 18:08 schreef Elvi het volgende:
Pff misschien dat het beter in het topic over persoonlijkheidsstoornissen kan, maar ik zit zooo ontzettend te kutten nu. Steeds over mn grens heen gaan en dat pas achteraf door hebbenIk zit nu anderhalve week op een datingsite en ik geloof dat ik nu al 4 keer mezelf niet herkende in de chat en de keuzes die ik maakte (geen ernstige fouten trouwens, dus geen smeuige verhalen
). Ik denk dat ik de verkeerde mensen aantrek omdat ik zelf niet lekker in mn vel zit...
Dus ik heb eigenlijk een filosofische vraag. Moet je de persoon zijn die je bent of moet je de persoon zijn die je wilt zijn? Op de datingsites moet je vragenlijsten invullen. Ik heb dat eerlijk gedaan maar de antwoorden zijn vrij deprimerendEn op basis daarvan wordt je gekoppeld. Ik wil niet zo zijn zoals in de vragenlijsten maar zo ben ik nu wel en dus trek ik verkeerde types aan. Men zegt altijd dat je jezelf moet zijn maar ben ik nu wel echt mezelf?
Kortom; ik weet het ff niet meer
Filosofische reactie: Misschien ben je de persoon die je wilt zijn, maar beoordeel je jezelf veel te negatief.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:08 schreef Elvi het volgende:
Dus ik heb eigenlijk een filosofische vraag. Moet je de persoon zijn die je bent of moet je de persoon zijn die je wilt zijn? Op de datingsites moet je vragenlijsten invullen. Ik heb dat eerlijk gedaan maar de antwoorden zijn vrij deprimerendEn op basis daarvan wordt je gekoppeld. Ik wil niet zo zijn zoals in de vragenlijsten maar zo ben ik nu wel en dus trek ik verkeerde types aan. Men zegt altijd dat je jezelf moet zijn maar ben ik nu wel echt mezelf?
Kortom; ik weet het ff niet meer
Nee. Dat klopt niet. Wat jij volgens mij bedoelt is dat ze, als ze minder negatief over zichzelf zou zijn, tevreden zou kunnen zijn met zichzelf, zoals ze nu is, dus is wie ze wil zijn. Maar op dit moment wil ze iemand anders zijn dus is ze niet de persoon die ze zou willen zijn. Dus...ja?quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:55 schreef Mistico het volgende:
[..]
Filosofische reactie: Misschien ben je de persoon die je wilt zijn, maar beoordeel je jezelf veel te negatief.
Ik zou alleen niet weten wat voor vragen je krijgt, ik durf mezelf niet eens aan te melden bij een datingsite.
Ik weet dus niet zo goed meer wie ik ben. Ben ik de persoon die ik nu ben of ben ik de persoon vrij van depressie en onzekerheden en persoonlijkheidsproblematiek?quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:39 schreef Cue_ het volgende:
Je moet de persoon zijn die je bent en streven naar de persoon die je wilt zijn
Op datingsites en dergelijke moet je gewoon eerlijk zijn, eventueel iets positiever mag natuurlijk wel. Maar als je gaat liegen en je hebt daadwerkelijk je date, dan komt diegene er toch achter dat het anders in elkaar zit en sta je gelijk met 10 punten in de min. Dus niet zo verstandig.
Wat 'jezelf zijn' precies is, is lastig te zeggen. Je hebt vaak verschillende kanten afhankelijk van de omgeving of afhankelijk van je bui. Zolang je maar niet voelt dat je een toneelstukje speelt of iets in die geest.
En eens een keer je anders voor doen dan je echt bent is ook niet verkeerd, want wie weet helpt dat je om te ervaren hoe het is om de persoon te zijn die je zou willen zijn en helpt je misschien wel op weg om daadwerkelijk zo te worden.
Ik lieg niet op de datingsites. Ik zeg eerlijk wat mn postuur is, mn leeftijd... dus wat dat betreft doe ik me niet mooier voor.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:40 schreef kuolema het volgende:
Is de persoon die je wilt zijn niet de persoon die je eigenlijk bent, diep van binnen?
Stel dat je enorm onaardig doet tegen mensen, maar een aardig persoon wilt zijn omdat je het eigenlijk helemaal niet fijn vindt om mensen te kwetsen, dan betekent dat toch dat je eigenlijk best aardig bent?
Maar dan gaat het alleen over karaktereigenschappen. Dus bijvoorbeeld heel flirterig en extravert doen terwijl je dat normaal niet durft omdat dat niet je ding is maar je het eigenlijk wel zou willen kunnen, is geen probleem.
Maar als je echt gaat liegen over jezelf over je anders voordoet met een andere reden dan 'meer durven' is het wat anders.
Ik zit er nog middenin. En ook zo lang... dat ik er nu een beetje van in de war raak. Ik verheug me wel op het moment dat het weer beter gaat worden! Wat een rust moet dat gevenquote:Op vrijdag 13 december 2013 18:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als je depressief bent, dan ben je sowieso niet jezelf
Zo zag ik het tenminste.
Tuurlijk, dat depressief zijn wordt na een tijdje deel van jezelf maar je moet het een juiste plek gaan geven.
Voor mij gaat het ongeveer zo:
Ik -weet- dat ik depressief ben geweest en dat dat deel van mijn leven is geweest, maar dat ligt in het verleden, niet in het nu.
Als ik me kut voel, dan is daar vaak een reden voor (heeft al dat gepieker toch nog zin gehad, want heb er wel 1 en ander van geleerd).
Nee ik weet wel heel zeker dat ik niet de persoon ben die ik wil zijnquote:Op vrijdag 13 december 2013 18:55 schreef Mistico het volgende:
[..]
Filosofische reactie: Misschien ben je de persoon die je wilt zijn, maar beoordeel je jezelf veel te negatief.
Ik zou alleen niet weten wat voor vragen je krijgt, ik durf mezelf niet eens aan te melden bij een datingsite.
Ik raak zelf ook altijd in de war als ik denk aan wie ik nou eigenlijk ben. Ik denk dat het beste dat je kunt doen is er zo min mogelijk aan denken...quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:36 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik weet dus niet zo goed meer wie ik ben. Ben ik de persoon die ik nu ben of ben ik de persoon vrij van depressie en onzekerheden en persoonlijkheidsproblematiek?
En ik denk dan aan de uitspraken "weer jezelf" en "fake it 'till you make it" en dan weet ik het helemaal niet meer
In dat geval, doe waar je je goed bij voelt. Je kunt niet ineens iemand anders worden. Al lijkt het een andere jij te zijn, je bent het wel en als jij die andere kant van je okee vindt dan is dat toch prima?quote:[..]
Ik lieg niet op de datingsites. Ik zeg eerlijk wat mn postuur is, mn leeftijd... dus wat dat betreft doe ik me niet mooier voor.
Ik vind het wel lastig... Want soms herken ik mezelf niet. En pas achteraf bedenk dat ik normaal gesproken helemaal niet zo ben en ook niet wil zijn. Ik weet nog wel wat ik deed enzo dus geen andere persoonlijkheid die het overneemtquote:Op vrijdag 13 december 2013 21:59 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik raak zelf ook altijd in de war als ik denk aan wie ik nou eigenlijk ben. Ik denk dat het beste dat je kunt doen is er zo min mogelijk aan denken...
[..]
In dat geval, doe waar je je goed bij voelt. Je kunt niet ineens iemand anders worden. Al lijkt het een andere jij te zijn, je bent het wel en als jij die andere kant van je okee vindt dan is dat toch prima?
Mooi, ik hou van idioten, als ze maar niet vervelend idioot zijnquote:Op vrijdag 13 december 2013 23:22 schreef Miniem het volgende:
jeez, enorm leuke dag gehad. loop ik weer te twijfelen over iets stoms wat er zich ook voordeed vandaag.
ben ook een idioot.
?quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mooi, ik hou van idioten, als ze maar niet vervelend idioot zijn
Ik dacht aan andere soort vragen.quote:Nee ik weet wel heel zeker dat ik niet de persoon ben die ik wil zijn
Ik zit nu op Paiq, je krijgt daar oa vragen als "ben je gelukkig", "ben je een gangmaker", "heb je veel tijd voor jezelf nodig"...
Dus je wilt niet zo zijn? Tja dan is het wat anders.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:18 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik vind het wel lastig... Want soms herken ik mezelf niet. En pas achteraf bedenk dat ik normaal gesproken helemaal niet zo ben en ook niet wil zijn. Ik weet nog wel wat ik deed enzo dus geen andere persoonlijkheid die het overneemtmaar naja... ik weet gewoon even niet wat het nu is. Waarschijnlijk tijd voor de dagbehandeling
Hoppa!quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:22 schreef Miniem het volgende:
jeez, enorm leuke dag gehad. loop ik weer te twijfelen over iets stoms wat er zich ook voordeed vandaag.
ben ook een idioot.
Nee de ander krijgt dat niet te zien. Alleen de interesses en die vul ik eerlijk in. Maar door die vragenlijsten wordt je automatisch gekoppeld aan mensen met wie de antwoorden overeen komen met die van jou.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:42 schreef Mistico het volgende:
[..]
Ik dacht aan andere soort vragen.Krijgt die persoon overigens al jouw antwoorden te zien? In dat geval kan je misschien beter de waarheid invullen, bij een eventuele date zou die persoon er toch wel achterkomen als je over veel of voor hem/haar belangrijke punten gelogen hebt.
Maar wat nou als miniem vervelend idioot is? Dat weet je niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Niks mis met iets idioots doen.
ik heb niks idioots gedaan.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Niks mis met iets idioots doen.
True true, jij slim meisje.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:47 schreef kuolema het volgende:
[..]
Maar wat nou als miniem vervelend idioot is? Dat weet je niet.
Hij is dus alleen voor zichzelf vervelend idioot, niet voor anderen. Wat vind je daar nou van?quote:
Misschien kunnen wij je geruststellen als je uitlegt wat die situatie was?quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:47 schreef Miniem het volgende:
[..]
ik heb niks idioots gedaan.
er deed zich een bepaalde situatie voor. en ik weet niet of ik iniatief had moeten nemen. daar twijfel ik nu over. ipv dat ik geniet van deze fijne dag denk ik daar nu steeds aan.
daarom voel ik me een idioot.
Ik vind dat je dan meer van jezelf moet houden op dat vlak.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:48 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hij is dus alleen voor zichzelf vervelend idioot, niet voor anderen. Wat vind je daar nou van?
Eens! En daar kunnen wij hem bij helpen als ie nu even vertelt waar ie zo over in zit.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik vind dat je dan meer van jezelf moet houden op dat vlak.
hmm.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:49 schreef kuolema het volgende:
[..]
Misschien kunnen wij je geruststellen als je uitlegt wat die situatie was?
In dat geval zou ik me daar niet te veel druk over maken. Wie zegt overigens dat een persoon die een gangmaker is iemand zoekt die dat ook is? Ik vind dat online daten sowieso te geforceerd overkomen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:46 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee de ander krijgt dat niet te zien. Alleen de interesses en die vul ik eerlijk in. Maar door die vragenlijsten wordt je automatisch gekoppeld aan mensen met wie de antwoorden overeen komen met die van jou.
Proberen wat meer te communiceren... Interesse te tonen aangezien je die blijkbaar toch wel hebt... Alleen je bent zelf te gesloten om je te uiten?quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:58 schreef Miniem het volgende:
[..]
hmm.
attractiepark->
leuk meisje stapt naast me in, gaat naast me zitten omdat het vol zit. vraagt vind je toch niet erg he? ik: nee hoor.
na het ritje zeg ik wat tegen haar, we praten even. ik stap uit, zij stapt uit. onze wegen scheiden.
op zon moment denk ik er wel aan om haar nr. te vragen. maar ik durf het dan niet. weet niet nu nog steeds niet wat ik zou moeten doen.
Gaat een beetje moeilijk in een achtbaanritjequote:Op zaterdag 14 december 2013 00:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Proberen wat meer te communiceren... Interesse te tonen aangezien je die blijkbaar toch wel hebt... Alleen je bent zelf te gesloten om je te uiten?
Hee het gaat niet om wat je zegt maar om hoe je het zegtquote:Op zaterdag 14 december 2013 00:03 schreef Miniem het volgende:
[..]
Gaat een beetje moeilijk in een achtbaanritjeen verder zat er familie voor haar.
Gewoon je mobiel in haar handen drukken met het venster ''contact toevoegen'' open.quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:03 schreef Miniem het volgende:
[..]
Gaat een beetje moeilijk in een achtbaanritjeen verder zat er familie voor haar.
Ik begrijp je ff nietquote:Op zaterdag 14 december 2013 00:05 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hee het gaat niet om wat je zegt maar om hoe je het zegt
quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gewoon je mobiel in haar handen drukken met het venster ''contact toevoegen'' open.![]()
Okee, dat is jammer. Maar je krijgt nog veel vaker de kans om iemands nummer te vragen! Het was maar gewoon één van de vele meisjes op deze wereld. Maar je hebt wel even met haar gepraat in plaats van niets gezegd. Dat is de eerste stap. Was het leuk? Doe dit soort dingen vaker zodat het makkelijker wordt en dan durf je uiteindelijk wel iemands nummer te vragen. Op naar de volgende!quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:58 schreef Miniem het volgende:
[..]
hmm.
attractiepark->
leuk meisje stapt naast me in, gaat naast me zitten omdat het vol zit. vraagt vind je toch niet erg he? ik: nee hoor.
na het ritje zeg ik wat tegen haar, we praten even. ik stap uit, zij stapt uit. onze wegen scheiden.
op zon moment denk ik er wel aan om haar nr. te vragen. maar ik durf het dan niet. weet niet nu nog steeds niet wat ik zou moeten doen.
zal ik doen als het weer voorkomtquote:Op zaterdag 14 december 2013 00:07 schreef Elvi het volgende:
[..]
Gewoon sexy in dr gezicht schreeuwen tijdens het achtbaanritje
Hoi aapjequote:Op zaterdag 14 december 2013 00:07 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoi knuffelberen,
hoe gaat het met jullie?
Haha ik vind achtbanen eng dus een attractiepark gaat m niet wordenquote:Op zaterdag 14 december 2013 00:09 schreef Miniem het volgende:
[..]
zal ik doen als het weer voorkomt
daten Elvi? in een attractiepark natuurlijk![]()
thnxquote:Op zaterdag 14 december 2013 00:07 schreef kuolema het volgende:
[..]
Okee, dat is jammer. Maar je krijgt nog veel vaker de kans om iemands nummer te vragen! Het was maar gewoon één van de vele meisjes op deze wereld. Maar je hebt wel even met haar gepraat in plaats van niets gezegd. Dat is de eerste stap. Was het leuk? Doe dit soort dingen vaker zodat het makkelijker wordt en dan durf je uiteindelijk wel iemands nummer te vragen. Op naar de volgende!
De woeste krijgers in Lord of the Rings (nee niet de Orksquote:Op zaterdag 14 december 2013 00:10 schreef kuolema het volgende:
Elvi heb je een voorbeeld van een sexy schreeuwende man?
Ja dat heb je dus wel mooi gepresteerd! Super toch?quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:11 schreef Miniem het volgende:
[..]
thnxblij dat ik nog war durfde te zeggen op het eind. had het zelf niet zo bekeken.
Legolasquote:Op zaterdag 14 december 2013 00:11 schreef Elvi het volgende:
[..]
De woeste krijgers in Lord of the Rings (nee niet de Orks)
Ja, het werkt nietquote:Op zaterdag 14 december 2013 00:10 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hoi aapje![]()
Hoe gaat het met jou? Heb nog nieuws over de Sova?
Het is weer tijd voor mijn jaarlijkse Lord of the Rings marathonquote:Op zaterdag 14 december 2013 00:11 schreef Elvi het volgende:
[..]
De woeste krijgers in Lord of the Rings (nee niet de Orks)
Jaaaa ik doe mee!!quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:16 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Het is weer tijd voor mijn jaarlijkse Lord of the Rings marathon
Depressie-meet bij jou!quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:16 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Het is weer tijd voor mijn jaarlijkse Lord of the Rings marathon
Welke stap vooruit had je verwacht? Het kan best zijn dat dit voor jou niet werkt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:13 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja, het werkt niet
De grap is dat ik alles perfect doe, maar dat ik in principe geen stap vooruit kom
Ik ga hierna misschien wel beginnen met de meest intensieve behandeling die ze aan mij kunnen bieden. Dat is dus in dit geval deeltijdsbehandeling (a.k.a. dagziekenhuis) en dan moet ik me 4 dagen in de week melden voor behandelingen.
Naja, dat ik in ieder geval wat meer van mijn paranoïde af zou komen en dat ik leerde om te gaan met mijn schizoïde en schizotypie.quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:19 schreef kuolema het volgende:
[..]
Welke stap vooruit had je verwacht? Het kan best zijn dat dit voor jou niet werkt.
Maar je steekt er vast wel iets van op lijkt me, handige trucjes in bepaalde situaties?
Jij studeert toch dacht ik? Gaat dat wel samen met deeltijd?
Vervelend is dat hè? Ik sympathiseer volledig met je.quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:23 schreef Miniem het volgende:
trouwens ook echt veel stelletjes gezien vandaag, handje vasthouden ed. Dan besef ik pas hoeveel ik intimiteit mis.
ik vind het niet vervelend, ik gun het die mensen, ik zou het immers ook doen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Naja, dat ik in ieder geval wat meer van mijn paranoïde af zou komen en dat ik leerde om te gaan met mijn schizoïde en schizotypie.
Ik heb er inderdaad wel iets van opgestoken, maar dat zijn hele kleine dingen. Ik stap nu misschien wat sneller op mensen af, maar dat is dan ook het enige.
Ik studeer inderdaad, maar ik zit nu in een fase waar dat misschien wel te combineren valt met de deeltijdsbehandeling.
[..]
Vervelend is dat hè? Ik sympathiseer volledig met je.
Daar heb ik ook vaak last van, al is het ook wel eens niet aanwezig, als ik aardig in m'n vel zit bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:27 schreef Mistico het volgende:
Ik heb trouwens een probleem met mijn zelfbeeld, als vrouwen of mannen naar mij kijken kan ik niet inschatten of ze dat doen omdat ze mij aantrekkelijk/interessant of raar/lelijk vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |