abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 december 2013 @ 15:38:42 #226
416020 K44S
The bearded man
pi_134191196
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Bij mij bleek dat een gedeelte door vroeger komt. Waren met drie vriendinnen en er vielaltijd eentje buiten de boot. Dus moest je leurk zijn dan en t kon zo weer omslaan.

Niet dat ik toen echt mn best deed (voor mn gevoel) maar kan zeker begrijpen dat t wat gevormd heeft bij me.
Wat dat betreft ben ik weer gepest.
Ik kan net als mijn vader, moeilijk uitleggen wat ik wil, of zelf moeilijk verwoorden.
Dus dan maak je op school 1 of meerder keren de fout dat je dus wat zegt, wat je anders bedoeld.

Dat kwam later weer boven door dat het uitging met mijn ex.
En dat blijft er nu beetje in hangen en dat confronteert mezelf steeds.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  donderdag 12 december 2013 @ 15:39:34 #227
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134191233
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:38 schreef K44S het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben ik weer gepest.
Ik kan net als mijn vader, moeilijk uitleggen wat ik wil, of zelf moeilijk verwoorden.
Dus dan maak je op school 1 of meerder keren de fout dat je dus wat zegt, wat je anders bedoeld.

Dat kwam later weer boven door dat het uitging met mijn ex.
En dat blijft er nu beetje in hangen en dat confronteert mezelf steeds.
Zie, je weetbest wel waar het door zou kunnen komen ;)
  donderdag 12 december 2013 @ 15:40:39 #228
416020 K44S
The bearded man
pi_134191277
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zie, je weetbest wel waar het door zou kunnen komen ;)
Als ik lang door blijf graven wel, maar ik wil er vanaf ipv dat ik weet waardoor het komt :P
  donderdag 12 december 2013 @ 15:43:28 #229
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134191358
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:40 schreef K44S het volgende:

[..]

Als ik lang door blijf graven wel, maar ik wil er vanaf ipv dat ik weet waardoor het komt :P
Tja dat is vaak een kwestie van gewoon doen ipv erover denken en dan keer op keer constateren dat t allemaal niet eng of raar is / wordt gevonden. En dan raak je vanzelf aan dat nieuwe gedrag gewend en word t standaard en denk je er steeds minder over na
  donderdag 12 december 2013 @ 15:50:33 #230
416020 K44S
The bearded man
pi_134191552
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Tja dat is vaak een kwestie van gewoon doen ipv erover denken en dan keer op keer constateren dat t allemaal niet eng of raar is / wordt gevonden. En dan raak je vanzelf aan dat nieuwe gedrag gewend en word t standaard en denk je er steeds minder over na
Dus uit je "comfort"zone komen.
  donderdag 12 december 2013 @ 15:50:57 #231
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134191573
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:50 schreef K44S het volgende:

[..]

Dus uit je "comfort"zone komen.
Yup
  donderdag 12 december 2013 @ 15:55:50 #232
416020 K44S
The bearded man
pi_134191724
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Yup
:)
pi_134194756
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zo sta ik er al een jaar of 2 in hoor ;) Zeker aangezien ik de afgelopen twee jaar best wat mensen heb ontmoet en het blijkt gewoon nooit wat te zijn. Bij eentje een beetje twijfel gehad en thats all.

Yup, maarja die heb ik niet. En mijn langdurige vorige relatie kan ik ook weinig uithalen, want toen was ik heel anders dan ik nu ben.
Cue, toch. Cue cue cue .. Je mag er toch niet zo al in staan voor een jaar of 2?

Ben jij te afwachtend of is het andersom? Je lijkt me het type wat niet bang is om op zijn bek te gaan tijdens een kroegen uurtje tot 5 in de ochtend.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134194878
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:03 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Het verschil met gewone cognitieve gedragstherapie is dat je wel eerst wat gaat uitzoeken over waar jouw gedrag vandaan komt, wat jou triggert en waarom. Daarna ga je zelf je eigen experimenten bepalen om te leren er anders mee om te gaan. Daar word je wel bij begeleid natuurlijk.
Ik vond het vooral fijn dat er eindelijk erkenning kwam voor mijn gevoelens en dat het intussen wel heel praktisch en opbouwend bleef
Bij cgt werd ook wel gekeken naar waar bepaald gedrag vandaan komt. Maar dat zal dan meer zijn bij schematherapie zeker?
Why are you wearing that stupid man suit?
  donderdag 12 december 2013 @ 17:40:11 #235
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134195056
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:33 schreef kuolema het volgende:

[..]

Bij cgt werd ook wel gekeken naar waar bepaald gedrag vandaan komt. Maar dat zal dan meer zijn bij schematherapie zeker?
Ja, je gaat er volgens mij dieper op in.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_134195305
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, je gaat er volgens mij dieper op in.
Dat lijkt me dus echt helemaal niks in groepstherapie...sowieso niet eigenlijk.
pi_134195610
Groeps therapie lijkt me met name geschikt voor mensen met sociale issues. Zoals een reactie hier dat men niet durft iets in de prullenbak te doen omdat anderen eventueel een seconde of 2 naar je zouden kunnen kijken..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 12 december 2013 @ 18:00:42 #238
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134195717
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:28 schreef sitting_elfling het volgende:

Cue, toch. Cue cue cue .. Je mag er toch niet zo al in staan voor een jaar of 2?

Ben jij te afwachtend of is het andersom? Je lijkt me het type wat niet bang is om op zijn bek te gaan tijdens een kroegen uurtje tot 5 in de ochtend.
In de kroeg waar ik kom, kom ik genoeg mensen tegen, maar dat zijn zelden potentiele partners ;)
Dus op m'n bek gaan of niet, dat maakt niet uit, want zit niets voor serieus tussen.
pi_134196183
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

In de kroeg waar ik kom, kom ik genoeg mensen tegen, maar dat zijn zelden potentiele partners ;)
Dus op m'n bek gaan of niet, dat maakt niet uit, want zit niets voor serieus tussen.
Maw, andere plek, andere kroeg, grotere poel, leuke vent, over een jaar of wat kids.. komt wel goed dus.
  donderdag 12 december 2013 @ 18:19:10 #240
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134196251
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maw, andere plek, andere kroeg, grotere poel, leuke vent, over een jaar of wat kids.. komt wel goed dus.
Andere kroeg misschien als ik verhuist ben.
Ik voel me in deze kroeg thuis, en in al die andere niet. Daarbij heb ik daar ook een stuk minder aanspraak aangezien er altijd 'leukere' zijn.
  donderdag 12 december 2013 @ 19:31:44 #241
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134198740
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Groeps therapie lijkt me met name geschikt voor mensen met sociale issues. Zoals een reactie hier dat men niet durft iets in de prullenbak te doen omdat anderen eventueel een seconde of 2 naar je zouden kunnen kijken..
Nee hoor. Groepstherapie gaat prima met schematherapie. Herkenning bij elkaar en elkaar daarin een spiegel voorhouden werkt erg goed
  vrijdag 13 december 2013 @ 01:00:21 #242
47102 Elvi
miemkwien
pi_134213877
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:31 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee hoor. Groepstherapie gaat prima met schematherapie. Herkenning bij elkaar en elkaar daarin een spiegel voorhouden werkt erg goed
Mijn schematherapie wordt ook in groepsverband gegeven.
  vrijdag 13 december 2013 @ 08:00:15 #243
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134215225
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 01:00 schreef Elvi het volgende:

[..]

Mijn schematherapie wordt ook in groepsverband gegeven.
Volgens mij is dat inderdaad meestal zo. Dat is een deel van het nut ervan, vind ik.
Al zijn groepsgenoten soms wel irritant. We hadden er een bij die echt tegenwerkte en heel veel tijd kostte. Die ging gelukkig weg. Maar zelfs daar leer je dan weer wat van (niet je kostbare tijd verspillen om aan iemand te blijven trekken die niet wil)
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:41:34 #244
399061 kuolema
vermaledijd
pi_134216476
Als ik denk aan de deeltijd in een groep raak ik half in paniek. Ik vind het echt heel eng. Vannacht heb ik er weer over gedroomd, niet leuk. Sowieso heel slecht geslapen, gepiekerd over van alles.

Wat deed diegene die tegenwerkte dan precies Murmeli?
  vrijdag 13 december 2013 @ 18:08:18 #245
47102 Elvi
miemkwien
pi_134232286
Pff misschien dat het beter in het topic over persoonlijkheidsstoornissen kan, maar ik zit zooo ontzettend te kutten nu. Steeds over mn grens heen gaan en dat pas achteraf door hebben :{ Ik zit nu anderhalve week op een datingsite en ik geloof dat ik nu al 4 keer mezelf niet herkende in de chat en de keuzes die ik maakte (geen ernstige fouten trouwens, dus geen smeuige verhalen :P). Ik denk dat ik de verkeerde mensen aantrek omdat ik zelf niet lekker in mn vel zit...

Dus ik heb eigenlijk een filosofische vraag. Moet je de persoon zijn die je bent of moet je de persoon zijn die je wilt zijn? Op de datingsites moet je vragenlijsten invullen. Ik heb dat eerlijk gedaan maar de antwoorden zijn vrij deprimerend :') En op basis daarvan wordt je gekoppeld. Ik wil niet zo zijn zoals in de vragenlijsten maar zo ben ik nu wel en dus trek ik verkeerde types aan. Men zegt altijd dat je jezelf moet zijn maar ben ik nu wel echt mezelf?

Kortom; ik weet het ff niet meer :')
  vrijdag 13 december 2013 @ 18:39:56 #246
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_134233116
Je moet de persoon zijn die je bent en streven naar de persoon die je wilt zijn ;)
Op datingsites en dergelijke moet je gewoon eerlijk zijn, eventueel iets positiever mag natuurlijk wel. Maar als je gaat liegen en je hebt daadwerkelijk je date, dan komt diegene er toch achter dat het anders in elkaar zit en sta je gelijk met 10 punten in de min. Dus niet zo verstandig.

Wat 'jezelf zijn' precies is, is lastig te zeggen. Je hebt vaak verschillende kanten afhankelijk van de omgeving of afhankelijk van je bui. Zolang je maar niet voelt dat je een toneelstukje speelt of iets in die geest.
En eens een keer je anders voor doen dan je echt bent is ook niet verkeerd, want wie weet helpt dat je om te ervaren hoe het is om de persoon te zijn die je zou willen zijn en helpt je misschien wel op weg om daadwerkelijk zo te worden.
  vrijdag 13 december 2013 @ 18:40:30 #247
399061 kuolema
vermaledijd
pi_134233138
Is de persoon die je wilt zijn niet de persoon die je eigenlijk bent, diep van binnen?
Stel dat je enorm onaardig doet tegen mensen, maar een aardig persoon wilt zijn omdat je het eigenlijk helemaal niet fijn vindt om mensen te kwetsen, dan betekent dat toch dat je eigenlijk best aardig bent?

Maar dan gaat het alleen over karaktereigenschappen. Dus bijvoorbeeld heel flirterig en extravert doen terwijl je dat normaal niet durft omdat dat niet je ding is maar je het eigenlijk wel zou willen kunnen, is geen probleem.
Maar als je echt gaat liegen over jezelf over je anders voordoet met een andere reden dan 'meer durven' is het wat anders.
  vrijdag 13 december 2013 @ 18:41:47 #248
399061 kuolema
vermaledijd
pi_134233184
Ik denk dat we het met elkaar eens zijn, cue :P
pi_134233382
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 18:08 schreef Elvi het volgende:
Pff misschien dat het beter in het topic over persoonlijkheidsstoornissen kan, maar ik zit zooo ontzettend te kutten nu. Steeds over mn grens heen gaan en dat pas achteraf door hebben :{ Ik zit nu anderhalve week op een datingsite en ik geloof dat ik nu al 4 keer mezelf niet herkende in de chat en de keuzes die ik maakte (geen ernstige fouten trouwens, dus geen smeuige verhalen :P). Ik denk dat ik de verkeerde mensen aantrek omdat ik zelf niet lekker in mn vel zit...

Dus ik heb eigenlijk een filosofische vraag. Moet je de persoon zijn die je bent of moet je de persoon zijn die je wilt zijn? Op de datingsites moet je vragenlijsten invullen. Ik heb dat eerlijk gedaan maar de antwoorden zijn vrij deprimerend :') En op basis daarvan wordt je gekoppeld. Ik wil niet zo zijn zoals in de vragenlijsten maar zo ben ik nu wel en dus trek ik verkeerde types aan. Men zegt altijd dat je jezelf moet zijn maar ben ik nu wel echt mezelf?

Als je depressief bent, dan ben je sowieso niet jezelf :P
Zo zag ik het tenminste.
Tuurlijk, dat depressief zijn wordt na een tijdje deel van jezelf maar je moet het een juiste plek gaan geven.

Voor mij gaat het ongeveer zo:

Ik -weet- dat ik depressief ben geweest en dat dat deel van mijn leven is geweest, maar dat ligt in het verleden, niet in het nu.

Als ik me kut voel, dan is daar vaak een reden voor (heeft al dat gepieker toch nog zin gehad, want heb er wel 1 en ander van geleerd).
  vrijdag 13 december 2013 @ 18:55:17 #250
414674 Mistico
Good Moaning
pi_134233657
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 18:08 schreef Elvi het volgende:

Filosofische reactie: Misschien ben je de persoon die je wilt zijn, maar beoordeel je jezelf veel te negatief.

Ik zou alleen niet weten wat voor vragen je krijgt, ik durf mezelf niet eens aan te melden bij een datingsite.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')