Wat dat betreft ben ik weer gepest.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Bij mij bleek dat een gedeelte door vroeger komt. Waren met drie vriendinnen en er vielaltijd eentje buiten de boot. Dus moest je leurk zijn dan en t kon zo weer omslaan.
Niet dat ik toen echt mn best deed (voor mn gevoel) maar kan zeker begrijpen dat t wat gevormd heeft bij me.
Zie, je weetbest wel waar het door zou kunnen komenquote:Op donderdag 12 december 2013 15:38 schreef K44S het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik weer gepest.
Ik kan net als mijn vader, moeilijk uitleggen wat ik wil, of zelf moeilijk verwoorden.
Dus dan maak je op school 1 of meerder keren de fout dat je dus wat zegt, wat je anders bedoeld.
Dat kwam later weer boven door dat het uitging met mijn ex.
En dat blijft er nu beetje in hangen en dat confronteert mezelf steeds.
Als ik lang door blijf graven wel, maar ik wil er vanaf ipv dat ik weet waardoor het komtquote:Op donderdag 12 december 2013 15:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zie, je weetbest wel waar het door zou kunnen komen
Tja dat is vaak een kwestie van gewoon doen ipv erover denken en dan keer op keer constateren dat t allemaal niet eng of raar is / wordt gevonden. En dan raak je vanzelf aan dat nieuwe gedrag gewend en word t standaard en denk je er steeds minder over naquote:Op donderdag 12 december 2013 15:40 schreef K44S het volgende:
[..]
Als ik lang door blijf graven wel, maar ik wil er vanaf ipv dat ik weet waardoor het komt
Dus uit je "comfort"zone komen.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tja dat is vaak een kwestie van gewoon doen ipv erover denken en dan keer op keer constateren dat t allemaal niet eng of raar is / wordt gevonden. En dan raak je vanzelf aan dat nieuwe gedrag gewend en word t standaard en denk je er steeds minder over na
Cue, toch. Cue cue cue .. Je mag er toch niet zo al in staan voor een jaar of 2?quote:Op woensdag 11 december 2013 17:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zo sta ik er al een jaar of 2 in hoorZeker aangezien ik de afgelopen twee jaar best wat mensen heb ontmoet en het blijkt gewoon nooit wat te zijn. Bij eentje een beetje twijfel gehad en thats all.
Yup, maarja die heb ik niet. En mijn langdurige vorige relatie kan ik ook weinig uithalen, want toen was ik heel anders dan ik nu ben.
Bij cgt werd ook wel gekeken naar waar bepaald gedrag vandaan komt. Maar dat zal dan meer zijn bij schematherapie zeker?quote:Op donderdag 12 december 2013 13:03 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Het verschil met gewone cognitieve gedragstherapie is dat je wel eerst wat gaat uitzoeken over waar jouw gedrag vandaan komt, wat jou triggert en waarom. Daarna ga je zelf je eigen experimenten bepalen om te leren er anders mee om te gaan. Daar word je wel bij begeleid natuurlijk.
Ik vond het vooral fijn dat er eindelijk erkenning kwam voor mijn gevoelens en dat het intussen wel heel praktisch en opbouwend bleef
Ja, je gaat er volgens mij dieper op in.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:33 schreef kuolema het volgende:
[..]
Bij cgt werd ook wel gekeken naar waar bepaald gedrag vandaan komt. Maar dat zal dan meer zijn bij schematherapie zeker?
Dat lijkt me dus echt helemaal niks in groepstherapie...sowieso niet eigenlijk.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja, je gaat er volgens mij dieper op in.
In de kroeg waar ik kom, kom ik genoeg mensen tegen, maar dat zijn zelden potentiele partnersquote:Op donderdag 12 december 2013 17:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Cue, toch. Cue cue cue .. Je mag er toch niet zo al in staan voor een jaar of 2?
Ben jij te afwachtend of is het andersom? Je lijkt me het type wat niet bang is om op zijn bek te gaan tijdens een kroegen uurtje tot 5 in de ochtend.
Maw, andere plek, andere kroeg, grotere poel, leuke vent, over een jaar of wat kids.. komt wel goed dus.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In de kroeg waar ik kom, kom ik genoeg mensen tegen, maar dat zijn zelden potentiele partners
Dus op m'n bek gaan of niet, dat maakt niet uit, want zit niets voor serieus tussen.
Andere kroeg misschien als ik verhuist ben.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maw, andere plek, andere kroeg, grotere poel, leuke vent, over een jaar of wat kids.. komt wel goed dus.
Nee hoor. Groepstherapie gaat prima met schematherapie. Herkenning bij elkaar en elkaar daarin een spiegel voorhouden werkt erg goedquote:Op donderdag 12 december 2013 17:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Groeps therapie lijkt me met name geschikt voor mensen met sociale issues. Zoals een reactie hier dat men niet durft iets in de prullenbak te doen omdat anderen eventueel een seconde of 2 naar je zouden kunnen kijken..
Mijn schematherapie wordt ook in groepsverband gegeven.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:31 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nee hoor. Groepstherapie gaat prima met schematherapie. Herkenning bij elkaar en elkaar daarin een spiegel voorhouden werkt erg goed
Volgens mij is dat inderdaad meestal zo. Dat is een deel van het nut ervan, vind ik.quote:Op vrijdag 13 december 2013 01:00 schreef Elvi het volgende:
[..]
Mijn schematherapie wordt ook in groepsverband gegeven.
Als je depressief bent, dan ben je sowieso niet jezelfquote:Op vrijdag 13 december 2013 18:08 schreef Elvi het volgende:
Pff misschien dat het beter in het topic over persoonlijkheidsstoornissen kan, maar ik zit zooo ontzettend te kutten nu. Steeds over mn grens heen gaan en dat pas achteraf door hebbenIk zit nu anderhalve week op een datingsite en ik geloof dat ik nu al 4 keer mezelf niet herkende in de chat en de keuzes die ik maakte (geen ernstige fouten trouwens, dus geen smeuige verhalen
). Ik denk dat ik de verkeerde mensen aantrek omdat ik zelf niet lekker in mn vel zit...
Dus ik heb eigenlijk een filosofische vraag. Moet je de persoon zijn die je bent of moet je de persoon zijn die je wilt zijn? Op de datingsites moet je vragenlijsten invullen. Ik heb dat eerlijk gedaan maar de antwoorden zijn vrij deprimerendEn op basis daarvan wordt je gekoppeld. Ik wil niet zo zijn zoals in de vragenlijsten maar zo ben ik nu wel en dus trek ik verkeerde types aan. Men zegt altijd dat je jezelf moet zijn maar ben ik nu wel echt mezelf?
Kortom; ik weet het ff niet meer
Filosofische reactie: Misschien ben je de persoon die je wilt zijn, maar beoordeel je jezelf veel te negatief.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:08 schreef Elvi het volgende:
Dus ik heb eigenlijk een filosofische vraag. Moet je de persoon zijn die je bent of moet je de persoon zijn die je wilt zijn? Op de datingsites moet je vragenlijsten invullen. Ik heb dat eerlijk gedaan maar de antwoorden zijn vrij deprimerendEn op basis daarvan wordt je gekoppeld. Ik wil niet zo zijn zoals in de vragenlijsten maar zo ben ik nu wel en dus trek ik verkeerde types aan. Men zegt altijd dat je jezelf moet zijn maar ben ik nu wel echt mezelf?
Kortom; ik weet het ff niet meer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |