Denk t noet. qua uiterlijk heb ik niet superveel wensen. en qua innerlijk moet t interessant zijn en blijven. Lijkt me ook meer dan normaal om zoiets te willen.quote:
En wat zijn je eisen ?quote:Op woensdag 11 december 2013 17:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk t noet. qua uiterlijk heb ik niet superveel wensen. en qua innerlijk moet t interessant zijn en blijven. Lijkt me ook meer dan normaal om zoiets te willen.
True!quote:Op woensdag 11 december 2013 17:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
beetje veel offtopic om daar helemaal op in te gaan lijkt me
ook dat verveeld he..quote:Op woensdag 11 december 2013 18:01 schreef K44S het volgende:
[..]
True!
Maar komt van zelf goed, en vrijgezel zijn is ook niet altijd verkeerd, je kan altijd iemand mee nemen naar je (toekomstige ) huisje zonder gezanik.
Ik krijg wel een nieuwe begeleider bij de dagbehandeling maar die heb ik dan wel de gehele behandeling. Ik ga nu naar een psychologenpraktijk in Utrecht, straks naar een kliniek in Leidenquote:Op woensdag 11 december 2013 00:32 schreef kuolema het volgende:
[..]
Blijf je dan bij dagbehandeling niet een eigen begeleider houden of wordt dat dan ook weer een nieuwe? Het zal vast makkelijker gaan als je je andere psychologe bent ontwend zeg maar. Lijkt me wel erg vervelend om te beseffen dat die nieuwe maar voor zo kort is.
Hoe gaat het inmiddels met je stemming?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een leuk nieuwsquote:Op woensdag 11 december 2013 08:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Cold turkey gestopt met medicatie, wil zien hoever ik kom, man en ik verwachten ons 1e kindje, en hoewel fluoxetine toegestaan is met zwangerschap, wil ik het toch zonder proberen
Hee maar dat klinkt wel alsof je er nu klaar voor bent, voor die opname! Is dat echt fulltime, en voor hoe lang ongeveer?quote:Op woensdag 11 december 2013 19:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik krijg wel een nieuwe begeleider bij de dagbehandeling maar die heb ik dan wel de gehele behandeling. Ik ga nu naar een psychologenpraktijk in Utrecht, straks naar een kliniek in Leiden
Mja en mn stemming is nog steeds 'meh'. Ik probeer er wel wat van te maken maar het drukt op me. Tijd dat ik naar de kliniek ga denk ik...
[..]
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een leuk nieuws![]()
Nee het is een dagbehandeling: 3 dagen in de week. En de behandelperiode is tussen de 3 en 6 maanden. En dan kan ik eventueel nog doorstromen naar een andere groep voor schematherapie en dat kan 1 of 3 dagen zijn.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:15 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hee maar dat klinkt wel alsof je er nu klaar voor bent, voor die opname! Is dat echt fulltime, en voor hoe lang ongeveer?
Ik dacht opname omdat je het over een kliniek had. Drie maanden zou wel relatief kort zijn vind ik.quote:Op woensdag 11 december 2013 23:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee het is een dagbehandeling: 3 dagen in de week. En de behandelperiode is tussen de 3 en 6 maanden. En dan kan ik eventueel nog doorstromen naar een andere groep voor schematherapie en dat kan 1 of 3 dagen zijn.
Maar het is dan niet specifiek voor mn depressie maar voor persoonlijkheidsproblematiek die het herstel van de depressie moeilijk danwel onmogelijk maken. Ik heb dan een opleving en dan zak ik weer weg. Beetje het jojo-effect
Schematherapie!quote:Op woensdag 11 december 2013 23:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee het is een dagbehandeling: 3 dagen in de week. En de behandelperiode is tussen de 3 en 6 maanden. En dan kan ik eventueel nog doorstromen naar een andere groep voor schematherapie en dat kan 1 of 3 dagen zijn.
Maar het is dan niet specifiek voor mn depressie maar voor persoonlijkheidsproblematiek die het herstel van de depressie moeilijk danwel onmogelijk maken. Ik heb dan een opleving en dan zak ik weer weg. Beetje het jojo-effect
Ik snap de verwarringquote:Op woensdag 11 december 2013 23:43 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik dacht opname omdat je het over een kliniek had. Drie maanden zou wel relatief kort zijn vind ik.
Ik ben benieuwd wat je ervaren gaan zijn daar. Wat je zegt in je tweede alinea speelt ook bij mij. Nog even en ik moet er ook aan geloven...
Ik ben ook fanquote:Op donderdag 12 december 2013 08:09 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Schematherapie!![]()
![]()
Ik ben nog steeds fanBen er een ander mens door geworden
Het verschil met gewone cognitieve gedragstherapie is dat je wel eerst wat gaat uitzoeken over waar jouw gedrag vandaan komt, wat jou triggert en waarom. Daarna ga je zelf je eigen experimenten bepalen om te leren er anders mee om te gaan. Daar word je wel bij begeleid natuurlijk.quote:Op donderdag 12 december 2013 12:18 schreef kuolema het volgende:
En er is weer enthousiasme in de laatste posts hierKijk, Cue!
Murmeli, ik weet wel ongeveer wat schematherapie inhoudt maar wat is nu precies het verschil met cognitieve gedragstherapie? Het komt grotendeels overeen dus ik vind het moeilijk te geloven dat het zou kunnen gaan helpen.
Okee. Ik ga het weer proberen met de verslagen voor mijn studie. Ik heb een mail terug gekregen van de docent en dat geeft weer wat moed. Ben toch wel enigszins opgelucht dat ik had gemaild.
Kreeg van een hulpverlener een tijdje geleden de tip om eraan te werken terwijl een vriendin erbij zit. Ik vond het toen een slecht idee want ik kan er niet tegen als er mensen bij zijn terwijl ik probeer te werken, maar het lijkt me nu toch het proberen waard. Dat dwingt me namelijk om door te gaan i.p.v. meteen in paniek te raken en ik kan bovendien meteen om hulp vragen/voor mezelf duidelijk maken wat precies het probleem is waardoor ik vastloop. Nu nog iemand vinden die tijd heeft...Maar vandaag probeer ik het gewoon weer opnieuw. Ik word er bang van...
Hm, hier over heen gelezen.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe is het verder dan?Wel goed / niet goed?
En dan met name op sociaal vlak en 'zin in het leven' vlak.
Heb ik zelf geen ervaring mee, christelijke ouders en ben geen jongen die op de meiden afstaptquote:
Googlen op vrijgevestigde psycholoog. En even checken of ze geconrtacteerd zijn bij je zorgverzekering anders krijg je het niet vergoed. Ik weet niet of je vlakbij Utrecht woont want anders weet ik wel een goeie eerstelijns psycholoog en een goeie tweedelijnspsycholoogquote:Op donderdag 12 december 2013 14:06 schreef Mistico het volgende:
Ik heb een doorverwijzing van mijn huisarts gekregen. Ik heb naar PsyQ gebeld, alleen daar zijn de wachttijden veel te lang en kreeg ik de 'klantenservice' aan de lijn.
Kunnen jullie andere organisaties aanraden die persoonlijker zijn?
Ik ben best bereid om te reizen, maar Utrecht is net een stapje te ver. Zojuist iemand gevonden die in de buurt zit, ze gaan mij terugbellen.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:12 schreef Elvi het volgende:
[..]
Googlen op vrijgevestigde psycholoog. En even checken of ze geconrtacteerd zijn bij je zorgverzekering anders krijg je het niet vergoed. Ik weet niet of je vlakbij Utrecht woont want anders weet ik wel een goeie eerstelijns psycholoog en een goeie tweedelijnspsycholoog
Lol, over dat soort dingen denk ik ook wel eens na. Of dat het knopje op zo'n irritante plek zit en je er eigenlijk niet goed bij kanquote:Op donderdag 12 december 2013 14:12 schreef K44S het volgende:
Zelf ben ik weer beetje begonnen met piekeren ( eigenlijk behoorlijk veel ).
Het gaat dan om de meest kleine dingetjes zoals net; ik had kop koffie bij AH gehaald, zit dan in de bus en m'n koffie is leeg.
Er heerst dan soort van bepaalde angst om dan zo'n simpel kop koffie in de prullenbak te werpen.
Zo'n idee dat mensen dan naar je gaan kijken ofzo, terwijl men het eerder zal waarderen dat je het daar in doet, dan op de grond pleurt.
En dan ook als ik naar mensen kijk, en dan denk wat zij dan zouden denken.
Dan denk ik weer : Je denkt teveel maat..... mensen kunnen niet weten wat jij denkt, en andersom.
Toch wel vervelend en het maakt me erg nerveus.
Ik heb dan ook weer geen idee waar die onzekerheid vandaan komt.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lol, over dat soort dingen denk ik ook wel eens na. Of dat het knopje op zo'n irritante plek zit en je er eigenlijk niet goed bij kan
En dan ook icm wat mensen dan over je denken / naar je zullen gaan kijken enzo.
Tja dat is gewoon onzekerheid en je teveel aantrekken van wat anderen eventueel mogelijk over je zouden kunnen gaan denken
Dat je er goed uitziet en je karakter goed is, zegt niets over hoe je jezelf zegt tov anderen. Of hoe erg je het vind als anderen naar je kijken / over je oordelen.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:21 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik heb dan ook weer geen idee waar die onzekerheid vandaan komt.
Ik mag namelijk niet echt zeuren om m'n persoonlijkheid ( karakter ) en me mijn uiterlijk
2 meter, lief,spontaan,praatgraag, verkoper
Nou wat mist er nog xD.
Maar zijn vaak de kleine dingetjes die het'm doen.
Erg onzeker, best vreemd
Klopt, je maakt nooit vrienden zonder een paar vijanden te maken.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat je er goed uitziet en je karakter goed is, zegt niets over hoe je jezelf zegt tov anderen. Of hoe erg je het vind als anderen naar je kijken / over je oordelen.
Bij mij bleek dat een gedeelte door vroeger komt. Waren met drie vriendinnen en er vielaltijd eentje buiten de boot. Dus moest je leurk zijn dan en t kon zo weer omslaan.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:26 schreef K44S het volgende:
[..]
Klopt, je maakt nooit vrienden zonder een paar vijanden te maken.
Ben benieuwd waar die onzekerheid vandaan komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |