De motorgenerator zet 1500VDC om in lage boordspanning, voor de diverse elektronica. De chopper zet 1500VDC om in driefasen-hoogspanning (in het geval van V-IRM, als ik het goed heb, 1600 werkt volgens mij anders), voor aansturing van de elektromotoren van de trein.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:59 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook begrepen inderdaad, maar das toch hetzelfde wat een chopper ook doet (chop chop grote stroom in blokjes kleine stroom hakken)? Of haal ik nu twee dingen doorelkaar?
Die stichting zal het een keer eens zijn met een besluitquote:Op woensdag 4 december 2013 10:46 schreef DriekOplopers het volgende:
De trein naar Blue Screen Of Death vertrekt om 14:21.
http://www.voorbeterov.nl
NS wil af van gele borden.
Een chopper gebruik je om gelijkstroommotoren aan te sturen, daarmee vorm je de hoogspanning van de bovenleiding om tot een geregelde gelijkspanning voor de motoren. In VIRM zitten wisselstroommotoren (asynchrone motoren in dit geval). Die moet je aansturen met een draaiveld (3 fasen). De bovenleidingspanning wordt eerst omhoog gechopt (dat kan ook, een upchopper) tot een bepaalde tussenkringspanning, en die wordt via een inverter omgevormd tot het gewenste (spanning & frequentie) draaiveld voor de motoren.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:06 schreef V2 het volgende:
[..]
De motorgenerator zet 1500VDC om in lage boordspanning, voor de diverse elektronica. De chopper zet 1500VDC om in driefasen-hoogspanning (in het geval van V-IRM, als ik het goed heb, 1600 werkt volgens mij anders), voor aansturing van de elektromotoren van de trein.
Ik merk alweer dat ik van de echte technische kennis weinig kaas heb gegetenquote:Op woensdag 4 december 2013 11:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een chopper gebruik je om gelijkstroommotoren aan te sturen, daarmee vorm je de hoogspanning van de bovenleiding om tot een geregelde gelijkspanning voor de motoren. In VIRM zitten wisselstroommotoren (asynchrone motoren in dit geval). Die moet je aansturen met een draaiveld (3 fasen). De bovenleidingspanning wordt eerst omhoog gechopt (dat kan ook, een upchopper) tot een bepaalde tussenkringspanning, en die wordt via een inverter omgevormd tot het gewenste (spanning & frequentie) draaiveld voor de motoren.
Althans, zo heb ik het begrepen.
Belachelijk!quote:Op woensdag 4 december 2013 11:59 schreef b2py het volgende:
Machiniste van ongelukstrein vorig jaar bij Amsterdam gaat akkoord met taakstraf van 120 uur, wordt net gemeld op 538 nieuws.
handigquote:Op woensdag 4 december 2013 12:06 schreef James1988 het volgende:
In België staan op een paar stations grote touchscreens die je kunt gebruiken om een realtime reisadvies te krijgen. In Duitsland kan dat via de kaartautomaten.
Hoeft toch ook niet? Ik heb ervoor gestudeerd lang geleden, dat helpt.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik merk alweer dat ik van de echte technische kennis weinig kaas heb gegeten
Idd, wie luistert er nou naar 538?quote:
Hoe vaak tonen de borden de verkeerde informatie? In wat voor situatie is de informatie verkeerd? In welke situatie had het gele bord wel juiste informatie kunnen tonen?quote:Op woensdag 4 december 2013 10:46 schreef DriekOplopers het volgende:
De trein naar Blue Screen Of Death vertrekt om 14:21.
http://www.voorbeterov.nl
NS wil af van gele borden.
Eensch. Maar zorg eerst voor een betere vervangen ipv nu de gele borden weg te halen terwijl de vervanging nog van de storingen en fouten aan mekaar hangt.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:22 schreef b2py het volgende:
Gele borden zijn gedateerd, kom met een beter idee ter vervanging.
Elk jaar een eigen Benelux-oplossingquote:Op woensdag 4 december 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eensch. Maar zorg eerst voor een betere vervangen ipv nu de gele borden weg te halen terwijl de vervanging nog van de storingen en fouten aan mekaar hangt.
quote:Op woensdag 4 december 2013 12:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Elk jaar een eigen Benelux-oplossing.
Ik denk dat met name de jongere generatie die gele borden waarschijnlijk niet eens meer begrijpt. Die generatie weet niet beter dan dat alles online te vinden is. Maar dat is net als het werkzaamheden-argument geen reden om die gele borden dan maar weg te halen.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eensch. Maar zorg eerst voor een betere vervangen ipv nu de gele borden weg te halen terwijl de vervanging nog van de storingen en fouten aan mekaar hangt.
NS heeft een jaar geleden de blauwe staten bij werkzaamheden afgeschaft, en heeft nu als argumentatie voor het schrappen van de gele "dat die bij wzh niet kloppen". Kijk, dat zit er iets fout qua fatsoenlijk argumenteren.
Ik begrijp de ophef wel, de NS heeft een dossier waar je u tegen zegt waar beslissingen door de NS: een flop bleken te zijn (HSL), een debacle (AnsaldoBreda), een trein die moet worden voorzien van een wc (SLT), het afschuiven van de kosten van een betaalsysteem (OV-chip) op de reiziger en een systeem waar niemand gelukkig van is geworden.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:26 schreef James1988 het volgende:
Ik begrijp de ophef niet. Als er, zoals NS zegt, één set gele borden per station overblijft is dat toch voldoende om in de behoeften te voorzien van mensen die die borden wél nodig hebben? Of zijn we nou zou autisisch geworden met z'n allen dat we daar niet eens over willen denken?
quote:Op woensdag 4 december 2013 14:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Triangeln Station in Malmö, Zweden.
Dit: http://energievoorziening.funnymedia.nl/storing/ballon/Ballon.htmquote:Op woensdag 4 december 2013 14:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kwam hem tegen op Twitter, geen idee welk verhaal er achter zit.
quote:Vorige maand vloog een Hello Kitty-ballon tegen de bovenleiding van de Amsterdamse spoortunnel. Een machinist zag rook, sloeg groot alarm en het treinverkeer werd stilgelegd. Reizigers stranden massaal, terwijl er eigenlijk niet veel aan de hand was. Brandweermannen vonden de smeulende resten van de heliumballon. Eind juni was sprake van een soortgelijk ballonbrandje.
Ik kijk wel eens uit verveling naar die borden als ik op de trein sta te wachten. Wat moet ik nu doenquote:Op woensdag 4 december 2013 15:26 schreef GlenSpey het volgende:
Ik zie ook werkelijk nooit meer iemand op die borden kijken. In tijden van digitale informatievoorziening is dat ook gewoon niet meer nodig. De TA-schermen in combinatie met de algehele reistijdschermen bieden alles wat de gemiddelde reiziger nodig heeft. En voor die enkeling die toch nog de ouderwetse manier prefereert en thuis óók niet over internet en smartphone beschikt is 1 bord meer dan voldoende
NS heeft na lang overleg gekozen: "Hard voor de klant".quote:Op woensdag 4 december 2013 14:33 schreef bork het volgende:
[..]
Ik begrijp de ophef wel, de NS heeft een dossier waar je u tegen zegt waar beslissingen door de NS: een flop bleken te zijn (HSL), een debacle (AnsaldoBreda), een trein die moet worden voorzien van een wc (SLT), het afschuiven van de kosten van een betaalsysteem (OV-chip) op de reiziger en een systeem waar niemand gelukkig van is geworden.
Dan ben je niet autistisch dan gebruik je een keer je gezonde verstand. Bij elke beslissing van de NS ga ik gelijk denken waarom?, welk doel?
Het standaardantwoord is het realiseren van winstmaximalisatie, stroomlijnen van je organisatie en je nog verder van je doelgroep verwijderen dan nu het geval al is. Hart voor de klant/reiziger dat zou de NS in het vaandel moeten hebben staan (oude motto van de GVU btw).
De managers op het pluche bij de NS zou je van alles kunnen beschuldigen. Maar om ons autistisch te noemen vind ik triest, ik vind het treurig om te moeten concluderen dat iemand met autisme volgens jou niet out-of-the-box zou kunnen denken.
Ik geef je gelijk over de voorbeelden die je noemt, maar ik vind het prima dat NS eens kritisch kijkt naar die gele borden. Ik reis dagelijks met de trein en zie vrijwel nooit iemand naar die dingen kijken, terwijl het kapitalen kost om die dingen iedere paar maanden te drukken en te vervangen. Dan kun je er toch best een paar weghalen?quote:Op woensdag 4 december 2013 14:33 schreef bork het volgende:
[..]
Ik begrijp de ophef wel, de NS heeft een dossier waar je u tegen zegt waar beslissingen door de NS: een flop bleken te zijn (HSL), een debacle (AnsaldoBreda), een trein die moet worden voorzien van een wc (SLT), het afschuiven van de kosten van een betaalsysteem (OV-chip) op de reiziger en een systeem waar niemand gelukkig van is geworden.
Dan ben je niet autistisch dan gebruik je een keer je gezonde verstand. Bij elke beslissing van de NS ga ik gelijk denken waarom?, welk doel?
Het standaardantwoord is het realiseren van winstmaximalisatie, stroomlijnen van je organisatie en je nog verder van je doelgroep verwijderen dan nu het geval al is. Hart voor de klant/reiziger dat zou de NS in het vaandel moeten hebben staan (oude motto van de GVU btw).
De managers op het pluche bij de NS zou je van alles kunnen beschuldigen. Maar om ons autistisch te noemen vind ik triest, ik vind het treurig om te moeten concluderen dat iemand met autisme volgens jou niet out-of-the-box zou kunnen denken.
Typisch dat het in beide gevallen over Hispeed-treinen gaat. Klinkt alsof een deel van de vloot aan de kant is gezet...quote:Amsterdam C.-Breda
Message woensdag 4 december 2013, 15:39 :
Reason: beperkingen in de materieelinzet
Tussen Amsterdam C. en Breda rijden minder Fyra treinen door beperkingen in de materieelinzet.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Antwerpen-C.-Den Haag HS
Message woensdag 4 december 2013, 15:37 :
Reason: beperkingen in de materieelinzet
Tussen Den Haag HS en Antwerpen-C. rijden minder treinen door beperkingen in de materieelinzet.
Er rijden snelbussen tussen Roosendaal en Antwerpen-C.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Al eerder aangegeven. Omdat ze geplaatst gaan worden op plaatsen waar je er geen flikker aan hebt. En omdat die laatste per station op termijn ook weggehaald worden. En de vervanging is nog lang niet zo betrouwbaar dat de gele borden maar overbodig genoemd kunnen worden.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:54 schreef _serial_ het volgende:
Waarom zou 1 bord per station (en vermoedelijk ligt het op grote stations genuanceerder) niet voldoende moeten zijn in deze tijden ?
Informatie staat nu al op de schermen in de trein.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:48 schreef lyolyrc het volgende:
Op Utrecht CS keek ik nog wel eens op die borden als ik daar moest overstappen. Dan hoefde ik niet naar de grote hal om daar op het grote bord te kijken, maar kon ik direct via de tunnel onder het spoor naar het juiste perron.
Voorbereiding op de aangepaste dienstregeling van morgen wegens de horrorstorm des doods.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk over de voorbeelden die je noemt, maar ik vind het prima dat NS eens kritisch kijkt naar die gele borden. Ik reis dagelijks met de trein en zie vrijwel nooit iemand naar die dingen kijken, terwijl het kapitalen kost om die dingen iedere paar maanden te drukken en te vervangen. Dan kun je er toch best een paar weghalen?
Voor reizigers die ze alsnog nodig hebben blijven ze gewoon op ieder station beschikbaar, het liefste op een logische plek zoals bij de ingangen van een station. Voor overstappers wordt de informatie steeds minder relevant omdat de treinen met displays met realtime informatie worden uitgerust, de echt behoeftige reiziger kan altijd nog een personeelslid aanspreken.
Over dat autisme: is bedoeld als stijlfiguur.
Iets anders, ik zag net deze storingen:
[..]
Typisch dat het in beide gevallen over Hispeed-treinen gaat. Klinkt alsof een deel van de vloot aan de kant is gezet...
Ik zie wat woorden staan.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kut ns weer het is gewoon dienstregeling om de trein Amsfoort stil te laten staan van 5 over tot 15 uur.
Gewoon met je mobiel gaan spelen, net als alle andere reizigersquote:Op woensdag 4 december 2013 15:45 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik kijk wel eens uit verveling naar die borden als ik op de trein sta te wachten. Wat moet ik nu doen
Deed ik eerst ook. Alleen ze kijken nooit terugquote:Op woensdag 4 december 2013 16:34 schreef Monopoly het volgende:
Ik kijk altijd naar mooie vrouwen als ik moet overstappen.
Sigaretje erbij en er loopt altijd wel wat moois voorbij
Als dat werkt...quote:Op woensdag 4 december 2013 15:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Informatie staat nu al op de schermen in de trein.
Ik vind het vrij bijzonder dat voor beter OV, die per jaar honderden vragen aan diverse bedrijven en instanties stelt, vragen ontwijkt van diegene waar ze voor staan, namelijk de reiziger.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
NS heeft een jaar geleden de blauwe staten bij werkzaamheden afgeschaft, en heeft nu als argumentatie voor het schrappen van de gele "dat die bij wzh niet kloppen". Kijk, dat zit er iets fout qua fatsoenlijk argumenteren.
Ik heb niet de indruk dat het heel veel verschilt (TB vs. CTA), maar dat is puur anecdote. Feit is wel dat voor deze beslissing de vergelijking met CTA er niet echt meer toe doet, wel?quote:Op woensdag 4 december 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Voorbeeld: 'omdat de digitale informatiemiddelen van de NS nog steeds te vaak uitvallen of verkeerde informatie tonen.' komt direct van de website voorbeterov.nl.
Wat ik mij als reiziger dan afvraag is, hoe vaak vallen de digitale informatiemiddelen uit en hoe vaak tonen diezelfde middelen een verkeerde melding? 24 uur per dag worden duizenden borden digitaal aangestuurd. Als dan vijf panelen vier uur niet werken heb ik niet direct de indruk dat alles maar pauper is. En vergeet niet, toen er nog geen digitale schermen hingen waren de flappenbakken ook diverse malen defect. Zijn de digitale informatiemiddelen even vaak defect of meer/minder defect dan de oude CTA bakken?
Er staan twee stammetjes hier in Rsd aan de kant inderdaad. Geen beweging of licht te zien.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:52 schreef James1988 het volgende:
Typisch dat het in beide gevallen over Hispeed-treinen gaat. Klinkt alsof een deel van de vloot aan de kant is gezet...
twitter:NSHispeed twitterde op woensdag 04-12-2013 om 15:12:00@tycho28 Ze zijn niet weg maar krijgen een extra controle ivm mogelijk onvolledig onderhoud. reageer retweet
Damnquote:Op woensdag 4 december 2013 17:22 schreef Ireyon het volgende:
twitter:NSHispeed twitterde op woensdag 04-12-2013 om 15:12:00@tycho28 Ze zijn niet weg maar krijgen een extra controle ivm mogelijk onvolledig onderhoud. reageer retweet
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
komen ze nu pas mee ...quote:Op woensdag 4 december 2013 17:22 schreef Ireyon het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alleen maar plan V foto's sturen van toen dat ding bij CXX reedquote:Op woensdag 4 december 2013 15:27 schreef Miniem het volgende:
Leuke prijsvraag voor treinfanaten dacht ik zo.
http://www.railtv.nl/
[ afbeelding ]
* Duvel denkt aan de gaten in die geel blauwe excuusbeneluxkar.quote:
Ze hebben aangegeven voorlopig niet te gaan uitdunnenquote:Op woensdag 4 december 2013 18:09 schreef Monopoly het volgende:
Voor morgen is door het KNMI zojuist code oranje afgegeven. Ik denk dat het uitdunnen van de dienstregling bij de NS wel zal meevallen, waarschijnlijk voor de noordelijke provincies en rond Rotterdam/Den Haag
[ afbeelding ]
Gelukkigquote:Op woensdag 4 december 2013 18:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hebben aangegeven voorlopig niet te gaan uitdunnen
Mogelijk dus in loop van de dag morgen.
Dus de Randstad rijdt door en ziggy3 vliegt weg?quote:Op woensdag 4 december 2013 18:09 schreef Monopoly het volgende:
Voor morgen is door het KNMI zojuist code oranje afgegeven. Ik denk dat het uitdunnen van de dienstregling bij de NS wel zal meevallen, waarschijnlijk voor de noordelijke provincies en rond Rotterdam/Den Haag
[ afbeelding ]
Gaten???quote:Op woensdag 4 december 2013 17:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
* Duvel denkt aan de gaten in die geel blauwe excuusbeneluxkar.
NS heb ik het ook over hequote:Op woensdag 4 december 2013 18:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dus de Randstad rijdt door en ziggy3 vliegt weg?
ONBEGRIJPELIJK! Kamervragen! Geen treinverkeer door wat wind, PRUTSERS!quote:Op woensdag 4 december 2013 18:29 schreef greavy het volgende:
De "stormmuur"deuren in Harlingen gaan mogelijk morgen dicht, en dan wordt veelal het treinverkeer Harlingen - Harlingen Haven stilgelegd.
xDquote:Op woensdag 4 december 2013 18:30 schreef b2py het volgende:
[..]
ONBEGRIJPELIJK! Kamervragen! Geen treinverkeer door wat wind, PRUTSERS!
"veelal"?quote:Op woensdag 4 december 2013 18:29 schreef greavy het volgende:
De "stormmuur"deuren in Harlingen gaan mogelijk morgen dicht, en dan wordt veelal het treinverkeer Harlingen - Harlingen Haven stilgelegd.
quote:Op woensdag 4 december 2013 18:30 schreef b2py het volgende:
ONBEGRIJPELIJK! Kamervragen! Geen treinverkeer door wat wind, PRUTSERS!
Harlingen Haven ligt al een paar jaar binnendijksquote:Op woensdag 4 december 2013 18:29 schreef greavy het volgende:
Ik zou net zeggen. Geen coupures (want zo heten die dingen) meer op het Harlinger spoor. De enige werkende coupures die wij nog hebben, staan op de stamlijn van Delfzijl.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Harlingen Haven ligt al een paar jaar binnendijks
Ik blijf lekker zitten waar ik zit. Het wordt hoogstens nog spannend als ik over het Emmaviaduct moet fietsen.quote:Op woensdag 4 december 2013 18:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dus de Randstad rijdt door en ziggy3 vliegt weg?
Stront aan de knikker dus.twitter:NSHispeed twitterde op woensdag 04-12-2013 om 17:58:58@BrockJudith Morgen kan je een NS trein nemen naar Roosendaal en daar overstappen op de trein naar Antwerpen. (2/2) reageer retweet
Gaat alles vervallen of alleen de helft?quote:Op woensdag 4 december 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
Stront aan de knikker dus.twitter:NSHispeed twitterde op woensdag 04-12-2013 om 17:58:58@BrockJudith Morgen kan je een NS trein nemen naar Roosendaal en daar overstappen op de trein naar Antwerpen. (2/2) reageer retweet
Ik denk dat 'onvolledig onderhoud' niet iets waar je grenzen bij moet gaan trekken. Gewoon heel die Prio bagger aan de kant en NSH een schop onder de reet.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Gaat alles vervallen of alleen de helft?
Vandaag vervalt de helft van de ritten ivm de problemen, morgen misschien dus ook en zal slechts de helft van de tijd overgestapt moeten worden te Roosendaal.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik denk dat 'onvolledig onderhoud' niet iets waar je grenzen bij moet gaan trekken. Gewoon heel die Prio bagger aan de kant en NSH een schop onder de reet.
quote:Rotterdam Centraal-Den Haag HS van 21.00 uur tot 21.30 uur op
Message woensdag 4 december 2013, 19:23 :
Reason: Dringende herstelwerkzaamheden
Tussen Rotterdam Centraal en Den Haag HS rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
Dit duurt van 21.00 uur tot 21.30 uur.
Naar verwachting rijden vanaf 21.30 uur de treinen weer volgens dienstregeling.
Houdt u rekening met een langere reistijd van ongeveer 30 minuten.
Wat er morgen precies gaat gebeuren is nog niet bekend. De prognose op de NS-website staat nog optimistisch op "5 december 2013, 02:00 uur" maar gezien de tweets van NSH is al wel duidelijk dat dat niet het geval zal zijn.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Vandaag vervalt de helft van de ritten ivm de problemen, morgen misschien dus ook en zal slechts de helft van de tijd overgestapt moeten worden te Roosendaal.
Zal wel te maken hebben met de steeds strengere veiligheidseisen. Vroeger kon er van alles tussen de treinen door, maar dat is ineens heel erg gevaarlijk....quote:Op woensdag 4 december 2013 19:27 schreef James1988 het volgende:
Ik zie de laatste tijd in toenemende mate 'dringende herstelwerkzaamheden' voorbijkomen, dat baart me ook wel wat zorgen:
[..]
quote:Op woensdag 4 december 2013 19:27 schreef James1988 het volgende:
Ik zie de laatste tijd in toenemende mate 'dringende herstelwerkzaamheden' voorbijkomen, dat baart me ook wel wat zorgen:
[..]
Vervangen puntstuk 1:39 wissel 3253 te Bijlmer. Ding is al bijna een hele week defect en ligt linksleidend op de klem.quote:Schiphol-Utrecht Centraal donderdag 5 december vanaf 19.00 uur
Woensdag 4 December 19:42
Oorzaak
Door spoedwerkzaamheden aan een wissel.
Verwachting
Donderdag 5 december vanaf 19.00 uur tot en met vrijdag 6 december 7.00 uur rijden er geen rechtstreekse treinen tussen Schiphol en Utrecht.
Reisadvies
Plan zo kort mogelijk voor vertrek uw reis via de NS-reisplanner. Kijk voor meer informatie bij Werk aan het Spoor.
Zullen wel diverse afwegingen zijn. Zsm weer in dienst brengen van infra, capaciteit aannemer, capaciteit onderaannemer, verzin het maar.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:53 schreef dennistd het volgende:
Waarom kan dat niet gewoon dit weekend? Dan ligt Schiphol-Bijlmer er toch al uit...
Dit soort labiele redenen iig niet..quote:Op woensdag 4 december 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
omdat ze verwachten dat morgen het treinverkeer vanwege de storm toch plat gaat
Weet ik, ik kom er nog regelmatig.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Harlingen Haven ligt al een paar jaar binnendijks
verwacht het onverwachtequote:Op woensdag 4 december 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Dit soort labiele redenen iig niet..
Al het personeel, dus ook de railverkeersleiding? Dan liggen Thalys en Eurostar dus ook plat.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:12 schreef b2py het volgende:
Vanaf woensdag 11 december 20:00 tot vrijdag 13 december 8:00 legt al het spoorwegpersoneel in Frankrijk het werk neer.
bron: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=37&t=9735#p279026
Zie ook Le Parisien voor meer informatie over de stakingquote:Op woensdag 4 december 2013 20:12 schreef b2py het volgende:
Vanaf woensdag 11 december 20:00 tot vrijdag 13 december 8:00 legt al het spoorwegpersoneel in Frankrijk het werk neer.
bron: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=37&t=9735#p279026
Als ik het goed begrijp niet.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Al het personeel, dus ook de railverkeersleiding? Dan liggen Thalys en Eurostar dus ook plat.
Enig idee waarom ze gaan staken?
Je bedoelt niet die storm waarbij alles boven de 53e breedtegraad werd stilgelegd?quote:Op woensdag 4 december 2013 20:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Weet ik, ik kom er nog regelmatig.
De vorige keer dat de dijk gesloten werd, werd het treinverkeer ook stilgelegd. Het treinverkeer kan nu wel langer doorrijden, maar wordt ook op een bepaald moment stilgelegd.
Dat had als reden stormschade op station Leeuwarden zelf.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
De exacte datum weet ik niet meer, maar toen hadden de Waddeneilanden ook minder veerboten. Was dit jaar nog. Nog geen halfjaar geleden.
Edit: 28 oktober.
De Fransen zijn bezig met hervormingen van SNCF en RFF, zo te zien willen de vakbonden gaan staken omdat ze van mening zijn dat SNCF hervormingen wil doorvoeren in het bedrijf nog voordat de Franse overheid akkoord is gegaan.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Zie ook Le Parisien voor meer informatie over de staking
[..]
Als ik het goed begrijp niet.
Via Google 'grève des cheminots' is er wel meer te vinden, maar veelal dezelfde info.
Dit weekend is er in Bijlmer elk half uur een inhaling gepland van de sprinter Utrecht-Almere Oostvaarders door de IC Utrecht-Groningen/Leeuwarden. Dat wordt een beetje moeilijk als alles tussen Abcoude en Bijlmer over één spoor moet.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:53 schreef dennistd het volgende:
Waarom kan dat niet gewoon dit weekend? Dan ligt Schiphol-Bijlmer er toch al uit...
Ach vanaf de nieuwe dienstregeling wordt dat toch allemaal SLT geloof ik. Hopelijk komt het DDZ nu weer terug in IC-diensten waar het thuishoort.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:46 schreef Sj0rSz het volgende:
Zucht, sinds spoor 34 in Eindhoven in gebruik is pendelen tussen Tilburg Universiteit en Eindhoven V'tjes. Dan begin je die DDZ toch wel te missen....
Je moet op pakjes-avond natuurlijk de kans grijpen om zoveel mogelijk mensen te benadelen he?quote:Op woensdag 4 december 2013 19:53 schreef dennistd het volgende:
Niet allemaal, er zit ook wat Windows-grut tussen.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Volgens MVBOV tonen de reisinformatieschermen op de perrons vaak Windows-foutmeldingen. Bijzonder. Dat draait allemaal op Linux.
Bijzonder, want ik heb zelf meerdere malen Windows-foutmeldingen gezien.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Volgens MVBOV tonen de reisinformatieschermen op de perrons vaak Windows-foutmeldingen. Bijzonder. Dat draait allemaal op Linux.
quote:Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Heeft linux deze errormeldingen?quote:
Dat heb ik met de CTA's regelmatig meegemaakt. Met de TBP's nog nooit.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Bij storingen op het spoor? Niets. Bij storingen aan het digitale informatiesysteem daarentegen...
Ja, ik zei "wat STAAN jullie daar handig jongens!quote:Op woensdag 4 december 2013 21:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heb je er iets van gezegd? Ik roep altijd 'lekker handig daar!'
Nee man. Is het je nou nog niet duidelijk dat NS helemaal geen treinverkeer met België WIL?quote:Op woensdag 4 december 2013 21:43 schreef James1988 het volgende:
Mooie bijkomstigheid is dat internationaal verkeer met België straks (2025) dan een makkie wordt, want overal 3 kV en ERTMS.
Ik zeg doen!
Ach, is denk ik wel wederzijds. Ik zeg; 50KV net als in Zuid Afrika.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man. Is het je nou nog niet duidelijk dat NS helemaal geen treinverkeer met België WIL?
13.8 kV op 46 Hz jonge, dan heb je pas iets unieks!quote:Op woensdag 4 december 2013 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ach, is denk ik wel wederzijds. Ik zeg; 50KV net als in Zuid Afrika.
25kV is imo nog steeds beste optie.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ach, is denk ik wel wederzijds. Ik zeg; 50KV net als in Zuid Afrika.
Oeh ja uniekigheidquote:Op woensdag 4 december 2013 21:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
13.8 kV op 46 Hz jonge, dan heb je pas iets unieks!
Behalve als je badslippers vervoert toch?quote:Op woensdag 4 december 2013 21:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De Belgen willen sowieso zo min mogelijk treinen hebben rijden. Wel infra bouwen voor veel geld maar het gebruik daarvan vervolgens zo duur maken dat je beter je faillissement kunt aanvragen dan proberen daar winstgevend treintjes te rijden.
Ja, stelletje malloten, terwijl juist die badslippers voor veel overlast zorgen.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Behalve als je badslippers vervoert toch?
Je hebt ook daadwerkelijk gelezen wat je net hebt gepost?quote:
Wat je citeert of dat daarvoor?quote:Op woensdag 4 december 2013 21:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt ook daadwerkelijk gelezen wat je net hebt gepost?
Tsja, vind je het gek... een Lijnabonnement kost een habbekrats. Een jaarabonnement kost een jongere ¤ 182, een volwassene betaalt ¤ 237 per jaar en een pensionado betaalt niks.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
En om het nog spannender te maken.. Zwaar gesubsidieerde concurrentie doormiddel van een spotgoedkoop busnetwerk in de lucht houden. (Kostendekkingsgraad van 10 %)
Ja, en voor woon-werkverkeer gaat DAAR nogeens driekwart vanafquote:Op woensdag 4 december 2013 22:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tsja, vind je het gek... een Lijnabonnement kost een habbekrats. een volwassene betaalt ¤ 237 per jaar
En dan is er ook nog eens een hele rits aan gemeentes die een duit in het zakje doet.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en voor woon-werkverkeer gaat DAAR nogeens driekwart vanaf![]()
Dat is zo te zien geen TBP..quote:Op woensdag 4 december 2013 21:31 schreef Peter het volgende:
[..]
[..]
Heeft linux deze errormeldingen?
Je bent een sukkel als je zwartrijdt, maar in België al helemaal. Een busabonnement kost echt geen drolquote:Op woensdag 4 december 2013 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Als zwartrijder word je daar wel erg hard uitgelachen denk ik
Ik zeg 100Hz met digital scan.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
13.8 kV op 46 Hz jonge, dan heb je pas iets unieks!
Doe maar een frequentie die compatibel is met ATB-EG, dan bouwen we eerst de baanvakken waar ERTMS het laatst komt het eerst om.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik zeg 100Hz met digital scan.
25KV gelijkspanning!quote:Op woensdag 4 december 2013 22:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Doe maar een frequentie die compatibel is met ATB-EG, dan bouwen we eerst de baanvakken waar ERTMS het laatst komt het eerst om.
Doe dwars, doe 101 Hz. Misschien stiekem wel 102.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik zeg 100Hz met digital scan.
Het ging ook niet specifiek over TBP's..quote:Op woensdag 4 december 2013 22:12 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat is zo te zien geen TBP..
Ze worden niet allemaal verwijderd, maar een hele hoop. Blijft er sowieso minimaal een hangen op de stations. En de grote stations blijven er meer dan 1. Boehoeh.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het ging ook niet specifiek over TBP's..
Het is een reisinformatiescherm op het station dat dus soms zo'n foutmelding geeft. En dat is juist een van de schermen die als alternatief moeten dienen voor de gele vertrekstaten.
Eenzijdig bekeken naar alleen de voordelen van 3kV, voordelen van 25kV zijn ook groot. Kost alleen wat meer tijd en geld.quote:
Wat schiet je op met 25 kV t.o.v. 3 kV met het Nederlandse gebruik?quote:Op woensdag 4 december 2013 22:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Eenzijdig bekeken naar alleen de voordelen van 3kV, voordelen van 25kV zijn ook groot. Kost alleen wat meer tijd en geld.
Hogere efficiëncy, internationale corridors 25kV, we leggen nu overal 25kV voorbereidde bovenleidingsystemen aan.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat schiet je op met 25 kV t.o.v. 3 kV met het Nederlandse gebruik?
Aantoonbaar niet waar.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:38 schreef b2py het volgende:
[..]
we leggen nu overal 25kV voorbereidde bovenleidingsystemen aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |