quote:Op woensdag 4 december 2013 14:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Triangeln Station in Malmö, Zweden.
Dit: http://energievoorziening.funnymedia.nl/storing/ballon/Ballon.htmquote:Op woensdag 4 december 2013 14:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kwam hem tegen op Twitter, geen idee welk verhaal er achter zit.
quote:Vorige maand vloog een Hello Kitty-ballon tegen de bovenleiding van de Amsterdamse spoortunnel. Een machinist zag rook, sloeg groot alarm en het treinverkeer werd stilgelegd. Reizigers stranden massaal, terwijl er eigenlijk niet veel aan de hand was. Brandweermannen vonden de smeulende resten van de heliumballon. Eind juni was sprake van een soortgelijk ballonbrandje.
Ik kijk wel eens uit verveling naar die borden als ik op de trein sta te wachten. Wat moet ik nu doenquote:Op woensdag 4 december 2013 15:26 schreef GlenSpey het volgende:
Ik zie ook werkelijk nooit meer iemand op die borden kijken. In tijden van digitale informatievoorziening is dat ook gewoon niet meer nodig. De TA-schermen in combinatie met de algehele reistijdschermen bieden alles wat de gemiddelde reiziger nodig heeft. En voor die enkeling die toch nog de ouderwetse manier prefereert en thuis óók niet over internet en smartphone beschikt is 1 bord meer dan voldoende
NS heeft na lang overleg gekozen: "Hard voor de klant".quote:Op woensdag 4 december 2013 14:33 schreef bork het volgende:
[..]
Ik begrijp de ophef wel, de NS heeft een dossier waar je u tegen zegt waar beslissingen door de NS: een flop bleken te zijn (HSL), een debacle (AnsaldoBreda), een trein die moet worden voorzien van een wc (SLT), het afschuiven van de kosten van een betaalsysteem (OV-chip) op de reiziger en een systeem waar niemand gelukkig van is geworden.
Dan ben je niet autistisch dan gebruik je een keer je gezonde verstand. Bij elke beslissing van de NS ga ik gelijk denken waarom?, welk doel?
Het standaardantwoord is het realiseren van winstmaximalisatie, stroomlijnen van je organisatie en je nog verder van je doelgroep verwijderen dan nu het geval al is. Hart voor de klant/reiziger dat zou de NS in het vaandel moeten hebben staan (oude motto van de GVU btw).
De managers op het pluche bij de NS zou je van alles kunnen beschuldigen. Maar om ons autistisch te noemen vind ik triest, ik vind het treurig om te moeten concluderen dat iemand met autisme volgens jou niet out-of-the-box zou kunnen denken.
Ik geef je gelijk over de voorbeelden die je noemt, maar ik vind het prima dat NS eens kritisch kijkt naar die gele borden. Ik reis dagelijks met de trein en zie vrijwel nooit iemand naar die dingen kijken, terwijl het kapitalen kost om die dingen iedere paar maanden te drukken en te vervangen. Dan kun je er toch best een paar weghalen?quote:Op woensdag 4 december 2013 14:33 schreef bork het volgende:
[..]
Ik begrijp de ophef wel, de NS heeft een dossier waar je u tegen zegt waar beslissingen door de NS: een flop bleken te zijn (HSL), een debacle (AnsaldoBreda), een trein die moet worden voorzien van een wc (SLT), het afschuiven van de kosten van een betaalsysteem (OV-chip) op de reiziger en een systeem waar niemand gelukkig van is geworden.
Dan ben je niet autistisch dan gebruik je een keer je gezonde verstand. Bij elke beslissing van de NS ga ik gelijk denken waarom?, welk doel?
Het standaardantwoord is het realiseren van winstmaximalisatie, stroomlijnen van je organisatie en je nog verder van je doelgroep verwijderen dan nu het geval al is. Hart voor de klant/reiziger dat zou de NS in het vaandel moeten hebben staan (oude motto van de GVU btw).
De managers op het pluche bij de NS zou je van alles kunnen beschuldigen. Maar om ons autistisch te noemen vind ik triest, ik vind het treurig om te moeten concluderen dat iemand met autisme volgens jou niet out-of-the-box zou kunnen denken.
Typisch dat het in beide gevallen over Hispeed-treinen gaat. Klinkt alsof een deel van de vloot aan de kant is gezet...quote:Amsterdam C.-Breda
Message woensdag 4 december 2013, 15:39 :
Reason: beperkingen in de materieelinzet
Tussen Amsterdam C. en Breda rijden minder Fyra treinen door beperkingen in de materieelinzet.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Antwerpen-C.-Den Haag HS
Message woensdag 4 december 2013, 15:37 :
Reason: beperkingen in de materieelinzet
Tussen Den Haag HS en Antwerpen-C. rijden minder treinen door beperkingen in de materieelinzet.
Er rijden snelbussen tussen Roosendaal en Antwerpen-C.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Al eerder aangegeven. Omdat ze geplaatst gaan worden op plaatsen waar je er geen flikker aan hebt. En omdat die laatste per station op termijn ook weggehaald worden. En de vervanging is nog lang niet zo betrouwbaar dat de gele borden maar overbodig genoemd kunnen worden.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:54 schreef _serial_ het volgende:
Waarom zou 1 bord per station (en vermoedelijk ligt het op grote stations genuanceerder) niet voldoende moeten zijn in deze tijden ?
Informatie staat nu al op de schermen in de trein.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:48 schreef lyolyrc het volgende:
Op Utrecht CS keek ik nog wel eens op die borden als ik daar moest overstappen. Dan hoefde ik niet naar de grote hal om daar op het grote bord te kijken, maar kon ik direct via de tunnel onder het spoor naar het juiste perron.
Voorbereiding op de aangepaste dienstregeling van morgen wegens de horrorstorm des doods.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk over de voorbeelden die je noemt, maar ik vind het prima dat NS eens kritisch kijkt naar die gele borden. Ik reis dagelijks met de trein en zie vrijwel nooit iemand naar die dingen kijken, terwijl het kapitalen kost om die dingen iedere paar maanden te drukken en te vervangen. Dan kun je er toch best een paar weghalen?
Voor reizigers die ze alsnog nodig hebben blijven ze gewoon op ieder station beschikbaar, het liefste op een logische plek zoals bij de ingangen van een station. Voor overstappers wordt de informatie steeds minder relevant omdat de treinen met displays met realtime informatie worden uitgerust, de echt behoeftige reiziger kan altijd nog een personeelslid aanspreken.
Over dat autisme: is bedoeld als stijlfiguur.
Iets anders, ik zag net deze storingen:
[..]
Typisch dat het in beide gevallen over Hispeed-treinen gaat. Klinkt alsof een deel van de vloot aan de kant is gezet...
Ik zie wat woorden staan.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kut ns weer het is gewoon dienstregeling om de trein Amsfoort stil te laten staan van 5 over tot 15 uur.
Gewoon met je mobiel gaan spelen, net als alle andere reizigersquote:Op woensdag 4 december 2013 15:45 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik kijk wel eens uit verveling naar die borden als ik op de trein sta te wachten. Wat moet ik nu doen
Deed ik eerst ook. Alleen ze kijken nooit terugquote:Op woensdag 4 december 2013 16:34 schreef Monopoly het volgende:
Ik kijk altijd naar mooie vrouwen als ik moet overstappen.
Sigaretje erbij en er loopt altijd wel wat moois voorbij
Als dat werkt...quote:Op woensdag 4 december 2013 15:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Informatie staat nu al op de schermen in de trein.
Ik vind het vrij bijzonder dat voor beter OV, die per jaar honderden vragen aan diverse bedrijven en instanties stelt, vragen ontwijkt van diegene waar ze voor staan, namelijk de reiziger.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eensch. Maar zorg eerst voor een betere vervangen ipv nu de gele borden weg te halen terwijl de vervanging nog van de storingen en fouten aan mekaar hangt.
NS heeft een jaar geleden de blauwe staten bij werkzaamheden afgeschaft, en heeft nu als argumentatie voor het schrappen van de gele "dat die bij wzh niet kloppen". Kijk, dat zit er iets fout qua fatsoenlijk argumenteren.
Ik heb niet de indruk dat het heel veel verschilt (TB vs. CTA), maar dat is puur anecdote. Feit is wel dat voor deze beslissing de vergelijking met CTA er niet echt meer toe doet, wel?quote:Op woensdag 4 december 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Voorbeeld: 'omdat de digitale informatiemiddelen van de NS nog steeds te vaak uitvallen of verkeerde informatie tonen.' komt direct van de website voorbeterov.nl.
Wat ik mij als reiziger dan afvraag is, hoe vaak vallen de digitale informatiemiddelen uit en hoe vaak tonen diezelfde middelen een verkeerde melding? 24 uur per dag worden duizenden borden digitaal aangestuurd. Als dan vijf panelen vier uur niet werken heb ik niet direct de indruk dat alles maar pauper is. En vergeet niet, toen er nog geen digitale schermen hingen waren de flappenbakken ook diverse malen defect. Zijn de digitale informatiemiddelen even vaak defect of meer/minder defect dan de oude CTA bakken?
Er staan twee stammetjes hier in Rsd aan de kant inderdaad. Geen beweging of licht te zien.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:52 schreef James1988 het volgende:
Typisch dat het in beide gevallen over Hispeed-treinen gaat. Klinkt alsof een deel van de vloot aan de kant is gezet...
twitter:NSHispeed twitterde op woensdag 04-12-2013 om 15:12:00@tycho28 Ze zijn niet weg maar krijgen een extra controle ivm mogelijk onvolledig onderhoud. reageer retweet
Damnquote:Op woensdag 4 december 2013 17:22 schreef Ireyon het volgende:
twitter:NSHispeed twitterde op woensdag 04-12-2013 om 15:12:00@tycho28 Ze zijn niet weg maar krijgen een extra controle ivm mogelijk onvolledig onderhoud. reageer retweet
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |