abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 4 december 2013 @ 05:02:06 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133899137
Er kruisingsstations genoeg op die lijnen zo te zien in elk geval, dus een kruising verleggen is niet zo heel lastig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133899269
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat klinkt zo'n ICE toch baas als 'ie optrekt. Als hier een rood sein staat (richting duitsland) stopt 'ie recht voor mijn raam. _O_
Het geluid van een ICE is het mooiste treingeluid dat er bestaat.
  woensdag 4 december 2013 @ 07:22:34 #104
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_133899333
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 07:00 schreef Socios het volgende:

[..]

Het geluid van een ICE is het mooiste treingeluid dat er bestaat.
Een TGV die op volle vaart voorbij komt is ook wel tof, dat ehmmmm, pfiew, pfiew, pfiew geluid :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_133899372
Laten we allemaal een geluid omzetten in tekst :D
pi_133899399
Zojuist op 538: NS gaat langzaamaan de gele vertrekstaten weghalen van de stations.

Lijk me nog wel iets te vroeg. Nog genoeg mensen zonder smartphone/pc.
pi_133899410
Vandaag in de Metro: NS gaat de gele vertrekstaten overal verwijderen. Niet meer van deze tijd. Dus als er weer eens een storing aan het reisinformatiesysteem is kun je het helemaal uitzoeken.

Zoveelste keer dat NS gewoon zijn reet veegt met reizigerswensen.

Driek, pak ze! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133899411
Ze zijn ook prehistorisch. Tijd voor wat moderns.
pi_133899414
Is het nodig voor het _O_ IJzer _O_ ? Nee? Saneren!
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133899434
Om maar iets positiefs te melden, is het niet een stap naar PHS?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133899484
Koperdiefstal bij Oberhausen. Alle ICE en CNL in de knoop.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133899497
quote:
13s.gif Op woensdag 4 december 2013 07:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag in de Metro: NS gaat de gele vertrekstaten overal verwijderen. Niet meer van deze tijd. Dus als er weer eens een storing aan het reisinformatiesysteem is kun je het helemaal uitzoeken.

Zoveelste keer dat NS gewoon zijn reet veegt met reizigerswensen.

Driek, pak ze! :P
Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.
  woensdag 4 december 2013 @ 08:00:46 #113
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133899510
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 07:59 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.
Zo'n analyse is toch veel te diepgaand voor de Metro.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 4 december 2013 @ 08:08:18 #114
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133899561
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 07:59 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.
En uiteindelijk gaan ze wel allemaal weg.
  woensdag 4 december 2013 @ 08:09:05 #115
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133899568
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 02:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Kan ik als zwaaiend poppetje op de fiets op de spoorbrug in Onnen erbij geplaatst worden? daar fiets ik vaak. :D
Ik weet niet of ik een zwaaiend poppetje kan vinden, maar je komt op het viaduct.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 4 december 2013 @ 08:10:31 #116
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133899582
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
Gaaf *O*

Screenshots aub (ook van de seinen en hoe die meuk werkt)? :D
Hoe Nederlandse seinen werken of hoe deze seinen werken? ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133899588
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 07:59 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.
Er staat vermeld dat het nog maar zelden gebruikt wordt om een reis te plannen, maar nog in 79% wordt gebruikt om de vertrektijd te controleren en meer dan de helft van de gevallen om het perron te controleren. Die laatste twee zijn nog best aanzienlijk, zelfs als je claimt dat het sinds er alternatieven zijn "sterk" is afgenomen.

Belangrijkste punt is natuurlijk dat NS bepaald geen ster is gebleken in het online houden van de digitale borden wanneer dat écht nodig was, dus dit gaat gegarandeerd op de nodige weerstand stuiten. Onterecht op dat punt, want verkeerde informatie is natuurlijk niet beter dan geen informatie.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133899600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 07:59 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.
ja, en er staat ook bij dat ze blijven staan op plekken waar je er niks aan hebt. En op termijn gaan ze natuurlijk wel allemaal weg. En waarom? Die dingen eten toch geen brood?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133899630
quote:
6s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:11 schreef Litpho het volgende:

Belangrijkste punt is natuurlijk dat NS bepaald geen ster is gebleken in het online houden van de digitale borden wanneer dat écht nodig was, dus dit gaat gegarandeerd op de nodige weerstand stuiten. Onterecht op dat punt, want verkeerde informatie is natuurlijk niet beter dan geen informatie.
als er een storing aan het infosysteem is, kunnen de treinen heus nog wel op tijd rijden.

Dit soort desinformatie verschaft NS een vrijbrief om maar helemaal er op los te klooien. Want niemand kan meer zien hoe het had moeten zijn. Waardeloos faalbedrijf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133899632
quote:
13s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:
En op termijn gaan ze natuurlijk wel allemaal weg. En waarom?
Om dezelfde reden dat NS andere informatie (zoals treinlengte) niet openbaart. Als men feiten zwart op wit heeft, dan word je er dadelijk nog aan gehouden. Veel beter om de goalpaaltjes dynamisch te kunnen verplaatsen :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 4 december 2013 @ 08:18:15 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133899636
quote:
13s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, en er staat ook bij dat ze blijven staan op plekken waar je er niks aan hebt. En op termijn gaan ze natuurlijk wel allemaal weg. En waarom? Die dingen eten toch geen brood?
Wat een stel eikels toch ook. Hoe vaak TBP niet stuk is of iemand op "OK" moet klikken op een van die infoborden. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133899696
Kunnen we trouwens intussen concluderen dat NS niet geinteresseerd is in informatievoorziening, maar vooral wilde voorkomen dat een andere partij dat kon gaan doen? Of is dat nog te vroeg?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133899718
quote:
6s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:22 schreef Litpho het volgende:
Kunnen we trouwens intussen concluderen dat NS niet geinteresseerd is in informatievoorziening, maar vooral wilde voorkomen dat een andere partij dat kon gaan doen? Of is dat nog te vroeg?
ja. Sabotage heet dat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133899724
Ik heb ze zelden gebruikt maar ik heb het altijd duidelijke en overzichtelijke borden gevonden.Dit in tegenstelling tot de Belgische variant, wat een puinhoop :')
  woensdag 4 december 2013 @ 08:30:21 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133899753
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:26 schreef J.B. het volgende:
Ik heb ze zelden gebruikt maar ik heb het altijd duidelijke en overzichtelijke borden gevonden.Dit in tegenstelling tot de Belgische variant, wat een puinhoop :')
Dat komt doordat de Belgische dienstregeling een puinhoop is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 december 2013 @ 08:30:22 #126
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133899754
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een stel eikels toch ook. Hoe vaak TBP niet stuk is of iemand op "OK" moet klikken op een van die infoborden. :{
Mijn ervaring is dat ik altijd genoeg heb aan de TB7's en dat die altijd wel kloppen. Maar dat kan ook aan mijn reisgedrag liggen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133899756
Ik weet een leuke (matige) grap voor op een rommelmarkt.

Het gaat zo: je loopt als NS naar zo'n kleedje toe waar zo'n kansloze vingerverf-goeroe reisinformatie zit te verkopen voor 50 cent. Je gooit 50 cent naar dat sukkeltje en graait die reisinformatie uit zijn handen.

Dan smijt je die reisinformatie op de grond en begint er keihard op te stampen!!!! Whehehe

Vingerverfgastje helemaal flippen natuurlijk ( Mijn reisinformatie, wat doe je?! )

NS zo, ja ik heb hem toch gekocht wehehehe
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133899770
Behalve dan dat de vorige verkoper hetzelfde deed!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 4 december 2013 @ 08:32:36 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133899772
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat ik altijd genoeg heb aan de TB7's en dat die altijd wel kloppen. Maar dat kan ook aan mijn reisgedrag liggen.
In veel gevallen gaat het inderdaad goed, maar als je wat verder vooruit wilt kijken dan drie kwartier is het pet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 december 2013 @ 08:37:42 #130
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133899820
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

In veel gevallen gaat het inderdaad goed, maar als je wat verder vooruit wilt kijken dan drie kwartier is het pet.
Ja, maar er staan ook maar zeven treinen op een TB7. Daarmee kijk je alleen in Roodeschool verder mee dan drie kwartier. Ik heb nooit een overstap van drie kwartier op een knooppunt en anders heb ik mijn telefoon nog.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 4 december 2013 @ 08:39:36 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133899834
Oh, het heeft nu ook al TT101 gehaald.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133899874
Godnondeju ik woon vlakbij Born O_O
  woensdag 4 december 2013 @ 08:44:01 #133
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133899881
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:42 schreef J.B. het volgende:
Godnondeju ik woon vlakbij Born O_O
Was het jouw grasveld of jouw auto?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 4 december 2013 @ 08:45:24 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133899895
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, maar er staan ook maar zeven treinen op een TB7. Daarmee kijk je alleen in Roodeschool verder mee dan drie kwartier. Ik heb nooit een overstap van drie kwartier op een knooppunt en anders heb ik mijn telefoon nog.
In Utrecht is je telefoon waardeloos op het station: werkt bij mijn echt zo goed nooit (KPN). Kijk, ik snap NS wel, maar het moet meteen weer zo rigoureus. Ik gebruik zo'n vertrekstaat ook maar een paar keer per jaar, maar ik reis dan ook zo goed als alleen maar vaste trajecten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133899908
Zo'n TB21 is toch ideaal man. Die gele borden staan alleen maar in de weg voor meer bankjes. En de data die gegeven wordt is vrijwel altijd juist. (>99%)
  woensdag 4 december 2013 @ 08:48:01 #136
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133899922
quote:
13s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En waarom? Die dingen eten toch geen brood?
Nou ja, ze zijn natuurlijk niet gratis. Maar ik heb nu al wel een beetje te doen met mijn moeder. Die heeft geen smartphone en gaat vaak met de trein...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 4 december 2013 @ 08:50:06 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133899944
Ik heb mijn ouders net een VDU met ouwelullendagen cadeau gedaan, mijn moeder heeft inderdaad geen smartphone.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 december 2013 @ 09:13:17 #138
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133900216
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:50 schreef Duvel het volgende:
Ik heb mijn ouders net een VDU met ouwelullendagen cadeau gedaan, mijn moeder heeft inderdaad geen smartphone.
Ons ma kan niet eens sms'en, bovendien ziet ze erg slecht, ze moet met haar neus voor zo'n bord gaan staan. Kan niemand bij de NS bedenken dat ze zo'n schermpje niet eens kan aflezen?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 4 december 2013 @ 09:15:15 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133900249
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hoe Nederlandse seinen werken of hoe deze seinen werken? ;)
Hoe deze seinen werken. Hoe je ze aanlegt en instelt zegmaar :)
pi_133900333
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve dan dat de vorige verkoper hetzelfde deed!
Het is natuurlijk wel veelbetekenend dat er echt kosten gemaakt moesten worden om dat over te zetten naar de NS en dat het sindsdien geen iota verbeterd is. Blijkbaar maakt het niet zoveel uit of het ProRail of NS is die het er maar even bij doet. Als het uitkomt :+.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:46 schreef b2py het volgende:
Zo'n TB21 is toch ideaal man. Die gele borden staan alleen maar in de weg voor meer bankjes. En de data die gegeven wordt is vrijwel altijd juist. (>99%)
Als er data gegeven wordt en de dienstregeling niet ontregeld is, is de data vrijwel altijd juist. Als er wél vertragingen zijn krijg je nog met regelmaat de opeenstapeling van optimistische +5, +10, +15, +20, "helaas niet rijden" waar andere bronnen van informatie al aanzienlijk eerder aangeven dat een trein bijv. +18 heeft. Waar de TB's natuurlijk falen ten opzichte van de gele borden is als de dienstregeling niet ontregeld is, maar het TB-systeem weer eens wel (en dat gebeurt behoorlijk vaak).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 4 december 2013 @ 09:26:16 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133900431
Ik begrijp de ophef niet. Als er, zoals NS zegt, één set gele borden per station overblijft is dat toch voldoende om in de behoeften te voorzien van mensen die die borden wél nodig hebben? Of zijn we nou zou autisisch geworden met z'n allen dat we daar niet eens over willen denken?
pi_133900538
Bij storingen kloppen de gele borden ook niet meer. Dus wat lossen die borden bij storingen op?
  woensdag 4 december 2013 @ 09:33:43 #143
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133900539
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hoe deze seinen werken. Hoe je ze aanlegt en instelt zegmaar :)
Ah. Dat gaat heel makkelijk, ik zal wel eens wat laten zien. Bestaat er trouwens een aardige videocapturetool die mijn P4 ook trekt tijdens het draaien van TS?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 4 december 2013 @ 09:36:18 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133900584
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:26 schreef James1988 het volgende:
Ik begrijp de ophef niet. Als er, zoals NS zegt, één set gele borden per station overblijft is dat toch voldoende om in de behoeften te voorzien van mensen die die borden wél nodig hebben? Of zijn we nou zou autisisch geworden met z'n allen dat we daar niet eens over willen denken?
Je komt ook weleens buiten Schubbekutteveen toch? Er zijn stations met meer dan één perron. Zie dat ene setje vertrekstation maar eens te vinden in Utrecht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 december 2013 @ 09:36:20 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133900586
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ah. Dat gaat heel makkelijk, ik zal wel eens wat laten zien. Bestaat er trouwens een aardige videocapturetool die mijn P4 ook trekt tijdens het draaien van TS?
Fraps misschien?
  woensdag 4 december 2013 @ 09:37:02 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133900599
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ah. Dat gaat heel makkelijk, ik zal wel eens wat laten zien. Bestaat er trouwens een aardige videocapturetool die mijn P4 ook trekt tijdens het draaien van TS?
Zou je ook een hint kunnen geven hoe bij het leggen van spoor direct in de goede richting legt? Ik zit altijd te kloten met die startpijl. 8)7
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 december 2013 @ 09:40:11 #147
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133900678
quote:
11s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zou je ook een hint kunnen geven hoe bij het leggen van spoor direct in de goede richting legt? Ik zit altijd te kloten met die startpijl. 8)7
Niet. Hij pakt volgens mij de richting waarin je het spoor oorspronkelijk hebt gelegd.

edit: oh wacht, je hebt het niet over het plaatsen van seinen.

Als je je startpijl hebt en je muisknop ingedrukt houdt, kun je hem draaien door je muis te bewegen voor je de knop loslaat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 4 december 2013 @ 09:40:52 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133900688
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je komt ook weleens buiten Schubbekutteveen toch? Er zijn stations met meer dan één perron. Zie dat ene setje vertrekstation maar eens te vinden in Utrecht.
Als je die vertrekstation op alle stations in de stationshal (waar van toepassing) of bij de ingang(en) zou kunnen vinden lijkt me dat een prima oplossing. Iedereen weet waar die dingen te vinden zijn en toch staat er niet op ieder perron een berg van die gele plakkaten voor Jan Doedel.
  woensdag 4 december 2013 @ 09:41:10 #149
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133900695
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je komt ook weleens buiten Schubbekutteveen toch? Er zijn stations met meer dan één perron. Zie dat ene setje vertrekstation maar eens te vinden in Utrecht.
precies :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133900904
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:33 schreef b2py het volgende:
Bij storingen kloppen de gele borden ook niet meer. Dus wat lossen die borden bij storingen op?
Bij storingen op het spoor? Niets. Bij storingen aan het digitale informatiesysteem daarentegen...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133901049
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 00:53 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ehh.. Nee.
De motorgenerator is gewoon een generator, aangedreven door een hoogspanningsmotor. Die verzorgt de batterijlading en voeding van het laagspanningsboordnet. Denk aan verlichting en verwarming en hulpapparatuur zoals de atb enzo.
Zo heb ik het ook begrepen inderdaad, maar das toch hetzelfde wat een chopper ook doet (chop chop grote stroom in blokjes kleine stroom hakken)? Of haal ik nu twee dingen doorelkaar? :')
  woensdag 4 december 2013 @ 10:06:02 #152
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133901176
quote:
11s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:59 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook begrepen inderdaad, maar das toch hetzelfde wat een chopper ook doet (chop chop grote stroom in blokjes kleine stroom hakken)? Of haal ik nu twee dingen doorelkaar? :')
De motorgenerator zet 1500VDC om in lage boordspanning, voor de diverse elektronica. De chopper zet 1500VDC om in driefasen-hoogspanning (in het geval van V-IRM, als ik het goed heb, 1600 werkt volgens mij anders), voor aansturing van de elektromotoren van de trein.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 4 december 2013 @ 10:46:24 #153
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_133902044
De trein naar Blue Screen Of Death vertrekt om 14:21.

http://www.voorbeterov.nl

NS wil af van gele borden.
pi_133902699
Plan V 945 te Haarlem voor een bezoek aan de werkplaats, voor herstel van de baanruimer na ongevalsschade.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_133902995
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:46 schreef DriekOplopers het volgende:
De trein naar Blue Screen Of Death vertrekt om 14:21.

http://www.voorbeterov.nl

NS wil af van gele borden.
Die stichting zal het een keer eens zijn met een besluit :').

Maar ik zou het zonde vinden in Arnhem is zelf speciaal op het station door de architect ruimte gelaten om de vertrekstaten te tonen. Ik zou zelf ook voorstander zijn om deze vertrekstaten digitaal te tonen op het station, met de actuele vertrektijden voor de hele dag. De complexiteit van de dienstregeling is voor veel gebruikers onbegrijpelijk om de borden nog te lezen, op maandag vertrekt de laatste trein anders dan op vrijdag.
pi_133903071
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133903472
Eikels, ik mis het aankomstenbord ook nog steeds.

Ook jammer van dat kapotte materieel van vanochtend, ergens ten noorden van Den Bosch tot Geldermalsen (daar was de omroep niet over eens). Dan blijkt alles wel erg beperkt, door de verbouwingen op Den Bosch en Eindhoven. Het gebruikelijke zoals altijd natuurlijk weer: kunnen we alvast wennen voor als straks 3/4 van de wissels verwijderd zijn.
  woensdag 4 december 2013 @ 11:50:33 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133903745
quote:
3s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:06 schreef V2 het volgende:

[..]

De motorgenerator zet 1500VDC om in lage boordspanning, voor de diverse elektronica. De chopper zet 1500VDC om in driefasen-hoogspanning (in het geval van V-IRM, als ik het goed heb, 1600 werkt volgens mij anders), voor aansturing van de elektromotoren van de trein.
Een chopper gebruik je om gelijkstroommotoren aan te sturen, daarmee vorm je de hoogspanning van de bovenleiding om tot een geregelde gelijkspanning voor de motoren. In VIRM zitten wisselstroommotoren (asynchrone motoren in dit geval). Die moet je aansturen met een draaiveld (3 fasen). De bovenleidingspanning wordt eerst omhoog gechopt (dat kan ook, een upchopper) tot een bepaalde tussenkringspanning, en die wordt via een inverter omgevormd tot het gewenste (spanning & frequentie) draaiveld voor de motoren.

Althans, zo heb ik het begrepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133903843
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een chopper gebruik je om gelijkstroommotoren aan te sturen, daarmee vorm je de hoogspanning van de bovenleiding om tot een geregelde gelijkspanning voor de motoren. In VIRM zitten wisselstroommotoren (asynchrone motoren in dit geval). Die moet je aansturen met een draaiveld (3 fasen). De bovenleidingspanning wordt eerst omhoog gechopt (dat kan ook, een upchopper) tot een bepaalde tussenkringspanning, en die wordt via een inverter omgevormd tot het gewenste (spanning & frequentie) draaiveld voor de motoren.

Althans, zo heb ik het begrepen.
Ik merk alweer dat ik van de echte technische kennis weinig kaas heb gegeten :')
pi_133904016
Machiniste van ongelukstrein vorig jaar bij Amsterdam gaat akkoord met taakstraf van 120 uur, wordt net gemeld op 538 nieuws.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:04:37 #161
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_133904133
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:59 schreef b2py het volgende:
Machiniste van ongelukstrein vorig jaar bij Amsterdam gaat akkoord met taakstraf van 120 uur, wordt net gemeld op 538 nieuws.
Belachelijk!
  woensdag 4 december 2013 @ 12:06:11 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133904174
In België staan op een paar stations grote touchscreens die je kunt gebruiken om een realtime reisadvies te krijgen. In Duitsland kan dat via de kaartautomaten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 december 2013 @ 12:08:47 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133904246
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:06 schreef James1988 het volgende:
In België staan op een paar stations grote touchscreens die je kunt gebruiken om een realtime reisadvies te krijgen. In Duitsland kan dat via de kaartautomaten.
handig :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 december 2013 @ 12:19:14 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133904543
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:54 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ik merk alweer dat ik van de echte technische kennis weinig kaas heb gegeten :')
Hoeft toch ook niet? Ik heb ervoor gestudeerd lang geleden, dat helpt. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 december 2013 @ 12:19:27 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133904554
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:04 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Belachelijk!
Idd, wie luistert er nou naar 538?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133904625
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:46 schreef DriekOplopers het volgende:
De trein naar Blue Screen Of Death vertrekt om 14:21.

http://www.voorbeterov.nl

NS wil af van gele borden.
Hoe vaak tonen de borden de verkeerde informatie? In wat voor situatie is de informatie verkeerd? In welke situatie had het gele bord wel juiste informatie kunnen tonen?
Bericht hangt aan elkaar van aannames en vage termen en er komen van mijn zijde alleen maar vragen bij in plaats van dat er een oplossing gezocht wordt.
Gele borden zijn gedateerd, kom met een beter idee ter vervanging.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:27:03 #167
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_133904758
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:22 schreef b2py het volgende:

Gele borden zijn gedateerd, kom met een beter idee ter vervanging.
Eensch. Maar zorg eerst voor een betere vervangen ipv nu de gele borden weg te halen terwijl de vervanging nog van de storingen en fouten aan mekaar hangt.

NS heeft een jaar geleden de blauwe staten bij werkzaamheden afgeschaft, en heeft nu als argumentatie voor het schrappen van de gele "dat die bij wzh niet kloppen". Kijk, dat zit er iets fout qua fatsoenlijk argumenteren.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:46:14 #168
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_133905341
En op Rotterdam Centraal Station zijn net op alle perrons splinternieuwe borden geplaatst. :')
pi_133905479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Eensch. Maar zorg eerst voor een betere vervangen ipv nu de gele borden weg te halen terwijl de vervanging nog van de storingen en fouten aan mekaar hangt.
Elk jaar een eigen Benelux-oplossing *O*.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 4 december 2013 @ 12:52:37 #170
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_133905520
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:51 schreef Litpho het volgende:

[..]

Elk jaar een eigen Benelux-oplossing *O*.
_O_
  woensdag 4 december 2013 @ 13:56:50 #171
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133907298
Quizvraagje: waar is dit?

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133907474
Triangeln Station in Malmö, Zweden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_133907780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Eensch. Maar zorg eerst voor een betere vervangen ipv nu de gele borden weg te halen terwijl de vervanging nog van de storingen en fouten aan mekaar hangt.

NS heeft een jaar geleden de blauwe staten bij werkzaamheden afgeschaft, en heeft nu als argumentatie voor het schrappen van de gele "dat die bij wzh niet kloppen". Kijk, dat zit er iets fout qua fatsoenlijk argumenteren.
Ik denk dat met name de jongere generatie die gele borden waarschijnlijk niet eens meer begrijpt. Die generatie weet niet beter dan dat alles online te vinden is. Maar dat is net als het werkzaamheden-argument geen reden om die gele borden dan maar weg te halen.

Er zijn nog steeds een hoop (met name) oudere reizigers die de borden wel gebruiken. Daarnaast is het belangrijk om iets te hebben waarop de reiziger kan terugvallen als de elektronische informatiesystemen uitvallen. Dat snap ik als technicus heel goed. Nieuwe mogelijkheden van techniek benutten is belangrijk, maar berekend zijn op het falen van techniek ook!
  woensdag 4 december 2013 @ 14:33:13 #174
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133908611
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:26 schreef James1988 het volgende:
Ik begrijp de ophef niet. Als er, zoals NS zegt, één set gele borden per station overblijft is dat toch voldoende om in de behoeften te voorzien van mensen die die borden wél nodig hebben? Of zijn we nou zou autisisch geworden met z'n allen dat we daar niet eens over willen denken?
Ik begrijp de ophef wel, de NS heeft een dossier waar je u tegen zegt waar beslissingen door de NS: een flop bleken te zijn (HSL), een debacle (AnsaldoBreda), een trein die moet worden voorzien van een wc (SLT), het afschuiven van de kosten van een betaalsysteem (OV-chip) op de reiziger en een systeem waar niemand gelukkig van is geworden.
Dan ben je niet autistisch dan gebruik je een keer je gezonde verstand. Bij elke beslissing van de NS ga ik gelijk denken waarom?, welk doel?
Het standaardantwoord is het realiseren van winstmaximalisatie, stroomlijnen van je organisatie en je nog verder van je doelgroep verwijderen dan nu het geval al is. Hart voor de klant/reiziger dat zou de NS in het vaandel moeten hebben staan (oude motto van de GVU btw).
De managers op het pluche bij de NS zou je van alles kunnen beschuldigen. Maar om ons autistisch te noemen vind ik triest, ik vind het treurig om te moeten concluderen dat iemand met autisme volgens jou niet out-of-the-box zou kunnen denken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133909317
Waarschijnlijk was het weghalen van de borden al langer gepland, ongeveer na het plaatsen en activeren van de digitale borden.

Waarom zou 1 bord per station (en vermoedelijk ligt het op grote stations genuanceerder) niet voldoende moeten zijn in deze tijden ?

De meeste incidentele reizigers bereiden zich thuis wel voor, en de dagelijkse reizigers zijn meestal wel voorzien van middelen om zichzelf te redden, en het gros wat overblijft kan dat het ene bord (vermoedelijk nog steeds bij de in/opgang(en) van de stations) wel vinden.

Als ze maar zorgen dat de digitale borden beter gaan functioneren, want dat gaat naar mijn idee nog te vaak mis (spoorwijzigen te laat, vertraging niet op tijd, meer dynamischer maken) pas dan is het naar mijn idee echt gerechtvaardigd om de borden te verminderen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 4 december 2013 @ 14:58:11 #176
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133909427
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Triangeln Station in Malmö, Zweden.
:Y

Kwam hem tegen op Twitter, geen idee welk verhaal er achter zit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 4 december 2013 @ 15:00:38 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133909483
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

:Y

Kwam hem tegen op Twitter, geen idee welk verhaal er achter zit.
Dit: http://energievoorziening.funnymedia.nl/storing/ballon/Ballon.htm

Daarom hangen op Schiphol nu ook dit soort borden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133910253
Ik zie ook werkelijk nooit meer iemand op die borden kijken. In tijden van digitale informatievoorziening is dat ook gewoon niet meer nodig. De TA-schermen in combinatie met de algehele reistijdschermen bieden alles wat de gemiddelde reiziger nodig heeft. En voor die enkeling die toch nog de ouderwetse manier prefereert en thuis óók niet over internet en smartphone beschikt is 1 bord meer dan voldoende :)
pi_133910288
zo'n ballon is vaak de oorzaak van de vele zogenaamde 'brandjes' in de Schipholtunnel.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)egt-spoor-plat.dhtml
quote:
Vorige maand vloog een Hello Kitty-ballon tegen de bovenleiding van de Amsterdamse spoortunnel. Een machinist zag rook, sloeg groot alarm en het treinverkeer werd stilgelegd. Reizigers stranden massaal, terwijl er eigenlijk niet veel aan de hand was. Brandweermannen vonden de smeulende resten van de heliumballon. Eind juni was sprake van een soortgelijk ballonbrandje.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_133910290
Leuke prijsvraag voor treinfanaten dacht ik zo.

http://www.railtv.nl/

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133910879
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:26 schreef GlenSpey het volgende:
Ik zie ook werkelijk nooit meer iemand op die borden kijken. In tijden van digitale informatievoorziening is dat ook gewoon niet meer nodig. De TA-schermen in combinatie met de algehele reistijdschermen bieden alles wat de gemiddelde reiziger nodig heeft. En voor die enkeling die toch nog de ouderwetse manier prefereert en thuis óók niet over internet en smartphone beschikt is 1 bord meer dan voldoende :)
Ik kijk wel eens uit verveling naar die borden als ik op de trein sta te wachten. Wat moet ik nu doen :(
pi_133911002
Op Utrecht CS keek ik nog wel eens op die borden als ik daar moest overstappen. Dan hoefde ik niet naar de grote hal om daar op het grote bord te kijken, maar kon ik direct via de tunnel onder het spoor naar het juiste perron.
  woensdag 4 december 2013 @ 15:50:40 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133911059
quote:
4s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:33 schreef bork het volgende:

[..]

Ik begrijp de ophef wel, de NS heeft een dossier waar je u tegen zegt waar beslissingen door de NS: een flop bleken te zijn (HSL), een debacle (AnsaldoBreda), een trein die moet worden voorzien van een wc (SLT), het afschuiven van de kosten van een betaalsysteem (OV-chip) op de reiziger en een systeem waar niemand gelukkig van is geworden.
Dan ben je niet autistisch dan gebruik je een keer je gezonde verstand. Bij elke beslissing van de NS ga ik gelijk denken waarom?, welk doel?
Het standaardantwoord is het realiseren van winstmaximalisatie, stroomlijnen van je organisatie en je nog verder van je doelgroep verwijderen dan nu het geval al is. Hart voor de klant/reiziger dat zou de NS in het vaandel moeten hebben staan (oude motto van de GVU btw).
De managers op het pluche bij de NS zou je van alles kunnen beschuldigen. Maar om ons autistisch te noemen vind ik triest, ik vind het treurig om te moeten concluderen dat iemand met autisme volgens jou niet out-of-the-box zou kunnen denken.
NS heeft na lang overleg gekozen: "Hard voor de klant".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 december 2013 @ 15:52:35 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133911130
quote:
4s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:33 schreef bork het volgende:

[..]

Ik begrijp de ophef wel, de NS heeft een dossier waar je u tegen zegt waar beslissingen door de NS: een flop bleken te zijn (HSL), een debacle (AnsaldoBreda), een trein die moet worden voorzien van een wc (SLT), het afschuiven van de kosten van een betaalsysteem (OV-chip) op de reiziger en een systeem waar niemand gelukkig van is geworden.
Dan ben je niet autistisch dan gebruik je een keer je gezonde verstand. Bij elke beslissing van de NS ga ik gelijk denken waarom?, welk doel?
Het standaardantwoord is het realiseren van winstmaximalisatie, stroomlijnen van je organisatie en je nog verder van je doelgroep verwijderen dan nu het geval al is. Hart voor de klant/reiziger dat zou de NS in het vaandel moeten hebben staan (oude motto van de GVU btw).
De managers op het pluche bij de NS zou je van alles kunnen beschuldigen. Maar om ons autistisch te noemen vind ik triest, ik vind het treurig om te moeten concluderen dat iemand met autisme volgens jou niet out-of-the-box zou kunnen denken.
Ik geef je gelijk over de voorbeelden die je noemt, maar ik vind het prima dat NS eens kritisch kijkt naar die gele borden. Ik reis dagelijks met de trein en zie vrijwel nooit iemand naar die dingen kijken, terwijl het kapitalen kost om die dingen iedere paar maanden te drukken en te vervangen. Dan kun je er toch best een paar weghalen?

Voor reizigers die ze alsnog nodig hebben blijven ze gewoon op ieder station beschikbaar, het liefste op een logische plek zoals bij de ingangen van een station. Voor overstappers wordt de informatie steeds minder relevant omdat de treinen met displays met realtime informatie worden uitgerust, de echt behoeftige reiziger kan altijd nog een personeelslid aanspreken.

Over dat autisme: is bedoeld als stijlfiguur.

Iets anders, ik zag net deze storingen:
quote:
Amsterdam C.-Breda

Message woensdag 4 december 2013, 15:39 :
Reason: beperkingen in de materieelinzet
Tussen Amsterdam C. en Breda rijden minder Fyra treinen door beperkingen in de materieelinzet.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Antwerpen-C.-Den Haag HS

Message woensdag 4 december 2013, 15:37 :
Reason: beperkingen in de materieelinzet
Tussen Den Haag HS en Antwerpen-C. rijden minder treinen door beperkingen in de materieelinzet.
Er rijden snelbussen tussen Roosendaal en Antwerpen-C.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Typisch dat het in beide gevallen over Hispeed-treinen gaat. Klinkt alsof een deel van de vloot aan de kant is gezet...
pi_133911144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:54 schreef _serial_ het volgende:

Waarom zou 1 bord per station (en vermoedelijk ligt het op grote stations genuanceerder) niet voldoende moeten zijn in deze tijden ?
Al eerder aangegeven. Omdat ze geplaatst gaan worden op plaatsen waar je er geen flikker aan hebt. En omdat die laatste per station op termijn ook weggehaald worden. En de vervanging is nog lang niet zo betrouwbaar dat de gele borden maar overbodig genoemd kunnen worden.

Wel door NS natuurlijk, want die hebben met de realiteit toch niks te maken :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133911296
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:48 schreef lyolyrc het volgende:
Op Utrecht CS keek ik nog wel eens op die borden als ik daar moest overstappen. Dan hoefde ik niet naar de grote hal om daar op het grote bord te kijken, maar kon ik direct via de tunnel onder het spoor naar het juiste perron.
Informatie staat nu al op de schermen in de trein.
  woensdag 4 december 2013 @ 16:07:59 #187
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133911666
Je bedoelt dat lijstje met drie puur willekeurig gekozen treinen die in het komende halfuur vertrekken?

Gelukkig hangen er in Utrecht ook schermen met vertrektijden op de perrons.
  woensdag 4 december 2013 @ 16:15:01 #188
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_133911894
Kut ns weer het is gewoon dienstregeling om de trein Amsfoort stil te laten staan van 5 over tot 15 uur.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 4 december 2013 @ 16:24:35 #189
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133912242
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik geef je gelijk over de voorbeelden die je noemt, maar ik vind het prima dat NS eens kritisch kijkt naar die gele borden. Ik reis dagelijks met de trein en zie vrijwel nooit iemand naar die dingen kijken, terwijl het kapitalen kost om die dingen iedere paar maanden te drukken en te vervangen. Dan kun je er toch best een paar weghalen?

Voor reizigers die ze alsnog nodig hebben blijven ze gewoon op ieder station beschikbaar, het liefste op een logische plek zoals bij de ingangen van een station. Voor overstappers wordt de informatie steeds minder relevant omdat de treinen met displays met realtime informatie worden uitgerust, de echt behoeftige reiziger kan altijd nog een personeelslid aanspreken.

Over dat autisme: is bedoeld als stijlfiguur.

Iets anders, ik zag net deze storingen:

[..]

Typisch dat het in beide gevallen over Hispeed-treinen gaat. Klinkt alsof een deel van de vloot aan de kant is gezet...
Voorbereiding op de aangepaste dienstregeling van morgen wegens de horrorstorm des doods.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_133912304
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kut ns weer het is gewoon dienstregeling om de trein Amsfoort stil te laten staan van 5 over tot 15 uur.
Ik zie wat woorden staan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133912429
quote:
12s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:45 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik kijk wel eens uit verveling naar die borden als ik op de trein sta te wachten. Wat moet ik nu doen :(
Gewoon met je mobiel gaan spelen, net als alle andere reizigers ~O>
pi_133912638
Ik kijk altijd naar mooie vrouwen als ik moet overstappen.
Sigaretje erbij en er loopt altijd wel wat moois voorbij :9~
pi_133912897
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:34 schreef Monopoly het volgende:
Ik kijk altijd naar mooie vrouwen als ik moet overstappen.
Sigaretje erbij en er loopt altijd wel wat moois voorbij :9~
Deed ik eerst ook. Alleen ze kijken nooit terug O-)
pi_133912972
Die gele borden zijn rete-handig om in 1 oogopslag te zien hoe het treinverloop is, wanneer de halfuursdienst begint of juist stopt etc etc. Ik weet dan in max 10 seconden wat ik moet weten ipv 5 minuten kutten op een smartphone.
pi_133913019
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Informatie staat nu al op de schermen in de trein.
Als dat werkt...

Bovendien zal dat gekoppeld zijn aan informatiesysteem waarmee de TBP's werken, waardoor het geen alternatief is bij technische storingen.
pi_133913312
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Eensch. Maar zorg eerst voor een betere vervangen ipv nu de gele borden weg te halen terwijl de vervanging nog van de storingen en fouten aan mekaar hangt.

NS heeft een jaar geleden de blauwe staten bij werkzaamheden afgeschaft, en heeft nu als argumentatie voor het schrappen van de gele "dat die bij wzh niet kloppen". Kijk, dat zit er iets fout qua fatsoenlijk argumenteren.
Ik vind het vrij bijzonder dat voor beter OV, die per jaar honderden vragen aan diverse bedrijven en instanties stelt, vragen ontwijkt van diegene waar ze voor staan, namelijk de reiziger.
Ik stel drie simpele vragen hoe tot bepaalde standpunten is gekomen en die worden niet beantwoord.
Voorbeeld: 'omdat de digitale informatiemiddelen van de NS nog steeds te vaak uitvallen of verkeerde informatie tonen.' komt direct van de website voorbeterov.nl.
Wat ik mij als reiziger dan afvraag is, hoe vaak vallen de digitale informatiemiddelen uit en hoe vaak tonen diezelfde middelen een verkeerde melding? 24 uur per dag worden duizenden borden digitaal aangestuurd. Als dan vijf panelen vier uur niet werken heb ik niet direct de indruk dat alles maar pauper is. En vergeet niet, toen er nog geen digitale schermen hingen waren de flappenbakken ook diverse malen defect. Zijn de digitale informatiemiddelen even vaak defect of meer/minder defect dan de oude CTA bakken?

Allemaal vragen die op blijven komen bij het lezen van het statement van voorbeterOV. En ik zou het fijn vinden dat de organisatie die namens mij als reiziger spreekt ook de vragen van degene die hij vertegenwoordigd beantwoord.

Verder ben ik het absoluut eens met het verwijderen van de diverse staten. Op stations als Amsterdam C is het echt niet nodig om op ieder perron de vertrekstaten twee keer op te hangen als in de centrale tunnels en hal het ook al vermeld staat. Hooguit verdwaalde toeristen controleren hun vertrekspoor nog, iedereen staat te rommelen voor de TB21's die in de tunnels hangen.
pi_133913814
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Voorbeeld: 'omdat de digitale informatiemiddelen van de NS nog steeds te vaak uitvallen of verkeerde informatie tonen.' komt direct van de website voorbeterov.nl.
Wat ik mij als reiziger dan afvraag is, hoe vaak vallen de digitale informatiemiddelen uit en hoe vaak tonen diezelfde middelen een verkeerde melding? 24 uur per dag worden duizenden borden digitaal aangestuurd. Als dan vijf panelen vier uur niet werken heb ik niet direct de indruk dat alles maar pauper is. En vergeet niet, toen er nog geen digitale schermen hingen waren de flappenbakken ook diverse malen defect. Zijn de digitale informatiemiddelen even vaak defect of meer/minder defect dan de oude CTA bakken?
Ik heb niet de indruk dat het heel veel verschilt (TB vs. CTA), maar dat is puur anecdote. Feit is wel dat voor deze beslissing de vergelijking met CTA er niet echt meer toe doet, wel?

Ik kom minstens één keer per week TB's tegen die geen informatie wensen te bieden en iets over "omroepberichten" melden. Wederom, anecdote, maar ik vind het nogal veel voor iets waar je de backup van wil verwijderen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133914272
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:52 schreef James1988 het volgende:

Typisch dat het in beide gevallen over Hispeed-treinen gaat. Klinkt alsof een deel van de vloot aan de kant is gezet...
Er staan twee stammetjes hier in Rsd aan de kant inderdaad. Geen beweging of licht te zien.
pi_133914323
NSHispeed twitterde op woensdag 04-12-2013 om 15:12:00 @tycho28 Ze zijn niet weg maar krijgen een extra controle ivm mogelijk onvolledig onderhoud. reageer retweet
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_133914738
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:22 schreef Ireyon het volgende:
NSHispeed twitterde op woensdag 04-12-2013 om 15:12:00 @tycho28 Ze zijn niet weg maar krijgen een extra controle ivm mogelijk onvolledig onderhoud. reageer retweet
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Damn :')
  woensdag 4 december 2013 @ 17:40:31 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133914866
Incapabel stel oelewappers!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 december 2013 @ 17:41:44 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133914911
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:22 schreef Ireyon het volgende:
NSHispeed twitterde op woensdag 04-12-2013 om 15:12:00 @tycho28 Ze zijn niet weg maar krijgen een extra controle ivm mogelijk onvolledig onderhoud. reageer retweet
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
komen ze nu pas mee ...
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')