Het geluid van een ICE is het mooiste treingeluid dat er bestaat.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat klinkt zo'n ICE toch baas als 'ie optrekt. Als hier een rood sein staat (richting duitsland) stopt 'ie recht voor mijn raam.
Een TGV die op volle vaart voorbij komt is ook wel tof, dat ehmmmm, pfiew, pfiew, pfiew geluidquote:Op woensdag 4 december 2013 07:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Het geluid van een ICE is het mooiste treingeluid dat er bestaat.
Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.quote:Op woensdag 4 december 2013 07:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag in de Metro: NS gaat de gele vertrekstaten overal verwijderen. Niet meer van deze tijd. Dus als er weer eens een storing aan het reisinformatiesysteem is kun je het helemaal uitzoeken.
Zoveelste keer dat NS gewoon zijn reet veegt met reizigerswensen.
Driek, pak ze!
Zo'n analyse is toch veel te diepgaand voor de Metro.quote:Op woensdag 4 december 2013 07:59 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.
En uiteindelijk gaan ze wel allemaal weg.quote:Op woensdag 4 december 2013 07:59 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.
Ik weet niet of ik een zwaaiend poppetje kan vinden, maar je komt op het viaduct.quote:Op woensdag 4 december 2013 02:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Kan ik als zwaaiend poppetje op de fiets op de spoorbrug in Onnen erbij geplaatst worden? daar fiets ik vaak.
Hoe Nederlandse seinen werken of hoe deze seinen werken?quote:Op woensdag 4 december 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
Gaaf
Screenshots aub (ook van de seinen en hoe die meuk werkt)?
Er staat vermeld dat het nog maar zelden gebruikt wordt om een reis te plannen, maar nog in 79% wordt gebruikt om de vertrektijd te controleren en meer dan de helft van de gevallen om het perron te controleren. Die laatste twee zijn nog best aanzienlijk, zelfs als je claimt dat het sinds er alternatieven zijn "sterk" is afgenomen.quote:Op woensdag 4 december 2013 07:59 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.
ja, en er staat ook bij dat ze blijven staan op plekken waar je er niks aan hebt. En op termijn gaan ze natuurlijk wel allemaal weg. En waarom? Die dingen eten toch geen brood?quote:Op woensdag 4 december 2013 07:59 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.
als er een storing aan het infosysteem is, kunnen de treinen heus nog wel op tijd rijden.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:11 schreef Litpho het volgende:
Belangrijkste punt is natuurlijk dat NS bepaald geen ster is gebleken in het online houden van de digitale borden wanneer dat écht nodig was, dus dit gaat gegarandeerd op de nodige weerstand stuiten. Onterecht op dat punt, want verkeerde informatie is natuurlijk niet beter dan geen informatie.
Om dezelfde reden dat NS andere informatie (zoals treinlengte) niet openbaart. Als men feiten zwart op wit heeft, dan word je er dadelijk nog aan gehouden. Veel beter om de goalpaaltjes dynamisch te kunnen verplaatsenquote:Op woensdag 4 december 2013 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:
En op termijn gaan ze natuurlijk wel allemaal weg. En waarom?
Wat een stel eikels toch ook. Hoe vaak TBP niet stuk is of iemand op "OK" moet klikken op een van die infoborden.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, en er staat ook bij dat ze blijven staan op plekken waar je er niks aan hebt. En op termijn gaan ze natuurlijk wel allemaal weg. En waarom? Die dingen eten toch geen brood?
ja. Sabotage heet dat.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:22 schreef Litpho het volgende:
Kunnen we trouwens intussen concluderen dat NS niet geinteresseerd is in informatievoorziening, maar vooral wilde voorkomen dat een andere partij dat kon gaan doen? Of is dat nog te vroeg?
Dat komt doordat de Belgische dienstregeling een puinhoop is.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:26 schreef J.B. het volgende:
Ik heb ze zelden gebruikt maar ik heb het altijd duidelijke en overzichtelijke borden gevonden.Dit in tegenstelling tot de Belgische variant, wat een puinhoop
Mijn ervaring is dat ik altijd genoeg heb aan de TB7's en dat die altijd wel kloppen. Maar dat kan ook aan mijn reisgedrag liggen.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een stel eikels toch ook. Hoe vaak TBP niet stuk is of iemand op "OK" moet klikken op een van die infoborden.
In veel gevallen gaat het inderdaad goed, maar als je wat verder vooruit wilt kijken dan drie kwartier is het pet.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ik altijd genoeg heb aan de TB7's en dat die altijd wel kloppen. Maar dat kan ook aan mijn reisgedrag liggen.
Ja, maar er staan ook maar zeven treinen op een TB7. Daarmee kijk je alleen in Roodeschool verder mee dan drie kwartier. Ik heb nooit een overstap van drie kwartier op een knooppunt en anders heb ik mijn telefoon nog.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
In veel gevallen gaat het inderdaad goed, maar als je wat verder vooruit wilt kijken dan drie kwartier is het pet.
Was het jouw grasveld of jouw auto?quote:
In Utrecht is je telefoon waardeloos op het station: werkt bij mijn echt zo goed nooit (KPN). Kijk, ik snap NS wel, maar het moet meteen weer zo rigoureus. Ik gebruik zo'n vertrekstaat ook maar een paar keer per jaar, maar ik reis dan ook zo goed als alleen maar vaste trajecten.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, maar er staan ook maar zeven treinen op een TB7. Daarmee kijk je alleen in Roodeschool verder mee dan drie kwartier. Ik heb nooit een overstap van drie kwartier op een knooppunt en anders heb ik mijn telefoon nog.
Nou ja, ze zijn natuurlijk niet gratis. Maar ik heb nu al wel een beetje te doen met mijn moeder. Die heeft geen smartphone en gaat vaak met de trein...quote:Op woensdag 4 december 2013 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En waarom? Die dingen eten toch geen brood?
Ons ma kan niet eens sms'en, bovendien ziet ze erg slecht, ze moet met haar neus voor zo'n bord gaan staan. Kan niemand bij de NS bedenken dat ze zo'n schermpje niet eens kan aflezen?quote:Op woensdag 4 december 2013 08:50 schreef Duvel het volgende:
Ik heb mijn ouders net een VDU met ouwelullendagen cadeau gedaan, mijn moeder heeft inderdaad geen smartphone.
Hoe deze seinen werken. Hoe je ze aanlegt en instelt zegmaarquote:Op woensdag 4 december 2013 08:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoe Nederlandse seinen werken of hoe deze seinen werken?![]()
Het is natuurlijk wel veelbetekenend dat er echt kosten gemaakt moesten worden om dat over te zetten naar de NS en dat het sindsdien geen iota verbeterd is. Blijkbaar maakt het niet zoveel uit of het ProRail of NS is die het er maar even bij doet. Als het uitkomtquote:Op woensdag 4 december 2013 08:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve dan dat de vorige verkoper hetzelfde deed!
Als er data gegeven wordt en de dienstregeling niet ontregeld is, is de data vrijwel altijd juist. Als er wél vertragingen zijn krijg je nog met regelmaat de opeenstapeling van optimistische +5, +10, +15, +20, "helaas niet rijden" waar andere bronnen van informatie al aanzienlijk eerder aangeven dat een trein bijv. +18 heeft. Waar de TB's natuurlijk falen ten opzichte van de gele borden is als de dienstregeling niet ontregeld is, maar het TB-systeem weer eens wel (en dat gebeurt behoorlijk vaak).quote:Op woensdag 4 december 2013 08:46 schreef b2py het volgende:
Zo'n TB21 is toch ideaal man. Die gele borden staan alleen maar in de weg voor meer bankjes. En de data die gegeven wordt is vrijwel altijd juist. (>99%)
Ah. Dat gaat heel makkelijk, ik zal wel eens wat laten zien. Bestaat er trouwens een aardige videocapturetool die mijn P4 ook trekt tijdens het draaien van TS?quote:Op woensdag 4 december 2013 09:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe deze seinen werken. Hoe je ze aanlegt en instelt zegmaar
Je komt ook weleens buiten Schubbekutteveen toch? Er zijn stations met meer dan één perron. Zie dat ene setje vertrekstation maar eens te vinden in Utrecht.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:26 schreef James1988 het volgende:
Ik begrijp de ophef niet. Als er, zoals NS zegt, één set gele borden per station overblijft is dat toch voldoende om in de behoeften te voorzien van mensen die die borden wél nodig hebben? Of zijn we nou zou autisisch geworden met z'n allen dat we daar niet eens over willen denken?
Fraps misschien?quote:Op woensdag 4 december 2013 09:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah. Dat gaat heel makkelijk, ik zal wel eens wat laten zien. Bestaat er trouwens een aardige videocapturetool die mijn P4 ook trekt tijdens het draaien van TS?
Zou je ook een hint kunnen geven hoe bij het leggen van spoor direct in de goede richting legt? Ik zit altijd te kloten met die startpijl.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah. Dat gaat heel makkelijk, ik zal wel eens wat laten zien. Bestaat er trouwens een aardige videocapturetool die mijn P4 ook trekt tijdens het draaien van TS?
Niet. Hij pakt volgens mij de richting waarin je het spoor oorspronkelijk hebt gelegd.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou je ook een hint kunnen geven hoe bij het leggen van spoor direct in de goede richting legt? Ik zit altijd te kloten met die startpijl.
Als je die vertrekstation op alle stations in de stationshal (waar van toepassing) of bij de ingang(en) zou kunnen vinden lijkt me dat een prima oplossing. Iedereen weet waar die dingen te vinden zijn en toch staat er niet op ieder perron een berg van die gele plakkaten voor Jan Doedel.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je komt ook weleens buiten Schubbekutteveen toch? Er zijn stations met meer dan één perron. Zie dat ene setje vertrekstation maar eens te vinden in Utrecht.
preciesquote:Op woensdag 4 december 2013 09:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je komt ook weleens buiten Schubbekutteveen toch? Er zijn stations met meer dan één perron. Zie dat ene setje vertrekstation maar eens te vinden in Utrecht.
Bij storingen op het spoor? Niets. Bij storingen aan het digitale informatiesysteem daarentegen...quote:Op woensdag 4 december 2013 09:33 schreef b2py het volgende:
Bij storingen kloppen de gele borden ook niet meer. Dus wat lossen die borden bij storingen op?
Zo heb ik het ook begrepen inderdaad, maar das toch hetzelfde wat een chopper ook doet (chop chop grote stroom in blokjes kleine stroom hakken)? Of haal ik nu twee dingen doorelkaar?quote:Op woensdag 4 december 2013 00:53 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ehh.. Nee.
De motorgenerator is gewoon een generator, aangedreven door een hoogspanningsmotor. Die verzorgt de batterijlading en voeding van het laagspanningsboordnet. Denk aan verlichting en verwarming en hulpapparatuur zoals de atb enzo.
De motorgenerator zet 1500VDC om in lage boordspanning, voor de diverse elektronica. De chopper zet 1500VDC om in driefasen-hoogspanning (in het geval van V-IRM, als ik het goed heb, 1600 werkt volgens mij anders), voor aansturing van de elektromotoren van de trein.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:59 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook begrepen inderdaad, maar das toch hetzelfde wat een chopper ook doet (chop chop grote stroom in blokjes kleine stroom hakken)? Of haal ik nu twee dingen doorelkaar?
Die stichting zal het een keer eens zijn met een besluitquote:Op woensdag 4 december 2013 10:46 schreef DriekOplopers het volgende:
De trein naar Blue Screen Of Death vertrekt om 14:21.
http://www.voorbeterov.nl
NS wil af van gele borden.
Een chopper gebruik je om gelijkstroommotoren aan te sturen, daarmee vorm je de hoogspanning van de bovenleiding om tot een geregelde gelijkspanning voor de motoren. In VIRM zitten wisselstroommotoren (asynchrone motoren in dit geval). Die moet je aansturen met een draaiveld (3 fasen). De bovenleidingspanning wordt eerst omhoog gechopt (dat kan ook, een upchopper) tot een bepaalde tussenkringspanning, en die wordt via een inverter omgevormd tot het gewenste (spanning & frequentie) draaiveld voor de motoren.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:06 schreef V2 het volgende:
[..]
De motorgenerator zet 1500VDC om in lage boordspanning, voor de diverse elektronica. De chopper zet 1500VDC om in driefasen-hoogspanning (in het geval van V-IRM, als ik het goed heb, 1600 werkt volgens mij anders), voor aansturing van de elektromotoren van de trein.
Ik merk alweer dat ik van de echte technische kennis weinig kaas heb gegetenquote:Op woensdag 4 december 2013 11:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een chopper gebruik je om gelijkstroommotoren aan te sturen, daarmee vorm je de hoogspanning van de bovenleiding om tot een geregelde gelijkspanning voor de motoren. In VIRM zitten wisselstroommotoren (asynchrone motoren in dit geval). Die moet je aansturen met een draaiveld (3 fasen). De bovenleidingspanning wordt eerst omhoog gechopt (dat kan ook, een upchopper) tot een bepaalde tussenkringspanning, en die wordt via een inverter omgevormd tot het gewenste (spanning & frequentie) draaiveld voor de motoren.
Althans, zo heb ik het begrepen.
Belachelijk!quote:Op woensdag 4 december 2013 11:59 schreef b2py het volgende:
Machiniste van ongelukstrein vorig jaar bij Amsterdam gaat akkoord met taakstraf van 120 uur, wordt net gemeld op 538 nieuws.
handigquote:Op woensdag 4 december 2013 12:06 schreef James1988 het volgende:
In België staan op een paar stations grote touchscreens die je kunt gebruiken om een realtime reisadvies te krijgen. In Duitsland kan dat via de kaartautomaten.
Hoeft toch ook niet? Ik heb ervoor gestudeerd lang geleden, dat helpt.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik merk alweer dat ik van de echte technische kennis weinig kaas heb gegeten
Idd, wie luistert er nou naar 538?quote:
Hoe vaak tonen de borden de verkeerde informatie? In wat voor situatie is de informatie verkeerd? In welke situatie had het gele bord wel juiste informatie kunnen tonen?quote:Op woensdag 4 december 2013 10:46 schreef DriekOplopers het volgende:
De trein naar Blue Screen Of Death vertrekt om 14:21.
http://www.voorbeterov.nl
NS wil af van gele borden.
Eensch. Maar zorg eerst voor een betere vervangen ipv nu de gele borden weg te halen terwijl de vervanging nog van de storingen en fouten aan mekaar hangt.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:22 schreef b2py het volgende:
Gele borden zijn gedateerd, kom met een beter idee ter vervanging.
Elk jaar een eigen Benelux-oplossingquote:Op woensdag 4 december 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eensch. Maar zorg eerst voor een betere vervangen ipv nu de gele borden weg te halen terwijl de vervanging nog van de storingen en fouten aan mekaar hangt.
quote:Op woensdag 4 december 2013 12:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Elk jaar een eigen Benelux-oplossing.
Ik denk dat met name de jongere generatie die gele borden waarschijnlijk niet eens meer begrijpt. Die generatie weet niet beter dan dat alles online te vinden is. Maar dat is net als het werkzaamheden-argument geen reden om die gele borden dan maar weg te halen.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eensch. Maar zorg eerst voor een betere vervangen ipv nu de gele borden weg te halen terwijl de vervanging nog van de storingen en fouten aan mekaar hangt.
NS heeft een jaar geleden de blauwe staten bij werkzaamheden afgeschaft, en heeft nu als argumentatie voor het schrappen van de gele "dat die bij wzh niet kloppen". Kijk, dat zit er iets fout qua fatsoenlijk argumenteren.
Ik begrijp de ophef wel, de NS heeft een dossier waar je u tegen zegt waar beslissingen door de NS: een flop bleken te zijn (HSL), een debacle (AnsaldoBreda), een trein die moet worden voorzien van een wc (SLT), het afschuiven van de kosten van een betaalsysteem (OV-chip) op de reiziger en een systeem waar niemand gelukkig van is geworden.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:26 schreef James1988 het volgende:
Ik begrijp de ophef niet. Als er, zoals NS zegt, één set gele borden per station overblijft is dat toch voldoende om in de behoeften te voorzien van mensen die die borden wél nodig hebben? Of zijn we nou zou autisisch geworden met z'n allen dat we daar niet eens over willen denken?
quote:Op woensdag 4 december 2013 14:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Triangeln Station in Malmö, Zweden.
Dit: http://energievoorziening.funnymedia.nl/storing/ballon/Ballon.htmquote:Op woensdag 4 december 2013 14:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kwam hem tegen op Twitter, geen idee welk verhaal er achter zit.
quote:Vorige maand vloog een Hello Kitty-ballon tegen de bovenleiding van de Amsterdamse spoortunnel. Een machinist zag rook, sloeg groot alarm en het treinverkeer werd stilgelegd. Reizigers stranden massaal, terwijl er eigenlijk niet veel aan de hand was. Brandweermannen vonden de smeulende resten van de heliumballon. Eind juni was sprake van een soortgelijk ballonbrandje.
Ik kijk wel eens uit verveling naar die borden als ik op de trein sta te wachten. Wat moet ik nu doenquote:Op woensdag 4 december 2013 15:26 schreef GlenSpey het volgende:
Ik zie ook werkelijk nooit meer iemand op die borden kijken. In tijden van digitale informatievoorziening is dat ook gewoon niet meer nodig. De TA-schermen in combinatie met de algehele reistijdschermen bieden alles wat de gemiddelde reiziger nodig heeft. En voor die enkeling die toch nog de ouderwetse manier prefereert en thuis óók niet over internet en smartphone beschikt is 1 bord meer dan voldoende
NS heeft na lang overleg gekozen: "Hard voor de klant".quote:Op woensdag 4 december 2013 14:33 schreef bork het volgende:
[..]
Ik begrijp de ophef wel, de NS heeft een dossier waar je u tegen zegt waar beslissingen door de NS: een flop bleken te zijn (HSL), een debacle (AnsaldoBreda), een trein die moet worden voorzien van een wc (SLT), het afschuiven van de kosten van een betaalsysteem (OV-chip) op de reiziger en een systeem waar niemand gelukkig van is geworden.
Dan ben je niet autistisch dan gebruik je een keer je gezonde verstand. Bij elke beslissing van de NS ga ik gelijk denken waarom?, welk doel?
Het standaardantwoord is het realiseren van winstmaximalisatie, stroomlijnen van je organisatie en je nog verder van je doelgroep verwijderen dan nu het geval al is. Hart voor de klant/reiziger dat zou de NS in het vaandel moeten hebben staan (oude motto van de GVU btw).
De managers op het pluche bij de NS zou je van alles kunnen beschuldigen. Maar om ons autistisch te noemen vind ik triest, ik vind het treurig om te moeten concluderen dat iemand met autisme volgens jou niet out-of-the-box zou kunnen denken.
Ik geef je gelijk over de voorbeelden die je noemt, maar ik vind het prima dat NS eens kritisch kijkt naar die gele borden. Ik reis dagelijks met de trein en zie vrijwel nooit iemand naar die dingen kijken, terwijl het kapitalen kost om die dingen iedere paar maanden te drukken en te vervangen. Dan kun je er toch best een paar weghalen?quote:Op woensdag 4 december 2013 14:33 schreef bork het volgende:
[..]
Ik begrijp de ophef wel, de NS heeft een dossier waar je u tegen zegt waar beslissingen door de NS: een flop bleken te zijn (HSL), een debacle (AnsaldoBreda), een trein die moet worden voorzien van een wc (SLT), het afschuiven van de kosten van een betaalsysteem (OV-chip) op de reiziger en een systeem waar niemand gelukkig van is geworden.
Dan ben je niet autistisch dan gebruik je een keer je gezonde verstand. Bij elke beslissing van de NS ga ik gelijk denken waarom?, welk doel?
Het standaardantwoord is het realiseren van winstmaximalisatie, stroomlijnen van je organisatie en je nog verder van je doelgroep verwijderen dan nu het geval al is. Hart voor de klant/reiziger dat zou de NS in het vaandel moeten hebben staan (oude motto van de GVU btw).
De managers op het pluche bij de NS zou je van alles kunnen beschuldigen. Maar om ons autistisch te noemen vind ik triest, ik vind het treurig om te moeten concluderen dat iemand met autisme volgens jou niet out-of-the-box zou kunnen denken.
Typisch dat het in beide gevallen over Hispeed-treinen gaat. Klinkt alsof een deel van de vloot aan de kant is gezet...quote:Amsterdam C.-Breda
Message woensdag 4 december 2013, 15:39 :
Reason: beperkingen in de materieelinzet
Tussen Amsterdam C. en Breda rijden minder Fyra treinen door beperkingen in de materieelinzet.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Antwerpen-C.-Den Haag HS
Message woensdag 4 december 2013, 15:37 :
Reason: beperkingen in de materieelinzet
Tussen Den Haag HS en Antwerpen-C. rijden minder treinen door beperkingen in de materieelinzet.
Er rijden snelbussen tussen Roosendaal en Antwerpen-C.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Al eerder aangegeven. Omdat ze geplaatst gaan worden op plaatsen waar je er geen flikker aan hebt. En omdat die laatste per station op termijn ook weggehaald worden. En de vervanging is nog lang niet zo betrouwbaar dat de gele borden maar overbodig genoemd kunnen worden.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:54 schreef _serial_ het volgende:
Waarom zou 1 bord per station (en vermoedelijk ligt het op grote stations genuanceerder) niet voldoende moeten zijn in deze tijden ?
Informatie staat nu al op de schermen in de trein.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:48 schreef lyolyrc het volgende:
Op Utrecht CS keek ik nog wel eens op die borden als ik daar moest overstappen. Dan hoefde ik niet naar de grote hal om daar op het grote bord te kijken, maar kon ik direct via de tunnel onder het spoor naar het juiste perron.
Voorbereiding op de aangepaste dienstregeling van morgen wegens de horrorstorm des doods.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk over de voorbeelden die je noemt, maar ik vind het prima dat NS eens kritisch kijkt naar die gele borden. Ik reis dagelijks met de trein en zie vrijwel nooit iemand naar die dingen kijken, terwijl het kapitalen kost om die dingen iedere paar maanden te drukken en te vervangen. Dan kun je er toch best een paar weghalen?
Voor reizigers die ze alsnog nodig hebben blijven ze gewoon op ieder station beschikbaar, het liefste op een logische plek zoals bij de ingangen van een station. Voor overstappers wordt de informatie steeds minder relevant omdat de treinen met displays met realtime informatie worden uitgerust, de echt behoeftige reiziger kan altijd nog een personeelslid aanspreken.
Over dat autisme: is bedoeld als stijlfiguur.
Iets anders, ik zag net deze storingen:
[..]
Typisch dat het in beide gevallen over Hispeed-treinen gaat. Klinkt alsof een deel van de vloot aan de kant is gezet...
Ik zie wat woorden staan.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kut ns weer het is gewoon dienstregeling om de trein Amsfoort stil te laten staan van 5 over tot 15 uur.
Gewoon met je mobiel gaan spelen, net als alle andere reizigersquote:Op woensdag 4 december 2013 15:45 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik kijk wel eens uit verveling naar die borden als ik op de trein sta te wachten. Wat moet ik nu doen
Deed ik eerst ook. Alleen ze kijken nooit terugquote:Op woensdag 4 december 2013 16:34 schreef Monopoly het volgende:
Ik kijk altijd naar mooie vrouwen als ik moet overstappen.
Sigaretje erbij en er loopt altijd wel wat moois voorbij
Als dat werkt...quote:Op woensdag 4 december 2013 15:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Informatie staat nu al op de schermen in de trein.
Ik vind het vrij bijzonder dat voor beter OV, die per jaar honderden vragen aan diverse bedrijven en instanties stelt, vragen ontwijkt van diegene waar ze voor staan, namelijk de reiziger.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eensch. Maar zorg eerst voor een betere vervangen ipv nu de gele borden weg te halen terwijl de vervanging nog van de storingen en fouten aan mekaar hangt.
NS heeft een jaar geleden de blauwe staten bij werkzaamheden afgeschaft, en heeft nu als argumentatie voor het schrappen van de gele "dat die bij wzh niet kloppen". Kijk, dat zit er iets fout qua fatsoenlijk argumenteren.
Ik heb niet de indruk dat het heel veel verschilt (TB vs. CTA), maar dat is puur anecdote. Feit is wel dat voor deze beslissing de vergelijking met CTA er niet echt meer toe doet, wel?quote:Op woensdag 4 december 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Voorbeeld: 'omdat de digitale informatiemiddelen van de NS nog steeds te vaak uitvallen of verkeerde informatie tonen.' komt direct van de website voorbeterov.nl.
Wat ik mij als reiziger dan afvraag is, hoe vaak vallen de digitale informatiemiddelen uit en hoe vaak tonen diezelfde middelen een verkeerde melding? 24 uur per dag worden duizenden borden digitaal aangestuurd. Als dan vijf panelen vier uur niet werken heb ik niet direct de indruk dat alles maar pauper is. En vergeet niet, toen er nog geen digitale schermen hingen waren de flappenbakken ook diverse malen defect. Zijn de digitale informatiemiddelen even vaak defect of meer/minder defect dan de oude CTA bakken?
Er staan twee stammetjes hier in Rsd aan de kant inderdaad. Geen beweging of licht te zien.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:52 schreef James1988 het volgende:
Typisch dat het in beide gevallen over Hispeed-treinen gaat. Klinkt alsof een deel van de vloot aan de kant is gezet...
twitter:NSHispeed twitterde op woensdag 04-12-2013 om 15:12:00@tycho28 Ze zijn niet weg maar krijgen een extra controle ivm mogelijk onvolledig onderhoud. reageer retweet
Damnquote:Op woensdag 4 december 2013 17:22 schreef Ireyon het volgende:
twitter:NSHispeed twitterde op woensdag 04-12-2013 om 15:12:00@tycho28 Ze zijn niet weg maar krijgen een extra controle ivm mogelijk onvolledig onderhoud. reageer retweet
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
komen ze nu pas mee ...quote:Op woensdag 4 december 2013 17:22 schreef Ireyon het volgende:
twitter:NSHispeed twitterde op woensdag 04-12-2013 om 15:12:00@tycho28 Ze zijn niet weg maar krijgen een extra controle ivm mogelijk onvolledig onderhoud. reageer retweet
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |