abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133902747
quote:
De meeste gele overzichtsborden met vertrektijden verdwijnen vanaf april volgend jaar van de stations. Elk station houdt voorlopig nog één set over, bevestigt een woordvoerder van de NS woensdag.

De gele borden zijn volgens de NS niet meer van deze tijd. Reizigers zouden hun reis vooral online plannen en op de stations wordt vooral naar de digitale borden gekeken. Van de 3400 informatieborden die er nu landelijk zijn blijven er aanvankelijk zevenhonderd over. Uiteindelijk moeten alle borden verdwijnen.

Van de reizigers gebruikt slechts twee tot vier procent de borden nog om de reis te plannen, stelt de NS op basis van klantonderzoek. Wel zou 79 procent de borden nog raadplegen om de vertrektijden te controleren. Iets meer dan de helft gebruikt ze om het perron van vertrek op te zoeken.

Bij verstoringen of werkzaamheden zouden de borden reizigers echter op het verkeerde been zetten. Als een trein later vertrekt of vanaf een ander perron staat dat er namelijk niet. De digitale schermen die nu op bijna alle stations hangen geven ook actuele wijzigingen weer.

Verder hebben steeds meer reizigers een smartphone, waardoor ze de reisinformatie ook online kunnen opvragen. De NS erkent wel dat de huidige digitale informatie geen volwaardig alternatief voor de gele borden is. Daarom wordt overlegd met het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) over een alternatief.

In een brief aan het Lovoc staat dat bijvoorbeeld meer digitale informatie op de grote stations kan worden gegeven. Die alternatieven moeten er begin 2015
zijn. Het Locov verwacht in januari met een advies over het verzoek te komen.
Gele borden verdwijnen van NS-stations

Dus de NS heeft kennelijk liever niet dat de reiziger wéét dat zijn trein vertraagd is en verkoopt graag huiden voor de beer geschoten is? In elk geval weer een fraai staaltje "dienstverlening" van de NS...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133902798
:'(
pi_133902813
Ik zag er laatst een op Amsterdam en ik was verbaasd dat ze blijkbaar nog bestondn dus ik vind het niet zo erg allemaal. Daar hebben we een smartphone voor toch?
pi_133902838
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:18 schreef TARDIS. het volgende:
Ik zag er laatst een op Amsterdam en ik was verbaasd dat ze blijkbaar nog bestondn dus ik vind het niet zo erg allemaal. Daar hebben we een smartphone voor toch?
ja, want we weten allemaal hoe goed storingspagina's van bedrijven werken :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_133902879
Ik vind die borden anders erg fijn bij storingen
pi_133902902
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, want we weten allemaal hoe goed storingspagina's van bedrijven werken :').
Ach ja weet je, die gele borden bekeek ik zelf toch al niet, en ik kan me inderdaad niet voorstellen dat de meute daar nog wel gebruik van maakt. De NS heeft niet alles goed voor elkaar maar ik denk niet dat ze die dingen lukraak weg gaan halen.
pi_133902928
Die dingen heten toch vertrekstaten, als ze zelf al niet eens meer de term voor weten is het tijd om ze weg te halen. Ze maken dan wel ruimte voor een $NS-concern [Vul hier in: Julia's, Burger King, AH To Go].
pi_133903062
Socios waar ben je als we je nodig hebben?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133903221
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:15 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Gele borden verdwijnen van NS-stations

Dus de NS heeft kennelijk liever niet dat de reiziger wéét dat zijn trein vertraagd is en verkoopt graag huiden voor de beer geschoten is? In elk geval weer een fraai staaltje "dienstverlening" van de NS...
Vertraging staat toch helemaal niet op die gele borden? Dat zijn gewoon posters met alle vertrektijden. Als er vertraging is dan staat dat op de borden bij de perrons zelf.
Ik heb geen signature.
pi_133903486
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:35 schreef VitaminWater het volgende:

[..]

Vertraging staat toch helemaal niet op die gele borden? Dat zijn gewoon posters met alle vertrektijden. Als er vertraging is dan staat dat op de borden bij de perrons zelf.
De gele borden geven de vertrektijd volgens dienstregeling aan.
Mensen vermoeden dat als er alleen maar digitale informatie verstrekt wordt de vertrektijden gewoon realtime worden aangepast zodat vertraging (en recht op vergoeding) een stuk lastiger te zien wordt.

Persoonlijk vind ik dat een beetje te achterdochtig jegens de NS, maar het storingsargument is wel valide. De digitale informatie borden zijn om de haverklap stuk. Smartphone helpt; maar zeker ouderen hebben die niet. Toeristen wellicht wel, maar die komen vast niet spontaan op ns.nl of 9292.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133903495
Tegenwoordig gebruiken we het internet om van tevoren alles te plannen, dus die vertrekstaten voegen op zich weinig toe.

De vertraging worden omgeroepen en op de blauwe (digitale) borden weergegeven, dus de reizigers worden nog steeds geïnformeerd over eventuele vertragingen.

Ik herinner de laatste keer dat ik naar zo'n vertrekstaat heb gekeken niet eens.
  woensdag 4 december 2013 @ 11:48:09 #12
302853 themole
graaft totaal door.
pi_133903655
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:42 schreef zarGon het volgende:
Tegenwoordig gebruiken we het internet om van tevoren alles te plannen, dus die vertrekstaten voegen op zich weinig toe.

De vertraging worden omgeroepen en op de blauwe (digitale) borden weergegeven, dus de reizigers worden nog steeds geïnformeerd over eventuele vertragingen.

Ik herinner de laatste keer dat ik naar zo'n vertrekstaat heb gekeken niet eens.
Mijn oma maakt er nog steeds vaak gebruik van. Idd ikzelf gebruikt ook liever mijn mobiel maar voor een grote groep mensen is dat niet zo makkelijk.
Niet altijd serieus
pi_133903725
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:48 schreef themole het volgende:

[..]

Mijn oma maakt er nog steeds vaak gebruik van. Idd ikzelf gebruikt ook liever mijn mobiel maar voor een grote groep mensen is dat niet zo makkelijk.
Ja, voor de ouderen kan het inderdaad een probleem vormen. Die moeten dan ergens naartoe kunnen op het station (informatiepunt en zo).
pi_133903738
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hij is even een fapje aan het doen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 4 december 2013 @ 11:51:08 #15
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133903768
Ik kijk sowieso al nooit op die borden. .ls er ergens een storing is, dan trek ik zo'n NS-figuur aan z'n jassie
pi_133903770
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hij maakt tegenwoordig hits.
pi_133903890
Radiocommentaar van de man achter DriekOplopers hierrrr:

http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20131204113100480
  Moderator woensdag 4 december 2013 @ 12:13:11 #18
42184 crew  DaMart
pi_133904371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:42 schreef Aanstootgevend het volgende:

De digitale informatie borden zijn om de haverklap stuk. Smartphone helpt; maar zeker ouderen hebben die niet. Toeristen wellicht wel, maar die komen vast niet spontaan op ns.nl of 9292.
Maar die mensen kunnen dan toch kijken op die ene set die overblijft op het station?

quote:
Elk station houdt voorlopig nog één set over
pi_133904412
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:13 schreef DaMart het volgende:

[..]

Maar die mensen kunnen dan toch kijken op die ene set die overblijft op het station?

[..]

1 set op Amsterdam, Rotterdam, Schiphol, Zwolle etc ?
Succes met vinden.
pi_133904565
Op zich vind ik die borden wel handig, Maar ja, ik ben dan ook een info-junk, kan me goed voorstellen dat er heel wat reizigers zijn die de borden niet gebruiken.

In Japan hebben ze trouwens ook geen borden. Je kunt centraal zien wanneer de volgende trein vertrekt, en ook op ieder perron staat aangegeven wanneer de volgende 2 tot 3 treinen vertrekken.

Het kan dus ook zonder borden, en dat werkt prima.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 4 december 2013 @ 12:32:27 #21
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_133904903
Ik hoop dat ze blijven. Met de gele borden heb ik veel beter overzicht over op welke tijden in het uur een trein doorgaans vertrekt, wat de route precies is, etc. En ten tijde van digitale storingen zijn de gele papieren borden onmisbaar.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 4 december 2013 @ 12:33:28 #22
417219 zerak
Exile Vilify
pi_133904932
Kijk er eigenlijk nooit op, dus wat mij betreft mogen ze wel weg.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:33:52 #23
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133904944
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:42 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

De gele borden geven de vertrektijd volgens dienstregeling aan.
Mensen vermoeden dat als er alleen maar digitale informatie verstrekt wordt de vertrektijden gewoon realtime worden aangepast zodat vertraging (en recht op vergoeding) een stuk lastiger te zien wordt.

Persoonlijk vind ik dat een beetje te achterdochtig jegens de NS, maar het storingsargument is wel valide. De digitale informatie borden zijn om de haverklap stuk. Smartphone helpt; maar zeker ouderen hebben die niet. Toeristen wellicht wel, maar die komen vast niet spontaan op ns.nl of 9292.
Achterdochtig :D
In 9 van de 10 gevallen tegenwoordig wordt een trein met vertraging aangeduid als een aangepaste trein. En dan vervalt je recht op vergoeding.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:36:27 #24
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133905016
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:32 schreef Andromache het volgende:
Ik hoop dat ze blijven. Met de gele borden heb ik veel beter overzicht over op welke tijden in het uur een trein doorgaans vertrekt, wat de route precies is, etc. En ten tijde van digitale storingen zijn de gele papieren borden onmisbaar.
Dit. Ik kom zelf niet vaak in het Noorden en Westen van Nederland, maar als ik die kant op ga met het OV vind ik het altijd wel fijn om op overstap stations eens te kijken wat de exacte route is. Ivm storingen zeg maar.
Aan de andere kant zijn de hoofd conducteurs altijd erg behulpzaam met het geven van andere route mogelijkheden.
pi_133905086
Logische stap; die dingen worden steeds minder gebruikt en kosten veel geld qua onderheid en het updaten van de vertrekstaten.
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')