Klopt maar er zitten ook een aantal dingen daar die hoogspanning met zich mee brengen en -in ieder geval bij ons- wordt er vanaf dag 1 al op gehamerd dat je bij hoogspanning ver uit de buurt moet blijven. Werk je aan een installatie die meer dan 50 volt wisselspanning voert dan moet er bijvoorbeeld al een tweede personeelslid met verstand van zaken bij aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, grote kans dat een machinist dan iets stuk maakt of per abuis uitschakelt wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ik heb donderdag en vrijdag een hoop baanvakken (lees: alle) onder mijn hoede. Kan nog leuk worden. Al zitten de bomen niet meer zo in het blad als in oktober.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:14 schreef Monopoly het volgende:
Donderdag en vrijdag puinhoop op het spoor.
Laat ik net donderdag rangeerdienst hebben, dat zal wel weer flink uitlopen of juist gelijk klaar omdat niets meer rijdt.
Vrijdag rijdende dienst. Ben benieuwd.
Als alles plat ligt 's avonds kom je maar lekker naar de schijf, ik neem een pakje kaarten meequote:Op woensdag 4 december 2013 00:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb donderdag en vrijdag een hoop baanvakken (lees: alle) onder mijn hoede. Kan nog leuk worden. Al zitten de bomen niet meer zo in het blad als in oktober.
Wij mogen het spoor niet meer in.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als alles plat ligt 's avonds kom je maar lekker naar de schijf, ik neem een pakje kaarten mee
Wij komen wel naar jullie. Zetten we er een pokertafel bij. Kunnen we mooi om geld spelenquote:Op woensdag 4 december 2013 00:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wij mogen het spoor niet meer in.
Oh ja, vergeten te melden: ik heb vroege diensten.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wij komen wel naar jullie. Zetten we er een pokertafel bij. Kunnen we mooi om geld spelen
Het motto is tegenwordig 'een veilig spoor begint op kantoor'.....quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik per se zelf aan mijn auto wil knutselen houdt geen vingerverfboii me tegen hoor
Je maakt het wel onmogelijk....quote:Op woensdag 4 december 2013 00:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh ja, vergeten te melden: ik heb vroege diensten.
Sorry... Zaterdag en zondag heb ik wél late diensten.quote:
Zoek maar eens op thyristormotor of installatie. Want dat is een chopper eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:06 schreef TwanTwan het volgende:
[..]
Heeft dat nog een andere naam behalve chopper? Wil daar eens wat meer van weten maar dit is geen handige zoekterm.
Ehh.. Nee.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:11 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Bij mat '64 heet het gewoon motorgenerator, misschien kan je daar iets mee
Valt wel mee. Het gaat meer om electrocutiegevaar.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, grote kans dat een machinist dan iets stuk maakt of per abuis uitschakelt wat natuurlijk niet de bedoeling is.
De neus mag je in, als de installatie geaard is. Daar zit alleen niet zo heel veel in, alleen de dodemankleppen en je kan er de lampen voor de front en sluitseinen vervangen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:36 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig ook gewoon al snel verboden om als machinist zelf met allerlei dingen van je trein aan de haal te gaan. De 'neus' van een mat '64 is bijvoorbeeld al verboden terrein voor de machinist, terwijl daar een groot deel van de basistechniek in zit verwerkt
Maar hoe moet dat dan als daar iets stuk gaat? "Sorry jongens, deze moet naar de sloop"?quote:Op woensdag 4 december 2013 01:03 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De echt belangrijke installatie onderdelen, zoals de schakel- en rijrichting wals, zitten in de kasten onder de rijtuigbakken. En daar mogen we niet meer in vanwege asbest.
Dan wordt het afslepen naar een werkplaats, daar hebben ze beschermende kleding enzo. Die schakelwalsen gaan eigenlijk nooit stuk, meestal is het dat ze blijven hangen in een stand. De oorzaak was vaak vervuiling.quote:Op woensdag 4 december 2013 01:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar hoe moet dat dan als daar iets stuk gaat? "Sorry jongens, deze moet naar de sloop"?
Weekend vrij, sinterklaas vieren met het prinsesje en schoonfamiliequote:Op woensdag 4 december 2013 00:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sorry... Zaterdag en zondag heb ik wél late diensten.
Ditquote:Op woensdag 4 december 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
Gaaf
Screenshots aub (ook van de seinen en hoe die meuk werkt)?
Monteur of ook meester?quote:Op woensdag 4 december 2013 01:10 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dan wordt het afslepen naar een werkplaats, daar hebben ze beschermende kleding enzo. Die schakelwalsen gaan eigenlijk nooit stuk, meestal is het dat ze blijven hangen in een stand. De oorzaak was vaak vervuiling.
Ik heb het zelf meegemaakt dat een flinke trap tegen de betreffend kast het euvel al verhielp en het ding weer naar zijn beginstand liep.
Lang leve ouderwetse techniek
Machinist, bedrijfsopleider.quote:Op woensdag 4 december 2013 01:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Weekend vrij, sinterklaas vieren met het prinsesje en schoonfamilie
[..]
Dit
[..]
Monteur of ook meester?
Tof! Dan heb je Amersfoort zeker als stamplaats ?quote:Op woensdag 4 december 2013 01:14 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Machinist, bedrijfsopleider.
Kan ik als zwaaiend poppetje op de fiets op de spoorbrug in Onnen erbij geplaatst worden? daar fiets ik vaak.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh ja, ik heb in Train Simulator Groningen, Groningen Losplaats, Haren en Waterhuizen nu compleet liggen en beseind. Ik heb vanavond gedriehoekt om de boel te testen.
Binnenkort ga ik Onnen leggen, daarna Groningen afmaken en dan eens wat omgeving maken voor de mooi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |