Oh boy. Vrijdag maar niet fietsen naar werk denk ikquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Komt een pittige storm aan. Zeer zware windstoten, de voorspellingen zijn nog heftiger dan die storm eind oktober.
Of dat uiteindelijk zo is, zien we op de dag zelf, maar reken er maar op dat er een aangepaste dienstregeling komt.
Schijnt ook een enorme bak regen en zelfs sneeuw te gaan vallen.
Noord Duitsland heeft zelfs code paars afgegeven. Dat is orkaankracht en gevaar ivm dijkdoorbraken door springtij.
Groningen waar ik woon krijgt een beste laag te voorduren.
Dekens, water, eten, truien, wc-rol, thermoskan, batterijen, zaklampen etcquote:
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh boy. Vrijdag maar niet fietsen naar werk denk ik
In totaal of zonder de verplichte uitdunning mee te rekenen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen.
Beter even nietquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef Monopoly het volgende:
Vrijdag wordt het ook veel kouder, en dan is er een aardige kans op sneeuw die blijft liggen en gladheid. Ik moet na werk vrijdag naar Ede toe vanuit Groningen. Gaat spannend worden
Men kan beter in groepjes bij elkaar blijven. Anders daalt de lichaamstemperatuur te snelquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen.
De beste man heeft toch geen last van uitdunning dus wat kan het hem verrekkenquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
In totaal of zonder de verplichte uitdunning mee te rekenen?
Heeft dat nog een andere naam behalve chopper? Wil daar eens wat meer van weten maar dit is geen handige zoekterm.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
TRAXX in de Schiphol tunnel, zware liefde. Zelfde geldt voor de chopper van ICM.
Ik zou een gokje wagen op tractieinstallatie.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:06 schreef TwanTwan het volgende:
[..]
Heeft dat nog een andere naam behalve chopper? Wil daar eens wat meer van weten maar dit is geen handige zoekterm.
Bij mat '64 heet het gewoon motorgenerator, misschien kan je daar iets meequote:Op dinsdag 3 december 2013 23:06 schreef TwanTwan het volgende:
[..]
Heeft dat nog een andere naam behalve chopper? Wil daar eens wat meer van weten maar dit is geen handige zoekterm.
Een deurstoring zou je nog wel kunnen fixen uiteraard, koersrollen ook nog wel, maar iets gecompliceerde storingen niet, dat is wel een nadeel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:24 schreef James1988 het volgende:
Er zitten geen computers in die je kunt resetten, als in een Mat '64 iets de geest geeft houdt het zo goed als op.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:03 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste man heeft toch geen last van uitdunning dus wat kan het hem verrekken
Ja daaaagquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:24 schreef James1988 het volgende:
Er zitten geen computers in die je kunt resetten, als in een Mat '64 iets de geest geeft houdt het zo goed als op.
Deuren in de storing bij een mat '64 is een leuke. Je trekt dan een grote kast open waarin allemaal stokoude techniek zit verwerkt en ook nog een setje antieke gereedschappen liggen. Vervolgens trek je de kast van de betreffende deur open en zet je een knopke om waardoor deze niet meer te bedienen is (zowel door reizigers of centraal). Tot slot moet je met een soort koevoet die je uit die kast met gereedschappen haalt de deur vergrendelen door een bepaalde stang met veel kracht te forcerenquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een deurstoring zou je nog wel kunnen fixen uiteraard, koersrollen ook nog wel, maar iets gecompliceerde storingen niet, dat is wel een nadeel.
Ik heb af en toe ook nog wel eens storingen dat ik echt denk van: Hoe in de neuk is dit mogelijk
Dan is het een kwestie van dood gooien, batterijen er uit en na een halve minuut weer opstarten. Enige nadeel is dat je al met al 8 minuten bezig bent. Maar meestal is elke 'vreemde' storing er dan wel uit.
Op de helpdesk voor machinisten:quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een deurstoring zou je nog wel kunnen fixen uiteraard, koersrollen ook nog wel, maar iets gecompliceerde storingen niet, dat is wel een nadeel.
Ik heb af en toe ook nog wel eens storingen dat ik echt denk van: Hoe in de neuk is dit mogelijk
Dan is het een kwestie van dood gooien, batterijen er uit en na een halve minuut weer opstarten. Enige nadeel is dat je al met al 8 minuten bezig bent. Maar meestal is elke 'vreemde' storing er dan wel uit.
Klopt, is een kostenbesparingsmaatregel. Vroeger was het gebruikelijker dat een machinist alle ins and outs van z'n materieel wist om zo kleine defecten te kunnen fixen, nu is het heel snel "Bel maar een storingsmonteur".quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja daaaagMachinisten werden vroeger opgeleid als halve storingsmonteurs
Dat dat tegenwoordig niet meer gebeurt is gewoon raar.
Boot die petfles-op-wielen van je niet van SSD gewoon dan?quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een deurstoring zou je nog wel kunnen fixen uiteraard, koersrollen ook nog wel, maar iets gecompliceerde storingen niet, dat is wel een nadeel.
Ik heb af en toe ook nog wel eens storingen dat ik echt denk van: Hoe in de neuk is dit mogelijk
Dan is het een kwestie van dood gooien, batterijen er uit en na een halve minuut weer opstarten. Enige nadeel is dat je al met al 8 minuten bezig bent. Maar meestal is elke 'vreemde' storing er dan wel uit.
Het is tegenwoordig ook gewoon al snel verboden om als machinist zelf met allerlei dingen van je trein aan de haal te gaan. De 'neus' van een mat '64 is bijvoorbeeld al verboden terrein voor de machinist, terwijl daar een groot deel van de basistechniek in zit verwerktquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Klopt, is een kostenbesparingsmaatregel. Vroeger was het gebruikelijker dat een machinist alle ins and outs van z'n materieel wist om zo kleine defecten te kunnen fixen, nu is het heel snel "Bel maar een storingsmonteur".
Op zich niet zo gek, want er zit veel elektronica aan boord waarvoor je tegenwoordig allerlei (dure) opleidingen gedaan moet hebben voordat je eraan mag zitten. De meeste treinen hebben een uitgebreid diagnosesysteem zodat een servicemonteur veel doelgerichter kan repareren.
Begrijpelijk, grote kans dat een machinist dan iets stuk maakt of per abuis uitschakelt wat natuurlijk niet de bedoeling is.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:36 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig ook gewoon al snel verboden om als machinist zelf met allerlei dingen van je trein aan de haal te gaan. De 'neus' van een mat '64 is bijvoorbeeld al verboden terrein voor de machinist, terwijl daar een groot deel van de basistechniek in zit verwerkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |