abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133887447
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Komt een pittige storm aan. Zeer zware windstoten, de voorspellingen zijn nog heftiger dan die storm eind oktober.
Of dat uiteindelijk zo is, zien we op de dag zelf, maar reken er maar op dat er een aangepaste dienstregeling komt.
Schijnt ook een enorme bak regen en zelfs sneeuw te gaan vallen.
Noord Duitsland heeft zelfs code paars afgegeven. Dat is orkaankracht en gevaar ivm dijkdoorbraken door springtij.

Groningen waar ik woon krijgt een beste laag te voorduren.
Oh boy. Vrijdag maar niet fietsen naar werk denk ik :P
pi_133887546
Vrijdag wordt het ook veel kouder, en dan is er een aardige kans op sneeuw die blijft liggen en gladheid. Ik moet na werk vrijdag naar Ede toe vanuit Groningen. Gaat spannend worden :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 december 2013 @ 20:34:25 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133887575
noodrantsoen meenemen maar ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133887662
Dat niemand hier iets over gepost heeft. Vandaag weer een sloot aan ERTMS uitrol documenten:
Railmap ERTMS 2.0
En diverse bijlagen. Alles rijksoverheid.nl

Gefaseerde invoering vanaf 2016. Whoop!
Level drie zou een mogelijke keuze kunnen zijn, we gaan eindelijk pionieren in Nederland. Hup overheid! *O*
pi_133887675
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
noodrantsoen meenemen maar ;)
Dekens, water, eten, truien, wc-rol, thermoskan, batterijen, zaklampen etc :D
'Expect nothing, prepare for the worst'
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:40:39 #56
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133887811
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Paranormale genialiteit
_O-
pi_133887829
Knijpkatten, kaarsen en zoeen Navy Seals vuurmakertje :7

batterijen :')

Oh en lawinepijlen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133888881
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Oh boy. Vrijdag maar niet fietsen naar werk denk ik :P
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_133889197
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen.
In totaal of zonder de verplichte uitdunning mee te rekenen?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133889922
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef Monopoly het volgende:
Vrijdag wordt het ook veel kouder, en dan is er een aardige kans op sneeuw die blijft liggen en gladheid. Ik moet na werk vrijdag naar Ede toe vanuit Groningen. Gaat spannend worden :P
Beter even niet :'). Vast zitten op Driebergen-Zeist is imo geen pretje
pi_133890724
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen.
Men kan beter in groepjes bij elkaar blijven. Anders daalt de lichaamstemperatuur te snel ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133890946
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:17 schreef Litpho het volgende:

[..]

In totaal of zonder de verplichte uitdunning mee te rekenen?
De beste man heeft toch geen last van uitdunning dus wat kan het hem verrekken :P
pi_133894049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

TRAXX in de Schiphol tunnel, zware liefde. Zelfde geldt voor de chopper van ICM.
Heeft dat nog een andere naam behalve chopper? Wil daar eens wat meer van weten maar dit is geen handige zoekterm.
pi_133894195
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:06 schreef TwanTwan het volgende:

[..]

Heeft dat nog een andere naam behalve chopper? Wil daar eens wat meer van weten maar dit is geen handige zoekterm.
Ik zou een gokje wagen op tractieinstallatie.
pi_133894271
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:06 schreef TwanTwan het volgende:

[..]

Heeft dat nog een andere naam behalve chopper? Wil daar eens wat meer van weten maar dit is geen handige zoekterm.
Bij mat '64 heet het gewoon motorgenerator, misschien kan je daar iets mee ;)
pi_133894545
Hoe zit dat eigenlijk met storingen etc bij mat'64 ? Kan je daar nog wat aan doen als machinist, of is het negen van de 10 keer gewoon drama?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2013 23:16:50 ]
  dinsdag 3 december 2013 @ 23:24:03 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133894901
Er zitten geen computers in die je kunt resetten, als in een Mat '64 iets de geest geeft houdt het zo goed als op. :s)
pi_133895002
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:24 schreef James1988 het volgende:
Er zitten geen computers in die je kunt resetten, als in een Mat '64 iets de geest geeft houdt het zo goed als op. :s)
Een deurstoring zou je nog wel kunnen fixen uiteraard, koersrollen ook nog wel, maar iets gecompliceerde storingen niet, dat is wel een nadeel.
Ik heb af en toe ook nog wel eens storingen dat ik echt denk van: Hoe in de neuk is dit mogelijk :')

Dan is het een kwestie van dood gooien, batterijen er uit en na een halve minuut weer opstarten. Enige nadeel is dat je al met al 8 minuten bezig bent. Maar meestal is elke 'vreemde' storing er dan wel uit.
pi_133895019
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:03 schreef b2py het volgende:

[..]

De beste man heeft toch geen last van uitdunning dus wat kan het hem verrekken :P
:D En de vorige storm slechts 10 minuten vertraging ongeveer. Maar euh, ik denk dat de storm wel mee zal vallen. En ach, mijn schutting ligt nog steeds om van de vorige keer.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_133895055
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:24 schreef James1988 het volgende:
Er zitten geen computers in die je kunt resetten, als in een Mat '64 iets de geest geeft houdt het zo goed als op. :s)
Ja daaaag :D Machinisten werden vroeger opgeleid als halve storingsmonteurs :D Dat dat tegenwoordig niet meer gebeurt is gewoon raar.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_133895264
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:26 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Een deurstoring zou je nog wel kunnen fixen uiteraard, koersrollen ook nog wel, maar iets gecompliceerde storingen niet, dat is wel een nadeel.
Ik heb af en toe ook nog wel eens storingen dat ik echt denk van: Hoe in de neuk is dit mogelijk :')

Dan is het een kwestie van dood gooien, batterijen er uit en na een halve minuut weer opstarten. Enige nadeel is dat je al met al 8 minuten bezig bent. Maar meestal is elke 'vreemde' storing er dan wel uit.
Deuren in de storing bij een mat '64 is een leuke. Je trekt dan een grote kast open waarin allemaal stokoude techniek zit verwerkt en ook nog een setje antieke gereedschappen liggen. Vervolgens trek je de kast van de betreffende deur open en zet je een knopke om waardoor deze niet meer te bedienen is (zowel door reizigers of centraal). Tot slot moet je met een soort koevoet die je uit die kast met gereedschappen haalt de deur vergrendelen door een bepaalde stang met veel kracht te forceren :D

Voor alle andere storingen (die niet zijn op te lossen met behulp van de materieelgids => MBN *)
  dinsdag 3 december 2013 @ 23:32:05 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133895297
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:26 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Een deurstoring zou je nog wel kunnen fixen uiteraard, koersrollen ook nog wel, maar iets gecompliceerde storingen niet, dat is wel een nadeel.
Ik heb af en toe ook nog wel eens storingen dat ik echt denk van: Hoe in de neuk is dit mogelijk :')

Dan is het een kwestie van dood gooien, batterijen er uit en na een halve minuut weer opstarten. Enige nadeel is dat je al met al 8 minuten bezig bent. Maar meestal is elke 'vreemde' storing er dan wel uit.
Op de helpdesk voor machinisten:



quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja daaaag :D Machinisten werden vroeger opgeleid als halve storingsmonteurs :D Dat dat tegenwoordig niet meer gebeurt is gewoon raar.
Klopt, is een kostenbesparingsmaatregel. Vroeger was het gebruikelijker dat een machinist alle ins and outs van z'n materieel wist om zo kleine defecten te kunnen fixen, nu is het heel snel "Bel maar een storingsmonteur".

Op zich niet zo gek, want er zit veel elektronica aan boord waarvoor je tegenwoordig allerlei (dure) opleidingen gedaan moet hebben voordat je eraan mag zitten. De meeste treinen hebben een uitgebreid diagnosesysteem zodat een servicemonteur veel doelgerichter kan repareren.
pi_133895477
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:26 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Een deurstoring zou je nog wel kunnen fixen uiteraard, koersrollen ook nog wel, maar iets gecompliceerde storingen niet, dat is wel een nadeel.
Ik heb af en toe ook nog wel eens storingen dat ik echt denk van: Hoe in de neuk is dit mogelijk :')

Dan is het een kwestie van dood gooien, batterijen er uit en na een halve minuut weer opstarten. Enige nadeel is dat je al met al 8 minuten bezig bent. Maar meestal is elke 'vreemde' storing er dan wel uit.
Boot die petfles-op-wielen van je niet van SSD gewoon dan? :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133895482
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Klopt, is een kostenbesparingsmaatregel. Vroeger was het gebruikelijker dat een machinist alle ins and outs van z'n materieel wist om zo kleine defecten te kunnen fixen, nu is het heel snel "Bel maar een storingsmonteur".

Op zich niet zo gek, want er zit veel elektronica aan boord waarvoor je tegenwoordig allerlei (dure) opleidingen gedaan moet hebben voordat je eraan mag zitten. De meeste treinen hebben een uitgebreid diagnosesysteem zodat een servicemonteur veel doelgerichter kan repareren.
Het is tegenwoordig ook gewoon al snel verboden om als machinist zelf met allerlei dingen van je trein aan de haal te gaan. De 'neus' van een mat '64 is bijvoorbeeld al verboden terrein voor de machinist, terwijl daar een groot deel van de basistechniek in zit verwerkt ;)
  dinsdag 3 december 2013 @ 23:38:15 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133895572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:36 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig ook gewoon al snel verboden om als machinist zelf met allerlei dingen van je trein aan de haal te gaan. De 'neus' van een mat '64 is bijvoorbeeld al verboden terrein voor de machinist, terwijl daar een groot deel van de basistechniek in zit verwerkt ;)
Begrijpelijk, grote kans dat een machinist dan iets stuk maakt of per abuis uitschakelt wat natuurlijk niet de bedoeling is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')