Oh boy. Vrijdag maar niet fietsen naar werk denk ikquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Komt een pittige storm aan. Zeer zware windstoten, de voorspellingen zijn nog heftiger dan die storm eind oktober.
Of dat uiteindelijk zo is, zien we op de dag zelf, maar reken er maar op dat er een aangepaste dienstregeling komt.
Schijnt ook een enorme bak regen en zelfs sneeuw te gaan vallen.
Noord Duitsland heeft zelfs code paars afgegeven. Dat is orkaankracht en gevaar ivm dijkdoorbraken door springtij.
Groningen waar ik woon krijgt een beste laag te voorduren.
Dekens, water, eten, truien, wc-rol, thermoskan, batterijen, zaklampen etcquote:
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh boy. Vrijdag maar niet fietsen naar werk denk ik
In totaal of zonder de verplichte uitdunning mee te rekenen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen.
Beter even nietquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef Monopoly het volgende:
Vrijdag wordt het ook veel kouder, en dan is er een aardige kans op sneeuw die blijft liggen en gladheid. Ik moet na werk vrijdag naar Ede toe vanuit Groningen. Gaat spannend worden
Men kan beter in groepjes bij elkaar blijven. Anders daalt de lichaamstemperatuur te snelquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen.
De beste man heeft toch geen last van uitdunning dus wat kan het hem verrekkenquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
In totaal of zonder de verplichte uitdunning mee te rekenen?
Heeft dat nog een andere naam behalve chopper? Wil daar eens wat meer van weten maar dit is geen handige zoekterm.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
TRAXX in de Schiphol tunnel, zware liefde. Zelfde geldt voor de chopper van ICM.
Ik zou een gokje wagen op tractieinstallatie.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:06 schreef TwanTwan het volgende:
[..]
Heeft dat nog een andere naam behalve chopper? Wil daar eens wat meer van weten maar dit is geen handige zoekterm.
Bij mat '64 heet het gewoon motorgenerator, misschien kan je daar iets meequote:Op dinsdag 3 december 2013 23:06 schreef TwanTwan het volgende:
[..]
Heeft dat nog een andere naam behalve chopper? Wil daar eens wat meer van weten maar dit is geen handige zoekterm.
Een deurstoring zou je nog wel kunnen fixen uiteraard, koersrollen ook nog wel, maar iets gecompliceerde storingen niet, dat is wel een nadeel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:24 schreef James1988 het volgende:
Er zitten geen computers in die je kunt resetten, als in een Mat '64 iets de geest geeft houdt het zo goed als op.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:03 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste man heeft toch geen last van uitdunning dus wat kan het hem verrekken
Ja daaaagquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:24 schreef James1988 het volgende:
Er zitten geen computers in die je kunt resetten, als in een Mat '64 iets de geest geeft houdt het zo goed als op.
Deuren in de storing bij een mat '64 is een leuke. Je trekt dan een grote kast open waarin allemaal stokoude techniek zit verwerkt en ook nog een setje antieke gereedschappen liggen. Vervolgens trek je de kast van de betreffende deur open en zet je een knopke om waardoor deze niet meer te bedienen is (zowel door reizigers of centraal). Tot slot moet je met een soort koevoet die je uit die kast met gereedschappen haalt de deur vergrendelen door een bepaalde stang met veel kracht te forcerenquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een deurstoring zou je nog wel kunnen fixen uiteraard, koersrollen ook nog wel, maar iets gecompliceerde storingen niet, dat is wel een nadeel.
Ik heb af en toe ook nog wel eens storingen dat ik echt denk van: Hoe in de neuk is dit mogelijk
Dan is het een kwestie van dood gooien, batterijen er uit en na een halve minuut weer opstarten. Enige nadeel is dat je al met al 8 minuten bezig bent. Maar meestal is elke 'vreemde' storing er dan wel uit.
Op de helpdesk voor machinisten:quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een deurstoring zou je nog wel kunnen fixen uiteraard, koersrollen ook nog wel, maar iets gecompliceerde storingen niet, dat is wel een nadeel.
Ik heb af en toe ook nog wel eens storingen dat ik echt denk van: Hoe in de neuk is dit mogelijk
Dan is het een kwestie van dood gooien, batterijen er uit en na een halve minuut weer opstarten. Enige nadeel is dat je al met al 8 minuten bezig bent. Maar meestal is elke 'vreemde' storing er dan wel uit.
Klopt, is een kostenbesparingsmaatregel. Vroeger was het gebruikelijker dat een machinist alle ins and outs van z'n materieel wist om zo kleine defecten te kunnen fixen, nu is het heel snel "Bel maar een storingsmonteur".quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja daaaagMachinisten werden vroeger opgeleid als halve storingsmonteurs
Dat dat tegenwoordig niet meer gebeurt is gewoon raar.
Boot die petfles-op-wielen van je niet van SSD gewoon dan?quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig ook gewoon al snel verboden om als machinist zelf met allerlei dingen van je trein aan de haal te gaan. De 'neus' van een mat '64 is bijvoorbeeld al verboden terrein voor de machinist, terwijl daar een groot deel van de basistechniek in zit verwerktquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Klopt, is een kostenbesparingsmaatregel. Vroeger was het gebruikelijker dat een machinist alle ins and outs van z'n materieel wist om zo kleine defecten te kunnen fixen, nu is het heel snel "Bel maar een storingsmonteur".
Op zich niet zo gek, want er zit veel elektronica aan boord waarvoor je tegenwoordig allerlei (dure) opleidingen gedaan moet hebben voordat je eraan mag zitten. De meeste treinen hebben een uitgebreid diagnosesysteem zodat een servicemonteur veel doelgerichter kan repareren.
Begrijpelijk, grote kans dat een machinist dan iets stuk maakt of per abuis uitschakelt wat natuurlijk niet de bedoeling is.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:36 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig ook gewoon al snel verboden om als machinist zelf met allerlei dingen van je trein aan de haal te gaan. De 'neus' van een mat '64 is bijvoorbeeld al verboden terrein voor de machinist, terwijl daar een groot deel van de basistechniek in zit verwerkt
Klopt maar er zitten ook een aantal dingen daar die hoogspanning met zich mee brengen en -in ieder geval bij ons- wordt er vanaf dag 1 al op gehamerd dat je bij hoogspanning ver uit de buurt moet blijven. Werk je aan een installatie die meer dan 50 volt wisselspanning voert dan moet er bijvoorbeeld al een tweede personeelslid met verstand van zaken bij aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, grote kans dat een machinist dan iets stuk maakt of per abuis uitschakelt wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ik heb donderdag en vrijdag een hoop baanvakken (lees: alle) onder mijn hoede. Kan nog leuk worden. Al zitten de bomen niet meer zo in het blad als in oktober.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:14 schreef Monopoly het volgende:
Donderdag en vrijdag puinhoop op het spoor.
Laat ik net donderdag rangeerdienst hebben, dat zal wel weer flink uitlopen of juist gelijk klaar omdat niets meer rijdt.
Vrijdag rijdende dienst. Ben benieuwd.
Als alles plat ligt 's avonds kom je maar lekker naar de schijf, ik neem een pakje kaarten meequote:Op woensdag 4 december 2013 00:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb donderdag en vrijdag een hoop baanvakken (lees: alle) onder mijn hoede. Kan nog leuk worden. Al zitten de bomen niet meer zo in het blad als in oktober.
Wij mogen het spoor niet meer in.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als alles plat ligt 's avonds kom je maar lekker naar de schijf, ik neem een pakje kaarten mee
Wij komen wel naar jullie. Zetten we er een pokertafel bij. Kunnen we mooi om geld spelenquote:Op woensdag 4 december 2013 00:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wij mogen het spoor niet meer in.
Oh ja, vergeten te melden: ik heb vroege diensten.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wij komen wel naar jullie. Zetten we er een pokertafel bij. Kunnen we mooi om geld spelen
Het motto is tegenwordig 'een veilig spoor begint op kantoor'.....quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik per se zelf aan mijn auto wil knutselen houdt geen vingerverfboii me tegen hoor
Je maakt het wel onmogelijk....quote:Op woensdag 4 december 2013 00:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh ja, vergeten te melden: ik heb vroege diensten.
Sorry... Zaterdag en zondag heb ik wél late diensten.quote:
Zoek maar eens op thyristormotor of installatie. Want dat is een chopper eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:06 schreef TwanTwan het volgende:
[..]
Ehh.. Nee.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:11 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Bij mat '64 heet het gewoon motorgenerator, misschien kan je daar iets mee
Valt wel mee. Het gaat meer om electrocutiegevaar.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, grote kans dat een machinist dan iets stuk maakt of per abuis uitschakelt wat natuurlijk niet de bedoeling is.
De neus mag je in, als de installatie geaard is. Daar zit alleen niet zo heel veel in, alleen de dodemankleppen en je kan er de lampen voor de front en sluitseinen vervangen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:36 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig ook gewoon al snel verboden om als machinist zelf met allerlei dingen van je trein aan de haal te gaan. De 'neus' van een mat '64 is bijvoorbeeld al verboden terrein voor de machinist, terwijl daar een groot deel van de basistechniek in zit verwerkt
Maar hoe moet dat dan als daar iets stuk gaat? "Sorry jongens, deze moet naar de sloop"?quote:Op woensdag 4 december 2013 01:03 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De echt belangrijke installatie onderdelen, zoals de schakel- en rijrichting wals, zitten in de kasten onder de rijtuigbakken. En daar mogen we niet meer in vanwege asbest.
Dan wordt het afslepen naar een werkplaats, daar hebben ze beschermende kleding enzo. Die schakelwalsen gaan eigenlijk nooit stuk, meestal is het dat ze blijven hangen in een stand. De oorzaak was vaak vervuiling.quote:Op woensdag 4 december 2013 01:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar hoe moet dat dan als daar iets stuk gaat? "Sorry jongens, deze moet naar de sloop"?
Weekend vrij, sinterklaas vieren met het prinsesje en schoonfamiliequote:Op woensdag 4 december 2013 00:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sorry... Zaterdag en zondag heb ik wél late diensten.
Ditquote:Op woensdag 4 december 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
Gaaf
Screenshots aub (ook van de seinen en hoe die meuk werkt)?
Monteur of ook meester?quote:Op woensdag 4 december 2013 01:10 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dan wordt het afslepen naar een werkplaats, daar hebben ze beschermende kleding enzo. Die schakelwalsen gaan eigenlijk nooit stuk, meestal is het dat ze blijven hangen in een stand. De oorzaak was vaak vervuiling.
Ik heb het zelf meegemaakt dat een flinke trap tegen de betreffend kast het euvel al verhielp en het ding weer naar zijn beginstand liep.
Lang leve ouderwetse techniek
Machinist, bedrijfsopleider.quote:Op woensdag 4 december 2013 01:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Weekend vrij, sinterklaas vieren met het prinsesje en schoonfamilie
[..]
Dit
[..]
Monteur of ook meester?
Tof! Dan heb je Amersfoort zeker als stamplaats ?quote:Op woensdag 4 december 2013 01:14 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Machinist, bedrijfsopleider.
Kan ik als zwaaiend poppetje op de fiets op de spoorbrug in Onnen erbij geplaatst worden? daar fiets ik vaak.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh ja, ik heb in Train Simulator Groningen, Groningen Losplaats, Haren en Waterhuizen nu compleet liggen en beseind. Ik heb vanavond gedriehoekt om de boel te testen.
Binnenkort ga ik Onnen leggen, daarna Groningen afmaken en dan eens wat omgeving maken voor de mooi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |