Het geluid van een ICE is het mooiste treingeluid dat er bestaat.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat klinkt zo'n ICE toch baas als 'ie optrekt. Als hier een rood sein staat (richting duitsland) stopt 'ie recht voor mijn raam.
Een TGV die op volle vaart voorbij komt is ook wel tof, dat ehmmmm, pfiew, pfiew, pfiew geluidquote:Op woensdag 4 december 2013 07:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Het geluid van een ICE is het mooiste treingeluid dat er bestaat.
Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.quote:Op woensdag 4 december 2013 07:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag in de Metro: NS gaat de gele vertrekstaten overal verwijderen. Niet meer van deze tijd. Dus als er weer eens een storing aan het reisinformatiesysteem is kun je het helemaal uitzoeken.
Zoveelste keer dat NS gewoon zijn reet veegt met reizigerswensen.
Driek, pak ze!
Zo'n analyse is toch veel te diepgaand voor de Metro.quote:Op woensdag 4 december 2013 07:59 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.
En uiteindelijk gaan ze wel allemaal weg.quote:Op woensdag 4 december 2013 07:59 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.
Ik weet niet of ik een zwaaiend poppetje kan vinden, maar je komt op het viaduct.quote:Op woensdag 4 december 2013 02:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Kan ik als zwaaiend poppetje op de fiets op de spoorbrug in Onnen erbij geplaatst worden? daar fiets ik vaak.
Hoe Nederlandse seinen werken of hoe deze seinen werken?quote:Op woensdag 4 december 2013 00:45 schreef James1988 het volgende:
Gaaf
Screenshots aub (ook van de seinen en hoe die meuk werkt)?
Er staat vermeld dat het nog maar zelden gebruikt wordt om een reis te plannen, maar nog in 79% wordt gebruikt om de vertrektijd te controleren en meer dan de helft van de gevallen om het perron te controleren. Die laatste twee zijn nog best aanzienlijk, zelfs als je claimt dat het sinds er alternatieven zijn "sterk" is afgenomen.quote:Op woensdag 4 december 2013 07:59 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.
ja, en er staat ook bij dat ze blijven staan op plekken waar je er niks aan hebt. En op termijn gaan ze natuurlijk wel allemaal weg. En waarom? Die dingen eten toch geen brood?quote:Op woensdag 4 december 2013 07:59 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze gaan niet allemaal weg, maar omdat het gebruik ervan inmiddels sterk is afgenomen wordt een deel weggehaald. Staat dat er niet bij vermeld in de Metro? Het aantal gaat van 3400 naar 700 borden.
als er een storing aan het infosysteem is, kunnen de treinen heus nog wel op tijd rijden.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:11 schreef Litpho het volgende:
Belangrijkste punt is natuurlijk dat NS bepaald geen ster is gebleken in het online houden van de digitale borden wanneer dat écht nodig was, dus dit gaat gegarandeerd op de nodige weerstand stuiten. Onterecht op dat punt, want verkeerde informatie is natuurlijk niet beter dan geen informatie.
Om dezelfde reden dat NS andere informatie (zoals treinlengte) niet openbaart. Als men feiten zwart op wit heeft, dan word je er dadelijk nog aan gehouden. Veel beter om de goalpaaltjes dynamisch te kunnen verplaatsenquote:Op woensdag 4 december 2013 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:
En op termijn gaan ze natuurlijk wel allemaal weg. En waarom?
Wat een stel eikels toch ook. Hoe vaak TBP niet stuk is of iemand op "OK" moet klikken op een van die infoborden.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, en er staat ook bij dat ze blijven staan op plekken waar je er niks aan hebt. En op termijn gaan ze natuurlijk wel allemaal weg. En waarom? Die dingen eten toch geen brood?
ja. Sabotage heet dat.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:22 schreef Litpho het volgende:
Kunnen we trouwens intussen concluderen dat NS niet geinteresseerd is in informatievoorziening, maar vooral wilde voorkomen dat een andere partij dat kon gaan doen? Of is dat nog te vroeg?
Dat komt doordat de Belgische dienstregeling een puinhoop is.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:26 schreef J.B. het volgende:
Ik heb ze zelden gebruikt maar ik heb het altijd duidelijke en overzichtelijke borden gevonden.Dit in tegenstelling tot de Belgische variant, wat een puinhoop
Mijn ervaring is dat ik altijd genoeg heb aan de TB7's en dat die altijd wel kloppen. Maar dat kan ook aan mijn reisgedrag liggen.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een stel eikels toch ook. Hoe vaak TBP niet stuk is of iemand op "OK" moet klikken op een van die infoborden.
In veel gevallen gaat het inderdaad goed, maar als je wat verder vooruit wilt kijken dan drie kwartier is het pet.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ik altijd genoeg heb aan de TB7's en dat die altijd wel kloppen. Maar dat kan ook aan mijn reisgedrag liggen.
Ja, maar er staan ook maar zeven treinen op een TB7. Daarmee kijk je alleen in Roodeschool verder mee dan drie kwartier. Ik heb nooit een overstap van drie kwartier op een knooppunt en anders heb ik mijn telefoon nog.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
In veel gevallen gaat het inderdaad goed, maar als je wat verder vooruit wilt kijken dan drie kwartier is het pet.
Was het jouw grasveld of jouw auto?quote:
In Utrecht is je telefoon waardeloos op het station: werkt bij mijn echt zo goed nooit (KPN). Kijk, ik snap NS wel, maar het moet meteen weer zo rigoureus. Ik gebruik zo'n vertrekstaat ook maar een paar keer per jaar, maar ik reis dan ook zo goed als alleen maar vaste trajecten.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, maar er staan ook maar zeven treinen op een TB7. Daarmee kijk je alleen in Roodeschool verder mee dan drie kwartier. Ik heb nooit een overstap van drie kwartier op een knooppunt en anders heb ik mijn telefoon nog.
Nou ja, ze zijn natuurlijk niet gratis. Maar ik heb nu al wel een beetje te doen met mijn moeder. Die heeft geen smartphone en gaat vaak met de trein...quote:Op woensdag 4 december 2013 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En waarom? Die dingen eten toch geen brood?
Ons ma kan niet eens sms'en, bovendien ziet ze erg slecht, ze moet met haar neus voor zo'n bord gaan staan. Kan niemand bij de NS bedenken dat ze zo'n schermpje niet eens kan aflezen?quote:Op woensdag 4 december 2013 08:50 schreef Duvel het volgende:
Ik heb mijn ouders net een VDU met ouwelullendagen cadeau gedaan, mijn moeder heeft inderdaad geen smartphone.
Hoe deze seinen werken. Hoe je ze aanlegt en instelt zegmaarquote:Op woensdag 4 december 2013 08:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoe Nederlandse seinen werken of hoe deze seinen werken?![]()
Het is natuurlijk wel veelbetekenend dat er echt kosten gemaakt moesten worden om dat over te zetten naar de NS en dat het sindsdien geen iota verbeterd is. Blijkbaar maakt het niet zoveel uit of het ProRail of NS is die het er maar even bij doet. Als het uitkomtquote:Op woensdag 4 december 2013 08:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve dan dat de vorige verkoper hetzelfde deed!
Als er data gegeven wordt en de dienstregeling niet ontregeld is, is de data vrijwel altijd juist. Als er wél vertragingen zijn krijg je nog met regelmaat de opeenstapeling van optimistische +5, +10, +15, +20, "helaas niet rijden" waar andere bronnen van informatie al aanzienlijk eerder aangeven dat een trein bijv. +18 heeft. Waar de TB's natuurlijk falen ten opzichte van de gele borden is als de dienstregeling niet ontregeld is, maar het TB-systeem weer eens wel (en dat gebeurt behoorlijk vaak).quote:Op woensdag 4 december 2013 08:46 schreef b2py het volgende:
Zo'n TB21 is toch ideaal man. Die gele borden staan alleen maar in de weg voor meer bankjes. En de data die gegeven wordt is vrijwel altijd juist. (>99%)
Ah. Dat gaat heel makkelijk, ik zal wel eens wat laten zien. Bestaat er trouwens een aardige videocapturetool die mijn P4 ook trekt tijdens het draaien van TS?quote:Op woensdag 4 december 2013 09:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe deze seinen werken. Hoe je ze aanlegt en instelt zegmaar
Je komt ook weleens buiten Schubbekutteveen toch? Er zijn stations met meer dan één perron. Zie dat ene setje vertrekstation maar eens te vinden in Utrecht.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:26 schreef James1988 het volgende:
Ik begrijp de ophef niet. Als er, zoals NS zegt, één set gele borden per station overblijft is dat toch voldoende om in de behoeften te voorzien van mensen die die borden wél nodig hebben? Of zijn we nou zou autisisch geworden met z'n allen dat we daar niet eens over willen denken?
Fraps misschien?quote:Op woensdag 4 december 2013 09:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah. Dat gaat heel makkelijk, ik zal wel eens wat laten zien. Bestaat er trouwens een aardige videocapturetool die mijn P4 ook trekt tijdens het draaien van TS?
Zou je ook een hint kunnen geven hoe bij het leggen van spoor direct in de goede richting legt? Ik zit altijd te kloten met die startpijl.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah. Dat gaat heel makkelijk, ik zal wel eens wat laten zien. Bestaat er trouwens een aardige videocapturetool die mijn P4 ook trekt tijdens het draaien van TS?
Niet. Hij pakt volgens mij de richting waarin je het spoor oorspronkelijk hebt gelegd.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou je ook een hint kunnen geven hoe bij het leggen van spoor direct in de goede richting legt? Ik zit altijd te kloten met die startpijl.
Als je die vertrekstation op alle stations in de stationshal (waar van toepassing) of bij de ingang(en) zou kunnen vinden lijkt me dat een prima oplossing. Iedereen weet waar die dingen te vinden zijn en toch staat er niet op ieder perron een berg van die gele plakkaten voor Jan Doedel.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je komt ook weleens buiten Schubbekutteveen toch? Er zijn stations met meer dan één perron. Zie dat ene setje vertrekstation maar eens te vinden in Utrecht.
preciesquote:Op woensdag 4 december 2013 09:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je komt ook weleens buiten Schubbekutteveen toch? Er zijn stations met meer dan één perron. Zie dat ene setje vertrekstation maar eens te vinden in Utrecht.
Bij storingen op het spoor? Niets. Bij storingen aan het digitale informatiesysteem daarentegen...quote:Op woensdag 4 december 2013 09:33 schreef b2py het volgende:
Bij storingen kloppen de gele borden ook niet meer. Dus wat lossen die borden bij storingen op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |