abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133922825
Volgens MVBOV tonen de reisinformatieschermen op de perrons vaak Windows-foutmeldingen. Bijzonder. Dat draait allemaal op Linux.
pi_133922872
quote:
9s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:46 schreef Sj0rSz het volgende:
Zucht, sinds spoor 34 in Eindhoven in gebruik is pendelen tussen Tilburg Universiteit en Eindhoven V'tjes. Dan begin je die DDZ toch wel te missen....
Ach vanaf de nieuwe dienstregeling wordt dat toch allemaal SLT geloof ik. Hopelijk komt het DDZ nu weer terug in IC-diensten waar het thuishoort. :)
  woensdag 4 december 2013 @ 21:11:55 #253
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133922956
Screenshots!


Spoor 2B


Tussen Groningen en Europapark


Europapark richting Losplaats


2D-map
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133923035
Koning! Goed bezig man!
  woensdag 4 december 2013 @ 21:19:19 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133923323
Mooi!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 december 2013 @ 21:19:40 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133923344
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gaten???
Roest.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133923439
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:53 schreef dennistd het volgende:
Waarom kan dat niet gewoon dit weekend? Dan ligt Schiphol-Bijlmer er toch al uit...
Je moet op pakjes-avond natuurlijk de kans grijpen om zoveel mogelijk mensen te benadelen he? :+
dag
  woensdag 4 december 2013 @ 21:24:30 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133923576
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Volgens MVBOV tonen de reisinformatieschermen op de perrons vaak Windows-foutmeldingen. Bijzonder. Dat draait allemaal op Linux.
Niet allemaal, er zit ook wat Windows-grut tussen.

@ziggy: gaaf *O*
  woensdag 4 december 2013 @ 21:28:07 #259
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_133923719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Volgens MVBOV tonen de reisinformatieschermen op de perrons vaak Windows-foutmeldingen. Bijzonder. Dat draait allemaal op Linux.
Bijzonder, want ik heb zelf meerdere malen Windows-foutmeldingen gezien.
pi_133923844
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Volgens MVBOV tonen de reisinformatieschermen op de perrons vaak Windows-foutmeldingen. Bijzonder. Dat draait allemaal op Linux.
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 19:52 schreef greavy het volgende:

Foto: Brenno de Winter
Heeft linux deze errormeldingen? :@
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 december 2013 @ 21:33:21 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133923924
goed bezig, ziggy ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133924017
quote:
6s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:51 schreef Litpho het volgende:

[..]

Bij storingen op het spoor? Niets. Bij storingen aan het digitale informatiesysteem daarentegen...
Dat heb ik met de CTA's regelmatig meegemaakt. Met de TBP's nog nooit.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_133924135
Stond net ook weer een stel van die lompe S&V dodo's (mannetje of 8) heel triomfantelijk druk te zijn met helemaal niks. Precies bovenaan de trap 8)7 Stelletje mongolen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133924161
Heb je er iets van gezegd? Ik roep altijd 'lekker handig daar!'
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_133924202
‘Spanning verhogen naar 3000 Volt bespaart kosten’

De bovenleidingspanning verhogen van 1500 naar 3000 Volt vergroot de capaciteit van het spoornet aanzienlijk. De kosten voor het aanpassen van de infra en de ombouw van het materieel zijn binnen tien jaar terugverdiend; door energiebesparing en baten uit rijtijdwinst. Dat blijkt uit een voorlopige verkenning van ProRail en NS.

ProRail werkt sinds een jaar aan een businesscase voor verhoging van de spanning op de bovenleiding naar 3000 Volt. In het voorjaar sloot NS zich bij het onderzoek aan. “We dachten al langer na over de toekomst van de tractie-energie”, zegt Arjen Zoeteman, adviseur Technologie bij ProRail. “Aanvankelijk zaten we op het spoor van 25 kiloVolt, maar daar op overschakelen betekent de hele infrastructuur vernieuwen. Dat is onbetaalbaar. Sinds duidelijk is dat de Europese Unie 25 kV niet als eis gaat afdwingen, is 3 kV in beeld gekomen als betaalbaar alternatief.”

3000 Volt heeft vele voordelen, vertelt Zoeteman: “De netverliezen dalen doordat er minder hoge stromen door de bovenleiding gaan. Immers hoe hoger de spanning, hoe lager de stroom. Het terugleveren van remenergie aan andere treinen via de bovenleiding wordt gemakkelijker en er zijn minder onderstations nodig. Bovendien valt er een flinke rijtijdwinst te boeken. Stoptreinen kunnen sneller optrekken en doorrijden, waardoor Intercity’s niet hoeven in te houden. Het invoeren van hogere topsnelheden wordt eenvoudiger, doordat treinen die snelheden vlotter bereiken. Zo kunnen de vervoerders per rit veel tijd winnen en met dezelfde treinen mogelijk meer ritten maken.”

De ombouwperiode schat Zoeteman in op zeven tot tien jaar. “We gaan dan geleidelijk over op 3000 Volt volgens een vlekkenplan over Nederland. Op een aantal plaatsen komt een spanningssluis waar de trein van 1500 naar 3000 Volt gaat en omgekeerd. De investering voor de infrastructuur, ongeveer 400 miljoen euro, én de ombouw van het materieel kunnen we na de ombouwperiode in minder dan tien jaar hebben terugverdiend. De ombouw van de treinen is nog niet precies berekend, maar valt waarschijnlijk goedkoper uit dan de infra-aanpassingen.”

Ook Ralph Luijt, manager Energie & Milieu bij NS Reizigers, ziet voordelen in de migratie naar 3000 Volt. “Een groot voordeel van 3000 Volt is dat treinen meer remenergie kunnen terugleveren aan de bovenleiding. In plaats van de huidige 10 procent recuperatie bij 1500 Volt kan dan tot 40 procent van de remenergie opnieuw worden gebruikt door treinen in de omgeving.”

Van de NS-vloot kan nu 60 procent recupereren, grofweg alle dubbeldekkers en alle stoptreinen, zegt Luijt. “Dat wordt op langere termijn 100 procent van het materieel. Dan zijn er in combinatie met 3000 Volt forse besparingen mogelijk. Per jaar vermindert het verbruik met ongeveer 300 miljoen kWh, de CO2-uitstoot neemt af met 150 miljoen kilo en – bij de huidige elektriciteitsprijs – dalen de energielasten met 30 miljoen euro. Deze schattingen werken we verder uit in een kosten-batenanalyse die begin volgend jaar klaar moet zijn.”

Het volledige artikel staat in nummer 6 van OV-Magazine, dat morgen verschijnt.

Bron
pi_133924283
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heb je er iets van gezegd? Ik roep altijd 'lekker handig daar!'
Ja, ik zei "wat STAAN jullie daar handig jongens! }:| " Maar ze waren te druk met elkaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133924326
Idioten. Regenboogalto's.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 4 december 2013 @ 21:43:37 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133924440
Mooie bijkomstigheid is dat internationaal verkeer met België straks (2025) dan een makkie wordt, want overal 3 kV en ERTMS. *O*

Ik zeg doen!
pi_133924624
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:39 schreef b2py het volgende:
een vlekkenplan over Nederland.
Zie? Vingerverf :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133924661
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zie? Vingerverf :+
Die Arcadis lui toch ook :P
pi_133924678
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:43 schreef James1988 het volgende:
Mooie bijkomstigheid is dat internationaal verkeer met België straks (2025) dan een makkie wordt, want overal 3 kV en ERTMS. *O*

Ik zeg doen!
Nee man. Is het je nou nog niet duidelijk dat NS helemaal geen treinverkeer met België WIL?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133924818
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee man. Is het je nou nog niet duidelijk dat NS helemaal geen treinverkeer met België WIL?
Ach, is denk ik wel wederzijds. Ik zeg; 50KV net als in Zuid Afrika.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 4 december 2013 @ 21:51:31 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133924896
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ach, is denk ik wel wederzijds. Ik zeg; 50KV net als in Zuid Afrika.
13.8 kV op 46 Hz jonge, dan heb je pas iets unieks!
pi_133924920
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ach, is denk ik wel wederzijds. Ik zeg; 50KV net als in Zuid Afrika.
25kV is imo nog steeds beste optie.
pi_133924949
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

13.8 kV op 46 Hz jonge, dan heb je pas iets unieks!
Oeh ja uniekigheid :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')