Dat is meer dan 28 oktober.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:06 schreef INViCTuS het volgende:
Stoten tot 162 km/h iets boven de wadden...
[ afbeelding ]
De kans bestaat dat de storm in het waddengebied een 11bft zou kunnen halen. Echter het is geen snel uitdiepende depressie dus ik zou het voorlopig bij 9 tot 10bft houden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:51 schreef Frutsel het volgende:
is er kans dat die storm nog erger wordt? Eerst was het kracht 8 tot 9, nu is het 10 tot 11 ?
Donderdag ok, dan maar nóg eerder van het werk naar huis vertrekken voor het Heerlijk Avondje.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
Overigens behoort dit later donderdag en zeker vrijdag tot de mogelijkheden:
dat laatste klopt idd, alleen gfs liet het toen zien en haakte net voor de dag van de storm af. Nu blijven ze er wel mee komen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:25 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
De wind waait eerst uit het zuidwesten en trekt in de loop van 5 december (donderdag) aan tot een storm langs de kust. Dan hebben we het over windkracht 9. Zoals het er nu naar uit ziet, bereikt de wind net na de middag misschien wel kracht 10 en dat is een zware storm. Deze windkracht is weggelegd voor het noordwestelijk kustgebied; dieper landinwaarts waait het minder hard. Maar 6Bft in het binnenland is ook al heel stevig.
In de middag draait de wind naar het westen tot noordwesten en blijft vol doorblazen. Het noordelijk kustgebied heeft kans op een zware storm. Kracht 9, een normale storm, lijkt vrijwel zeker. Naast de gemiddelde wind, zijn er natuurlijk ook windstoten. Uit de EPS blijkt dat die er ook niet om liegen. Voor het noordwestelijk kustgebied is het al bijna zeker dat de vlagen boven de 100km/uur uitkomen. De EPS heeft 52 leden, die allemaal rekenen met een iets andere begintoestand. Van die leden komt er zelfs 1 met 137km/uur. Het gemiddelde van alle leden komt op ongeveer 120km/uur. Let wel, dit is voor het noordwestelijk kustgebied. Voor het midden van het land ligt het Gemiddelde wind
Gemiddelde wind
gemiddelde rond 95km/uur met toppers tot 115km/uur.
We willen met nadruk niet meteen alle alarmbellen laten afgaan, maar ter vergelijk; tijdens de storm van 28 oktober (toen het record voor de windstoten voor oktober gezet werd op 152km/uur), waren de modellen op voorhand iets minder enthousiast.
BRON
Valt tegen aan de kust met een windkracht 10. De laatste keer was niet te doen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zou best naar de kust willen om het mee te maken, maar ik moet dan met het OV.. en laat dat juist altijd helemaal in de poeier lopen bij dit soort weersomstandigheden![]()
Daarom ben ik toen ook niet gegaan. Dan zou ik letterlijk wegwaaien. Het lijkt er wel op dat Den Helder flink op z'n donder gaat krijgen though.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Valt tegen aan de kust met een windkracht 10. De laatste keer was niet te doen.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:19 schreef Nattekat het volgende:
Ik help jullie niet graag uit een droom, maar dat zal niet meer zijn dan natte tot gesmolten sneeuw
Pluimen zijn wisselend idd, maar ik denk toch dat we een laagje echte sneeuw gaan krijgen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:19 schreef Nattekat het volgende:
Ik help jullie niet graag uit een droom, maar dat zal niet meer zijn dan natte tot gesmolten sneeuw
toen was er geen treinverkeer rond schipholquote:Op dinsdag 3 december 2013 13:23 schreef Blik het volgende:
Hoe zat het met de vertragingen op Schiphol op 28 oktober? Waren er toen veel vertragingen? Aangezien ik donderdag om 18:00 op Schiphol aankom...
Ik bedoel eigenlijk qua vluchten, treinverkeer vind ik niet zo boeiend. Collega is met de auto en komt redelijk dicht langs mijn huis, dus daar kan ik sowieso mee terugrijden indien nodigquote:Op dinsdag 3 december 2013 13:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
toen was er geen treinverkeer rond schiphol
Ik teken er meteen voorquote:Op dinsdag 3 december 2013 13:35 schreef INViCTuS het volgende:
Dit mag ook wel een keer
[ afbeelding ]
Het heeft niks met pluimen te maken, de lucht en de aarde zijn nog veel te warm voor goed sneeuw.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pluimen zijn wisselend idd, maar ik denk toch dat we een laagje echte sneeuw gaan krijgen.
Bullshit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het heeft niks met pluimen te maken, de lucht en de aarde zijn nog veel te warm voor goed sneeuw.
De lucht wordt juist erg koud en daarmee koud genoeg voor droge sneeuw. Het is wel boven nul maar de dauptemps. waarschijnlijk niet dus het zal wel vallen als droge sneeuw maar op de grond heb je er niet veel aan. het wordt hoogstens tijdelijk witquote:Op dinsdag 3 december 2013 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het heeft niks met pluimen te maken, de lucht en de aarde zijn nog veel te warm voor goed sneeuw.
Beetje wat ik bedoelde. Die kou kan ik nergens terugvinden, de onzekerheid is iets te groot. Maar wat er valt als goede sneeuw gaat dan waarschijnlijk in de avond vallen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De lucht wordt juist erg koud en daarmee koud genoeg voor droge sneeuw. Het is wel boven nul maar de dauptemps. waarschijnlijk niet dus het zal wel vallen als droge sneeuw maar op de grond heb je er niet veel aan. het wordt hoogstens tijdelijk wit
Mah dat denk ik niet hoor.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:31 schreef INViCTuS het volgende:
Nach jetzigem Stand treffen Springtide und der Höhepunkt des Sturms genau zusammen, es droht daher eine schwere Sturmflut.
De kleuren voor Nederland liggen in lijn met die in Duitsland:
[ afbeelding ]
Breda idem. Begin van de middag leek de zon het heel even te gaan proberen, maar al snel is'ie wat anders gaan doen.quote:
Wacht maar tot je een uurtje verder bentquote:Op dinsdag 3 december 2013 15:33 schreef Klonk het volgende:
Wow, belfeld blauwe lucht en zon, blerick paar km verderop mist zo dicht dat je er een plak uit kunt snijden
dat is een flinke opzet! Oosterscheldekering zal dan wel dicht gaan?quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoog water donderdagnacht/vrijdagochtend in Vlissingen. Rode lijn is alarmpeil en dijkbewaking...
[ afbeelding ]
Vrijdag pasquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:23 schreef GekkePoes het volgende:
Ik zal mijn muts eens uit de kast pakken, moet vrijdag de deur uit, (lopend)
quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:37 schreef MaIena het volgende:
[..]
Vrijdag pasVaker de deur uit gaan!
de dagen ervoor ook, maar dan met de auto. heb ik geen muts nodigquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:37 schreef MaIena het volgende:
[..]
FOK!er hèquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:37 schreef MaIena het volgende:
[..]
Vanmorgen dichte mist, vanmiddag trok de mist weg en actueel trekt het weer helemaal dicht.quote:
Kan de andere kant van het plein bijna niet meer zien in m´n Bredase volkswijkje.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:56 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Vanmorgen dichte mist, vanmiddag trok de mist weg en actueel trekt het weer helemaal dicht.
120m zicht.
Waar vind ik die kaartjes?quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoog water donderdagnacht/vrijdagochtend in Vlissingen. Rode lijn is alarmpeil en dijkbewaking...
[ afbeelding ]
Gelukkig is het zwaarste gedeelte van de storm dan voorbij.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[ afbeelding ]
Al vaak genoeg!quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:07 schreef d4v1d het volgende:
Is er nou al iets ontploft?Jullie zijn al 668 delen bezig
quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:07 schreef d4v1d het volgende:
Is er nou al iets ontploft?Jullie zijn al 668 delen bezig
Bij ontploffen stel ik me iets meer voor dan een beetje verandering in het weerquote:
je hebt kennelijk het begin van deze reeks niet meegemaakt, toen was dit een uitstekende topictitel. En het is verworden tot de FOK! weer-SC. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:13 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Bij ontploffen stel ik me iets meer voor dan een beetje verandering in het weer
Erger dan de storm van laatst?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:19 schreef Fred0w het volgende:
Dit gaat flink uit de klauwen lopen
[ afbeelding ]
Hoe laat gaat dit gebeuren dan?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:19 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt. Wat gebeurde er 10-11 jaar geleden dan?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
je hebt kennelijk het begin van deze reeks niet meegemaakt, toen was dit een uitstekende topictitel. En het is verworden tot de FOK! weer-SC. Niks mis mee.
Toen zat ik op Gran Canaria dus niets van meegekregen.quote:
Die rolwolk.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:21 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Klopt. Wat gebeurde er 10-11 jaar geleden dan?Jullie bedoelen met "ontploffen" gewoon een storm o.i.d.?
162 km/u werd eerder gezegd ergens! Aan zee 120 km/u is een windstoot van niks, natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:21 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Toen zat ik op Gran Canaria dus niets van meegekregen.
Ze zeggen dat het erger gaat worden ja.
KNMI:
Vanaf donderdagochtend komen er zware windstoten voor tussen 75 en 100 km/uur, vooral rond het avonduur zeer zware windstoten tussen 100 en 120 km/uur (met name in het waddengebied en aan zee).
Mijn wens lijkt in vervulling te komen, maar dit is wel heel erg overdrevenquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:19 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had met de trein geen vertraging anders, maar dat was naar het zuiden. Naar het westen was het inderdaad flinke chaos.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:23 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Donderdag toch maar met de auto naar het werk. Bij de vorige storm bleek de trein de verkeerde keuze te zijn.
KNMI gaat nooit hoger dan 120km/uquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
162 km/u werd eerder gezegd ergens! Aan zee 120 km/u is een windstoot van niks, natuurlijk.
Dan zul je het wel over deze hebben:quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
DIe hele bekende was op 17 juli 2004, ik weet niet of dat echt de start van het topic was?
Dat was hier ook (ook Noord-Limburg). De hele ochtend prachtig weer, strakblauwe lucht en zon. Om 13.00 uur moest ik naar een afspraak, en na 1 km, rijden zie ik helemaal niks meer.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:33 schreef Klonk het volgende:
Wow, belfeld blauwe lucht en zon, blerick paar km verderop mist zo dicht dat je er een plak uit kunt snijden
Zodra piet paulusma zich ermee gaat bemoeien is alle hoop op een spektakel verloren.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:30 schreef LeTourdeFrance het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)omt-iets-later.dhtml
Komt 'ie dan toch?
Toen zaten wij te barbecueën. Nog nooit zo snel de boel opgeruimdquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:28 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Dan zul je het wel over deze hebben:
[ afbeelding ]
Nah, de storm krijgt nu de volle energie uit de straalstorm. De warme lucht aanvoer is zeer gunstig en ook het front komt aardig onder spanning te staan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:45 schreef MaIena het volgende:
[..]
Zodra piet paulusma zich ermee gaat bemoeien is alle hoop op een spektakel verloren.
Nog 2 dagenquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:09 schreef GekkePoes het volgende:
KNMI geeft momenteel code geel voor de storm. geen rood.
broeierige dag, de stapelwolken knalden de lucht in, wat Oom_Agent er toe aanzette een topic genaamd 'De atmosfeer staat op ontploffen' te openen. En dat was een prima titel met de onweerskansen toen. Dit was niet het onweer van 17-7-04 trouwens.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:21 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Klopt. Wat gebeurde er 10-11 jaar geleden dan?Jullie bedoelen met "ontploffen" gewoon een storm o.i.d.?
is ook te ver weg voor rood, geel is prima, dan krijg je vast wat bewustwording en hou je even rekening met je tocht over de daken donderdag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:09 schreef GekkePoes het volgende:
KNMI geeft momenteel code geel voor de storm. geen rood.
als HIRLAM dan ook komt met flinke storm en windstoten kan je daar van uit gaanquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:10 schreef Momo... het volgende:
[..]
Ja ik verwacht wel zeker code oranje morgen voor overmorgen
quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
als HIRLAM dan ook komt met flinke storm en windstoten kan je daar van uit gaan
Mocht je willenquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:21 schreef zoem het volgende:
Donderdag komt 'Storm des Doods'
Mijn verwachting is dat door de hoge verwachting de verwachting tegen zal vallen
Het scheppingsverhaalquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
broeierige dag, de stapelwolken knalden de lucht in, wat Oom_Agent er toe aanzette een topic genaamd 'De atmosfeer staat op ontploffen' te openen. En dat was een prima titel met de onweerskansen toen. Dit was niet het onweer van 17-7-04 trouwens.
Was toen nog een beetje jong om dat mee te krijgen denk ik. Wel ooit een paar jaar geleden bliksem 50 meter verderop zien inslaan terwijl ik daar in een tentje op een open grasveld met aan de rand bomen lagquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
broeierige dag, de stapelwolken knalden de lucht in, wat Oom_Agent er toe aanzette een topic genaamd 'De atmosfeer staat op ontploffen' te openen. En dat was een prima titel met de onweerskansen toen. Dit was niet het onweer van 17-7-04 trouwens.
Mag nog wel wat meer het binnenland op schuiven.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:19 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Jullie krijgen het zomerweer alquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:26 schreef Kowloon het volgende:
Lekker briesje voor vrijdag. Wel jammer dat het noorden weer vooral in de prijzen lijkt te vallen.Ik ga naar Den Helder verhuizen.
[..]
Mag nog wel wat meer het binnenland op schuiven.
Ik heb wel eens en storm meegemaakt op een droog strand , het zand zat in alle kierenquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:34 schreef sonnyspek het volgende:
50 meter lopen en ik zit op het strand vrijdag.Moet wel zeggen dat het niet altijd een pretje is.
120 km/hquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Oppassen dus dat je die pepernoten niet tegen de wind in strooit. Met deze snelheden komen ze hard aan
Ja precies.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:35 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb wel eens en storm meegemaakt op een droog strand , het zand zat in alle kieren
Het water is nu al redelijk koel , als de Noordzee dan genoeg warmte heeft, kan het echt gaan knallen inderdaadquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:41 schreef Nattekat het volgende:
In de zomer zou dit de ultime storm zijn
Noordwestquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:24 schreef Skwish het volgende:
Is er wat bekend over de windrichting van aankomende storm?
Het gaat vrijdag pas sneeuwenquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:44 schreef GekkePoes het volgende:
vertikale sneeuw tegen het huis. gaan wel alle kieren van dicht zitten.
Worden de buien niet gewoon stuk geblazen als het zo hard waait?quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:42 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Het water is nu al redelijk koel , als de Noordzee dan genoeg warmte heeft, kan het echt gaan knallen inderdaad
Volgens mij is dat net als bij en orkaan , dat de storm de buien en water opstuwtquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Worden de buien niet gewoon stuk geblazen als het zo hard waait?
quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:51 schreef Fred0w het volgende:
Maandag kan het 1 graad worden maar ook 6 volgens knmi, kan het plaatje niet posten.
Tja, daar lijkt het inderdaad op.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gaat koud worden
Als ik het grootste deel van de runs zie dan is de kans op 0 graden redelijk hoogquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gaat koud worden
Het lijkt nergens op voor Nederland zo. Alsof het ons land zelfs gaat schampen die storm.....quote:
Volgende week hè, dan wordt het koudquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gaat koud worden
Ik kreeg vandaag wel een mailtje dat er ook deze winter weer aanpassingen van de dienstregeling zullen zijn bij winters weer. Maar nog niet dat die nu al aangepast zal worden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:48 schreef Felagund het volgende:
Het wordt weer totale chaos in Nederland? Heeft de NS al een herfst/winter/sneeuwrooster aangekondigd?
Er zou zulke kaartje moeten komen voor Nederland. Wellicht zit Groningen in paars gebiedquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:14 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
ter vermaak
ontbreekt alleen nog de tijdstip wanneer xaver gaat optreden
De Wadden krijgen een orkaan, Noord Duitsland en Denemarken de volle laag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het lijkt nergens op voor Nederland zo. Alsof het ons land zelfs gaat schampen die storm.....
Lijkt op een ijstijdquote:
Wind van 58 knopen, ofwel 107 km/uquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:27 schreef Kowloon het volgende:
WIndguru en Windfinder komen voor Vlieland met meer wind dan Helgoland! Heel apart. Lijkt dus inderdaad steeds wat zuidelijker te komen.
Langzaam komt het deze kant opquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:27 schreef Fred0w het volgende:
Het is zo mistig dat ik zojuist de verkeerde afslag nam; gedesorienteerd.
Ik zie anders niks buiten.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wtf 10bft voor noordelijke deel van Nederland? 11bft voor de wadden? We gaan dicht tegen 28okt aan zitten maar dan duurt deze wat langer
En mist? Die is er zeker!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
ja dat word weer puinruimen hier in het noorden, mocht het uitkomenquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wtf 10bft voor noordelijke deel van Nederland? 11bft voor de wadden? We gaan dicht tegen 28okt aan zitten maar dan duurt deze wat langer
En mist? Die is er zeker!
[ afbeelding ]
De korte storm van 28ste had al genoeg schade veroorzaakt, winkelkeet MAX loods was voor de helft ingestort, boerderijen waar de daken zijn ingestort of weg zijn geblazen, genoeg bomen omgegaan, in de stad puinhoop van dakpannen etc etc.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:53 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ja dat word weer puinruimen hier in het noorden, mocht het uitkomen
Ik heb wel eens in een diepvriesmagazijn gewerkt -21. en dan naar buiten met -5 is het ineens warmquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:00 schreef Resistor het volgende:
Ik had mij heel lang voorgenomen mijn eerste keer ijskrabben in t-shirt te doen. Trok ik vanmorgen met mijn duffe kop een trui aan, omdat het kil zou worden (ik kan rustig -10°C hebben in mijn shirt, als het maar droog, droge lucht, windstil en zonnig is)
Nou ja, er stonden in ieder geval wat buren raar te kijken dat ik nog geen jas aan had
Eind november bleef mijn dak er net op zitten, vooral de zonnepanelen vangen veel wind.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
De korte storm van 28ste had al genoeg schade veroorzaakt, winkelkeet MAX loods was voor de helft ingestort, boerderijen waar de daken zijn ingestort of weg zijn geblazen, genoeg bomen omgegaan, in de stad puinhoop van dakpannen etc etc.
Ben blij dat het hier op donderdag geen koopavond is want dat is wel het laatste waar je op zit te wachten dat er gewonden vallen.
Hier trouwens amper schade, ik ben alleen bang dat waar mijn weerstation nu staat dat die huis weer de nodige schade zullen gaan krijgen dat terwijl net 1 week een nieuwe dakbedekking op ligt en nieuwe dakpannen zijn geplaatst. Maar goed ze krijgen het wel van de verzekering.
Ze geven wel aan dat ze blij zijn dat ik de snelheden kan bijhouden, met de eerste schade kan precies worden gekeken in welke snelheden dit gebeurd, dit kan dan weer meegenomen worden voor verbeteringen van de dakpannen etc![]()
Maar goed van schade wordt je gewoon niet blij van, andere kant geeft het natuurlijk wel machtig gezicht. Ik laat zeker de cam alles opnemenkan mooi worden gebruikt voor verslag
Dan reed jij vast niet achter mij. Dikke soep, achterligger bijna op mijn bumper en maar seinen dat mijn mistlicht zo irritant was.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:47 schreef Sj0rSz het volgende:
Zelfs met mistlicht is het in het zuiden des lands niet te doenZo dik als erwtensoep
Was het zicht dan minder dan 50m? Je ziet ook vaak mensen met mistachterlicht rijden terwijl het zicht veel meer dan 50m is. Schijtirritant.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:09 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan reed jij vast niet achter mij. Dikke soep, achterligger bijna op mijn bumper en maar seinen dat mijn mistlicht zo irritant was.Als jij voldoende remafstand houdt heb je geen last van mijn extra ingebouwde veiligheid. Sukkel.
Ja, minder. Doorgaande weg langs het kanaal, dan wil dat wel. Maar als je 3 meter achter me rijdt met 80km/u kan ik me voorstellen dat je er hinder van hebt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:11 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Was het zicht dan minder dan 50m? Je ziet ook vaak mensen met mistachterlicht rijden terwijl het zicht veel meer dan 50m is. Schijtirritant.
Storm is geweldig. De gierende kracht van de natuur voor je ogen, niets is zo mooi. En de verfrissende lucht, na de storm. Beter dan onweer, beter dan sneeuw, beter dan een zonnige dag in Mei.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:00 schreef Gwywen het volgende:
Bah, heb helemaal geen zin in een storm.
Als het dan toch winters moet worden, dan liever zachte dikke sneeuwvlokken![]()
Storm
Hartstikke mooi, maar dan wel in het weekend graag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef MaIena het volgende:
[..]
Storm is geweldig. De gierende kracht van de natuur voor je ogen, niets is zo mooi. En de verfrissende lucht, na de storm. Beter dan onweer, beter dan sneeuw, beter dan een zonnige dag in Mei.
En daar respect voor hebben. Mensen die echt stormkracht willen ervaren, ga naar het strand of de dijk bij Harlingen. Je wordt weggeblazenquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef MaIena het volgende:
[..]
Storm is geweldig. De gierende kracht van de natuur voor je ogen, niets is zo mooi. En de verfrissende lucht, na de storm. Beter dan onweer, beter dan sneeuw, beter dan een zonnige dag in Mei.
Fiets je?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:36 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Hartstikke mooi, maar dan wel in het weekend graag.
Dat vind ik dus écht niet leuk. Ik was eens in Den Helder, met windkracht 7 en ik vond toen het al doodeng op die dijk, dacht ieder moment in zee te kunnen belanden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:38 schreef aloa het volgende:
[..]
En daar respect voor hebben. Mensen die echt stormkracht willen ervaren, ga naar het strand of de dijk bij Harlingen. Je wordt weggeblazen
En dat is het dus, ik voel me dan absoluut onveilig. Het idee dat je benen onder je vandaan geblazen worden. Of idee? Het gebeurt letterlijk.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt mij - mits veilig - eigenlijk best eens gaaf
quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus écht niet leuk. Ik was eens in Den Helder, met windkracht 7 en ik vond toen het al doodeng op die dijk, dacht ieder moment in zee te kunnen belanden.
Ik ben als binnenlander niks gewend, qua wind...
Ik heb in de Alpen vaak genoeg sporten en andere dingen gedaan die best onveilig kunnen worden dus wat dat betreft zou ik me best wel ok voelen zolang ik op straat o.i.d staquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En dat is het dus, ik voel me dan absoluut onveilig. Het idee dat je benen onder je vandaan geblazen worden. Of idee? Het gebeurt letterlijk.
Ik heb ook op richeltjes in de bergen gelopen en over sneeuwhellingen geklauterd, dus dat is het probleem nietquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik heb in de Alpen vaak genoeg sporten en andere dingen gedaan die best onveilig kunnen worden dus wat dat betreft zou ik me best wel ok voelen zolang ik op straat o.i.d sta
Hebben ze daar geen hekken staan?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus écht niet leuk. Ik was eens in Den Helder, met windkracht 7 en ik vond toen het al doodeng op die dijk, dacht ieder moment in zee te kunnen belanden.
Dat is vaak het lastige... In de afgelopen weken meermaals een retourtje naar IJmuiden en Wijk aan Zee gedaan, elke keer vast gestaan. En dat was nog bij normaal weerquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef Daywalk3r het volgende:
Lijkt mij ook wel leuk en ik ben donderdag vrij. Maarja als ik dan vanuit het Oosten ergens heen ga met de trein of auto dan kom ik 's middags niet terug door alle files of uitvallende treinen.
keertje met een dikke 9 op het strand gestaan in Zeeland, dat was lachenquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]met 7bft praat je over snelheden van 51km/h tot 61km/h
![]()
Ik heb 1 keer een 9bft bijna 10bft mogen mee maken op de pier (Eigen metingen) en dat voelde best wel lekker![]()
11bft wil ik nog wel eens op het strand mee maken, alleen even tripje naar Ameland zit er niet in
Hagel met 9bft is wel het laatste wat je wilquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:22 schreef Againzender het volgende:
[..]
keertje met een dikke 9 op het strand gestaan in Zeeland, dat was lachentot het ging hagelen, dat was wel pijnlijk....
ach, hadden ze vorige maand ook, boringquote:
Heeft het vorige maand nog gestormd dan?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
ach, hadden ze vorige maand ook, boring
Het is maar iets meer dan een maand geleden, de laatste zware storm was eind oktober.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:32 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Heeft het vorige maand nog gestormd dan?
Ja en dat heeft toen de top van de kerktoren op Terschelling gekostquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
ach, hadden ze vorige maand ook, boring
Niet vorige maand dus.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is maar iets meer dan een maand geleden, de laatste zware storm was eind oktober.
een NW komt idd hard aan daar, zal ook flinke golven op de Noordzee gaan geven ten noorden van de Wadden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja en dat heeft toen de top van de kerktoren op Terschelling gekost
Dit keer een NW en dat is gewoon vooral voor het noorden een hele puist wind![]()
man, ik leef nog in november. ik zal zo mn snor afscheren.quote:
Yep en dat zal hier alleen maar meer spoken gezien het bijna direct vanaf de rand van Dokkum komt, bij een west/ZW komt het eerst deel over de stad.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
een NW komt idd hard aan daar, zal ook flinke golven op de Noordzee gaan geven ten noorden van de Wadden.
Een laag Azorenhoog.quote:
volgens mij hebben we daar zelfs ooit eens een verdwaalde tropische storm gezien die bij het Portugal aan land kwam.quote:
Dat vond ik ook. Tot 28 oktober. Alleen thuis, in een oude boerderij met veel hoge bomen er omheen. Ik ben voor het eerst in mijn leven bang geweest tijdens een storm. Veel bomen om, geen water (wortels van bomen verderop hadden leidingen vernield) gat in mijn dakquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef MaIena het volgende:
[..]
Leuk is het ook niet, maar wel de moeite waard om mee te maken. Als je hier met windkracht 10 op de dijk staat, dan kan je elkaar niet eens verstaan door het geluid van de wind.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die 17 juli 2004, die in dit topic genoemd werd kan ik me ook nog wel herinneren. We maakte ons zorgeloos klaar voor ene barbecue in de tuin onder de partytent. Zie ik opeens aan de hemel vage blauwe lijnen en alles. Dus ik zo... 'eh, volgens mij kunnen we beter naar binnen, ik heb zoiets weleens op Discovery gezien'. Maar zag er ver weg uit, niemand trok zich wat aan. En toen was het snel voorbij met de pret, toen die rolwolk overkwam.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:52 schreef kissaa het volgende:
[..]
Dat vond ik ook. Tot 28 oktober. Alleen thuis, in een oude boerderij met veel hoge bomen er omheen. Ik ben voor het eerst in mijn leven bang geweest tijdens een storm. Veel bomen om, geen water (wortels van bomen verderop hadden leidingen vernield) gat in mijn dak
Het Azorenhoog is een semi-permanent hoge luchtdrukgebied. Je zult niet vaak zien dat daar een lagedrukgebied met systeem ontwikkelt. Tenminste, kan me de keren niet goed heugen. Net als dat je niet zo vaak een Europese druk over de 1045hPa ziet ofzo.quote:
Zo dat zijn aardige hoeveel heden , dat is in de pluim vooralsnog niet terug te zienquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:58 schreef -CRASH- het volgende:
Meeste neerslag in Noord gedeelte Nederland t/m zondag
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/pages/Winter-2013-2014/518024964892615
Ook niet van de lage temperaturen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:40 schreef michiel_merk het volgende:
de pluim
[ afbeelding ]
blijft niks meer over van de neerslag voor vrijdag
die 17 juli zaten we er bovenop in dit topic. Buienradar.nl bestond nog niet! Maar via blikseminslagen.com zagen we iets angstaanjagends aankomen... echt zeer indrukwekkend toen dat onweerquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:59 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Die 17 juli 2004, die in dit topic genoemd werd kan ik me ook nog wel herinneren. We maakte ons zorgeloos klaar voor ene barbecue in de tuin onder de partytent. Zie ik opeens aan de hemel vage blauwe lijnen en alles. Dus ik zo... 'eh, volgens mij kunnen we beter naar binnen, ik heb zoiets weleens op Discovery gezien'. Maar zag er ver weg uit, niemand trok zich wat aan. En toen was het snel voorbij met de pret, toen die rolwolk overkwam.Die partytent haha. Wel mooi.
Goed oppassen in ieder geval. Je hoort altijd weer dat mensen onder een gevelde boom geraken. Altijd alert blijven; klaar om aan de kant te springen bij zulk weer. En gordijnen dicht, voor als je ramen stukgaan. Helpt natuurlijk niet veel als er een boom op je dak valt, maar de kleine dingetjes.
Eerder vanavond zag de kaart van vrijdag er nog anders uit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:14 schreef Kowloon het volgende:
Het hoog op de oceaan ligt nu wel beduidend beter voor een flinke storm dan 28 oktober. Ook meer langgerekt van vorm. Aan de positie van het laag moet nog wel geschaafd gaan worden.
Een van de vele vakken tijdens m'n opleiding geweest.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:20 schreef Adrie072 het volgende:
Snap het enigzins, mooi dat je dat zo volgt.
Moeder natuur.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
die 17 juli zaten we er bovenop in dit topic. Buienradar.nl bestond nog niet! Maar via blikseminslagen.com zagen we iets angstaanjagends aankomen... echt zeer indrukwekkend toen dat onweer
Het mag nog wel wat zuidelijker allemaal. Zou mooi zijn als het vasteland van NL nog beter in het stormveld komt te liggen. Gewoon via de Duitse Bocht.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:20 schreef shiznuts het volgende:
Eerder vanavond zag de kaart van vrijdag er nog anders uit.
Wie weet hoe de prognoses nog bijgesteld worden.Nu ligt het systeem opeens zuidelijker dan dat het getekend was (met een langere occlusiestaart naar de kern van het lagedruk).
Vorige keer zaten er ook een stuk of vier troggen achter elkaar. BAM BAM BAM.
Denk dat het nu wel sneller gepasseerd is.
Zit trouwens niet graag in Denemarken denk ik.
Vorige keer 1 boom omgevallen in heel Het dorp, verder geen stormschade. Wij kunnen Nog wel wat hebbenquote:
Ja, vind ik ook. Vorige keer was wel grappig, maar zeker geen historische storm op het vasteland.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorige keer 1 boom omgevallen in heel Het dorp, verder geen stormschade. Wij kunnen Nog wel wat hebben
Ik heb ook in België op vakantie weleens een windhoos gezien. Veel puin door de lucht. Zulke dingen die het weer vertoont maakt toch wel indruk. Of jaaaaren geleden, was ik op een speelveldje aan het voetballen, opeens een luider wordend kabaal, alsof er met een mitrailleur geschoten werd, ik snel van het veld af, proberen te achterhalen waar de fuck dat vandaan komt. Ren ik naar het dichtsbijzijnde huis. Begint het plots megahard te regenen... te hagelen. Niet normaal wat een kabaal. Wel was ik blij dat het maar 'regen' was.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:44 schreef Nattekat het volgende:
Tja... er is wel een dikke boom hier die een tweede storm niet gaat overleven. Gelukkig valt ie in een vijvertje
Tof naleesmateriaal.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:46 schreef Againzender het volgende:
WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #035
quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:04 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ik heb ook in België op vakantie weleens een windhoos gezien. Veel puin door de lucht. Zulke dingen die het weer vertoont maakt toch wel indruk. Of jaaaaren geleden, was ik op een speelveldje aan het voetballen, opeens een luider wordend kabaal, alsof er met een mitrailleur geschoten werd, ik snel van het veld af, proberen te achterhalen waar de fuck dat vandaan komt. Ren ik naar het dichtsbijzijnde huis. Begint het plots megahard te regenen... te hagelen. Niet normaal wat een kabaal. Wel was ik blij dat het maar 'regen' was.
Maar zulke echte voorstellingen maak je ook maar eens in de zoveel paar jaar mee. Maar is altijd wel weer imposant.
[..]
Tof naleesmateriaal.Er maar ff m'n harddrives op nagekeken. Zowaar wat gevonden!
[ afbeelding ]
Seconde later... [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
gaafquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:04 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ik heb ook in België op vakantie weleens een windhoos gezien. Veel puin door de lucht. Zulke dingen die het weer vertoont maakt toch wel indruk. Of jaaaaren geleden, was ik op een speelveldje aan het voetballen, opeens een luider wordend kabaal, alsof er met een mitrailleur geschoten werd, ik snel van het veld af, proberen te achterhalen waar de fuck dat vandaan komt. Ren ik naar het dichtsbijzijnde huis. Begint het plots megahard te regenen... te hagelen. Niet normaal wat een kabaal. Wel was ik blij dat het maar 'regen' was.
Maar zulke echte voorstellingen maak je ook maar eens in de zoveel paar jaar mee. Maar is altijd wel weer imposant.
[..]
Tof naleesmateriaal.Er maar ff m'n harddrives op nagekeken. Zowaar wat gevonden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eens in de zoveel jaar.... beetje ondeschatquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:04 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Nou ja, voor mij dan. Schijnbaar bevind ik me dan niet vaak genoeg in zulke weersomstandigheden of ik ben niet snel genoeg onder de indruk; kan ook.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Eens in de zoveel jaar.... beetje ondeschat
9/11 momentjequote:Op dinsdag 3 december 2013 23:23 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Nou ja, voor mij dan. Schijnbaar bevind ik me dan niet vaak genoeg in zulke weersomstandigheden of ik ben niet snel genoeg onder de indruk; kan ook.Je weet wel, zo'n 9/11 momentje dat impact maakte (dit keer echt no pun intended), dat je veel details nog weet, van waar je met wie was e.d. .
quote:Op woensdag 4 december 2013 00:02 schreef alors het volgende:
godverdomme weer zo'n kanjerstorm, wel genoeg omgewaaid hier, donder nou eens op met die gekkigheid.
Niet zeuren. Een pittige bries hoort er bij in de herfst en winter.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:05 schreef Pandaplint het volgende:
Het Noorden mag deze keer wel wat minder krijgen. Was toch niet zo tof de vorige keer
Niet rondvliegende dakpannen, kapotte schuren, omgevallen bomen en meer van dat soort ellende. Het ging echt goed tekeer hier in het Noordenquote:Op woensdag 4 december 2013 00:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
Niet zeuren. Een pittige bries hoort er bij in de herfst en winter.
Toch zijn dat zaken die gewoon bij het Nederlandse klimaat horen. De afgelopen 110 jaar zijn er 60 (zeer) zware stormen voorgekomen (uurgemiddelde), dus ongeveer eens in de twee jaar is er gewoon sprake van een storm die op grote schaal dakpannen van het dak blaast, bomen doet omvallen, schuren stuk blaast en doden veroorzaakt. Het is niet anders.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:21 schreef Pandaplint het volgende:
Niet rondvliegende dakpannen, kapotte schuren, omgevallen bomen en meer van dat soort ellende. Het ging echt goed tekeer hier in het Noorden
Precies, kom maar door met die wind.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:25 schreef minthy het volgende:
Die ellende hoeft van mij ook niet maar een toffe storm is nooit weg
Gisteren gingen er ook mensen dood heb ik gehoord.quote:
1,78 mensen per seconde ja.quote:Op woensdag 4 december 2013 02:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gisteren gingen er ook mensen dood heb ik gehoord.
Ik verwacht vandaag ook doden.quote:Op woensdag 4 december 2013 02:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gisteren gingen er ook mensen dood heb ik gehoord.
Een storm zoals 28 oktober komt niet vaak voor en zeker niet 2 keer per jaar. Windkracht 10 wel..maar windkracht 11 niet!quote:Op woensdag 4 december 2013 00:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Toch zijn dat zaken die gewoon bij het Nederlandse klimaat horen. De afgelopen 110 jaar zijn er 60 (zeer) zware stormen voorgekomen (uurgemiddelde), dus ongeveer eens in de twee jaar is er gewoon sprake van een storm die op grote schaal dakpannen van het dak blaast, bomen doet omvallen, schuren stuk blaast en doden veroorzaakt. Het is niet anders.
daar waar de storm minder word op de gfs kaarten, word het op de hirlam heftigerquote:Op woensdag 4 december 2013 07:35 schreef aloa het volgende:
Hirlam komt ook met windkracht 11.
Weeralarm?
[ afbeelding ]
Beetje te vroeg nog voor een weeralarm.quote:Op woensdag 4 december 2013 07:35 schreef aloa het volgende:
Hirlam komt ook met windkracht 11.
Weeralarm?
[ afbeelding ]
Zo ging het 28 oktober ook. KNMI gebruikt vooral Hirlam.quote:Op woensdag 4 december 2013 07:44 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
daar waar de storm minder word op de gfs kaarten, word het op de hirlam heftiger![]()
laatst genoemde model is toch wat beter als het gaat om korte termijn verwachtingen ?
Ja dat is ook zo, dat zal morgenmiddag wel komen als de dakpannen al van het huis vliegen.quote:Op woensdag 4 december 2013 07:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Beetje te vroeg nog voor een weeralarm.
Het vasteland had helemaal geen windkracht 11. Op de Wadden ging het wel extreem hard, maar dat is maar een minuscuul gebied van Nederland. Ook het Hirlam kaartje dat je post komt voor het vasteland enkel met windkracht 10. Verder is er natuurlijk sprake van een gemiddelde, klimaat gaat altijd over een periode van 30 jaar en langer.quote:Op woensdag 4 december 2013 07:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Een storm zoals 28 oktober komt niet vaak voor en zeker niet 2 keer per jaar. Windkracht 10 wel..maar windkracht 11 niet!
Die storm staat in de lijst als zeer zware storm. De eerste sinds 1990.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het vasteland had helemaal geen windkracht 11. Op de Wadden ging het wel extreem hard, maar dat is maar een minuscuul gebied van Nederland.
Gemeten op station Vlieland ja, precies het punt wat ik maak. De storm van 1990 is trouwens volstrekt onvergelijkbaar met die van 28 oktober. In 1990 is zelfs windkracht 10 in De Bilt gemeten, die van 28 oktober kwam niet verder dan windkracht 6-7.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Die storm staat in de lijst als zeer zware storm. De eerste sinds 1990.
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/zwarestorm.html
quote:Op woensdag 4 december 2013 09:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gemeten op station Vlieland ja, precies het punt wat ik maak. De storm van 1990 is trouwens volstrekt onvergelijkbaar met die van 28 oktober. In 1990 is zelfs windkracht 10 in De Bilt gemeten, die van 28 oktober kwam niet verder dan windkracht 6-7.
Hoe kom je daar nou weer bijquote:Op woensdag 4 december 2013 09:06 schreef Elan het volgende:
Wind komt donderdag uit ZW en niet NW dus vooralsnog lijkt er voor de waterwerken geen dreiging te bestaan.
Best jammer, altijd indrukwekkend als die Deltawerken eindelijk weer eens op slot mogen
quote:Op woensdag 4 december 2013 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij
Aan het begin van de dag wel ZW maar zodra de storm krachtig wordt krijgen we een NW-er.
Luigi is doodquote:Op woensdag 4 december 2013 10:39 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik moet altijd aan Pietje Paniek denken in dit topic.
Ik kijk wel uit hoorquote:
Ik ookquote:Op woensdag 4 december 2013 10:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hm, op dit plaatje woon ik ineens wel in het paarse gebied.
Hmm ik ben blij dat ik rond 6 uur al thuis ben vanuit mijn werk morgen. Ben ik het ergste nog voor.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Windstoten van 140/150km/h in het waddengebied zal me niks verbazen.
Ook landinwaarts kan het tot 120km/h komen wat uiteraard behoorlijk pittig is.
Niet gek van opkijken als dit gebeurd of dat er lokaal hoger dan 152km/h voor komt want we krijgen wel te maken met buien. Spannend!
Begin de middag begint de storm, rond namiddag avond wordt het hoogste punt verwacht.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:00 schreef MaLo het volgende:
Hoelaat wordt het hoogtepunt van de storm dan verwacht? Ik zal er vast overheen gelezen hebben
In de middag.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:00 schreef MaLo het volgende:
Hoelaat wordt het hoogtepunt van de storm dan verwacht? Ik zal er vast overheen gelezen hebben
wie niet?quote:Op woensdag 4 december 2013 10:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hm, op dit plaatje woon ik ineens wel in het paarse gebied.
Geen idee. Ik heb vernomen dat de storm reist met de NSquote:Op woensdag 4 december 2013 11:00 schreef MaLo het volgende:
Ow, dus als ik om 4 uur 's middags van mijn werk naar huis rij (waai) lijkt dat qua "planning" niet de meest handige tijdquote:Op woensdag 4 december 2013 11:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Begin de middag begint de storm, rond namiddag avond wordt het hoogste punt verwacht.
Eergisteren was dit nog eind de avond begin de nacht dus het loopt allemaal wat eerder.
Vooral de wadden en noordelijk deel van het land kan tot 8 uren door storm
Zit dik in dat je problemen gaat tegenkomen op de wegquote:Op woensdag 4 december 2013 11:06 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ow, dus als ik om 4 uur 's middags van mijn werk naar huis rij (waai) lijkt dat qua "planning" niet de meest handige tijd
Dat zijn de windstoten, niet de windkrachtquote:
Dat snap ikquote:Op woensdag 4 december 2013 11:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat zijn de windstoten, niet de windkracht
Als dat windkracht zou zijn dan weet ik niet of ik hier wel wil wezenquote:Op woensdag 4 december 2013 11:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat zijn de windstoten, niet de windkracht
quote:Op woensdag 4 december 2013 09:54 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik citeer Helga: "Waarschijnlijk een Zuidwester tot Wester storm aan zee"
Weeronline
[ afbeelding ]
Piek is dus Zuidwest.
Landinwaarts valt het sowieso wel mee allemaal vooralnsog.
Vanochtend liet dat plaatje met de vooruitzichten van het RTL Weer zelfs windkracht 10 zien.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:54 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik citeer Helga: "Waarschijnlijk een Zuidwester tot Wester storm aan zee"
Weeronline
[ afbeelding ]
Piek is dus Zuidwest.
Landinwaarts valt het sowieso wel mee allemaal vooralnsog.
Dan hebben we ook nog dikke kans dat de storm ons gewoon overslaatquote:Op woensdag 4 december 2013 11:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb vernomen dat de storm reist met de NS
Ergens hoop ik daar wel op, geen zin in om weer schade te hebbenquote:Op woensdag 4 december 2013 11:49 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dan hebben we ook nog dikke kans dat de storm ons gewoon overslaat
Nou ja, we zien het morgen wel, denk dat ik toch maar wel vast een andere (zwaardere) auto charter ipv mijn koekblikje.
quote:Vanaf donderdagochtend komen er zware windstoten voor tussen 75 en 100 km/uur, tijdens de tweede helft van de middag en de eerste helft van de avond zeer zware windstoten tussen 100 en 130 km/uur.
Ik vier het beide dagen.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:37 schreef Lemans24 het volgende:
Veel mensen die op pad moeten, vieren dat in het weekend, toch?. En thuisblijvers (gezinnen) op donderdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |