Dat was hier ook (ook Noord-Limburg). De hele ochtend prachtig weer, strakblauwe lucht en zon. Om 13.00 uur moest ik naar een afspraak, en na 1 km, rijden zie ik helemaal niks meer.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:33 schreef Klonk het volgende:
Wow, belfeld blauwe lucht en zon, blerick paar km verderop mist zo dicht dat je er een plak uit kunt snijden
Zodra piet paulusma zich ermee gaat bemoeien is alle hoop op een spektakel verloren.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:30 schreef LeTourdeFrance het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)omt-iets-later.dhtml
Komt 'ie dan toch?
Toen zaten wij te barbecueën. Nog nooit zo snel de boel opgeruimdquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:28 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Dan zul je het wel over deze hebben:
[ afbeelding ]
Nah, de storm krijgt nu de volle energie uit de straalstorm. De warme lucht aanvoer is zeer gunstig en ook het front komt aardig onder spanning te staan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:45 schreef MaIena het volgende:
[..]
Zodra piet paulusma zich ermee gaat bemoeien is alle hoop op een spektakel verloren.
Nog 2 dagenquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:09 schreef GekkePoes het volgende:
KNMI geeft momenteel code geel voor de storm. geen rood.
broeierige dag, de stapelwolken knalden de lucht in, wat Oom_Agent er toe aanzette een topic genaamd 'De atmosfeer staat op ontploffen' te openen. En dat was een prima titel met de onweerskansen toen. Dit was niet het onweer van 17-7-04 trouwens.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:21 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Klopt. Wat gebeurde er 10-11 jaar geleden dan?Jullie bedoelen met "ontploffen" gewoon een storm o.i.d.?
is ook te ver weg voor rood, geel is prima, dan krijg je vast wat bewustwording en hou je even rekening met je tocht over de daken donderdag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:09 schreef GekkePoes het volgende:
KNMI geeft momenteel code geel voor de storm. geen rood.
als HIRLAM dan ook komt met flinke storm en windstoten kan je daar van uit gaanquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:10 schreef Momo... het volgende:
[..]
Ja ik verwacht wel zeker code oranje morgen voor overmorgen
quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
als HIRLAM dan ook komt met flinke storm en windstoten kan je daar van uit gaan
Mocht je willenquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:21 schreef zoem het volgende:
Donderdag komt 'Storm des Doods'
Mijn verwachting is dat door de hoge verwachting de verwachting tegen zal vallen
Het scheppingsverhaalquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
broeierige dag, de stapelwolken knalden de lucht in, wat Oom_Agent er toe aanzette een topic genaamd 'De atmosfeer staat op ontploffen' te openen. En dat was een prima titel met de onweerskansen toen. Dit was niet het onweer van 17-7-04 trouwens.
Was toen nog een beetje jong om dat mee te krijgen denk ik. Wel ooit een paar jaar geleden bliksem 50 meter verderop zien inslaan terwijl ik daar in een tentje op een open grasveld met aan de rand bomen lagquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
broeierige dag, de stapelwolken knalden de lucht in, wat Oom_Agent er toe aanzette een topic genaamd 'De atmosfeer staat op ontploffen' te openen. En dat was een prima titel met de onweerskansen toen. Dit was niet het onweer van 17-7-04 trouwens.
Mag nog wel wat meer het binnenland op schuiven.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:19 schreef Fred0w het volgende:
Dit gaat flink uit de klauwen lopen
[ afbeelding ]
Jullie krijgen het zomerweer alquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:26 schreef Kowloon het volgende:
Lekker briesje voor vrijdag. Wel jammer dat het noorden weer vooral in de prijzen lijkt te vallen.Ik ga naar Den Helder verhuizen.
[..]
Mag nog wel wat meer het binnenland op schuiven.
Ik heb wel eens en storm meegemaakt op een droog strand , het zand zat in alle kierenquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:34 schreef sonnyspek het volgende:
50 meter lopen en ik zit op het strand vrijdag.Moet wel zeggen dat het niet altijd een pretje is.
120 km/hquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Oppassen dus dat je die pepernoten niet tegen de wind in strooit. Met deze snelheden komen ze hard aan
Ja precies.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:35 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb wel eens en storm meegemaakt op een droog strand , het zand zat in alle kieren
Het water is nu al redelijk koel , als de Noordzee dan genoeg warmte heeft, kan het echt gaan knallen inderdaadquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:41 schreef Nattekat het volgende:
In de zomer zou dit de ultime storm zijn
Noordwestquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:24 schreef Skwish het volgende:
Is er wat bekend over de windrichting van aankomende storm?
Het gaat vrijdag pas sneeuwenquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:44 schreef GekkePoes het volgende:
vertikale sneeuw tegen het huis. gaan wel alle kieren van dicht zitten.
Worden de buien niet gewoon stuk geblazen als het zo hard waait?quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:42 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Het water is nu al redelijk koel , als de Noordzee dan genoeg warmte heeft, kan het echt gaan knallen inderdaad
Volgens mij is dat net als bij en orkaan , dat de storm de buien en water opstuwtquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Worden de buien niet gewoon stuk geblazen als het zo hard waait?
quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:51 schreef Fred0w het volgende:
Maandag kan het 1 graad worden maar ook 6 volgens knmi, kan het plaatje niet posten.
Tja, daar lijkt het inderdaad op.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gaat koud worden
Als ik het grootste deel van de runs zie dan is de kans op 0 graden redelijk hoogquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gaat koud worden
Het lijkt nergens op voor Nederland zo. Alsof het ons land zelfs gaat schampen die storm.....quote:
Volgende week hè, dan wordt het koudquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gaat koud worden
Ik kreeg vandaag wel een mailtje dat er ook deze winter weer aanpassingen van de dienstregeling zullen zijn bij winters weer. Maar nog niet dat die nu al aangepast zal worden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:48 schreef Felagund het volgende:
Het wordt weer totale chaos in Nederland? Heeft de NS al een herfst/winter/sneeuwrooster aangekondigd?
Er zou zulke kaartje moeten komen voor Nederland. Wellicht zit Groningen in paars gebiedquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:14 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
ter vermaak
ontbreekt alleen nog de tijdstip wanneer xaver gaat optreden
De Wadden krijgen een orkaan, Noord Duitsland en Denemarken de volle laag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het lijkt nergens op voor Nederland zo. Alsof het ons land zelfs gaat schampen die storm.....
Lijkt op een ijstijdquote:
Wind van 58 knopen, ofwel 107 km/uquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:27 schreef Kowloon het volgende:
WIndguru en Windfinder komen voor Vlieland met meer wind dan Helgoland! Heel apart. Lijkt dus inderdaad steeds wat zuidelijker te komen.
Langzaam komt het deze kant opquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:27 schreef Fred0w het volgende:
Het is zo mistig dat ik zojuist de verkeerde afslag nam; gedesorienteerd.
Ik zie anders niks buiten.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wtf 10bft voor noordelijke deel van Nederland? 11bft voor de wadden? We gaan dicht tegen 28okt aan zitten maar dan duurt deze wat langer
En mist? Die is er zeker!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
ja dat word weer puinruimen hier in het noorden, mocht het uitkomenquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wtf 10bft voor noordelijke deel van Nederland? 11bft voor de wadden? We gaan dicht tegen 28okt aan zitten maar dan duurt deze wat langer
En mist? Die is er zeker!
[ afbeelding ]
De korte storm van 28ste had al genoeg schade veroorzaakt, winkelkeet MAX loods was voor de helft ingestort, boerderijen waar de daken zijn ingestort of weg zijn geblazen, genoeg bomen omgegaan, in de stad puinhoop van dakpannen etc etc.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:53 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
ja dat word weer puinruimen hier in het noorden, mocht het uitkomen
Ik heb wel eens in een diepvriesmagazijn gewerkt -21. en dan naar buiten met -5 is het ineens warmquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:00 schreef Resistor het volgende:
Ik had mij heel lang voorgenomen mijn eerste keer ijskrabben in t-shirt te doen. Trok ik vanmorgen met mijn duffe kop een trui aan, omdat het kil zou worden (ik kan rustig -10°C hebben in mijn shirt, als het maar droog, droge lucht, windstil en zonnig is)
Nou ja, er stonden in ieder geval wat buren raar te kijken dat ik nog geen jas aan had
Eind november bleef mijn dak er net op zitten, vooral de zonnepanelen vangen veel wind.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
De korte storm van 28ste had al genoeg schade veroorzaakt, winkelkeet MAX loods was voor de helft ingestort, boerderijen waar de daken zijn ingestort of weg zijn geblazen, genoeg bomen omgegaan, in de stad puinhoop van dakpannen etc etc.
Ben blij dat het hier op donderdag geen koopavond is want dat is wel het laatste waar je op zit te wachten dat er gewonden vallen.
Hier trouwens amper schade, ik ben alleen bang dat waar mijn weerstation nu staat dat die huis weer de nodige schade zullen gaan krijgen dat terwijl net 1 week een nieuwe dakbedekking op ligt en nieuwe dakpannen zijn geplaatst. Maar goed ze krijgen het wel van de verzekering.
Ze geven wel aan dat ze blij zijn dat ik de snelheden kan bijhouden, met de eerste schade kan precies worden gekeken in welke snelheden dit gebeurd, dit kan dan weer meegenomen worden voor verbeteringen van de dakpannen etc![]()
Maar goed van schade wordt je gewoon niet blij van, andere kant geeft het natuurlijk wel machtig gezicht. Ik laat zeker de cam alles opnemenkan mooi worden gebruikt voor verslag
Dan reed jij vast niet achter mij. Dikke soep, achterligger bijna op mijn bumper en maar seinen dat mijn mistlicht zo irritant was.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:47 schreef Sj0rSz het volgende:
Zelfs met mistlicht is het in het zuiden des lands niet te doenZo dik als erwtensoep
Was het zicht dan minder dan 50m? Je ziet ook vaak mensen met mistachterlicht rijden terwijl het zicht veel meer dan 50m is. Schijtirritant.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:09 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan reed jij vast niet achter mij. Dikke soep, achterligger bijna op mijn bumper en maar seinen dat mijn mistlicht zo irritant was.Als jij voldoende remafstand houdt heb je geen last van mijn extra ingebouwde veiligheid. Sukkel.
Ja, minder. Doorgaande weg langs het kanaal, dan wil dat wel. Maar als je 3 meter achter me rijdt met 80km/u kan ik me voorstellen dat je er hinder van hebt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:11 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Was het zicht dan minder dan 50m? Je ziet ook vaak mensen met mistachterlicht rijden terwijl het zicht veel meer dan 50m is. Schijtirritant.
Storm is geweldig. De gierende kracht van de natuur voor je ogen, niets is zo mooi. En de verfrissende lucht, na de storm. Beter dan onweer, beter dan sneeuw, beter dan een zonnige dag in Mei.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:00 schreef Gwywen het volgende:
Bah, heb helemaal geen zin in een storm.
Als het dan toch winters moet worden, dan liever zachte dikke sneeuwvlokken![]()
Storm
Hartstikke mooi, maar dan wel in het weekend graag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef MaIena het volgende:
[..]
Storm is geweldig. De gierende kracht van de natuur voor je ogen, niets is zo mooi. En de verfrissende lucht, na de storm. Beter dan onweer, beter dan sneeuw, beter dan een zonnige dag in Mei.
En daar respect voor hebben. Mensen die echt stormkracht willen ervaren, ga naar het strand of de dijk bij Harlingen. Je wordt weggeblazenquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef MaIena het volgende:
[..]
Storm is geweldig. De gierende kracht van de natuur voor je ogen, niets is zo mooi. En de verfrissende lucht, na de storm. Beter dan onweer, beter dan sneeuw, beter dan een zonnige dag in Mei.
Fiets je?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:36 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Hartstikke mooi, maar dan wel in het weekend graag.
Dat vind ik dus écht niet leuk. Ik was eens in Den Helder, met windkracht 7 en ik vond toen het al doodeng op die dijk, dacht ieder moment in zee te kunnen belanden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:38 schreef aloa het volgende:
[..]
En daar respect voor hebben. Mensen die echt stormkracht willen ervaren, ga naar het strand of de dijk bij Harlingen. Je wordt weggeblazen
En dat is het dus, ik voel me dan absoluut onveilig. Het idee dat je benen onder je vandaan geblazen worden. Of idee? Het gebeurt letterlijk.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt mij - mits veilig - eigenlijk best eens gaaf
quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus écht niet leuk. Ik was eens in Den Helder, met windkracht 7 en ik vond toen het al doodeng op die dijk, dacht ieder moment in zee te kunnen belanden.
Ik ben als binnenlander niks gewend, qua wind...
Ik heb in de Alpen vaak genoeg sporten en andere dingen gedaan die best onveilig kunnen worden dus wat dat betreft zou ik me best wel ok voelen zolang ik op straat o.i.d staquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En dat is het dus, ik voel me dan absoluut onveilig. Het idee dat je benen onder je vandaan geblazen worden. Of idee? Het gebeurt letterlijk.
Ik heb ook op richeltjes in de bergen gelopen en over sneeuwhellingen geklauterd, dus dat is het probleem nietquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik heb in de Alpen vaak genoeg sporten en andere dingen gedaan die best onveilig kunnen worden dus wat dat betreft zou ik me best wel ok voelen zolang ik op straat o.i.d sta
Hebben ze daar geen hekken staan?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus écht niet leuk. Ik was eens in Den Helder, met windkracht 7 en ik vond toen het al doodeng op die dijk, dacht ieder moment in zee te kunnen belanden.
Ik ben als binnenlander niks gewend, qua wind...
Dat is vaak het lastige... In de afgelopen weken meermaals een retourtje naar IJmuiden en Wijk aan Zee gedaan, elke keer vast gestaan. En dat was nog bij normaal weerquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef Daywalk3r het volgende:
Lijkt mij ook wel leuk en ik ben donderdag vrij. Maarja als ik dan vanuit het Oosten ergens heen ga met de trein of auto dan kom ik 's middags niet terug door alle files of uitvallende treinen.
keertje met een dikke 9 op het strand gestaan in Zeeland, dat was lachenquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]met 7bft praat je over snelheden van 51km/h tot 61km/h
![]()
Ik heb 1 keer een 9bft bijna 10bft mogen mee maken op de pier (Eigen metingen) en dat voelde best wel lekker![]()
11bft wil ik nog wel eens op het strand mee maken, alleen even tripje naar Ameland zit er niet in
Hagel met 9bft is wel het laatste wat je wilquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:22 schreef Againzender het volgende:
[..]
keertje met een dikke 9 op het strand gestaan in Zeeland, dat was lachentot het ging hagelen, dat was wel pijnlijk....
ach, hadden ze vorige maand ook, boringquote:
Heeft het vorige maand nog gestormd dan?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
ach, hadden ze vorige maand ook, boring
Het is maar iets meer dan een maand geleden, de laatste zware storm was eind oktober.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:32 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Heeft het vorige maand nog gestormd dan?
Ja en dat heeft toen de top van de kerktoren op Terschelling gekostquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
ach, hadden ze vorige maand ook, boring
Niet vorige maand dus.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is maar iets meer dan een maand geleden, de laatste zware storm was eind oktober.
een NW komt idd hard aan daar, zal ook flinke golven op de Noordzee gaan geven ten noorden van de Wadden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja en dat heeft toen de top van de kerktoren op Terschelling gekost
Dit keer een NW en dat is gewoon vooral voor het noorden een hele puist wind![]()
man, ik leef nog in november. ik zal zo mn snor afscheren.quote:
Yep en dat zal hier alleen maar meer spoken gezien het bijna direct vanaf de rand van Dokkum komt, bij een west/ZW komt het eerst deel over de stad.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
een NW komt idd hard aan daar, zal ook flinke golven op de Noordzee gaan geven ten noorden van de Wadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |