Dat is meer dan 28 oktober.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:06 schreef INViCTuS het volgende:
Stoten tot 162 km/h iets boven de wadden...
[ afbeelding ]
De kans bestaat dat de storm in het waddengebied een 11bft zou kunnen halen. Echter het is geen snel uitdiepende depressie dus ik zou het voorlopig bij 9 tot 10bft houden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:51 schreef Frutsel het volgende:
is er kans dat die storm nog erger wordt? Eerst was het kracht 8 tot 9, nu is het 10 tot 11 ?
Donderdag ok, dan maar nóg eerder van het werk naar huis vertrekken voor het Heerlijk Avondje.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
Overigens behoort dit later donderdag en zeker vrijdag tot de mogelijkheden:
dat laatste klopt idd, alleen gfs liet het toen zien en haakte net voor de dag van de storm af. Nu blijven ze er wel mee komen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:25 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
De wind waait eerst uit het zuidwesten en trekt in de loop van 5 december (donderdag) aan tot een storm langs de kust. Dan hebben we het over windkracht 9. Zoals het er nu naar uit ziet, bereikt de wind net na de middag misschien wel kracht 10 en dat is een zware storm. Deze windkracht is weggelegd voor het noordwestelijk kustgebied; dieper landinwaarts waait het minder hard. Maar 6Bft in het binnenland is ook al heel stevig.
In de middag draait de wind naar het westen tot noordwesten en blijft vol doorblazen. Het noordelijk kustgebied heeft kans op een zware storm. Kracht 9, een normale storm, lijkt vrijwel zeker. Naast de gemiddelde wind, zijn er natuurlijk ook windstoten. Uit de EPS blijkt dat die er ook niet om liegen. Voor het noordwestelijk kustgebied is het al bijna zeker dat de vlagen boven de 100km/uur uitkomen. De EPS heeft 52 leden, die allemaal rekenen met een iets andere begintoestand. Van die leden komt er zelfs 1 met 137km/uur. Het gemiddelde van alle leden komt op ongeveer 120km/uur. Let wel, dit is voor het noordwestelijk kustgebied. Voor het midden van het land ligt het Gemiddelde wind
Gemiddelde wind
gemiddelde rond 95km/uur met toppers tot 115km/uur.
We willen met nadruk niet meteen alle alarmbellen laten afgaan, maar ter vergelijk; tijdens de storm van 28 oktober (toen het record voor de windstoten voor oktober gezet werd op 152km/uur), waren de modellen op voorhand iets minder enthousiast.
BRON
Valt tegen aan de kust met een windkracht 10. De laatste keer was niet te doen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zou best naar de kust willen om het mee te maken, maar ik moet dan met het OV.. en laat dat juist altijd helemaal in de poeier lopen bij dit soort weersomstandigheden![]()
Daarom ben ik toen ook niet gegaan. Dan zou ik letterlijk wegwaaien. Het lijkt er wel op dat Den Helder flink op z'n donder gaat krijgen though.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Valt tegen aan de kust met een windkracht 10. De laatste keer was niet te doen.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:19 schreef Nattekat het volgende:
Ik help jullie niet graag uit een droom, maar dat zal niet meer zijn dan natte tot gesmolten sneeuw
Pluimen zijn wisselend idd, maar ik denk toch dat we een laagje echte sneeuw gaan krijgen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:19 schreef Nattekat het volgende:
Ik help jullie niet graag uit een droom, maar dat zal niet meer zijn dan natte tot gesmolten sneeuw
toen was er geen treinverkeer rond schipholquote:Op dinsdag 3 december 2013 13:23 schreef Blik het volgende:
Hoe zat het met de vertragingen op Schiphol op 28 oktober? Waren er toen veel vertragingen? Aangezien ik donderdag om 18:00 op Schiphol aankom...
Ik bedoel eigenlijk qua vluchten, treinverkeer vind ik niet zo boeiend. Collega is met de auto en komt redelijk dicht langs mijn huis, dus daar kan ik sowieso mee terugrijden indien nodigquote:Op dinsdag 3 december 2013 13:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
toen was er geen treinverkeer rond schiphol
Ik teken er meteen voorquote:Op dinsdag 3 december 2013 13:35 schreef INViCTuS het volgende:
Dit mag ook wel een keer
[ afbeelding ]
Het heeft niks met pluimen te maken, de lucht en de aarde zijn nog veel te warm voor goed sneeuw.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pluimen zijn wisselend idd, maar ik denk toch dat we een laagje echte sneeuw gaan krijgen.
Bullshit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het heeft niks met pluimen te maken, de lucht en de aarde zijn nog veel te warm voor goed sneeuw.
De lucht wordt juist erg koud en daarmee koud genoeg voor droge sneeuw. Het is wel boven nul maar de dauptemps. waarschijnlijk niet dus het zal wel vallen als droge sneeuw maar op de grond heb je er niet veel aan. het wordt hoogstens tijdelijk witquote:Op dinsdag 3 december 2013 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het heeft niks met pluimen te maken, de lucht en de aarde zijn nog veel te warm voor goed sneeuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |